ODLUKA

O GRADSKOM VEĆU

("Sl. list Grada Loznice", br. 20/2008 i 4/2019)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o Gradskom veću (u daljem tekstu: Odluka) uređuje se nadležnost Gradskog veća, izbor i prestanak mandata članova u Gradskom veću, prava i dužnosti članova Gradskog veća, način rada i odlučivanja Gradskog veća, odnos Gradskog veća prema organima grada i drugim subjektima, akta Gradskog veća i njegovih radnih tela, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.

Član 2

Gradsko veće:

1) Predlaže Statut, budžet i druge odluke i akte koje donosi Skupština grada;

2) Neposredno izvršava i stara se o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada;

2a) Odgovara Skupštini grada za izvršenje budžeta Grada;

2b) Usvaja izveštaje o izvršenju budžeta grada i dostavlja ih Skupštini grada;

3) Donosi odluku o privremenom finansiranju u slučaju da Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine;

4) Vrši nadzor nad radom Gradske uprave, poništava ili ukida akte Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom koje donosi Skupština grada;

5) Rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

5a) Prati realizaciju programa poslovanja i vrši koordinaciju rada javnih preduzeća čiji je Grad osnivač;

5b) Podnosi tromesečni izveštaj o radu javnih preduzeća Skupštini grada, radi daljeg izveštavanja u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća;

6) Stara se o izvršavanju poverenih nadležnosti iz okvira prava i dužnosti Republike;

7) Postavlja i razrešava načelnike Gradske uprave i zamenika načelnika Gradske uprave;

8) Donosi programe i sprovodi projekte lokalnog ekonomskog razvoja i stara se o unapređenju opšteg okvira za privređivanje u Gradu;

8a) Donosi odluku o proglašenju dana žalosti u Gradu;

9) Stara se o zaštiti životne sredine, donosi programe korišćenja i zaštite prirodnih vrednosti i programe zaštite životne sredine, odnosno lokalne akcione i sanacione planove, u skladu sa strateškim dokumentima i svojim interesima i specifičnostima;

10) Organizuje vršenje poslova u vezi sa zaštitom kulturnih dobara od značaja za Grad, podstiče razvoj kulturnog i umetničkog stvaralaštva, obezbeđuje sredstva za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata u oblasti kulture od značaja za Grad i stvara uslove za rad muzeja i biblioteka i drugih ustanova kulture čiji je osnivač Grad;

10a) Odlučuje o davanju u zakup odnosno na korišćenje nepokretnosti u javnoj svojini Grada;

10b) Odlučuje o pribavljanju i raspolaganju pokretnih stvari (prevoznih sredstava, opreme i dr.) za potrebe organa i organizacija Grada, u skladu sa posebnim Zakonom;

10v) Odlučuje o zalaganju pokretnih stvari;

10g) Odlučuje o davanju saglasnosti javnim preduzećima i društvima kapitala čiji je osnivač Grad koji su nosioci prava korišćenja na nepokretnostima radi upisa prava svojine na tim nepokretnostima;

10d) Daje prethodnu saglasnost mesnim zajednicama, ustanovama, javnim agencijama i drugim organizacijama koje su nosioci prava korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada radi davanja istih u zakup;

10đ) Određuje visinu zakupnine za zakup i naknade za korišćenje poslovnog prostora i garaža u javnoj svojini u skladu sa posebnim Zakonom;

10e) Predlaže akt o pribavljanju, korišćenju, upravljanju i raspolaganju stvarima u javnoj svojini o kojima odlučuje Skupština;

11) Organizuje zaštitu od elementarnih i drugih većih nepogoda i zaštitu od požara i stvara uslove za njihovo otklanjanje, odnosno ublažavanje njihovih posledica;

12) Stara se i obezbeđuje uslove za očuvanje, korišćenje i unapređenje područja sa prirodnim lekovitim svojstvima;

13) Upravlja imovinom Grada i koristi sredstva u državnoj svojini i stara se o njihovom očuvanju i uvećanju;

14) Odlučuje o rasporedu službenih zgrada i poslovnih prostorija koje koriste organi Grada;

15) Odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme veće vrednosti za potrebe organa Grada, u skladu sa zakonom;

16) Odlučuje o pribavljanju i otuđenju prevoznih sredstava za potrebe rada organa Grada, u skladu sa zakonom;

