ODLUKA
O ORGANIZACIJI I FUNKCIONISANJU CIVILNE ZAŠTITE I STRUKTURI JEDINICA CIVILNE ZAŠTITE NA TERITORIJI GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 2/2019)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom reguliše se organizacija i funkcionisanje civilne zaštite na teritoriji grada Novog Pazara, dužnosti gradskih organa u zaštiti i spasavanju i izradi Procene ugroženosti i Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama; delovanje i upravljanje vanrednim situacijama, sistem zaštite i spasavanja ljudi, materijalnih i kulturnih dobara i životne sredine od elementarnih nepogoda, tehničko-tehnoloških nesreća udesa i katastrofa, ratnih i drugih nesreća, i zaštite od svih iznenađenja; obrazovanje štaba za vanredne situacije; obrazovanje štaba civilne zaštite za rukovođenje jedinicama civilne zaštite; postavljanje poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite u mesnim zajednicama i naseljenim mestima; formiranje jedinica civilne zaštite opšte namene; određivanje osposobljenih pravnih lica za zaštitu i spasavanje; finansiranje i druga pitanja iz oblasti civilne zaštite.

Član 2

Sprovođenje mera aktivnosti civilne zaštite ima za cilj zaštitu i spasavanje od elementarnih nepogoda geološkog i meteorološkog karaktera (zemljotresi, odroni, klizišta, jaki vetrovi, grad, suša itd), tehničko - tehnoloških nesreća i katastrofa (jonizujuća zračenja, hemijska kontaminacija, požari, saobraćajne nesreće, nesreće na radu), zaraza, ratnih i drugih nesreća i svih iznenađenja.

Subjekti zaštite i spasavanja

Član 3

Subjekti zaštite i spasavanja na teritoriji grada su:

1. skupština grada;

2. gradonačelnik;

3. gradsko veće;

4. gradska uprava i njeni organi;

5. osposobljena privredna društva i druga pravna lica značajna za zaštitu i spasavanje;

6. gradski štab za vanredne situacije;

7. štab i jedinice civilne zaštite;

8. građani i udruženja građana i druge organizacije.

Subjekti iz stava 1. ovog člana, obezbeđuju izgradnju sistema zaštite i spasavanja na teritoriji grada Novog Pazara, u skladu sa zakonom i drugim propisima, kao i programima, planovima i drugim dokumentima kojima se uređuje organizacija, razvoj, pripremanje i upotreba snaga i sredstava zaštite i spasavanja.

NADLEŽNOSTI ORGANA GRADA NOVOG PAZARA

Skupština grada

Član 4

U ostvarivanju svoje uloge u sistemu zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih i kulturnih dobara grada, Skupština grada Novog Pazara vrši sledeće poslove:

• donosi odluku o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji grada Novog Pazara i obezbeđuje njeno sprovođenje u skladu sa jedinstvenim sistemom zaštite i spasavanja u Republici Srbiji;

• donosi plan i program razvoja sistema zaštite i spasavanja na teritoriji jedinice lokalne samouprave, u skladu sa zakonom i drugim propisima;

• uređuje pravila i procedure za preduzimanje preventivnih sigurnosnih mera, na teritoriji grada Novog Pazara, vezanih za transport ili skladištenje, eksplozivnih i zapaljivih materija, otrovnih gasova, bioloških otrova ili drugih agenasa, opasnih korozivnih materija, kiselina i drugih isparivih otrovnih materija, uključujući stacioniranje ili angažman oružja i naoružanih formacıja na teritoriji grada Novog Pazara;

• planira i utvrđuje izvore finansiranja za razvoj, izgradnju i izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i razvoja civilne zaštite na teritoriji grada;

• obrazuje Gradski štab za vanredne situacije;

• uređuje pitanja od značaja za formiranje, organizaciju i upotrebu štaba civilne zaštite i jedinica civilne zaštite;

• određuje osposobljena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje;

• razmatra visinu nastalih šteta od elementarnih nepogoda i dostavlja zahteve za pomoć Vlade;

• razmatra izveštaje gradonačelnika o bitnim pitanjima za zaštitu i spasavanje i dr.

