ODLUKA

O USKLAĐIVANJU OSNIVAČKOG AKTA TURISTIČKE ORGANIZACIJE GRADA ŠAPCA

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 3/2017 i 5/2019)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom vrši se usklađivanje osnivačkog akta Turističke organizacije grada Šapca - Odluke o osnivanju Turističke organizacije opštine Šabac ("Službeni list opštine Šabac", br. 14/95 i 12/00) sa Zakonom o turizmu ("Sl. glasnik RS" broj 36/09, 88/10. 93/12 i 84/15).

Turistička organizacija grada Šapca, upisana u registar Privrednog suda Valjevo, br. registarskog uloška 1-15191-00 od 11.03.1996. godine, nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 2

Turistička organizacija grada Šapca (u daljem tekstu: Turistička organizacija) osnovana je radi promocije i razvoja turizma na teritoriji grada Šapca.

Član 3

Osnivač Turističke organizacije je Grad Šabac (u daljem tekstu: osnivač), ulica Gospodar Jevremova broj 6, matični broj 07170122.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Šapca.

Član 4

Turistička organizacija posluje pod poslovnim imenom: Turistička organizacija grada Šapca, Šabac.

Skraćeno poslovno ime je: TOŠ, Šabac.

O promeni poslovnog imena odlučuje Upravni odbor Turističke organizacije uz saglasnost osnivača.

Član 5

Sedište Turističke organizacije je u Šapcu, ulica Gospodar Jevremova br. 23.

O promeni sedišta Turističke organizacije odlučuje Upravni odbor, uz saglasnost osnivača.

Član 6

Turistička organizacija ima svoj zaštitni znak, čiji izgled utvrđuje Upravni odbor, uz saglasnost osnivača.

II POSEBNE ODREDBE

Delatnost

Član 7

Delatnost Turističke organizacije je:

84.13 Uređenje poslova i doprinos uspešnijem poslovanju ekonomije (turizam)

Pored delatnosti iz člana 1. ove Odluke Turistička organizacija obavlja i poslove:

1) promocije i razvoja turizma grada Šapca;

2) koordiniranja aktivnosti i saradnje između privrednih i drugih subjekata u turizmu koji neposredno i posredno deluju na unapređenju razvoja i promociji turizma i na programima edukacije i usavršavanja veština zaposlenih u turizmu;

3) donošenja godišnjeg programa i plana promotivnih aktivnosti u skladu sa planovima i programima Turističke organizacije i odgovarajućim planovima i programima osnivača;

4) obezbeđivanja i unapređivanja informativno - propagandnog materijala kojim se promovišu turističke vrednosti grada Šapca (štampane publikacije, audio i video promotivni materijal, online sredstva promocije - internet prezentacija, društvene mreže i prateće digitalne aktivnosti, suveniri itd.);

5) prikupljanja i objavljivanja informacija o celokupnoj turističkoj ponudi turističkom prometu na teritoriji grada Šapca, kao i druge poslove od značaja za promociju turizma;

6) organizovanja i učešća u organizaciji turističkih, naučnih, stručnih, sportskih, kulturnih i drugih skupova i manifestacija;

7) organizovanja turističko - informativnih centara (za prihvat turista, pružanje besplatnih informacija turistima, prikupljanje podataka za potrebe informisanja turista, upoznavanje turista sa kvalitetom turističke ponude, upoznavanje nadležnih organa sa pritužbama turista i dr.);

8) upravljanja turističkog prostora;

9) posredovanja u pružanju usluga u domaćoj radinosti i seoskom turističkom domaćinstvu;

10) podsticanja realizacije programa izgradnje turističke infrastrukture i uređenja prostora;

11) praćenje, analiza i predlaganje mera u vezi sa turističkom signalizacijom;

12) izrade, učešća u izradi, kao i realizacije domaćih i međunarodnih projekata iz oblasti turizma;

13) pripreme i prikupljanja podataka, sastavljanje upitnika, analiza i drugih informacija;

14) pružanje stručne pomoći i instrukcija učesnicima turističke ponude;

15) poslovi na sticanju sopstvenih prihoda, u skladu sa zakonom;

16) druge aktivnosti u skladu sa Zakonom, osnivačkim aktom i statutom.

Pravni status

Član 8

Turistička organizacija ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Turistička organizacija u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Član 9

Turistička organizacija posluje u skladu sa propisima kojima se uređuju javne službe.

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Turističkoj organizaciji, primenjuju se propisi koji se odnose na ustanove iz oblasti javnih službi.

Odnos prema Osnivaču i zaštita opšteg interesa u delatnosti za koju je Turistička organizacija osnovana

Član 10

Skupština grada Šapca u skladu sa zakonom:

- imenuje i razrešava direktora Turističke organizacije,

- imenuje i razrešava predsednika i članove Upravnog odbora Turističke organizacije,

- imenuje i razrešava predsednika i članove Nadzornog odbora Turističke organizacije,

- utvrđuje visinu sredstava za finansiranje, odnosno sufinansiranje programa Turističke organizacije, na osnovu strateških dokumenata i predloženog godišnjeg programa rada Turističke organizacije,

- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom grada Šapca.

Član 11

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u delatnosti za koju je Turistička organizacija osnovana, Skupština grada Šapca daje saglasnost na:

- Statut Turističke organizacije,

- statusne promene,

- odluku o promeni imena Turističke organizacije,

- odluku o promeni sedišta Turističke organizacije,

- odluku o promeni delatnosti Turističke organizacije,

- godišnji program rada sa finansijskim planom Turističke organizacije,

- godišnji izveštaj o poslovanju i završni račun Turističke organizacije,

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje poslova i delatnosti Turističke organizacije, u skladu sa zakonom.

Član 12

Turistička organizacija, uz saglasnost osnivača, u cilju planiranja, koordinacije i upravljanja turističkim aktivnostima, može sa drugom turističkom organizacijom, privrednim društvom, drugim pravnim licem i preduzetnikom koji obavlja delatnost iz oblasti saobraćaja, turizma, ugostiteljstva prometa robe i usluga, kulture, sporta, informisanja, kongresnih i sajamskih aktivnosti, osnovati organizaciju za operativne, marketinške i promotivne poslove.

Delokrug rada i način finansiranja, kao i međusobna prava i obaveze Turističke organizacije i osnivača iz stava 1. ovog člana uređuju se ugovorom.

Finansiranja turističke organizacije

Član 13

Pri osnivanju, sredstva za osnivanje i početak rada Turističke organizacije, obezbeđena su u budžetu tadašnje opštine Šabac u iznosu od 2500,00 dinara. koji je uplaćen i upisan u odgovarajući registar.

Član 14

Sredstva za rad Turističke organizacije obezbeđuju se iz:

1) prihoda ostvarenih obavljanjem delatnosti i iz drugih sopstvenih prihoda;

2) donacija, priloga i sponzorstava domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica;

3) sredstava budžeta Republike Srbije;

4) sredstava budžeta grada Šapca;

5) drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Organi Turističke organizacije

Član 15

Organi Turističke organizacije su: Upravni odbor, Nadzorni odbor i direktor.

Članove Upravnog i Nadzornog odbora i direktora imenuje i razrešava Skupština grada, na period od četiri godine.

Upravni odbor

Član 15

Upravni odbor Turističke organizacije ima pet članova.

U Upravni odbor imenuju se četiri člana kao predstavnici osnivača i jedan član iz reda zaposlenih.

Član 16

Upravni odbor:

1) donosi statut Turističke organizacije;

2) donosi poslovnik o svom radu;

3) usvaja godišnji program rada sa finansijskim planom;

4) usvaja godišnji izveštaj o poslovanju i završni račun:

5) donosi pravilnik o radu:

6) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

Akta iz tačaka 1), 3), 4) i 5) ovog člana donose se uz saglasnost osnivača.

Član 17

Upravni odbor ima predsednika.

Predsednik Upravnog odbora Turističke organizacije:

1) saziva sednice Upravnog odbora i predsedava tim sednicama;

2) predlaže dnevni red za sednice Upravnog odbora;

3) pokreće raspravu o određenim pitanjima iz delokruga Upravnog odbora;

4) potpisuje akta koja donosi Upravni odbor;

5) stara se o primeni Statuta i drugih opštih akata Turističke organizacije;

6) obavlja i druge poslove u skladu sa statutom i drugim opštim aktima Turističke organizacije.

Član 18

Upravni odbor Turističke organizacije radi i odlučuje na sednicama, koje se održavaju po potrebi, a najmanje dva puta godišnje.

Sednica Upravnog odbora se može održati, ako prisustvuje većina članova Upravnog odbora, a Upravni odbor odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Nadzorni odbor

Član 19

Nadzorni odbor Turističke organizacije ima tri člana, od kojih su dva predstavnika osnivača a jedan je predstavnik zaposlenih.

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana. Nadzorni odbor Turističke organizacije:

1) vrši nadzor nad poslovanje,

2) pregleda izveštaj o poslovanju i završni račun i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima,

3) donosi poslovnik o svom radu i

4) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom.

Član 20

Nadzorni odbor odlučuje na svojim sednicama većinom glasova svojih članova.

Sednica Nadzornog odbora se može održati, ako prisustvuje većina članova Nadzornog odbora, a Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Direktor

Član 21

Direktora Turističke organizacije imenuje i razrešava Skupština grada. Direktor Turističke organizacije:

1) predstavlja i zastupa Turističku organizaciju,

2) organizuje i rukovodi radom Turističke organizacije,

3) donosi pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova,

4) predlaže akte koje donosi Upravni odbor,

5) izvršava odluke Upravnog odbora i preduzima mere za njihovo sprovođenje,

6) stara se o zakonitosti rada,

7) odgovara za korišćenje i raspolaganje imovinom i

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

Član 22

Direktor Turističke organizacije mora da poseduje:

1) stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu;

2) radno iskustvo od četiri godine, od čega najmanje dve godine na rukovodećim poslovima;

3) aktivno znanje stranog jezika koji je obuhvaćen nastavnim planom i programom ministarstva nadležnog za poslove prosvete.

Statut i drugi opšti akti

Član 23

Opšti akti Turističke organizacije su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom. Statut je osnovni opšti akt Turističke organizacije.

Član 24

Statutom se bliže uređuju pitanja od značaja za rad i poslovanje Turističke organizacije, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 25

Turistička organizacija je dužna da Statut i druga opšta usaglasi sa ovom odlukom u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 26

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Turističke organizacije opštine Šabac ("Službeni list opštine Šabac", br. 14/95 i 12/00).

Član 27

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Šapca".