UREDBA

O STANJIMA U SLUŽBI PROFESIONALNIH VOJNIH LICA I O UNAPREĐIVANJU OFICIRA I PODOFICIRA

("Sl. glasnik RS", br. 28/2019)

 

I UVODNA ODREDBA

Član 1

Ovom uredbom uređuju se način i uslovi postavljanja profesionalnih vojnih lica na dužnosti, premeštaj i regulisanje drugih stanja u službi za vreme mira, raspoređivanje profesionalnih vojnih lica na odgovarajuće dužnosti i način rešavanja drugih pitanja koja proizlaze iz odnosa u službi za vreme ratnog stanja, kao i uslovi i način unapređenja oficira i podoficira u viši čin.

II STANJA U SLUŽBI PROFESIONALNIH VOJNIH LICA

1. Postavljenje na dužnost

Zajedničke odredbe

Član 2

Oficir, odnosno podoficir u radnom odnosu na neodređeno vreme raspoređuje se u organizacijske celine, odnosno komande, jedinice ili ustanove i postavlja na odgovarajuću dužnost, odnosno formacijsko mesto određeno za oficira, odnosno podoficira u radnom odnosu na neodređeno vreme u skladu sa potrebama službe.

Na dužnost za koju je formacijom predviđeno naučno ili nastavno zvanje postavlja se oficir koji je prethodno izabran u odgovarajuće naučno ili nastavno zvanje.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, ako se formacijsko mesto za koje je formacijom propisano naučno ili nastavno zvanje ne može popuniti oficirom koji je prethodno izabran u odgovarajuće naučno ili nastavno zvanje, onda se na to formacijsko mesto može postaviti oficir bez naučnog ili nastavnog zvanja, ali ne duže od jedne godine.

Oficir, odnosno podoficir u radnom odnosu na neodređeno vreme, u skladu sa Zakonom o Vojsci Srbije (u daljem tekstu: Zakon) može se rasporediti i postaviti prema potrebama službe na odgovarajuće formacijsko, odnosno radno mesto van Vojske Srbije koje je utvrđeno aktima o sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu odbrane i drugim državnim organima i pravnim licima (u daljem tekstu: van Vojske Srbije).

Oficir, odnosno podoficir u radnom odnosu na neodređeno vreme, izuzetno, uz svoj pristanak, može se postaviti na formacijsko, odnosno radno mesto civilnog lica na službi u Vojsci Srbije, odnosno državnog službenika, odnosno nameštenika, ako se to formacijsko, odnosno radno mesto ne može popuniti civilnim licem na službi u Vojsci Srbije, odnosno državnim službenikom, odnosno nameštenikom, pod uslovom da ima odgovarajuće obrazovanje.

Profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme raspoređuje se i postavlja na odgovarajuću dužnost, odnosno formacijsko mesto određeno za profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme u skladu sa ugovorom o radu na određeno vreme.

Raspoređivanje profesionalnih vojnih lica i rešavanje drugih pitanja koja proizilaze iz odnosa u službi tih lica za vreme ratnog stanja vrši se prema odredbama ove uredbe.

Član 3

Formacijskim mestom, u smislu ove uredbe, smatra se formacijsko mesto u Vojsci Srbije i radno mesto određeno odgovarajućim aktima o sistematizaciji radnih mesta na koja se postavljaju oficiri u radnom odnosu na neodređeno vreme i podoficiri u radnom odnosu na neodređeno vreme raspoređeni van Vojske Srbije (u daljem tekstu: formacijsko mesto van Vojske Srbije).

Postavljenjem, u smislu ove uredbe, smatra se postavljenje oficira, odnosno podoficira na određeno formacijsko mesto na osnovu akta nadležnog starešine.

Oficir, odnosno podoficir smatra se postavljenim na formacijsko mesto danom prijema dužnosti, što se konstatuje u Izveštaju o prijemu - predaji dužnosti koji se sačinjava na Obrascu PD-1, koji je dat u Prilogu 1. ove uredbe i čini njen sastavni deo.

Član 4

Pod postavljenjem oficira, odnosno podoficira na formacijsko mesto po potrebi službe u smislu ove uredbe podrazumeva se postavljenje oficira, odnosno podoficira na formacijsko mesto koje je upražnjeno usled formiranja nove, odnosno ukidanja postojeće organizacijske celine odnosno komande, jedinice ili ustanove ili ukidanja pojedinih formacijskih mesta, kao i popuna pojedinih novootvorenih ili upražnjenih mesta u organizacijskoj celini odnosno komandi, jedinici ili ustanovi.

Član 5

Oficir, odnosno podoficir postavlja se na formacijsko mesto svog čina ili višeg čina roda, odnosno službe kojoj pripada prema vrsti i stepenu obrazovanja, odnosno vojnoevidencionoj specijalnosti.

Oficir, odnosno podoficir, izuzetno, bez svog pristanka, a po potrebi službe, može se postaviti i na formacijsko mesto neposredno nižeg čina, uz zadržavanje prava svog čina i položaja, u skladu sa Zakonom.

Oficir, odnosno podoficir, izuzetno, po potrebi službe i uz svoj pristanak, može se postaviti i na dužnost u okviru drugog roda ili službe, u skladu sa Zakonom.

Oficir, odnosno podoficir koji je postavljen na formacijsko mesto za koje je formacijom određena vojnoevidenciona specijalnost kojom se ne zahteva pripadnost određenom rodu, odnosno službi smatra se da je, u smislu ove uredbe, postavljen na odgovarajuće formacijsko mesto.

Na formacijsko mesto za koje su aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta predviđeni posebni uslovi postavlja se profesionalno vojno lice koje ispunjava te uslove.

Član 6

Oficir, odnosno podoficir raspoređuje se ili premešta i postavlja na određenu dužnost, odnosno na određeno formacijsko mesto aktom nadležnog starešine (ukazom ako je donosilac akta predsednik Republike ili naredbom ako je donosilac akta ministar odbrane ili drugi nadležni starešina).

Akt o raspoređivanju ili premeštaju oficira, odnosno podoficira sadrži: prezime, ime jednog roditelja i ime; čin i pripadnost rodu, odnosno službi; ličnu vojnoevidencionu specijalnost; datum rođenja; jedinstveni matični broj građana; stanje u službi u kojem je do tada bio; mesto službovanja; naziv komande, jedinice ili ustanove u koju se raspoređuje ili premešta; mesta službovanja u koje se raspoređuje ili premešta, kao i obrazloženje i uputstvo o pravnom sredstvu.

Akt o postavljenju profesionalnog vojnog lica na formacijsko mesto, pored podataka iz stava 2. ovog člana, sadrži i: naziv dužnosti na koju se postavlja; formacijsku vojnoevidencionu specijalnost; formacijsku položajnu grupu; formacijski čin; mesto službovanja; staž osiguranja sa uvećanim trajanjem; šifru staža osiguranja sa uvećanim trajanjem, a za profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme i delovodni broj i datum ugovora o radu.

Ako je isti starešina nadležan i za raspoređivanje ili premeštaj i za postavljenje, aktom o raspoređivanju ili premeštaju istovremeno se vrši i postavljenje oficira, odnosno podoficira.

