STATUT
INŽENJERSKE KOMORE SRBIJE

("Sl. glasnik RS", br. 32/2019)

 

I OPŠTE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovim statutom bliže se uređuju pravni status Inženjerske komore Srbije (u daljem tekstu: Komora), aktivnosti, ciljevi i zadaci, unutrašnja organizacija, prava, obaveze i odgovornosti članova Komore, organi Komore i njihov izbor, delokrug rada i način upravljanja Komorom, Sud časti, opšta akta Komore i njihovo donošenje, javnost rada i informisanje i druga pitanja važna za rad Komore.

Pojmovi koji se koriste u ovom statutu, a imaju rodno značenje, odnose se na muški i ženski rod.

Pravni status Komore

Član 2

Komora je pravno lice, osnovana Zakonom o planiranju i izgradnji (u daljem tekstu: Zakon) u cilju unapređenja uslova za obavljanje stručnih poslova u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, projektovanja, izgradnje objekata i drugih oblasti značajnih za planiranje i izgradnju, zaštite opšteg i pojedinačnog interesa u obavljanju poslova u tim oblastima, kao i radi ostvarivanja drugih ciljeva.

Komora ima svojstvo pravnog lica sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom i ovim statutom.

Član 3

Komora je organizacija inženjera građevinske struke, inženjera elektro struke, inženjera mašinske struke, inženjera ostalih tehničkih struka, arhitekata i prostornih planera kojima je izdata odgovarajuća licenca u skladu sa Zakonom.

Poslovno ime i sedište

Član 4

Naziv Komore je Inženjerska komora Srbije.

Sedište Komore je u Beogradu.

Pri poslovanju sa inostranstvom kao naziv Komore upotrebljava se Serbian Chamber of Engineers.

Član 5

Komoru predstavlja i zastupa predsednik Komore.

Član 6

Za svoje obaveze Komora odgovara svim svojim sredstvima.

Komora ima pravo da stiče imovinu i imovinska prava i da njima samostalno raspolaže.

Sredstva za rad Komore obezbeđuju se od članarine i drugih izvora u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Član 7

Komora ima grb, znak i zastavu.

Komora može da ima pečat, o čemu odluku donosi Upravni odbor Komore.

Dan Komore je 14. juni.

Član 8

Rad Komore i njenih organa je javan.

Statut i druge opšte akte Komore, Komora objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na svojoj zvaničnoj internet prezentaciji, u roku od tri dana od dana donošenja.

Na Statut i opšte akte Komore saglasnost daje ministarstvo nadležno za poslove građevinarstva, prostornog planiranja i urbanizma (u daljem tekstu: Ministarstvo), uz pribavljeno mišljenje pokrajinskog sekretarijata nadležnog za poslove građevinarstva, prostornog planiranja i urbanizma.

Aktivnosti Komore

Član 9

Komora može da vrši one aktivnosti kojima se ostvaruju ciljevi utvrđeni ovim statutom.

Zabranjuje se korišćenje Komore suprotno ciljevima zbog kojih je osnovana, a naročito istupanja u ime Komore radi političkog delovanja i ostvarivanja ličnih interesa.

Svaki član Komore je dužan da članstvo ili funkciju u komori vrši tako da interes Komore ne podredi privatnom.

II CILJEVI I ZADACI KOMORE

Član 10

Osnovni ciljevi i zadaci Komore su da:

1) utvrđuje profesionalna prava i dužnosti i etičke norme ponašanja članova u obavljanju poslova izrade planskih dokumenata, projektovanja i izvođenja radova;

2) unapređuje i obezbeđuje stručno usavršavanje članova;

3) predlaže tehničke osnove za izradu propisa iz oblasti planiranja i izgradnje;

4) određuje visinu članarine članova Komore;

5) štiti, usklađuje i zastupa članove Komore u zemlji i inostranstvu;

6) uspostavlja, održava i unapređuje saradnju sa profesionalnim udruženjima u oblasti planiranja i izgradnje u zemlji i inostranstvu;

7) utvrđuje minimalne cene za izradu planske i tehničke dokumentacije, tehničke kontrole, tehničke preglede i nadzor za zgrade i inženjerske objekte;

8) prati i utiče na razvoj profesionalnih odnosa u struci obezbeđujući uslove svojim članovima za takvu delatnost;

9) unapređuje uslove za obavljanje stručnih poslova u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, projektovanja, izgradnje objekata i drugih oblasti značajnih za planiranje i izgradnju;

10) obezbeđuje sigurnost i zaštitu opštih i pojedinačnih profesionalnih interesa članova;

11) organizuje i učestvuje u pripremi stručnih skupova i radionica i pruža pomoć u izdavanju publikacija od interesa za struku i delatnost članova;

12) pruža informacije o svim bitnim aktivnostima koje sprovodi;

13) obavlja poslove veštačenja i ekspertize, kao i poslove od značaja za profesionalnu praksu i usavršavanje rada članova Komore u skladu sa zakonom;

14) organizuje Sud časti koji rešava po prijavama za povredu etičkih normi ponašanja članova u obavljanju poslova izrade planskih dokumenata, projektovanja i izvođenja radova i izriče sankcije za utvrđene povrede, osim sankcije oduzimanja licenci;

15) organizuje medijaciju i arbitražno rešavanje sporova u skladu sa zakonom;

16) vodi evidenciju svojih članova;

17) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.

III PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA KOMORE

Član 11

Članovi Komore su jednaki u pravima, obavezama i odgovornostima u Komori.

Članovi Komore imaju naročito sledeća prava i dužnosti:

1) da se bave profesijom za koju su stekli licencu;

2) da pokreću i razmatraju sva pitanja iz aktivnosti koje vrši Komora sa ciljem unapređenja organizovanja u pružanju usluga u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, projektovanja, izgradnje objekata i drugih oblasti značajnih za planiranje i izgradnju;

3) da aktivno učestvuju u radu Komore, kao i donošenju programa i planova rada Komore;

4) da biraju i da budu birani u organe Komore;

5) da neposredno, ili preko svojih predstavnika u organima Komore i telima matičnih sekcija u sastavu Komore, daju predloge, sugestije i mišljenja radi donošenja odluka, zaključaka i drugih akata u cilju zaštite opšteg i pojedinačnog interesa u obavljanju poslova iz oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, projektovanja, izgradnje objekata i drugih oblasti značajnih za planiranje i izgradnju;

6) da iniciraju i predlažu osnivanje komisija i drugih oblika organizovanja i rada u Komori;

7) da koriste poslovne i druge informacije kojima raspolaže Komora;

8) da koriste stručnu i drugu pomoć, kao i usluge koje vrši Komora u okviru ostvarivanja svojih ciljeva i zadataka;

9) da poštuju Statut i etički kodeks Komore;

10) da neguju dobre poslovne običaje svoje struke i poštuju profesionalne standarde i normative;

11) da stalno prate dostignuća u struci;

12) da ispunjavaju obaveze u organima Komore u koje su izabrani;

13) da uredno plaćaju članarinu;

14) da poštuju i primenjuju sve odluke, cenovnike, normative i ostala dokumenta iz struke i delatnosti struke, koje donese ili usvoji Komora.

