POSLOVNIK
POKRAJINSKE VLADE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 28/2019 i 30/2019 - ispr.)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Poslovnikom Pokrajinske vlade (u daljem tekstu: Poslovnik) uređuju se način rada i odlučivanja Pokrajinske vlade i njenih radnih tela, kao i druga pitanja od značaja za rad Pokrajinske vlade.

Pitanja koja su u vezi s načinom rada Pokrajinske vlade, a koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Pokrajinske vlade.

Član 2

Sve imenske reči koje se u ovom poslovniku koriste u muškom rodu, a imaju i ženski rod, podrazumevaju i istovremeno obuhvataju iste imenske reči u ženskom rodu.

Član 3

Pokrajinsku vladu predstavlja predsednik Pokrajinske vlade ili potpredsednik Pokrajinske vlade koga on odredi.

Član 4

Radi razmatranja načelnih i drugih pitanja iz delokruga Pokrajinske vlade, obrazuje se Kolegijum predsednika Pokrajinske vlade, kao stručno savetodavno telo.

Kolegijum predsednika čine: predsednik Pokrajinske vlade, potpredsednici Pokrajinske vlade i sekretar Pokrajinske vlade.

Član 5

U vršenju svojih prava i dužnosti, Pokrajinska vlada radi i odlučuje kolektivno.

Član 6

Pokrajinska vlada radi i odlučuje o poslovima iz svoje nadležnosti na sednici kojoj prisustvuje većina članova Pokrajinske vlade.

U naročito opravdanim i hitnim slučajevima, predsednik Pokrajinske vlade može odlučiti da se održi telefonska sednica Pokrajinske vlade.

Član 7

Pokrajinska vlada ima pečat okruglog oblika, s grbom Republike Srbije, grbom Autonomne pokrajine Vojvodine i tradicionalnim grbom Autonomne pokrajine Vojvodine i tekstom "Republika Srbija, Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinska vlada, Novi Sad", koji je ispisan na srpskom jeziku ćiriličkim pismom, kao i na mađarskom, slovačkom, hrvatskom, rumunskom i rusinskom jeziku i pismu.

Sekretar Pokrajinske vlade stara se o čuvanju pečata Pokrajinske vlade i odgovoran je za njegovu upotrebu.

II RADNA TELA POKRAJINSKE VLADE

Stalna radna tela Pokrajinske vlade

Član 8

Pokrajinska vlada ovim poslovnikom obrazuje stalna radna tela, radi efikasnijeg rada Pokrajinske vlade i radi ocenjivanja celishodnosti predloženog materijala, odlučivanja, zauzimanja stavova, davanja mišljenja i utvrđivanja predloga o pitanjima iz nadležnosti Pokrajinske vlade, te usklađivanja stavova pokrajinskih organa uprave i službi Pokrajinske vlade (u daljem tekstu: pokrajinski organi), kao i drugih organizacija, pre razmatranja nekog predloga na sednici Pokrajinske vlade.

Stalno radno telo donosi akta iz svoje nadležnosti.

Na način rada stalnih radnih tela Pokrajinske vlade shodno se primenjuju odredbe ovog poslovnika o načinu rada Pokrajinske vlade.

Član 9

Pokrajinska vlada, kao stalna radna tela, ima sledeće odbore:

1. Odbor za propise i upravu;

2. Odbor za ekonomska pitanja i budžet;

3. Odbor za javne službe.

Član 10

Pokrajinska vlada, kao stalna radna tela, ima sledeće komisije:

1. Komisiju za odbranu i bezbednost;

2. Komisiju za kadrovska i administrativna pitanja;

3. Komisiju za međunacionalne odnose, crkve i verske zajednice;

4. Komisiju za stambena pitanja, raspored i opremanje službenih zgrada i poslovnih prostorija.

Član 11

Odbor za propise i upravu razmatra pitanja koja se odnose na:

1. organizaciju, rad i nadležnost pokrajinskih organa;

2. imovinu Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Pokrajina) i imovinsko-pravne odnose;

3. lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju;

4. izbore za pokrajinske organe; neposredno izjašnjavanje građana;

5. radne odnose, plate i ostala primanja iz radnog odnosa; zapošljavanje; zaštitu na radu u pokrajinskim organima;

6. razvoj informacionog sistema pokrajinskih organa;

7. druga pitanja iz oblasti koje nisu u nadležnosti drugih radnih tela.