Akt o postavljenju profesionalnog vojnog lica po ratnoj formaciji sadrži: prezime, ime jednog roditelja i ime; čin i pripadnost rodu, odnosno službi; ličnu vojnoevidencionu specijalnost; jedinstveni matični broj građana; stanje u službi u kojem je do tada bio i mesto službovanja po mirnodopskoj i ratnoj formaciji; naziv dužnosti po ratnoj formaciji na koju se postavlja; formacijsku vojnoevidencionu specijalnost; formacijski čin; formacijsku položajnu grupu, kao i uputstvo o pravnom sredstvu.

Postavljenje na formacijsko mesto svog čina

Član 7

Oficir, odnosno podoficir postavlja se na formacijsko mesto svog čina u rodu, odnosno službi kojoj pripada.

Formacijskim mestom svog čina smatra se mesto određeno formacijom koje se popunjava oficirom ili podoficirom za koje je određen čin jednak činu koji oficir, odnosno podoficir ima.

Postavljenje na formacijsko mesto višeg čina

Član 8

Oficir, odnosno podoficir koji se ističe rezultatima u radu može biti postavljen na formacijsko mesto neposredno višeg čina.

Oficir, odnosno podoficir, izuzetno, može biti postavljen na formacijsko mesto za koje je određen čin koji je za dva čina viši od čina koji ima, ako se to mesto ne može popuniti na način propisan u stavu 1. ovog člana.

Oficir, odnosno podoficir iz st. 1. i 2. ovog člana postavlja se na formacijsko mesto roda ili službe kojima pripada ili na formacijsko mesto za koje formacijom nije određen rod, odnosno služba.

Smenjivanje sa formacijskog mesta

Član 9

Oficir, odnosno podoficir koji je postavljen na formacijsko mesto može se smeniti:

1) ako je na tom formacijskom mestu ocenjen nepovoljnom ocenom;

2) ako se u organizacionoj celini, komandi, jedinici ili ustanovi u kojoj je na službi desi vanredni događaj s težim posledicama, a na osnovu konačne odluke nadležnog suda se utvrdi da on za to snosi krivicu ili deo krivice;

3) ako je smenjen sa komandne, odnosno rukovodeće dužnosti na osnovu izvršne odluke nadležnog Vojnodisciplinskog suda.

Predlog za smenjivanje sa formacijskog mesta oficira, odnosno podoficira podnosi pretpostavljeni starešina jedinice, odnosno ustanove na položaju komandanta bataljona, starešina njemu ravnog ili višeg položaja u Vojsci Srbije i vojnim jedinicama i ustanovama van Vojske Srbije, odnosno rukovodilac organizacione jedinice Ministarstva odbrane na položaju načelnika uprave, njemu ravnog ili višeg položaja.

Član 10

Oficir, odnosno podoficir koji je smenjen sa formacijskog mesta u skladu sa članom 9. stav 1. ove uredbe, po pravilu, postavlja se na formacijsko mesto nižeg položaja.

Postavljenje oficira, odnosno podoficira na formacijsko mesto drugog roda, odnosno službe i na formacijsko mesto druge vrste, odnosno specijalnosti

Član 11

Oficir, odnosno podoficir koji zbog ukidanja formacijskog mesta na koje je postavljen ili smanjenja broja izvršilaca na jednom formacijskom mestu, kao i zbog drugih potreba službe ne može biti postavljen na drugo formacijsko mesto u okviru roda ili službe, a ne može biti upućen na stručno usavršavanje za drugu dužnost, izuzetno, može biti postavljen na formacijsko mesto u okviru drugog roda, odnosno službe ako u drugom rodu, odnosno službi postoji upražnjeno formacijsko mesto i ako da pristanak za takvo postavljenje.

Oficir, odnosno podoficir u okviru svog roda, odnosno službe, izuzetno, može se postaviti na formacijsko mesto druge vrste, odnosno specijalnosti, ako potrebe službe nalažu da se to formacijsko mesto prioritetno popuni u odnosu na formacijsko mesto koje odgovara vrsti, odnosno specijalnosti oficira, odnosno podoficira koji se postavlja, uz po potrebi, osposobljavanje za rad na formacijskom mestu druge vrste, odnosno specijalnosti.

Postavljenje na formacijsko mesto nižeg čina

Član 12

Oficir, odnosno podoficir, izuzetno, može biti postavljen, bez svog pristanka, na formacijsko mesto neposredno nižeg čina uz zadržavanje prava svog čina i položaja:

1) kada se ukine formacijsko mesto ili kada se smanji broj izvršilaca na jednom formacijskom mestu ili se izmeni formacijski čin u elementima formacijskog mesta, a nema mogućnosti postavljenja na odgovarajuće formacijsko mesto u činu koji ima;

2) kada nakon prestanka razloga za stavljanje u stanje u službi na raspolaganju, na lečenju i bolovanju, udaljenju od dužnosti ili prestanka mirovanja radnog odnosa u Vojsci Srbije nema mogućnosti postavljenja na odgovarajuće formacijsko mesto u činu koji ima;

3) kada prestane da ispunjava posebne uslove za postavljenje na formacijsko mesto predviđene aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta ili je prestala potreba za službom van Vojske Srbije, a nema mogućnosti postavljenja na odgovarajuće formacijsko mesto čina koje ima;

4) u slučaju potrebe službe za popunom upražnjenog formacijskog mesta, najduže do godinu dana.

Postavljenje oficira, odnosno podoficira za čijom je službom van Vojske Srbije prestala potreba

Član 13

Oficir, odnosno podoficir raspoređen i postavljen na formacijsko mesto van Vojske Srbije za čijom službom van Vojske Srbije je prestala potreba, raspoređuje se u Vojsku Srbije i postavlja na odgovarajuću dužnost aktom nadležnog starešine.

Ako nema mogućnosti da se oficir, odnosno podoficir iz stava 1. ovog člana postavi na odgovarajuće formacijsko mesto u Vojsci Srbije, nadležni starešina se obavezuje da mu reguliše stanje u službi, u skladu sa Zakonom i ovom uredbom.

Postavljenje oficira, odnosno podoficira na formacijsko, odnosno radno mesto civilnog lica na službi u Vojsci Srbije ili državnog službenika ili nameštenika

Član 14

Oficir, odnosno podoficir koji ima odgovarajuće obrazovanje, izuzetno, uz svoj pristanak, može se postaviti na formacijsko, odnosno radno mesto civilnog lica na službi u Vojsci Srbije, odnosno državnog službenika, odnosno nameštenika, ukoliko se to formacijsko, odnosno radno mesto ne može popuniti civilnim licem na službi u Vojsci Srbije odnosno državnim službenikom, odnosno nameštenikom.

Oficir, odnosno podoficir raspoređen na formacijsko mesto na osnovu stava 1. ovog člana nema prava i obaveze profesionalnog vojnog lica koji je postavljen na dužnost, osim onih prava i obaveza koje su određene rešenjem o rasporedu nadležnog starešine.

Rešenje o rasporedu oficira, odnosno podoficira na formacijsko, odnosno radno mesto iz stava 1. ovog člana sadrži: prezime, ime jednog roditelja i ime, čin i pripadnost rodu, odnosno službi, datum rođenja, jedinstveni matični broj građana, stanje u službi u kojem je do tada bio, naziv organizacione celine, odnosno komande, jedinice i ustanove u koju se raspoređuje, naziv formacijskog, odnosno radnog mesta na koje se raspoređuje, mesto rada, zvanje državnog službenika, ukoliko se raspoređuje na radno mesto državnog službenika, prava i obaveze koje mu pripadaju po osnovu rasporeda na formacijsko, odnosno radno mesto iz stava 1. ovog člana, kao i obrazloženje i uputstvo o pravnom sredstvu.

