PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE IZDATAKA ZA NABAVKU MAŠINA ILI OPREME ILI SOFTVERA ILI ZA STICANJE NEMATERIJALNE IMOVINE U 2019. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 8/2019, 12/2019 i 16/2019)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina ili opreme ili softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2019. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na Javnom Konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog Konkursa za dodelu bespovratnih sredstava za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina ili opreme ili softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2019. godini (u daljem tekstu: Konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu AP Vojvodine za 2019. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, malih i srednjih privrednih društava, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Prihodi iz Budžeta.

Cilj

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstava radi jačanja konkurentnosti privrednih subjekata, povećanja obima proizvodnje, te povećanja ukupnog privrednog rasta i razvoja preduzetništva u AP Vojvodini putem investiranja u sredstva za rad i proizvodnju.

Namena sredstava

Član 3

Sredstva se odobravaju po principu refundacije, a namenjena su za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina ili opreme ili softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2019. godini (u daljem tekstu: osnovna sredstva) i to:

(a) koja su kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu 07. avgusta 2018. godine do dana raspisivanja Konkursa, ili

(b) koja će biti kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti najkasnije u roku od 30 dana od zaključenja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: ugovor). Za mašinu ili opremu koja je u navedenom roku u potpunosti isplaćena, ali koja iz objektivnih razloga nije isporučena, period isporuke može se produžiti za dodatnih 60 dana.

Osnovna sredstva treba da budu u skladu sa stvarnom delatnošću privrednog subjekta.

Pod nabavkom mašina podrazumeva se i proizvodna linija koju čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajednički čine jedinstven proizvodni proces ili su namenjene proizvodnji jednog proizvoda (najviše pet mašina).

Pod nabavkom opreme podrazumeva se proizvodna oprema, poslovni inventar i uređaji uključeni u proizvodni proces, sredstva za manipulaciju.

Pod nabavkom softvera (softverske licence) podrazumeva se nabavka profesionalnog (aplikativnog) softverskog paketa/alata u funkciji proizvodnog procesa ili daljeg razvoja informatičkih rešenja i proizvoda za tržište.

Pod sticanjem nematerijalne imovine podrazumeva se pribavljanje nematerijalnih sredstava na eksternom tržištu (zasebno sticanje) i prenos prava njenog korišćenja putem pismenog ugovora (npr. patenti, franšize, licence, žigovi i slična prava).

Mašine, oprema i softver moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu proizvodnu upotrebu.

Izuzetno, na predlog Komisije za pregled prijava, može se odobriti subvencionisanje izdataka za nabavku polovne mašine ili opreme, ne starije od 5 godina, uz uslov da podnosilac prijave dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju izdataka za nabavku sledećeg:

- ugradna oprema (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.) i instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.);

- nameštaj (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

- rasveta, svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji, panoi i sl.);

- prezentaciona, elektronska, birotehnička, audio-vizuelna i slična oprema (projektori, oprema za prevođenje, fiskalne kase, telefonski i faks aparati, TV, muzički uređaji, zvučnici i dr.);

- alat, dodatna oprema, pojedinačni i rezervni delovi, inventar, oprema za zaštitu na radu, kalupi, repromaterijal, potrošni materijal i dr;

- poljoprivredne i priključne mašine i druga oprema za poljoprivrednu proizvodnju;

- kompjuteri i računarska oprema;

- štamparske i grafičke mašine i oprema;

- mašine i oprema za ugostiteljstvo namenjene za pripremu hrane, pića i napitaka u cilju neposrednog posluživanja;

- oprema za sport;

- sve vrste vozila (za prevoz lica, teretna, dostavna i dr.), prikolice i sl.

Visina sredstava

Član 4

Visina odobrenih sredstava utvrđuje se

(1) za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (a) - na osnovu dostavljenog računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice sa dobavljačem/prodavcem i izvoda računa iz banke o plaćanju istog, ili

(2) za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (b) - na osnovu priloženog predračuna ili ponude ili (pred)ugovora sa dobavljačem/prodavcem.

Refundirani iznos sredstva odobrava se prema vrsti osnovnog sredstva:

• Mašine ili oprema - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 300.000,00 dinara do najviše 2.000.000,00 dinara, odnosno do 50% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke s tim da minimalna vrednost jedne mašine ili pojedinačnog komada opreme ne može biti manja od 70.000,00 dinara bez PDV1;

• Softver - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 100.000,00 dinara do najviše 500.000,00 dinara, odnosno do 50% od fakturne (kupovne) vrednosti, bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije i obuke za korišćenje;

• Nematerijalna imovina - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 50.000,00 dinara do najviše 300.000,00 dinara, odnosno do 50% ugovorene cene za sticanje nematerijalne imovine bez PDV i drugih izdataka.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

______________
1 Zavisni troškovi nabavke (ZTN) su troškovi: prevoza, utovara, istovara, skladištenja, osiguranja u transportu, montaže, bankarske provizije, carinjenja, akcize i dr.

