ODLUKAO OBAVLJANJU DELATNOSTI ZOOHIGIJENE NA TERITORIJI GRADA SMEDEREVA("Sl. list grada Smedereva", br. 1/2019) |
Ovom Odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti zoohigijene (u daljem tekstu: komunalna delatnost) na teritoriji grada Smedereva, (u daljem tekstu: Grad), prava i obaveze korisnika komunalne usluge i vršilaca komunalne delatnosti, finansiranje, obaveze vršioca komunalne delatnosti u slučaju neplaniranih i planiranih prekida u obavljanju komunalne delatnosti, nadzor, kaznene odredbe i druga pitanja od značaja za obavljanje komunalne delatnosti.
Komunalna delatnost iz člana 1. ove Odluke obuhvata poslove: hvatanja, prevoza, zbrinjavanja, smeštaja napuštenih i izgubljenih životinja u prihvatilište; kontrole i smanjenja populacije izgubljenih i napuštenih pasa i mačaka; neškodljivog uklanjanja i transporta leševa životinja sa javnih površina i objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje sporednih proizvoda životinjskog porekla na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu; sprovođenja mera za smanjenje populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama merama dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama.
Komunalnu delatnost na teritoriji Grada, obavlja javno preduzeće koje je Grad osnovao za obavljanje ove delatnosti, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, Odlukom o osnivanju, Statutom i ovom Odlukom, a istu može da obavlja i drugo privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt, u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: Preduzeće).
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj Odluci imaju sledeće značenje:
1. vlasnik životinje jeste pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnik, koji ima pravo čuvanja, držanja, uzgoja, gajenja, reprodukcije, prevoza, korišćenja i prodaje životinje i koji je odgovoran za život, zaštitu zdravlja i dobrobit životinje;
2. držalac životinje jeste pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnik, koji ima pravo čuvanja, držanja, uzgoja, gajenja, reprodukcije, prevoza, korišćenja i prodaje životinje na osnovu pisanog odobrenja vlasnika životinje i koji je odgovoran za život, zaštitu zdravlja i dobrobit životinje;
3. dezinsekcija jeste primena načina, postupaka i metoda radi uništavanja štetnih insekata i krpelja;
4. dezinfekcija jeste primena načina, postupaka i metoda radi uništavanja uzročnika bolesti životinja, uključujući i bolesti koje se sa životinja mogu preneti na ljude;
5. deratizacija jeste primena načina, postupaka i metoda za uništavanje štetnih glodara;
6. dehelmintizacija je čišćenje pasa i mačaka od crevnih parazita;
7. izgubljena životinja jeste životinja koja je napustila vlasnika, odnosno držaoca, bez njegove volje i koju on traži;
8. javne površine su, u smislu odredaba ove Odluke, površine javne namene i površine u javnom korišćenju, i to:
1) površina javne namene je prostor utvrđen planskim dokumentom za uređenje ili izgradnju javnih objekata ili javnih površina, i to: javne saobraćajne površine, javne zelene površine, površina oko objekta javne namene i neizgrađeno građevinsko zemljište namenjeno za uređenje ili izgradnju objekata javne namene ili javnih površina;
2) površine u javnom korišćenju su površine koje planskim dokumentom nisu određene kao površine javne namene, a dostupne su većem broju građana, kao što su izgrađene i uređene saobraćajne i zelene površine unutar i između blokova zgrada, između zgrada, unutar otvorenih tržnih centara, kolonade, pasaži i sl.
9. međuobjekat, ili transfer stanica, je poseban objekat namenjen za organizovano prikupljanje i privremeni smeštaj sporednih proizvoda životinjskog porekla koji nisu namenjeni za ishranu ljudi, do trenutka njihovog preuzimanja od strane subjekta ovlašćenog za preuzimanje, transport i preradu određene kategorije sporednih proizvoda životinjskog porekla koji nisu namenjeni za ishranu ljudi;
10. napuštena životinja jeste životinja koja nema dom ili koja se nalazi izvan njega i lišena je brige i nege vlasnika, odnosno držaoca i koju je on svesno napustio;
11. prihvatilište za životinje jeste posebno izgrađen i uređen prostor koji služi za smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja i pomoć i brigu o napuštenim i izgubljenim životinjama.
II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI
Grad Smederevo, kao Osnivač, obezbeđuje materijalne i druge uslove za funkcionisanje delatnosti tako što Preduzeću poverava na upravljanje Prihvatilište za životinje (u daljem tekstu: Prihvatilište) i Međuobjekat za sakupljanje sporednih proizvoda životinjskog porekla (u daljem tekstu: Međuobjekat), kao i transportna sredstva i potrebnu opremu.
Preduzeće mora da poseduje minimalnu stručnu osposobljenost kadrova i minimalni tehnički kapacitet za obavljanje komunalne delatnosti, kao i da ispunjava uslove u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita stanovništva od zaraznih bolesti, dobrobit životinja i veterinarstvo.
Preduzeće je dužno da obavljanje komunalne delatnosti organizuje tako da obezbedi:
1. preduzimanje mera za održavanje, razvoj i zaštitu poverenog Prihvatilišta;
2. preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite poverenog Međuobjekta, transportnih sredstava i opreme;
3. razvoj i unapređenje kvaliteta usluga, organizacije i efikasnosti rada.
Služba zoohigijene obavlja poslove:
1. hvatanja, prevoza, prijema, smeštaja i zbrinjavanja napuštenih i oduzetih pasa i mačaka (u daljem tekstu: životinja) u Prihvatilište;
2. neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa javnih površina i objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja;
3. transport ili organizovanje transporta leševa životinja sa javnih površina i objekata iz tačke 2. stava 1. ovog člana do objekta za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu.
Kada je životinja uginula pod okolnostima koje se ne smatraju uobičajenim, leš životinje može biti uklonjen samo po nalogu veterinarskog inspektora.
Služba zoohigijene je po zakonu ovlašćena, obučena, opremljena na odgovarajući način i imunizovana za obavljanje komunalnih poslova hvatanja, prevoza, smeštaja i zbrinjavanja uhvaćenih i oduzetih životinja.
IV HVATANJE, PREVOZ, ZBRINJAVANJE I SMEŠTAJ NAPUŠTENIH I IZGUBLJENIH ŽIVOTINJA U PRIHVATILIŠTE
U Prihvatilište se smeštaju:
1. napuštene i izgubljene životinje;
2. životinje čiji vlasnici, odnosno držaoci ne mogu više da se brinu o njima;
3. životinje koje nadležno Ministarstvo oduzme vlasnicima, odnosno držaocima;
4. životinje koje su u opasnosti.
Prihvatilište mora da ispunjava uslove u pogledu prostora za životinje, prostorija i opreme u skladu sa zakonom kojim se uređuje dobrobit životinja i mora biti upisano u Registar objekata koji vodi nadležno Ministarstvo, u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo.
Prihvatilište mora redovno higijenski da se održava i dezinfikuje.
Prilikom smeštanja životinja u Prihvatilište vrši se:
1. dezinsekcija, dezinfekcija i dehelmintizacija životinja;
2. proveravanje spiska traženih životinja;
3. utvrđivanje identiteta životinja;
4. obaveštavanje vlasnika, odnosno držaoca životinje, kao i komunalne inspekcije o pronalaženju životinje;
5. pregled od strane ovlašćenog veterinara radi utvrđivanja zdravstvenog stanja životinja;
6. lečenje životinja po potrebi;
7. smeštaj i razvrstavanje životinja;
8. sterilizacija, odnosno kastracija i obeležavanje životinja, u skladu sa zakonom;
9. evidentiranje životinja i svih preduzetih mera u Prihvatilištu.
Poslove hvatanja, prevoza, zbrinjavanja i smeštaja napuštenih i izgubljenih životinja, Služba zoohigijene vrši po prijavi, ili po nalogu Komunalne inspekcije, odnosno Komunalne policije.
Životinje koje se zateknu na površini javne namene i površini u javnom korišćenju, suprotno odredbama ove Odluke, ili su oduzete od vlasnika, odnosno držaoca životinje po nalogu Komunalne inspekcije ili Komunalne policije, Služba zoohigijene posle obavljene dezinsekcije, dezinfekcije i dehelmintizacije, smešta u karantinski deo (izolaciju) Prihvatilišta.
Prilikom prikupljanja i prevoza napuštenih i izgubljenih životinja, sa životinjom se mora postupati tako da se prouzrokuje najmanji stepen bola, patnje, straha i stresa za životinju.
O zdravstvenoj zaštiti životinje od trenutka njenog prijema, kao i za sve vreme njenog boravka u Prihvatilištu, sve do konačnog rešenja njenog statusa, stara se ovlašćeni veterinar.
Životinje se, posle prijema i boravka od 15 dana u karantinskom delu, smeštaju u odgovarajući deo Prihvatilišta.
Životinje kod kojih se opservacijom utvrdi postojanje bolesti, odmah se odvajaju u deo Prihvatilišta namenjen za lečenje bolesnih životinja.
Agresivne, neizlečivo bolesne i stare životinje, posle roka provedenog u karantinu, odnosno lečilištu, eutanaziraju se na odgovarajući humani način, propisan zakonom.
Procenu stanja životinje i njenu humanu eutanaziju vrši ovlašćeni veterinar.
Životinje koje su nanele povrede nekom licu, po rešenju organa nadležnog za poslove veterinarske inspekcije čuvaju se u Prihvatilištu na opserviranju najduže 10 dana, a ukoliko to zahtevaju veterinarsko-sanitarni razlozi i duže od navedenog roka, posle čega se sa njima postupa u skladu sa odredbama članova 13, 14. i 15. ove Odluke.
Troškovi hvatanja, prevoza i smeštaja životinja iz člana 12. stav 2. ove Odluke, padaju na teret vlasnika, odnosno držaoca životinje, pod pretnjom prinudne naplate.
Ako je vlasnik, odnosno držalac životinje iz člana 12. stav 2. ove Odluke, nepoznat, troškovi iz stava 1. ovog člana, obezbeđuju se iz budžeta Grada.
Životinje smeštene u Prihvatilište moraju redovno da se hrane i poje.
Životinje iz stava 1. ovog člana, pri udomljavanju, moraju da budu pregledane, vakcinisane, kastrirane, odnosno sterilisane i obeležene na odgovarajući način.
Životinje koje se smeštaju u Prihvatilište, obeležavaju se mikročipom.
Životinje koje su obeležene mikročipom, smeštaju se u Prihvatilište odvojeno od životinja koje nisu obeležene mikročipom.
O uhvaćenim životinjama iz stava 1. ovog člana, odmah, a najkasnije u roku od 24 sata, obaveštava se veterinarski i komunalni inspektor, a vlasnik, odnosno držalac životinje, najkasnije u roku od dva dana od dana smeštaja životinje u Prihvatilište.
Ukoliko životinje obole u Prihvatilištu, iste moraju biti smeštene odvojeno od ostalih životinja, pri čemu se preduzimaju mere za njihovo lečenje, u skladu sa zakonom, a način lečenja određuje ovlašćeni veterinar.
Ukoliko životinje uginu u Prihvatilištu, veterinarska služba obavezno utvrđuje uzrok uginuća, a njihovi leševi uklanjaju se na način propisan zakonom.
Pristup u Prihvatilište dozvoljen je veterinarskom inspektoru, komunalnom inspektoru, komunalnoj policiji, zaposlenima i drugim licima koja su ovlašćena da postupaju u skladu sa svojim nadležnostima.
Preuzimanje vlasničkih životinja i udomljavanje nevlasničkih životinja iz Prihvatilišta dozvoljeno je samo uz prisustvo ovlašćenog veterinara i komunalnog inspektora, ili komunalnog policajca.
Ako se životinji smeštenoj u Prihvatilište, nakon isteka roka od najmanje 30 dana ne pronađe vlasnik, životinja će se udomiti kod zainteresovanih udomitelja, ili će biti vraćena na njeno prirodno stanište.
Životinja koja je smeštena u Prihvatilište može se udomiti ako je vlasnik, odnosno držalac ne preuzme u roku od 15 dana od dana obaveštavanja o nalaženju životinje.
V KONTROLA I SMANJENJE POPULACIJE IZGUBLJENIH I NAPUŠTENIH PASA I MAČAKA
Poslovi kontrole i smanjenja populacije izgubljenih i napuštenih pasa i mačaka obuhvataju:
1. registraciju i obeležavanje izgubljenih i napuštenih pasa i mačaka;
2. poboljšanje uslova u prihvatilištima;
3. sterilizaciju svih izgubljenih i napuštenih pasa i mačaka;
4. udomljavanje izgubljenih i napuštenih pasa i mačaka;
5. edukaciju i informisanje građana o osobinama i potrebama životinja, kao i o zakonskim obavezama vlasnika i držalaca životinja;
6. druge mere, u skladu sa zakonom.