Postavljenje podoficira na dužnosti do čina starijeg vodnika

Član 15

Podoficir se po unapređenju u čin vodnika raspoređuje u komandu, jedinicu ili ustanovu i postavlja na početne dužnosti u rodu, odnosno službi kojoj pripada.

Početnim dužnostima, u smislu stava 1. ovog člana, smatraju se dužnosti za koje je formacijom određen čin zaključno sa činom starijeg vodnika.

Vreme zadržavanja na početnim dužnostima ne može biti kraće od četiri godine.

Postavljenje podoficira na naredne dužnosti i dužnosti prvih podoficira i glavnih podoficira

Član 16

Narednim dužnostima podoficira smatraju se dužnosti za koje je formacijom predviđen čin starijeg vodnika prve klase i viši čin.

Na naredne dužnosti može biti postavljen podoficir koji ispunjava sledeće uslove:

1) da ima odgovarajuće usavršavanje propisano aktima o unutrašnjoj organizaciji jedinica, komandi ili ustanova za konkretno formacijsko mesto;

2) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "ističe se";

3) da je dužnost za koju je formacijom određen neposredno niži čin obavljao najmanje dve godine neprekidno.

Član 17

Na dužnost prvog podoficira može se postaviti podoficir koji ispunjava sledeće uslove:

1) da je najmanje tri godine vršio dužnost komandira odeljenja ili odgovarajuću dužnost u rodu, odnosno službi;

2) da ima završen kurs za prve podoficire;

3) da nema zdravstvenih ograničenja za službu u Vojsci Srbije;

4) da ima prosek ocena najmanje "ističe se" i poslednju ocenu "naročito se ističe".

Član 18

Na dužnost glavnog podoficira u jedinici ranga bataljona može se postaviti podoficir koji ispunjava sledeće uslove:

1) da je najmanje dve godine vršio dužnost prvog podoficira u četi - bateriji, odnosno da je najmanje tri godine vršio dužnost komandira 1. odeljenja u rodu ili odgovarajuću dužnost u službi;

2) da ima završen odgovarajući nivo usavršavanja za glavne podoficire;

3) da nema zdravstvenih ograničenja za službu u Vojsci Srbije;

4) da ima prosek ocena najmanje "ističe se" i poslednje dve ocene "naročito se ističe".

Član 19

Na dužnost glavnog podoficira u jedinici ranga brigade, komandi operativnog nivoa, Generalštabu Vojske Srbije i organizacionim jedinicama Ministarstva odbrane može se postaviti podoficir koji ispunjava sledeće uslove:

1) da je najmanje dve godine vršio dužnost glavnog podoficira u komandi neposredno nižeg nivoa;

2) da ima završen odgovarajući nivo usavršavanja za glavne podoficire;

3) da ima prosek ocena najmanje "ističe se" i poslednje dve ocene "naročito se ističe".

Član 20

Na dužnost glavnog podoficira Vojske Srbije može se postaviti podoficir koji ispunjava sledeće uslove:

1) da je najmanje dve godine vršio dužnost glavnog podoficira u Generalštabu Vojske Srbije ili komandi operativnog nivoa;

2) da ima prosek ocena "naročito se ističe".

Postavljenje oficira na početne dužnosti

Član 21

Oficir se po prijemu u profesionalnu vojnu službu raspoređuje u organizacijske celine, odnosno komande, jedinice ili ustanove i postavlja na početnu dužnost u rodu, odnosno službi kojoj pripada.

Oficir koji je nakon prijema u profesionalnu vojnu službu upućen na pripravnički staž po završetku tog staža raspoređuje se i postavlja na početnu dužnost u rodu, odnosno službi kojoj pripada, a vreme provedeno na pripravničkom stažu računa se kao vreme provedeno na početnim dužnostima.

Početnim dužnostima oficira smatraju se dužnosti za koje je formacijom određen čin zaključno sa činom kapetana, odnosno poručnika fregate.

Vreme zadržavanja na početnim dužnostima ne može biti kraće od četiri godine.

Postavljenje oficira na dužnost za koju je formacijom određen čin majora, odnosno kapetana korvete

Član 22

Na dužnost za koju je formacijom određen čin majora, odnosno kapetana korvete može biti postavljen oficir roda čina kapetana, odnosno poručnika fregate i višeg čina koji je završio Vojnu akademiju.

Na dužnost za koju je formacijom određen čin majora, u skladu sa uslovima formacijskog mesta, može biti postavljen oficir službi čina kapetana i višeg čina koji ispunjava jedan od sledećih uslova:

1) da je završio Vojnu akademiju;

2) osnovne akademske studije u obimu od najmanje 240 ESPB bodova;

3) osnovne strukovne studije sa završenim strukovnim specijalističkim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova;

4) integrisane akademske studije iz oblasti medicinskih ili veterinarskih nauka.

Pored uslova iz st. 1. i 2. ovog člana oficir čina kapetana, odnosno poručnika fregate i višeg čina mora da ispunjava i sledeće uslove:

1) da je završio osnovni komandno-štabni kurs u zemlji ili inostranstvu, ili odgovarajući oblik stručnog usavršavanja za koji je izvršena ekvivalencija programa sa programom osnovnog komandno-štabnog kursa na vojnoj visokoškolskoj ustanovi, osim za oficire sanitetske, veterinarske, verske, muzičke, meteorološke i navigacijske i građevinske službe, koji imaju završen odgovarajući oblik stručnog usavršavanja u svojoj službi;

2) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "ističe se";

3) da je dužnost za koju je formacijom određen najmanje čin kapetana, odnosno poručnika fregate obavljao neprekidno dve godine;

4) da poznaje jedan od svetskih jezika na nivou koji je propisan aktom o unutrašnjem uređenju za to formacijsko mesto.

Ukoliko nema oficira čina kapetana, odnosno poručnika fregate i višeg čina koji ispunjava uslove za postavljenje na dužnost iz ovog člana može se postaviti i oficir roda čina poručnika, odnosno poručnika korvete, koji ispunjava uslove iz st. 1. i 3. ovog člana, odnosno oficir službi čina poručnika koji ispunjava uslove iz st. 2. i 3. ovog člana.

Ako se na dužnost iz st. 1. i 2. ovog člana ne može postaviti oficir koji ispunjava uslove iz st. 1. ili 2. i stava 3. ovog člana, izuzetno, na tu dužnost može se postaviti oficir čina poručnika, odnosno poručnika korvete i višeg čina koji ispunjava uslove iz st. 1. ili 2. i stava 3. tač. 2), 3) i 4) ovog člana.

Postavljenje oficira na dužnost za koju je formacijom određen čin potpukovnika, odnosno kapetana fregate

Član 23

Na dužnost za koju je formacijom određen čin potpukovnika, odnosno kapetana fregate može biti postavljen oficir čina majora, odnosno kapetana korvete i višeg čina koji ispunjava sledeće uslove:

1) da je završio komandno-štabno usavršavanje za formacijska mesta za koja je propisano komandno-štabno usavršavanje ili da je stekao akademski naziv magistra nauka ili da ima završene specijalističke akademske studije ili posebno završene master akademske studije u odgovarajućoj naučnoj ili stručnoj oblasti za formacijska mesta za koja je to propisano ili da ima položen pravosudni ispit;

2) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "ističe se";

3) da je dužnost za koju je formacijom određen najmanje čin majora, odnosno kapetana korvete obavljao najmanje dve godine;

4) da poznaje jedan od svetskih jezika na nivou koji je propisan aktom o unutrašnjem uređenju za to formacijsko mesto.