Gradonačelnik

Član 5

U ostvarivanju svoje uloge u sistemu zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih i kulturnih dobara grada, Gradonačelnik:

• stara se o sprovođenju zakona i drugih propisa iz oblasti zaštite i spasavanja;

• obavlja funkciju komandanta Gradskog štaba za vanredne situacije i rukovodi njegovim radom;

• u saradnji sa načelnikom štaba predlaže postavljanje ostalih članova štaba za vanredne situacije;

• donosi odluku o proglašenju vanredne situacije u gradu;

• rukovodi zaštitom i spasavanjem i naređuje mere utvrđene zakonom i drugim propisima;

• naređuje preduzimanje preventivnih mera u cilju otklanjanja opasnosti po živote i imovinu građana Novog Pazara;

• usmerava i usklađuje rad gradskih organa i pravnih lica čiji je grad osnivač u sprovođenju mera zaštite i spasavanja;

• predlaže Gradskom veću Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na usvajanje;

• predlaže Gradskom veću kandidata za načelnika štaba civilne zaštite;

• sarađuje sa načelnikom štaba civilne zaštite pri formiranju, opremanju i obuci i upotrebi jedinica civilne zaštite;

• naređuje evakuaciju građana, pravnih lica i materijalnih dobara sa ugroženog područja i stara se o njihovom zbrinjavanju;

• stara se o organizaciji i sprovođenju mobilizacije građana, pravnih lica i materijalnih dobara u cilju uključenja istih u aktivnosti zaštite i spasavanja;

• odlučuje o organizovanju prevoza, smeštaja i ishrane pripadnika jedinica civilne zaštite i spasavanju stanovništva i materijalnih dobara u gradu;

• odlučuje o uvođenju dežurstva gradskim i drugim pravnim licima u vanrednoj situaciji;

• odlučuje o dodeli pomoći građanima koji su pretrpeli štete u vanrednim situacijama;

• ostvaruje saradnju sa drugim jedinicama lokalne samouprave i državnim organima i službama u cilju usklađivanja aktivnosti u vanrednim situacijama;

• razmatra i odlučuje o drugim pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja iz svoje nadležnosti;

• izveštava Skupštinu grada o stanju na terenu i o preduzetim aktivnostima u vanrednoj situaciji.

Gradsko veće

Član 6

U ostvarivanju svoje uloge u sistemu zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih i kulturnih dobara na teritoriji grada i odredbi Zakona, Gradsko veće vrši sledeće poslove:

• usvaja Procenu ugroženosti za teritoriju grada;

• usvaja Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama, na predlog štaba civilne zaštite;

• na predlog Komandanta gradskog štaba za vanredne situacije (Gradonačelnika), imenuje načelnika štaba civilne zaštite;

• na predlog načelnika štaba civilne zaštite imenuje članove štaba civilne zaštite;

• na predlog načelnika štaba civilne zaštite imenuje poverenike jedinica civilne zaštite i njihove zamenika u mesnim zajednicama i naseljenim mestima;

• obrazuje komisiju za procenu štete nastale od elementarnih nepogoda;

• donosi Odluku o naknadi štete nastale od elementarnih nepogoda;

• prati realizaciju preventivnih mera zaštite;

• predlaže akta koja donosi Skupština grada i dr.