15) Član organa, odnosno nosilac funkcije je dužan da o svom radu izveštava matičnu sekciju čiji je član.

Član 12

Članstvo u Komori prestaje:

1) po zahtevu člana;

2) u slučaju smrti člana;

3) u slučaju neplaćanja članarine;

4) oduzimanjem licence;

5) pravnosnažnom osudom zbog krivičnog dela izvršenog u vezi sa vršenjem profesionalne delatnosti i dužnosti;

6) izricanjem mere bezbednosti zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti;

7) izricanjem zaštitne mere zabrane vršenja određene delatnosti;

8) i u drugim slučajevima predviđenim zakonom ili odlukom organa Komore.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, vrši se brisanje člana iz evidencije članova Komore.

Rešenje o prestanku članstva u slučajevima iz stava 1. ovog člana, kao i rešenje o brisanju iz evidencije članova Komore, donosi predsednik Komore.

Rešenja iz stava 3. ovog člana objavljuju se na internet prezentaciji Komore.

Član 13

Član Komore može podneti zahtev da mu članstvo u Komori miruje.

Za vreme mirovanja članstva u Komori, članu Komore miruju sva prava i obaveze koje proističu iz članstva.

Rešenje o mirovanju članstva u Komori donosi Upravni odbor u skladu sa opštim aktom kojim se utvrđuju uslovi za ostvarenje prava na mirovanje.

Mirovanje počinje da teče od dana donošenja rešenja o mirovanju članstva.

Član 14

Za potrebe postupaka koji se vode pred sudovima, državnim organima, organizacijama, imaocima javnih ovlašćenja i drugim pravnim licima, Komora može izdavati potvrde vezane za status člana Komore.

IV UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA KOMORE

Matične sekcije

Član 15

Matične sekcije su osnovni oblik organizovanja članova Komore, koje se osnivaju radi ostvarivanja ciljeva i zadataka Komore koji su određeni Zakonom i ovim statutom, kao i zajedničkih interesa članova u obavljanju poslova u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, projektovanja i izgradnje objekata.

Član 16

Komora je organizovana u šest matičnih sekcija, i to:

1) Matična sekcija arhitekata,

2) Matična sekcija inženjera građevinske struke,

3) Matična sekcija inženjera elektro struke,

4) Matična sekcija inženjera mašinske struke,

5) Matična sekcija inženjera ostalih tehničkih struka,

6) Matična sekcija prostornih planera.

Diplomirani inženjeri arhitekture i diplomirane arhitekte su članovi matične sekcije arhitekata

Svi članovi Komore, shodno svojoj struci, pripadaju jednoj od matičnih sekcija iz stava 1. ovog člana i na taj način ostvaruju svoja članska prava.

Matične sekcije organizuju svoj rad u okviru 10 (deset) regionalnih centara.

Organizacija i status regionalnih centara uređuje se ovim statutom.

U okviru svakog regionalnog centra organizuju se sve matične sekcije iz stava 1. ovog člana.

Regionalni centar teritorijalno pokriva jedan ili više upravnih okruga.

Svaka od matičnih sekcija iz svakog regionalnog centra delegira po jednog predstavnika u Skupštinu Komore i po jednog predstavnika u Izvršni odbor odgovarajuće matične sekcije.

Izvršni odbor matične sekcije

Član 17

Radom matične sekcije upravlja izvršni odbor sekcije.

Izvršni odbor svake matične sekcije ima 10 (deset) članova.

Članovi Izvršnog odbora matične sekcije među sobom biraju predsednika i zamenika predsednika.

Predsednik izvršnog odbora matične sekcije je po položaju član Upravnog odbora Komore.

Mandat predsednika, zamenika predsednika i članova izvršnog odbora matične sekcije traje dve godine i mogu biti birani dva puta.

U slučaju da je predsedniku, zameniku i članovima izvršnog odbora matične sekcije istekao mandat, a da novi nisu izabrani, postojećem predsedniku, zameniku i članovima izvršnog odbora matične sekcije mandat se automatski produžava do izbora novih, ali ne duže od 90 dana.

Ako u roku iz prethodnog stava ne budu izabrani i konstituisani izvršni odbori Skupština će imenovati telo od 10 članova privremene uprave, po jednog člana iz svakog regionalnog centra, koje će vršiti funkciju izvršnog odbora do izbora novog. Svi članovi ovog tela su iz reda članova matične sekcije čiji se izvršni odbor bira.

Predsednik, zamenik i članovi izvršnog odbora matične sekcije mogu imati pravo na naknadu za svoj rad, u skladu sa odlukom Upravnog odbora.

Član 18

Izvršni odbor matične sekcije radi u sednicama kojima mora prisustvovati većina od ukupnog broja njegovih članova, a odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova izvršnog odbora.

U slučaju kada se jednak broj članova izjasni i za i protiv odluke, odlučujući glas ima predsednik Izvršnog odbora.

Skupština Komore svojom odlukom bliže propisuje izbor članova izvršnih odbora matičnih sekcija.

Pre konstituisanja Skupštine Komore, prvi izbor članova izvršnih odbora matičnih sekcija, vrše članovi matičnih sekcija regionalnih centara, samostalno.

Član 19

Izvršni odbor matične sekcije:

1) predlaže Upravnom odboru godišnji plan i program rada matične sekcije;

2) predlaže Upravnom odboru organizovanje strukovnih podsekcija u okviru matične sekcije;

3) predlaže Upravnom odboru minimalne cene za izradu planske i tehničke dokumentacije, tehničke kontrole, tehničke preglede i nadzor za zgrade i inženjerske objekte;

4) podnosi Upravnom odboru jednom u tri meseca izveštaje o izvršavanju programa i plana rada matične sekcije;

5) stara se o sprovođenju usvojenog plana i programa rada matične sekcije;

6) donosi poslovnik o radu izvršnog odbora;

7) obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost ovim statutom, drugim opštim aktima i odlukama Upravnog odbora.

Za vršenje određenih poslova izvršni odbor matične sekcije može obrazovati komisije. Odlukom o obrazovanju komisije utvrđuje se njen delokrug i sastav. Članovi komisije mogu imati pravo na naknadu za svoj rad.

Regionalna organizacija

Član 20

Radi kvalitetnog i neposrednog ostvarivanja ciljeva i zadataka Komore i zajedničkih interesa članova na regionalnom nivou obrazuju se regionalni centri.

Komora ima 10 (deset) regionalnih centara i to: Regionalni centar Subotica, Regionalni centar Novi Sad, Regionalni centar Beograd, Regionalni centar Požarevac, Regionalni centar Valjevo, Regionalni centar Čačak, Regionalni centar Kragujevac, Regionalni centar Kraljevo, Regionalni centar Bor i Regionalni centar Niš.

Teritorija regionalnih centara utvrđuje se odlukom Upravnog odbora.

U regionalnim centrima za potrebe obavljanja administrativno tehničkih poslova obrazuju se regionalne kancelarije.

Regionalne kancelarije su organizacione jedinice Sekretarijata Komore.

Regionalni odbori

Član 21

U regionalnim centrima obrazuju se regionalni odbori.

