PRAVILNIKO NAČINU I POSTUPKU IZBORA ČLANOVA KOMISIJE ZA STRUČNU KONTROLU PLANSKIH DOKUMENATA, KOMISIJE ZA KONTROLU USKLAĐENOSTI PLANSKIH DOKUMENATA, KOMISIJE ZA PLANOVE JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE I KOMISIJE ZA STRUČNU KONTROLU URBANISTIČKOG PROJEKTA, PRAVU I VISINI NAKNADE ČLANOVIMA KOMISIJE, KAO I USLOVIMA I NAČINU RADA KOMISIJA("Sl. glasnik RS", br. 32/2019) |
Ovim pravilnikom bliže se propisuje način i postupak izbora članova komisije za stručnu kontrolu planskih dokumenata, komisije za kontrolu usklađenosti planskih dokumenata, komisije za planove jedinice lokalne samouprave i komisije za stručnu kontrolu urbanističkog projekta, pravo i visina naknade članovima komisija, kao i uslovi i način rada komisija.
II NAČIN IZBORA ČLANOVA KOMISIJA
Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i članove komisija iz člana 1. ovog pravilnika imenuju se lica koja ispunjavaju sledeće uslove: da su priznati stručnjaci iz oblasti planiranja i izgradnje, da imaju visoku stručnu spremu, odgovarajuću ličnu licencu i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Broj članova komisija iz člana 1. ovog pravilnika se određuje u skladu sa načelima racionalnosti i efikasnosti, tako da se omogući racionalni rad i efikasno odlučivanje komisija.
Minimalan broj članova pojedinačnih komisija iz člana 1. ovog pravilnika je pet, uključujući predsednika, zamenika predsednika i sekretara, a maksimalni broj je 15 članova.
III PRAVO I VISINA NAKNADE ČLANOVA KOMISIJE
Predsedniku i članovima komisija iz člana 1. ovog pravilnika za rad u komisiji pripada pravo na naknadu.
Visina naknade predsedniku i članovima komisija iz člana 1. ovog pravilnika za rad u komisiji utvrđuje se aktom o obrazovanju komisije iz člana 1. ovog pravilnika.
IV KOMISIJA ZA STRUČNU KONTROLU PLANSKIH DOKUMENATA
1. Postupak izbora Komisije za stručnu kontrolu planskih dokumenata
Za potrebe stručne kontrole Prostornog plana Republike Srbije, prostornog plana područja posebne namene i regionalnog prostornog plana, ministarstvo nadležno za poslove prostornog planiranja obrazuje Komisiju za stručnu kontrolu, u skladu sa Zakonom.
Za potrebe stručne kontrole planskih dokumenata prostornog plana područja posebne namene i regionalnog prostornog plana za područja koja su u celini na teritoriji autonomne pokrajine, nadležni organ autonomne pokrajine obrazuje Komisiju za stručnu kontrolu planskih dokumenata iz nadležnosti autonomne pokrajine, u skladu sa Zakonom.
Jedna trećina članova komisije iz stava 1. ovog člana imenuje se na predlog ministra nadležnog za poslove prostornog planiranja, u skladu sa Zakonom.
2. Uslovi i način rada Komisije za stručnu kontrolu planskih dokumenata
Komisija iz čl. 5. i 6. ovog pravilnika bliže uređuje svoj rad poslovnikom o radu komisije.
Poslovnik o radu komisije iz čl 5. i 6. ovog pravilnika predlaže predsednik komisije i donosi ga komisija većinom glasova na konstitutivnoj sednici.
Poslovnikom o radu bliže se uređuje način sazivanja sednice, rad na sednici, način vođenja zapisnika, način glasanja i odlučivanja, način sačinjavanja i potpisivanja zapisnika, odnosno izveštaja o obavljenoj stručnoj kontroli.
Stručna kontrola se u svemu obavlja u skladu sa Zakonom, odnosno propisom kojim se uređuje sadržina, način i postupak izrade dokumenata prostornog i urbanističkog planiranja.
V KOMISIJA ZA KONTROLU USKLAĐENOSTI PLANSKIH DOKUMENATA
1. Postupak izbora Komisije za kontrolu usklađenosti planskih dokumenata
Kontrolu usklađenosti regionalnog prostornog plana za područje autonomne pokrajine, regionalnog prostornog plana za područje grada Beograda, prostornog plana jedinice lokalne samouprave, generalnog urbanističkog plana i urbanističkog plana koji se izrađuje u obuhvatu prostornog plana područja posebne namene unutar granica zaštićenog područja, sa aktom o proglašenju zaštićenog područja vrši komisija koju obrazuje ministar nadležan za poslove prostornog planiranja i urbanizma, odnosno, za planske dokumente na teritoriji autonomne pokrajine, komisija koju obrazuje nadležni organ autonomne pokrajine, u skladu sa Zakonom.