Konkurs za dodelu sredstava

Član 5

Sredstva se dodeljuju na osnovu Konkursa, koji raspisuje Sekretarijat.

Konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi.

Član 6

Obavezni elementi teksta Konkursa su:

- naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs;

- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Konkursu;

- namena sredstava;

- pravo učešća na Konkursu;

- uslovi za učešće na Konkursu;

- način podnošenja prijave na Konkurs;

- kriterijumi za ocenu prijava;

- rok do kada je Konkurs otvoren;

- obavezna dokumentacija koja se podnosi na Konkurs i

- drugi podaci od značaja.

Pravo učešća na konkursu

Član 7

I

Pravo da konkurišu imaju privredna društva, zadruge i preduzetnici koji imaju sedište ili registrovani ogranak na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, a u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) upisani su najkasnije do 01. juna 2018. godine i to:

1) pravna lica, registrovana u APR-u kao privredna društva ili zadruge, koja su prema finansijskim izveštajima za 2018. godinu, razvrstana na mikro ili mala pravna lica i

2) preduzetnici.

Razvrstavanje pravnih lica, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. glasnik RS", br. 62/2013). Pravna lica, u smislu ovog zakona, razvrstavaju se na mikro, mala, srednja i velika, u zavisnosti od prosečnog broja zaposlenih, poslovnog prihoda i prosečne vrednosti poslovne imovine utvrđenih na dan sastavljanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja u poslovnoj godini.

U mikro pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1) prosečan broj zaposlenih 10;

2) poslovni prihod 700.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3) prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 350.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

U mala pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja prelaze dva kriterijuma iz prethodnog stava, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1) prosečan broj zaposlenih 50;

2) poslovni prihod 8.800.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3) prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 4.400.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Preduzetnici se, u smislu Zakona o računovodstvu, smatraju mikro pravnim licima.

II

Prijavu na Konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nema pravo da podnese privredni subjekt koji je u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.

Pravo učešća nema ni privredni subjekt nad kojim je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014 i 113/2017), niti privredni subjekt koji je u teškoćama, prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014).

Privredni subjekt u teškoćama je privredni subjekt koji nije sposoban da sopstvenim sredstvima, sredstvima svojih vlasnika/akcionara ili poverilaca ili sredstvima iz drugih izvora na tržištu spreči gubitke i koji bi, bez intervencije države, kratkoročno ili srednjeročno, ugrozili njegov opstanak;

Privredni subjekt je u teškoćama:

- ako je odgovornost za njegove dugove ograničena a izgubio je više od polovine osnovnog kapitala, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubio više od četvrtine osnovnog kapitala;

- ako najmanje jedno lice neograničeno odgovara za njegove dugove, a u finansijskim izveštajima prikazano je da je njegov kapital smanjen za više od polovine, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubljeno više od četvrtine kapitala;

- ako ispunjava uslove za otvaranje stečajnog postupka.

Privredni subjekt je u teškoćama i ako nije ispunjen nijedan od napred navedenih uslova i ako postoje očigledni pokazatelji koji ukazuju na to da je u teškoćama, kao što su: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tokova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili je nulta neto vrednost imovine. U najvećim teškoćama je privredni subjekt koji je nesposoban za plaćanje (insolventan) ili nad kojim je otvoren stečajni postupak.

Privredni subjekt gubi pravo učešća na Konkursu ukoliko je predmet prijave (osnovno sredstvo) kupljen/nabavljen:

- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i

- od povezanih lica ili društava.

Članom 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon i 5/2015) određeno je značenje povezanih lica.

Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:

1) njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;

2) njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;

3) njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;

4) druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.

Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:

1) pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

2) pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);

3) pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;

4) lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

5) lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;

6) lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.

Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.

Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.

Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.

Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.

Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.

Uslovi za učešće na konkursu

Član 8

Učesnik na Konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1) da je pozitivno poslovao u 2018. godini (iskazao neto dobitak);

2) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

3) da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

4) da nije primio bespovratna sredstva iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći za iste namene, u prethodnoj ili tekućoj godini ili iz drugih izvora finansiranja;

5) da nije primio bespovratna sredstva na konkursima Sekretarijata za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera ili izdataka za sticanje nematerijalne imovine u 2018. godini.

Učesnik na Konkursu može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu (nabavka mašina ili nabavka opreme ili nabavka softvera ili sticanje nematerijalne imovine).