Član 12

Odbor za ekonomska pitanja i budžet razmatra pitanja koja se odnose na:

1. pokrajinski budžet;

2. strategiju i politiku razvoja Pokrajine;

3. privatizaciju, poslovno i finansijsko prestrukturiranje preduzeća; strukturno prilagođavanje privrede; industriju; investiciona ulaganja; mala i srednja preduzeća; preduzetništvo;

4. energetiku i mineralne sirovine;

5. urbanizam, arhitekturu i prostorno planiranje; graditeljstvo i stambene i komunalne poslove;

6. agrarni budžet; poljoprivredu, podsticanje i unapređivanje poljoprivredne proizvodnje; poljoprivredno zemljište, stočarstvo, ribarstvo, šumarstvo, lovstvo, vodoprivredu; prehrambenu industriju; razvoj sela;

7. štete od elementarnih nepogoda;

8. saobraćaj i telekomunikacije;

9. tržište i cene;

10. robne rezerve;

11. turizam i usluge;

12. međuregionalnu saradnju;

13. zaštitu i unapređivanje životne sredine;

14. druga pitanja iz oblasti privrede i finansija.

Član 13

Odbor za javne službe razmatra pitanja koja se odnose na:

1. predškolsko, osnovno, srednje, više i visoko obrazovanje; učenički i studentski standard;

2. razvoj i unapređivanje naučnoistraživačke delatnosti;

3. organizaciju zdravstvene zaštite; zdravstveno osiguranje;

4. porodično-pravnu zaštitu; društvenu brigu o deci;

5. penzijsko i invalidsko osiguranje; boračko-invalidsku zaštitu; socijalnu zaštitu;

6. radne odnose, zarade i ostala primanja iz radnog odnosa; zapošljavanje; zaštitu na radu;

7. razvoj i unapređivanje kulture i umetničkog stvaralaštva; zaštitu kulturnih dobara;

8. javno informisanje;

9. fizičku kulturu i sport; omladinu;

10. ravnopravnost polova;

11. druga pitanja iz oblasti javnih službi.

Član 14

Komisija za odbranu i bezbednost: razmatra predloge akata koje donosi Pokrajinska vlada i druga pitanja iz nadležnosti Pokrajine, koja se odnose na odbranu i funkcionisanje civilne zaštite, kao i na delovanje organa Pokrajine u vanrednim situacijama; prati i razmatra stanje javne bezbednosti u Pokrajini; ostvaruje saradnju s nadležnim republičkim i pokrajinskim organima i predlaže mere nadležnim organima za prevazilaženje problema u oblasti javne bezbednosti.

Član 15

Komisija za kadrovska i administrativna pitanja: donosi rešenja o ostvarivanju prava po osnovu rada za članove Pokrajinske vlade, zamenike pokrajinskih sekretara, šefa Kabineta predsednika Pokrajinske vlade, šefa Kabineta potpredsednika Pokrajinske vlade, savetnika predsednika Pokrajinske vlade, savetnika potpredsednika Pokrajinske vlade, službenike na položaju koji rukovode pokrajinskim organom, Pravobranioca Autonomne pokrajine Vojvodine i zamenika Pravobranioca Autonomne pokrajine Vojvodine - u skladu s propisima; razmatra kadrovska rešenja iz nadležnosti Pokrajinske vlade; predlaže Pokrajinskoj vladi kandidata za popunjavanje položaja nakon sprovedenog konkursa; razmatra predloge za odobravanje službenih putovanja u inostranstvo članova Pokrajinske vlade, zamenika pokrajinskih sekretara, postavljenih i zaposlenih lica, kao i drugih lica, kada su u sastavu delegacije Pokrajinske vlade; obavlja i druge poslove utvrđene aktima Pokrajinske vlade.

Član 16

Komisija za međunacionalne odnose, crkve i verske zajednice: prati službenu upotrebu jezika i pisama nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica na teritoriji Pokrajine; prati ostvarivanje prava nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica na teritoriji Pokrajine; razmatra sva aktuelna pitanja iz oblasti vera i verskih zajednica; prati ostvarivanje odnosa i saradnju s verskim zajednicama, kao i njihov položaj; obavlja i druge poslove utvrđene aktima Pokrajinske vlade.

Član 17

Komisija za stambena pitanja, raspored i opremanje službenih zgrada i poslovnih prostorija: odlučuje o davanju na korišćenje stana za službene potrebe u skladu s propisima kojima se uređuje korišćenje stana za službene potrebe; odlučuje o raspodeli službenih zgrada i poslovnih prostorija na korišćenje pokrajinskim organima, Pravobranilaštvu Autonomne pokrajine Vojvodine i Pokrajinskom zaštitniku građana - ombudsmanu, te utvrđuje potrebe njihovog opremanja; utvrđuje potrebe opremanja Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština) i Službe Skupštine, obavlja i druge poslove utvrđene aktima Pokrajinske vlade.