17) Pomaže razvoj različitih oblika samopomoći i solidarnosti sa licima sa posebnim potrebama kao i sa licima koja su suštinski u nejednakom položaju sa ostalim građanima i podstiče aktivnosti i pruža pomoć organizacijama invalida i drugim socijalno-humanitarnim organizacijama na teritoriji Grada;

18) Podstiče i pomaže razvoj zadrugarstva;

19) Obrazuje radna tela za pojedine poslove iz svoje nadležnosti;

20) Usvaja akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, službi i organizacija, na predlog načelnika Gradske uprave;

21) (brisana)

22) Rešava o izuzeću načelnika Gradske uprave ili njegovog zamenika;

23) Rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kad na osnovu Odluke Skupštine grada odlučuje o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka;

24) Informiše javnost o svom radu;

25) Donosi uputstva i druga akta za izvršenje odluka Skupštine grada i daje smernice Gradskoj upravi;

26) Prati rad i poslovanje javnih preduzeća, ustanova i organizacija čiji je osnivač Skupština grada, utvrđuje smernice za ostvarivanje programskih akata i preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za njihovo normalno funkcionisanje;

27) Preduzima operativne i druge mere u slučaju poremećaja ili prekida rada u javnim komunalnim i drugim javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad;

28) Daje mišljenje na godišnji program preduzeća, ustanova i organizacija čiji je osnivač Skupština grada;

29) Daje mišljenje o predlogu odluka i drugih akata koje Skupštini podnesu drugi predlagači;

30) U slučaju ratnog stanja, donosi akte iz nadležnosti Skupštine grada, s tim što je dužno da ih podnese na potvrdu Skupštini grada čim ona bude u mogućnosti da se sastane;

31) Donosi akta o načinu i postupku ostvarivanja prava na dodelu sredstava putem dotacija iz budžeta Grada za programe-projekte ustanova i drugih organizacija prema kojima Grad ne vrši osnivačka prava, na predlog Gradonačelnika;

32) Donosi godišnji program manifestacija od značaja za Grad u oblasti sporta, kulture, socijalne zaštite i drugim oblastima;

33) Donosi odluke o zaključivanju posebnih kolektivnih ugovora, kao i kolektivnih ugovora za javna preduzeća, ustanove i druge javne službe čiji je osnivač Grad;

34) Podnosi izveštaj Skupštini grada o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada;

35) Donosi Poslovnik o radu Gradskog veća na predlog Gradonačelnika;

36) Daje saglasnost na finansijski plan mesne zajednice ili drugog oblika mesne samouprave;

36a) Obustavlja od izvršenja opšti akt mesne zajednice za koji smatra da nije saglasan Ustavu ili zakonu, rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu grada Loznice";

37) Utvrđuje ispunjenost uslova za pružanje usluga socijalne zaštite;

38) Utvrđuje normative i standarde za obavljanje delatnosti ustanova čiji je osnivač, donosi propise o pravima u socijalnoj zaštiti;

39) Obavlja poslove državnog staratelja;

40) Obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

Član 3

U vršenju svojih prava i dužnosti, Gradsko veće sarađuje sa organima Grada i posebnim službama, preduzećima, ustanovama, privrednim društvima i drugim organizacijama čiji je osnivač Grad, kao i drugim subjektima u poslovima od značaja za Grad.

Član 4

Gradsko veće je izvršni organ grada Loznice i obavlja poslove utvrđene Zakonom, Statutom grada odlukama i drugim aktima Skupštine grada.

U vršenju svoje nadležnosti, Gradsko veće radi i odlučuje kao jedinstven organ.

Član 5

Sredstva za rad Gradskog veća obezbeđuju se u budžetu Grada.

Član 6

Gradsko veće ima pečat. Pečat je okruglog oblika sa tekstom: "Republika Srbija, Grad Loznica, Gradsko veće grada Loznice" i grbom Republike Srbije u sredini pečata. Tekst pečata ispisuje se na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.

Broj, izgled, sadržinu, način čuvanja i rukovanja pečatom iz stava 1. ovog člana, utvrđuje Gradsko veće, posebnim aktom u skladu sa zakonom.

II SASTAV, IZBOR I PRESTANAK ČLANSTVA U GRADSKOM VEĆU

Član 7

Gradsko veće čine Gradonačelnik, zamenik gradonačelnika, kao i 9 članova Gradskog veća koje bira Skupština grada, na period od četiri godine, tajnim glasanjem, većinom od ukupnog broja odbornika.