Organi gradske uprave

Član 7

Organi gradske uprave, a naročito Odeljenje za postupanje u vanrednim situacijama i poslove odbrane gradske uprave u okviru svojih nadležnosti u sistemu zaštite i spasavanja obavljaju sledeće poslove i zadatke:

• prate stanje u vezi sa zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama i preduzimaju mere za zaštitu i spasavanje;

• učestvuje u izradi Procene ugroženosti teritorije grada Novog Pazara;

• daje stručno mišljenje na Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;

• učestvuje u pripremama i izvođenju privremenog pomeranja ili evakuacije stanovništva;

• učestvuje u pripremama i sprovođenju zbrinjavanja nastradalog stanovništva;

• staraju se oko obezbeđenja neophodnih sredstava za rad Gradskog štaba za vanredne situacije;

• vrše poslove urbanističkih mera zaštite i spasavanja iz svoje nadležnosti;

• nabavljaju i održavaju sredstva za uzbunjivanje u skladu sa zakonom, učestvuje u izradi studije pokrivenosti sistema javnog uzbunjivanja za teritoriju jedinice lokalne samouprave;

• stara se o obezbeđenju telekomunikacione i informacione podrške za potrebe zaštite i spasavanja;

• organizuju, razvijaju i vode ličnu i kolektivnu zaštitu;

• učestvuju u organizaciji, formiranju i opremanju i obuci jedinica civilne zaštite opšte namene;

• organizuju saradnju sa organizacionim jedinicama Sektora za vanredne situacije;

• obavljaju i druge poslove iz oblasti zaštite i spasavanja.

Gradski štab za vanredne situacije

Član 8

Objedinjavanje, koordinaciju i rukovođenje snagama za zaštitu i spasavanje, jedinicama civilne zaštite koje formira grad i aktivnostima koje se preduzimaju u zaštiti i spasavanju ljudi i materijalnih i kulturnih dobara, kao i sprovođenju mera i zadataka civilne zaštite u slučaju elementarnih nepogoda, tehničko-tehnoloških nesreća i drugih opasnosti na teritoriji grada Novog Pazara sprovodi Gradski štab za vanredne situacije, u skladu sa zakonom.

Član 9

Gradski štab za vanredne situacije rukovodi i koordinira rad svih subjekata sistema zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama.

Gradski štab za vanredne situacije u koordinaciji sa štabom civilne zaštite, može narediti:

• mobilizaciju i upotrebu jedinica civilne zaštite opšte namene, građana i materijalnih sredstava;

• angažovanje osposobljenih pravnih lica;

• uvođenje dežurstva pravnim licima;

• poseban režim obavljanja određenih komunalnih delatnosti;

• posebne mere i postupke higijensko-profilaktičkog karaktera;

• poseban režim saobraćaja ili zabranu saobraćaja lokalnim putevima;

• evakuaciju stanovništva;

• određivanje drugačijeg rasporeda radnog vremena;

• posebne prioritete u isporuci komunalnih i drugih proizvoda i pružanju usluga (vode, grejanja, gasa, električne energije, gradskog prevoza, železnički i drumski prevoz i sl.);

• privremenu zabranu pristupa i kretanja u pojedinim ugroženim područjima;

• privremenu zabranu korišćenja određenih pokretnih i nepokretnih stvari vlasnicima odnosno korisnicima;

• obezbeđenje obaveznog poštovanja naređenih mera od strane stanovništva i pravnih lica u organizovanju i sprovođenju evakuacije i drugih aktivnosti u zaštiti i spasavanju;

• korisnicima, odnosno vlasnicima stambenih zgrada, stanova, poslovnih prostorija i drugih zgrada da prime na privremeni smeštaj ugrožena lica iz ugroženog područja;

• kao i druge potrebne mere.

ŠTAB I JEDINICE CIVILNE ZAŠTITE

Član 10

Jedinice civilne zaštite obrazuju se, opremaju i osposobljavaju kao sopstvene i operativne snage Grada Novog Pazara za izvršavanje mera civilne zaštite.

U okviru jedinica civilne zaštite, može se formirati posebna profesionalna vatrogasna jedinica, u skladu sa zakonom. Gradsko veće doneće potrebna akta u vezi sa organizacijom i radom profesionalne vatrogasne jedinice. Odluku o upotrebi vatrogasne jedinice grada Novog Pazara donosi Gradonačelnik.