Član 18

Stalno radno telo čine predsednik, zamenik predsednika i određeni broj članova, koji ne može biti manji od tri.

Predsednika stalnog radnog tela i zamenika predsednika stalnog radnog tela imenuje Pokrajinska vlada iz reda članova Pokrajinske vlade.

Članove stalnog radnog tela Pokrajinska vlada može imenovati iz reda članova Pokrajinske vlade, zamenika pokrajinskih sekretara i lica koja postavlja Pokrajinska vlada.

Većinu članova stalnog radnog tela čine članovi Pokrajinske vlade.

Članovi Komisije za odbranu i bezbednost i Komisije za kadrovska i administrativna pitanja mogu biti samo članovi Pokrajinske vlade.

Jedan član Komisije za stambena pitanja, raspored i opremanje službenih zgrada i poslovnih prostorija imenuje se iz reda lica koje imenuje ili postavlja Skupština.

Član 19

Stalno radno telo ima sekretara.

Sekretar pomaže predsedniku stalnog radnog tela u pripremanju i vođenju sednice stalnog radnog tela, stara se o blagovremenom i kvalitetnom izvršavanju poslova stalnog radnog tela, obavlja usaglašavanje s pokrajinskim organima i drugim organima i organizacijama i vodi zapisnik o sednici radnog tela.

Stručne, administrativne i operativne poslove za potrebe stalnih radnih tela obavlja Sekretarijat Pokrajinske vlade.

Član 20

Na inicijativu predlagača materijala, predsednik stalnog radnog tela može na sednicu stalnog radnog tela pozvati predstavnika organa, preduzeća, ustanove i drugog pravnog lica kad se razmatra pitanje od interesa za ove subjekte.

Povremena radna tela Pokrajinske vlade

Član 21

Pokrajinska vlada može da obrazuje povremeno radno telo (savet, radnu grupu itd.) radi razmatranja pojedinih pitanja iz svoje nadležnosti i davanja predloga, mišljenja i stručnih obrazloženja.

Predsednika povremenog radnog tela i njegovog zamenika imenuje Pokrajinska vlada, po pravilu - iz reda članova Pokrajinske vlade.

Članove povremenog radnog tela imenuje Pokrajinska vlada iz reda članova Pokrajinske vlade, zamenika pokrajinskih sekretara, službenika na položaju i drugih lica, stručnjaka iz oblasti za koju se imenuje radno telo.

Povremeno radno telo obrazuje se odlukom koja sadrži: materijalno-pravni osnov za obrazovanje povremenog radnog tela, sastav radnog tela, poslove za koje se radno telo obrazuje, ciljeve, zadatke i rokove u kojima radno telo ostvaruje zadatke, odnosno u kojima izveštava Pokrajinsku vladu o svom radu.

Na način rada povremenih radnih tela shodno se primenjuju odredbe ovog poslovnika o načinu rada stalnih radnih tela, ako odlukom o njihovom obrazovanju nije drugačije određeno.

Stručne, administrativne i operativne poslove za potrebe povremenih radnih tela obavlja pokrajinski organ u čiji se delokrug pretežno svrstavaju poslovi za čije je obavljanje obrazovano povremeno radno telo.

Registar radnih tela

Član 22

Sekretarijat Pokrajinske vlade vodi registar stalnih i povremenih radnih tela, koji sadrži: naziv, broj i datum odluke o obrazovanju radnog tela, sastav radnog tela, kao i rokove utvrđene odlukom.

Registar radnih tela objavljuje se u okviru veb prezentacije Pokrajinske vlade.

Sednica radnog tela Pokrajinske vlade

Član 23

Predsednik radnog tela saziva sednicu radnog tela, predlaže dnevni red i predsedava sednici.

U slučaju odsutnosti predsednika radnog tela, sednicu saziva i sednici predsedava zamenik predsednika, a u njegovoj odsutnosti - član radnog tela koji je i član Pokrajinske vlade.

Član 24

Poziv za sednicu radnog tela s predlogom dnevnog reda dostavlja se članovima radnog tela po pravilu tri dana pre održavanja sednice.

Sednica radnog tela može se sazvati i u kraćem roku, ukoliko je zbog hitnosti neophodno da se o pojedinim pitanjima radno telo izjasni.

