ODLUKAO PROMENI OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA REGIONALNA DEPONIJA "SREM-MAČVA" ŠABAC("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 1/2019) |
Ovom Odlukom vrši se promena osnivačkog akta - Odluke o promeni osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća Regionalna deponija "Srem-Mačva" Sremska Mitrovica ("Službeni list grada Sremska Mitrovica", broj 1/2014 i 12/1/2016 i "Sl. list grada Šapca" broj 25/13 i 19/16) kojim je organizovano kao Javno komunalno preduzeće Regionalna deponija "Srem-Mačva" Sremska Mitrovica, upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem br. BD 81943/2011 od 20.07.2011. godine, radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Sl. glasnik RS" broj 15/16).
Radi obezbeđivanja uslova za upravljanje regionalnim sistemom za čvrsti komunalni otpad na teritoriji gradova Sremske Mitrovice i Šapca osniva se Javno komunalno preduzeće Regionalna deponija "Srem-Mačva" Šabac (u daljem tekstu: Zajedničko preduzeće).
Zajedničko preduzeće osnivano je i posluje radi obavljanja poslova pretovara, transporta, deponovanja čvrstog komunalnog otpada i upravljanja sekundarnim sirovinama sa teritorija Grada Sremske Mitrovice i Grada Šapca, u skladu sa Sporazumom o izgradnji, upravljanju i korišćenju regionalnog sistema za upravljanje čvrstim komunalnim otpadom na teritorijama Grada Šapca i Grada Sremska Mitrovica, zaključenim dana 25.03.2011. godine, Sporazumom o izmenama i dopunama Sporazuma o izgradnji, upravljanju i korišćenju regionalnog sistema za upravljanje čvrstim komunalnim otpadom na teritorijama Grada Šapca i Grada Sremska Mitrovica, zaključenim dana 06.02.2014. godine i Sporazumom o izmenama i dopunama Sporazuma o izgradnji, upravljanju i korišćenju regionalnog sistema za upravljanje čvrstim komunalnim otpadom na teritorijama Grada Šapca i Grada Sremska Mitrovica, zaključenim dana 23.10.2018. godine (u daljem tekstu: Sporazum) i zakonom.
Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i Zajedničkog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- naziv i sedište osnivača;
- poslovno ime i sedište Zajedničkog preduzeća;
- pretežna delatnost Zajedničkog preduzeća;
- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Zajedničkom preduzeću i Zajedničkog preduzeća prema osnivačima;
- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;
- uslovima i načinu zaduživanja Zajedničkog preduzeća;
- zastupanje Zajedničkog preduzeća;
- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;
- organi Zajedničkog preduzeća;
- imovina koja se ne može otuđiti;
- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Zajedničkog preduzeća u skladu sa zakonom;
- zaštita životne sredine;
- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Zajedničko preduzeće.
Osnivači Zajedničkog preduzeća
Osnivači Zajedničkog preduzeća su Grad Sremska Mitrovica, ulica Svetog Dimitrija 13, matični broj 08898774 i Grad Šabac, ulica Gospodar Jevremova 6, matični broj 07170033.
Prava osnivača ostvaruju Skupštine gradova.
Pravni status Zajedničkog preduzeća
Zajedničko preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Zajedničko preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Odgovornost za obaveze Zajedničkog preduzeća
Zajedničko preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom. Osnivači ne odgovaraju za obaveze Zajedničkog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.
Zastupanje i predstavljanje Zajedničkog preduzeća
Zajedničko preduzeće zastupa i predstavlja direktor.
Poslovno ime Zajedničkog preduzeća
Zajedničko preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće Regionalna deponija "Srem-Mačva" Šabac.
Skraćeno poslovno ime je JKP "Srem-Mačva" Šabac.
O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Zajedničkog preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Sedište Zajedničkog preduzeća je u Šapcu, ulica Hajduk Veljkova bb. O promeni sedišta Zajedničkog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.
Pečat, štambilj i znak Zajedničkog preduzeća
Zajedničko preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.
Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Zajedničkog preduzeća.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Zajedničkog preduzeća i mesto za datum i broj.
Zajedničko preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Zajedničkog preduzeća, a koji će biti definisan Statutom Zajedničkog preduzeća.
Upis Zajedničkog preduzeća u registar
Zajedničko preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.
Unutrašnja organizacija Zajedničkog preduzeća
Zajedničko preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.
Aktom direktora Zajedničko preduzeće, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.
Na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova saglasnost daju gradonačelnici gradova Sremska Mitrovica i Šabac.
IV DELATNOST ZAJEDNIČKOG PREDUZEĆA
Pretežna delatnost Zajedničkog preduzeća je:
- 38.21 Tretman i odlaganje otpada koji nije opasan.
Osim navedene pretežne delatnosti, Zajedničko preduzeće će se baviti i drugim delatnostima, kao što su:
- 38.32 Ponovna upotreba razvrstanih materijala
- 38.11 Sakupljanje otpada koji nije opasan
- 35.21 Proizvodnja gasa
- 39.00 Sanacija, rekultivacija i druge usluge u oblasti upravljanja otpadom
- 49.41 Drumski prevoz tereta
- 52.10 Skladištenje
- 52.24 Manipulacija teretom
- 52.29 Ostale prateće aktivnosti u saobraćaju
- 70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem
- 74.90 Ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti
- 71.20 Tehničko ispitivanje i analize
Zajedničko preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.
O promeni delatnosti Zajedničkog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa
Zajedničko preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:
1) tehničke opremljenosti;
2) kadrovske osposobljenosti;
3) bezbednosti i zdravlja na radu;
4) zaštite i unapređenja životne sredine i
5) drugih uslova propisanih zakonom.
Zajedničko preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 14. ove Odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.
Zajedničko preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje imaju gradovi Sremska Mitrovica i Šabac, kao osnivači prema Zajedničkom preduzeću.
Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daju Skupštine gradova osnivača.
V IMOVINA ZAJEDNIČKOG PREDUZEĆA
Osnovni kapital Zajedničkog preduzeća iznosi 49.810,40 dinara.
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini gradova osnivača.
Zajedničko preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Zajedničkog preduzeća sa jedne i gradova, kao osnivača, sa druge strane.
Gradovi osnivači će posebnim ugovorima, koje će svaki grad osnivač zaključiti sa Zajedničkim preduzećem, na osnovu člana 19. Zakona o javnoj svojini, ustupiti na upravljanje, korišćenje i održavanje imovinu koja se nalazi u javnoj svojini gradova, u svrhu obavljanja delatnosti Zajedničkog preduzeća, a bez prenošenja svojine na toj imovini na Zajedničko preduzeće.
Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Zajedničkog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada Sremske Mitrovice i Šapca.
Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana gradovi stiču udele u Zajedničkom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.
Kapital u Zajedničkom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.
Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala
O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Zajedničkog preduzeća odlučuju Skupštine gradova osnivača.
Sredstva Zajedničkog preduzeća
Zajedničko preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:
- prodajom proizvoda i usluga,
- iz kredita,
- iz donacija i poklona,
- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije, budžeta autonomne pokrajine i
- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.
Dobit Zajedničkog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom odlukom.
Odluku iz stava 1 ovog člana donosi Nadzorni odbor uz saglasnost osnivača.
Odlukom iz prethodnog stava deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču i uplaćuje se na propisan račun za uplatu javnih prihoda.
Načela za određivanje cene komunalne usluge
Naplatu usluge odlaganja (deponovanja) čvrstog komunalnog otpada, po toni deponovanog komunalnog otpada, Zajedničko preduzeće će potraživati od nadležnih komunalnih preduzeća Grada Šapca i Grada Sremska Mitrovica, koja vrše poslove prikupljanja i odnošenja komunalnog otpada u gradovima osnivačima, na osnovu zaključenih posebnih ugovora između tih komunalnih preduzeća i Zajedničkog preduzeća, u skladu sa Sporazumom.
Fakturisanje naplate usluge odlaganja čvrstog komunalnog otpada na deponiju "Jarak", zajedničko preduzeće će vršiti jednom mesečno.
Grad Šabac i grad Sremska Mitrovica će organizovati naplatu usluge odlaganja čvrstog komunalnog otpada zajedno sa naplatom usluge prikupljanja i odnošenja komunalnog otpada, preko svojih javnih komunalnih preduzeća. Iznos cene za uslugu deponovanja će se iskazivati posebno na računima za usluge prikupljanja, odnošenja i odlaganja čvrstog komunalnog otpada za sve korisnike.
Elementi za određivanje naknade za deponovanje su:
1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;
2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima vršioca komunalne delatnosti na koje je jedinica lokalne samouprave dala saglasnost;
3) dobit vršioca komunalne delatnosti.
Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.
Odluku o promeni cene komunalne usluge donosi Nadzorni odbor Zajedničkog preduzeća u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima.
Na odluku o promeni cene komunalne usluge saglasnost daju nadležni organi osnivača.
Zajedničko preduzeće, u skladu sa Zakonom donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja.
Zajedničko preduzeće za svaku kalendarsku godinu donesi godišnji program poslovanja koji dostavlja osnivačima, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu, na davanje saglasnosti.
VI PRAVA I OBAVEZE ZAJEDNIČKOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Zajedničkog preduzeća, gradovi Sremska Mitrovica i Šabac, kao osnivači imaju sledeća prava:
- pravo upravljanja Zajedničkim preduzećem na način utvrđen Statutom Zajedničkog preduzeća;
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Zajedničkog preduzeća;
- pravo da budu informisani o poslovanju Zajedničkog preduzeća;
- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Zajedničkog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i
- druga prava u skladu sa zakonom.
Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Zajedničko preduzeće osnovano, Skupštine gradova, u skladu sa zakonom, daju saglasnost na:
- Statut Zajedničkog preduzeća;
- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
- tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr);
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini ukoliko u toku poslovanja Zajedničkog preduzeća, gradovi osnivači prenesu u svojinu Zajedničkog preduzeća, imovinu veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
- akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
- ulaganja kapitala;
- statusne promene;
- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i
- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.
Gradska veća grada Sremska Mitrovica i grada Šapca daju prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih u Zajedničkom preduzeću.
Gradonačelnici grada Sremska Mitrovica i grada Šapca daju saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga
Zajedničko preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme
Zajedničko preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.
U slučaju poremećaja u poslovanju Zajedničkog preduzeća, Skupštine gradova preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.
U slučaju poremećaja u poslovanju Zajedničkog preduzeća, Gradska veća grada Sremska Mitrovica i Šabac preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Zajedničkog preduzeća.
VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI
Poslovanje pod tržišnim uslovima
Zajedničko preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.
Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština
Zajedničko preduzeće može pružati drugim zainteresovanim jedinicama lokalne samouprave uslugu deponovanja smeća vodeći računa o kapacitetima Regionalne deponije i samo ukoliko se sa tim saglase oba osnivača, o čemu će osnivači odlučiti posebnim aktom.
Pružanje usluga iz stava 1. ovog člana, ukoliko osnivači sporazumno odluče da dozvole korišćenje kapaciteta regionalne deponije drugim korisnicima, Zajedničko preduzeće obavljaće u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.
Dobit Zajedničkog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukama Skupština gradova osnivača.
Poslovni rezultat Zajedničkog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupština gradova osnivača.
VIII ORGANI ZAJEDNIČKOG PREDUZEĆA
Organi Zajedničkog preduzeća su:
1) Nadzorni odbor
2) direktor
Sastav Nadzornog odbora
Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuju skupštine osnivača, na period od četiri godine.
Po jednog člana u Nadzorni odbor određuju gradovi osnivači, a jedan član imenuje se iz reda zaposlenih u Zajedničkom preduzeću, na predlog Radne grupe iz člana 15. Sporazuma.
Predsednika Nadzornog odbora gradovi osnivači imenuju naizmenično i to tako što, za period za koji je jedan grad osnivač imenovao direktora, odnosno vršioca dužnosti direktora, predsednika Nadzornog odbora imenuje drugi grad osnivač.
Gradovi osnivači samostalno određuju svog predstavnika u Nadzornom odboru, a takođe i predsednika Nadzornog odbora u skladu sa redosledom propisanim Sporazumom. Svaki Grad osnivač se obavezuje da donošenjem konačnog rešenja o imenovanju Nadzornog odbora od strane svoje Skupštine, prihvati predstavnika kojeg je odredio drugi Grad osnivač, odnosno Radna grupa za člana iz reda zaposlenih, kao i predsednika kojeg odredi osnivač po redosledu utvrđenom Sporazumom.
Predlog rešenja o imenovanju Nadzornog odbora sačinjen u skladu sa pravilima utvrđenim ovim članom, dostavlja se Skupštinama gradova osnivača, u istovetnom tekstu, i smatra se donetim kada ga u istovetnom tekstu donesu obe skupštine.
Uslovi za članove Nadzornog odbora
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;
6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
(3) obavezno lečenje narkomana;
(4) obavezno lečenje alkoholičara;
(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Pored uslova iz stava 1. ovog člana predstavnik zaposlenih mora ispunjavati i uslove iz člana 19. stav 1. tačka 1) i 2) Zakona.
Prestanak mandata članova Nadzornog odbora
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
1) javno preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim članom 59. ovog zakona;
2) nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;
3) se utvrdi da deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;
4) u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.
Predsednik i članovi nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana nadzornog odbora, a najduže šest meseci.
Nadležnost Nadzornog odbora
Nadzorni odbor:
1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;
3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg programa poslovanja;
4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
5) usvaja finansijske izveštaje;
6) nadzire rad direktora;
7) donosi statut;
8) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;
9) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;
10) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
11) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Zajedničkom preduzeću.
Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 7) i 9) ovog člana nadzorni odbor donosi uz saglasnost osnivača.
Odluku iz stava 1. tačka 8) ovog člana nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost osnivača.
Naknada za rad
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuju osnivači na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Zajedničkog preduzeća, a u skladu sa aktom Vlade.
Direktora Zajedničkog preduzeća imenuje Skupština grada osnivača, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa Zakonom, a prema redosledu utvrđenom u zaključenom Sporazumu.
Statutom ili drugim osnivačkim aktom mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora Zajedničkog preduzeća.
Direktor Zajedničkog preduzeća imenuje se naizmenično, tako da po isteku roka na koji je imenovan vršilac dužnosti direktora Zajedničkog preduzeća od strane Grada Sremska Mitrovica, koji je na toj dužnosti u momentu zaključenja Izmena i dopuna sporazuma, javni konkurs za direktora Zajedničkog preduzeća, u skladu sa zakonom, i izbor na mandatni period od četiri godine vrši Grad Šabac, a za sledeći mandatni period grad Sremska Mitrovica i dalje naizmenično.
Rešenje o imenovanju direktora Zajedničkog preduzeća doneto od strane Skupštine grada koji, u skladu sa redosledom iz svog Sporazuma imenuje direktora, je konačno.
Nadležnosti direktora
Direktor Zajedničkog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa Zajedničko preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Zajedničkog preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada Zajedničkog preduzeća;
5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) predlaže finansijske izveštaje;
8) izvršava odluke Nadzornog odbora;
9) bira predstavnike Zajedničkog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Zajedničko preduzeće;
11) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
12) donosi akt o sistematizaciji;
13) vrši druge poslove određene zakonom i statutom Zajedničkog preduzeća.
Zarada direktora
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u skladu sa Zakonom.