Štab civilne zaštite

Član 11

Jedinicama civilne zaštite na teritoriji grada Novog Pazara rukovodi štab civilne zaštite.

Štabom civilne zaštite rukovodi načelnik štaba civilne zaštite. Načelnika štaba civilne zaštite bira Gradsko veća na predlog Gradonačelnika.

Štab civilne zaštite broji 7 članova.

Štab civilne zaštite čine:

• načelnik štaba civilne zaštite,

• zamenik načelnika staba civilne zaštite,

• pomoćnik načelnika štaba za zaštitu od svih iznenađenja,

• pomoćnik načelnik štaba za zaštitu od elementarnih nepogoda,

• pomoćnik načelnika štaba za zaštitu od požara,

• pomoćnik načelnika štaba za zaštitu od zaraza,

• pomoćnik načelnika štaba za uzbunjivanje i evakuaciju.

Članove štaba civilne zaštite, bira Gradsko veće, na predlog načelnika štaba civilne zaštite.

Štab civilne zaštite je stručno- operativni organ ovlašćen za vršenje poslova na zaštiti i spasavanju ljudi i materijalnih dobara od svih vrsta opasnosti i nesreća.

Štab civilne zaštite razmatra stanje priprema, organizovanost, opremljenost i osposobljenost za zaštitu i spasavanje svih nosilaca zaštite i spasavanja na području Grada; predlaže mere za dogradnju sistema preventivnih i operativnih mera zaštite i spasavanja u cilju sprečavanja nastajanja šteta prouzrokovanih prirodnim i drugim nesrećama i opasnostima; planira, sprovodi i učestvuje u vežbama i drugim vidovima obučavanja i osposobljavanja za zaštitu i spasavanje.

Član 12

U obavljanju funkcije zaštite i spasavanju, štab civilne zaštite vrši sledeće poslove:

1. odlučuje o upotrebi snaga i sredstava civilne zaštite na zaštiti i spasavanju ugroženih i nastradalih ljudi i materijalnih dobara i njihovom raspoređivanju u zavisnosti od stepena ugroženosti teritorije;

2. naređuje sprovođenje odgovarajućih mera i zadataka civilne zaštite i određuje snage i sredstva koje će sprovoditi te mere;

3. usmerava, koordinira i rukovodi akcijama zaštite i spasavanja svih učesnika angažovanih na zaštiti i spasavanju na svom području;

4. naređuje poverenicima civilne zaštite i njihovim zamenicima na teritoriji Grada, poverenicima pravnih lica u kojima su poverenici imenovani i jedinicama opšte namene da učestvuju u preduzimanju mera i aktivnosti na zaštiti i spasavanju na određenom području;

5. uz saglasnost Gradskog štaba za vanredne situacije, naređuje angažovanje snaga i sredstava civilne zaštite na pružanju pomoći drugim opštinama;

6. izvršava naredbe upućene od gradskog Štaba za vanredne situacije na preduzimanju mera i aktivnosti na zaštiti i spašavanju;

7. rešava sva pitanja koja se u toku sprovođenja aktivnosti na zaštiti i spasavanju pojave u vezi sa angažovanjem snaga i sredstava civilne zaštite i sprovođenja mera zaštite i spasavanja i samozaštite građana.

