PRAVILNIK

O SPROVOĐENJU INTERNOG KONKURSA ZA POPUNJAVANJE RADNIH MESTA POLICIJSKIH SLUŽBENIKA U MINISTARSTVU UNUTRAŠNJIH POSLOVA

("Sl. glasnik RS", br. 30/2019)

Predmet Pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se postupak i način sprovođenja internog konkursa za popunjavanje radnih mesta policijskih službenika u Ministarstvu unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: konkurs), izuzev za radna mesta u specijalnoj i posebnim jedinicama policije, čiji je način popunjavanja propisan aktom Vlade.

Pravo učešća na internom konkursu imaju policijski službenici i državni službenici zaposleni u Ministarstvu unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo).

Predlog za popunjavanje radnog mesta

Član 2

Predlog za popunjavanje radnog mesta policijskog službenika putem konkursa u Ministarstvu (u daljem tekstu: Predlog), rukovodilac unutrašnje organizacione jedinice i organizacione jedinice u sedištu i van sedišta Direkcije policije, u kojoj postoji potreba za popunjavanjem radnog mesta (u daljem tekstu: nadležni rukovodilac), podnosi organizacionoj jedinici nadležnoj za upravljanje ljudskim resursima.

Predlog se dostavlja u pisanoj formi i sadrži: naziv radnog mesta koje se popunjava, opšte i posebne uslove potrebne za obavljanje poslova radnog mesta, potrebna znanja i veštine, odnosno stručnu osposobljenost koja će se proveravati u izbornom postupku, opis posla radnog mesta, obrazloženje potrebe za popunjavanjem radnog mesta, kao i predlog članova Konkursne komisije i njihovih zamenika.

Ako se za radno mesto za koje je dostavljen predlog zahteva provera fizičkih sposobnosti i/ili veština kandidata koju ne poseduju predloženi članovi Konkursne komisije, predlagač je dužan da uz predlog dostavi i ime lica koje će vršiti navedenu proveru.

Donošenje odluke o popunjavanju radnog mesta

Član 3

Ispunjenost uslova za popunjavanje radnog mesta utvrđuje rukovodilac organizacione jedinice nadležne za upravljanje ljudskim resursima.

O popunjavanju radnog mesta putem konkursa rešenjem odlučuje ministar unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: ministar).

Konkursna komisija

Član 4

Konkurs sprovodi Konkursna komisija (u daljem tekstu: Komisija).

Članove Komisije i njihove zamenike, za popunjavanje izvršilačkih radna mesta i radnih mesta operativnog i srednjeg nivoa rukovođenja, rešenjem imenuje rukovodilac organizacione jedinice nadležne za upravljanje ljudskim resursima.

Članove Komisije i njihove zamenike, za popunjavanje radnih mesta visokog i strateškog nivoa rukovođenja, rešenjem imenuje ministar.

Komisiju čine tri člana od kojih je predsednik Komisije zaposleni u organizacionoj jedinici nadležnoj za upravljanje ljudskim resursima.

U Komisiji bar jedan član mora biti pripadnik manje zastupljenog pola.

Članove Komisije, u njihovom odsustvu, menjaju zamenici.

Komisija odluke donosi većinom glasova.

Komisija vodi Zapisnik o radu.

Stručne i administrativno-tehničke poslove za Komisiju obavlja organizaciona jedinica nadležna za upravljanje ljudskim resursima.

Sadržina i objavljivanje oglasa

Član 5

Tekst oglasa o konkursu sačinjava Komisija.

Oglas o konkursu objavljuje se u roku od osam dana od dana donošenja rešenja o popunjavanju radnog mesta i to na intranet stranici Ministarstva i na oglasnoj tabli organizacione jedinice u kojoj se radno mesto popunjava.

U oglasu o konkursu navode se: podaci o organu i organizacionoj jedinici: - naziv organa i unutrašnje organizacione jedinice; - naziv uže organizacione jedinice i mesto rada, podaci o radnom mestu: - naziv radnog mesta, redni broj radnog mesta, broj izvršilaca kojima se radno mesto popunjava, uslovi za rad na radnom mestu: - obrazovanje, posebni uslovi, radno iskustvo potrebno za rad na radnom mestu, raspon čina/zvanja, status, državljanstvo, opis poslova, ostali podaci: - datum oglašavanja; rok u kome se dostavljaju prijave na konkurs; adresa na koju se podnose prijave; ime i prezime, kontakt telefon i e-mail osobe zadužene za davanje obaveštenja o konkursu; stručna osposobljenost, znanje i veštine koje se ocenjuju u izbornom postupku, način provere ispunjenosti utvrđenih uslova, pravo učešća na konkursu; dokazi koji se obavezno prilažu uz prijavu; datum otpočinjanja izbornog postupka i napomene.

Obrazac oglasa o internom konkursu (Obrazac 1) odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Prijava

Član 6

Obrazac prijave na konkurs za radno mesto (Obrazac 2) odštampan je uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Prilikom predaje, prijava dobija broj pod kojom lice učestvuje u daljem izbornom postupku (u daljem tekstu: šifra).

Rok za podnošenje prijave

Član 7

Rok za podnošenje prijave je deset dana od dana objavljivanja konkursa.

Razmatranje pristiglih prijava - predfaza izbornog postupka

Član 8

Po isteku roka za podnošenje prijava na konkurs, Komisija, bez odlaganja, razmatra sve prispele prijave i podnete dokaze radi provere ispunjenosti uslova za učešće kandidata na konkursu i utvrđuje Spisak kandidata koji ulaze u izborni postupak, odnosno koji će se proveravati.

Ispunjenost uslova iz stava 1. ovog člana podrazumeva prethodnu proveru blagovremenosti, dopuštenosti, razumljivosti i potpunosti prijave.

Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave Komisija odbacuje rešenjem protiv koga se može izjaviti žalba Žalbenoj komisiji Vlade u roku od osam dana od dana prijema rešenja.

Faze izbornog postupka

Član 9

Izborni postupak se sastoji iz sledećih faza:

1) provera ispunjenosti formalno-pravnih uslova;

2) provera tehničkih kompetencija (znanja i veština);

3) procena psiholoških zahteva i bazičnih kompetencija;

4) lekarski pregled;

5) intervju.

U izbornom postupku Komisija proverava i ocenjuje stručne osposobljenosti, znanja i veštine kandidata i druge potrebne uslove, koji su navedeni u oglasu o internom konkursu.

Formalno-pravni uslovi

Član 10

Provera formalno-pravnih uslova obuhvata proveru ispunjenosti uslova za rad na radnom mestu na koje kandidat konkuriše, i to:

1) obrazovanja;

2) posebnih uslova, ukoliko se isti zahtevaju;

3) radnog iskustva;

4) uslova čina/zvanja, odnosno nivoa rukovođenja;

5) isključivog državljanstva Republike Srbije, ukoliko se isto zahteva.

Tehničke kompetencije (znanja i veštine)

Član 11

Proveru tehničkih kompetencija (znanja i veština) vrši Komisija na osnovu pisanog testa znanja, koji obavezno sadrži i pitanje u vidu rešavanja konkretnog problema, zadatka i situacije - studije slučaja.

Izuzetno, za pojedina radna mesta kod kojih se zahteva provera fizičkih sposobnosti i veština kandidata, provera tehničkih kompetencija (znanja i veština) vrši se i putem testa kojim se proveravaju fizička sposobnost i veštine kandidata.

Komisija može, po potrebi, za proveru iz stava 2. ovog člana, da angažuje i druga lica koja poseduju posebna znanja i veštine koje se proveravaju.

Psihološki zahtevi i bazične kompetencije

Član 12

Kandidat se upućuje na procenu psiholoških zahteva i bazičnih kompetencija kad se uslovi u pogledu psiholoških zahteva za rad na radnom mestu na kome je trenutno raspoređen/premešten, razlikuju od uslova koji su propisani za radno mesto koje se popunjava putem konkursa.

Postupak utvrđivanja ispunjenosti psiholoških zahteva i procenu bazičnih kompetencija kandidata Komisija obavlja preko organizacione jedinice nadležne za upravljanje ljudskim resursima.

Nakon sprovedenog postupka iz stava 1. ovog člana, organizaciona jedinica nadležna za upravljanje ljudskim resursima dostavlja Komisiji rezultate ocenjivanja.

Lekarski pregled

Član 13

Kandidat kod koga se uslovi (u pogledu statusa radnog mesta propisanog Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu unutrašnjih poslova, odnosno Uredbom o specijalnoj i posebnim jedinicama policije, i u pogledu posebnih psihofizičkih sposobnosti propisanih aktom o načinu obezbeđivanja zdravstvene zaštite i o merilima i načinu utvrđivanja psihofizičke sposobnosti potrebne za obavljanje poslova određenih radnih mesta) za rad na radnom mestu na kome je trenutno raspoređen/premešten razlikuju od uslova koji su propisani za radno mesto koje se popunjava putem konkursa, upućuje se u referentnu zdravstvenu ustanovu na lekarski pregled, preko organizacione jedinice nadležne za upravljanje ljudskim resursima.

Nakon sprovedenog lekarskog pregleda, referentna zdravstvena ustanova izveštaj dostavlja Komisiji preko organizacione jedinice nadležne za upravljanje ljudskim resursima.

Intervju

Član 14

Komisija u pojedinačnom razgovoru sa kandidatima obavlja polustrukturisani intervju.

Obaveštavanje i obaveznost prisustva kandidata fazama izbornog postupka

Član 15

Pre otpočinjanja faze izbornog postupka gde je prisustvo kandidata obavezno, kandidati se telefonskim putem obaveštavaju o tome kada ista počinje, gde i ko je sprovodi.

Ako kandidat izostane sa provere u nekoj od faza izbornog postupka iz stava 1. ovog člana, a ne opravda svoj izostanak najkasnije u roku od dva dana od dana za kada je zakazana provera, smatra se da je odustao od učešća u daljem toku izbornog postupka.

Komisija u svakom konkretnom slučaju ceni opravdanost izostanka kandidata.

Kandidat može opravdati svoj izostanak samo jednom u toku izbornog postupka.

Skraćeni postupak

Član 16

Za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta, odnosno rukovodećih radnih mesta operativnog i srednjeg nivoa rukovođenja, može se sprovesti skraćeni postupak.

Skraćeni postupak podrazumeva da se, po utvrđenoj ispunjenosti formalno-pravnih uslova, procena kandidata vrši na osnovu rezultata intervjua.

Skraćeni postupak iz stava 1. ovog člana sprovodi se ukoliko su uslovi iz Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu unutrašnjih poslova, odnosno iz Uredbe o specijalnoj i posebnim jedinicama policije, za rad na radnom mestu koje se popunjava putem internog konkursa, isti kao i uslovi za rad na radnim mestima na kojima su trenutno raspoređeni/premešteni svi kandidati koji ispunjavaju formalno-pravne uslove, i to u pogledu: stepena obrazovanja, statusa radnog mesta, nivoa rukovođenja (za rukovodeća radna mesta), posebnih psihofizičkih sposobnosti i psiholoških zahteva.

Način ocenjivanja kandidata

Član 17

U fazi izbornog postupka formalno-pravni uslovi, utvrđuje se da kandidat "ispunjava" ili da "ne ispunjava" uslove.

Ocene kandidata u fazi izbornog postupka tehničke kompetencije (znanja i veštine) su od 0 do 4.

U fazi izbornog postupka psihološki zahtevi i bazične kompetencije utvrđuje se da kandidat "ispunjava" ili da "ne ispunjava" psihološke zahteve, a ocene za bazične kompetencije su od 1 do 4.

U fazi izbornog postupka lekarski pregled, utvrđuje se da kandidat "zadovoljava" ili da "ne zadovoljava" zdravstvene uslove.

Ocene kandidata u fazi izbornog postupka intervju su od 1 do 4.

U fazi izbornog postupka provera tehničkih kompetencija (znanja i veština), kandidat dobija ocenu od svakog člana Komisije.

Ocena za proveru tehničkih kompetencija (znanja i veštine) dobija se tako što se zbir bodova dobijenih na testu znanja, podeli sa brojem pitanja. Svaki odgovor na pitanje se boduje od 0 do 4.

Izuzetno, ocena za proveru tehničkih kompetencija (znanja i veštine) iz člana 11. stav 2. ovog pravilnika dobija se tako što se saberu ocena iz stava 7. ovog člana i ocena na proveri fizičke sposobnosti i veština kandidata, i podele sa brojem 2.

Ocena koju je kandidat ostvario u fazi ispunjenosti psiholoških zahteva i procene bazičnih kompetencija smatra se ocenom dobijenom od strane svih članova Komisije.

U fazi izbornog postupka intervju, kandidat dobija ocenu od svakog člana Komisije.

Ponderisana, ukupna i konačna ocena

Član 18

Ocene dobijene od svakog člana Komisije u fazi provere tehničkih kompetencija, procene psiholoških zahteva i bazičnih kompetencija i intervjua, množe se koeficijentom koji procentualno izražava značaj utvrđenih uslova za obavljanje poslova radnog mesta koje se popunjava (u daljem tekstu: ponderisane ocene), i to tako što se:

1) ocene u fazi tehničkih kompetencija (znanja i veštine) pomnože koeficijentom 0,30;

2) ocene u fazi psiholoških zahteva i bazičnih kompetencija pomnože koeficijentom 0,30;

3) ocene u fazi intervju pomnože koeficijentom 0,40.

Ukupna ocena kandidata je zbir ponderisanih ocena koje je kandidat dobio od svakog člana Komisije u svakoj od faza izbornog postupka, a iskazuje se u formularu za ukupnu ocenu kandidata (Obrazac 3) koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Konačna ocena kandidata predstavlja zbir ukupnih ocena iz stava 2. ovog člana, podeljen sa brojem tri, a iskazuje se u formularu za konačnu ocenu kandidata (Obrazac 4), koji je odštampan uz ovaj pravilnik i koji čini njegov sastavni deo.