Rad regionalnih odbora uređuje se pravilnikom koji donosi Upravni odbor.

Regionalni odbori imaju šest članova, koji između sebe biraju predsednika i zamenika predsednika.

Regionalni odbor biraju članovi Komore sa teritorije regionalnog centra, tako što svaka matična sekcija po raspisivanju izbora delegira jednog člana,

Odluku o formiranju regionalnog odbora donosi Upravni odbor po izvršenom izboru iz stava 4. ovog člana.

Mandat članova regionalnog odbora traje dve godine i mogu biti ponovo birani.

U slučaju da je članovima regionalnih odbora istekao mandat, a da novi nisu izabrani, postojećim članovima regionalnih odbora mandat se automatski produžava do izbora novih članova, ali ne duže od 90 dana.

Ako u roku iz prethodnog stava ne budu izabrani članovi regionalnih odbora, Upravni odbor će imenovati šest članova privremene uprave iz redova članova matičnih sekcija regionalnog centra, koji će vršiti funkciju regionalnog odbora do izbora novog.

Član 22

Regionalni odbor:

1) razmatra sva pitanja od interesa za unapređenje uslova rada članova Komore na teritoriji svog regionalnog centra;

2) realizuje ciljeve i zadatke Komore na području regionalnog centra;

3) podnosi izveštaje o radu Upravnom odboru Komore, svakih šest meseci ili češće na zahtev Upravnog odbora Komore.

Član 23

Ukoliko Upravni odbor ne usvoji izveštaj o radu regionalnog odbora smatra se da je regionalni odbor razrešen u celini.

U slučaju iz stava 1. ovog člana vrši se izbor novih članova regionalnog odbora.

U slučaju iz stava 1. ovog člana matične sekcije obavezne su da, u roku od 30 dana od dana održavanja sednice Upravnog odbora, izvrše ponovni izbor članova regionalnog odbora.

Upravni odbor istovremeno sa odlukom da se ne usvoji izveštaj o radu regionalnog odbora, imenuje šest članova privremene uprave iz redova članova matičnih sekcija regionalnog centra.

V UPRAVLJANJE KOMOROM

Član 24

Članovi upravljaju Komorom preko svojih izabranih predstavnika u organima Komore.

VI ORGANI KOMORE

Član 25

Organi Komore su:

1) Skupština Komore;

2) Upravni odbor;

3) Nadzorni odbor;

4) Predsednik Komore.

Skupština Komore

Član 26

Skupština Komore je najviši organ Komore sa pravima i obavezama utvrđenim Zakonom i ovim statutom.

Skupština Komore ima 60 članova.

Član 27

U Skupštinu Komore svaka matična sekcija svakog regionalnog centra bira po jednog člana.

Izbori za članove Skupštine Komore u matičnim sekcijama obavljaju se na nivou matične sekcije regionalnog centra.

Pravo da kandiduje i da bude kandidovan, da bira i bude biran za člana Skupštine Komore ima svaki član Komore, u okviru matične sekcije kojoj pripada.

Član Komore kome miruju prava i obaveze po osnovu Statuta Komore, miruje i pravo da kandiduje i da bude kandidovan, da bira i da bude biran.

Za člana Skupštine Komore može biti izabran samo član Komore koji ima izmirenu obavezu plaćanja članarine.

Član Skupštine, Upravnog odbora odnosno Nadzornog odbora Komore ne može istovremeno biti zaposlen u Sekretarijatu Komore.

Član 28

Mandat članova Skupštine Komore, predsednika i potpredsednika Skupštine Komore traje četiri godine i mogu biti birani najviše dva puta uzastopno.

U slučaju da je članovima Skupštine istekao mandat, a da novi nisu izabrani, postojećim članovima Skupštine mandat se automatski produžava do izbora novih članova a najduže 90 dana.

Ako u roku iz prethodnog stava ne bude izabrana i konstituisana Skupština, Upravni odbor Komore raspisuje nove izbore u roku ne dužem od 30 dana od isteka roka iz prethodnog stava i do izbora novih članova, vrši poslove iz nadležnosti Skupštine. Mandat svih članova Skupštine, predsednika i potpredsednika Skupštine Komore automatski prestaje danom raspuštanja Skupštine iz razloga predviđenih Zakonom i ovim statutom.

Predsednik i potpredsednik Skupštine Komore imaju pravo na naknadu za svoj rad.

Član 29

Skupština se raspušta u slučaju:

1) da se zakazana sednica Skupštine Komore ne održi dva puta uzastopno,

2) isteka mandata Skupštine,

3) zahteva jedne polovine od ukupnog broja članova Skupštine Komore,

4) na obrazloženi predlog Upravnog odbora, koji potvrđuje Nadzorni odbor, iz drugih razloga predviđenih Zakonom.

Odluku o raspuštanju skupštine donosi predsednik Komore, odmah po nastanku nekog od razloga iz stava 1. ovog člana, a najkasnije u roku od tri dana. U slučaju da se odluka ne donese, smatra se da je skupština raspuštena narednog dana od dana nastanka razloga iz stava 1. ovog člana.

Odluku o raspisivanju izbora za članove Skupštine Komore donosi Organizacioni odbor koga čine članovi Upravnog odbora Komore, predsednik Skupštine Komore, predsednik i dva člana Nadzornog odbora Komore, svi iz postojećeg saziva.

Odluka iz stava 3. ovog člana donosi se najkasnije 30 dana od dana nastupanja razloga za raspuštanje Skupštine, sem u slučaju isteka mandata članova Skupštine, kada se izbori raspisuju ne kasnije od 90 dana pre isteka mandata.

Odluku o obrazovanju Organizacionog odbora donosi Upravni odbor Komore. Organizacioni odbor radi u sednicama kojima mora prisustvovati većina od ukupnog broja njegovih članova, a odluke donosi većinom glasova svih članova. Ha rad Organizacionog odbora primenjuju se odredbe poslovnika o radu Upravnog odbora.

Odlukom o raspisivanju izbora imenuje se Izborna komisija, određuje se vreme u kome se sprovodi izborni postupak, zastupljenost članova u Skupštini Komore po pripadnosti matičnoj sekciji i po regionalnom principu, bliže uređuje način izbora i druga pitanja u vezi izbornog postupka.

Članovi Organizacionog odbora ne mogu biti članovi izborne komisije a članovi izborne komisije ne mogu biti kandidati za Skupštinu. Izbori za članove Skupštine se sprovode putem glasačkih listića na nivou svake matične sekcije svakog regionalnog centra.

Za članove Skupštine izabrani su kandidati koji dobiju najveći broj glasova unutar svoje sekcije u regionalnom centru.

Ukoliko dva ili više kandidata u okviru jedne sekcije Regionalnog centra dobiju isti broj glasova na osnovu kojih nije moguće utvrditi ko je izabran za člana Skupštine, glasanje se za te kandidate ponavlja, dok jedan kandidat ne dobije većinu glasova Izborna komisija proglašava i objavljuje rezultate izbora za članove Skupštine.

Član Komore može da podnese Izbornoj komisiji prigovor na nepravilnosti u toku izbornog postupka u roku od tri dana od dana objavljivanja rezultata izbora.