2. Uslovi i način rada Komisije za kontrolu usklađenosti planskih dokumenata
Komisije iz člana 9. ovog pravilnika bliže uređuju svoj rad poslovnikom o radu komisije.
Poslovnik o radu komisije predlaže predsednik komisije i donose ga komisije većinom glasova na konstitutivnoj sednici.
Poslovnikom o radu bliže se uređuje način sazivanja sednica, rad na sednicama, način vođenja zapisnika, način glasanja i odlučivanja, način sačinjavanja i potpisivanja zapisnika, odnosno izveštaja o obavljenoj kontroli usklađenosti.
Kontrola usklađenosti planskih dokumenata se obavlja u skladu sa odredbama Zakona.
Po proveri usklađenosti komisija iz člana 9. ovog pravilnika donosi izveštaj da je planski dokument koji je predmet kontrole usklađenosti:
1) usklađen;
2) delimično usklađen;
3) neusklađen.
U slučaju kada komisija iz člana 9. ovog pravilnika zaključi da je planski dokument koji je predmet kontrole usklađenosti usklađen, predlaže ministru nadležnom za poslove prostornog planiranja i urbanizma, odnosno nadležnom pokrajinskom sekretaru za prostorno planiranje i urbanizam da se izda saglasnost na predmetni planski dokument u skladu sa Zakonom.
U slučaju kada komisija iz člana 9. ovog pravilnika zaključi da je planski dokument koji je predmet kontrole usklađenosti delimično usklađen, komisija nalaže nosiocu izrade planskog dokumenta da se postupi po izveštaju komisije i nakon toga zadužuje izabranog člana i sekretara komisije, kao i nadležna lica nosioca izrade planskog dokumenta da provere da li je planski dokument usklađen.
Ukoliko nakon provere iz stava 4. ovog člana, lica iz stava 4. ovog člana utvrde da je plan usklađen, o tome bez odlaganja obaveštavaju komisiju, čime se stiču uslovi za nastavak procedure razmatranja i usvajanja planskog dokumenta u skladu sa Zakonom i ovim pravilnikom.
U slučaju kada komisija iz člana 9. ovog pravilnika zaključi da je planski dokument koji je predmet usklađenosti neusklađen i da se nisu stekli uslovi u skladu sa Zakonom i propisima donetim na osnovu Zakona za davanje saglasnosti, komisija obaveštava nosioca izrade planskog dokumenta, da je potrebno izraditi novi nacrt planskog dokumenta u roku od 90 dana, koji se ponovo upućuje u postupak davanja saglasnosti, u skladu sa Zakonom.
VI KOMISIJA ZA PLANOVE JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE
1. Postupak izbora za rad Komisije za planove jedinice lokalne samouprave
Skupština jedinice lokalne samouprave obrazuje komisiju za planove jedinice lokalne samouprave, u skladu sa Zakonom.
Jedna trećina članova Komisije za planove jedinice lokalne samouprave, imenuje se na predlog ministra nadležnog za poslove prostornog planiranja i urbanizma.
U slučaju kada se teritorija jedinice lokalne samouprave nalazi u potpunosti na teritoriji autonomne pokrajine, jedna trećina članova Komisije za planove jedinice lokalne samouprave se imenuje na predlog nadležnog organa autonomne pokrajine za poslove prostornog planiranja i urbanizma.
Glavni urbanista je po funkciji i predsednik Komisije za planove jedinice lokalne samouprave u slučaju kada jedinica lokalne samouprave imenuje glavnog urbanistu u skladu sa Zakonom.
2. Uslovi i način rada Komisije za planove jedinice lokalne samouprave
Komisija za planove jedinice lokalne samouprave obavlja stručne poslove u postupku izrade i sprovođenja planskih dokumenata iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave, obavlja stručnu kontrolu planskih dokumenata iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave i obavlja poslove javnog uvida u planski dokument iz nadležnosti jedinice lokalne samouprave, u skladu sa Zakonom.
Komisija iz člana 12. ovog pravilnika radi prema odredbama Zakona, odnosno u skladu sa propisom kojim se uređuje stručna kontrola, rani javni uvid i javni uvid u planski dokument.
Komisija iz člana 12. ovog pravilnika bliže uređuje svoj rad poslovnikom o radu komisije.
Poslovnik o radu komisije predlaže predsednik komisije i donosi ga komisija većinom glasova na konstitutivnoj sednici.
Poslovnikom o radu bliže se uređuje način sazivanja sednice, rad na sednici, način vođenja zapisnika, način glasanja i odlučivanja, način sačinjavanja i potpisivanja zapisnika, odnosno izveštaja o obavljenoj stručnoj kontroli, odnosno o obavljenom javnom uvidu.
Komisija iz člana 12. ovog pravilnika može obrazovati radne timove za pojedina složena pitanja iz oblasti: saobraćaja, pejzažnog uređenja i ekologije, zaštite graditeljskog nasleđa i urbane rekonstrukcije, infrastrukture, kao i za tehnoekonomska pitanja i arhitektonsko oblikovanje.
