PRAVILNIKO DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE IZDATAKA ZA NABAVKU REPROMATERIJALA U 2019. GODINI ("Sl. list AP Vojvodine", br. 8/2019, 12/2019 i 16/2019) |
Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje izdataka za nabavku repromaterijala u 2019. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Konkursa za dodelu bespovratnih sredstava za subvencionisanje izdataka za nabavku repromaterijala u 2019. godini (u daljem tekstu: Konkurs).
Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu AP Vojvodine za 2019. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, malih i srednjih privrednih društava, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Prihodi iz Budžeta.
Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstava radi jačanja konkurentnosti privrednih subjekata i povećanja ukupnog privrednog rasta i razvoja preduzetništva u AP Vojvodini putem olakšavanja započinjanja novih proizvodnih ciklusa i stimulisanja stvaranja nove dodatne materijalne vrednosti namenjene tržištu.
Sredstva se odobravaju po principu refundacije, a namenjena su za subvencionisanje izdataka za nabavku repromaterijala koji je kupljen, isporučen i isplaćen (kumulativno) u celosti, nakon 08. decembra 2018. godine do dana raspisivanja Konkursa.
Repromaterijal mora biti u skladu sa stvarnom delatnošću privrednog subjekta.
Pod nabavkom repromaterijala podrazumevaju se sirovine i osnovni proizvodni materijal u zavisnosti od vrste proizvodnje, odnosno delatnosti privrednog subjekta. U izuzetnim slučajevima kao repromaterijal prihvataju se (uvažavaju se) pomoćni proizvodni materijal, komponente i sklopovi za ugradnju (polufabrikati), kao i komercijalna ambalaža.1
Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju izdataka za nabavku materijala u koji spadaju:
- pomoćni neproizvodni materijal (sredstva za čišćenje i održavanje, režijski, ostali, kancelarijski materijal i sl.);
- sitan inventar, pojedinačni i rezervni delovi, potrošni materijal koji se montira na mašine/alat i dr (brusne ploče, burgije, igle i dr.);
- pogonski materijal (gorivo, mazivo) i energija;
- auto gume;
- sredstva za zaštitu i prihranu poljoprivrednih kultura, semenska roba i sadni materijal, hrana i dodaci za ishranu životinja i dr;
- materijal za štampu i grafički materijal (papir, ploče, boje i dr.);
- piće i namirnice u ugostiteljstvu;
- građevinski materijal (cement, šljunak, pesak, armatura, blokovi, boje, cigla i sl.);
- trgovačka, merkantilna i zrnasta roba za dalju prodaju.
____________
1 Osnovni materijal ulazi u gotov proizvod
neposredno - predstavlja njegov sastavni deo.
Pomoćni materijal takođe ulazi u sastav gotovog proizvoda, ali je njegovo učešće sporedno
(npr. boje, lakovi, lepkovi).
Komercijalna (prodajna) ambalaža u koju se proizvod neposredno pakuje i čini sastavni ili
noseći deo proizvoda i nije namenjena magacinskom skladištenju ili transportu.
Visina odobrenih sredstava utvrđuje se na osnovu dostavljenog računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice sa dobavljačem/ prodavcem i izvoda računa iz banke o plaćanju istog.
Sredstva se odobravaju u visini od najmanje 120.000,00 dinara do najviše 1.200.000,00 dinara, odnosno do 50% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke2.
Iznos odobrenih sredstava može biti i manji od iznosa traženih sredstava.
___________
2 Zavisni troškovi nabavke (ZTN) su troškovi:
prevoza, utovara, istovara, skladištenja, osiguranja u transportu, bankarske provizije, carinjenja,
akcize i dr.
Sredstva se dodeljuju na osnovu Konkursa koji raspisuje Sekretarijat.
Konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi.
Obavezni elementi teksta Konkursa su:
- naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs;
- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Konkursu;
- namena sredstava;
- pravo učešća na Konkursu;
- uslovi za učešće na Konkursu;
- način podnošenja prijave na Konkurs;
- kriterijumi za ocenu prijava;
- rok do kada je Konkurs otvoren;
- obavezna dokumentacija koja se podnosi na Konkurs i
- drugi podaci od značaja.