Pored navedenog obavlja i sledeće poslove:

1. predlaže proglašenje stanja prirodne i druge nesreće Komandantu gradskog Štaba za vanredne situacije,

2. predlaže Komandantu gradskog Štaba za vanredne situacije mere za prevazilaženje stanja nastalih usled prirodnih i drugih nesreća,

3. razmatra materijale i informacije iz oblasti zaštite i spašavanja koje pripremaju nadležno Odeljenje za vanredne situacije gradske uprave i drugi gradski organi uprave, u oblasti zaštite i spasavanja,

4. podnosi godišnji izveštaj o radu Komandantu Gradskog štaba za vanredne situacije,

5. donosi godišnji program aktivnosti na sprovođenju vlastitih priprema za uspešno vršenje operativne funkcije iz svoje nadležnosti (pripreme, obuka i osposobljavanje),

6. daje mišljenje na predlog godišnjeg Plana korišćenja sredstava za zaštitu i spasavanje,

7. daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti,

8. predlaže Gradskom veću Plan zaštite i spasavanja,

9. obavlja i druge po nalogu Gradonačelnika i Gradskog veća Novog Pazara.

Jedinice civilne zaštite u mesnim zajednicama

Član 13

U mesnim zajednicama formiraće se jedinice civilne zaštite jačine jednog voda odnosno jednog odeljenja..

U jednoj mesnoj zajednici formiraće se najmanje jedan (1) vod odnosno odeljenje jedinica civilne zaštite, u skladu sa ovom odlukom.

U okviru voda jedinice civilne zaštite u mesnoj zajednici formiraće se odeljenja za:

• zaštitu od svih iznenađenja,

• zaštitu od elementarnih nepogoda,

• zaštitu od požara,

• zaštitu od zaraza,

• uzbunjivanje i evakuaciju.

Jedinice civilne zaštite osposobljavaju se za izvršenje zadataka iz oblasti zaštite i spasavanja, i to za: uzbunjivanje, evakuaciju, zbrinjavanje ugroženih i nastradalih, radiološku, biološku i hemijsku zaštitu, zaštitu od zaraza, zaštitu od saobraćajnih i drugih tehničko - tehnoloških nesreće, zaštitu od ruševina i spasavanje iz ruševina, zaštitu od elementarnih nepogoda, zaštitu i spasavanje od poplava i nesreća na vodi i pod vodom, zaštita i spasavanje na planinama i nepristupačnim terenima, zaštita i spasavanje od požara i eksplozija, prvu medicinsku pomoć, asanaciju terena, očuvanje dobara bitnih za opstanak, održavanje reda kao i druge aktivnosti u cilju zaštite i spasavanja po nalogu Gradonačelnika, Gradskog štaba za vanredne situacije i štaba civilne zaštite.

Član 14

U gradu Novom Pazaru formiraće se 33 jedinica civilne zaštite opšte namene sa 905 obveznika i to:

a) 23 voda jedinica civilne zaštite sa po 35 obveznika u gradskim i većim mesnim zajednicama kao i 10 odeljenja sa po 10 obveznika:

• Prva mesna zajednica - 2 voda sa 70 obveznika

• Druga mesna zajednica - 2 voda sa 70 obveznika

• Treća mesna zajednica - 2 voda sa 70 obveznika

• Četvrta mesna zajednica sa 2 voda sa 70 obveznika

• Peta mesna zajednica - 3 voda sa 105 obveznika

• Šesta mesna zajednica - 2 voda za 70 obveznika

• Mesna zajednica Trnava - 1 vod sa 35 obveznika

• Mesna zajednica Mur - 1 vod sa 35 obveznika

• Mesna zajednica Lukare - 1 vod sa 35 obveznika

• Mesna zajednica Požega - 1 vod sa 35 obveznika

• Mesna zajednica Sebečevo - 1 vod sa 35 obveznika

• Mesna zajednica Kominje - Kruševo - 1 vod sa 35 obveznika

• Mesna zajednica Bele Vode - 1 vod sa 35 obveznika

• Mesna zajednica Rajčinoviće - 1 vod sa 35 obveznika

• Mesna zajednica Deževa - 1 vod sa 35 obveznika

• Mesna zajednica Postenje - 1 vod sa 35 obveznika

b) U mesnim zajednicama Rajetiće, Odojeviće, Grubetiće, Vranovina, Šaronje, Sopoćani, Vućiniće, Pope, Štitare i Građanoviće formiraće se 10 odeljenja jedinica civilne zaštite opšte namene sa po 10 obveznika.