Organizacioni odbor na osnovu izveštaja Izborne komisije proglašava i objavljuje konačne rezultate izbora za članove Skupštine.

Član 30

Skupština Komore:

1) donosi Statut na predlog Upravnog odbora;

2) donosi godišnji plan i program rada Komore na predlog Upravnog odbora;

3) donosi finansijski plan i usvaja izveštaj o finansijskom poslovanju Komore na predlog Upravnog odbora;

4) usvaja izveštaj o radu Upravnog odbora Komore;

5) daje mišljenje, preporuke i mere Upravnom odboru na osnovu izveštaja o poslovanju Komore koji dostavlja Nadzorni odbor Komore;

6) daje mišljenje o izveštaju o radu Nadzornog odbora;

7) daje mišljenje, preporuke i mere na osnovu godišnjih računovodstvenih iskaza i izveštaja o poslovanju Komore koje dostavlja Nadzorni odbor;

8) donosi etički kodeks Komore na osnovu utvrđenih profesionalnih prava i dužnosti i etičkih normi ponašanja članova u obavljanju poslova izrade planskih dokumenata, projektovanja i izvođenja radova i drugih poslova utvrđenih zakonom;

9) bira i razrešava predsednika i potpredsednika Skupštine Komore;

10) imenuje i razrešava predsednika Komore;

11) konstatuje imenovanje i prestanak mandata članova Upravnog i Nadzornog odbora koje imenuje nadležno ministarstvo i do imenovanja novog Upravnog odbora pokreće proceduru za imenovanje privremene uprave u skladu sa ovim statutom;

12) bira i razrešava člana Nadzornog odbora Komore, koji nije imenovan od strane nadležnog ministarstva;

13) donosi godišnji program stručnog usavršavanja članova Komore, u cilju unapređenja i obezbeđivanja stručnog usavršavanja, na predlog Upravnog odbora Komore;

14) predlaže tehničke osnove za izradu propisa iz oblasti planiranja i izgradnje na predlog matičnih sekcija;

15) usvaja znamenja Komore (grb, znak i zastava);

16) donosi odluku o visini članarine na predlog Upravnog odbora;

17) utvrđuje stavove o pitanjima struke i daje smernice za rad organa Komore;

18) razmatra pitanja dostavljena od Upravnog odbora Komore;

19) donosi Poslovnik o radu Skupštine;

20) donosi odluku kojom bliže propisuje izbor članova izvršnih odbora matičnih sekcija;

21) Donosi odluku kojom se utvrđuju uslovi za ostvarenje prava na mirovanje.

22) obavlja druge poslove predviđene Zakonom i ovim statutom.

Odluke iz tač. 1) i 14) iz prethodnog stava ovog člana, stupaju na snagu danom dobijanja saglasnosti ministarstva nadležnog za poslove građevinarstva, prostornog planiranja i urbanizma.

Član 31

Skupština Komore ima predsednika i potpredsednika.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika Skupštine, zamenjuje ga potpredsednik Skupštine Komore.

Član 32

Redovnu sednicu Skupštine Komore predsednik Skupštine Komore saziva najmanje dva puta godišnje.

Na predlog Upravnog odbora, Nadzornog odbora, predsednika Komore ili najmanje jedne trećine članova Skupštine Komore, predsednik Skupštine je dužan da sazove i održi vanrednu sednicu Skupštine Komore u roku od 30 dana od dana prijema predloga.

Predlog iz stava 2. ovog člana mora biti sastavljen u pisanoj formi sa predlogom tačaka dnevnog reda i materijalom koji se odnosi na predlog.

U slučaju da predsednik Skupštine Komore ne sazove i ne održi sednicu u roku određenom u stavu 2. ovog člana, sednicu saziva i održava potpredsednik Skupštine, koji u tom slučaju ima prava, obaveze i odgovornosti predsednika Skupštine.

U slučaju da potpredsednik Skupštine ne sazove i ne održi sednicu, predlagač može sazvati vanrednu sednicu Skupštine u daljem roku od 15 dana, u kom slučaju sednicom predsedava najstariji član Skupštine.

Prvim sazivom Skupštine formirane nakon izbornog postupka, predsedava najstariji član Skupštine.

Član 33

Skupština Komore radi u javnim sednicama, a sednica može biti održana ukoliko joj prisustvuje više od polovine ukupnog broja članova Skupštine.

Na predlog predsednika Skupštine, javnim glasanjem većine prisutnih članova Skupštine, sednica se može proglasiti zatvorenom.

Sednicom Skupštine Komore rukovodi predsednik Skupštine Komore.

Glasanje u Skupštini Komore je po pravilu javno, osim izbora za predsednika Komore, predsednika i zamenika predsednika Skupštine kao i izbora člana Nadzornog odbora koga bira Skupština.

Na predlog predsednika, odnosno člana Skupštine, tajnim glasanjem većine prisutnih članova Skupštine, glasanje po pojedinim tačkama dnevnog reda na sednici Skupštine Komore može se obaviti tajno.

Član 34

Skupština Komore odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Statut Komore, izmene i dopune Statuta, Skupština Komore donosi se kvalifikovanom većinom glasova 2/3 članova od ukupnog broja članova Skupštine Komore.

Predsednika Komore imenuje Skupština Komore većinom glasova od ukupnog broja članova Skupštine Komore.

Upravni odbor

Član 35

Upravni odbor je izvršni organ Komore koji vrši prava i dužnosti utvrđene ovim statutom i drugim opštim aktima.

Upravni odbor ima dvanaest članova, od kojih šest članova imenuje nadležno ministarstvo, a šest članova čine predsednici izvršnog odbora svake od matičnih sekcija.

Upravni odbor ima predsednika i potpredsednika. Predsednika Upravni odbor Komore bira iz reda članova Upravnog odbora Komore koje imenuje nadležno ministarstvo a potpredsednika iz reda predsednika izvršnih odbora matičnih sekcija.

Mandat predsednika, potpredsednika i članova Upravnog odbora traje dve godine i mogu biti birani dva puta.

U slučaju da je članovima Upravnog odbora istekao mandat, a da novi nisu izabrani, postojećim članovima Upravnog odbora mandat se automatski produžava do izbora novih članova, osim ako drugačije nije propisano Zakonom.

Svi članovi Upravnog odbora imaju pravo na jednaku naknadu za svoj rad.