Uslov za nastavak učešća u izbornom postupku

Član 19

Svaka faza izbornog postupka je eliminaciona za kandidata koji ne zadovolji kriterijume provere iz prethodne faze, odnosno koji u datoj fazi ostvari ocenu 1,4 i manje ili za koga se utvrdi da "ne ispunjava" ili "ne zadovoljava" utvrđene uslove za rad na radnom mestu koje se popunjava.

Posle sprovedene svake faze izbornog postupka Komisija sačinjava Listu kandidata koji ispunjavaju utvrđene uslove i koji nastavljaju učešće u izbornom postupku.

Način rangiranja kandidata

Član 20

Ostvarena konačna ocena predstavlja osnov za rangiranje kandidata.

Kandidati se rangiraju tako što se redosled kandidata na rang listi određuje prema visini ostvarene konačne ocene, odnosno ostvarene ocene prema redosledu značaja utvrđenih i vrednovanih uslova za obavljanje poslova radnog mesta koje se popunjava.

Ako više kandidata na kraju izbornog postupka ostvari istu konačnu ocenu prednost ima onaj kandidat koji je ostvario veći zbir ponderisanih ocena na intervjuu.

Ako više kandidata ostvari isti zbir ponderisanih ocena na intervjuu prednost ima onaj kandidat koji je ostvario veću ocenu u fazi procene psiholoških zahteva i bazičnih kompetencija.

Ako više kandidata ostvari istu ocenu u fazi izbornog postupka psihološki zahtevi i bazične kompetencije, prednost ima onaj kandidat koji je ostvario veći zbir ponderisanih ocena za tehničke kompetencije.

Izuzetno, kod skraćenog postupka iz člana 16. ovog pravilnika, kandidati se rangiraju na osnovu zbira ocena dobijenih na intervjuu od svakog člana Komisije, podeljenog sa brojem tri.

Rang lista

Član 21

Posle sprovedenog izbornog postupka Komisija sačinjava Rang listu na koju uvršćuje najviše tri kandidata koji su ispunili merila propisana za izbor i to samo kandidate koji su ostvarili najmanje 60% vrednosti najveće konačne ocene, odnosno koji su ostvarili konačnu ocenu najmanje 2,4.

Ako se radno mesto popunjava sa više izvršilaca, na Rang listu se, računajući prema broju izvršilaca, uvrštavaju, za svakog izvršioca, najviše po tri kandidata koji su ispunili merila propisana za izbor iz stava 1. ovog člana.

Odluku o izboru kandidata donosi nadležni rukovodilac iz člana 2. stava 1. ovog pravilnika.

U slučaju iz člana 20. stav 6. ovog pravilnika na Rang listu mogu biti uvršteni samo kandidati koji su ostvarili najmanje 60% vrednosti najvećeg zbira ocena ostvarenih na intervjuu podeljenih sa brojem tri, odnosno koji su ostvarili ocenu najmanje 2,4.

Rešenje

Član 22

Rukovodilac nadležan za donošenje rešenja o premeštaju, odnosno raspoređivanju, bez odlaganja, u skladu sa zakonom, donosi rešenje o premeštaju, odnosno o raspoređivanju.

Rešenje iz stava 1. ovog člana dostavlja se svim kandidatima koji su učestvovali u izbornom postupku, a koji u odnosu na to rešenje imaju pravo zaštite svojih prava - u skladu sa zakonom.

Neuspeh konkursa

Član 23

Konkurs nije uspeo:

1) ako se nije prijavio nijedan kandidat;

2) ako se u postupku sprovođenja konkursa utvrdi da nijedan od prijavljenih kandidata nije ispunio uslove za učešće u konkursu, odnosno nije dostavio sve potrebne dokaze, ili su prijave neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune;

3) ako nijedan od prijavljenih kandidata nije učestvovao u izbornom postupku;

4) ako nijedan od kandidata koji su učestvovali u izbornom postupku nije ispunio merila propisana za izbor;

5) usled odustanka svih kandidata koji su uvršteni na Spisak kandidata koji ulaze u izborni postupak.

U slučaju iz stava 1. ovog člana predsednik Komisije će sačiniti izveštaj i dostaviti ga ministru, koji na osnovu tog izveštaja rešenjem utvrđuje da konkurs nije uspeo.

Rešenje iz stava 2. ovog člana dostavlja se svim kandidatima koji su imali pravo da učestvuju u izbornom postupku, koji u odnosu na to rešenje imaju pravo zaštite svojih prava - u skladu sa zakonom.

Prestanak važenja ranijeg propisa

Član 24

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o sprovođenju internog konkursa među zaposlenima u Ministarstvu unutrašnjih poslova ("Službeni glasnik RS", broj 73/16).

Stupanje na snagu

Član 25

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Obrasce 1-4, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. glasniku RS", br. 30/2019, možete pogledati OVDE