I
Pravo da konkurišu imaju privredna društva, zadruge i preduzetnici koji imaju sedište ili registrovani ogranak na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, a u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) upisani su najkasnije do 01. juna 2018. godine i to:
1. pravna lica, registrovana u APR-u kao privredna društva ili zadruge, koja su prema finansijskim izveštajima za 2018. godinu, razvrstana na mikro ili mala pravna lica i
2. preduzetnici.
Razvrstavanje pravnih lica, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. glasnik RS", br. 62/2013). Pravna lica, u smislu ovog zakona, razvrstavaju se na mikro, mala, srednja i velika, u zavisnosti od prosečnog broja zaposlenih, poslovnog prihoda i prosečne vrednosti poslovne imovine utvrđenih na dan sastavljanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja u poslovnoj godini.
U mikro pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:
1) prosečan broj zaposlenih 10;
2) poslovni prihod 700.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;
3) prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 350.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.
U mala pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja prelaze dva kriterijuma iz prethodnog stava, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:
1) prosečan broj zaposlenih 50;
2) poslovni prihod 8.800.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;
3) prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 4.400.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.
Preduzetnici se, u smislu Zakona o računovodstvu, smatraju mikro pravnim licima.
II
Prijavu na Konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nema pravo da podnese privredni subjekt koji je u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.
Pravo učešća nema ni privredni subjekt nad kojim je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014 i 113/2017), niti privredni subjekt koji je u teškoćama, prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013,97/2013 i 119/2014).
Privredni subjekt u teškoćama je privredni subjekt koji nije sposoban da sopstvenim sredstvima, sredstvima svojih vlasnika/akcionara ili poverilaca ili sredstvima iz drugih izvora na tržištu spreči gubitke i koji bi, bez intervencije države, kratkoročno ili srednjeročno, ugrozili njegov opstanak;
Privredni subjekt je u teškoćama:
- ako je odgovornost za njegove dugove ograničena a izgubio je više od polovine osnovnog kapitala, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubio više od četvrtine osnovnog kapitala;
- ako najmanje jedno lice neograničeno odgovara za njegove dugove, a u finansijskim izveštajima prikazano je da je njegov kapital smanjen za više od polovine, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubljeno više od četvrtine kapitala;
- ako ispunjava uslove za otvaranje stečajnog postupka.
Privredni subjekt je u teškoćama i ako nije ispunjen nijedan od napred navedenih uslova i ako postoje očigledni pokazatelji koji ukazuju na to da je u teškoćama, kao što su: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tokova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili je nulta neto vrednost imovine. U najvećim teškoćama je privredni subjekt koji je nesposoban za plaćanje (insolventan) ili nad kojim je otvoren stečajni postupak.
Privredni subjekt gubi pravo učešća na Konkursu ukoliko je predmet prijave (repromaterijal) kupljen / nabavljen:
- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i
- od povezanih lica ili društava.
Članom 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015, 44/2018 i 95/2018) određeno je značenje povezanih lica.
Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:
1) njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;
2) njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;
3) njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;
4) druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.
Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:
1) pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;
2) pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);
3) pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;
4) lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;
5) lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;
6) lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.
Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.
Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.
Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.
Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.
Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.
Učesnik na Konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:
1) da je pozitivno poslovao u 2018. godini (iskazao neto dobitak);
2) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;
3) da prema evidenciji Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, obveznik ima najmanje 3 zaposlena lica na neodređeno vreme, na dan objavljivanja Konkursa;
4) da nad njima nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;
5) da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;
6) da nije primio bespovratna sredstva iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći za iste namene, u prethodnoj ili tekućoj godini;
7) da nije primio bespovratna sredstva na konkursima Sekretarijata za subvencionisanje troškova nabavke repromaterijala u 2018. godini.