Član 36

Upravni odbor:

1) utvrđuje predlog Statuta i drugih opštih akata koje donosi Skupština Komore;

2) utvrđuje predlog godišnjeg plana i programa rada Komore;

3) razmatra i usvaja godišnje planove i programe rada matičnih sekcija;

4) utvrđuje predlog finansijskog plana;

5) sačinjava izveštaj o finansijskom poslovanju Komore;

6) postupa po mišljenju, preporukama i merama Skupštine;

7) podnosi Skupštini izveštaj o svom radu;

8) usvaja izveštaje o radu izvršnih odbora matičnih sekcija;

9) usvaja izveštaje o radu regionalnih odbora;

10) usvaja izveštaj o radu Suda časti;

11) utvrđuje predlog etičkog kodeksa Komore;

12) predlaže znamenja Komore (grb, znak i zastava);

13) priprema materijale koje razmatra i usvaja Skupština Komore;

14) sprovodi odluke, zaključke i druga akta Skupštine Komore;

15) donosi pravilnik o nagradama Komore;

16) donosi pravilnik o počasnim članovima Komore;

17) donosi pravilnik o izdavačkoj delatnosti;

18) donosi pravilnik o mirnom rešavanju sporova i arbitraži;

19) donosi odluku o organizovanju strukovnih podsekcija u okviru matične sekcije;

20) donosi pravilnik o radu regionalnih odbora;

21) donosi odluku o formiranju regionalnog odbora;

22) donosi odluku o promeni sedišta Komore;

23) utvrđuje minimalne cene za izradu planske i tehničke dokumentacije, tehničke kontrole, tehničke preglede i nadzor zgrade i tehničke objekte, a na predlog izvršnih odbora matičnih sekcija;

24) predlaže iznos članarine;

25) prati rad matičnih sekcija;

26) donosi odluku o obrazovanju strukovnih podsekcija u okviru matičnih sekcija;

27) donosi pravilnik o radu regionalnih odbora na predlog izvršnih odbora;

28) odlučuje o institucionalnim oblicima saradnje, u skladu sa zakonom i Statutom Komore;

29) ostvaruje saradnju sa srodnim profesionalnim organizacijama;

30) organizuje i obezbeđuje obavljanje poslova od značaja za profesionalnu praksu i usavršavanje rada članova Komore;

31) donosi pravilnik o kontinuiranom profesionalnom usavršavanju članova Inženjerske komore Srbije;

32) donosi pravilnik o radu Sekretarijata i druga opšta akta;

33) donosi pravilnik o računovodstvu;

34) donosi poslovnik o radu Upravnog odbora;

35) bira i razrešava sekretara Komore u skladu sa opštim propisima o radu, pravilnikom o radu, ugovorom o radu i ovim statutom;

36) obrazuje povremene i stalne radne grupe za izvršavanje poslova iz svoje nadležnosti;

37) donosi Odluku o prijemu u članstvo Komore na osnovu zahteva za prijem u članstvo, na predlog izvršnog odbora matične sekcije;

38) obavlja druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost ovim statutom, drugim opštim aktima i odlukama Skupštine Komore.

Upravni odbor sačinjava i podnosi Skupštini Komore najmanje jednom godišnje izveštaj o svom radu. Izveštaj o radu Upravnog odbora sadrži podatke o načinu raspolaganja finansijskim sredstvima Komore i izvršavanju plana i programa rada Komore.

Za vršenje određenih poslova Upravni odbor može obrazovati komisije, odbore i druga radna tela. Odlukom o njihovom obrazovanju uređuje se sastav i delokrug njihovog rada.

Članovi komisije, odnosno odbora, odnosno drugih radnih tela mogu imati pravo na naknadu za svoj rad.

Član 37

Radom Upravnog odbora rukovodi predsednik Upravnog odbora.

Kvorum za održavanje i rad sednice Upravnog odbora čini većina članova od ukupnog broja njegovih članova.

Upravni odbor donosi odluke većinom od ukupnog broja članova.

U slučaju kada se jednak broj članova izjasni i za i protiv odluke, odlučujući glas ima predsednik Upravnog odbora, odnosno Potpredsednik, u slučaju da on menja predsednik na sednici Upravnog odbora.

Sednice Upravnog odbora zakazuje predsednik Upravnog odbora.

U odsustvu predsednika sednicom Upravnog odbora rukovodi potpredsednik.

Redovne sednice održavaju se najmanje jednom mesečno.

Vanredne sednice Upravnog odbora predsednik Upravnog odbora dužan je da sazove u roku ne dužem od petnaest dana, ukoliko to pisanim zahtevom od njega zatraži predsednik Skupštine Komore, najmanje trećina članova Upravnog odbora, Nadzorni odbor ili izvršni odbor jedne matične sekcije.

Upravni odbor za svoj rad odgovara Skupštini Komore.

Član 38

Predsednik Upravnog odbora Komore:

1) saziva i predsedava sednicama Upravnog odbora;

2) potpisuje odluke, zaključke i druge akte koje donosi Upravni odbor;

3) daje inicijativu za raspravljanje određenih pitanja iz delokruga rada Upravnog odbora;

4) obavlja i druge poslove određene ovim statutom i drugim opštim aktima Komore.

Za svoj rad predsednik Upravnog odbora Komore odgovara Upravnom odboru.

Predsednika Upravnog odbora Komore u odsustvu zamenjuje potpredsednik Upravnog odbora, koji u tom slučaju ima sva prava, obaveze i odgovornosti predsednika Upravnog odbora.

Određena ovlašćenja iz svog delokruga predsednik Upravnog odbora Komore može preneti na potpredsednika Upravnog odbora.

Nadzorni odbor

Član 39

Nadzorni odbor je samostalni organ Komore koji vrši kontrolu zakonitosti rada i u poštovanje opštih akata Komore, kontrolu finansijskog poslovanja Komore, ostvaruje uvid u izvršavanje obaveza članova Komore i vrši kontrolu raspolaganja sredstvima Komore.

Član 40

Nadzorni odbor ima tri člana, i to predsednika i jednog člana koje imenuje nadležno ministarstvo i jednog člana kojeg bira Skupština Komore.

Nadzorni odbor radi u sednicama koje se održavaju najmanje kvartalno.

Sednice Nadzornog odbora saziva predsednik Nadzornog odbora.

Nadzorni odbor donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Predsednik Nadzornog odbora dužan je da sazove u roku ne dužem od petnaest dana, sednicu na zahtev predsednika Skupštine Komore, predsednika Komore, Upravnog odbora, člana Nadzornog odbora ili izvršnog odbora matične sekcije.

Član 41

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje pet godina i mogu biti imenovani/birani jednom.

U slučaju da je članu Nadzornog odbora istekao mandat, a da novi nije imenovan/izabran, postojećem članu Nadzornog odbora mandat se automatski produžava do imenovanja/izbora novog člana, osim ukoliko Zakonom nije drugačije određeno.

Član 42

Nadzorni odbor:

1) vrši kontrolu zakonitosti rada Komore;

2) pregleda periodične i godišnje finansijske izveštaje i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima;

3) utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta vode uredno i u skladu sa propisima, a može ih dati na veštačenje;

4) izveštava o godišnjim računovodstvenim iskazima i izveštajima o poslovanju Komore koji se podnose Skupštini Komore;

5) priprema Izveštaj o svom radu i dostavlja ga Skupštini Komore na mišljenje;

6) donosi Poslovnik o radu Nadzornog odbora;

7) obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i ovim statutom.

U obavljanju poslova iz stava 1. ovog člana Nadzorni odbor ima pravo uvida u poslovnu i finansijsku dokumentaciju Komore.

Član 43

Nadzorni odbor podnosi izveštaj o svom radu Skupštini Komore na mišljenje najmanje jednom godišnje.

Članovi Nadzornog odbora ne mogu biti članovi Skupštine Komore, Upravnog odbora Komore i izvršnog odbora matične sekcije.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na naknadu za svoj rad.

