REŠENJE

O DAVANJU SAGLASNOSTI NA PRAVILNIK O TARIFNOM SISTEMU U JAVNOM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA KRAGUJEVCA, GRADSKE AGENCIJE ZA SAOBRAĆAJ DOO KRAGUJEVAC

("Sl. list grada Kragujevca", br. 13/2019)

I Daje se saglasnost na Pravilnik o tarifnom sistemu u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Kragujevca, broj 656 koji je donela Skupština društva Gradske agencije za saobraćaj doo Kragujevac, Odlukom, broj 23 na sednici održanoj 15.03.2019. godine.

II Ovo rešenje, Pravilnik i Odluka iz poglavlja I ovog rešenja primenjuju se počev od narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

* * *

Na osnovu člana 30. Odluke o osnivanju "Gradske agencije za saobraćaj" doo Kragujevac, Skupština društva, na sedamdeset devetoj sednici održanoj dana 15.03.2019. godine u Kragujevcu donela je

ODLUKU
O DONOŠENJU PRAVILNIKA O TARIFNOM SISTEMU U JAVNOM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA KRAGUJEVCA

Donosi se Pravilnik o tarifnom sistemu u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Kragujevca.

Odluku uputiti Gradskom veću radi davanja saglasnosti.

* * *

Na osnovu Odluke o javnom prevozu putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju ("Sl. list grada Kragujevca,"broj 18/14,-prčišćen tekst,38/14 i 9/17), Odluke o ostvarivanju prava na povlašćenu vožnju u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika ("Sl. list grada Kragujevca", broj 6/03,15/04,2/06,26/11,6/13,44/14 i 4/18) i Odluke o ostvarivanju prava na prevoz u javnom saobraćaju dece pripremnog predškolskog programa, učenika i zaposlenih u osnovnim i srednjim školama ("Sl. List grada Kragujevca," broj 34/17, Skupština društva Gradske agencije za saobraćaj doo Kragujevac, dana 15.03 2019. godine, donosi

PRAVILNIK
O TARIFNOM SISTEMU U JAVNOM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA KRAGUJEVCA

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se tarifni sistem, područje njegove primene, vrste karata, naplata, kategorije korisnika i uslovi korišćenja usluge prevoza, kontrola putnika i prodaja voznih isprava u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Kragujevca (u daljem tekstu: linijski prevoz).

Član 2

Tarifni sistem obuhvata:

- načela, principe i dr;

- područje primene;

- sistem karata u javnom linijskom prevozu;

- vrste voznih isprava, način njihovog korišćenja;

- uslove korišćenja prevoza, kategorije korisnika usluge, način i postupak plaćanja cene karte, važenje voznih karata i dr;

- sistem naplate;

- kontrolu putnika i

- sistem prodaje voznih isprava.

Član 3

Na teritoriji grada Kragujevca u okviru linijskog prevoza, nezavisno od vrste linijskog prevoza (gradski, prigradski) i područja koje obuhvata, primenjuje se jedinstveni tarifni sistem (u daljem tekstu JTS).

Član 4

JTS na teritoriji grada Kragujevca podrazumeva primenu tarifnih načela na osnovu kojih putnik odgovarajućom kartom plaća istu cenu na području primene tarifnog sistema nezavisno od vida prevoza i prevoznika.

II PODRUČJE PRIMENE JEDINSTVENOG TARIFNOG SISTEMA

Član 5

JTS se primenjuje na linijama javnog gradskog i prigradskog prevoza na teritoriji grada Kragujevca.

Za prevoz putnika na linijama u JTS primenjuju se iste vrste voznih isprava, nezavisno od vida prevoza i prevoznika.

Član 6

JTS podrazumeva jedinstvenu tarifu (jedan iznos naknade) bez obzira na dužinu vožnje za karte u pretplati i karte van režima pretplate.

Granicu primene JTS predstavljaju krajnji terminusi odnosno poslednja stajališta na teritoriji grada na linijama javnog linijskog prevoza.

III VRSTE KARATA I SISTEM NAPLATE USLUGE PREVOZA

Član 7

Prevoz putnika na svim registrovanim gradskim i prigradskim linijama u okviru JTS, nezavisno od vida prevoza i prevoznika, ostvaruje se uz važeću i odgovarajuću voznu ispravu, osim u slučajevima iz člana 34. pravilnika.

Izdavanje, prodaja i kontrola voznih isprava vrši se u organizaciji Gradske agencije za saobraćaj nadležne za poslove javnog linijskog prevoza (u daljem tekstu: GAS).

Član 8

Vozne isprave mogu biti:

1. Beskontaktna smart kartica u čiju memoriju se upisuje karta i to:

- personalizovana plastična smart kartica sa upisanom odgovarajućom elektronskom kartom u pretplati;

- nepersonalizovana plastična smart kartica sa upisanom odgovarajućom elektronskom kartom van režima pretplate;

- nepersonalizovana papirna smart kartica sa upisanom odgovarajućom elektronskom kartom van režima pretplate;

2. mobilni telefon koji podržava NFC tehnologiju i koji ima instaliranu odgovarajuću aplikaciju sa upisanom odgovarajućom elektronskom kartom van režima pretplate;

3. beskontaktna platna kartica sa upisanom odgovarajućom elektronskom kartom van režima pretplate;

4. papirna karta kupljena u vozilu kod vozača;

5. posebna karta kupljena kod kontrolora;

6. legitimacija za posebne manifestacije definisane članom 40. ovog pravilnika.

Personalizovane plastične smart kartice glase na ime korisnika i ne mogu se prenositi na druga lica i koriste se za plaćanje usluge prevoza kartama u pretplati.

Nepersonalizovane plastične smart kartice i papirne smart kartice su prenosive na drugog korisnika i koriste se za plaćanje usluge prevoza kartama van režima pretplate.

Nepersonalizovane plastične smart kartice mogu se dopunjavati neograničen broj puta, u periodu važenja kartice, iznosom dopune po izboru korisnika. Aktom iz člana 22. ovog pravilnika može se limitirati maksimalni iznos jedne transakcije kao i maksimalni trenutni iznos na kartici.

Nepersonalizovane papirne smart kartice dopunjavaju se jednokratno dnevnim kartama.

Mobilni telefon koji podržava NFC tehnologiju i koji ima instaliranu odgovarajuću aplikaciju, koristi se za plaćanje usluge prevoza kartama van režima pretplate.

Beskontaktna platna kartica se koristi za plaćanje usluge prevoza kartama van režima pretplate.

Papirne karte u vozilu su karte van režima pretplate za pojedinačnu vožnju, koje se prodaju u vozilu kod vozača.

Posebna karta važi na ime korisnika i ne može se prenositi na druga lica. Posebnu kartu izdaje kontrolor putnicima zatečenim u vozilu bez vozne isprave ili sa neispravnom voznom ispravom.

Član 9

U JTS se primenjuju sledeće vrste karata:

1. karte u pretplati;

2. karte van režima pretplate.

Član 10

Karte u pretplati su definisane u skladu sa kategorijama korisnika i predstavljaju elektronske karte sa naknadom (bez ili sa popustom) ili bez naknade (besplatan prevoz) upisane u odgovarajuću personalizovanu plastičnu smart karticu.

Zavisno od vremena trajanja karte u pretplati mogu biti polumesečne, mesečne i godišnje karte.

Karte u pretplati omogućavaju neograničen broj vožnji radnim danom, subotom, nedeljom i praznikom na svim linijama JTS, za izabrani period korišćenja.

Član 11

Karte van režima pretplate mogu biti:

1. elektronske karte upisane u:

- odgovarajuće nepersonalizovane smart kartice;

- mobilne telefone koji podržavaju NFC tehnologiju i koji imaju instaliranu odgovarajuću aplikaciju;

- platne kartice;

2. papirne karte u vozilu;

3. posebne karte kod kontrolora.

Karte van režima pretplate omogućavaju vožnju u dnevnom saobraćaju i nalaze se u slobodnoj prodaji za sve korisnike javnog linijskog prevoza.

Elektronske karte van režima pretplate predstavljaju elektronski zapis u memoriji odgovarajuće elektronske smart kartice, mobilnog telefona ili platne kartice.

Elektronske karte van režima pretplate su vremenske karte za više vožnji u određenom vremenskom periodu za određeno područje primene koji se utvrđuju aktom iz člana 22. ovog pravilnika i to:

- osnovna vremenska i

- dnevne vremenske karte.

Osnovne vremenske karte se upisuju u memoriju nepersonalizovane plastične smart kartice.

Dnevna vremenska karta se upisuje u nepersonalizovanu papirnu smart karticu na uređaju na prodajnom mestu, a aktivacija karte se vrši pri prvoj validaciji karte. Dnevna vremenska karta važi do isteka vremenskog perioda za koji je kupljena.

Papirnom kartom kupljenom u vozilu kod vozača plaća se jedna neprekidna vožnja u jednom smeru u vozilu u kom je karta kupljena.

Kupovinom posebne karte kod kontrolora, od momenta izdavanja putnik stiče pravo na započeto i dalje korišćenje usluge linijskog prevoza u danu u kom je karta izdata.

Član 12

Naplata usluge prevoza vrši se:

- kupovinom elektronske karte u pretplati, koja se upisuje u važeću personalizovanu plastičnu smart karticu;

- validacijom nepersonalizovane plastične smart kartice u vozilu;

- kupovinom dnevne vremenske karate koja se upisuje u papirnu smart karticu;

- kupovinom elektronske karte preko mobilnog telefona koji podržava NFC tehnologiju i koji ima instaliranu odgovarajuću aplikaciju;

- validacijom beskontaktne platne kartice u vozilu;

- kupovinom papirne karte u vozilu i

- kupovinom posebne karte kod kontrolora.

Elektronske karte u pretplati se mogu kupiti preko pravnog lica, maloprodajnog objekta i preko internet-portala.

Član 13

Prilikom ulaska u vozilo putnik je dužan vozne isprave iz člana 8. stav 1. tač. 1, 2. i 3. ovog pravilnika validira. Validacija se vrši prinošenjem kartice odnosno mobilnog telefona uređaju za validaciju, pri čemu se u memoriju odgovarajuće kartice odnosno u mobilni telefon upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji.

Kartice koji nisu validirane smatraju se neispravnim voznim ispravama.

Prva validacija personalizovane plastične smart kartice, u mesecu za koji je preko pravnog lica i internet portala uplaćena elektronska karta u pretplati, vrši se prinošenjem kartice uređaju za validaciju pri čemu se u memoriju odgovarajuće kartice upisuje elektronska karta u pretplati kao i elektronski zapis o izvršenoj validaciji. Sve ostale validacije u toku meseca vrše se prinošenjem kartice uređaju za validaciju pri čemu se u memoriju odgovarajuće kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji.

Godišnja elektronska karta u pretplati kupljena preko pravnog lica u praksi se upisuje u memoriju personalizovane kartice kao 12 mesečnih elektronskih karata u pretplati. Pravno lice kupuje određeni broj godišnjih elektronskih karata u pretplati za koje svakog meseca dostavlja brojeve personalizovanih kartica, za lica po izboru, na koje se karte upisuju.

Godišnja elektronska karta u pretplati kupljena preko internet portala u praksi se upisuje kao 12 mesečnih elektronskih karata u pretplati i važi počevši od prvog dana narednog meseca u odnosu na mesec kada je uplata izvršena. Godišnja elektronska karta u pretplati nije prenosiva na druga lica.

Prva i sve ostale validacije personalizovane plastične smart kartice, u mesecu za koji je uplaćena mesečna elektronska karta u pretplati preko maloprodajnog objekta vrši se prinošenjem kartice uređaju za validaciju pri čemu se u memoriju odgovarajuće kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji.

Prva i sve ostale validacije personalizovane plastične smart kartice na koju je uplaćena godišnja elektronska karta u pretplati preko maloprodajnog objekta vrši se prinošenjem kartice uređaju za pri čemu se u memoriju odgovarajuće kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji.

Prva validacija nepersonalizovane plastične smart kartice kojom se kupuje osnovna vremenska karta, vrši se prinošenjem kartice uređaju za validaciju, pri čemu se u memoriju kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji i umanjuje novčani iznos upisan u memoriji kartice po ceni pojedinačne karte, prilikom druge validacije u okviru vremenskog perioda važenja osnovne vremenske karte, umanjuje se ostatak novčanog iznosa upisanog u memoriji kartice do pune cene osnovne vremenske karte, pri čemu se u memoriju kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji, dok se sve ostale validacije u okviru vremenskog perioda važenja osnovne vremenske karte vrše prinošenjem kartice uređaju za validaciju pri čemu se u memoriju kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji. Vreme korišćenja osnovne vremenske karte započinje u momentu prve validacije nepersonalizovane plastične smart kartice, pri čemu korisnik ima pravo da svaku započetu vožnju u vremenu koje je predviđeno vremenskom kartom i završi.

Prva i sve ostale validacije nepersonalizovane papirne smart kartice kojom se kupuje dnevna vremenska karta vrši se prinošenjem kartice uređaju za validaciju, pri čemu se u memoriju kartice upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji. Vreme korišćenja dnevne vremenske karte započinje u momentu prve validacije nepersonalizovane papirne smart kartice, pri čemu korisnik ima pravo da svaku započetu vožnju u vremenu koje je predviđeno vremenskom kartom i završi. Rok važenja nepersonalizovane papirne smart kartice je 90 dana od dana kupovine.

Prva validacija karte kupljene preko mobilnog telefona, vrši se prinošenjem mobilnog telefona uređaju za validaciju, pri čemu se u memoriju odgovarajuće aplikacije na mobilnom telefonu upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji čime se kupljena karta poništava.

Prva validacija beskontaktne platne kartice kojom se kupuje karta vrši se prinošenjem kartice uređaju za validaciju, pri čemu se na serveru sistema upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji što predstavlja informaciju o plaćenoj usluzi.

Prva validacija beskontaktne platne kartice kojom se kupuje osnovna vremenska karta vrši se prinošenjem kartice uređaju za validaciju, pri čemu se na Serveru sistema upisuje elektronski zapis o izvršenoj validaciji.

Validatori su uređaji koji služe za validaciju i naplatu usluge prevoza putem elektronske komunikacije sa beskontaktnom smart karticom, mobilnim telefonom koji podržava NFC tehnologiju i ima instaliranu odgovarajuću aplikaciju i beskontaktnom platnom karticom.

Član 14

Validacijom personalizovane smart kartice evidentiraju se sledeći podaci: alijas broj i serijski broj personalizovane smart kartice, datum i vreme transakcije, tip transakcije, identifikator vozila u sistemu, identifikator linije, smer kretanja vozila, identifikator stajališta, identifikator vozača i kategorija korisnika usluge prevoza.

Podatke iz stava 1. ovog člana obrađuje (prikuplja, čuva i koristi) GAS.

Svrha obrade ovih podataka je zaštita bezbednosti sistema naplate usluge javnog prevoza, sprečavanje svake zloupotrebe personalizovanih smart kartica i utvrđivanje činjenica u postupku reklamacije korisnika na upotrebu personalizovanih smart kartica.

Član 15

Pravno lice iz člana 18. ovog pravilnika na osnovu evidencije iz korisničkog servisa sačinjava listu alijas brojeva personalizovanih smart kartica koje je potrebno blokirati (nestala kartica, kartica iz serije povučene iz upotrebe, neodgovarajuća dokumentacija prilikom izdavanja kartice i dr.) i bez odlaganja istu dostavlja GAS-u.

GAS u svrhu blokiranja personalizovane smart kartice vrši posebnu obradu sledećih podataka: alias broj i serijski broj personalizovane smart kartice, kao i datum i vreme blokiranja kartice.

Alijas broj personalizovane smart kartice koju je potrebno blokirati čuva se na listi sve dok se ne izvrši blokada kartice, nakon čega se isti trajno briše sa liste.

Član 16

Kod organizovane uplate sredstava koju vrše pravna lica na ime mesečne, polumesečne i godišnje dopune personalizovanih smart kartica za prevoz svojih zaposlenih, GAS vrši posebnu obradu sledećih podataka: alias broj personalizovane smart kartice, tip transakcije i tarifne zone.

Posebna obrada se vrši na osnovu liste kartica za dopunu koju, bez odlaganja, GAS-u dostavlja pravno lice iz člana 18. ovog pravilnika, a koja sadrži sledeće podatke: alijas broj personalizovane smart kartice, tip transakcije i tarifne zone.

Član 17

Podaci koje kontrolori koriste u toku kontrole validnosti voznih isprava i naplate usluge prevoza u vozilima javnog prevoza su: alijas broj i serijski broj personalizovane smart kartice, datum i vreme transakcije, identifikator vozila u sistemu, identifikator linije, smer kretanja vozila i kategorija korisnika. Svrha korišćenja ovih podataka je naplata posebne karte ili izdavanja zapisnika, odnosno prekršajnog naloga putniku u slučajevima iz člana 25. ovog pravilnika.

Svi podaci iz stava 1. ovog člana, uključujući i podatke o naplaćenim posebnim kartama i licima upisanim u službenu evidenciju čuvaju se u memoriji prenosnog uređaja za kontrolu putnika i prenose se na server GAS-a kada se za to steknu uslovi.

GAS vrši obradu podataka iz st. 1. i 2. ovog člana radi kontrole ispunjenja ugovornih obaveza pravnog lica kome su povereni poslovi kontrole, stavljanja na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga i radi rešavanja po prigovorima putnika.

Član 18

Podatke koji se prikupljaju prilikom izdavanja personalizovanih smart kartica u skladu sa ovim pravilnikom, a na osnovu pristanka za obradu podataka lica čiji si podaci obrađuju, obrađuje GAS u skladu sa ovim pravilnikom. Obavezni podaci koji se prikupljaju su: alijas broj, ime, ime roditelja, prezime i jedinstveni matični broj lica (za strana lica broj pasoša), a uz saglasnost lica radi pristupanja benefit programu, pored navedenih mogu se prikupljati i sledeći podaci: adresa stanovanja, broj fiksnog i mobilnog telefona i i-mejl adresa.

Lice ima pravo opoziva datog pristanka za obradu podataka i u tom slučaju se njegovi podaci anonimiziraju u roku od osam dana od dana podnošenja zahteva za opoziv, a personalizovana kartica korisnika se blokira, dok se dokumenata na osnovu kojih je izvršeno izdavanje kartice, licu vraćaju u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva za opoziv.

Član 19

Povezivanje podataka iz člana 14. sa ličnim podacima iz člana 18. moguće je samo na lični pisani zahtev lica prilikom reklamacije na upotrebu personalizovane smart kartice ili radi ostvarivanja zakonskog prava putnika.

Lice se obraća korisničkom servisu sa zahtevom da se proveri validacija njegove kartice u vozilu javnog prevoza određenog dana i u određeno vreme. Po prijemu zahteva vrši se pristup podacima iz stava 1. ovog člana od strane ovlašćenog lica GAS-a i to putem lične lozinke. Svaki pristup ovim podacima mora biti evidentiran, sa trajnim i neizbrisivim zapisom o datumu i vremenu pristupa i licu koje je pristupilo podatku.

Član 20

Po isteku perioda od 30 dana od dana evidentiranja, svi alias i serijski brojevi personalizovane smart kartice se trajno brišu. Ostali podaci se dalje čuvaju u anonimiziranom obliku, radi korišćenja u statističke svrhe.

Član 21

GAS i pravno lice iz člana 18. dužni su da podatke koje obrađuju zaštite od zloupotreba, uništenja, gubitka, neovlašćenih promena ili pristupa i shodno tome da preduzimaju sve tehničke, kadrovske i organizacione mere zaštite podataka, u skladu sa utvrđenim standardima i postupcima.

Član 22

Cena usluge prevoza, cena izdavanja voznih isprava i rok važenja voznih isprava utvrđuju se aktom Gradskog veća, na predlog GAS-a.

IV KONTROLA PUTNIKA

Član 23

Kontrolu putnika obavlja kontrolor opremljen prenosnim uređajem za kontrolu putnika ili drugo ovlašćeno lice.

Uređajem iz stava 1. ovog člana vrši se provera validnosti vozne isprave i plaćene usluge prevoza kao i blokada smart kartica.

GAS može propisati obavezu da kontrolor po ulasku u vozilo blokira validatore, kao i korake u postupku blokade validatora.

Član 24

Putnik je lice koje na osnovu ugovora ima pravo na prevoz.

Ugovor o prevozu se zaključuje momentom upisivanja karte u memoriju beskontaktne kartice odnosno na Server sistema u slučaju platne kartice, validacijom mobilnog telefona odnosno momentom kupovine karte u vozilu kod vozača ili kupovinom posebne karte kod kontrolora.

Za decu do sedam godina starosti, i pripadnike komunalne policije u uniformi, ugovor o prevozu se zaključuje momentom ulaska u vozilo i ova lica nisu u obavezi da poseduju voznu ispravu.

Korisnik koji je prilikom kontrole zatečen u vozilu dužan je da kontroloru ili drugom ovlašćenom licu ustupi radi provere voznu ispravu, osim lica iz stava 3. ovog člana. Za korišćenje usluge prevoza korisnik je dužan da u vozil poseduje važeću i ispravnu voznu ispravu.

Za korišćenje usluge prevoza korisnik je dužan da u vozilu poseduje važeću kartu, koju je na zahtev kontrolora ili ovlašćenog lica dužan da ustupi radi provere.

Ukoliko korisnik koji je prilikom kontrole zatečen u vozilu ili rezervisanom prostoru odbije da kontroloru ili drugom ovlašćenom licu ustupi radi provere voznu ispravu smatra se da ne poseduje važeću kartu.

Ukoliko korisnik ne poseduje važeću i ispravnu voznu ispravu odnosno ne poseduje važeću kartu, osim lica i stava 3. ovog člana, ili odbije da voznu ispravu ustupi radi provere, dužan je da kontroloru ili drugom ovlašćenom licu pruži podatke o svom identitetu.

Kontrola korisnika koji je u trenutku kontrole zatečen u vozilu bez važeće i ispravne vozne isprave ili bez važeće karte na zahtev putnika ili kontrolora može biti završena i na stajalištu.

Za kupovinu karte kod vozača korisnik je dužan da obezbedi tačan iznos novca u vrednosti broja karata koje kupuje.

Član 25

Korisnik koji je u vozilu zatečen bez važeće i ispravne vozne isprave ili bez važeće karte na zahtev kontrolora može kupiti posebnu kartu.

Posebna karta obavezno sadrži:

- podatke o korisniku (ime, prezime, JMBG i sl.);

- cenu utvrđenu aktom iz člana 22. ovog pravilnika;

- liniju javnog prevoza, ID vozila;

- datum i vreme izdavanja i službeni broj kontrolora.

Kupovinom posebne karte, od momenta izdavanja, korisnik stiče pravo na započeto i dalje korišćenje usluge linijskog prevoza u JTS, u danu u kome je karta izdata.

Putnik koji je uslugu prevoza platio posebnom kartom dužan je da prilikom svake naredne kontrole uz posebnu kartu kontroloru na uvid pruži i podatke o svom identitetu.

Korisniku koji ne kupi posebnu kartu izdaje se prekršajni nalog odnosno zapisnik koji sadrži sledeće podatke o licu:

- ime i prezime, JMBG;

- adresa;

- broj identifikacione isprave;

- organ izdavanja identifikacione isprave.

Podatke o korisniku koje se u momentu kontrole zateklo u vozilu, bez važeće karte i koje ne kupi posebnu kartu, kontrolor upisuje u službenu evidenciju i elektronskim putem stavlja na uvid komunalnoj policiji radi izdavanja prekršajnog naloga.

Ovako sačinjen i elektronski potpisan prekršajni nalog šalje se elektronskim putem kontroloru na njegov prenosni uređaj, koji ga štampa i uručuje korisniku.

U slučaju nemogućnosti štampanja prekršajnog naloga kontrolor korisniku uručuje zapisnik radi upisa u službenu evidenciju i stavljanja na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga.

Korisnik koji se u momentu kontrole zateklo u vozilu bez važeće karte i koje ne kupi posebnu kartu dužno je da po uručenju odštampane kopije elektronski potpisanog prekršajnog naloga, odnosno zapisnika napusti vozilo na prvom narednom stajalištu.

Ukoliko lice ne napusti vozilo, kontrolor može da izda nalog vozaču da zaustavi i zadrži vozilo na stajalištu.

Uručenje i plaćanje prekršajnog naloga vrši se u skladu sa zakonom kojim se reguliše prekršajni postupak.

Kontrolor u kontroli može zatražiti pomoć policijske uprave, odnosno komunalne policije.

Na linijama na kojima validaciju voznih isprava prati vozač, vozač je dužan da zaustavi vozilo dok lice ne kupi kartu ili uspešno ne validira voznu ispravu, odnosno ne napusti vozilo.

Član 26

Korisnik sa personalizovanom plastičnom smart karticom bez upisane elektronske karte u pretplati za mesec u kome se vrši kontrola, isteklom personalizovanom smart karticom bez upisane elektronske karte u pretplati za mesec u kome se vrši kontrola kao i isteklom personalizovanom smart karticom kojom se ostvaruje pravo na uslugu prevoza bez naknade, smatra se putnikom bez važeće karte i kontrolor će blokirati ove kartice ukoliko putnik prethodno nije kupio posebnu kartu odnosno obezbedio podatke kontroloru za izdavanje prekršajnog naloga odnosno zapisnika.

Deblokada kartica iz stava 1. ovog člana vrši se u Korisničkom servisu nakon što korisnik omogući podatke za upisivanje u službenu evidenciju i stavljanje na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga odnosno nakon što korisnik omogući podatke za izdavanje Zapisnika.

Blokirana kartica iz stava 1 ovog člana je neispravna vozna isprava.

Korisniku koji je registrovan u sistemu kao korisnik koji ima blokiranu personalizovanu karticu za povlašćen ili besplatan prevoz prilikom izdavanja nove kartice, u okviru besplatnih ili povlašćenih kategorija, biće uručen zapisnik radi upisa u službenu evidenciju i stavljanja na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga.

Putnik je dužan da beskontaktnu smart karticu sa upisanom važećom kartom validira prilikom ulaska u vozilo.

Ako se u postupku provere utvrdi da nije izvršena validacija vozne isprave koja glasi na ime, kontrolor će voznu ispravu blokirati i dati putniku uputstva u pogledu načina deblokade kartice, nakon čega putnik može da završi započetu vožnju.

U slučaju da u vozilu tokom kontrole kontrolor ponovo zatekne putnika sa blokiranom voznom ispravom iz prethodnog stava, naložiće putniku da se udalji iz vozila na prvom narednom stajalištu u periodu važenja upisana karte. Nakon isteka perioda važenja upisane karte, blokirana kartica je neispravna vozna isprava.

Cena deblokade kartice iz stava 5. ovog člana utvrđuje se aktom iz člana 22. ovog pravilnika.

Član 27

Kontrolor je dužan da u sledećim slučajevima od korisnika oduzme karticu, uz izdavanje potvrde o oduzimanju, pod uslovom da korisnik nije kupio posebnu kartu ili nije obezbedio podatke za izdavanje prekršajnog naloga odnosno zapisnika:

- korišćenje službene legitimacije JTS sistema kao vozne isprave;

- zloupotrebe personalizovane kartice (korišćenje kartice od strane drugog lica i dr. vrste zloupotrebe), bez obzira da li je korisnik kupio posebnu kartu ili obezbedio podatke za izdavanje prekršajnog naloga odnosno zapisnika;

- korišćenje oštećene personalizovane kartice kao vozne isprave;

- u slučaju korišćenja blokirane personalizovane smart kartice kao vozne isprave bez upisane elektronske karte u pretplati za mesec u kome se vrši kontrola odnosno u slučaju korišćenja istekle personalizovane smart kartica bez upisane elektronske karte u pretplati za mesec u kome se vrši kontrola kao i istekle personalizovane smart kartice kojom se ostvaruje pravo na uslugu prevoza bez naknade;

- korišćenje oštećene nepersonalizovane plastične i papirne smart kartice kao vozne isprave;

- korišćenje nepersonalizovane plastične smart kartice kao vozne isprave sa koje validacijom nisu umanjena sredstva za iznos odgovarajuće vremenske karte.

Potvrda o oduzimanju obavezno sadrži datum oduzimanja, liniju, broj (tzv. alias) oduzete kartice i službeni broj kontrolora.

Po isteku perioda od 48 sati od momenta oduzimanja, korisnik oduzete kartice može preuzeti oduzetu karticu u korisničkom centru uz prilaganje potvrde o oduzimanju i to u sledećim slučajevima:

- službena legitimacija JTS sistema se vraća korisniku nakon uplate iznosa u visini posebne karte;

- zloupotreba personalizovane smart kartice - kartica se ne vraća korisniku, a u zavisnosti od slučaja zloupotrebe zadržava se kao dokaz u postupku pred nadležnim organima;

- istekla personalizovana smart kartica kao vozna isprava bez upisane elektronske karte u pretplati za period kontrole - kartica se vraća korisniku nakon što korisnik omogući podatke za upisivanje u službenu evidenciju i stavljanje na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga;

- oštećena personalizovana smart kartica sa upisanom elektronskom kartom u pretplati za period kontrole - kartica se vraća korisniku nakon što korisnik obezbedi novu ispravnu personalizovanu karticu, a u slučaju da ista kartica ponovo bude predmet oduzimanja kartica se ne vraća korisniku;

- oštećena personalizovana smart kartica bez upisane elektronske karte u pretplati za period kontrole - kartica se vraća korisniku nakon što korisnik omogući podatke za upisivanje u službenu evidenciju i stavljanje na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga;

- blokirana personalizovana smart kartica bez upisane elektronske karte u pretplati za mesec u kome se vrši kontrola, odnosno istekla personalizovana smart kartica bez upisane elektronske karte u pretplati za mesec u kome se vrši kontrola, kao i istekla personalizovana smart kartica kojom se ostvaruju se pravo na uslugu prevoza bez naknade - kartica se vraća korisniku nakon što korisnik omogući podatke za upisivanje u službenu evidenciju i stavljanje na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga;

- oštećena nepersonalizovana plastična i papirna smart kartica - kartica se ne vraća korisniku i zadržava se u korisničkom centru do komisijskog uništenja. Preostala sredstva sa ove kartice mogu se prebaciti na obezbeđenu novu ispravnu karticu tek pošto korisnik omogući podatke za upisivanje u službenu evidenciju i stavljanja na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanje prekršajnog naloga;

- nepersonalizovana plastična smart kartica kao vozna isprava sa koje validacijom nisu umanjena sredstva za iznos odgovarajuće osnovne vremenske karte - vraćaju se korisniku nakon što korisnik omogući podatke za upisivanje u službenu evidenciju i stavljanje na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga.

Nepersonalizovane kartice koje korisnik ostavi kod kontrolora bez uzimanja potvrde o oduzimanju, za koje korisnik u roku od 30 dana ne može da dostavi dokaz o dopuni kartice (slip o dopuni), uništavaju se komisijski, dok se kartice za koje korisnik dostavi dokaz o dopuni kartice vraćaju korisniku nakon što korisnik omogući podatke za upisivanje u službenu evidenciju i stavljanje na uvid ovlašćenom službenom licu radi izdavanja prekršajnog naloga.

Sve kartice oduzete uz izdavanje potvrde o oduzimanju kao i sve dostavljene pronađene kartice od strane drugih lica komisijski se uništavaju nakon isteka perioda od 60 dana.

V KATEGORIJE KORISNIKA I USLOVI KORIŠĆENJA USLUGE PREVOZA

Član 28

Uslugu prevoza u režimu pretplate u JTS, zavisno od kategorije, korisnici mogu ostvariti kao:

1. prevoz sa naknadom:

- bez popusta;

- sa popustom;

2. prevoz bez naknade:

- sa neograničenim vremenom trajanja bez vozne isprave;

- sa ograničenim vremenom trajanja sa voznom ispravom.

Član 29

Uslugu prevoza sa naknadom bez popusta, uz odgovarajuću voznu ispravu (kartica tzv. zaposleni), ostvaruju:

1. građani Republike Srbije;

2. strani državljani.

Član 30

Korisnici iz člana 29. ovog pravilnika ostvaruju pravo na izdavanje odgovarajuće personalizovane plastične smart kartice na osnovu podnetog zahteva za izdavanje vozne isprave i sledeće dokumentacije kojom dokazuju svoj status:

- kategorija pod tačkom 1: lična karta ili pasoš na uvid;

- kategorija pod tačkom 2: lična karta ili pasoš na uvid.

Član 31

Uslugu prevoza sa naknadom sa popustom (povlašćene kategorije korisnika), uz odgovarajuću voznu ispravu, ostvaruju sledeći korisnici:

1) učenici osnovnih škola (bez prava na besplatan prevoz po odluci SG);

2) učenici srednjih škola do navršenih 20 godina života (bez prava na besplatan prevoz po odluci SG)

3) studenti visokoškolskih ustanova do navršenih 26 godina života, odnosno studenti doktorskih studija i studenti fakulteta čije osnovne ili integrisane akademske studije traju šest školskih godina, do navršenih 28 godina života;

4) penzioneri (lični i porodični);

5) nezaposlena lica koja su na evidenciji kod organizacije nadležne za poslove zapošljavanja na teritoriji grada Kragujevca;

6) korisnici prava na socijalnu pomoć (sa učešćem od 30%);

7) civilni invalidi rata;

8) korisnici prava na porodičnu invalidninu na osnovu palog borca.

Član 32

Korisnici iz člana 31. ovog pravilnika ostvaruju pravo na izdavanje odgovarajuće personalizovane plastične smart kartice bez izdavanja rešenja a na osnovu podnetog zahteva za izdavanje vozne isprave i sledeće dokumentacije kojom dokazuju svoj status:

R. BR.

NAZIV KATEGORIJE

POTREBNA DOKUMENTACIJA

1

Učenici osnovnih škola (bez prava na besplatan prevoz po odluci Skupštine grada)

- fotokopija zdravstvene knjižice/očitana zdravstvena knjižica/fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih/fotokopija pasoša/fotokopija ili očitana lična karta (original na uvid)

2

Učenici srednjih škola do navršenih 20 godina života (bez prava na besplatan prevoz po odluci Skupštine grada)

- fotokopija zdravstvene knjižice/očitana zdravstvena knjižica/fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih/fotokopija pasoša/fotokopija ili očitana lična karta (original na uvid)
- potvrda o redovnom pohađanju škole

3

Studenti visokoškolskih ustanova do navršenih 26. godina života, odnosno studenti doktorskih studija i studenti fakulteta čije osnovne ili integrisane akademske studije traju šest školskih godina, do navršenih 28. godina života

- fotokopija ili očitana lična karta (original na uvid)
- potvrda o redovnom pohađanju fakulteta/fotokopija prve strane (gde se vidi ime i prezime studenta) i strane gde je upisana godina (original na uvid)

4

Penzioneri (lični i porodični)

- fotokopija ili očitana lična karta (original na uvid)
- fotokopija zadnjeg čeka od penzije/penzionerska kartica/fotokopija rešenja o priznatom pravu na penziju RFPIO (original na uvid)

5

Nezaposlena lica koja su na evidenciji kod organizacije nadležne za poslove zapošljavanja na teritoriji grada Kragujevca

- fotokopija ili očitana lična karta (original na uvid)
- originalna potvrda koju izdaje NSZ Kragujevac da lice nije u radnom odnosu - status u potvrdi "nezaposleno lice", ne starije od 15 dana

6

Korisnici prava na socijalnu pomoć (sa učešćem od 30%)

- fotokopija ili očitana lična karta (original na uvid)
- overena fotokopija rešenja nadležnog organa Republike Srbije o korišćenju prava na novčanu socijalnu pomoć ili original uverenja nadležnog organa Republike Srbije - uverenje ne starije od 15 dana

7

Civilni invalidi rata

- fotokopija lične karte/očitana lična karta(original na uvid)
- overena fotokopija rešenja nadležnog organa Republike Srbije kojim lice dokazuje status (ne starija od 15 dana)
- originalna potvrda koju izdaje NSZ Kragujevac da lice nije u radnom odnosu- status u potvrdi "nezaposleno lice"/potvrda RFPIO fonda o postojanju/nepostojanju prijave na osiguranje, ne starija od 15 dana

8

Korisnici prava na porodičnu invalidninu po osnovu palog borca

- fotokopija lične karte/očitana lična karta(original na uvid)
- overena fotokopija rešenja nadležnog organa Republike Srbije kojim lice dokazuje status(ne starija od 15 dana)
- originalna potvrda koju izdaje NSZ Kragujevac da lice nije u radnom odnosu- status u potvrdi "nezaposleno lice"/potvrda RFPIO fonda o postojanju/nepostojanju prijave na osiguranje, ne starija od 15 dana

Član 33

Korisnici iz člana 31. stav 1. tačka 1. ovog pravilnika ostvaruju pravo na izdavanje odgovarajuće personalizovane plastične smart kartice na osnovu podnetog zahteva za izdavanje vozne isprave sa potpisom jednog od roditelja odnosno lica koje se stara o učeniku, u ime učenika.

Član 34

Uslugu prevoza bez naknade (besplatan prevoz) sa neograničenim vremenom trajanja bez vozne isprave ostvaruju:

- deca do sedam godina starosti i

- pripadnici komunalne policije u uniformi.

Član 35

Uslugu prevoza bez naknade (besplatan prevoz) sa ograničenim vremenom trajanja, najduže do kraja perioda važenja kartice, uz odgovarajuću voznu ispravu, ostvaruju:

1. učenici osnovnih škola sa prebivalištem na teritoriji grada Kragujevca;

2. učenici srednjih škola sa prebivalištem na teritoriji grada Kragujevca;

3. lica sa i preko 65 godina starosti;

4. ratni vojni invalidi i mirnodopski vojni invalidi;

5. gluva i nagluva lica;

6. slepa i slabovida lica;

7. lica obolela od cerebralne paralize, dečije paralize i plegije;

8. lica obolela od mišićne distrofije;

9. lica obolela od multiple skleroze;

10. dijalizirana, transplatirana lica i hronični bubrežni bolesnici;

11. lica sa lakom, umerenom, teškom i dubokom duševnom zaostalošću i lica obolela od poremećaja razvoja;

12. dobrovoljni davaoci krvi, koji su dali krv 75 i više puta;

13. trudnice.

Član 36

Korisnici iz člana 35. ovog pravilnika ostvaruju pravo na izdavanje odgovarajuće personalizovane plastične smart kartice, bez izdavanja rešenja, na osnovu podnetog zahteva za izdavanje vozne isprave i sledeće dokumentacije, kojom dokazuju svoj status:

R. BR.

NAZIV KATEGORIJE

POTREBNA DOKUMENTACIJA

1

Učenici osnovnih škola sa prebivalištem na teritoriji grada Kragujevca

- fotokopija zdravstvene knjižice/očitana zdravstvena knjižica/fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih/fotokopija pasoša/fotokopija ili očitana lična karta (original na uvid), na kojoj je prebivalište na teritoriji grada Kragujevca

2

Učenici srednjih škola sa prebivalištem na teritoriji grada Kragujevca

- fotokopija zdravstvene knjižice/očitana zdravstvena knjižica/fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih/fotokopija pasoša/fotokopija ili očitana lična karta (original na uvid), na kojoj je prebivalište na teritoriji grada Kragujevca
- potvrda o redovnom pohađanju škole

3

Lica sa i preko 65 godina starosti

- fotokopija ili očitana lična karta (original na uvid)
ili
- fotokopija izbegličke legitimacije-plave boje (original na uvid) ili
- fotokopija legitimacije za raseljena lica-bele boje (original na uvid) i fotokopija potvrde MUP-a o prijavljenom boravku na teritoriji grada Kragujevca ne starija od 2 godine (original na uvid)

4

Ratni vojni invalidi i mirnodopski vojni invalidi

- fotokopija lične karte/očitana lična karta (original na uvid)
- overena fotokopoija rešenja nadležnog organa Republike Srbije kojim lice dokazuje status
- originalna potvrda koju izdaje NSZ Kragujevac da lice nije u radnom odnosu- status u potvrdi "nezaposleno lice"/potvrda RFPIO fonda o postojanju/nepostojanju prijave na osiguranje, ne starija od 15 dana

5

Gluva i nagluva lica

PUNOLETNI
- fotokopija lične karte/očitana lična karta(original na uvid)
- overena fotokopija medicinskog kartona za evidenciju i kategorizaciju gluvih i nagluvih koji je overen od nadležne državne zdravstvene ustanove Republike Srbije i lekarske komisije(fotokopija u formatu A3 koji je identičan originalu)/potvrda izabranog lekara o zdravstvenom stanju
- originalna potvrda koju izdaje NSZ Kragujevac da lice nije u radnom odnosu- status u potvrdi "nezaposleno lice"/potvrda RFPIO fonda o postojanju/nepostojanju prijave na osiguranje, ne starija od 15 dana
MALOLETNI
- popunjen obrazac (zahtev) za izdavanje legitimacije
- fotokopija pasoša/zdravstvene knjižice/čitač elektronske zdravstvene/fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih (original na uvid)
- overena fotokopija nadležne zdravstvene ustanove Republike Srbije sa šifrom i latinskim nazivom

6

Slepa i slabovida lica

PUNOLETNI
- fotokopija lične karte/očitana lična karta (original na uvid)
- overena fotokopija medicinskog kartona za evidenciju i kategorizaciju slepih i slabovidih koji je overen od nadležne državne zdravstvene ustanove Republike Srbije i lekarske komisije (fotokopija u formatu A3 koji je identičan originalu).
- originalna potvrda koju izdaje NSZ Kragujevac da lice nije u radnom odnosu- status u potvrdi "nezaposleno lice"/potvrda RFPIO fonda o postojanju/nepostojanju prijave na osiguranje, ne starija od 15 dana -
MALOLETNI
- popunjen obrazac (zahtev) za izdavanje legitimacije
- fotokopija pasoša/zdravstvene knjižice/čitač elektronske zdravstvene/fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih (original na uvid)
- overena fotokopija nalaza nadležne zdravstvene ustanove Republike Srbije sa šifrom i latinskim nazivom

7

Lica obolela od cerebralne paralize, dečije paralize i plegije

PUNOLETNI
- fotokopija lične karte/očitana lična karta (original na uvid)
- original izvod iz zdravstvenog kartona DZ Republike Srbije, koji obavezno sadrži broj zdrav. kartona, JMBG, šifru, latinski naziv bolesti i koji mora biti potpisan od strane nadležnog ordinirajućeg lekara i overen od strane zdravstvene ustanove/ potvrda izabranog lekara o zdravstvenom stanju.
- originalna potvrda koju izdaje NSZ Kragujevac da lice nije u radnom odnosu- status u potvrdi "nezaposleno lice"/potvrda RFPIO fonda o postojanju/nepostojanju prijave na osiguranje, ne starija od 15 dana
MALOLETNI
- popunjen obrazac (zahtev) za izdavanje legitimacije
- fotokopija pasoša/zdravstvene knjižice/čitač elektronske zdravstvene/fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih (original na uvid)
- overena fotokopija nalaza nadležne zdravstvene ustanove Republike Srbije sa šifrom i latinskim nazivom

8

Lica obolela od mišićne distrofije

PUNOLETNI
- fotokopija lične karte/očitana lična karta(original na uvid)
- original izvod iz zdravstvenog kartona DZ Republike Srbije, koji obavezno sadrži broj zdrav. kartona, JMBG, šifru, latinski naziv bolesti i koji mora biti potpisan od strane nadležnog ordinirajućeg lekara i overen od strane zdravstvene ustanove/ potvrda izabranog lekara o zdravstvenom stanju.
- originalna potvrda koju izdaje NSZ Kragujevac da lice nije u radnom odnosu- status u potvrdi "nezaposleno lice"/potvrda RFPIO fonda o postojanju/nepostojanju prijave na osiguranje, ne starija od 15 dana
MALOLETNI
- fotokopija pasoša/zdravstvene knjižice/čitač elektronske zdravstvene/fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih (original na uvid)
- overena fotokopija nalaza nadležne zdravstvene ustanove Republike Srbije sa šifrom i latinskim nazivom

9

Lica obolela od multiple skleroze

PUNOLETNI
- fotokopija lične karte/očitana lična karta(original na uvid)
- original izvod iz zdravstvenog kartona DZ Republike Srbije, koji obavezno sadrži broj zdrav. kartona, JMBG, šifru, latinski naziv bolesti i koji mora biti potpisan od strane nadležnog ordinirajućeg lekara i overen od strane zdravstvene ustanove/ potvrda izabranog lekara o zdravstvenom stanju.
- originalna potvrda koju izdaje NSZ Kragujevac da lice nije u radnom odnosu- status u potvrdi "nezaposleno lice"/potvrda RFPIO fonda o postojanju/nepostojanju prijave na osiguranje, ne starija od 15 dana
MALOLETNI
- popunjen obrazac (zahtev) za izdavanje legitimacije
- fotokopija pasoša/zdravstvene knjižice/čitač elektronske zdravstvene/fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih (original na uvid)
- overena fotokopija nalaza nadležne zdravstvene ustanove Republike Srbije sa šifrom i latinskim nazivom

10

Dijalizirana, transplantirana lica i hronični bubrežni bolesnici

PUNOLETNI
- fotokopija lične karte/očitana lična karta (original na uvid)
- original izvod iz zdravstvenog kartona DZ Republike Srbije, koji obavezno sadrži broj zdrav. kartona, JMBG, i koji mora biti potpisan od strane nadležnog ordinirajućeg lekara i overen od strane zdravstvene ustanove/ potvrda izabranog lekara o zdravstvenom stanju.
- originalna potvrda koju izdaje NSZ Kragujevac da lice nije u radnom odnosu- status u potvrdi "nezaposleno lice"/potvrda RFPIO fonda o postojanju/nepostojanju prijave na osiguranje, ne starija od 15 dana
MALOLETNI
- popunjen obrazac (zahtev) za izdavanje legitimacije
- fotokopija pasoša/zdravstvene knjižice/čitač elektronske zdravstvene/fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih (original na uvid)
- overena fotokopija nalaza nadležne zdravstvene ustanove Republike Srbije sa šifrom i latinskim nazivom

11

Lica sa lakom, umerenom, teškom i dubokom duševnom zaostalošću i lica obolela od poremećaja razvoja

PUNOLETNI
- fotokopija lične karte/očitana lična karta (original na uvid)
- original izvod iz zdravstvenog kartona DZ Republike Srbije, koji obavezno sadrži broj zdrav. kartona, JMBG, šifru, latinski naziv bolesti i koji mora biti potpisan od strane nadležnog ordinirajućeg lekara i overen od strane zdravstvene ustanove/ potvrda izabranog lekara o zdravstvenom stanju.
- originalna potvrda koju izdaje NSZ Kragujevac da lice nije u radnom odnosu - status u potvrdi "nezaposleno lice"/potvrda RFPIO fonda o postojanju/nepostojanju prijave na osiguranje, ne starija od 15 dana
MALOLETNI
- fotokopija pasoša/zdravstvene knjižice/čitač elektronske zdravstvene/fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih (original na uvid)
- overena fotokopija nalaza nadležne zdravstvene ustanove Republike Srbije sa šifrom i latinskim nazivom

12

Dobrovoljni davaoci krvi koji su dli krv 75 i više puta

- fotokopija lične karte/očitana lična karta (original na uvid)
- potvrda nadležnog organa o broju davanja krvi

13

Trudnice

- fotokopija lične karte/očitana lična karta (original na uvid)
- original lekarsko uverenje/potvrda (državne ili privatne ustanove Republike Srbije) sa terminom porođaja.

Uverenja/potvrde i rešenja kojima lica dokazuju status u postupku izdavanja personalizovane kartice, za sve besplatne kategorije, moraju sadržati podatke na osnovu kojih se nedvosmisleno može utvrditi identitet lica (JMBG ili datum rođenja i adresa stanovanja).

Član 37

Korisnici iz člana 35. stav 1. tačka 1. ovog pravilnika ostvaruju pravo na izdavanje odgovarajuće personalizovane plastične smart kartice na osnovu podnetog zahteva za izdavanje vozne isprave sa potpisom jednog od roditelja odnosno lica koje se stara o učeniku, u ime učenika.

U slučaju podnošenja zahteva za izdavanje personalizovane kartice za kategoriju korisnika iz člana 35. stav 1. tačka 1. ovog pravilnika preko osnovne škole, odnosno osnovne škole za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju, škola predaje overeni spisak upisanih učenika (po razredima), fotografiju učenika i potpisan zahtev od lica iz stava 1. ovog člana.

Član 38

Za izdavanje personalizovanih plastičnih smart kartica korisnik podnosi zahtev lično uz propisanu dokumentaciju, fotografiše se na licu mesta ili podnosi ličnu fotografiju 3,0 x 3,5 cm ne stariju od šest meseci.

Za izdavanje personalizovanih voznih isprava za maloletna lica, zahtev podnosi roditelj ili staratelj uz odgovarajuću dokumentaciju i priloženu fotografiju 3,0 x 3,5 cm ne stariju od šest meseci, osim u slučaju da zahtev podnosi korisnik uz sopstvenu ličnu kartu.

U slučaju grupnog podnošenja zahteva za izdavanje personalizovanih voznih isprava, pored propisane dokumentacije podnosi se i fotografija 3,0 x 3,5 ne starije od šest meseci.

Za izdavanje svake naredne personalizovane kartice u okviru iste kategorije za ostvarivanje prava na uslugu prevoza bez naknade (besplatan prevoz), kao i za produženje kartice korisnik dostavlja identičnu dokumentaciju kao i prilikom prvog izdavanja kartice.

Izdavanje svake naredne personalizovane kartice u okviru iste kategorije za ostvarivanje prava na uslugu prevoza sa naknadom sa popustom (povlašćen prevoz) kao i produženje važnosti kartice odobrava se korisniku i uz prilaganje fotokopije pasoša (original na uvid) umesto lične karte uz ispunjavanje svih ostalih uslova propisanih pravilnikom. Rok važenja/produženja kartice je identičan sa rokom važenja/produženja prve izdate kartice u okviru iste kategorije koja je izdata na osnovu lične karte.

U slučaju gubitka studentske kartice u toku tekuće školske godine, ukoliko je kartica za tekuću školsku godinu prethodno bila produžena na osnovu važeće potvrde o pohađanju visokoškolske ustanove, nova kartica može biti izdata korisniku i na osnovu fotokopije lične karte (original na uvid) i fotokopije indeksa o upisanom semestru (original na uvid).

GAS će formirati elektronsku bazu podataka, po ličnim dosijeima korisnika, odnosno alias brojevima kartica, u kojima je sadržana dokumentacija na osnovu koje je izvršeno izdavanje svake personalizovane kartice.

Član 39

Personalizovana plastična smart kartica se može blokirati:

- od strane Korisničkog servisa GAS-a usled utvrđene nepravilnosti;

- na zahtev korisnika kartice;

- u postupku kontrole od strane kontrolora.

Blokirana personalizovana plastična smart kartica je neispravna vozna isprava.