Ukoliko nema oficira čina majora, odnosno kapetana korvete i višeg čina koji ispunjava uslove za postavljenje, na dužnost iz stava 1. ovog člana može se postaviti oficir čina kapetana, odnosno poručnika fregate koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.

Ako se na dužnost iz stava 1. ovog člana ne može postaviti oficir koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana, izuzetno, na tu dužnost može se postaviti oficir čina majora, odnosno kapetana korvete i višeg čina koji ispunjava uslove iz člana 22. stav 5. ove uredbe.

Postavljenje oficira na dužnost za koju je formacijom određen čin pukovnika, odnosno kapetana bojnog broda

Član 24

Na dužnost za koju je formacijom određen čin pukovnika, odnosno kapetana bojnog broda može biti postavljen oficir čina potpukovnika, odnosno kapetana fregate i višeg čina koji ispunjava sledeće uslove:

1) da je završio generalštabno usavršavanje za formacijsko mesto za koje je propisano generalštabno usavršavanje ili je stekao naučni naziv doktora nauka ili je završio doktorske akademske studije iz naučne oblasti u okviru obrazovnonaučnih polja za formacijsko mesto za koje je to propisano;

2) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "ističe se";

3) da je dužnost za koju je formacijom određen najmanje čin potpukovnika, odnosno kapetana fregate obavljao najmanje tri godine;

4) da je rukovodeće ili komandne dužnosti obavljao najmanje dve godine kumulativno u činu iz kojeg se postavlja;

5) da poznaje jedan od svetskih jezika na nivou koji je propisan aktom o unutrašnjem uređenju za to formacijsko mesto.

Ukoliko nema oficira čina potpukovnika, odnosno kapetana fregate i višeg čina koji ispunjava uslove za postavljenje, na dužnost iz stava 1. ovog člana može se postaviti oficir čina majora, odnosno kapetana korvete koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.

Ako se na dužnost iz stava 1. ovog člana ne može postaviti oficir koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana, izuzetno, na tu dužnost može se postaviti oficir čina potpukovnika, odnosno kapetana fregate ili pukovnika, odnosno kapetana bojnog broda koji ispunjava uslove iz člana 23. stav 1. ove uredbe.

Postavljenje oficira na dužnost za koju je formacijom određen čin brigadnog generala, odnosno komodora i viši čin

Član 25

Na dužnost za koju je formacijom određen čin brigadnog generala, odnosno komodora i viši čin može biti postavljen oficir čina pukovnika, odnosno kapetana bojnog broda i višeg čina koji ispunjava sledeće uslove:

1) da je završio generalštabno usavršavanje ili stekao naučni naziv doktora nauka ili je završio doktorske akademske studije iz naučne oblasti u okviru obrazovnonaučnih polja propisanih za formacijsko mesto;

2) da u toku službe ima sve povoljne ocene čiji je prosek najmanje "ističe se" i da za poslednja dva perioda ocenjivanja ima ocene "naročito se ističe";

3) da je najmanje četiri godine obavljao dužnost za koju je formacijom određen najmanje čin pukovnika, odnosno kapetana bojnog broda;

4) da poznaje jedan od svetskih jezika na nivou koji je propisan aktom o unutrašnjem uređenju za to formacijsko mesto.

Zastupanje na dužnosti

Član 26

Oficiru, odnosno podoficiru koji je privremeno sprečen da vrši dužnost može se odrediti zastupnik, u skladu sa Zakonom.

Oficir, odnosno podoficir, izuzetno, uz svoj pristanak, može se odrediti za zastupnika na formacijskom, odnosno radnom mestu civilnog lica na službi u Vojsci Srbije, odnosno državnog službenika, odnosno nameštenika, pod uslovom da ima odgovarajuće obrazovanje i da se to formacijsko, odnosno radno mesto ne može popuniti civilnim licem na službi u Vojsci Srbije odnosno državnim službenikom, odnosno nameštenikom.

Zastupnika određuje nadležni starešina aktom koji, pored podataka iz člana 6. st. 2. i 3. ove uredbe, sadrži i podatak o početku zastupanja.

Premeštaj, odnosno raspored oficira, odnosno podoficira

Član 27

Premeštaj, odnosno raspored oficira, odnosno podoficira vrši se prema potrebama službe, a u okviru mesta određenih formacijom.

Član 28

Premeštaj, odnosno raspored, po pravilu, vrši se jedanput godišnje, u periodu od 1. juna do 1. septembra (u daljem tekstu: redovan premeštajni period).

Premeštaj i raspored oficira, odnosno podoficira mogu se vršiti i pre i posle redovnog premeštajnog perioda zbog:

1) rasporeda kadeta vojnoškolskih ustanova i lica na drugom stručnom osposobljavanju, po završenom školovanju i stručnom osposobljavanju;

2) popune pojedinih formacijskih mesta koja ostanu upražnjena posle upućivanja oficira i podoficira na školovanje ako se školovanje završava, odnosno ako se upućivanje na školovanje vrši pre početka i posle završetka redovnog premeštajnog perioda;

3) neodložnih potreba službe usled organizacijskih promena, kao i popune pojedinih upražnjenih formacijskih mesta u komandi, jedinici ili ustanovi.

Član 29

Oficir, odnosno podoficir može podneti molbu za premeštaj u pisanoj formi preko prvopretpostavljenog starešine od 1. novembra do 31. decembra tekuće godine.

Oficir, odnosno podoficir u molbi za premeštaj navodi razloge zbog kojih traži premeštaj i prilaže dokaze o tim razlozima, kao i popunjen Upitnik za oficire i podoficire koji se predlažu, odnosno koji podnose molbu za premeštaj iz jednog mesta službovanja u drugo mesto službovanja, koji je dat u Prilogu 2. ove uredbe i čini njen sastavni deo.

Oficir, odnosno podoficir može podneti molbu za premeštaj, ako je u vojnoj službi proveo najmanje tri godine.

Oficir, odnosno podoficir može biti premešten, ako u mestu službovanja u kojem traži premeštaj postoji potreba i mogućnost za njegovo postavljenje na odgovarajuće formacijsko mesto.

Pri razmatranju molbi za premeštaj prvenstveno se rešavaju molbe oficira, odnosno podoficira koji vojnu službu vrše na teritoriji na kojoj se služba vrši pod otežanim uslovima neprekidno šest godina ili s prekidima više od osam godina, kao i molbe oficira, odnosno podoficira čiji je supružnik oficir odnosno podoficir premešten u drugo mesto službovanja.

Teritoriju na kojoj se služba vrši pod otežanim uslovima, u smislu stava 5. ovog člana, određuje načelnik Generalštaba Vojske Srbije.

Molbe za premeštaj jedinice odnosno ustanove dostavljaju redovnim putem nadležnom starešini do 1. marta naredne godine. O svakoj dostavljenoj molbi za premeštaj, komanda jedinice, odnosno ustanove daje mišljenje.