Prijava se može podneti za refundaciju izdataka:

- za nabavku maksimalno 5 (pet) komada mašina ili opreme (istih ili različitih) i to od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavaca, kada je u pitanju jedinstveni proizvodni proces ili izrada jednog proizvoda;

- za nabavku 1 (jednog) softvera (softverske licence) sa najviše 10 kopija (od kojih se svaka koristi samo na po jednom računaru), od jednog dobavljača/prodavca;

- za sticanje nematerijalne imovine od jednog dobavljača/prodavca.

Dokumentacija koja se podnosi na konkurs

Član 9

Učesnik na Konkursu podnosi2:

1) Popunjen obrazac prijave na Konkurs (popunjava se isključivo na računaru ili pisaćom mašinom, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv. vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);

2) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana pre datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu)3;

3) Uverenja (originali ili fotokopije overene kod nadležnog organa za overu) ne starija od 30 dana pre objavljivanja Konkursa:

(3-1) Poreske uprave da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda (poreze i doprinose) i

(3-2) nadležne lokalne Poreske uprave / administracije da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda;

4) Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja o broju zaposlenih lica - podnetih prijava na osiguranje na dan objavljivanja Konkursa;

5) (a)Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija bilansa uspeha, bilansa stanja i statističkog izveštaja na dan 31. decembar 2018. godine4 koji je predat APR;

(b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopija poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti (obrazac PB2) za 2018. godinu, sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu elektronskim putem;

6) (a) Za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (a) (koja su kupljena):

• mašine ili oprema: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljenu mašinu ili opremu (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 07. avgusta 2018. godine do dana raspisivanja Konkursa);

• softver: račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljeni softver - softversku licencu (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 07. avgusta 2018. godine do dana raspisivanja Konkursa);

• nematerijalna imovina: ugovor o sticanju nematerijalne imovine (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 07. avgusta 2018. godine do dana raspisivanja Konkursa);

(b) Za osnovna sredstva iz člana 3. stav 1. pod (b) (koja će biti kupljena):

• mašine ili oprema: predračun ili ponuda ili (pred) ugovor za nabavku mašina ili opreme (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) (ne starije od dana objavljivanja Konkursa);

• softver: predračun ili ponuda ili (pred)ugovor za nabavku softvera - softverske licence (original ili ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) (ne starije od dana objavljivanja Konkursa);

• nematerijalna imovina: (pred)ugovor o sticanju nematerijalne imovine (original ili ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) (ne starije od dana objavljivanja Konkursa);

7) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):

(7-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;

(7-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

(7-3) o statusu (član 7, glava II, stav 1-5 Pravilnika);

(7-4) o povezanim licima;

(7-5) o starosti mašine ili opreme;

(7-6) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

(7-7) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;

(7-8) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

(7-9) o nepostojanju neizmirenih obaveza;

(7-10) da se ne vode sudski postupci;

(7-11) o broju zaposlenih osoba sa invaliditetom (+ kopije Rešenja i M obrasca).

Ukoliko se pribavlja dokumentacija po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na konkurs.5 Ukoliko podnosilac prijave ne dostavi potrebnu dokumentaciju navedenu u stavu 1. pod tačkama 2) i 3) ovog člana, Sekretarijat će po službenoj dužnosti pribaviti podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak.

U slučaju da se podnosi prijava za refundaciju izdataka za nabavku polovne mašine ili opreme (ne starije od 5 godina) dostaviti procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Ukoliko je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2017-2019. godina priložiti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Ako se nabavljeno osnovno sredstvo koristi za inovaciju proizvoda ili procesa priložiti odgovarajući dokaz.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Konkurs ne vraća se.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

____________
2 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14 i 22/15) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
3 Podnosilac prijave obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR, o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana raspisivanja Konkursa (alternativno od dana raspisivanja Konkursa) do dana objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu).
4 Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosilac prijave je dužan da ih dostavi sekretarijatu u roku od 5 dana.
5 Podnosilac prijave na obrascu koji je sastavni deo prijave na konkurs treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u članu 9. stav 1. Pod tačkama 2) i 3) obavezne dokumentacije pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi sekretarijat po službenoj dužnosti.

Postupanje sa prijavama

Član 10

Prijava na Konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI - Prijava na Konkurs za dodelu bespovratnih sredstava za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina ili opreme ili softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2019. godini", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na gornju adresu) u vremenu od 900 do 1400 časova.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

Član 11

Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu)6;

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom, odnosno one koje se ne odnose na Konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje su nepotpisane, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);

- prijave u kojima vrednost za mašine ili opremu iznosi do 600.000,00 dinara bez PDV, odnosno za softver iznosi do 200.000,00 dinara bez PDV, odnosno za nematerijalnu imovinu iznosi do 100.000,00 dinara bez PDV.

____________
6 Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici pokrajinskih organa uprave ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača.

Postupak dodele sredstava

Član 12

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu konkursnu Komisiju za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga odluke za dodelu bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eksterni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs ili druga lica koja nisu radno angažovana u Sekretarijatu.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava korisnicima (u daljem tekstu: Odluku). Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www. spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.