Predsednik Komore

Član 44

Predsednik Komore:

1) predstavlja i zastupa Komoru;

2) organizuje, usmerava i vrši koordinaciju saradnje sa ministarstvima i drugim organima i organizacijama;

3) donosi odluke i rešenja u slučajevima propisanim ovim statutom i opštim aktima Komore;

4) obavlja i druge poslove određene ovim statutom, ili drugim opštim aktom Komore.

5) Donosi pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji sekretarijata komore

Predsednika Komore imenuje Skupština Komore, većinom glasova od ukupnog broja članova Skupštine.

Za svoj rad predsednik Komore odgovara Skupštini Komore.

Predsednika Komore u odsustvu zamenjuje predsednik Upravnog odbora.

Mandat predsednika Komore traje dve godine i može biti ponovo biran još jedanput.

Određena ovlašćenja iz svog delokruga predsednik Komore može preneti na predsednika Upravnog odbora.

Predsednik Komore ima pravo na naknadu za svoj rad.

VII PRAVA, DUŽNOSTI, NAČIN IZBORA I RAZREŠENJA ČLANOVA ORGANA I TELA KOMORE I NOSIOCA FUNKCIJE

Član 45

Članovi organa Komore imaju sledeća prava i dužnosti:

1) da redovno prisustvuju sastancima organa Komore, čiji su članovi;

2) da o radu svojih organa obaveštavaju matične sekcije čiji su članovi i da se staraju da se one izjasne o pitanjima i opštim aktima koji su im dostavljeni na mišljenje;

3) da daju predloge i inicijative za unapređenje rada Komore;

4) da podnose izveštaj o tekućim problemima u radu matičnih sekcija i njihovih tela, čiji su oni članovi;

5) da izvršavaju odluke, naloge i zaključke organa Komore;

6) i druge poslove u skladu sa Zakonom i statutom.

Član 46

Za člana organa Komore, odnosno nosioca funkcije može biti izabran samo član Komore, sem u slučaju članova organa koje imenuje nadležno ministarstvo, odnosno član Nadzornog odbora koga bira Skupština Komore.

Članu organa, odnosno nosiocu funkcije, koji ima pravo na naknadu za rad, a koji nije izmirio obavezu plaćanja članarine, vršiće se obustava isplate naknade do namirenja duga po tom osnovu.

Član 47

Članu organa, odnosno nosiocu funkcije prestaje mandat pre isteka vremena na koji je izabran:

1) ukoliko izgubi svojstvo člana Komore, izuzev u slučaju članova organa koje imenuje nadležno ministarstvo, odnosno član Nadzornog odbora koga bira Skupština Komore;

2) ostavkom,

3) razrešenjem,

4) izricanjem mere prestanka funkcije u organima Komore u postupku pred sudom časti,

5) smrću.

Član 48

Član organa, odnosno nosilac funkcije može biti razrešen ukoliko:

1) duže od šest meseci ne vrši svoju dužnost ili je ne vrši u skladu sa svojom funkcijom;

2) bez opravdanog razloga ne učestvuje ili neredovno učestvuje u radu organa Komore;

3) ne izvršava zaključke i stavove organa Komore za čije je izvršenje zadužen ili na drugi način opstruira rad organa;

4) matičnu sekciju čiji je član ne obaveštava o svom radu u organima Komore;

5) svojim radom i ponašanjem nanosi štetu ugledu Komore;

6) u slučaju nepovoljne ocene njegovog rada od strane organa koji ga je izabrao;

7) nadležno ministarstvo razreši svog predstavnika u Upravnom odboru ili Nadzornom odboru;

8) je doneto rešenje o mirovanju njegovog članstva.

Kao neredovno učestvovanje u smislu stava 1. tačka 2. ovog člana smatra se kada se član organa najmanje tri puta uzastopno ne odazove na sednicu organa u koji je biran, a ne opravda svoj izostanak.

Član 49

Postupak za razrešenje člana organa odnosno nosioca funkcije, osim članova Skupštine Komore, može pokrenuti svaki član organa čiji se član razrešava. Postupak za razrešenje predsednika i potpredsednika Skupštine može pokrenuti 1/3 članova Skupštine.

U slučaju iz stava 1. ovog člana organ koji je primio inicijativu za pokretanje postupka za razrešenje svoga člana odnosno nosioca funkcije obaveštava predsednika Skupštine radi daljeg postupanja.

Postupak za razrešenje predsednika Komore može pokrenuti svaki organ Komore.

Predsednik Skupštine je obavezan da, u roku koji ne može biti duži od 30 kalendarskih dana od dana obaveštavanja, sazove i održi sednicu Skupštine Komore radi sprovođenja postupka razrešenja.

Razrešenje članova organa odnosno nosilaca funkcije vrši se po postupku za njihov izbor.

Član organa odnosno nosilac funkcije učestvuje u radu organa odnosno obavlja funkciju do okončanja postupka razrešenja.

Član 50

Ukoliko Skupština Komore oceni da finansijska sredstva nisu korišćena u skladu sa finansijskim planom Komore, odnosno ne usvoji izveštaj o radu Upravnog odbora Komore, smatra se da je razrešila Upravni odbor.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, Skupština istovremeno sa odlukom da se ne usvoji izveštaj o radu Upravnog odbora, imenuje tri člana privremene uprave iz redova članova Skupštine, dok tri člana privremene uprave imenuje nadležno ministarstvo.

Nadležno ministarstvo imenuje svoja tri člana privremene uprave po pozivu Skupštine ili po saznanju da je došlo do razrešenja Upravnog odbora.

Danom dostavljanja imena predstavnika nadležnog ministarstva, smatra se da je privremena uprava uspostavljena o čemu predsednik skupštine donosi deklarativnu odluku.

Privremena uprava se organizuje i radi u skladu sa odredbama ovog statuta koje se odnose na rad Upravnog odbora.

U slučaju iz stava 1. ovog člana izvršni odbori matičnih sekcija obavezni su da, u roku od 30 dana od dana održavanja sednice Skupštine Komore, izvrše ponovni izbor predsednika izvršnih odbora matičnih sekcija, a nadležno ministarstvo u istom roku imenuje svojih šest predstavnika za Upravni odbor Komore.

Danom imenovanja novih predsednika izvršnih odbora matičnih sekcija i nadležnog ministarstva prestaje mandat privremene uprave.

Član 51

Ukoliko se za vreme trajanja mandata smanji broj članova organa Komore vrši se dopunski izbor.

Mandat naknadno izabranom članu organa Komore ističe kada i mandat ostalim članovima organa.

Dopunski izbor vrši se po postupku koji utvrđuje Organizacioni odbor.

Član 52

Član Komore može biti biran odnosno imenovan samo u jednom organu Komore, osim ako Zakonom odnosno ovim statutom nije drugačije određeno.

Član 53

Odredbe ove glave statuta o pravima, dužnostima, načinu izbora i razrešenja članova organa i tela Komore i nosioca funkcija, shodno se primenjuju i na izvršne odbore matičnih sekcija.

