ODLUKA
O LOKALNOM OMBUDSMANU GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 13/2019)

 

OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se izbor i prestanak dužnosti, nadležnost i ovlašćenja, način postupanja i druga pitanja od značaja za rad Lokalnog ombudsmana grada Kraljeva.

Lokalni ombudsman grada Kraljeva (u daljem tekstu: Lokalni ombudsman) kontroliše poštovanje prava građana, utvrđuje povrede učinjene aktima, radnjama ili nečinjenjem Gradske uprave grada Kraljeva, Gradskog veća grada Kraljeva kada postupa kao drugostepeni organ u upravnom postupku, javnih službi (javnih preduzeća i ustanova) čiji je osnivač Grad i drugih organizacionih oblika čiji je osnivač Grad (u daljem tekstu: organi i službe), ako se radi o povredi propisa i opštih akata Grada.

Lokalni ombudsman u vršenju poslova iz svoje nadležnosti postupa u skladu sa Ustavom, zakonom, potvrđenim međunarodnim ugovorima, opšteprihvaćenim pravilima međunarodnog prava i odlukama Grada.

Član 2

Lokalni ombudsman je samostalan i nezavisan u svom radu i niko nema pravo da utiče na njegov rad i postupanje.

Lokalni ombudsman ne može biti pozvan na odgovornost, niti kažnjen za izneto mišljenje ili radnje preduzete u obavljanju svojih nadležnosti utvrđenih ovom odlukom.

Osnovni principi delovanja Lokalnog ombudsmana su zakonitost, nepristrasnost, nezavisnost i pravičnost.

Član 3

Za svoj rad Lokalni ombudsman odgovara Skupštini grada Kraljeva.

Član 4

Sedište Lokalnog ombudsmana je u Kraljevu.

Lokalni ombudsman ima pečat okruglog oblika prečnika 32mm, koji sadrži grb Republike Srbije u sredini, oko kojeg je ispisan tekst: "Republika Srbija-Grad Kraljevo-Lokalni ombudsman" na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

Lokalni ombudsman ima štambilj pravougaonog oblika koji sadrži tekst: "Republika Srbija, Lokalni ombudsman, Broj __________, Datum __________, Kraljevo".

Sredstva za rad Lokalnog ombudsmana obezbeđuju se u budžetu grada Kraljeva.

IZBOR I PRESTANAK DUŽNOSTI

Član 5

Lokalnog ombudsmana bira Skupština grada na predlog najmanje jedne trećine odbornika, javnim glasanjem, većinom od ukupnog broja odbornika.

Lokalni ombudsman se bira se na period od pet godina i može biti ponovo biran.

Postupak za izbor Lokalnog ombudsmana započinje najkasnije 30 dana pre isteka mandata prethodnog Lokalnog ombudsmana.

Predlog iz stava 1. podnosi se predsedniku Skupštine u pisanom obliku i sadrži ime i prezime lica koje se predlaže, kratku biografiju i saglasnost lica, dokaz o ispunjenosti uslova za izbor, lična imena i potpise odbornika i ime izvestioca.

U ime predlagača, izvestilac ima pravo da obrazloži predlog.

Član 6

Za Lokalnog ombudsmana može biti izabran državljanin Republike Srbije koji ispunjava sledeće uslove:

1. da nije osuđivan i da se protiv njega ne vodi (niti se vodio) krivični postupak;

2. da mu nije izrečena mera bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela;

3. da ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu;

4. da ima položen državni stručni ispit za rad u državnim organima;

5. da ima najmanje osam godina radnog iskustva u struci;

6. da uživa moralni i profesionalni ugled u svojoj sredini.

Član 7

Lokalni ombudsman može imati zamenika, koji ga zamenjuje u slučaju odsutnosti i sprečenosti da obavlja dužnost

Zamenika Lokalnog ombudsmana bira i razrešava Skupština grada, na isti način i u istom postupku kao i Lokalnog ombudsmana.

Član 8

Za zamenika Lokalnog ombudsmana može biti izabran državljanin Republike Srbije koji ispunjava sledeće uslove:

1. da nije osuđivan i da se protiv njega ne vodi (niti se vodio) krivični postupak;

2. da mu nije izrečena mera bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela;

3. da ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu;

4. da ima položen državni stručni ispit za rad u državnim organima;

5. da ima najmanje osam godina radnog iskustva u struci;

6. da uživa moralni i profesionalni ugled u svojoj sredini.