Odluku o isplati stimulacije donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Skupština gradova osnivača.
Prestanak mandata direktora
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem u skladu sa Zakonom.
Predlog za razrešenje mogu podneti nadležni organi osnivača i Nadzorni odbor Zajedničkog preduzeća.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Skupština grada osnivača, koja je po redosledu utvrđenom u zaključenom Sporazumu, po sprovedenom konkursu imenovala direktora može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom, po sopstvenoj inicijativi ili po predlogu drugog grada osnivača.
Suspenzija direktora
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada osnivača, koja je po redosledu utvrđenom u zaključenom Sporazumu imenovala direktora, donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.
Izvršni direktori
Zajedničko preduzeće može imati najviše tri izvršna direktora.
Broj izvršnih direktora i poslovi za koje je svaki izvrni direktor zadužen određuju se Statutom zajedničkog preduzeća.
Izvršni direktor mora ispunjavati uslove propisane Zakonom i Statutom.
Izvršnog direktora bira direktor Zajedničkog preduzeća.
Ukoliko se Statutom predvidi postojanje tri izvršna direktora, direktor Zajedničkog preduzeća dužan je da izvrši izbor jednog izvršnog direktora od lica koja ispunjavaju uslove propisane zakonom, iz grada koji je izvršio izbor direktora, a izbor druga dva izvršna direktora dužan je da izvrši između lica koja ispunjavaju uslove iz drugog grada osnivača.
Pre izbora izvršnog direktora, direktor Zajedničkog preduzeća dužan je da pribavi saglasnost Gradskog veća oba grada osnivača.
Vršilac dužnosti direktora
Ukoliko Skupština grada osnivača, koja je po redosledu utvrđenom u zaključenom Sporazumu imenovala direktora, razreši direktora pre isteka vremena na koji je imenovan, Skupština istog grada osnivača ima pravo da imenuje vršioca dužnosti na period koji ne može biti duži od jedne godine, odnosno do isteka mandatnog perioda ukoliko je do tog datuma ostalo manje od jedne godine.
Vršilac dužnosti direktora imenuje se do imenovanja direktora po konkursu u sledećim slučajevima:
1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;
2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;
3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE
U slučaju poremećaja u poslovanju Zajedničkog preduzeća, Skupštine gradova osnivača, mogu preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Zajedničkog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Zajedničkog preduzeća;
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Zajedničkog preduzeća;
- ograničenje prava pojedinih delova Zajedničkog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini i
- druge mere u skladu sa Zakonom.
Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.
U Zajedničkom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.
U slučaju štrajka radnika Zajedničkog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Statutom, opštim aktima i drugim aktima Zajedničkog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Zajedničkog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Zajedničkog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Zajedničkog preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.
Kolektivni ugovor Zajedničkog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.
Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Zajedničkog preduzeća ili ugovorom o radu.
Zajedničko preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Statutom Zajedničkog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
Rad Zajedničkog preduzeća je javan.
Za javnost rada Zajedničkog preduzeća odgovoran je direktor.
Dostupnost informacija od javnog značaja Zajedničkog preduzeća vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Zajedničkog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Zajedničkog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Opšti akti Zajedničkog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđena zakonom.
Statut je osnovni opšti akt Zajedničkog preduzeća.
Drugi opšti akti Zajedničkog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Zajedničkog preduzeća.
Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Zajedničkom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Zajedničkog preduzeća.
Zajedničko preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ostali opšti akti nadležni organi Zajedničkog preduzeća su dužni da usklade sa Statutom i Zakonom u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu usaglašenog Statuta Zajedničkog preduzeća.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o promeni osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća Regionalna deponija "Srem-Mačva" Šabac ("Sl. list grada Sremska Mitrovica" broj 1/2014 i 12/1/2016 i "Sl. list grada Šapca" broj 25/13 i 19/16).
Ova Odluka stupa na snagu osmog da od dana objavljivanja u "Sl. listu grada Sremska Mitrovica" i "Sl. listu grada Šapca".