Kriterijumi za dodelu sredstava

Član 13

Komisija daje predlog odluke za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

RED. BROJ

KRITERIJUMI

BODOVI

1

Stepen razvijenosti JLS u kojoj se nalazi sedište (registrovani ogranak u APV) učesnika Konkursa

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2

Vrsta delatnosti

Proizvodnja i prerada (industrija, proizvodno zanatstvo i dr.)

9

Vršenje usluga

6

Ostale delatnosti

3

3

Visina sopstvenog učešća

84 - 99%

12

67 - 83%

9

50 - 66%

6

4

Učešće žena u vlasništvu i upravljanju
(podrazumeva se da je kumulativno ispunjen i uslov da je pored vlasničkog / osnivačkog svojstva, žena i odgovorno lice)

100% vlasnica(e) privrednog društva / osnivačica preduzetničke radnje

9

67 - 99% u vlasništvu žene(a)

6

50 - 66% u vlasništvu žene(a)

3

5

Broj zaposlenih

Preko 20

9

11 - 20

6

1 - 10

3

0

-3

6

Broj zaposlenih OSI

Nije obveznik zapošljavanja OSI, ali ima zaposlenih OSI u radnom odnosu

6

Obveznik je zapošljavanja OSI i ima odgovarajući ili veći broj OSI u radnom odnosu

3

Obveznik je zapošljavanja OSI i ima nedovoljan broj OSI u radnom odnosu

-3

7

Procenjena konkurentnost u oblasti poslovanja

Nedovoljna

6

Srednja

12

Visoka

18

8

Procenjeno povećanje obima proizvodnje usled finansijske podrške Sekretarijata

Značajno

12

Zadovoljavajuće (primereno)

9

Neznatno

6

9

Procenjena dobrobit za društvo / lokalnu sredinu

Visoka

12

Srednja

6

Dobra

3

10

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2017-2019. godina

Nije koristio sredstva Sekretarijata

3

Koristio je sredstva Sekretarijata

-3

11

Inovativnost - proizvod ili proces

Da

3

Ne

0

12

Nosilac priznanja i nagrada za ostvarene poslovne rezultate (2017-2019. god)

Da

3

Ne

0

Član 14

Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Konkursu:

- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

- kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana isplate.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 15

Učesnik Konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstva;

- da osnovno sredstvo neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 24 meseca od dana potpisivanja Ugovora.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Isplata sredstava:

Isplata bespovratnih sredstava vrši se nakon što Korisnik sredstava Sekretarijatu u ugovorenom roku dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku osnovnog sredstva, a u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

Obaveze korisnika sredstava

Član 16

Korisnik sredstava dužan je da:

- mašinu ili opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) izdataka za nabavku osnovnog sredstva učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 24 meseca od potpisivanja ugovora;

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Korisnik sredstava ima zabranu da osnovno sredstvo otuđi ili da ga da drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, u roku od najmanje 24 meseca od potpisivanja ugovora.

Praćenje izvršenja ugovora

Član 17

Korisnik sredstava obavezan je da nakon potpisivanja ugovora Sekretarijatu dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku osnovnih sredstva:

(1) iz člana 3. stav 1. pod (a) (koja su kupljena) - kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije u zavisnosti od sistema vođenja poslovnih knjiga (analitičke kartice dobavljača i osnovnog sredstva, evidencija osnovnih sredstava/inventarni broj, PK1, PK2 i sl.), fotografije i dr. - rok za dostavljanje je 5 dana od potpisivanja ugovora, ili

(2) iz člana 3. stav 1. pod (b) (koja će biti kupljena) - račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za nabavku predmetnog osnovnog sredstva (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu), kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog, kao i kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije u zavisnosti od sistema vođenja poslovnih knjiga (analitičke kartice dobavljača i osnovnog sredstva, evidencija osnovnih sredstava/inventarni broj, PK1, PK2 i sl.), fotografije i dr. - rok za dostavljanje je 30 dana od potpisivanja ugovora.

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 24 meseca od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

Računanje rokova

Član 18

Rok određen u danima počinje teći prvog dana posle dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka7.

Rok određen u danima, a koji prethodi danu ili događaju od koga se rok računa počinje teći prvog prethodnog dana pre dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka.

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

Početak meseca označava prvi dan u mesecu, sredina - petnaesti, a kraj - poslednji dan u mesecu.

____________
7 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici sekretarijata.

Završne odredbe

Član 19

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".

 

Samostalni član Pravilnik o izmenama
Pravilnika o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina ili opreme ili softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2019. godini broj: 144-401-997-1/2019/02

("Sl. list AP Vojvodine", br. 16/2019)

Član 2

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja.