ODLUKAO OSNIVANJU I RADU SLUŽBE GLAVNOG URBANISTE GRADA BEOGRADA("Sl. list grada Beograda", br. 26/2019) |
Ovom odlukom osniva se Služba glavnog urbaniste Grada Beograda (u daljem tekstu: služba) i uređuje se njena organizacija i delokrug, kao i druga pitanja od značaja za rad službe.
Služba se osniva kao posebna služba Grada Beograda u cilju obavljanja poslova kojima se obezbeđuje podrška i pomoć glavnom urbanisti u koordinaciji izrade planskih dokumenata, kao i koordinaciji rada između organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda nadležne za poslove urbanizma i javnih preduzeća i drugih institucija uključenih u postupke izrade i donošenja planskih dokumenata.
Radom službe rukovodi direktor, koji za svoj rad i rad službe odgovara gradonačelniku i glavnom urbanisti.
Direktora službe postavlja i razrešava gradonačelnik, na predlog glavnog urbaniste.
Direktor službe postavlja se na period od četiri godine.
Direktor službe može imati najviše dva zamenika, koji za svoj rad odgovaraju direktoru, gradonačelniku i glavnom urbanisti. Zamenik direktora pomaže direktoru u okviru ovlašćenja koja mu on odredi i zamenjuje ga dok je odsutan ili sprečen.
Zamenika direktora službe postavlja i razrešava gradonačelnik, na predlog glavnog urbaniste.
Zamenik direktora službe postavlja se na period od četiri godine.
O pravima i dužnostima direktora službe i zamenika direktora službe odlučuje gradonačelnik.
Akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u službi priprema direktor službe i isti dostavlja načelniku Gradske uprave Grada Beograda, koji priprema objedinjeni predlog pravilnika i dostavlja ga Gradskom veću Grada Beograda na usvajanje.
Aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u službi mogu se obrazovati sektor, odeljenje, odsek i grupa, kao unutrašnje organizacione jedinice, a pojedini poslovi mogu se vršiti izvan unutrašnjih organizacionih jedinica.
Na zaposlene u službi primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.
O pravima i obavezama zaposlenih u službi odlučuje direktor službe.
U radni odnos u službu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti, utvrđene zakonom i aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.
Puno radno vreme u službi iznosi 40 časova nedeljno.
Radna nedelja traje pet radnih dana.
Raspored radnog vremena u službi posebnim aktom utvrđuje gradonačelnik.
Služba ima pečat.
O izradi pečata stara se Sekretarijat za opšte poslove Gradske uprave Grada Beograda, koji vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.
U cilju ostvarivanja nadležnosti glavnog urbaniste, služba preduzima aktivnosti i obavlja poslove koji se odnose na:
- koordinaciju izrade prostornih i urbanističkih planova, koje donosi Skupština grada Beograda u skladu sa zakonom;
- koordinaciju rada između organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda nadležne za poslove urbanizma i javnih preduzeća i drugih institucija uključenih u postupke izrade i donošenja planskih dokumenata;
- saradnja na pripremi programa uređivanja zemljišta, u delu koji se odnosi na donošenje planskih dokumenata;
- razmatra inicijative za donošenje planskih dokumenata i o svom stavu obaveštava organizacionu jedinicu Gradske uprave Grada Beograda nadležnu za poslove urbanizma radi daljeg postupanja;
- u saradnji sa organizacionom jedinicom Gradske uprave Grada Beograda nadležnom za poslove urbanizma određuje redosled i dinamiku donošenja planskih dokumenata;
- sarađuje sa:
- Gradskim većem Grada Beograda;
- nosiocem izrade plana u cilju obezbeđivanja blagovremenog pribavljanja podataka o postojećoj planskoj dokumentaciji, podlogama, posebnim uslovima za zaštitu i uređenje prostora, stanju i kapacitetima infrastrukture i drugih podataka neophodnih za izradu planskog dokumenta;
- odgovornim planerom, odnosno odgovornim urbanistom u toku celog postupka izrade planskog dokumenta;
- lokalnim udruženjima urbanista i arhitekata, kao i sa drugim zainteresovanim subjektima;
- glavnim urbanistima drugih jedinica lokalne samouprave i razmenjuje iskustva;
- predlaže prioritete u oblasti urbanizma i planiranja;
- analizira i prati uređenje područja grada i donošenje urbanističkih dokumenata u skladu sa zakonom i svetskim standardima i prati promene stanja u prostoru;
- preduzima i druge aktivnosti u cilju ostvarivanja koordinacije u postupcima izrade i donošenja planskih dokumenata;
- koordininacija izrade arhitektonsko urbanističkih rešenja koja se odnose na javne površine i javne objekte, objekte od opšteg interesa;
- koordinaciju poslova vezanih za velike investicije;
- postupanje po inicijativama građana iz delokruga službe;
- priprema informativnih i stručnih materijala za medije iz delokruga službe;
- koordinacija svih arhitektonskih delatnosti od značaja za Grad;
- obavlja i druge poslove u skladu sa propisima iz oblasti planiranja i izgradnje.
Sredstva za finansiranje rada Službe će se obezbediti u budžetu Grada Beograda.
Za obračun i isplatu plate direktora i zamenika direktora, kao i zaposlenih u službi, primenjuju se propisi koji se odnose na obračun i isplatu plata u jedinicama lokalne samouprave.
Gradonačelnik će postaviti direktora službe u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Direktor službe pripremiće akt iz člana 6. ove odluke u roku od 15 dana od dana postavljenja i dostaviti načelniku Gradske uprave grada Beograda.
Služba će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke, stupanjem na snagu akta iz člana 6. ove odluke.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".