Član 15

Jedinicama civilne zaštite u mesnim zajednicama rukovode poverenici, koji mogu imati svoje zamenike.

Jedinice civilne zaštite u mesnim zajednicama obrazuju se od radno sposobnog stanovništva, ali i zaposlenih iz organa grada Novog Pazara, ustanova i preduzeća čiji je osnivač grad Novi Pazar, za izvršavanje poslova zaštite i spasavanja.

Popunu, opremanje i obuku jedinica izvršiće štab civilne zaštite u saradnji sa nadležnim odeljenjem gradske uprava grada Novog Pazara.

Član 16

Za organizaciju i sprovođenje preventivnih mera zaštite i pokretanje aktivnosti u slučaju pojave opasnosti po ljude i materijalna sredstva postaviće se poverenici civilne zaštite a po potrebi i njihovi zamenici u mesnim zajednicama grada Novog Pazara.

Poverenici i zamenici poverenika u mesnim zajednicama preduzimaju neposredne mere za učešće građana u sprovođenju mera i zadataka civilne zaštite i lične, uzajamne i kolektivne zaštite i rukovode jedinicama civilne zaštite opšte namene. Pored ovih mera sprovode i:

1. preduzimanje preventivnih mera koje treba da se usmeravaju na jačanju otpornosti mesnih zajednica;

2. otklanjanje mogućih uzroka ugrožavanja, smanjenje uticanja elementarnih nepogoda, sprečavanje drugih nesreća, i u slučaju da do njih dođe umanjenje njihovih posledica;

3. spasavanje i pružanje pomoći i preduzimanje operativnih aktivnosti u cilju spasavanja ljudi, materijalnih dobara i životne sredine;

4. sprovođenju mera na ublažavanju otklanjanju neposrednih posledica elementarnih nepogoda i drugih nesreća u cilju uspostavljanja neophodnih uslova za život građana;

5. organizovanje svih snaga i sredstava privrednih društava i drugih pravnih i fizičkih lica za zaštitu i spasavanje. građana u sprovođenju mera i zadataka civilne zaštite i lične, uzajamne i kolektivne zaštite i rukovode jedinicama civilne zaštite.

IZRADA PLANSKIH DOKUMENATA

Član 17

Nosilac izrade Procene ugroženosti grada Novog Pazara od elementarnih nepogoda i drugih nesreća i Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama je Odeljenje za vanredne situacije i poslove odbrane gradske uprave i štab civilne zaštite.

Gradski štab za vanredne situacije će razmotriti Procenu ugroženosti Plan zaštite i spasavanja i dostaviti ga Gradskom veću za usvajanje.

Nosilac izrade Plana funkcionisanja sistema civilne zaštite i službe osmatranja i obaveštavanja kao sastavnog dela Plana odbrane grada, je Odeljenje za vanredne situacije i poslove odbrane gradske uprave Novog Pazara i štab civilne zaštite.

OSPOSOBLJENA PRAVNA LICA ZA ZAŠTITU I SPASAVANJE

Član 18

Skupština grada Novog Pazara će posebnim aktom odrediti privredna društva i druga pravna lica osposobljena za zaštitu i spasavanje.

Osposobljena pravna lica vrše zaštitu i spasavanje građana, materijalnih i drugih dobara u slučaju opasnosti i nesreća izazvanih elementarnim nepogodama i drugim nesrećama u skladu sa svojom delatnošću, kao i zadacima koje im naredi gradski Štab za vanredne situacije.

Aktiviranje i upotrebu osposobljenih pravnih lica naređuje Gradski štab za vanredne situacije i štab civilne zaštite.

Gradska uprava grada Novog Pazara osposobljenim pravnim licima ugovorom obezbeđuje naknadu stvarnih troškova za sprovođenje priprema i angažovanje u izvršavanju mera i zadataka civilne zaštite.