Predsednik Skupštine grada predlaže kandidata za Gradonačelnika, a kandidat Gradonačelnika predlaže kandidata za zamenika gradonačelnika i kandidate članove Gradskog veća.

Kada odlučuje o izboru Gradonačelnika, Skupština grada istovremeno i objedinjeno odlučuje o izboru zamenika Gradonačelnika i članova Gradskog veća.

Član 8

Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća. Zamenik Gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.

Članovi Gradskog veća mogu biti zaduženi za jednu ili više određenih oblasti i to za:

- privredu i privatno preduzetništvo,

- javna preduzeća i razvoj komunalne delatnosti,

- obrazovanje, kulturu i informisanje i ustanove,

- mesne zajednice i gradske opštine,

- socijalnu politiku i društvenu brigu o deci,

- omladinu i sport,

- zdravstvenu zaštitu i zaštitu životne sredine,

- turizam,

- uređenje i korišćenje građevinskog zemljišta i razvoj i upravljanje lokalnim i nekategorisanim putevima i ulicama,

- poljoprivredu i zadrugarstvo.

Član 9

Član Gradskog veća zadužen za određenu oblast:

- kreira, usmerava i stara se o sprovođenju politike Grada u oblasti za koju je zadužen,

- stara se o izvršavanju odluka Skupštine grada i Gradskog veća u delokrugu svoje nadležnosti,

- inicira donošenje planova i programa razvoja u oblasti za koju je zadužen,

- ostvaruje saradnju sa drugim organima, institucijama i subjektima u cilju efektivnijeg obavljanja poslova iz svoje nadležnosti,

- za svoj rad i stanje u oblasti za koju je zadužen odgovoran je Gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada.

Član 10

Razrešenjem Gradonačelnika prestaje mandat zamenika Gradonačelnika i članova Gradskog veća.

Članu Gradskog veća može prestati funkcija i pre isteka vremena na koji je biran podnošenjem ostavke i razrešenjem.

Ostavka se podnosi Skupštini grada usmeno ili u pisanom obliku i ne mora biti obrazložena. O podnetoj ostavci se ne otvara rasprava.

Zamenik Gradonačelnika, odnosno član Gradskog veća, mogu biti razrešeni pre isteka vremena na koji su birani, na predlog Gradonačelnika ili najmanje jedne trećine odbornika, na isti način na koji su izabrani.

Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika ili član Gradskog veća koji su razrešeni ili su podneli ostavku, ostaju na dužnosti i vrše tekuće poslove, do izbora novog Gradonačelnika, zamenika Gradonačelnika ili člana Gradskog veća.

III PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA GRADSKOG VEĆA

Član 11

Gradonačelnik predstavlja Gradsko veće, saziva i vodi njegove sednice.

Gradonačelnik vodi, usmerava i usklađuje rad Gradskog veća.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika zamenjuje ga, zamenik gradonačelnika.

Član 12

U vršenju poslova iz nadležnosti Gradskog veća, članovi Gradskog veća kolektivno rade, odlučuju i odgovaraju.

Gradonačelnik je odgovoran za zakonitost rada Gradskog veća.

Član 13

Član Gradskog veća zadužen za određenu oblast, koordinira i daje smernice za obavljanje poslova i zadataka u oblasti za koju je zadužen.

Član Gradskog veća, u obavljanju poslova iz stava 1. ovog člana, može da: pokreće inicijative, izdaje naloge i uputstva, određuje smernice, pravce i način rešavanja konkretne situacije.

Članu Gradskog veća u obavljanju poslova iz delokruga njegove nadležnosti pomaže i pruža stručnu kao i administrativno-tehničku pomoć, Gradska uprava nadležna za poslove iz oblasti za koju je član Gradskog veća zadužen.

Član Gradskog veća zadužen za određenu oblast podnosi izveštaj o svom radu Gradskom veću, samoinicijativno, na zahtev Gradskog veća ili Gradonačelnika.

Član Gradskog veća zadužen za određenu oblast, obavezan je da u delokrugu svoje nadležnosti, učestvuje u pripremi izveštaja o radu Gradskog veća, koji se podnosi Skupštini grada.