Komisija zaključkom o obrazovanju radnog tima određuje broj članova i sastav radnih timova.
Predsednik komisije saziva sednicu radnog tima i određuje dnevni red.
U slučaju kada je potrebno obrazložiti pojedine stavove i mišljenja komisije, sednici radnog tima prisustvuje i član komisije koga odredi komisija.
Radni tim radi na sednicama, kojima prisustvuje većina članova radnog tima, a donosi zaključke većinom glasova prisutnih članova radnog tima, o čemu se sastavlja zapisnik.
Sednicom radnog tima predsedava član radnog tima koga odredi radni tim.
Zapisnik sa zaključcima radnog tima je obavezan deo materijala koji se razmatra na sednici komisije.
VII KOMISIJA ZA STRUČNU KONTROLU URBANISTIČKOG PROJEKTA
1. Postupak izbora komisije za stručnu kontrolu urbanističkog projekta
Komisiju za stručnu kontrolu urbanističkog projekta koji se izrađuje za izgradnju objekata za koje građevinsku dozvolu izdaje ministarstvo nadležno za poslove građevinarstva obrazuje ministar nadležan za poslove urbanizma, u skladu sa Zakonom.
Komisiju za stručnu kontrolu urbanističkog projekta koji se izrađuje za izgradnju objekata za koje građevinsku dozvolu izdaje organ autonomne pokrajine nadležan za poslove urbanizma obrazuje nadležni organ autonomne pokrajine za poslove urbanizma, u skladu sa Zakonom.
2. Uslovi i način rada komisija za stručnu kontrolu urbanističkog projekta
Komisije iz člana 15. st. 1. i 2. ovog pravilnika bliže uređuju svoj rad poslovnikom o radu komisije.
Poslovnik o radu komisije iz člana 15. st. 1. i 2. ovog pravilnika predlaže predsednik komisije i donosi ga komisija većinom glasova na konstitutivnoj sednici.
Poslovnikom o radu bliže se uređuje način sazivanja sednice, rad na sednici, način vođenja zapisnika, način glasanja i odlučivanja, način sačinjavanja i potpisivanja zapisnika, odnosno izveštaja o obavljenoj javnoj prezentaciji urbanističkog projekta.
Potvrđivanje urbanističkog projekta koji se izrađuje za izgradnju objekata za koje građevinsku dozvolu izdaje ministarstvo nadležno za poslove građevinarstva, odnosno nadležni organ autonomne pokrajine, obavlja se u skladu sa Zakonom.
VIII OPŠTI USLOVI I NAČIN RADA KOMISIJA
Svaka pojedinačna komisija iz člana 1. ovog pravilnika ima: predsednika, zamenika predsednika, sekretara i članove, a u slučaju potrebe organ nadležan za obrazovanje komisije može angažovati i druga lica za obavljanje administrativno-tehničkih i drugih poslova.
Predsednik svake pojedinačne komisije iz člana 1. ovog pravilnika saziva sednice, predlaže dnevni red (u saradnji sa nadležnim licima nosioca izrade planskog dokumenta, odnosno organa nadležnog za potvrđivanje urbanističkog projekta, koji su predmet zasedanja), predsedava sednicama, potpisuje zapisnike i zaključke komisija, stara se o pravilnoj primeni ovog pravilnika i obavlja druge poslove koje mu poveravaju pojedinačne komisije iz člana 1. ovog pravilnika u skladu sa Zakonom i aktom o obrazovanju komisije.
Zamenik predsednika predsednika svake pojedinačne komisije iz stava 2. ovog člana zamenjuje predsednika u njegovom odsustvu, obavlja poslove iz njegovog delokruga, odnosno pomaže mu u radu ili obavlja druge poslove komisije iz člana 1. ovog pravilnika u skladu sa Zakonom i aktom o obrazovanju komisije.
Stručne i administrativne poslove za potrebe komisije iz člana 1. ovog pravilnika obezbeđuje nosilac izrade planskog dokumenta, odnosno organ nadležan za potvrđivanje urbanističkog projekta, u skladu sa Zakonom.
Tonsko i video snimanje sednica komisija iz člana 1. ovog pravilnika uređuje se poslovnikom o radu svake komisije pojedinačno.
Medijsko izveštavanje sa javnih sednica komisija iz člana 1. ovog pravilnika obavlja se u skladu sa propisom kojim se uređuje način i postupak obezbeđenja javnosti na sednicama organa jedinice lokalne samouprave, odnosno organa u čijim prostorijama se održava javna sednica.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o uslovima i načinu rada Komisije za stručnu kontrolu planskih dokumenata, Komisije za kontrolu usklađenosti planskih dokumenata i Komisije za planove jedinice lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", broj 55/15).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".