Ugovor iz stava 4. ovog člana zaključuje Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

Lična i kolektivna zaštita

Član 19

Radi ostvarivanja lične, uzajamne i kolektivne zaštite organi grada, privredna društva i druga pravna lica obezbeđuju i drže u ispravnom stanju potrebna sredstva i opremu za ličnu, uzajamnu i kolektivnu zaštitu i vrše obuku zaposlenih iz oblasti civilne zaštite.

Štab civilne zaštite i jedinice civilne zaštite vrše proveru postojanja i ispravnosti potrebnih sredstava za ličnu i kolektivnu zaštitu u stambenim zgradama i poslovnim objektima.

Građani i vlasnici stambenih zgrada odnosno kuća, dužni su da nabave i drže u ispravnom stanju potrebna sredstva i opremu za ličnu, uzajamnu i kolektivnu zaštitu u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Odeljenje gradske uprave za vanredne situacije i poslove odbrane, u saradnji sa štabom i jedinicama civilne zaštite vrši edukaciju stanovništva, obavještavanje, izdaje uputstva i upozorenja o mogućim opasnostima ili nastaloj vanrednoj situaciji.

Finansiranje

Član 20

Iz budžeta grada Novog Pazara i sredstava Fonda za vanredne situacije, za potrebe zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih dobara od elementarnih nepogoda, tehničko-tehnoloških nesreća i opasnosti, finansiraće se sledeće:

• organizovanje, opremanje i obučavanje Gradskog štaba za vanredne situacije;

• organizovanje, opremanje i obučavanje Štaba civilne zaštite i jedinica civilne zaštite opšte namene;

• troškove angažovanja osposobljenih pravnih lica u skladu sa ugovorom za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja;

• izgradnju sistema za uzbunjivanje na svojoj teritoriji;

• nabavku, održavanje, smeštaj, čuvanje i osiguranje potrebne opreme za strukture civilne zaštite;

• izgradnju, adaptaciju, održavanje, opremanje, osiguranje i čuvanje objekata za potrebe civilne zaštite;

• obuku iz oblasti civilne zaštite koju organizuje grad;

• organizaciju i sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite iz delokruga grada;

• saniranje šteta nastalih prirodnom i drugom nezgodom, u skladu sa materijalnim mogućnostima;

• druge poslove civilne zaštite u skladu sa potrebama i propisima.

Sredstva za napred navedene namene, finansiraće se i sredstvima koja se obezbeđuju iz pomoći i donacija kao i iz drugih izvora dopuštenih zakonom.

PRIZNANJA I NAGRADE

Član 21

Za naročite uspehe u organizovanju i sprovođenju zadataka civilne zaštite i drugih poslova zaštite i spasavanja, u privrednim društvima i drugim pravnim licima, službama i organima gradske uprave, štaba za vanredne situacije, jedinicama civilne zaštite, poverenicima civilne zaštite, zamenicima poverenika, drugim pripadnicima i zaslužnim pojedincima na teritoriji grada Novog Pazara dodeljuju se priznanje i nagrada.

Priznanja i nagrade će se uručivati na dan grada i na Svetski dan civilne zaštite 1. marta.

Obavezuje se Gradsko veće da bliže uredi vrstu nagrada i priznanja kao i kriterijume za njihovu dodelu.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 22

Načelnik i članovi štaba civilne zaštite izabraće se u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Načelnik štaba civilne zaštite doneće Pravilnik o obavezama i zadacima poverenika, njihovih zamenika i pripadnika jedinica civilne zaštite u mesnim zajednicama, u roku od 15 dana od dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Imenovanje poverenika i zamenika poverenika vrši Gradsko veće na predlog načelnika štaba civilne zaštite u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 23

Ova odluka stupa na snagu danom donošenja.

Član 24

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji Grada Novog Pazara, broj 820-1/11 od 01.02.2012. godine.