Poziv za sednicu radnog tela s predlogom dnevnog reda dostavlja se u elektronskom obliku, putem elektronske pošte.

Uvid u materijale za sednicu radnog tela omogućen je putem aplikacije e-dokumentus.

Član 25

Sednice radnog tela održavaju se najkasnije 24 sata pre sednice Pokrajinske vlade, ukoliko zbog hitnosti nije neophodno da se sednica radnog tela održi i u kraćem roku.

Radno telo radi na sednici kojoj prisustvuje većina njegovih članova.

Radno telo odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Posebne odredbe o radu stalnih radnih tela

Član 26

Radna tela mogu da razmatraju materijale iz nadležnosti dva radna tela ili više njih, na zajedničkoj sednici.

Svako radno telo zasebno odlučuje na zajedničkoj sednici.

U slučaju različitih stavova radnih tela, predsednik Pokrajinske vlade odlučuje da li će se taj materijal uvrstiti u predlog dnevnog reda Pokrajinske vlade ili će ga vratiti radnim telima na ponovni postupak.

Član 27

Radno telo odlaže razmatranje materijala ako sednici ne prisustvuje predstavnik predlagača materijala.

Predstavnik predlagača materijala može biti izabrano ili postavljeno lice u pokrajinskom organu.

Član 28

Radno telo donosi rešenja, zaključke i sačinjava izveštaje i beleške.

Akte iz stava 1. ovog člana potpisuje predsednik radnog tela.

Kad samostalno odlučuje o pitanjima iz svoje nadležnosti, radno telo donosi rešenja i zaključke.

O razmatranom materijalu, radno telo podnosi Pokrajinskoj vladi izveštaj.

Radno telo može odlučiti da se materijal vrati predlagaču materijala na doradu, o čemu se sačinjava beleška koja se dostavlja predlagaču materijala i Sekretarijatu Pokrajinske vlade.

Član 29

Izveštaj iz člana 28. ovog poslovnika sadrži:

- imena prisutnih i odsutnih članova radnog tela;

- imena prisutnih predstavnika pokrajinskih organa pozvanih na sednicu radnog tela;

- mišljenja, konstatacije i stavove o razmatranom materijalu;

- konstataciju da li se obrađivač materijala saglasio sa utvrđenim stavovima radnog tela i izdvojena mišljenja članova radnog tela;

- sporna pitanja, ako obrađivač nije saglasan sa stavovima radnog tela;

- predlog Pokrajinskoj vladi da donese ili da ne donese akt, odnosno da utvrdi ili da ne utvrdi predlog akta;

- predlog radnog tela da se materijal prihvati ili ne prihvati;

- predlog zaključka u formi u kojoj Pokrajinska vlada treba da ga usvoji ukoliko se razlikuje od teksta predloga koji je podneo predlagač materijala;

- po potrebi, predloge za predstavnike i poverenike Pokrajinske vlade u Skupštini.

Radno telo određuje izvestioca na sednici Pokrajinske vlade.

III SEDNICA POKRAJINSKE VLADE

Priprema materijala

Član 30

Materijal za razmatranje na sednici Pokrajinske vlade priprema se na način utvrđen ovim poslovnikom.

Član 31

Materijale za razmatranje na sednici Pokrajinske vlade mogu podneti članovi Pokrajinske vlade, radna tela Pokrajinske vlade, pokrajinski organi, Pravobranilaštvo Autonomne pokrajine Vojvodine i Pokrajinski zaštitnik građana - ombudsman (u daljem tekstu: Predlagač).

Materijal za razmatranje i odlučivanje na sednici Pokrajinske vlade može podneti pokrajinski organ u čijem delokrugu je pitanje na koje se materijal odnosi.

Skupštine jedinica lokalne samouprave s teritorije Pokrajine, javna preduzeća, ustanove i nacionalni saveti nacionalnih manjina na teritoriji Pokrajine i druga udruženja, podnose inicijative za razmatranje materijala na sednici Pokrajinske vlade, putem pokrajinskog organa u čiji se delokrug svrstavaju, a nadležni pokrajinski organ priprema materijal za razmatranje na sednici Pokrajinske vlade i dostavlja ga sa svojim mišljenjem.

Član 32

Akt koji Pokrajinska vlada predlaže Skupštini, predlagač priprema u obliku nacrta. Pokrajinska vlada prihvata nacrt akta tako što utvrđuje predlog akta, koji potom upućuje Skupštini.

Akt koji donosi Pokrajinska vlada, predlagač priprema u obliku predloga.

Akta iz stava 1. i 2. predlagač je dužan da uputi na lektorisanje pre dostavljanja Sekretarijatu Pokrajinske vlade.

Član 33

Na akt iz člana 32. stav 1 ovog poslovnika ili predlog akta kojim se uređuju pitanja od opšteg značaja, kao i na predlog rešenja koji Pokrajinska vlada donosi vršenjem osnivačkih prava, predlagač pribavlja mišljenje Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine-nacionalne zajednice i Pokrajinskog sekretarijata za finansije.

Mišljenje iz stava 1. ovog člana ne pribavlja se na predlog pojedinačnog akta kojim se odlučuje o kadrovskim rešenjima.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine-nacionalne zajednice daje mišljenje o usklađenosti akta sa drugim propisima i pravnim sistemom.

Mišljenje Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice na nacrt pokrajinske skupštinske odluke i predlog pokrajinske uredbe obavezno sadrži i analizu rizika korupcije.

Predlagač pribavlja i mišljenje:

1) Pravobranilaštva Autonomne pokrajine Vojvodine kada je u pitanju zaštita imovinskih prava i interesa Pokrajine, odnosno kada se aktom stvaraju ugovorne obaveze Pokrajine;

2) Sindikalne organizacije radnika pokrajinskih organa uprave i službi pokrajine - kada je akt značajan za definisanje radnopravnog i finansijskog položaja zaposlenih u pokrajinskim organima;

3) nacionalnih saveta nacionalnih manjina na teritoriji Pokrajine - kada se akt odnosi na službenu upotrebu jezika, obrazovanje, kulturu i informisanje na jeziku manjinske nacionalne zajednice.

Ukoliko predlagač nije siguran da li treba da pribavi mišljenje nacionalnog saveta nacionalnih manjina, pribaviće o tome mišljenje Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice.

Ukoliko je predlagač akt uredno dostavio nacionalnom savetu nacionalne manjine, a savet nije dostavio svoje mišljenje u roku od 15 dana, smatraće se da je mišljenje pozitivno.

Mišljenja se pribavljaju i od drugih pokrajinskih organa sa čijim delokrugom je povezano pitanje na koje se akt odnosi.

Predlagač je dužan da o nacrtu i predlogu akta koji je dostavljen Pokrajinskoj vladi na razmatranje pribavi novo mišljenje nadležnih organa, ukoliko je u tekstu izvršio izmene ili dopune predloženih rešenja.

Kada se od Pokrajinske vlade traži mišljenje na predlog pojedinog akta ili drugi materijal, Sekretarijat Pokrajinske vlade ga dostavlja nadležnom pokrajinskom organu. U slučaju kad Sekretarijat Pokrajinske vlade traži mišljenje više pokrajinskih organa, mišljenje Pokrajinskoj vladi dostavlja prvoimenovani organ. Ovaj organ je dužan da - pre dostavljanja mišljenja - ostvari saradnju s pokrajinskim organima kojima su ti predlozi dostavljeni i da usaglašen tekst mišljenja dostavi Pokrajinskoj vladi.

Ukoliko pokrajinski organi nisu usaglasili mišljenje o dostavljenom predlogu, prvoimenovani organ dostavlja Pokrajinskoj vladi i izdvojeno mišljenje pokrajinskog organa, koje nije usaglašeno.

Član 34

Pokrajinski organ kome je predlagač dostavio na mišljenje nacrt ili predlog akta ili drugi materijal, dužan je da mišljenje dostavi predlagaču, u roku od sedam dana od dana njegovog prijema.

Izuzetno od stava 1. ovog člana Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice dužan je da mišljenje o usklađenosti nacrta pokrajinske skupštinske odluke sa drugim propisima i pravnim sistemom dostavi predlagaču u roku od 15 dana.

Pokrajinski organ dužan je da traženo mišljenje dostavi predlagaču i u kraćem roku, ako je u pitanju akt čije se razmatranje i donošenje predlaže po hitnom postupku.

Ako mišljenje ne bude dostavljeno u roku iz st. 1. i 2. ovog člana, smatra se da nije bilo primedaba.

Član 35

Predlagač je dužan da Pokrajinskoj vladi dostavi materijal koji je usklađen s primedbama iz pribavljenih mišljenja, za koje je ocenio da ih može prihvatiti.

Predlagač je dužan da se pismeno izjasni o svim primedbama koje nije prihvatio.

Neusaglašeni stavovi usklađuju se na sednici nadležnog radnog tela.