Učesnik na Konkursu može podneti samo jednu prijavu za refundaciju izdataka za nabavku maksimalno 3 (tri) različita repromaterijala i to od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavaca koje je dužan da jasno navede i specificira u prijavnom obrascu.
Dokumentacija koja se podnosi na konkurs
Učesnik na Konkursu podnosi3:
1) Popunjen i potpisan obrazac prijave na Konkurs (popunjava se isključivo na računaru ili pisaćom mašinom, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi;
2) Popunjen i potpisan dodatak obrasca - Excel tabela;
3) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana pre datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu)4;
4) Uverenja (originali ili fotokopije overene kod nadležnog organa za overu) ne starija od 30 dana pre objavljivanja Konkursa:
(4-1) Poreske uprave da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda (poreze i doprinose) i
(4-2) nadležne lokalne Poreske uprave / administracije da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda;
(a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopije bilansa uspeha, bilansa stanja i statističkog izveštaja sa stanjem na dan 31. decembar 2018. godine5 koji je predat APR;
(b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopije poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti (obrazac PB2) za 2018. godinu sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu elektronskim putem.
Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja o broju zaposlenih lica - podnetih prijava na osiguranje na dan objavljivanja Konkursa;
Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 08. decembra 2018. godine do dana raspisivanja Konkursa);
8) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):
(8-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;
(8-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;
(8-3) o statusu (član 7, glava II, stav 1-5);
(8-4) o povezanim licima;
(8-5) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);
(8-6) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;
(8-7) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;
(8-8) o nepostojanju neizmirenih obaveza;
(8-9) da se ne vode sudski postupci;
(8-10) o broju zaposlenih osoba sa invaliditetom (+ kopije Rešenja i M obrasca);
Ukoliko se pribavlja dokumentacija po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na konkurs.6
Ukoliko je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2017-2019. godina priložiti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.
Ako se nabavljen repromaterijal koristi za inovaciju proizvoda ili procesa priložiti odgovarajući dokaz.
Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.
Dokumentacija podneta na Konkurs ne vraća se.
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
____________
3 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa
i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14 i 22/15) za overavanje potpisa, rukopisa
i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje
nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave
i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
4 Podnosilac prijave obavezan je da dostavi Rešenje,
odnosno Izvod iz APR (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) o svakoj
promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana raspisivanja Konkursa do trenutka
objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata.
5 Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih
finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima,
podnosioc prijave je dužan da ih dostavi sekretarijatu u roku od 5 dana.
6 Podnosilac prijave na obrascu koji je sastavni
deo prijave na konkurs treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u članu
9. stav 1. pod tačkama 3) i 4) obavezne dokumentacije pribaviti sam ili je saglasan s tim
da je pribavi sekretarijat po službenoj dužnosti.
Prijava na Konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI - Prijava na Konkurs za dodelu bespovratnih sredstava za subvencionisanje izdataka za nabavku repromaterijala u 2018. godini", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na gornju adresu) u vremenu od 900 do 1400 časova.
Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.
Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:
- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu)7;
- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom, odnosno one koje se ne odnose na Konkursom predviđene namene);
- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje su nepotpisane, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);
- prijave u kojima vrednost za repromaterijal iznosi do 240.000,00 dinara bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke.
_______________
7 Blagovremenom se smatra prijava predata
najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije
istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde
pošte ili sličnog dostavljača
Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu konkursnu Komisiju za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga odluke za dodelu bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: Komisija).
Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eksterni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs ili druga lica koja nisu radno angažovani u Sekretarijatu.
Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.
U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.
U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.
Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.
Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava korisnicima (u daljem tekstu: Odluku). Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.
Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.