Ukoliko Upravni odbor ne usvoji izveštaj o radu izvršnog odbora matične sekcije smatra se da je izvršni odbor matične sekcije razrešen. Pre donošenja odluke o odbijanju izveštaja Upravni odbor može zatražiti dodatna pojašnjenja i dopune izveštaja izvršnog odbora matične sekcije.

U slučaju iz stava 2. ovog člana predsednik Upravnog odbora je obavezan da, u roku od tri dana od održavanja sednice Upravnog odbora, obavesti nadležnu matičnu sekciju u svim regionalnim centrima čiji je Izvršni odbor razrešen i zatraži izbor novog Izvršnog odbora matične sekcije koje su one dužne da sprovedu u roku ne dužem od 90 dana.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, matične sekcije u regionalnim centrima hitno, a najkasnije u roku od 30 dana od prijema obaveštenja Upravnog odbora, raspisuju izbor za Izvršni odbor matične sekcije čiji je Izvršni odbor razrešen.

Do izbora novog Izvršnog odbora, dosadašnji izvršni odbor matične sekcije nastavlja sa radom do izbora novog izvršnog odbora matične sekcije, osim je ako je Zakonom drugačije određeno.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, predsedniku razrešenog izvršnog odbora matične sekcije članstvo u Upravnom odboru traje do izbora novog izvršnog odbora matične sekcije.

VIII SUD ČASTI

Član 54

Sud časti (u daljem tekstu: Sud) je nezavistan i samostalan organ za utvrđivanje povreda etičkih normi i profesionalnih standarda i normativa (profesionalne odgovornosti), kao i za izricanje mera članovima Komore za te povrede.

Član 55

Sastav, mandat, način izbora i razrešenje sudija Suda, Tužioca i njegovih zamenika, kao i branilaca, način vođenja postupka pred Sudom časti i druga pitanja od značaja za rad Suda časti bliže se propisuje pravilnikom koji donosi Skupština Komore.

Sud broji 25 sudija, koje imenuje i razrešava Upravni odbor iz redova inženjera i/ili pravnika.

Predsednik Suda je diplomirani pravnik, sa položenim pravosudnim ispitom i najmanje 10 godina radnog iskustva u struci.

Predsednika Suda imenuje Skupština Komore iz redova sudija koji ispunjavaju uslove iz stava 3. ovog člana.

Predsednik i sudije Suda ne mogu biti članovi drugih organa Komore.

Član 56

Upravni odbor imenuje i razrešava Tužioca Komore i tri zamenika sa spiska predloga tužilaca koja broji najmanje 10 članova Komore različitih tehničkih struka i uz primenu regionalnog principa zastupljenosti. Spisak predloga tužilaca određuje Skupština Komore.

Tužilac pokreće postupke pred Sudom, ulaže pravna sredstva i preduzima druge radnje na koje je ovlašćen pravilnikom koji definiše rad Suda.

Tužilac svoju nadležnost vrši neposredno ili preko zamenika.

Tužilac je ovlašćen da, ukoliko oceni da za to ima potrebe, obavesti Upravni odbor o stanju poštovanja profesionalnih standarda i normativa, kao i povreda odredbi Statuta i drugih opštih akata od strane članova Komore, kao i o drugim pojavama uočenim u svom radu.

Član 57

Upravni odbor imenuje Branioca i tri zamenika branioca sa spiska predloga branilaca koja broji najmanje 10 članova Komore različitih tehničkih struka i uz primenu regionalnog principa zastupljenosti. Spisak predloga branilaca određuje Skupština Komore.

Prilikom imenovanja zamenika Branioca iz stava 1. ovog člana, Upravni odbor će voditi računa o različitoj strukovnoj zastupljenosti, imajući u vidu struku branioca.

Branioca može odabrati i optuženo lice, protiv koga se vodi postupak, o čemu blagovremeno obaveštava Sud, u skladu sa pravilnikom koji definiše rad Suda.

Član 58

Prijavu za pokretanje postupka za utvrđivanje povrede etičkih normi i profesionalnih standarda i normativa može podneti svako lice.

Po podnetoj prijavi, Tužilac ispituje osnovanost prijave i prikuplja dokaze za podizanje optužnice u skladu sa pravilnikom koji definiše rad Suda.

Optužba u postupku pred sudom časti pokreće se po svakoj optužnici.

Član 59

Pred sudom mogu odgovarati svi članovi Komore, bez obzira da li im je članstvo u statusu mirovanja.

Odgovornost članova Komore utvrđuje se na osnovu Zakona, pravilnika, etičkog kodeksa i ovog statuta.

Član 60

Ako Sud utvrdi da je okrivljeni učinio povredu profesionalnih standarda i normativa i moralnih normi, nesavesno i nestručno obavljao poslove za koje mu je izdata licenca, odlukom utvrđuje njegovu odgovornost i izriče mu mere propisane pravilnikom kojim se definiše rad Suda.

Izrečene mere, objavljuju se javno i na sajtu Komore.

Ukoliko se u toku postupka ustanovi osnov sumnje da se za radnje koje je učinilo optuženo lice može podneti prijava za oduzimanje licence, Tužilac, bez odlaganja, takvu prijavu podnosi nadležnom ministarstvu na postupanje.

Član 61

Sud kvartalno podnosi izveštaj o svom radu Upravnom odboru.

Predsednik Suda, sudije, Branilac, zamenici Branioca, Tužilac i zamenici Tužioca imaju pravo na nadoknadu za svoj rad.

IX SEKRETARIJAT KOMORE

Član 62

Radi obavljanja stručnih, administrativnih, pomoćnih i drugih poslova za potrebe Komore obrazuje se Sekretarijat Komore.

Organizacija i rad Sekretarijata Komore utvrđuju se Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Sekretarijata Komore koji donosi predsednik Komore.

Sekretarijat Komore:

1) vodi evidenciju članova Komore;

2) obavlja administrativno-tehničke poslove za potrebe organa Komore, matičnih sekcija, regionalnih odbora i Komore u celini;

3) obavlja finansijske, pravne, poslove informacionih tehnologija i opšte poslove za potrebe Komore;

4) obavlja poslove izdavačke delatnosti Komore;

5) uređuje internet prezentaciju Komore i stara se o informisanju članova Komore o svim aktuelnostima iz rada Komore;

6) obavlja administrativno-tehničke i računovodstvene poslove za organizovanje i polaganje stručnih ispita;

7) obavlja druge stručne poslove za potrebe organa Komore.

Zaposleni u Sekretarijatu imaju sva prava i dužnosti utvrđene zakonom, ovim statutom, drugim opštim aktima Komore i odlukama organa Komore.

Član 63

Radom Sekretarijata rukovodi sekretar Komore.

Sekretar je lice koje je diplomirani pravnik sa položenim pravosudnim ispitom i najmanje pet godina radnog iskustva po položenom pravosudnom ispitu.