Ako je Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice u svom mišljenju ukazao na potrebu pravno-tehničke redakcije nacrta ili predloga akta, obrađivač je dužan da, u saradnji s Pokrajinskim sekretarijatom za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice, redakciju izvrši pre dostavljanja akta Pokrajinskoj vladi.

Član 36

Predlagač je dužan da uz nacrt ili predlog akta kojim se uređuje pitanje od opšteg značaja dostavi i obrazloženje koje mora da sadrži:

1. pravni osnov za donošenje akta;

2. razloge i potrebe za donošenje akta u okviru kojih se posebno navodi: analiza sadašnjeg stanja, problemi koje bi donošenjem akta trebalo rešiti, ciljevi koji se aktom žele postići, javni interes koji će biti ostvaren i/ili zaštićen konkretnim aktom, mogućnost da se problem reši i bez donošenja akta i odgovor na pitanje zašto je donošenje akta najbolji način za rešavanje problema;

3. objašnjenje osnovnih pravnih instituta i predloženih rešenja;

4. procenu potrebnih sredstava za sprovođenje akta, način i mogućnosti njihovog obezbeđivanja;

5. razloge zbog kojih akt sadrži odredbe sa povratnim dejstvom;

6. pregled odredaba važećeg akta koje se menjaju, odnosno dopunjuju (pregled odredaba koje se menjaju priprema se tako što se precrtava deo teksta koji se menja, a novi tekst kojim se zamenjuje ili dopunjuje postojeći, piše se velikim slovima boldovano);

7. razlog za donošenje akta po hitnom postupku - ako je za donošenje akta predložen hitan postupak;

8. stupanje na snagu akta i razloge zbog kojih se predlaže da akt stupi na snagu pre osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".

Predlog akta kojim se odlučuje o pitanjima od pojedinačnog značaja predlagač je dužan da dostavi zajedno sa obrazloženjem koje sadrži bitne činjenice na osnovu kojih se predlaže njegovo donošenje.

Uz predlog akta iz stava 2. ovog člana kojim se daje saglasnost na izmene i dopune akata, predlagač dostavlja pregled odredaba koje se menjaju ili dopunjuju.

Član 37

Pokrajinski organi dostavljaju Pokrajinskoj vladi na razmatranje analize, izveštaje i informacije, s predlogom zaključka.

Predlog zaključka predlagač priprema u formi u kojoj ga donosi Pokrajinska vlada, odnosno Skupština. U poslednjoj tački predloga zaključka, predlagač je dužan da navede kome treba dostaviti materijal, odnosno zaključke.

Ako se predlaže obezbeđivanje finansijskih sredstava, u prilogu materijala obrađivač obavezno dostavlja mišljenje Pokrajinskog sekretarijata za finansije.

Član 38

Prilikom izrade nacrta zakona, drugih propisa i opštih akata, koji se dostavljaju Skupštini kao ovlašćenom predlagaču u Narodnoj skupštini, obrađivač primenjuje odredbe Poslovnika Narodne skupštine.

Član 39

Ako pokrajinski organ preko svog predstavnika neposredno učestvuje u pripremi republičkog propisa, o tome mora obavestiti Pokrajinsku vladu koja, na predlog pokrajinskog organa, može utvrditi osnovne smernice za učešće u pripremi propisa.

Dostavljanje materijala

Član 40

Materijali za razmatranje na sednici Pokrajinske vlade i sednici radnog tela dostavljaju se preko Sekretarijata Pokrajinske vlade.

Materijal se dostavlja u pisanom i elektronskom obliku putem aplikacije e-dokumentus. Materijal u pisanom i elektronskom obliku mora biti istovetne sadržine.

Materijal se dostavlja uz propratno pismo.

Propratno pismo sadrži naziv materijala, kao i podatke o tome:

- da li se materijal dostavlja radi razmatranja i odlučivanja na sednici Pokrajinske vlade;

- da li se materijal dostavlja radi razmatranja i odlučivanja na sednici radnog tela;

- da li se materijal dostavlja radi razmatranja na sednici radnog tela i nakon toga upućuje članovima Pokrajinske vlade radi informisanja;

- da li se materijal dostavlja samo radi informisanja članova Pokrajinske vlade;

- od kojih je pokrajinskih organa traženo i dobijeno, odnosno nije dobijeno mišljenje;

- koji su predlozi iz mišljenja ugrađeni u tekst materijala, kao i koji su razlozi zbog kojih obrađivač nije prihvatio pojedine predloge;

- da li je materijal predviđen programom rada Pokrajinske vlade za tekuću godinu;

- da li je materijal lektorisan, ukoliko se radi o materijalima iz člana 32. Poslovnika;

- ko se predlaže za predstavnika i poverenika Pokrajinske vlade u Skupštini ukoliko se radi o aktu iz člana 32. stav 1. ovog poslovnika.

Propratno pismo potpisuje član Pokrajinske vlade, zamenik pokrajinskog sekretara, odnosno starešina koji rukovodi pokrajinskim organom, ili ovlašćeni službenik na položaju na osnovu posebnog ovlašćenja starešine pokrajinskog organa u slučaju kad je starešina pokrajinskog organa odsutan.

Kao prilog materijalu, Pokrajinskoj vladi dostavljaju se mišljenja nadležnih organa iz člana 33. ovog poslovnika i stavovi obrađivača povodom tih mišljenja, izveštaji o javnoj raspravi, ako je vođena javna rasprava, a mogu se dostaviti i analize, izveštaji i informacije koji se odnose na stanje u pojedinim oblastima ili na pojedine pojave i probleme.

Član 41

Podobnost materijala za razmatranje na sednici Pokrajinske vlade prethodno ocenjuje sekretar Pokrajinske vlade.

Materijal koji nije sačinjen u formi i na način kako je to propisano ovim poslovnikom, kao i materijal za čije razmatranje Pokrajinska vlada nije nadležna, sekretar Pokrajinske vlade vraća obrađivaču.

Materijal koji Sekretarijat Pokrajinske vlade dostavi nadležnom stalnom radnom telu, uvršćuje se u dnevni red prve naredne sednice stalnog radnog tela, a najkasnije u roku od 30 dana od dana dostavljanja.

Materijal dostavljen radi informisanja članova Pokrajinske vlade ne uvršćuje se u dnevni red sednice radnog tela i o ovom materijalu članovi Pokrajinske vlade informišu se putem aplikacije e-dokumentus.

Član 42

Materijali dostavljeni radi razmatranja i odlučivanja na sednici Pokrajinske vlade, internog su karaktera do usvajanja na sednici Pokrajinske vlade i mogu se saopštavati javnosti samo uz saglasnost predsednika Pokrajinske vlade.

Sazivanje sednice

Član 43

Predsednik Pokrajinske vlade saziva sednicu Pokrajinske vlade po sopstvenoj inicijativi, na predlog najmanje pet članova Pokrajinske vlade ili na predlog stalnog radnog tela.

Sednicu može sazvati i potpredsednik Pokrajinske vlade po ovlašćenju predsednika ili u slučaju objektivne sprečenosti predsednika.

Sednica Pokrajinske vlade po pravilu se održava sredom.

Predsednik Pokrajinske vlade predlaže dnevni red i predsedava sednici. Takođe, sednici može predsedavati i potpredsednik Pokrajinske vlade ako ga ovlasti predsednik Pokrajinske vlade.

Ukoliko predsednik Pokrajinske vlade ne ovlasti potpredsednika koji će predsedavati, sednici predsedava potpredsednik, prema odgovarajućem rasporedu koji utvrđuje predsednik Pokrajinske vlade.

U pripremanju i vođenju sednice Pokrajinske vlade, predsedniku Pokrajinske vlade pomaže sekretar Pokrajinske vlade.

Član 44

Poziv za sednicu Pokrajinske vlade dostavlja se u pisanom i elektronskom obliku, po pravilu tri dana pre održavanja sednice.

Sednica se može sazvati i u kraćem roku kada za to postoje posebni razlozi.

Poziv za sednicu sadrži: dan, čas, mesto održavanja i predlog dnevnog reda s nazivima materijala i brojevima kojima su ti materijali označeni u aplikaciji e-dokumentus.

U elektronskom obliku, uz poziv za sednicu, članovima Pokrajinske vlade dostavlja se i neusvojen zapisnik s prethodne sednice.

Uvid u materijale za sednicu Pokrajinske vlade vrši se putem aplikacije e-dokumentus.

Član 45

U dnevni red sednice mogu se uvrstiti materijali koje su prethodno razmotrila radna tela Pokrajinske vlade, a koji su pripremljeni u skladu sa ovim poslovnikom.

U dnevni red sednice mogu se izuzetno uvrstiti i materijali koji nisu sadržani u predlogu dnevnog reda, ili oni materijali koji nisu razmatrani na sednici radnog tela, ukoliko se njihovo razmatranje iz opravdanih razloga ne može odložiti.