Član 9

Nakon izbora, Lokalni ombudsman i zamenik Lokalnog ombudsmana (u daljem tekstu: zamenik) pred Skupštinom grada daju svečanu izjavu koja glasi: "Zaklinjem se da ću svoje dužnosti izvršavati saglasno Ustavu i zakonu. Štitiću prava građana savesno, nepristrasno i odgovorno i u svom radu ću se pridržavati načela zakonitosti, pravičnosti i morala".

Član 10

Vršenje dužnosti Lokalnog ombudsmana, odnosno zamenika nespojivo je sa vršenjem bilo koje druge javne funkcije ili profesionalne delatnosti bez obzira da li su plaćene ili ne, sa članstvom u političkim strankama i organizacijama, i sa obavljanjem druge dužnosti ili posla koji bi mogao da utiče na njegovu samostalnost i nezavisnost.

Danom izbora Lokalnom ombudsmanu, odnosno zameniku, moraju prestati sve javne, profesionalne i druge funkcije, odnosno dužnosti ili poslovi koje je do tada obavljao, ako su suprotni odredbama ove odluke, kao i članstvo u političkim strankama i organizacijama.

Lokalni ombudsman, odnosno zamenik ima položaj funkcionera u smislu zakona kojim se uređuju sprečavanje sukoba interesa u vršenju javnih funkcija i na njega se u celini primenjuju odredbe tog zakona.

Lokalni ombudsman i njegov zamenik ne mogu davati izjave političke prirode.

Član 11

Lokalnom ombudsmanu prestaje dužnost u sledećim slučajevima:

1. istekom mandata na koji je izabran;

2. podnošenjem ostavke;

3. u slučaju smrti;

4. ako izgubi državljanstvo Republike Srbije;

5. ispunjenjem uslova za penziju u skladu sa zakonom;

6. trajnim gubitkom radne sposobnosti;

7. razrešenjem.

Ukoliko nastupi slučaj iz stava 1. tačka 1. ovog člana, Skupština grada bez rasprave donosi akt kojim se utvrđuje prestanak dužnosti Lokalnog ombudsmana, a pravne posledice prestanka dužnosti nastupaju od dana donošenja akta.

U slučaju podnošenja ostavke, Skupština grada bez rasprave donosi akt kojim se utvrđuje prestanak dužnosti Lokalnog ombudsmana.

Razloge za prestanak dužnosti iz stava 1. ovog člana tačke 3-6. konstatuje nadležno radno telo Skupštine i o tome obaveštava Skupštinu grada, koja bez rasprave donosi akt kojim se utvrđuje prestanak dužnosti Lokalnog ombudsmana, a pravne posledice prestanka dužnosti nastupaju od dana donošenja akta.

Skupština grada donosi akt kojim se utvrđuje prestanak dužnosti Lokalnog ombudsmana većinom od ukupnog broja odbornika.

Član 12

Lokalni ombudsman može biti razrešen dužnosti u sledećim slučajevima:

1. ako nestručno ili nesavesno obavlja svoju dužnost;

2. ako nakon izbora nastavi da obavlja, odnosno počne da obavlja drugu javnu funkciju ili profesionalnu delatnost, dužnost ili posao koji bi mogao uticati na njegovu samostalnost i nezavisnost, postane član političke stranke ili organizacije ili ako postupa suprotno zakonu kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija;

3. ako bude pravosnažno osuđen za učinjeno krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

Član 13

Lokalnog ombudsmana razrešava Skupština grada na predlog najmanje jedne trećine odbornika, javnim glasanjem, većinom od ukupnog broja odbornika.

Predlog iz stava 1. podnosi se predsedniku Skupštine u pisanom obliku i sadrži navođenje razloga iz kojih se predlaže razrešenje, dokaze o nastupanju slučaja iz člana 12. ove odluke i lična imena i potpise odbornika.

Lokalni ombudsman ima pravo da se na sednici Skupštine grada na kojoj se odlučuje o njegovom razrešenju obrati odbornicima.

Odredbe članova 11. i 12. ove odluke odnose se i na zamenika.

