PRAVILNIK

O PEDAGOŠKOJ NORMI VASPITAČA I STRUČNOG SARADNIKA PSIHOLOGA I PEDAGOGA U DOMU UČENIKA

("Sl. glasnik RS", br. 36/2019)

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuje se pedagoška norma svih oblika vaspitnog rada i stručnih poslova vaspitača i stručnih saradnika psihologa i pedagoga u domu učenika u okviru 40-časovne radne nedelje.

Član 2

Obaveze vaspitača i stručnih saradnika utvrđuju se godišnjim planom rada doma učenika, na osnovu obaveza utvrđenih zakonom, programa vaspitnog rada i ovog pravilnika.

Obaveze vaspitača i stručnih saradnika psihologa i pedagoga utvrđuju se na način da se u ustanovi osigura ostvarivanje prava učenika na zaštitu, bezbednost, pomoć i podršku tokom 24 sata.

Obaveze vaspitača i stručnih saradnika utvrđuju se na početku školske godine, a na osnovu rešenja o zaduženjima, koje donosi direktor ustanove.

Član 3

Celokupan rad vaspitača u okviru 40-časovne radne nedelje, vrši se raspodelom sledećih poslova:

1) planiranje i programiranje vaspitnog rada;

2) realizacija programa vaspitnog rada;

3) praćenje poštovanja pravila kućnog reda i rad sa svim učenicima doma;

4) učešće u radu stručnih organa doma, timova i komisija;

5) saradnja sa roditeljima, odnosno drugim zakonskim zastupnicima;

6) saradnja sa društvenom sredinom;

7) vođenje dokumentacije, priprema za rad i stručno usavršavanje;

8) obavljanje poslova koje utvrdi ustanova prema svojim specifičnostima.

Član 4

U okviru nedeljnog punog radnog vremena vaspitač ima normu od najmanje 30 sati neposrednog rada sa učenicima.

Član 5

Struktura i raspored obaveza vaspitača u pogledu svih oblika neposrednog rada sa učenicima mogu biti različito utvrđeni u okviru radnih nedelja.

Član 6

Neposredan vaspitni rad vaspitača sa učenicima podrazumeva:

1) aktivnosti u vaspitnoj grupi u formi individualnog ili grupnog rada sa učenicima na realizaciji programa vaspitnog rada;

2) pružanje različitih oblika individualne podrške i pomoći učenicima;

3) instruktivni rad sa učenicima/pomoć učenicima u učenju;

4) rad sa svim učenicima doma na poslovima dežurnog vaspitača;

5) realizaciju slobodnih aktivnosti (rad u sekcijama, interesnim grupama, klubovima, tribinama i dr.), organizaciju događaja i priprema učenika za takmičenja.

Član 7

U okviru 40-časovne radne nedelje, osim neposrednog rada sa učenicima, vaspitač obavlja sledeće poslove:

1) učestvuje u radu stručnih organa doma, timova i komisija;

2) stručno se usavršava;

3) priprema i planira vaspitni rad;

4) vodi evidenciju i dokumentaciju vaspitača;

5) sarađuje sa roditeljima, školom i lokalnom sredinom;

6) druge poslove koje utvrdi ustanova prema svojim specifičnostima.

Član 8

U okviru 40-časovne radne nedelje ukupan rad stručnog saradnika psihologa i pedagoga raspoređuje se na sledeći način:

1) planiranje i programiranje vaspitnog rada;

2) praćenje i vrednovanje vaspitnog rada;

3) rad sa vaspitačima;

4) rad sa učenicima;

5) rad sa roditeljima odnosno drugim zakonskim zastupnicima;

6) rad sa direktorom, stručnim saradnicima;

7) rad u stručnim organima i timovima;

8) saradnja sa nadležnim ustanovama, organizacijama, udruženjima i jedinicama lokalne uprave;

9) vođenje dokumentacije, priprema za rad i stručno usavršavanje.

Član 9

Stručni saradnik u ustanovi u okviru punog radnog vremena u toku radne nedelje ostvaruje 30 sati svih oblika neposrednog rada sa učenicima, vaspitačima, nastavnicima, pedagoškim asistentima, roditeljima, odnosno drugim zakonskim zastupnicima učenika i drugim saradnicima.

Član 10

U okviru 40-časovne radne nedelje, osim neposrednog rada, stručni saradnik obavlja sledeće poslove:

1) učestvuje u radu stručnih organa doma, timova i komisija;

2) stručno se usavršava;

3) priprema i planira stručne poslove;

4) vodi evidenciju i dokumentaciju stručnog saradnika;

5) sarađuje sa nadležnim ustanovama, organizacijama, udruženjima i jedinicama lokalne uprave;

6) druge poslove koje utvrdi ustanova prema svojim specifičnostima.

Član 11

U okviru punog radnog vremena vaspitača i stručnog saradnika, broj sati stručnog usavršavanja na godišnjem nivou, planira se u skladu sa propisima kojima se uređuje stručno usavršavanje u oblasti obrazovanja i vaspitanja.

Član 12

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".