ODLUKA
O GRADSKOM PRAVOBRANILAŠTVU GRADA KIKINDE

("Sl. list grada Kikinde", br. 9/2019)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom se uređuje organizacija, delokrug rada i položaj Gradskog pravobranilaštva grada Kikinde (u daljem tekstu: Pravobranilaštvo), kao i druga pitanja od značaja za rad Pravobranilaštva.

Član 2

Poslove pravne zaštite imovinskih prava i interesa grada Kikinde (u daljem tekstu: Grad) obavlja Pravobranilaštvo u skladu sa Ustavom Republike Srbije, zakonom i drugim opštim pravnim aktima.

Član 3

Sedište Pravobranilaštva je u Kikindi, Trg srpskih dobrovoljaca 12.

Član 4

Pravobranilaštvo ima pečat okruglog oblika, prečnika 40mm, koji sadrži grb Republike Srbije u sredini, oko kojeg je ispisan tekst: "Republika Srbija- Autonomna Pokrajina Vojvodina-Grad Kikinda-Gradsko pravobranilaštvo-Kikinda".

Tekst pečata se ispisuje na srpskom jeziku ćiriličnim pismom i na mađarskom jeziku i pismu.

II DELOKRUG

Član 5

Pravobranilaštvo je zastupnik grada, njenih organa i drugih pravnih lica koja se finansiraju iz budžeta grada, u pravnim postupcima pred sudovima, arbitražama, organima uprave i drugim nadležnim organima.

U slučaju sukoba imovinskih prava i interesa subjekata iz stava 1. ovog člana, Pravobranilaštvo zastupa Grad i njegove interese.

Pravobranilaštvo može na osnovu posebno datog punomoćja zastupati i druga pravna lica u pogledu njihovih imovinskih prava i interesa, kad interesi tih pravnih lica nisu u suprotnosti sa funkcijom koju vrši, uz naknadu.

Član 6

U obavljanju poslova pravne zaštite imovinskih prava i interesa Grada Pravobranilaštvo:

- U postupcima pred sudovima, upravnim i drugim nadležnim organima zastupa kao zakonski zastupnik Grada, njegove organe i druga pravna lica čije se finansiranje obezbeđuje iz budžeta grada;

- Prati i proučava pravna pitanja od značaja za rad organa i pravnih lica koja zastupa, posebno u pogledu zaštite njihovih imovinskih prava i interesa, kao i pitanja u vezi sa primenom zakona i podzakonskih akata koja su, ili mogu biti, od značaja za preduzimanje bilo koje pravne radnje organa i pravnog lica koje zastupa, posebno za sprečavanje štetnih imovinskopravnih i društvenih negativnih posledica po pravna lica koja zastupa;

- Daje pravna mišljenja prilikom zaključivanja ugovora koje zaključuju pravna lica koje zastupa, posebno ugovora iz oblasti imovinskopravnih odnosa i privrednopravnih ugovora, u roku koji ne mogu biti kraći od 8 dana ni duži od 30 dana;

- Daje pravne savete pravnim licima koje zastupa;

- Preduzima zastupanje pod istim uslovima kao i advokat kada je propisano da je u određenom postupku ili za preduzimanje određene radnje u postupku obavezno zastupanje stranke od strane advokata.

Član 7

Pravobranilaštvo će pre pokretanja postupka pred sudom, organom uprave ili drugim nadležnim organom, odnosno u postupku odgovora na tužbu, predlog ili drugi akt kojim je pokrenut postupak protiv zastupanog subjekta, razmotriti mogućnosti sporazumnog rešavanja spornog odnosa, na svoju inicijativu ili na inicijativu suprotne strane.

Pravobranilaštvo je dužno da pribavi saglasnost Gradskog veća grada Kikinde (u daljem tekstu: Gradsko veće) pre zaključenja sporazuma o rešavanju spornog pitanja.

Član 8

Organi grada i druga pravna lica koje zastupa Pravobranilaštvo dužni su da Pravobranilaštvu blagovremeno, u roku koji odredi, dostavljaju obaveštenja o pravnim stvarima u kojima je ono ovlašćeno da preduzme pravne radnje i pravna sredstva, kao i da mu na njegov zahtev dostavljaju spise, obaveštenja i podatke potrebne za preduzimanje radnji za koje je ono nadležno.

Ako usled nepoštovanja obaveze iz stava 1. nastupi šteta za Grad i drugo pravno lice koje zastupa, Pravobranilaštvo će o tome obavestiti Gradsko veće, a od odgovornog lica u tom organu ili pravnom licu zahtevaće naknadu pričinjene štete.

Član 9

Pravobranilaštvo je ovlašćeno da pokrene, odnosno podnese inicijativu za pokretanje postupka pred sudom ili drugim nadležnim organom, povodom pitanja iz svoje nadležnosti.

Kada oceni da se nalogom ili zahtevom subjekta koji zastupa, krši Ustav Republike Srbije, zakon i odluke Skupštine grada, ili ugrožavaju prava i interes Grada, Pravobranilaštvo će o tome odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana prijema naloga ili zahteva, pisanim putem obavestiti izdavaoca naloga, odnosno podnosioca zahteva, sa obrazloženih razlozima za odbijanje postupanja.

Ako podnosilac zahteva, odnosno izdavalac naloga i posle obaveštenja iz stava 2. ostane pri izdatom nalogu ili podnetom zahtevu, Pravobranilaštvo će postupati po tom nalogu ili zahtevu.

Gradski pravobranilac i zamenik gradskog pravobranioca ne mogu trpeti štetne posledice ukoliko postupe u skladu sa odredbama stava 1. do 3. ovog člana.

III ORGANIZACIJA

Član 10

Radom Pravobranilaštva rukovodi Gradski pravobranilac grada Kikinde (u daljem tekstu: Pravobranilac).

Pravobranilac može imati i zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost. Zamenik pravobranioca može izvršiti radnju u postupku pred sudom i drugim organima na koju je ovlašćen pravobranilac.

Zamenik pravobranioca se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao Pravobranilac.

Ukoliko Pravobranilac nema zamenika, pravobranilaštvom rukovodi lice koje je zaposleno u Gradskoj upravi, ispunjava uslove za pravobranioca, ako ga ovlasti gradonačelnik.

Član 11

Pravobranioca postavlja Gradsko veće, na period od pet godina i može biti ponovo postavljen na isti period.

Član 12

Za Pravobranioca može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje na pravnom fakultetu u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu; najmanje 5 godina radnog iskustva u struci posle položenog pravosudnog ispita, položen pravosudni ispit i ispunjava opšte uslove ta rad u državnim organima.

Član 13

Pravobranilac može biti razrešen i pre isteka mandata na predlog gradonačelnika ili 1/3 članova Gradskog veća.

Predlog mora biti obrazložen i sadržati razloge zbog kojih se razrešenje predlaže.

O razrešenju odlučuje Gradsko veće.

Član 14

Pravobraniocu prestaje funkcija pre isteka vremena na koje je izabran:

1) Na lični zahtev;

2) Ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci ili za krivično delo koje ga čini nedostojnim funkcije;

3) Ako je pravosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;

4) Preuzimanje posla, odnosno funkcije koje su, u skladu sa zakonom, nespojive s funkcijom pravobranioca;

5) Gubljenjem državljanstva;

6) Ispunjenjem uslova za penziju;

7) Ako nastupi smrt.

Član 15

Ako pravobraniocu prestane funkcija ili bude razrešen, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti, na period od šest meseci.

Član 16

Pravobranilac je za svoj rad i rad pravobranilaštva odgovara Gradskom veću i gradonačelniku.

Pravobranilac najkasnije do 31. marta tekuće godine podnosi Gradskom veću izveštaj o radu za prethodnu godinu.

Član 17

Pravobranilac dostavlja izveštaje o postupanju u pojedinim predmetima Gradskom veću, gradonačelniku kao i subjektima koje zastupa, na njihov zahtev.

Ako oceni na osnovu izveštaja ili na predlog subjekta iz stava 1. ovog člana da postoje nedostaci u radu pravobranioca, Gradsko veće može naložiti mere za otklanjanje nedostataka i odrediti rok za postupanje po merama, kao i podneti predlog za pokretanje disciplinskog i drugog postupka.

Član 18

Pravobranilac izdaje u pisanoj formi opšta obavezna uputstva za rad i postupanje svih zaposlenih u Pravobranilaštvu, radi postizanja zakonitosti, delotvornosti i jednoobraznosti u postupanju.

IV RADNI ODNOSI

Član 19

Gradski pravobranilac ostvaruje prava i obaveze iz radnog odnosa u skladu sa propisima koji regulišu radne odnose postavljenih lica i zaposlenih u organima Grada.

Na zaposlene u pravobranilaštvu shodno se primenjuju propisi o radnim odnosima i platama u organima lokalne samouprave.

Član 20

Pravobranilaštvo može primati pripravnike, ako su predviđena sredstva u budžetu grada.

Za pripravnika se prima lice koje je završilo pravni fakultet i ispunjava opšte uslove za rad u državnim organima, na tri godine.

Član 21

Diplomirani pravnik može biti primljen na obuku u Pravobranilaštvo, bez zasnivanja radnog odnosa, radi sticanja radnog iskustva i uslova za polaganje pravosudnog ispita (volonter).

Program obuke pravobranilačkog pripravnika i volontera utvrđuje gradski pravobranilac.

Lica iz stava 2.ovog člana mogu biti upućena na obuku u drugi organ grada na određeno vreme.

Član 22

Administrativne, računovodstvene, informatičke i druge prateće poslove od značaja za rad Pravobranilaštva obavljaće odgovarajući organi i službe Gradske uprave.

V SREDSTVA

Član 23

Sredstva za rad pravobranilaštva obezbeđuju se u budžetu grada.

Prihodi koje pravobranilaštvo ostvari u poslovima zastupanja predstavljaju prihod budžeta grada.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 24

Na pitanja u vezi sa radom Pravobranilaštva koja nisu uređena ovom odlukom shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje rad pravobranilaštva.

Član 25

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o opštinskom pravobranilaštvu opštine Kikinda ("Sl. list opštine Kikinda", br. 26/14).

Član 26

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinde".