ODLUKAO KORIŠĆENJU JAVNIH POVRŠINA NA TERITORIJI GRADA SMEDEREVA("Sl. list grada Smedereva", br. 1/2019) |
Ovom Odlukom uređuju se uslovi, način i postupak privremenog korišćenja prostora na javnoj površini u poslovne i druge svrhe na teritoriji grada Smedereva i ne obuhvata korišćenje trajnog karaktera izgradnjom objekata infrastrukture.
Javna površina u smislu zakona kojim se uređuju naknade za korišćenje javnih dobara jeste površina utvrđena planskim dokumentom grada Smedereva koja je dostupna svim korisnicima pod jednakim uslovima:
- javna saobraćajna površina (put, ulica, pešačka zona i sl.);
- trg;
- javna zelena površina (park, skver, gradska šuma i sl.) i
- javna površina bloka (parkovski uređene površine i saobraćajne površine).
Pod privremenim korišćenjem prostora na javnoj površini u poslovne i druge svrhe smatra se korišćenje javne površine:
1. za obavljanje poslovne delatnosti u privremenim montažnim objektima,
2. za obavljanje poslovne delatnosti u privremenim pokretnim objektima,
3. za obavljanje poslovne delatnosti ispred poslovnih prodajnih objekata,
4. za obavljanje ugostiteljske delatnosti od strane ugostiteljskih radnji, poslastičarnica, pekara i sličnih objekata u bašti otvorenog i zatvorenog tipa,
5. za postavljanje automobila za dečju vožnju, pokretnih i fiksiranih,
6. za postavljanje zabavnih parkova i sličnih zabavnih radnji, cirkusa, za sportske objekte (sportske terene, klizališta i sl.), za održavanje koncerata, festivala i ostalih kulturnih i drugih manifestacija,
7. za postavljanje štandova za prezentacije, promocije i slično,
8. za održavanje sportskih ili drugih priredbi na gradskim magistralama, ulicama I i II reda, na ostalim ulicama na teritoriji grada i opštinskim putevima I i II reda,
9. po osnovu zauzeća građevinskim materijalom i za izvođenje građevinskih radova i izgradnju.
Korišćenje javnih površina za obavljanje poslovne delatnosti mogu vršiti pravna lica, preduzetnici, fizička lica adekvatno registrovana za obavljanje odgovarajuće delatnosti i registrovani poljoprivredni proizvođači u skladu sa zakonom i odredbama ove Odluke (u daljem tekstu: korisnik mesta).
Korišćenjem javnih površina ne sme se povrediti interes zaštite sigurnosti pešaka, motornih vozila i drugih učesnika u saobraćaju ili interes očuvanja i unapređenja izgleda grada, zaštite kulturno-istorijskih spomenika ili drugi javni interes, odnosno uslov sigurnosti lica i stvari.
II KORIŠĆENJE JAVNIH POVRŠINA RADI OBAVLJANJA POSLOVNE I DRUGE DELATNOSTI
Javne površine mogu se koristiti za postavljanje privremenih montažnih poslovnih objekata radi obavljanja poslovne delatnosti na osnovu odobrenja odeljenja Gradske uprave grada Smedereva, nadležnog za komunalne poslove (u daljem tekstu: nadležno odeljenje).
Privremeni poslovni objekat u smislu ove Odluke je manji objekat montažno demontažnog tipa privremenog karaktera, i to: kiosci, drvene kućice, drvena burad, drugi manji montažni objekti i drugi slični objekti za pružanje ugostiteljskih, zanatskih i drugih usluga za prodaju robe na malo i sl.
Manji montažni objekat je objekat po posebnom projektu koji se formira od gotovih elemenata, bruto površine od 10m2 do 30m2.
Kiosk je objekat za pružanje šalterskih usluga, bruto površine do 10,5m2, koji se postavlja u već izgrađenom finalnom obliku.
Javne površine se mogu koristiti za postavljanje privremenih pokretnih objekata u poslovne i druge svrhe i to: tezge, aparati za sladoled, kokice, palačinke, kukuruz, kesten, krofnice, hot dog, kremove, šećernu vunu i slično, konzervatori za sladoled, rashladne vitrine za prodaju osvežavajućih napitaka i slično; štandovi za prodaju sunčanih naočara, nakita, ukrasa, balona i slično, automobila za dečju vožnju, pokretnih i fiksiranih i drugi pokretni objekti za prodaju robe na malo i trgovine na malo u skladu sa zakonom, na osnovu odobrenja nadležnog odeljenja.
Javne površine se mogu koristiti za postavljanje zabavnih parkova i sličnih zabavnih radnji, cirkusa, za sportske terene (klizališta i sl.), za održavanje koncerata, festivala i ostalih kulturnih i drugih manifestacija na osnovu odobrenja nadležnog odeljenja.
Mesta za korišćenje javne površine za obavljanje poslovne delatnosti radi postavljanja objekata iz članova 5., 6. i 7. ove Odluke određuju se Programom mesta za postavljanje privremenih montažnih i pokretnih poslovnih objekata i drugih objekata (u daljem tekstu: Program).
Programom se određuje prostor na javnoj površini, vrsta, tip i bliža pravila za postavljanje objekata iz stava 1. ovog člana.
Predlog programa priprema nadležno odeljenje na osnovu predloga Javnog preduzeća Urbanizam Smederevo, Smederevo.
Program donosi Gradsko veće grada Smedereva na predlog nadležnog odeljenja.
Program se donosi na period od 5 godina i objavljuje se u "Službenom listu grada Smedereva".
Izmena i dopuna Programa vrši se po potrebi, po postupku predviđenom za njegovo donošenje.
Izmena i dopuna Programa važi do isteka roka važenja Programa koji se menja.
Program iz člana 8. stav 1. ove Odluke treba da sadrži podatke o dispoziciji, dimenzijama, površini, nameni i druge potrebne podatke od značaja za način korišćenja javne površine.
Deo javne površine korisnik koristi na osnovu odluke gradonačelnika o korišćenju prostora na javnoj površini, zaključenog ugovora o korišćenju prostora na javnoj površini sa Gradom i odobrenja nadležnog odeljenja.
Privremeni montažni i pokretni objekat se uklanja kada se promene Programom utvrđeni uslovi pod kojima je ovaj objekat postavljen i u drugim slučajevima utvrđenim ovom Odlukom.
III DAVANJE PROSTORA NA JAVNOJ POVRŠINI ZA PRIVREMENO KORIŠĆENJE RADI OBAVLJANJA POSLOVNE I DRUGE DELATNOSTI
Postupak davanja prostora na javnoj površini na privremeno korišćenje radi obavljanja poslovne i druge delatnosti sprovodi se raspisivanjem javnog konkursa putem prikupljanja pisanih ponuda.
Odluku o raspisivanju javnog konkursa iz prethodnog stava donosi Gradonačelnik.
Odluka iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:
- broj katastarske parcele ili deo katastarske parcele sa opisom i bližim određenjem prostora na javnoj površini koji se daje na korišćenje;
- način davanja prostora na javnoj površini koji se daje na korišćenje;
- uslove pod kojima se prostor na javnoj površini daje na korišćenje;
- namenu i delatnost koja se može obavljati u objektima koji se privremeno postavljaju;
- početni iznos ponude za određenu lokaciju.
Početni iznos ponude za određenu lokaciju utvrđuje se u zavisnosti od zone u kojoj se prostor nalazi i perioda korišćenja.
Zone iz stava 1. ovog člana identične su zonama utvrđenim posebnom odlukom o naknadama za korišćenje javnih površina.
Početni iznos ponude za određenu lokaciju određuje se množenjem površine prostora za korišćenje po metru kvadratnom, visine naknade utvrđene za zonu posebnom odlukom o naknadama za korišćenje javnih površina u kojoj se prostor nalazi i perioda korišćenja.
Javni konkurs iz člana 12. ove Odluke objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i na internet stranici grada Smedereva.
Postupak davanja prostora na javnoj površini za privremeno korišćenje radi obavljanja poslovne i druge delatnosti sprovodi Komisija koju obrazuje gradonačelnik.
Komisija iz stava 1. ovog člana ima predsednika i četiri člana.
Predsednik i članovi Komisije imaju zamenike.
Komisija radi i odlučuje u punom sastavu.
Stručne i administrativne poslove za Komisiju obavlja nadležno odeljenje.
Nakon donošenja akta iz člana 12. ove Odluke, Komisija iz člana 16. ove Odluke raspisuje konkurs za prikupljanje pisanih ponuda za privremeno korišćenje javne površine radi obavljanja poslovne i druge delatnosti.
Konkurs iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:
- naziv Komisije koja raspisuje konkurs;
- način davanja javne površine za privremeno korišćenje;
- opis javne površine (broj, odnosno oznaku mesta) koja se daje na korišćenje;
- uslove pod kojima se javna površina daje na korišćenje (period korišćenja i drugo);
- početni iznos ponude za određenu lokaciju;
- kriterijum za izbor najpovoljnijeg ponuđača;
- delatnost koja se može obavljati na javnoj površini;
- obaveze korisnika mesta u vezi sa korišćenjem javne površine za određenu delatnost;
- koji pravni subjekti imaju pravo učešća u postupku prikupljanja pisanih ponuda;
- način, mesto i vreme za dostavljanje pisanih ponuda za učešće na konkursu;
- mesto i vreme uvida u dokumentaciju u vezi sa javnom površinom koja se daje na korišćenje;
- depozit u visini 20% početnog iznosa ponude za određenu lokaciju za svako mesto ponaosob i broj računa na koji se isti uplaćuje;
- naznaku da će se ponuđaču čija je ponuda prihvaćena kao najpovoljnija iznos depozita uračunati u naknadu;
- rok za povraćaj depozita ponuđačima čija ponuda nije prihvaćena kao najpovoljnija;
- naznaku da se u ponudi obavezno navede broj računa na koji će se izvršiti povraćaj depozita;
- rok za dostavljanje pisanih ponuda;
- datum, vreme i mesto otvaranja pisanih ponuda.
Tekst konkursa iz stava 1. ovog člana priprema nadležno odeljenje.
Od dana objavljivanja javnog konkursa do dana do kojeg se mogu podnositi ponude mora proteći najmanje 15 dana.
Pravo učešća na konkursu imaju preduzetnici, pravna lica, fizička lica i registrovani poljoprivredni proizvođači.
Pravo učešća na konkursu nemaju:
- lica koja nisu izmirila obaveze po osnovu ranijih ili tekućih ugovora na osnovu kojih su stekla pravo na korišćenje javne površine;
- lica za koja je Komisija utvrdila da su u prethodnim postupcima dostavila najpovoljniju ponudu ali su kasnije odustala od iste, kao i lica koja nisu zaključila ugovor o korišćenju javne površine;
- lica i njihovi ovlašćeni predstavnici koji su zbog ometanja rada Komisije na nekom od prethodnih postupaka udaljeni od strane Komisije iz prostorije u kojoj je Komisija zasedala.
Ponuda za privremeno korišćenje javne površine radi obavljanja poslovne i druge delatnosti (u daljem tekstu: ponuda), treba obavezno da sadrži:
1. za registrovane poljoprivredne proizvođače: ime i prezime, adresu, broj lične karte i jedinstveni matični broj građana i potvrdu o aktivnom statusu gazdinstva;
2. za preduzetnike: ime i prezime preduzetnika, adresu, broj lične karte, jedinstveni matični broj građana, naziv radnje, PIB, matični broj i dokaz o registrovanoj delatnosti ili potpisanu izjavu u skladu sa članom 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku;
3. za pravna lica: naziv, sedište, PIB, matični broj i dokaz o registrovanoj delatnosti ili potpisanu izjavu u skladu sa članom 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku;
4. za fizička lica: ime i prezime, adresu, broj lične karte i jedinstven matični broj građana.
Ponuda treba obavezno da sadrži i ponuđeni iznos za određenu lokaciju izražen isključivo u fiksnom iznosu u dinarima, broj odnosno oznaku mesta za koje se podnosi ponuda, dokaz o uplati depozita, broj računa na koji će se izvršiti povraćaj depozita i potvrdu da učesnik u konkursu nema neizmirenih obaveza po osnovu korišćenja javne površine za obavljanje poslovne i druge delatnosti.
Pisana ponuda podnosi se u zatvorenoj koverti sa naznakom "Ponuda za privremeno korišćenje javne površine - mesto broj _______ - ne otvaraj", na adresu Gradska uprava grada Smedereva (za Komisiju za davanje prostora na javnoj površini za privremeno korišćenje radi obavljanja poslovne i druge delatnosti), Ulica Omladinska broj 1, Smederevo.
Neblagovremena ponuda je ponuda koja je podneta po isteku roka za podnošenje ponuda.
Nepotpuna ponuda je podneta ponuda koja ne sadrži podatke iz stava 1. i 2. ovog člana.
Ponude koje su nepotpune i neblagovremene Komisija će odbaciti.
Komisija utvrđuje da li su ponude dostavljene u zatvorenim kovertama, broj i blagovremenost prispelih ponuda i pristupa otvaranju ponuda.
Postupak otvaranja pisanih ponuda je javan i može prisustvovati svako zainteresovano lice.
Posle otvaranja pisanih ponuda Komisija pojedinačno razmatra svaku ponudu i u skladu sa kriterijumom iz konkursa utvrđuje najpovoljniju ponudu.
Izbor najpovoljnijeg ponuđača vrši se primenom kriterijuma visine ponuđene naknade.
Uslovi za sprovođenje postupka za privremeno korišćenje prostora na javnoj površini radi obavljanja poslovne i druge delatnosti ispunjeni su i ukoliko ponudu podnese jedan ponuđač, pod uslovom da je blagovremena i potpuna.
Ukoliko u postupku dva ili više ponuđača ponude isti iznos, Komisija će pozvati ponuđače koji su ponudili isti iznos, da u roku od 3 dana od dana prijema poziva, dostave novu pisanu zatvorenu ponudu sa uvećanim iznosom ponude u odnosu na prethodnu ponudu, a koje ponude će Komisija otvoriti i utvrditi najpovoljnijeg ponuđača.
Ukoliko ponuđači iz stava 2. ovog člana u roku od 3 dana ne dostave novu ponudu, odnosno ako su ponuđači dostavili nove ponude sa istovetnim iznosom, Komisija će izbor najpovoljnijeg ponuđača izvršiti putem žreba.
Učesnici postupka prikupljanja pisanih ponuda koji nisu izabrani za najpovoljnijeg ponuđača imaju pravo na povraćaj depozita u roku utvrđenom u konkursu.
Ukoliko ponuđač koji je od strane Komisije izabran kao najpovoljniji odustane od korišćenja javne površine ili ne zaključi ugovor o korišćenju, postupak će se ponoviti, a ponuđač gubi pravo na povraćaj depozita.
Predsednik Komisije može da izrekne opomenu licu koje ometa rad Komisije.
Ako i posle izricanja opomene isto lice nastavi da ometa rad Komisije, biće udaljeno od strane Komisije iz prostorije u kojoj Komisija zaseda.
Posle udaljavanja lica koje je ometalo rad Komisije, Komisija nastavlja sa radom.
Ako ne može da obezbedi nesmetano sprovođenje postupka i pored izrečenih opomena i udaljenja, Komisija može da odluči da se prekine postupak otvaranja pisanih ponuda.
U slučaju prekida iz stava 4. ovog člana, Komisija je dužna da odredi datum i vreme kada će se postupak nastaviti.
Sve okolnosti u vezi sa eventualnim udaljavanjem pojedinih lica ili prekidom postupka unose se u zapisnik.
Komisija sačinjava zapisnik o postupku otvaranja pisanih ponuda za privremeno korišćenje prostora na javnoj površini i utvrđuje najpovoljnijeg ponuđača.
Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije koji su učestvovali u postupku otvaranja pisanih ponuda.
Po sprovedenom postupku otvaranja pisanih ponuda, Komisija u roku od 8 dana sačinjava predlog za donošenje odluke o davanju na privremeno korišćenje prostora na javnoj površini najpovoljnijem ponuđaču.
Predlog iz stava 1. ovog člana sa zapisnikom Komisija dostavlja gradonačelniku.
Predlog odluke o davanju na privremeno korišćenje prostora na javnoj površini radi obavljanja poslovne i druge delatnosti najpovoljnijem ponuđaču priprema nadležno odeljenje.
Odluku o davanju na privremeno korišćenje prostora na javnoj površini radi obavljanja poslovne i druge delatnosti najpovoljnijem ponuđaču, donosi gradonačelnik.
Odluka o davanju na privremeno korišćenje prostora na javnoj površini radi obavljanja poslovne i druge delatnosti sadrži naročito: podatke o korisniku prostora, opis i podatke o javnoj površini koja se daje na korišćenje, podatke o nameni i veličini prostora ili objekta koji se može postaviti, visinu naknade, period korišćenja, obavezu korisnika prostora da u roku od 30 dana od dana prijema odluke o davanju na privremeno korišćenje prostora zaključi sa Gradom ugovor i odredbu da će gradonačelnik ukoliko korisnik svojom krivicom ne ispuni obaveze utvrđene odlukom iz člana 26. ove Odluke, na predlog nadležnog odeljenja, doneti odluku o stavljanju van snage odluke iz člana 26. ove Odluke.
Odluka o davanju na privremeno korišćenje prostora na javnoj površini najpovoljnijem ponuđaču, dostavlja se nadležnom odeljenju.
Nadležno odeljenje Odluku iz stava 1. ovog člana dostavlja najpovoljnijem ponuđaču u roku od 8 dana od dana donošenja.
Grad i korisnik zaključuju ugovor o privremenom korišćenju javne površine koji sadrži naročito:
- podatke o javnoj površini koja se daje na privremeno korišćenje,
- podatke o nameni i veličini prostora ili objekta koji se postavlja,
- visinu naknade, rok i način plaćanja,
- period korišćenja,
- rok za postavljanje privremenih montažnih i pokretnih objekata,
- obaveze korisnika da sa nadležnim preduzećima ugovori i plati troškove priključenja na infrastrukturne mreže instalacija (voda, kanalizacija, elektroinstalacija, gas), ukoliko su takvi priključci potrebni,
- odredbe o prestanku ugovora o privremenom korišćenju javne površine,
- prava i obaveze u slučaju neizvršenja odredaba ugovora.
Plaćanje naknade za korišćenje dela javne površine vrši se tako što se razlika između ponuđenog iznosa od strane najpovoljnijeg ponuđača u postupku konkursa i početnog iznosa naknade utvrđenog konkursom plaća jednokratno u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora, dok se ostatak plaća u skladu sa posebnom odlukom o naknadama za korišćenje javnih površina.
Ugovor iz stava 1. ovog člana u ime Grada zaključuje gradonačelnik.
Ugovor o privremenom korišćenju javne površine zaključuje se u roku od 30 dana od dana dostavljanja odluke o davanju prostora na javnoj površini korisniku.
Nadležno odeljenje je obavezno da sve učesnike u postupku pisanim putem obavesti o zaključenju ugovora iz člana 29. stav 1. ove Odluke, u roku od 5 dana od dana zaključenja ugovora.
