UPUTSTVO
O IZRADI EVIDENCIJE JAVNIH SLUŽBI, JAVNIH PREDUZEĆA I DRUGIH ORGANIZACIJA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD SOMBOR

("Sl. list Grada Sombora", br. 6/2019)

Predmet uputstva

Član 1

Ovim uputstvom bliže se utvrđuju pravila po kojima gradska uprava grada Sombora (u daljem tekstu: Uprava) izrađuje, objavljuje i ažurira evidenciju javnih službi, javnih preduzeća i drugih organizacija čiji je osnivač grad Sombor.

Sadržaj Evidencije

Član 2

Evidencija javnih službi, javnih preduzeća i drugih organizacija čiji je osnivač grad Sombor (u daljem tekstu: Evidencija) jeste skup podataka o ovim subjektima, koja se izrađuje, objavljuje i redovno ažurira u skladu sa ovim uputstvom.

Evidencija sadrži podatke o osnivanju, finansiranju, utrošku sredstava, organima upravljanja, rezultatima poslovanja i poslovnim planovima svih javnih službi, javnih preduzeća i drugih organizacija čiji je osnivač grad Sombor (u daljem tekstu: javne službe čiji je osnivač grad Sombor).

Elementi Evidencije

Član 3

Elementi evidencije su:

- Lista javnih službi čiji je osnivač grad Sombor;

- Podaci o osnivanju i načinu finansiranja za svaku javnu službu čiji je osnivač grad Sombor;

- Podaci o organizacionoj strukturi - organima upravljanja za svaku javnu službu čiji je osnivač grad Sombor;

- Podaci o načinu upravljanja finansijama i rezultatima poslovanja, odnosno ukupnim prihodima i rashodima po kalendarskim godinama za svaku javnu službu čiji je osnivač grad Sombor.

Podaci o osnivanju i načinu finansiranja

Član 4

Kao podaci o osnivanju i načinu finansiranja za svaku javnu službu čiji je osnivač grad Sombor, u Evidenciju se obavezno upisuju: osnivački akt, naziv, adresa, matični broj, poreski i identifikacioni broj i podaci o tome kako se javna služba finansira

Podaci o organizacionoj strukturi

Član 5

Kao podaci o organizacionoj strukturi - organima upravljanja za svaku javnu službu čiji je osnivač grad Sombor, u Evidenciju se obavezno upisuju: organi upravljanja, njihov sastav i lica imenovana u ove organe.

Podaci o načinu upravljanja finansijama i rezultatima poslovanja

Član 6

Kao podaci o načinu upravljanja finansijama i rezultatima poslovanja na godišnjem nivou za svaku javnu službu čiji je osnivač grad Sombor, u Evidenciji se obavezno objavljuju veze (linkovi) ka budžetskim planovima, odnosno poslovnim planovima i podaci o ukupnim planiranim, odobrenim i ostvarenim prihodima i rashodima u prethodnoj, tekućoj i narednoj kalendarskoj godini, u vidu tabele.

U tabeli se podaci o ukupnim planiranim, odobrenim i ostvarenim prihodima i rashodima u prethodnoj, tekućoj i narednoj kalendarskoj godini prikazuju u pojedinačnim kolonama.

Izrada i objavljivanje Evidencije

Član 7

Evidencija se izrađuje kao jedan elektronski dokument. Evidencija se izrađuje u programu za obradu teksta i objavljuje u tom ili drugom obliku za koji se sa razlogom može očekivati da će biti dostupan većini potencijalnih korisnika bez dodatnih ulaganja.

Evidencija mora biti objavljena tako da se može vršiti pretraživanje na osnovu reči ili delova reči na jeziku i pismu na kojem je evidencija koja se pretražuje sačinjena (u mašinski čitljivom formatu).

Odgovorno lice

Član 8

Načelnik uprave posebnim aktom određuje zaposlenog (u daljem tekstu: Odgovorno lice) za registraciju podataka, pravilnu izradu, objavljivanje, nadzor nad operativnim funkcionisanjem i redovno ažuriranje Evidencije.

Ažuriranje Evidencije

Član 9

Odgovorno lice vrši evidentiranje podataka u Evidenciji na osnovu preuzetih podataka u elektronskoj formi od svih javnih službi čiji je osnivač grad Sombor.

Odgovorno lice je dužno da evidentira podatke u Evidenciji, najkasnije u roku od 30 dana od dana nastupanja osnova evidentiranja.

Odgovorno lice redovno vrši proveru potpunosti podataka objavljenih u Evidenciji, koje je dužna da dostavi javna služba čiji je osnivač grad Sombor i preuzima podatke o nastalim promenama u roku od tri radna dana od dana prijema obaveštenja.

Ukoliko utvrdi da neki podatak nije ažuriran, odgovorno lice o tome bez odlaganja, a najkasnije prvog narednog radnog dana unosi napomenu u Evidenciju.

Javna služba čiji je osnivač grad Sombor dužne su da dostave Odgovornom licu dostave podatke o nastalim promenama u roku od tri radna dana od dana nastanka promene.

Objavljivanje Evidencije na internet prezentaciji

Član 10

Uprava objavljuje Evidenciju na internet prezentaciji grada Sombora.

Evidencija se na internet prezentaciji grada Sombora postavlja tako da naziv "Jedinstvena evidencija svih javnih službi, javnih preduzeća i drugih organizacija koje osniva grad Sombor" bude uočljiv na početnoj strani, kao deo osnovne ponude (menija) ili u vidu posebnog odeljka na datoj stranici (baner).

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Izrada i objavljivanje Evidencije u skladu sa Uputstvom

Član 11

Uprava izrađuje i objavljuje na internet prezentaciji grada Sombora Evidenciju u skladu sa ovim uputstvom u roku od tri meseca od dana njegovog donošenja.

U roku iz stava 1. ovog člana, načelnik će odrediti Odgovorno lice zaduženo za registraciju podataka, pravilnu izradu, objavljivanje, nadzor nad operativnim funkcionisanjem i redovno ažuriranje Evidencije.

Stupanje na snagu

Član 12

Ovo uputstvo objavljuje se istovremeno na oglasnoj tabli Uprave i na internet prezentaciji grada Sombora, a stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".