Član 30

Predlog za premeštaj oficira, odnosno podoficira podnosi starešina jedinice odnosno ustanove na položaju komandanta bataljona - diviziona, starešina njemu ravnog ili višeg položaja u Vojsci Srbije i vojnim jedinicama i ustanovama van Vojske Srbije, odnosno rukovodilac organizacione jedinice Ministarstva odbrane na položaju načelnika uprave, njemu ravnog ili višeg položaja.

Predlog za premeštaj dostavlja se redovnim putem nadležnom starešini.

Član 31

Pre dostavljanja na odlučivanje predloga za premeštaj, raspored odnosno postavljenje, nadležni starešina u obavezi je da omogući oficiru, odnosno podoficiru da se izjasni o predstojećem premeštaju, rasporedu, odnosno postavljenju, o čemu se sastavlja zapisnik i dostavlja se uz predlog za regulisanje stanja u službi.

Član 32

Oficir, odnosno podoficir ne može bez svog pristanka biti premešten, ako u roku od četiri godine ispunjava uslove za prestanak vojne službe po sili zakona, osim ako se ukida ili preformira komanda, jedinica ili ustanova u kojoj je na službi, ili se ukida formacijsko mesto na koje je postavljen, a nema odgovarajućeg upražnjenog formacijskog mesta na koje bi mogao biti postavljen u mestu službovanja.

Promena mesta rada profesionalnog vojnog lica u radnom odnosu na određeno vreme

Član 33

Profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme u toku profesionalne vojne službe, uz njegov pristanak može promeniti mesto rada i nastaviti rad u istoj ili drugoj komandi, jedinici ili ustanovi u slučaju:

1) ukidanja komande, jedinice ili ustanove u kojoj je na službi;

2) dislokacije komande, jedinice ili ustanove u kojoj je na službi;

3) ukidanja formacijskog mesta na koje je postavljeno;

4) postojanja potreba službe za rasporedom na drugo formacijsko mesto koje odgovara njegovoj specijalnosti u istoj ili drugoj komandi, jedinici ili ustanovi u istom mestu službovanja.

Pre dostavljanja predloga za promenu mesta rada u skladu sa stavom 1. ovog člana, nadležni starešina u obavezi je da omogući profesionalnom vojnom licu u radnom odnosu na određeno vreme da se izjasni o predstojećoj promeni mesta rada, o čemu se sastavlja zapisnik.

Izuzetno, profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme može promeniti mesto rada na osnovu molbe koju podnosi u pisanoj formi preko prvopretpostavljenog starešine, u periodu od 1. novembra do 31. decembra tekuće godine.

Profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme u molbi navodi razloge zbog kojih traži promenu mesta rada i uz molbu prilaže potrebne dokaze o tim razlozima.

Promena mesta rada profesionalnog vojnog lica u radnom odnosu na određeno vreme vrši se izmenom postojećeg ugovora o radu i aktom nadležnog starešine o postavljenju na dužnost do isteka ugovora o radu na određeno vreme.

Privremeno upućivanje na rad

Član 34

Profesionalno vojno lice, u skladu sa Zakonom, može se po potrebi službe privremeno uputiti na rad u drugu komandu, jedinicu ili ustanovu Vojske Srbije, odnosno u drugi državni organ ili pravno lice u istom ili drugom mestu službovanja radi izvršenja određenih zadataka.

Profesionalno vojno lice upućuje se na privremeni rad aktom nadležnog starešine koji, pored podataka iz člana 6. stav 2. ove uredbe, sadrži i razlog upućivanja i period na koji se upućuje.

2. Pripravnički staž

Član 35

Oficir koji nije završio Vojnu akademiju, a prvi put zasniva radni odnos u svojoj struci, po prijemu u profesionalnu vojnu službu može se uputiti na pripravnički staž radi sticanja prakse za samostalno vršenje dužnosti.

Oficir se upućuje na pripravnički staž aktom nadležnog starešine koji, pored podataka iz člana 6. stav 2. ove uredbe, sadrži i podatke o trajanju pripravničkog staža i naziv komande, jedinice ili ustanove koja oficira vodi u evidenciji za vreme trajanja pripravničkog staža.

3. Upućivanje na školovanje

Član 36

Oficir, odnosno podoficir može se upućivati na školovanje, odnosno usavršavanje u skladu sa potrebama Ministarstva odbrane i Vojske Srbije.

Oficir, odnosno podoficir upućuje se na usavršavanje radi osposobljavanja za obavljanje odgovarajućih dužnosti.

Oficir se može upućivati i na studije drugog i trećeg stepena, radi sticanja znanja kroz školovanje za obavljanje pojedinih dužnosti u Vojsci Srbije i van Vojske Srbije i školuje se uz rad.

Član 37

Oficir, odnosno podoficir koji je upućen na školovanje, odnosno usavršavanje razrešava se od dužnosti, ako školovanje, odnosno usavršavanje traje najmanje jednu školsku godinu, osim lica upućenih na školovanje uz rad.

Razrešenje od dužnosti i upućivanje oficira, odnosno podoficira na školovanje, odnosno usavršavanje vrši se aktom nadležnog starešine koji, pored podataka iz člana 6. stav 2. ove uredbe, sadrži i podatak o vrsti i trajanju školovanja, odnosno usavršavanja.

Oficir upućen na studije drugog i trećeg stepena radi sticanja uslova za vršenje dužnosti u katedri visoke vojnoškolske ustanove, odnosno vojnoj naučnoistraživačkoj ustanovi za vreme školovanja, može se postaviti na formacijsko mesto za koje ispunjava uslove propisane ovom uredbom u visokoj vojnoškolskoj ustanovi, odnosno vojnoj naučnoistraživačkoj ustanovi u kojoj se planira njegovo postavljenje nakon završetka školovanja.

4. Lečenje i bolovanje

Član 38

Profesionalno vojno lice razrešava se od dužnosti i stavlja u stanje na lečenju i bolovanju aktom nadležnog starešine koji se donosi po nastupanju konačnosti nalaza, ocene i mišljenja nadležnog organa zdravstvene službe kojim se predviđa da će lečenje i bolovanje trajati duže od šest meseci, odnosno posle isteka vremena od šest meseci neprekidnog lečenja i bolovanja, s tim što mu se vreme u tom stanju u službi računa od prvog dana kada je neprekidno odsustvovao sa dužnosti zbog ovog razloga.

Profesionalno vojno lice koje je sprečeno da vrši dužnost zbog trudnoće, porodiljskog odsustva, nege deteta i posebne nege deteta ne razrešava se od dužnosti i ima prava propisana opštim propisima o radu.

Pod uslovima iz stava 1. ovog člana u stanje u službi na lečenju i bolovanju stavlja se i oficir koji se nalazi na pripravničkom stažu ili na školovanju, odnosno usavršavanju ili na raspolaganju, odnosno podoficir koji se nalazi na školovanju, odnosno usavršavanju ili na raspolaganju.

Akt iz st. 1. i 3. ovog člana, pored podataka navedenih u članu 6. stav 2. ove uredbe, sadrži i podatak od kada se profesionalnom vojnom licu računa navedeno stanje u službi i koja će ga komanda, jedinica ili ustanova voditi u evidenciji.

5. Stavljanje na raspolaganje

Član 39

Oficir, odnosno podoficir stavlja se na raspolaganje aktom nadležnog starešine koji, pored podataka iz člana 6. stav 2. ove uredbe, sadrži i podatak od kada se nalazi na raspolaganju i kojoj se komandi, jedinici ili ustanovi stavlja na raspolaganje.