Poslove kontrole i smanjenja populacije izgubljenih i napuštenih pasa i mačaka obavlja Preduzeće, odnosno Služba zoohigijene u okviru Preduzeća, u skladu sa Programom kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka na teritoriji Grada, koji donosi Gradsko veće grada Smedereva (u daljem tekstu: Gradsko veće), na predlog Preduzeća.
VI NEŠKODLJIVO UKLANJANJE I TRANSPORT LEŠEVA ŽIVOTINJA
U vršenju poslova neškodljivog uklanjanja leševa životinja sa površina javne namene i površina u javnom korišćenju, Služba zoohigijene je dužna da:
1. prima prijave o postojanju leševa životinja na površini javne namene i površini u javnom korišćenju;
2. neškodljivo uklanja leševe životinja;
3. obavi ili organizuje prevoz leševa životinja do objekta za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla.
Po prijemu prijave Služba zoohigijene uklanja leš, vrši dezinfekciju prostora, a leš transportuje u objekat za sakupljanje leševa životinja.
Poslove neškodljivog uklanjanja leševa životinja sa površina javne namene i površina u javnom korišćenju Služba zoohigijene vrši na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu, u skladu sa posebnim propisima.
Neškodljivo uklanjanje leševa životinja iz objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili prometa životinja za sve korisnike vrši Služba zoohigijene.
Uklanjanje leševa iz stava 1. ovog člana Služba zoohigijene vrši po prijavi vlasnika ili držaoca životinja ili objekta.
Vlasnik, odnosno držalac životinje dužan je da Službi zoohigijene bez odlaganja prijavi uginuće životinje, uz navođenje adrese i vlasnika objekta ili domaćinstva.
Služba zoohigijene uklanja leš, vrši dezinfekciju prostora, a leš transportuje u objekat za sakupljanje leševa životinja.
Troškove uklanjanja leševa životinja iz stava 1. ovog člana snosi vlasnik ili držalac životinja.
Transport ili organizovanje transporta leševa životinja svih vrsta od objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja do objekta za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla, Služba zoohigijene obavlja na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu.
Troškove transporta leševa životinja iz stava 1. ovog člana snosi vlasnik ili držalac životinja.
VII SPROVOĐENJE MERA ZA SMANJENJE POPULACIJE GLODARA, INSEKATA I ŠTETNIH MIKROORGANIZAMA MERAMA DEZINFEKCIJE, DEZINSEKCIJE I DERATIZACIJE
Poslovi sprovođenja mera za smanjenje populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama merama dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na površinama javne namene i površinama u javnom korišćenju, obuhvataju:
1. staranje o broju i vrsti prisutnih glodara, insekata i štetnih mikroorganizama;
2. prijem prijava o prisutnosti glodara, insekata i štetnih mikroorganizama;
3. preduzimanje mera radi smanjenja populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama;
4. praćenje sprovođenja smanjenja populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama;
5. druge poslove kojima se sprovode mere smanjenja populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama.
Vršilac poslova iz stava 1. ovog člana dužan je da, u obavljanju poslova, ispunjava sve uslove propisane zakonom i drugim pozitivnopravnim propisima, u pogledu kadrova, opreme, prostorija, zaštitnih sredstava, vrste i količine preparata i drugih sredstava za sprovođenje dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije.
Dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija se obavljaju u svim objektima, prostorima, prevoznim sredstvima, opremi i predmetima, u skladu sa propisima kojima se uređuje veterinarstvo.
Sredstva za dezinfekciju, dezinsekciju i deratizaciju moraju da se koriste na način kojim se obezbeđuje zaštita životne sredine.
Obavljanje poslova iz članova 8, 23. i 28. ove Odluke reguliše se ugovorom koji Preduzeće zaključuje sa Gradom.
Program za obavljanje poslova iz člana 28. ove Odluke na teritoriji Grada priprema Preduzeće, u skladu sa godišnjim programom poslovanja, a donosi ga Gradsko veće.
VIII FINANSIRANJE OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI
Izvori sredstava za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti obezbeđuju se iz:
1. prihoda od pružanja komunalnih usluga;
2. prihoda budžeta Grada;
3. namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;
4. drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Zabranjeno je:
1. ostavljanje leševa uginulih životinja i njihovih delova na površinama javne namene i površinama u javnom korišćenju;
2. sahranjivanje uginulih životinja i njihovih delova van mesta određenog za tu svrhu;
3. držanje i zbrinjavanje životinja suprotno odredbama ove Odluke;
4. vršenje drugih radnji suprotno odredbama ove Odluke.
X OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI U SLUČAJU NEPLANIRANIH I PLANIRANIH PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI
U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, Preduzeće je dužno da odmah o tome obavesti Gradsko veće i da istovremeno preduzme sve potrebne mere za otklanjanje uzroka poremećaja, i to:
1. radno angažuje zaposlene u Preduzeću na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u vršenju komunalne delatnosti;
2. izvrši hitnu popravku i zamenu instalacija i uređaja kojima se obezbeđuje obavljanje poslova, kao i zaštitu komunalnih objekata i uređaja od daljih kvarova ili havarija;
3. odredi red prvenstva i način pružanja komunalnih usluga onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po zdravlje i bezbednost, ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;
4. preduzme i druge mere koje utvrdi odeljenje Gradske uprave Grada Smedereva nadležno za poslove komunalne inspekcije.
Ukoliko Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana u roku od 24 sata, Gradsko veće će preduzeti mere propisane zakonom i propisima Skupštine grada.
Preduzeće je dužno da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.
U Preduzeću pravo na štrajk ostvaruje se u skladu sa zakonom.
U slučaju štrajka, Preduzeće je dužno da obezbedi minimum procesa rada u obavljanju komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom i to:
1. hvatanje, zbrinjavanje, veterinarsku negu i smeštaj bolesnih i agresivnih životinja u Prihvatilište;
2. neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa javnih površina do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla;
3. obavljanje drugih poslova neophodnih za zaštitu zdravlja i bezbednosti ljudi i okoline.
Ukoliko Preduzeće ne izvrši obavezu iz stava 2. ovog člana, istu će, po nalogu Odeljenja Gradske uprave grada Smedereva nadležnog za poslove komunalne inspekcije, izvršiti drugi subjekat, a na teret Preduzeća.
Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje Gradske uprave grada Smedereva nadležno za komunalne poslove.
Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje Gradske uprave grada Smedereva nadležno za poslove komunalne inspekcije, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, ovom Odlukom i drugim pozitivno-pravnim propisima.
Komunalno-policijske i druge poslove, kao i kontrolu primene odredaba ove Odluke vrši Komunalna policija, u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji i drugim propisima.
Ukoliko komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.
Fizička lica, pravna lica i preduzetnici dužni su da službenim licima iz člana 34. stavova 2. i 3. ove Odluke, u vršenju nadzora nad primenom odredaba ove Odluke, omoguće nesmetano vršenje pregleda objekata, prostorija i uređaja, da pruže potrebna obaveštenja, kao i da postupaju po nalogu nadležnih inspektora i komunalnih policajaca.
U svim slučajevima postupanja ili nepostupanja suprotno odredbama ove Odluke, kao i u slučajevima kada se aktom nadležnog odeljenja, odnosno službenih lica iz člana 34. stavova 2. i 3. ove Odluke, nalaže ispunjenje određene obaveze, pa nosilac obaveze ne izvrši dati nalog, te radnje će se izvršiti preko drugog lica, na trošak izvršenika.
XII NADLEŽNOST ORGANA ZA REŠAVANJE PO ŽALBI
Za rešavanje u drugom stepenu po žalbi na pravne akte odeljenja Gradske uprave grada Smedereva kao prvostepenog organa u sprovođenju odredaba ove Odluke, nadležno je Gradsko veće, osim ako je zakonom drugačije propisano.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, ako ne postupi ili postupi suprotno odredbama članova:
26. stav 3. i 31. ove Odluke, i to:
- pravno lice u iznosu od 50.000 dinara;
- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 10.000 dinara;
- preduzetnik u iznosu od 30.000 dinara;
- fizičko lice u iznosu od 5.000 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, ako ne postupi ili postupi suprotno odredbama članova:
7., 10. stava 3., 12. stava 3. i člana 25. ove Odluke, i to:
- pravno lice u iznosu od 50.000 dinara;
- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 10.000 dinara;
- preduzetnik u iznosu od 30.000 dinara.
Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog prihvata odgovornost za prekršaj plaćanjem polovine izrečene kazne, u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga, čime se oslobađa plaćanja druge polovine izrečene kazne.
XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da svoje poslovanje uskladi sa zakonom, podzakonskim aktima i odredbama ove Odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Poslove iz člana 28. ove Odluke Preduzeće će početi da obavlja 01.01.2020. godine.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".