Sekretar:

1) stara se o usklađenosti rada Komore i njenih organa sa zakonom, statutom i drugim aktima komore;

2) po uočavanju nezakonitosti rada organa ili Komore, dužan je da na to ukaže organu koji vrši nadzor nad organom kod koga je uočena nepravilnost ili nezakonitost u radu;

3) jednom mesečno dostavlja Upravnom odboru izveštaj o finansijskom stanju Komore;

4) organizuje i rukovodi radom Sekretarijata;

5) organizuje i kontroliše obavljanje stručnih poslova u Komori i preduzima mere za unapređenje tih poslova;

6) organizuje pružanje stručne i administrativne pomoći organima Komore;

7) prati i predlaže donošenje propisa koji su u vezi sa delokrugom rada Komore;

8) priprema predlog pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova Sekretarijata Komore;

9) stara se o pripremi sednica organa Komore, prisustvuje sednicama organa i stara se o izvršenju odluka i drugih akata tih organa;

10) za svoj rad odgovara Upravnom odboru Komore.

X OPŠTI AKTI

Član 64

Opšti akti Komore jesu Statut i drugi opšti akti koji moraju biti u saglasnosti sa Ustavom, Zakonom i ovim statutom.

Inicijativu za donošenje ili izmenu Statuta može podneti svaki organ Komore i Izvršni odbor matične sekcije.

Član 65

Upravni odbor utvrđuje predlog Statuta ili drugog opšteg akta i dostavlja Skupštini na usvajanje.

Izmene i dopune Statuta ili drugog opšteg akta vrše se po postupku propisanom Zakonom i ovim statutom za njihovo donošenje.

XI PLANOVI I PROGRAMI RADA

Član 66

Predloge godišnjih planova i programa rada matičnih sekcija utvrđuju izvršni odbori matičnih sekcija.

Sastavni deo predloga godišnjeg plana i programa rada matičnih sekcija je plan finansijskih sredstava potreban za realizaciju plana i programa.

Upravni odbor usaglašava predloge godišnjih planova i programa rada matičnih sekcija i sačinjava predlog godišnjeg plana i programa rada na nivou Komore u celini.

Član 67

Predlog godišnjeg plana i programa rada Komore i predlog finansijskog plana Komore utvrđuje Upravni odbor Komore i dostavlja ih Skupštini Komore na usvajanje.

XII FINANSIRANJE

Član 68

Komora stiče sredstva za rad od članarine, naknade za stručno usavršavanje članova Komore, naknade za izdavanje uverenja i drugih dokumenata Komore, donacija, sponzorstva, poklona i drugih izvora u skladu sa zakonom i opštim aktima.

Član 69

Sredstva Komore se raspoređuju po matičnim sekcijama proporcionalno broju članova te sekcije koji su izmirili obavezu plaćanja članarine zaključno sa 31. decembrom, prethodne godine.

Član 70

Sredstva Komore koriste se za ostvarivanje ciljeva i zadataka Komore, u skladu sa donetim planom i programom rada Komore i finansijskim planom Komore, kao i za redovne troškove rada Komore, organa Komore i Sekretarijata Komore.

Plan i program rada Komore i finansijski plan Komore za tekuću godinu primenjuju se do donošenja novih.

Član 71

O korišćenju sredstava Komore odlučuje Upravni odbor u skladu sa donetim planom i programom rada Komore i finansijskim planom Komore.

Za korišćenje odobrenih sredstava za realizaciju utvrđenog programa i plana rada matične sekcije, izvršni odbor matične sekcije odgovoran je Upravnom odboru.

O stanju sredstava Komore sastavlja se završni račun za svaku kalendarsku godinu.

Upravni odbor usvaja završni račun i određuje lica koja su ovlašćena za potpisivanje finansijskih dokumenata.

Član 72

O finansijskom poslovanju Komore sačinjava se izveštaj.

Izveštaj o finansijskom poslovanju Komore Upravni odbor podnosi Skupštini Komore jednom godišnje.

Vođenje finansijskog poslovanja Komore uređuje se pravilnikom o računovodstvu, koji donosi Upravni odbor.

XIII JAVNOST RADA

Član 73

Javnost rada Komore obezbeđuje se javnošću sednica organa i drugih skupova u Komori, izdavanjem informativnog glasila i saradnjom sa sredstvima javnog informisanja i drugim sredstvima obaveštavanja i informacijama koje se objavljuju na internet prezentaciji Komore i putem društvenih mreža. Podaci od interesa za Republiku Srbiju koji su zakonom, drugim propisom ili odlukom nadležnog organa donesenom u skladu sa zakonom, određeni i označeni određenim stepenom tajnosti, strani tajni podaci u smislu Zakona o tajnosti podataka, kao i drugi podaci koji su od drugih subjekata označeni kao tajni, ne mogu se saopštavati na način određen u prethodnom stavu.

Opštim aktom Komore određuju se koji poslovi predstavljaju tajnu, način čuvanja takvih dokumenata i način saopštavanja podataka koji predstavljaju tajnu.

Član 74

Komora redovno upoznaje svoje članove sa odlukama, stavovima i predlozima usvojenim na sednicama organa i tela i drugim skupovima u Komori putem glasila Komore, preko internet prezentacije Komore i drugih sredstava javnog informisanja.

Matične sekcije imaju svoju stranu na internet prezentaciji Komore.

Upravni odbor može doneti odluku da se stranice na internet prezentaciji Komore ustupe sponzorima, donatorima i drugim licima koji pomažu rad Komore.

XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 75

Od donošenja ovog statuta do izbora novih organa u skladu sa Zakonom, radom Komore upravlja Privremena uprava sačinjena od šest predstavnika nadležnog ministarstva po izboru ministra nadležnog za poslove građevinarstva.

U periodu do izbora novih organa, privremena uprava:

1. formira 10 regionalnih centara i to: Regionalni centar Subotica, Regionalni centar Novi Sad, Regionalni centar Beograd, Regionalni centar Požarevac, Regionalni centar Valjevo, Regionalni centar Čačak, Regionalni centar Kragujevac, Regionalni centar Kraljevo, Regionalni centar Bor i Regionalni centar Niš,

2. imenuje privremene regionalne odbore svih regionalnih centara,

3. raspisuje izbore za predstavnike skupštine i predstavnike izvršnih odbora matičnih sekcija i

4. sve registrovane članove Inženjerske komore Srbije raspoređuje po matičnim sekcijama svih regionalnih centara.

Administrativne i tehničke poslove za izvršenje poslova iz stava 2. ovog člana, kao i druge poslove po nalogu privremene uprave obavlja Sekretarijat Komore.

Član 76

Postupci za utvrđivanje odgovornosti članova Komore zbog povreda profesionalnih normativa i standarda pokrenuti do dana stupanja na snagu ovog statuta, okončaće se po odredbama Statuta po kojima su započeti.

Član 77

Opšta akta Komore koja nisu u suprotnosti sa ovim statutom primenjuju se do donošenja novih. Odluka o regionalnoj organizaciji centara i Odluka o teritoriji regionalnih centara primenjuje se do donošenja novih u skladu sa ovim statutom.

Član 78

Danom stupanja na snagu ovog statuta prestaje da važi Statut Inženjerske komore Srbije ("Službeni glasnik RS", br. 88/05, 16/09 i 27/16).

Član 79

Statut Komore se objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na internet prezentaciji Komore, u roku od tri dana od dana donošenja.

Član 80

Ovaj statut stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".