Oficir, odnosno podoficir za vreme stanja u službi na raspolaganju, uz njegovu pisanu saglasnost, može biti upućen na prekvalifikaciju za civilna zanimanja ili poslove u skladu sa Zakonom.

Oficiru, odnosno podoficiru vreme na raspolaganju računa se od dana predaje dužnosti koju je vršio u vreme nastupanja razloga za stavljanje na raspolaganje, odnosno od prestanka razloga zbog kojih se nalazio na lečenju i bolovanju ili udaljenju od dužnosti.

6. Stanje mirovanja

Član 40

Profesionalnom vojnom licu miruju prava i obaveze na službi i po osnovu službe u Vojsci Srbije, osim ako je Zakonom ili opštim aktom drugačije određeno, ukoliko privremeno ne vrši službu zbog razloga iz člana 76a stav 1. Zakona.

Oficir, odnosno podoficir kojem prava i obaveze miruju, razrešava se od dužnosti i ostvaruje prava u skladu sa Zakonom.

Oficir, odnosno podoficir stavlja se u stanje mirovanja aktom nadležnog starešine koji sadrži: prezime, ime jednog od roditelja i ime, jedinstveni matični broj građana, čin koji ima, jedinicu u kojoj je bio na dužnosti, razlog stavljanja u stanje mirovanja, datum stavljanja u stanje mirovanja, jedinicu koja će ga voditi u evidenciji, kao i obrazloženje i uputstvo o pravnom sredstvu.

7. Udaljenje od dužnosti

Član 41

Profesionalno vojno lice koje se nalazi u pritvoru ili na izdržavanju kazne zatvora zbog krivičnog dela, udaljava se od dužnosti danom određivanja pritvora odnosno danom stupanja u zavod radi izdržavanja kazne zatvora.

Udaljavanje profesionalnog vojnog lica u skladu sa odredbom člana 77. stav 2. Zakona, vrši se danom saopštenja akta nadležnog starešine o udaljenju od dužnosti.

Akt o udaljenju od dužnosti profesionalnog vojnog lica, pored podataka iz člana 6. stav 2. ove uredbe, sadrži i podatke o razlogu za udaljenje od dužnosti, vremenu od kada se udaljenje od dužnosti računa i koja će komanda, jedinica ili ustanova voditi u evidenciji lice udaljeno od dužnosti. Ako se profesionalno vojno lice udaljava od dužnosti u skladu sa odredbom člana 77. stav 2. Zakona, u aktu o udaljenju od dužnosti navodi se i podatak o raspoređivanju na rad u komandu, jedinicu ili ustanovu u kojoj je na službi ili u drugu komandu, jedinicu ili ustanovu u mestu službovanja ili van mesta službovanja, ako to nalažu interesi službe.

Član 42

Razlozi za udaljenje od dužnosti profesionalnog vojnog lica u skladu sa odredbom člana 77. stav 1. Zakona postoje do dana ukidanja pritvora, odnosno do dana otpuštanja lica sa izdržavanja kazne zatvora zbog krivičnog dela.

Razlozi za udaljenje od dužnosti profesionalnog vojnog lica u skladu sa odredbom člana 77. stav 2. Zakona postoje do dana okončanja disciplinskog postupka pravosnažnom odlukom vojnog disciplinskog suda, odnosno do dana okončanja krivičnog postupka pravosnažnom odlukom nadležnog suda.

Profesionalno vojno lice koje je bilo udaljeno od dužnosti u skladu sa odredbom člana 77. stav 1. tačka 1. Zakona, posle ukidanja pritvora, može se udaljiti od dužnosti u skladu sa odredbom člana 77. stav 2. Zakona, ako je krivično delo takve prirode da bi bilo štetno po interes službe da se to lice postavlja na dužnost pre okončanja krivičnog postupka ili postupka zbog disciplinskog prestupa.

Član 43

Prilikom promene stanja u službi profesionalnog vojnog lica izrađuje se Izveštaj o promeni stanja u službi na Obrascu PD-2, koji je dat u Prilogu 3. ove uredbe i čini njen sastavni deo.

III UNAPREĐIVANJE OFICIRA I PODOFICIRA

1. Zajednička odredba

Član 44

Oficir, odnosno podoficir unapređuje se u viši čin aktom nadležnog starešine, koji sadrži: prezime, ime jednog od roditelja, ime, jedinstveni matični broj građana, čin koji ima, rod odnosno službu kojoj pripada, čin u koji se unapređuje, datum rođenja, jedinicu u kojoj je na dužnosti, datum unapređivanja, kao i obrazloženje i uputstvo o pravnom sredstvu.

2. Unapređivanje

Član 45

U neposredno viši čin može se unaprediti oficir, odnosno podoficir koji, pored uslova iz čl. 55, 56. i 57. Zakona, ispunjava i sledeće posebne uslove:

1) da ima odgovarajuću vrstu i stepen obrazovanja i odgovarajuće usavršavanje propisano za formacijsko mesto na koje je postavljen i za koje je formacijom određen čin u koji se unapređuje;

2) da za unapređenje u viši čin zaključno sa činom kapetana, odnosno poručnika fregate za poslednja dva perioda ocenjivanja ima prosek ocena najmanje "ističe se";

3) da za unapređenje u čin majora, odnosno kapetana korvete i čin potpukovnika, odnosno kapetana fregate za poslednja dva perioda ocenjivanja ima prosek ocena najmanje 4,00;

4) da za unapređenje u čin pukovnika, odnosno kapetana bojnog broda za poslednja dva perioda ocenjivanja ima ocene "naročito se ističe";

5) da za unapređenje u čin brigadnog generala, odnosno komodora i viši čin za poslednja dva perioda ocenjivanja ima ocene "naročito se ističe", odnosno "potpuno funkcionalno osposobljen za dužnost koju obavlja";

6) da je za unapređenje u čin majora, odnosno kapetana korvete, potpukovnika, odnosno kapetana fregate i pukovnika, odnosno kapetana bojnog broda na formacijskom mestu višeg čina od čina koji ima, proveo kumulativno najmanje jednu godinu, iz čina iz kojeg se unapređuje;

7) da na listi kandidata za unapređenje u viši čin zauzima mesto obuhvaćeno mogućim brojem kandidata za unapređenje određenim u skladu sa članom 58. stav 1. Zakona.

Oficir sanitetske službe dok se nalazi na specijalizaciji, može se unaprediti pod uslovima propisanim Zakonom, u neposredno viši čin, zaključno sa činom majora.

Oficir, odnosno podoficir koji je aktom nadležnog starešine određen za zastupnika, vreme koje je proveo na formacijskom mestu višeg čina za koje je određen za zastupnika, računa se u vreme provedeno na formacijskom mestu višeg čina.

Član 46

Liste kandidata za unapređenje podoficira u Vojsci Srbije formiraju i ažuriraju komande operativnog nivoa i organizacione jedinice Generalštaba Vojske Srbije.

Liste kandidata za unapređenje oficira do čina potpukovnika, odnosno kapetana fregate u Vojsci Srbije formira i ažurira nadležna organizaciona jedinica Generalštaba Vojske Srbije.

Liste kandidata za unapređenje podoficira i oficira van Vojske Srbije i oficira čina pukovnika, odnosno kapetana bojnog broda i generala, odnosno komodora i admirala formira i ažurira nadležna organizaciona jedinica Ministarstva odbrane.

Broj kandidata za unapređenje za svaku godinu utvrđuje ministar odbrane.