Učesnik u postupku prikupljanja ponuda koji smatra da je javna površina data na korišćenje suprotno odredbama ove Odluke, te da mu je na taj način povređeno pravo, može podneti nadležnom sudu tužbu za poništaj ugovora u roku od 8 dana od dana saznanja za zaključenje ugovora, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora.
Ako lice kojem je deo javne površine dat na korišćenje svojom krivicom ne zaključi ugovor u roku iz stava 1. ovog člana, gradonačelnik će na predlog nadležnog odeljenja doneti akt o stavljanju van snage odluke o davanju na privremeno korišćenje prostora na javnoj površini.
Lice iz stava 4. ovog člana nema pravo na povraćaj uplaćenog depozita po konkursu prikupljanjem pisanih ponuda.
Predlog odluke o stavljanju van snage odluke iz člana 26. ove Odluke, priprema nadležno odeljenje.
IV NAČIN POSTAVLJANJA I KORIŠĆENJA PRIVREMENIH POSLOVNIH OBJEKATA
Korisnik prostora dužan je da pre početka korišćenja javne površine pribavi od nadležnog odeljenja odobrenje za korišćenje javne površine za obavljanje poslovne ili druge delatnosti.
Zahtev za dobijanje odobrenja iz stava 1. ovog člana, korisnik prostora je dužan da podnese nadležnom odeljenju u roku od 7 dana od dana zaključenja ugovora.
Uz zahtev za pribavljanje odobrenja potrebno je da se priloži:
- ugovor o privremenom korišćenju javne površine zaključen sa Gradom,
- za montažne i pokretne objekte idejni projekat za objekat u skladu sa zakonom, na koji je mišljenje dalo Javno preduzeće Urbanizam Smederevo, Smederevo u delu spoljašnjeg izgleda projektovanog objekta.
Odobrenje iz stava 1. ovog člana izdaje se u formi rešenja i sadrži:
- podatke o korisniku,
- podatke o mestu koje se koristi,
- površinu koja se zauzima,
- zonu u kojoj se nalazi,
- vreme važenja odobrenja,
- rok u kojem je korisnik mesta dužan da otpočne sa obavljanjem delatnost, a koji ne može biti duži od 30 dana od dana dobijanja odobrenja,
- a za montažne i pokretne objekte veličinu i namenu privremenog poslovnog objekta.
Primerak rešenja iz stava 4. ovog člana dostavlja se odeljenju Gradske uprave grada Smedereva nadležnom za poslove lokalne poreske administracije radi naplate naknade za korišćenje javnih površina i odeljenju nadležnom za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije.
Korisnik javne površine je dužan da javnu površinu koristi u skladu sa odobrenjem.
Ukoliko je korisnik javne površine fizičko lice, isti ima obavezu da pre zaključenja ugovora sa Gradom, izvrši adekvatnu registraciju za obavljanje odgovarajuće delatnosti i o tome dostavi dokumentaciju nadležnom odeljenju. U suprotnom ugovor se neće zaključiti, a odluka iz člana 26. stav 1. ove Odluke, biće stavljena van snage.
Korisnik javne površine je dužan da zaključi ugovor sa nadležnim javnim komunalnim preduzećem za iznošenje smeća, a da privremeni poslovni objekat i prostor oko njega održava u urednom stanju.
Korisnik javne površine ne može preneti na korišćenje drugom licu odnosno davati u zakup po bilo kom pravnom osnovu prostor na javnoj površini koji mu je dat na korišćenje.
U slučaju odlaska u penziju, teže bolesti ili smrti korisnika javne površine, može se na osnovu aneksa ugovora o privremenom korišćenju javne površine do isteka ugovornog odnosa, omogućiti bračnom drugu, deci ili roditeljima korisnika javne površine (članovi porodičnog domaćinstva), da pod istim uslovima nastave obavljanje poslovne delatnosti ukoliko obavljaju istu delatnost.
V KORIŠĆENJE PROSTORA NA JAVNOJ POVRŠINI ISPRED POSLOVNIH PRODAJNIH OBJEKATA
Javne površine mogu se koristiti u poslovne i druge svrhe, uz odobrenje nadležnog odeljenja:
- ispred trgovinskih, zanatskih i sličnih radnji postavljanjem pokretnih privremenih objekata, tezgi, polica i sl. za prodaju robe na malo iz asortimana poslovnog objekta, neposredno uz objekat,
- ispred ugostiteljskih radnji, poslastičarnica, pekara i sličnih radnji postavljanjem bašti otvorenog i zatvorenog tipa.
Za korišćenje dela javne površine ispred poslovnih objekata, u smislu ovog člana, plaća se naknada u skladu sa posebnom odlukom o naknadama za korišćenje javnih površina.
Odobrenje za privremeno korišćenje površine iz člana 35. ove Odluke, na zahtev stranke, uz prethodno pribavljeno urbanističko mišljenje Javnog preduzeća Urbanizam Smederevo, Smederevo (u daljem tekstu: urbanističko mišljenje) donosi nadležno odeljenje.
Stranka je u obavezi da nadležnom odeljenju podnese zahtev za korišćenje javne površine iz prethodnog člana u roku ne kraćem od 15 dana pre početka korišćenja javne površine.
Stranka je u obavezi da uz zahtev dostavi urbanističko mišljenje iz člana 36. ove Odluke i dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.
Pored dokumenata iz stava 2. ovog člana, stranka je dužna da uz zahtev dostavi i mišljenje upravljača puta, ukoliko se deo javne površine koji se koristi nalazi pored ulice i opštinskog puta, sa stanovišta bezbednosti saobraćaja, kao i saglasnost nadležne službe za zaštitu spomenika kulture ukoliko se deo javne površine nalazi u prostornoj kulturno-istorijskoj celini ili zaštićenoj okolini nepokretnog kulturnog dobra.
Odobrenje iz člana 36. ove Odluke izdaje se u formi rešenja i sadrži:
- podatke o korisniku mesta,
- podatke o mestu koje se koristi,
- površinu koja se zauzima,
- zonu u kojoj se mesto nalazi,
- uslove korišćenja javne površine,
- period važenja odobrenja.
Primerak rešenja nadležno odeljenje dostavlja odeljenju Gradske uprave grada Smedereva nadležnom za poslove lokalne poreske administracije radi utvrđivanja i naplate naknade i odeljenju nadležnom za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije.
Odobrenje za privremeno korišćenje javne površine iz člana 35. ove Odluke može se staviti van snage i pre isteka njegove važnosti, i to:
- ako korisnik delimično ili u celini ne postupi po uslovima sadržanim u odobrenju,
- ako se korišćenjem javne površine povredi interes i zaštita sigurnosti pešaka i drugih učesnika u saobraćaju ili interes očuvanja i unapređenja izgleda grada, zaštita kulturno-istorijskih spomenika ili drugi javni interes,
- zbog sprovođenja programa i planova uređenja građevinskog zemljišta,
- u vreme održavanja gradskih i sličnih manifestacija,
- ukoliko u propisanom roku ne uplati naknadu za korišćenje javne površine,
- u slučaju više sile i drugih nepredviđenih okolnosti.
Korisnik privremeno zauzete javne površine iz člana 35. ove Odluke dužan je da se u svemu pridržava uslova utvrđenih odobrenjem i da za sve vreme korišćenja održava čistoću na delu površine koju privremeno koristi.
Po isteku važnosti odobrenja ili njegovom stavljanju van snage, korisnik je dužan da privremno zauzetu površinu uredi i vrati u prvobitno stanje.
VI KORIŠĆENJE PROSTORA NA JAVNOJ POVRŠINI RADI PREZENTACIJA, PROMOCIJA, ODRŽAVANJA SPORTSKIH I DRUGIH PRIREDBI I PRODAJE PROIZVODA DOMAĆE RADINOSTI
Odobrenje za privremeno korišćenje dela javne površine za promocije, prezentacije i održavanje sportskih i drugih priredbi donosi nadležno odeljenje na zahtev stranke, uz prethodno pribavljeno urbanističko mišljenje. Odobrenje se izdaje u formi rešenja i sadrži podatke o korisniku, površini koja se koristi i periodu važenja odobrenja.
Za korišćenje dela javne površine, u smislu ovog člana, plaća se naknada u skladu sa posebnom odlukom o naknadama za korišćenje javnih površina.
Primerak rešenja nadležno odeljenje dostavlja odeljenju Gradske uprave nadležnom za poslove lokalne poreske administracije radi utvrđivanja i naplate naknade, odeljenju nadležnom za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije.
Odobrenje za privremeno korišćenje dela javne površine radi izlaganja prodaji rukotvorina, predmeta narodne radinosti i umetničkih zanata, publikacija i štampe, izvođenje kulturno-umetničkih programa, kao i prezentacije raznih proizvoda i programa određenih udruženja u humanitarne svrhe i sl., donosi nadležno odeljenje na zahtev stranke, uz prethodno pribavljeno urbanističko mišljenje, bez plaćanja naknade. Odobrenje se izdaje u formi rešenja i sadrži podatke o korisniku, površini koja se koristi i periodu važenja odobrenja.
Primerak rešenja nadležno odeljenje dostavlja odeljenju nadležnom za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije.
VII KORIŠĆENJE PROSTORA NA JAVNOJ POVRŠINI PO OSNOVU ZAUZEĆA GRAĐEVINSKIM MATERIJALOM I RADI IZVOĐENJA GRAĐEVINSKIH RADOVA
Istovar i smeštaj građevinskog, ogrevnog i drugog materijala na javnim površinama vrši se po zahtevu stranke, a na osnovu odobrenja nadležnog odeljenja. Odobrenje se izdaje u formi rešenja i sadrži podatke o korisniku, površini koja se koristi i periodu važenja odobrenja.
Za korišćenje dela javne površine, u smislu ovog člana, plaća se naknada u skladu sa posebnom odlukom o naknadama za korišćenje javnih površina.
Primerak rešenja nadležno odeljenje dostavlja odeljenju Gradske uprave grada Smedereva nadležnom za poslove lokalne poreske administracije radi utvrđivanja i naplate naknade i odeljenju nadležnom za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije.
Po isteku perioda važenja odobrenja, korisnik je dužan da građevinski, ogrevni ili drugi materijal ukloni, a površinu iz stava 1. ovog člana uredi i vrati u pređašnje stanje.
Građevinski, ogrevni i drugi sličan materijal može se izuzetno i iz opravdanih razloga privremeno ostaviti na javnoj površini ispred svog objekta bez odobrenja, najduže 24 sata od smeštaja, pod uslovom da se na taj način ne ometa pešački i drugi saobraćaj.
Korisnici iz članova 43. i 44. ove Odluke su dužni da materijal obezbede od rasipanja uz potpunu zaštitu uličnih kanala, otvora i odvoda.
Zabranjeno je spiranje ostataka uklonjenog sadržaja u ulične otvore (šahte).
Pod raskopavanjem javnih površina (u daljem tekstu: raskopavanje), podrazumevaju se radovi prilikom izgradnje i rekonstrukcije komunalne infrastrukture na ovim površinama, kao i radovi prilikom otklanjanja posledica nastalih dejstvom više sile ili u slučaju kvara na objektima komunalne infrastrukture.
Radovi na raskopavanju i dovođenju površina iz stava 1. ovog člana u prvobitno stanje izvode se po tehničkim normativima i standardima koji važe u građevinarstvu i moraju se izvesti za najkraće potrebno vreme radi nesmetanog odvijanja saobraćaja.
Izvođač radova je dužan da prilikom raskopavanja obezbedi gradilište, prolaz pešacima i obeleži odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom, te da ometanje saobraćaja svede na najmanju meru.
Raskopavanje javne površine vrši se po zahtevu stranke, a na osnovu odobrenja nadležnog odeljenja.
Obaveza investitora je da po završetku radova površinu iz stava 1. ovog člana vrati u pređašnje stanje. Nadzor nad izvođenjem radova vrši upravljač puta.
Uz zahtev za izdavanje odobrenja za izvođenje radova, stranka je dužna da dostavi sledeću dokumentaciju:
1. grafički prikaz katastarske parcele sa ucrtanim trasama podzemnih instalacija i trasom planiranog raskopavanja sa dimenzijama planiranog raskopavanja (dužina, širina i površina raskopavanja), overen i potpisan od strane podnosioca zahteva;
2. saglasnost javnih i distributivnih preduzeća i organizacija koje upravljaju pojedinim instalacijama i uređajima (vodovod, kanalizacija, elektrovod, gasovod, toplovod, TT vodovi i slično) na mestu raskopavanja;
3. građevinsku dozvolu kojom se odobrava izgradnja objekta koji se priključuje, odnosno drugi odgovarajući akt kojim se odobrava izvođenje radova za komunalnu infrastrukturu, ili potvrda o legalizaciji;
4. saglasnost upravljača puta za izvođenje radova na putu;
5. ugovor zaključen sa upravljačem puta o izvođenju radova na vraćanju raskopane površine u pređašnje stanje i dokaz o izvršenoj uplati iznosa za dovođenje raskopane površine u prvobitno stanje utvrđenog predmerom i predračunom;
6. saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika, ukoliko se raskopava površina koja predstavlja kulturno dobro i njegovu zaštićenu okolinu;
7. druge posebne saglasnosti, koje po službenoj dužnosti zatraži nadležno odeljenje za izdavanje odobrenja za raskopavanje i
8. odobrenje za privremenu izmenu režima saobraćaja.
Raskopavanje izgrađenih, uređenih ili rekonstruisanih kolovoza i trotoara ne može da se vrši pre isteka perioda od tri godine od dana završetka ovih radova, osim u slučajevima iz člana 51. ove Odluke.
Ukoliko preduzeće, pojedinac ili preduzetnik postupi suprotno odredbi ovog člana, nadležno odeljenje doneće rešenje o obustavi radova i vraćanje raskopane javne saobraćajne površine u prvobitno stanje i obavestiti upravljača puta radi naplate štete.
Za kvalitet izvedenih radova na dovođenju raskopane javne saobraćajne površine u pređašnje stanje, izvođač radova garantuje dve godine.
U slučaju nastanka materijalne štete prilikom raskopavanja, investitor je dužan da odmah, odnosno u roku koji mu odredi nadležno odeljenje, na svoj trošak, sanira nastalu štetu.
Kada se kao posledica raskopavanja ošteti površina koja nije raskopavana, njeno dovođenje u ispravno stanje ima isti tretman kao i površina koja se raskopava.
Izuzetno, u slučajevima hitnih intervencija, javno preduzeće koje upravlja pojedinim instalacijama i uređajima i održava ih, može izvršiti raskopavanje radi otklanjanja kvara i bez prethodnog podnošenja zahteva za odobrenje.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, investitor je dužan da o započetim radovima odmah obavesti odeljenje nadležno za inspekcijske poslove i upravljača puta, a da najkasnije u roku od 5 radnih dana od nastanka uzroka hitne intervencije, odnosno saznanja za kvar, podnese zahtev za izdavanje odobrenja.
Ukoliko investitor ne ispuni obavezu iz člana 47. stav 2. ove Odluke, vraćanje raskopane površine u pređašnje stanje izvršiće upravljač puta na trošak investitora.
Raskopavanje se ne može vršiti u periodu od 01. novembra do 31. marta.
Izuzetno, raskopavanje u periodu iz stava 1. ovog člana može se vršiti iz razloga navedenih u članu 51. stav 1. ove Odluke, kao i kada to dozvoljavaju vremenski uslovi.
Odobrenje iz člana 47. ove Odluke izdaje nadležno odeljenje u formi rešenja i sadrži podatke o korisniku, površini koja se raskopava i periodu važenja odobrenja.
Primerak rešenja nadležno odeljenje dostavlja odeljenju Gradske uprave grada Smedereva nadležnom za poslove lokalne poreske administracije radi utvrđivanja i naplate naknade i odeljenju nadležnom za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije.
VIII KORIŠĆENJE PROSTORA NA JAVNIM POVRŠINAMA U VREME GRADSKIH MANIFESTACIJA
Postavljanje pokretnih prodajnih objekata, ugostiteljskih i zabavnih radnji i sl. u vreme održavanja gradskih manifestacija povodom verskih, državnih, novogodišnjih i drugih praznika vrši se u skladu sa prethodno donetim organizacionim programima i odlukama Gradskog veća ili aktima gradonačelnika grada Smedereva.
U određenim slučajevima javne površine mogu se privremeno koristiti i u druge svrhe, u skladu sa planovima, programima i odlukama Skupštine grada Smedereva, odgovarajućih akata gradonačelnika i Gradskog veća.
Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje Gradske uprave grada Smedereva nadležno za komunalne poslove.
Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje nadležno za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije Gradske uprave grada Smedereva.
U vršenju inspekcijskog nadzora nad primenom odredaba ove Odluke, inspektor iz stava 2. ovog člana ima ovlašćenje za prekršaje za koje su ovom Odlukom propisane novčane kazne u fiksnom iznosu i vrši druge poslove u skladu sa ovlašćenjima iz zakona i ove Odluke.
Komunalno-policijske poslove, kojima se obezbeđuje izvršavanje odredaba ove Odluke, obavlja komunalna policija grada Smedereva, preko komunalnog policajca.
U obavljanju poslova iz stava 4. ovog člana, komunalni policajac ima ovlašćenja da preduzima zakonom propisane mere i izdaje prekršajni nalog za prekršaje za koje su ovom Odlukom propisane novčane kazne u fiksnom iznosu.
X NADLEŽNOST ORGANA ZA REŠAVANJE PO ŽALBI
Za rešavanje u drugom stepenu po žalbi, izjavljenoj protiv rešenja odeljenja Gradske uprave grada Smedereva kao prvostepenog organa u sprovođenju odredaba ove Odluke, nadležno je Gradsko veće grada Smedereva, osim ako je zakonom drukčije određeno.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbama članova: 5., 6., 7., 31., 32., 33., 34., 35., 46. stav 3., 47. stavova 1. i 2., 48., 50. i 53. ove Odluke, i to:
- preduzetnik u iznosu od 60.000 dinara;
- fizičko lice i odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara;
- pravno lice u iznosu od 100.000 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, zbog nepostupanja ili postupanja suprotno odredbama članova: 37., 40., 41., 42., 43., 45. i 51. stav 2. ove Odluke, i to:
- preduzetnik u iznosu od 30.000 dinara;
- fizičko lice i odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 10.000 dinara;
- pravno lice u iznosu od 50.000 dinara.
Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog prihvata odgovornost za prekršaj plaćanjem polovine izrečene kazne u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga, čime se oslobađa plaćanja druge polovine izrečene kazne.
XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ugovori zaključeni sa zakupcima lokacija za postavljanje privremenih poslovnih objekata do dana stupanja na snagu ove Odluke, važe do isteka perioda na koji su zaključeni.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaju da važe Odluka o postavljanju privremenih poslovnih objekata na teritoriji grada Smedereva ("Službeni list grada Smedereva", broj 8/2017,11/2017 i 14/2017) i odredbe članova od 11. do 29. Odluke o komunalnom uređenju grada Smedereva ("Službeni list grada Smedereva", broj 12/2017-prečišćen tekst).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".