Član 14

Skupština grada, na predlog najmanje jedne trećine odbornika, može doneti akt o suspenziji (udaljenju) Lokalnog ombudsmana ili zamenika, u slučajevima i postupku predviđenim opštim propisima o radu, većinom od ukupnog broja odbornika.

Predlog iz stava 1. podnosi se predsedniku Skupštine u pisanom obliku i sadrži navođenje razloga za suspenziju, dokaze o nastupanju slučaja iz stava 1. ovog člana i lična imena i potpise odbornika.

Lokalni ombudsman ili zamenik dužni su da obaveste predsednika Skupštine i nadležno radno telo Skupštine o prestanku razloga za uvođenje suspenzije pisanim putem, uz prilaganje dokaza o prestanku razloga za suspenziju.

Nadležno radno telo Skupštine konstatuje ispunjenost uslova za ukidanje suspenzije i o tome obaveštava Skupštinu grada.

Skupština grada većinom od ukupnog broja odbornika donosi akt o ukidanju suspenzije.

NADLEŽNOST I OVLAŠĆENJA

Član 15

Lokalni ombudsman je ovlašćen da kontroliše poštovanje prava građana, utvrđuje povrede učinjene aktima, radnjama ili nečinjenjem organa i službi, ako se radi o povredi propisa i opštih akata Grada.

Lokalni ombudsman nije ovlašćen da kontroliše rad Skupštine grada, predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada, gradonačelnika i zamenika gradonačelnika grada Kraljeva, Gradskog veća grada Kraljeva, osim kada ovaj organ postupa kao drugostepeni u upravnom postupku.

Lokalni ombudsman nije ovlašćen da kontroliše rad republičkih organa uprave koji imaju filijale na teritoriji Grada, kao ni sudova i javnih tužilaštava ustanovljenih na teritoriji Grada.

Član 16

Lokalni ombudsman, pored prava na pokretanje i vođenje postupka, ima pravo da posredovanjem i davanjem saveta i mišljenja o pitanjima iz svoje nadležnosti, deluje preventivno, u cilju unapređenja rada organa i službi, i unapređenja zaštite ljudskih sloboda i prava.

Lokalni ombudsman podnosi nadležnom organu Grada inicijativu za izmenu i dopunu propisa i opštih akata Grada ako smatra da do povrede prava građana dolazi zbog nedostataka u tim aktima, kao i da inicira donošenje novih propisa i drugih opštih akata Grada, kada smatra da je to od značaja za zaštitu prava građana.

Lokalni ombudsman može dati mišljenje Gradskom veću i drugom ovlašćenom predlagaču na nacrt, odnosno predlog propisa ili opšteg akta Grada, kada se njime uređuju pitanja od značaja za zaštitu i unapređenje prava građana.

Lokalni ombudsman pokreće inicijativu za pokretanje postupka za ocenu ustavnosti ili zakonitosti zakona, drugih propisa i opštih akata kojima se uređuju pitanja koja se odnose na prava građana, ukoliko smatra da isti nisu u skladu sa Ustavom i zakonom.

Član 17

Lokalni ombudsman je ovlašćen da javno preporuči razrešenje funkcionera koji je odgovoran za povredu prava građana, odnosno da inicira pokretanje disciplinskog postupka protiv zaposlenog u organima i službama, koji je neposredno odgovoran za učinjenu povredu i to ako iz ponovljenog ponašanja funkcionera ili zaposlenog proizilazi namera da odbijaju saradnju sa Lokalnim ombudsmanom ili ako se utvrdi da je učinjenom povredom građaninu pričinjena materijalna ili druga šteta većih razmera.

Član 18

Ako nađe da u radnjama rukovodioca ili zaposlenog u organima ili službama ima elemenata krivičnog ili drugog kažnjivog dela, Lokalni ombudsman je ovlašćen da nadležnom organu podnese zahtev, odnosno prijavu za pokretanje krivičnog, prekršajnog ili drugog odgovarajućeg postupka.

NAČIN POSTUPANJA

Član 19

Lokalni ombudsman pokreće postupak po pritužbi lica ili po sopstvenoj inicijativi.

Svako fizičko ili pravno lice, domaće ili strano, koje smatra da su mu aktom, radnjom ili nečinjenjem organa, odnosno službe povređena prava može da podnese pritužbu Lokalnom ombudsmanu.

Lokalnom ombudsmanu se može u ime lica iz stava 2. ovog člana obratiti i njegov naslednik, zakonski zastupnik ili punomoćnik, kao i udruženje građana, uz ovlašćenje tog lica.

Lokalni ombudsman neće postupati po anonimnoj pritužbi. Izuzetno, ako smatra da u anonimnoj pritužbi ima osnova za njegovo postupanje, Lokalni ombudsman može pokrenuti postupak po sopstvenoj inicijativi.

Član 20

Pre podnošenja pritužbe Lokalnom ombudsmanu, podnosilac pritužbe je dužan da pokuša da zaštiti svoja prava u odgovarajućem pravnom postupku.

Lokalni ombudsman će uputiti podnosioca pritužbe na pokretanje odgovarajućeg pravnog postupka, ako je takav postupak predviđen, i neće postupati po pritužbi dok prethodno ne budu iscrpljena sva pravna sredstva, u odgovarajućem pravnom postupku.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, Lokalni ombudsman može pokrenuti postupak i pre nego što su iscrpljena sva pravna sredstva, ako bi podnosiocu pritužbe bila naneta nenadoknadiva šteta, ili kada Lokalni ombudsman oceni da je došlo do grubog kršenja načela samostalnosti i zakonitosti, stručnosti, nepristrasnosti i političke neutralnosti, delotvornosti u ostvarivanju prava stranaka i poštovanja stranaka od strane organa i službi.

Pritužba

Član 21

Pritužba se podnosi u pisanoj formi, uključujući sve oblike elektronske komunikacije, ili usmeno na zapisnik kod Lokalnog ombudsmana i ne podleže plaćanju takse, niti bilo koje druge naknade.

Pritužba sadrži naziv organa, odnosno službe na čiji se rad odnosi, opis povrede prava, činjenice i dokaze koji potkrepljuju navode iz pritužbe, podatke o tome koja su pravna sredstva iskorišćena, kao i ime i adresu podnosioca.

Ako pritužba ne sadrži sve potrebne podatke, Lokalni ombudsman može zatražiti da se ona dopuni u roku koji on odredi.

Lokalni ombudsman i njegov zamenik pružaju podnosiocima pritužbe pomoć u sastavljanju i podnošenju pritužbe.

Član 22

Pritužba se može podneti najkasnije u roku od jedne godine od izvršene povrede prava građana, odnosno od poslednjeg postupanja ili nepostupanja organa, odnosno službe, u vezi sa učinjenom povredom prava građana.

Član 23

Lokalni ombudsman je dužan da pokrene postupak u roku od 30 dana od dana prijema pritužbe.

Član 24

Postupak pred Lokalnim ombudsmanom nije javan.

Lokalni ombudsman i njegov zamenik su dužni da i nakon prestanka dužnosti čuvaju tajnost podataka do kojih su došli u svom radu.

Član 25

Postupak pred Lokalnim ombudsmanom je besplatan za podnosioca pritužbe.

Odbacivanje pritužbe

Član 26

Lokalni ombudsman može odbaciti pritužbu ako utvrdi:

1. da predmet na koji se odnosi pritužba ne spada u nadležnost Lokalnog ombudsmana;

2. da je pritužba podneta po isteku propisanog roka iz člana 22. Odluke,

3. da je pritužba podneta pre upotrebe svih raspoloživih pravnih sredstava, a nisu ispunjeni uslovi iz člana 20. stav 3. odluke;

4. da je pritužba anonimna, osim u slučaju iz člana 19. stav 4. odluke;

5. da pritužba ne sadrži potrebne podatke, a podnosilac nedostatak ne otkloni ni u naknadnom roku određenom za dopunu pritužbe, niti se obrati Lokalnom ombudsmanu za stručnu pomoć u otklanjanju nedostataka;

6. da se radi o ponovljenoj pritužbi koja ne sadrži nove navode i činjenice koje je potkrepljuju.

Ako zbog nekog od razloga iz stava 1. ovog člana Lokalni ombudsman odbaci pritužbu, o tome je dužan da obavesti podnosioca pritužbe, uz navođenje razloga za odbacivanje.

Član 27

Ako ne odbaci pritužbu, Lokalni ombudsman pokreće postupak i o tome obaveštava podnosioca pritužbe i organ, odnosno službu protiv kojeg je podneta pritužba.

Organ, odnosno služba je obavezan da odgovori na sve zahteve Lokalnog ombudsmana, kao i da mu dostavi sve tražene informacije i spise u roku koji on odredi, a koji ne može biti kraći od 15 niti duži od 30 dana.

Lokalni ombudsman može zatražiti dodatne podatke i informacije u novom roku, ako oceni da izjašnjenje organa, odnosno službe ne sadrži sve potrebne podatke.

Lokalni ombudsman može, u naročito opravdanim slučajevima, da organu, odnosno službi, ne otkrije identitet podnosioca pritužbe.

Član 28

Organ, odnosno služba, dužan je da Lokalnom ombudsmanu, na njegov zahtev, stavi na raspolaganje sve podatke, službene spise, dokumentaciju, bez obzira na stepen tajnosti, osim kada je to u suprotnosti sa zakonom, te da mu omogući pristup svim prostorijama.

Ukoliko organ, odnosno služba, ne postupi u ostavljenom roku, mora obrazložiti razloge za nepostupanje po zahtevu Lokalnog ombudsmana.

Nepostupanje po zahtevu Lokalnog ombudsmana smatra se ometanjem njegovog rada i o tome Lokalni ombudsman može da obavesti neposredno odgovorno lice organa, odnosno službe i javnost.

Član 29

Lokalni ombudsman može, radi utvrđivanja činjenica, kao stručnjaka ili svedoka, pozvati svako lice koje poseduje saznanja, odnosno informacije o navodima iz pritužbe.

Član 30

Nakon sprovedenog postupka i utvrđivanja svih relevantnih činjenica i okolnosti, Lokalni ombudsman može obavestiti podnosioca pritužbe da je pritužba neosnovana ili može utvrditi da su postojali nedostaci u radu organa, odnosno službe.

Ako nađe da su postojali nedostaci u radu, Lokalni ombudsman će uputiti preporuku ili mišljenje organu, odnosno službi o tome kako bi uočeni nedostatak trebalo otkloniti.

Organ, odnosno služba je dužan da, najkasnije u roku od 30 dana od dana dobijanja preporuke odnosno mišljenja, Lokalnom ombudsmanu dostavi izveštaj o preduzetim radnjama radi otklanjanja nedostatka, odnosno da ga obavesti o razlozima zbog kojih nije postupio po preporuci.

Ukoliko organ, odnosno služba ne postupi po preporuci, odnosno mišljenju, Lokalni ombudsman se može obratiti javnosti, odnosno nadležnom organu Grada, a može i da preporuči utvrđivanje odgovornosti rukovodećeg radnika, odnosno funkcionera organa ili službe, odnosno postupiti u skladu sa ovlašćenjima iz člana 17. i 18. ove odluke.

Ako u toku postupka organ, odnosno služba, protiv kojeg je podneta pritužba, sam otkloni nedostatke, Lokalni ombudsman će o tome obavestiti podnosioca pritužbe.

Član 31

Lokalni ombudsman će obustaviti postupak po pritužbi:

1. ako u toku postupka utvrdi da je organ, odnosno služba, otklonio povredu ili nedostatke na koje se odnosi pritužba;

2. ako podnosilac pritužbe povuče pritužbu;

3. ako podnosilac pritužbe ne sarađuje u postupku;

4. ako utvrdi da je nakon podnošenja pritužbe pokrenut odgovarajući pravni postupak za zaštitu prava.

Ako zbog nekog od razloga iz stava 1. ovog člana Lokalni ombudsman obustavi postupak, o tome je dužan da obavesti podnosioca pritužbe i organ, odnosno službu, uz navođenje razloga za obustavljanje postupka.

IZVEŠTAJI

Član 32

Lokalni ombudsman podnosi Skupštini grada najkasnije do 15. marta tekuće godine, radi upoznavanja, izveštaj o radu za prethodnu godinu.

Izveštaj sadrži broj i strukturu pritužbi i obraćanja građana, broj rešenih predmeta, opštu ocenu rada organa i službi sa stanovišta primene propisa, uočene propuste i preporuke za njihovo otklanjanje i podatke o ostvarivanju, poštovanju i unapređenju ljudskih prava na teritoriji Grada.