Kriterijume za formiranje liste kandidata iz st. 1, 2. i 3. ovog člana utvrđuje ministar odbrane.

Liste kandidata formiraju se i ažuriraju po rodovima, odnosno službama nezavisno od toga da li se kandidati za unapređenje nalaze na dužnostima u okviru svog roda, odnosno službe ili na drugim dužnostima.

Liste kandidata za unapređenje u viši čin nadležna organizaciona jedinica dostavlja starešini, odnosno ovlašćenom rukovodiocu nadležnom za odlučivanje o unapređenju.

Odluku o tome koji će kandidat biti unapređen donosi starešina, odnosno ovlašćeni rukovodilac nadležan za unapređivanje.

Član 47

Starešina nadležan za unapređivanje, na obrazložen predlog neposredno potčinjenog starešine, može izuzetno odlučiti da se zbog potreba službe kandidat koji postiže izvanredne rezultate u radu i pokazuje izvanredne sposobnosti, posebno u komandovanju jedinicama, unapredi u neposredno viši čin mimo reda prvenstva utvrđenog listom kandidata iz člana 46. st. 1, 2. i 3. ove uredbe.

Član 48

Sa oficirom, odnosno podoficirom u radnom odnosu na određeno vreme prilikom obnavljanja ugovora može se ugovoriti viši čin od čina koji ima ukoliko, pored uslova iz čl. 55, 56. i 57. Zakona, ispunjava i sledeće posebne uslove:

1) da ima odgovarajući stepen obrazovanja za dužnost koja se ugovara;

2) da ima prosek ocene najmanje "ističe se" i poslednju ocenu najmanje 4,00;

3) da mu za poslednju godinu dana pre obnavljanja ugovora nisu izricane disciplinske mere i disciplinske kazne.

Oficiru, odnosno podoficiru u radnom odnosu na određeno vreme prilikom obnavljanja ugovora, može se odrediti viši čin od čina određenog za formacijsko mesto na kojem će vršiti dužnost, u slučaju kada se to lice postavlja na formacijsko mesto nižeg čina u odnosu na prethodno ugovoreni čin.

3. Vanredno unapređivanje

Član 49

Oficir, odnosno podoficir koji ispunjava uslove za unapređenje koji su propisani Zakonom i ovom uredbom (osim uslova koji se odnosi na vreme provedeno u činu), a koji postiže izvanredne rezultate u radu i pokazuje izvanredne sposobnosti posebno u komandovanju jedinicama, radi ubrzanog kretanja u službi, može biti unapređen u neposredno viši čin ako je proveo u činu najmanje jednu polovinu vremena koje je Zakonom propisano za pojedine činove.

Član 50

Oficir, odnosno podoficir koji ispunjava uslove za unapređenje iz člana 55. Zakona, osim uslova koji se odnosi na postavljenje na formacijsko mesto višeg čina, izuzetno može biti vanredno unapređen u neposredno viši čin ako je učinio delo od posebnog značaja za odbranu zemlje.

Smatra se da je oficir, odnosno podoficir učinio delo od posebnog značaja za odbranu zemlje zbog kojeg može biti vanredno unapređen ako je:

1) neposrednim angažovanjem na zadacima borbene obuke, zadacima istraživanja, razvoja i usavršavanja ili na drugim zadacima koji imaju trajnu naučnu vrednost i poseban značaj za sistem odbrane znatno doprineo izgradnji operativne i funkcionalne sposobnosti jedinice, razvoju vojne nauke u odgovarajućoj naučnoj oblasti i naučnim dostignućima koje se mogu uspešno primeniti u odbrani zemlje, ratnoj veštini i modernizaciji Vojske Srbije ili ako je učestvovao u borbenim operacijama;

2) ispoljio izuzetno požrtvovanje u spasavanju ljudskih života, vojne imovine ili druge imovine većeg obima.

Član 51

Oficir, odnosno podoficir koji ispunjava propisane uslove za vanredno unapređenje i kome vojna služba prestaje zbog trajne nesposobnosti za službu u Vojsci Srbije, a nastala je kao neposredna posledica vršenja vojne službe, može biti vanredno unapređen u neposredno viši čin bez obzira na vreme provedeno u činu koji ima.

Član 52

Oficir, odnosno podoficir kod kojeg je nastupilo umanjenje sposobnosti za profesionalnu vojnu službu kao neposredna posledica učešća u borbenim operacijama može, po ovom osnovu, biti jednom u toku službe vanredno unapređen u neposredno viši čin, ako ispunjava opšte uslove za unapređenje u viši čin iz člana 55. stav 1. tač. 2), 3) i 4) Zakona.

4. Postupak za unapređivanje oficira i podoficira

Član 53

Unapređenje oficira i podoficira u viši čin, vrši se nakon ispunjenja uslova za unapređenje.

Član 54

Za sva lica koja ispunjavaju uslove, pretpostavljeni starešina predlog za unapređenje podnosi redovnim putem nadležnom starešini koji ga posebno obrazlaže i dokumentuje.

Obrazac Predloga za unapređenje dat je u Prilogu 4. ove uredbe i čini njen sastavni deo.

Predlog za unapređenje, po pravilu, dostavlja se 30 dana pre dana ispunjenja uslova za unapređenje.

Oficir, odnosno podoficir unapređuje se u viši čin sa danom ispunjenja uslova za unapređenje.

Član 55

Predlog za vanredno unapređenje oficira i podoficira dostavlja se redovnim putem nadležnoj organizacionoj jedinici Generalštaba Vojske Srbije - za oficire i podoficire u Vojsci Srbije, odnosno nadležnoj organizacionoj jedinici Ministarstva odbrane - za oficire i podoficire van Vojske Srbije.

Oficir, odnosno podoficir koji ispunjava uslove iz člana 49. i člana 50. stav 2. tačka 1) ove uredbe vanredno se unapređuje, po pravilu, za Dan Vojske Srbije.

Oficir, odnosno podoficir koji ispunjava uslove iz člana 50. stav 2. tačka 2) ove uredbe može se vanredno unaprediti i pre vremena datog u stavu 2. ovog člana.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 56

Akti o postavljenjima i drugim odnosima u službi koje su nadležne starešine, u skladu sa ovlašćenjima, donele do početka primene ove uredbe ostaju na snazi do donošenja drugih akata o postavljenjima i drugim odnosima u službi.

Akti o postavljenjima i drugim odnosima u službi profesionalnih vojnih lica u radnom odnosu na određeno vreme koje su nadležne starešine, u skladu sa ovlašćenjima donele do početka primene ove uredbe ostaju na snazi do donošenja drugih akata o postavljenjima i drugim odnosima u službi ili do isteka ugovora o radu.

Član 57

Postupci za izbor kandidata za upućivanje na školovanje i usavršavanje oficira, odnosno podoficira, osim postupaka za upućivanje na školovanje oficira, odnosno podoficira sanitetske i veterinarske službe, koji su započeti, a nisu okončani, okončaće se po odredbama uredbe koja je bila na snazi do dana stupanja na snagu ove uredbe.

Oficiri, odnosno podoficiri koji su stekli uslove za unapređenje u neposredno viši čin do dana stupanja na snagu ove uredbe, unaprediće se po odredbama uredbe koja je bila na snazi do dana stupanja na snagu ove uredbe.

Član 58

Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje da važi Uredba o stanjima u službi profesionalnih vojnih lica i o unapređivanju oficira i podoficira ("Službeni glasnik RS", br. 35/12 i 119/17).