Kriterijumi za dodelu sredstava
Komisija daje predlog odluke za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:
RED. BROJ |
KRITERIJUMI |
BODOVI |
|
1 |
Stepen razvijenosti JLS u kojoj se nalazi sedište (registrovani ogranak u APV) učesnika Javnog konkursa |
40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS) |
9 |
60 - 80% |
6 |
||
80 - 100% |
3 |
||
> 100% (iznad republičkog proseka) |
0 |
||
2 |
Vrsta delatnosti |
Proizvodnja i prerada (industrija, proizvodno zanatstvo i dr.) |
9 |
Vršenje usluga |
6 |
||
Ostale delatnosti |
3 |
||
3 |
Visina sopstvenog učešća |
84 - 99% |
12 |
67 - 83% |
9 |
||
50 - 66% |
6 |
||
4 |
Učešće žena u vlasništvu i upravljanju |
100% vlasnica(e) privrednog društva / osnivačica preduzetničke radnje |
9 |
67 - 99% u vlasništvu žene(a) |
6 |
||
50 - 66% u vlasništvu žene(a) |
3 |
||
5 |
Broj zaposlenih |
Preko 21 |
9 |
11 - 20 |
6 |
||
3 - 10 |
3 |
||
6 |
Broj zaposlenih OSI |
Nije obveznik zapošljavanja OSI, ali ima zaposlenih OSI u radnom odnosu |
6 |
Obveznik je zapošljavanja OSI i ima odgovarajući ili veći broj OSI u radnom odnosu |
3 |
||
Obveznik je zapošljavanja OSI i ima nedovoljan broj OSI u radnom odnosu |
-3 |
||
7 |
Procenjena konkurentnost u oblasti poslovanja |
Nedovoljna |
6 |
Srednja |
12 |
||
Visoka |
18 |
||
8 |
Procenjeno povećanje obima proizvodnje usled finansijske podrške Sekretarijata |
Značajno |
12 |
Zadovoljavajuće (primereno) |
9 |
||
Neznatno |
6 |
||
9 |
Procenjena dobrobit za društvo /lokalnu sredinu |
Visoka |
12 |
Srednja |
6 |
||
Dobra |
3 |
||
10 |
Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2017-2019. godina |
Nije koristio sredstva Sekretarijata |
3 |
Koristio je sredstva Sekretarijata |
-3 |
||
11 |
Inovativnost - proizvod ili proces |
Da |
3 |
Ne |
0 |
||
12 |
Nosilac priznanja i nagrada za ostvarene poslovne rezultate (2017-2019. god) |
Da |
3 |
Ne |
0 |
Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Konkursu:
- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);
- kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.
Učesnik konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:
- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstva;
- da repromaterijal neće otuđiti, niti ustupiti drugom privrednom subjektu, odnosno da ga je ili da će ga u potpunosti iskoristiti do kraja 2019. godine.
Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).
Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava će se zaključiti ugovor o korišćenju bespovratnih sredstava kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.
Isplata bespovratnih sredstava vrši se nakon što Korisnik bespovratnih sredstava Sekretarijatu u ugovorenom roku dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku, a u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.
Korisnik sredstava dužan je da:
- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) izdataka za nabavku repromaterijala učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;
- omogući monitoring od strane Sekretarijata do kraja 2019. godine, do kada se repromaterijal mora u potpunosti utrošiti;
- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.
Korisnik sredstava ima obavezu da repromaterijal u potpunosti iskoristi do kraja 2019. godine, odnosno ima zabranu da ga otuđi ili ustupi drugom privrednom subjektu.
Korisnik sredstava obavezan je da nakon donošenja Odluke Sekretarijatu dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku repromaterijala: kopije odgovaraće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača i repromaterijala, PK1 i sl.) i dr. u roku od 5 dana.
Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Stanje na terenu može da se proverava do kraja 2019. godine, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.
Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.
Rok određen u danima počinje teći prvog dana posle dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka8.
Rok određen u danima, a koji prethodi danu ili događaju od koga se rok računa počinje teći prvog prethodnog dana pre dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka.
Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.
Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.
Početak meseca označava prvi dan u mesecu, sredina - petnaesti, a kraj - poslednji dan u mesecu.
____________
8 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja
konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici sekretarijata.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".
Samostalni član Pravilnik o izmenama
Pravilnika o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje izdataka za nabavku repromaterijala u 2019. godini
broj: 144-401-999-1/2019/02
("Sl. list AP Vojvodine", br. 16/2019)
Član 2
Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu APV".