Gradsko veće, može pojedine članove, zadužiti za obavljanje određenih poslova i zadataka i izvan oblasti za koju su zaduženi, ako je to neophodno za realizaciju nekog projekta od značaja za Grad, za izvršenje odluka Skupštine Grada, kao i kada Gradsko veće proceni da je to od značaja za sprovođenje politike u određenoj oblasti.

Član 14

Gradonačelnik i članovi Gradskog veća imaju pravo da učestvuju u radu svakog radnog tela Gradskog veća.

Član 15

Član Gradskog veća ima pravo i dužnost da:

- Učestvuje u radu i odlučivanju Gradskog veća i njegovih radnih tela,

- Da predlaže pretresanje pojedinih pitanja iz nadležnosti Gradskog veća,

- Pruža pomoć u radu Gradonačelniku u oblasti za koju je zadužen,

- Traži obaveštenja i informacije od nadležnih organa, službi, preduzeća, ustanova i privrednih društava čiji je osnivač Grad koje su značajne za obavljanje poslova iz delokruga svoje nadležnosti,

- Obavlja i druge poslove koje mu poveri Gradsko veće, Skupština grada i Gradonačelnik.

Član 16

Gradonačelnik i zamenik gradonačelnika su na stalnom radu u Gradu.

Članovi Gradskog veća mogu da budu na stalnom radu, o čemu odluku donosi Komisija za kadrovska i administrativna pitanja Skupštine grada.

Član 17

Gradsko veće ima Sekretara.

Sekretar Gradskog veća stara se o obavljanju stručnih poslova u vezi sa pripremom, sazivanjem i održavanjem sednica Gradskog veća i njegovih radnih tela i rukovodi administrativnim poslovima za njihov rad.

Za sekretara Gradskog veća može biti raspoređeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu sa položenim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom od najmanje pet godina u struci.

Sekretara Gradskog veća raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog Gradonačelnika - predsednika Gradskog veća.

Sekretar Gradskog veća je za svoj rad odgovoran Gradonačelniku, Gradskom veću i načelniku Gradske uprave.

Sekretar Gradskog veća ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost. Zamenik sekretara Gradskog veća raspoređuje se na isti način i pod istim uslovima kao Sekretar Gradskog veća.

Član 18

Visinu plate, odnosno elemente za obračun i isplatu plate Gradonačelnika i zamenika gradonačelnika utvrđuje svojim aktom nadležno radno telo Skupštine grada, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima je regulisana ova materija.

Članovi Gradskog veća na stalnom radu ostvaruju pravo na platu, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom, odlukom nadležnog radnog tela Skupštine grada i drugim propisima.

Članovi Gradskog veća koji nisu na stalnom radu ostvaruju pravo na naknadu za rad u Gradskom veću.

Naknada iz stava 3. ovog člana, utvrđuje se na mesečnom nivou, u visini 50% od visine plate člana Gradskog veća u stalnom radu i isplaćuje se sa pripadajućim porezima i doprinosima.

IV NAČIN RADA I ODLUČIVANJA GRADSKOG VEĆA

Član 19

Gradsko veće radi u sednicama kojima prisustvuje većina članova Gradskog veća. Gradsko veće odlučuje, javnim glasanjem, većinom glasova od prisutnog broja članova. Na sednicama Gradskog veća se vodi zapisnik o toku i radu sednice.

Član 20

Način sazivanja sednica Gradskog veća, organizacija i rad uređuju se Poslovnikom o radu Gradskog veća.

Član 21

Gradsko veće, za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti, davanje mišljenja i predloga o tim pitanjima i za obavljanje određenih zadataka iz nadležnosti Gradskog veća, obrazuje stalna i povremena radna tela.

Stalna radna tela obrazuju se kao komisije, a povremena radna tela mogu nositi i druge nazive (saveti, radne grupe, odbori i sl.).

Stalna radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća na period od četiri godine.

Predsednik stalnog radnog tela određuje se iz reda članova Gradskog veća.

Članovi radnih tela ne moraju biti iz reda članova Gradskog veća.

Rešenjem o obrazovanju stalnih, odnosno povremenih radnih tela utvrđuje se njihov naziv, nadležnost, sastav, način rada, i broj članova, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje radnog tela.

V JAVNOST RADA

Član 22

Rad Gradskog veća dostupan je javnosti. Za javnost rada Gradskog veća, odgovoran je Gradonačelnik.

Javnost rada obezbeđuje se pozivanjem predstavnika sredstava javnog informisanja na sednice Gradskog veća, izdavanjem saopštenja za javnost sa održanih sednica, održavanjem konferencija za štampu ili na drugi način kojim se obezbeđuje da rad Gradskog veća bude dostupan javnosti.

Gradsko veće može dati službeno saopštenje za štampu i druga sredstva javnog informisanja sa održanih sednica ili povodom pitanja vezanih za rad i odlučivanje Gradskog veća.

VI ODNOSI GRADSKOG VEĆA PREMA SKUPŠTINI GRADA, GRADONAČELNIKU, GRADSKOJ UPRAVI I DRUGIM SUBJEKTIMA

1. Odnos Gradskog veća prema Skupštini grada i Gradonačelniku

Član 23

U vršenju poslova iz svoje nadležnosti, Gradsko veće ostvaruje stalnu saradnju sa Skupštinom grada, Gradonačelnikom, Gradskom upravom i drugim subjektima.

Gradsko veće dužno je da redovno izveštava Skupštinu grada, po sopstvenoj inicijativi ili na njen zahtev, a najmanje jednom godišnje, o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada.

Član 24

Odnos Gradskog veća prema Gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i odlukama Skupštine grada.

Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada, može Gradskom veću izdavati uputstva i smernice za rad.

2. Odnos Gradskog veća prema Gradskoj upravi

Član 25

Odnos Gradskog veća prema Gradskoj upravi zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

Gradsko veće u okviru svoje nadležnosti, može naložiti Gradskoj upravi i posebnim službama, da u određenom roku pripreme analizu, informaciju ili izveštaj sa odgovarajućim predlozima, da donesu određeni akt ili preuzmu radnje za koje su nadležne.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave i posebnih službi.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da akta Gradske uprave, nisu u skladu sa Zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktima ili odlukama Skupštine grada, Gradsko veće ukida ili poništava takva akta sa nalogom da se donese novi akt koji će biti u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktom ili odlukom Skupštine grada.

Član 26

Načelnika Gradske uprave, u skladu sa Zakonom, Statutom, Odlukom o gradskoj upravi i ovom Odlukom postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na period od pet godina.

Član 27

Javni konkurs za načelnika Gradske uprave i zamenika načelnika Gradske uprave raspisuje i oglašava Gradsko veće.

Javni konkurs i stava 1. ovog člana objavljuje se na internet prezentaciji grada Loznice i u oglasnim novinama Nacionalne službe za zapošljavanje - "Poslovi".

Obaveštenje o javnom konkursu iz stava 1. ovog člana koje sadrži i adresu internet prezentacije Grada na kojoj je objavljen oglas, objavljuje se u jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju za teritoriju Republike Srbije.

Gradsko veće za sprovođenje izbornog postupka za postavljenje načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika Gradske uprave, obrazuje konkursnu komisiju od tri člana.

Član 28

Javni konkurs iz člana 27. ove Odluke, obavezno sadrži:

- naziv organa koji raspisuje javni konkurs,

- naznaku da se javni konkurs raspisuje za načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika Gradske uprave grada Loznice,

- uslove koje lice mora da ispunjava da bi moglo da bude postavljeno, kao i dokumentacije koja mora da bude priložena uz prijavu na konkurs (lična i radna biografija), kao dokaz o ispunjenosti uslova, rok u kome se mogu dostaviti prijave na konkurs, naziv organa Grada sa adresom, kome se, odnosno na koju se prijave mogu dostaviti,

- napomenu da će se razmatrati samo prijave sa kompletnom dokumentacijom,

- broj telefona i ime osobe zadužene za davanje dodatnih obaveštenja o javnom konkursu,

- da se prijave na konkurs dostavljaju u zatvorenoj koverti sa naznakom: "Prijava na konkurs za načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika Gradske uprave", kao i rok u kome će nadležni organ odlučiti o izboru načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika Gradske uprave.

Član 29

Rok za podnošenje prijava kandidata za načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika Gradske uprave je 15 dana od dana od dana oglašavanja obaveštenja iz člana 27. ove odluke.

Gradsko veće po sprovedenom javnom konkursu, donosi rešenje o postavljenju načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika Gradske uprave u roku od 15. dana od dana prijema liste kandidata koju je dostavila konkursna komisija iz člana 27. stav 4. ove odluke.