Izveštaj može da sadrži i inicijative za izmenu ili donošenje pojedinih propisa radi otklanjanja nedostataka i efikasnijeg rada organa, odnosno službi.

Godišnji izveštaj Lokalnog ombudsmana objavljuje se u "Službenom listu grada Kraljeva" i na sajtu grada Kraljeva.

Na sednici Skupštine grada o izveštaju o radu Lokalnog ombudsmana se ne glasa.

Lokalni ombudsman može da podnosi i posebne izveštaje Skupštini grada, ako za tim postoji potreba.

Član 33

Prava i obaveze Lokalnog ombudsmana i zamenika uređuju se u skladu sa zakonom kojim se uređuju prava i dužnosti zaposlenih u organima autonomnih pokrajina i jedinicama lokalne samouprave.

O pravima iz radnog odnosa Lokalnog ombudsmana i njegovog zamenika u skladu sa zakonom odlučuje nadležno radno telo Skupštine grada.

SARADNJA LOKALNOG OMBUDSMANA SA DRUGIM ORGANIMA I SLUŽBAMA

Član 34

Odnosi između Lokalnog ombudsmana i organa i službi Grada zasnivaju se na međusobnoj saradnji, u okviru nadležnosti Lokalnog ombudsmana utvrđenih ovom odlukom.

Organi, odnosno službe obavezni su da sarađuju sa Lokalnim ombudsmanom, i dužni su da bez odlaganja prime Lokalnog ombudsmana na njegov zahtev, a najkasnije u roku od 7 dana od dana prijema zahteva.

Lokalni ombudsman ima pravo da obavi razgovor sa svakim zaposlenim u organu, odnosno službi kada je to od značaja za postupak koji vodi.

Predsednik i zamenik predsednika Skupštine grada, sekretar i zamenik sekretara Skupštine, gradonačelnik i zamenik gradonačelnika grada Kraljeva i članovi Gradskog veća grada Kraljeva dužni su da prime Lokalnog ombudsmana najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema zahteva.

Lokalni ombudsman ima pravo da prisustvuje sednicama Skupštine grada, radnih tela Skupštine, Gradskog veća, i učestvuje u raspravi kada se raspravlja o pitanjima iz njegove nadležnosti.

Lokalni ombudsman sarađuje sa Zaštitnikom građana Republike Srbije i lokalnim ombudsmanima drugih jedinica lokalne samouprave u cilju razmene informacija o uočenim problemima i pojavama u radu i postupanju organa i službi sa stanovišta zaštite i unapređenja ljudskih sloboda i prava.

Ako Lokalni ombudsman primi pritužbu koja se odnosi na povrede republičkog zakona, drugog propisa ili opšteg akta, dostaviće takvu pritužbu bez odlaganja Zaštitniku građana Republike Srbije.

Ako Lokalni ombudsman primi pritužbu koja istovremeno ukazuje na povredu republičkog zakona, drugog propisa ili opšteg akta i na povredu propisa ili opšteg akta Grada, postupaće po njoj u delu svojih nadležnosti, a kopiju pritužbe će proslediti Zaštitniku građana Republike Srbije, radi postupanja u delu njegovih nadležnosti.

Član 35

Za vršenje stručnih i administrativnih poslova može se obrazovati stručna služba Lokalnog ombudsmana.

Akt o obrazovanju stručne službe iz stava 1. ovog člana donosi Lokalni ombudsman, uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.

AKTI KOJE DONOSI LOKALNI OMBUDSMAN

Član 36

U svom radu Lokalni ombudsman donosi mišljenja i preporuke.

Protiv akata iz stava 1. ovog člana nije dozvoljena upotreba pravnih sredstava.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 37

Zaštitnik građana grada Kraljeva i njegov zamenik nastavljaju da vrše tekuće poslove iz svoje nadležnosti do izbora Lokalnog ombudsmana i njegovog zamenika.

Donošenjem akta o izboru Lokalnog ombudsmana i njegovog zamenika prestaje dužnost Zaštitniku građana grada Kraljeva i njegovom zameniku.

Skupština grada će izabrati Lokalnog ombudsmana i zamenika u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 38

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o zaštitniku građana grada Kraljeva ("Službeni list grada Kraljeva", broj 13/08 i 17/09).

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".