Prebacivanje novčanih sredstava sa jedne na drugu nepersonalizovanu karticu vrši se isključivo uz blokadu kartice sa koje se prebacuju sredstva, pri čemu se blokirana kartica sa koje se prebacuju sredstva zadržava u korisničkom centru do komisijskog uništenja.

Član 40

Voznu ispravu za korišćenje besplatnog prevoza u slučajevima organizovanja značajnih međunarodnih skupova, kulturnih i naučnih manifestacija, sportskih događaja i dr. u kojima je grad Kragujevac domaćin, može da odobri Gradsko veće.

Rok važenja vozne isprave određuje se na osnovu vremena trajanja manifestacije, odnosno gore označenih događaja.

Vozne isprave iz stava 1. ovog člana se ne validiraju.

VI OSIGURANJE PUTNIKA U JAVNOM PREVOZU

Član 41

Prevoznik koji obavlja javni prevoz putnika dužan je da zaključi ugovor o osiguranju putnika u javnom prevozu od posledica nesrećnog slučaja, u skladu sa posebnim zakonom.

Prevoznik je dužan da na vidnom mestu u prevoznom sredstvu naznači podatke o zaključenom ugovoru o osiguranju, a naročito naziv društva za osiguranje i prava putnika po osnovu tog ugovora.

VII SISTEM PRODAJE VOZNIH ISPRAVA

Član 42

GAS za potrebe prodaje voznih isprava organizuje:

- prodajna mesta na kojima se vrši izdavanje personalizovanih plastičnih smart kartica;

- prodajna mesta na kojima se vrši prodaja nepersonalizovanih plastičnih i papirnih smart kartica, karata u pretplati i karata van režima pretplate;

- prodaju karata u vozilu kod vozača;

- prodaju posebnih karata kod kontrolora.

Prodajna mesta iz stava 1. alineja 1. i 2. moraju da budu u blizini stajališta, terminusa i u zoni velike atrakcije putnika i ravnomerno raspoređena na teritoriji celog grada.

Član 43

Izdavanje personalizovanih plastičnih smart kartica vrši se na posebnim prodajnim mestima specijalizovanim za tu vrstu posla, koja su opremljena neophodnom opremom za izdavanje ove vrste kartica.

Prilikom preuzimanja kartice korisniku se izdaje potvrda o naplaćenoj usluzi izdavanja kartice.

Cena izdavanja kartice utvrđena je aktom Gradskog veća iz člana 22. ovog pravilnika.

Izdavanjem nove personalizovane smart kartice, prethodno izdata personalizovana kartica automatski se blokira, tako da korisnik može imati samo jednu aktivnu karticu, bez obzira na kategoriju.

O izdatim karticama vodi se evidencija koja je ažurna, tačna i bezbednim merama zaštićena od neovlašćenog pristupa i korišćenja, u skladu sa posebnim zakonom.

U slučaju nestanka personalizovane plastične smart kartice korisnik lično prijavljuje nestanak u Korisničkim servisu GAS-a i potpisuje zahtev za blokiranje kartice.

Na zahtev korisnika koji je prijavio nestanak personalizovane plastične smart kartice izdaje se nova kartica.

U slučaju da je na blokiranu personalizovanu karticu bila upisana karta korisnik ima pravo da u periodu važenja karte u Korisničkom servisu istu kartu upiše na novu karticu u okviru iste kategorije.

Član 44

Dopuna personalizovanih plastičnih smart kartica za fizička lica vrši se od 25. u mesecu za naredni mesec i od 1. do 24. za tekući mesec. Korisnici uplatom iznosa stiču pravo na uslugu prevoza u skladu sa članom 28. ovog pravilnika.

Nepersonalizovane plastične smart kartice korisnik dopunjuje željenim novčanim iznosom u skladu sa ograničenjem propisanim aktom iz člana 22. ovog pravilnika.

Nepersonalizovane papirne smart kartice se ne dopunjuju, već korisnici prilikom kupovine uplaćuju iznos u vrednosti izabrane dnevne vremenske karte.

VIII MODELI ZA FORMIRANJE CENA KARATA

Član 45

Na osnovu primenjenog tarifnog sistema i izabranih vrsta karata dati su modeli za formiranje cena osnovnih vrsta karata:

1. Cene karata van režima pretplate

1.1.Elektronska karta za jednu vožnju

Osnovna cena karte za vožnju u jednoj zoni ili jednoj relaciji jeste Co (takozvani tarifni model). Cena karte za određeni broj zona Cz se formira tako što uzima u obzir osnovnu cenu Co i tarifni korak Kz za svaku narednu zonu odnosno relaciju prema sledećem modelu:

Cz = Co * Kz [dinara]

1.2. Papirna karta kupljena kod vozača u vozilu

Cena karte kupljene u vozilu Cv zavisi od cene karte kupljene u pretprodaji uvećane za određeni procenat KV zbog povećanja troškova naplate (naplata od strane vozača).

Cv= Co * KV [dinara]

1.3. Vremenske karte

Cene vremenskih karti kupljene u pretprodaji predstavljaju proizvod osnovne cene karte i planiranog prosečnog broja vožnji za vremenski period korišćenja karte.

Vrsta karte

Vremensko korišćenje karte

Prosečan broj vožnji
(vp)

Način obračuna

Vremenska karta za više vožnji

120 minuta

vp1

CVK= Co * vp1

Dnevne vremenske karte

Jedan dan

vp2

Cd1= Co * vp2

Tri dana

vp3

Cd3= Co * vp3

Pet dana

vp4

Cd5= Co * vp4

1.4. Posebna karta

Posebna karta važi na ime korisnika i ne može se prenositi na druga lica. Posebnu kartu izdaje kontrolor putnicima zatečenim u vozilu bez vozne isprave ili sa neispravnom voznom ispravom.

Cpk= Cv * 10 [dinara]

Kupovinom posebne karte kod kontrolora, od momenta izdavanja putnik stiče pravo na započeto i dalje korišćenje usluge linijskog prevoza u danu u kom je karta izdata.

2. Elektronske karte u pretplati

Cene mesečnih pretplatnih karata za određenu grupu korisnika Cmk zavise od mesečne mobilnosti pojedinih karakterističnih grupa u sistemu javnog gradskog i prigradskog transporta putnika Mmk (učenici, studeniti, zaposleni, penzioneri, nezaposleni i sl.), procenta komercijalnog popusta pk, procenta socijalnog popusta koji se odobrava za pojedine karakteristične grupe korisnika psg (učenici, nezaposleni, penzioneri i sl.). Opšti model za izračunavanje mesečne pretplatne karte bi bio:

Cmk= Mmk * Co * Kp [dinara]

2.1. Polumesečna elektronska karta u pretplati

Obračunava na sledeći način:

Cpmk= Cmk * 0,5 [dinara]

Cmk- cena mesečne karte za kategoriju korisnika "Građani RS i strani državljani".

Polumesečna elektronska karta u pretplati za prvu polovinu meseca važi od 01. do 15. u mesecu, odnosno za drugu polovinu meseca važi od 16. do kraja meseca.

2.2. Cena godišnje elektronske karte za pravna lica Cgk

Obračunava se po modelu:

Cgk= Cmk* 11 * (1 - Pkp) [dinara]

Cgk- cena godišnje karte,

Cmk - cena mesečne karte,

Pkp - količinski popust.

Količinski popust (Pkp):

- za individualne korisnike i pravna lica do 100 zaposlenih iznosi 0%,

- za pravna lica sa i preko 100 korisnika iznosi 10%