Član 59

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Prilog 1.

(Obrazac PD-1)

 

___________________________________

 

 

(prezime, ime jednog roditelja i ime)

 

 

 

 

 

___________________________________

 

 

(čin, rod odnosno služba)

 

 

 

 

 

 

 

JMBG ____________________________

___________________________________

 

 

(datum i mesto)

 

 

 

 

IZVEŠTAJ O PRIJEMU - PREDAJI DUŽNOSTI

 

 

 

Dana _____________________________

 

                     

PRIMIO - PREDAO sam dužnost _____________________________________________________
____________________________________________________.

 

po formaciji FČ ______________________________________ PG _________________________________

Za efektivnih 12 meseci obavljanja navedene dužnosti računa se ___________________________________
_____________________ meseci staža osiguranja.

Dužnost sam primio - predao po Ukazu odnosno Naredbi ___________________ broj ___________________ od ____________. godine.

U navedenu jedinicu odnosno ustanovu javio sam se dana _____________________________ godine.

Primao - predao sam vojnu imovinu i novčana sredstva u vremenu od _____________________________ do ___________________ godine, o čemu je sačinjen zapisnik broj _________________________________ od ________________. godine.

 

 

 

_____________________________________

 

 

(potpis lica koje prima - predaje dužnost)

 

 

 

 

OVERAVA:

_____________________________________

 

 

(potpis nadležnog starešine)

 

Dostavljeno:
- RC MO
- DPP-1
- DPP-2
- Priručni DPP

 

 

Prilog 2.

 

_____________________________________

 

(Komanda odnosno uprava)

 

 

UPITNIK
ZA OFICIRE I PODOFICIRE KOJI SE PREDLAŽU, ODNOSNO KOJI PODNOSE MOLBU ZA PREMEŠTAJ IZ JEDNOG MESTA SLUŽBOVANJA U DRUGO MESTO SLUŽBOVANJA

 

1.

Porodično ime, ime jednog roditelja i ime

 

2.

Čin i lična vojnoevidenciona specijalnost

 

3.

Dužnost, formacijska vojnoevidenciona specijalnost, formacijski čin, jedinica i mesto službovanja

 

4.

Datum i mesto (opština) rođenja

 

5.

Bračno stanje
Za oženjene - udate navodi se:
1) godina sklapanja braka
2) za supružnika: ime, stepen stručne spreme, da li je zaposlen i gde
3) za decu: ime i godina rođenja, a za decu preko 14 godina - i koju školu pohađaju, odnosno čime se bave

 

6.

Da li osim članova porodice ima još nekog u zajedničkom domaćinstvu koga je po zakonu dužan da izdržava (navesti ime, stepen srodstva i godinu rođenja)

 

7.

Zdravstveno stanje - njegovo i članova njegove porodice (navesti ko, od čega i od kada boluje)

 

8.

U kojim mestima je do sada službovao i u kojem vremenu (od-do)

 

9.

Da li je i koliko vremena živeo odvojeno od članova uže porodice i iz kojih razloga

 

10.

Gde mu živi porodica i da li je rešio stambeno pitanje. Ako jeste, da li koristi pripadajući stan (navesti mesto, ulicu i broj stana i osnov korišćenja stana)

 

11.

Koja dužnost bi mu najviše odgovarala (može se navesti i više od jedne dužnosti)

 

12.

Želja u pogledu mesta službovanja (navesti mesto službovanja ili širu teritoriju na kojoj traži raspored i obrazložiti razloge)

 

Potpis podnosioca upitnika

 

13.

Predlog u vezi sa mestom službovanja - ukoliko premeštaj nije po želji

 

14.

Mišljenje pretpostavljenog starešine u vezi s premeštajem

 

 

__________________________

(M.P.)

________________________________________

(datum)

 

(potpis starešine)

 

15. Zabeleška

 

 

Napomena: Rubrike zaključno sa rednim brojem 11. i rubriku 15. popunjava organ za kadrovske poslove jedinice u kojoj je lice na službi, rubriku 12. popunjava lice koje traži premeštaj, a rubrike 13. i 14. prvopretpostavljeni starešina.

 

 

Prilog 3.

(Obrazac PD-2)

 

IZVEŠTAJ O PROMENI STANJA U SLUŽBI

 

___________________________________

 

 

 

(prezime, ime jednog roditelja i ime)

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________

 

 

 

(čin, rod odnosno služba)

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________

JMBG

 

                     

(datum i mesto)

 

 

 

 

 

 

 

Od dana ___________________________

 

 

                     

Po Ukazu odnosno Naredbi ________________________ broj ____________ od _______________ godine,

imenovani se nalazi u stanju u službi: ________________________________________________.

Za vreme navedenog stanja u službi novčane prinadležnosti mu pripadaju prema _______________________ položajnoj grupi.

Za vreme tog stanja u službi računa mu se 12/_______________________ meseci staža osiguranja, odnosno ne računa mu se staž osiguranja (nepotrebno precrtati)

 

 

 

OVERAVA:

 

_________________________

 

(nadležni starešina)

 

Dostavljeno:
- RC MO
- DPP-1
- DPP-2
- Priručni DPP

 

 

Prilog 4.

 

______________________________

 

_______________________________________________

(rod odnosno služba)

 

(naziv jedinice odnosno ustanove koja dostavlja predlog)

 

PREDLOG ZA ______________________ UNAPREĐENJE

u čin _________________________________

 

VES _________________

JMBG:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prezime

Ime jednog roditelja

Ime

 

 

 

 

1. Podaci o rođenju

Dan, mesec i godina

Mesto i opština

 

 

2. Podaci o činu

Čin

Od kada je u činu

Vreme provedeno u činu

 

 

 

3. Podaci o postavljenju na formacijsko mesto višeg čina

Formacijski čin

Datum postavljenja

Datum prijema dužnosti

Vreme provedeno na FM višeg čina

 

 

 

 

4. Naziv formacijskog mesta na koje je postavljen i jedinica

 

5. Završena škola (fakultet)

Vojna škola

Trajanje

Uspeh

Ostale škole

Trajanje

Uspeh

 

 

 

 

 

 

6. Završeno usavršavanje ili studije drugog ili trećeg stepena

Vojna škola

Trajanje

Uspeh

Ostale škole

Trajanje

Uspeh

 

 

 

 

 

 

7. Službene ocene za dva poslednja perioda ocenjivanja

Prethodna ocena

Datum ocene

Poslednja ocena

Datum ocene

Prosek poslednje dve službene ocene

 

 

 

 

 

8. Podaci o krivičnoj odgovornosti

Bezuslovna kazna zatvora od najmanje 3 meseca

Pokrenut krivični postupak

NE

DA

Datum

 

NE

DA

9. Podaci o disciplinskoj odgovornosti

Izrečena disciplinska mera ili kazna

Pokrenut postupak pred VDS

NE

DA

Datum

 

NE

DA

10. Opšti podaci

Datum prijema u profesionalnu vojnu službu

Zdravstveno stanje

Broj bodova na listi kandidata

 

 

 

11. Zaključak i predlog

 

 

_______________________

(M.P.)

___________________________________

(datum)

 

(potpis pretposavljenog starešine)

 

Saglasnost nadležnog rukovodioca

 

 

 

 

_______________________

(M.P.)

___________________________________

(datum)

 

(potpis nadležnog starešine)