U slučaju da ni jedan od prijavljenih kandidata iz stava 1. ovog člana ne ispunjava uslove utvrđene javnim konkursom ili da nema prijavljenih kandidata za načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika Gradske uprave ili ako Gradsko veće ne postavi kandidata kojeg je predložila konkursna komisije, Gradsko veće će doneti Odluku o sprovođenju novog javnog konkursa.

Član 30

Gradska uprava dostavlja izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova Gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada, po potrebi, a najmanje jednom godišnje.

VII SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE

Član 31

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

O podnetom zahtevu za rešavanje sukoba nadležnosti iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće rešava bez odlaganja, a najkasnije u roku od 3 dana obaveštava Gradonačelnika, odnosno predsednika nadležnog radnog tela, koji saziva sednicu Gradskog veća, odnosno sednicu nadležnog radnog tela Gradskog veća.

Akt o rešavanju sukoba nadležnosti iz stava 1. i 2. ovog člana Gradsko veće donosi u roku ne dužem od 15 dana od dana prijema zahteva.

Član 32

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave u poslovima lokalne samouprave, rešava Gradsko veće kao drugostepeni organ, u rokovima propisanim zakonom.

Član 33

Gradsko veće rešava o izuzeću načelnika Gradske uprave u slučajevima ako je načelnik Gradske uprave:

1) u predmetu u kome se vodi postupak stranka, saovlašćenik, odnosno saobveznik, svedok, veštak punomoćnik ili zakonski zastupnik stranke;

2) sa strankom, zastupnikom ili punomoćnikom stranke srodnik po krvi u pravoj liniji, a u pobočnoj liniji do četvrtog stepena zaključno, bračni drug ili srodnik po tazbini do drugog stepena zaključno, čak i onda kad je brak prestao;

3) sa strankom, zastupnikom ili punomoćnikom stranke u odnosu staraoca, usvojioca, usvojenika ili hranioca;

4) u prvostepenom postupku učestvovalo u vođenju postupka ili u donošenju rešenja.

VII AKTA GRADSKOG VEĆA I NJEGOVIH RADNIH TELA

Član 34

Gradsko veće u vršenju poslova iz svoje nadležnosti donosi: odluke, poslovnik, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke, preporuke, planove, programe i druga akta u skladu sa zakonom, Statutom, ovom Odlukom i Poslovnikom o svom radu.

Član 35

Odlukom se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.

Poslovnikom se uređuju pitanja od značaja za organizaciju i rad Gradskog veća, razrađuju se pojedine odredbe zakona, odluka i drugih propisa Grada radi njihovog izvršavanja.

Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova organa Grada, preduzeća, ustanova ili drugih organizacija u izvršavanju pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i pravnim interesima lica u skladu sa zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada i odlukama Gradskog veća.

Zaključkom se odlučuje o proceduralnim pitanjima, o prihvatanju određenih predloga, utvrđuju stavovi o tome, šta, kako i na koji način treba ubuduće postupati u pojedinačnim pitanjima, odnosno stvarima, inicira donošenje odluka, odnosno drugog opšteg ili pojedinačnog akta.

Član 36

Akta Gradskog veća potpisuje Gradonačelnik, a tačnost prepisa overava sekretar Gradskog veća.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika, akta Gradskog veća potpisuje zamenik gradonačelnika.

Član 36a

Opšti akti iz nadležnosti Gradskog veća, objavljuju se u "Službenom listu grada Loznice".

Akti iz stava 1. ovog člana stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja, osim ako donosilac u postupku donošenja ne utvrdi da postoje opravdani razlozi da isti stupi na snagu i ranije.

IX STRUČNA SLUŽBA ZA POSLOVE GRADSKOG VEĆA

Član 37

Stručne, normativno-pravne, administrativno-tehničke i druge poslove za potrebe Gradskog veća vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove Gradskog veća.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 38

Do organizovanja stručne službe za poslove Gradskog veća, poslove iz člana 37. stav 1. ove Odluke obavljaće postojeća nadležna Služba.

Član 39

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Gradskom veću ("Službeni list opštine Loznica", broj 13/04).

Član 40

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Gradskom veću

("Sl. list grada Loznice", br. 4/2019)

Član 13

Odredba člana 3. stav 1. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o Gradskom veću, koja se odnosi na broj članova Gradskog veća, primenjivaće se nakon sprovođenja narednih izbora za odbornike Skupštine grada održanih posle stupanja na snagu ove odluke.

Član 14

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".