Materijali kojima se dopunjuje dnevni red na samoj sednici moraju biti pripremljeni u skladu sa ovim poslovnikom.

Nacrt dnevnog reda priprema sekretar Pokrajinske vlade, a predlog utvrđuje predsednik Pokrajinske vlade ili ovlašćeni potpredsednik Pokrajinske vlade.

Poverljiv materijal

Član 46

Poverljiv materijal predlagač označava, zavisno od stepena poverljivosti, oznakom "interno", "poverljivo", "strogo poverljivo" ili "državna tajna".

Materijal mora da sadrži razloge zbog kojih je označen kao poverljiv.

Član 47

Poverljiv materijal predlagač dostavlja Sekretarijatu Pokrajinske vlade u pisanom obliku, u zatvorenoj omotnici na kojoj je označen stepen poverljivosti, u odgovarajućem broju primeraka označenih rednim brojem.

Materijal sa oznakom poverljivosti razmatra se na zatvorenoj sednici Pokrajinske vlade.

Kad se zatvorena sednica Pokrajinske vlade završi, poverljiv materijal vraća se sekretaru Pokrajinske vlade.

Sekretarijat Pokrajinske vlade vodi posebnu evidenciju o poverljivim materijalima i zatvorenim sednicama.

Održavanje i tok sednice

Član 48

Član Pokrajinske vlade ima pravo da mu se akta za sednice Pokrajinske vlade dostavljaju na jeziku koji je u službenoj upotrebi u radu Pokrajinske vlade, u skladu sa Statutom Autonomne pokrajine Vojvodine i Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Pokrajinskoj vladi.

Član Pokrajinske vlade ima pravo da se u svom pisanom i usmenom obraćanju Pokrajinskoj vladi koristi jezikom koji je u službenoj upotrebi u radu Pokrajinske vlade.

Za ostvarivanje ovog prava, član Pokrajinske vlade podnosi zahtev sekretaru Pokrajinske vlade najkasnije tri dana pre održavanja sednice Pokrajinske vlade.

Član 49

Sednici Pokrajinske vlade prisustvuju i učestvuju u njenom radu članovi Pokrajinske vlade i sekretar Pokrajinske vlade.

U odsustvu pokrajinskih sekretara, sednici prisustvuju i u njenom radu učestvuju njihovi zamenici, podsekretari ili ovlašćeni službenici na položaju, bez prava glasa.

Sednici prisustvuju pomoćnik sekretara Pokrajinske vlade, šef Kabineta predsednika Pokrajinske vlade i sekretari stalnih radnih tela Pokrajinske vlade u čijem delokrugu je materijal koji se razmatra.

Sednici Pokrajinske vlade mogu prisustvovati i učestvovati u njenom radu i ovlašćeni predstavnici predlagača kao i druga lica po pozivu, odnosno odobrenju sekretara Pokrajinske vlade.

Lica iz stava 4. prisustvuju samo u toku razmatranja onih tačaka dnevnog reda za koje su dobili poziv, odnosno odobrenje sekretara Pokrajinske vlade.

Član 50

O sprečenosti da prisustvuje sednici Pokrajinske vlade, član Pokrajinske vlade obaveštava sekretara Pokrajinske vlade.

Član 51

Predsednik Pokrajinske vlade otvara sednicu, utvrđuje da li postoji kvorum za rad Pokrajinske vlade i predlaže dnevni red.

Kvorum postoji ako je na sednici Pokrajinske vlade prisutno više od polovine ukupnog broja članova Pokrajinske vlade.

Pokrajinska vlada utvrđuje dnevni red, uključujući prihvaćene predloge za izmene i dopune predloženog dnevnog reda.

Nakon utvrđivanja dnevnog reda, Pokrajinska vlada usvaja zapisnik s prethodne sednice, s prihvaćenim primedbama koje su stavljene na zapisnik.

Član 52

Pokrajinska vlada razmatra tačke i o njima odlučuje prema redosledu utvrđenom dnevnim redom.

Pretres se otvara o svakoj tački dnevnog reda.

Član 53

Ukoliko na sednici neko od učesnika sednice pokrene pitanja koja nisu u njegovoj nadležnosti, obavezno se izjašnjava nadležni pokrajinski sekretar ili lice koje ga na sednici zamenjuje.

Ako je za date predloge neophodno obezbediti finansijska sredstva, pokrajinski sekretar za finansije može predložiti da se o njima odloži pretres kako bi se razmotrile mogućnosti za obezbeđenje sredstava.

Član 54

Pokrajinski sekretar za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice dužan je da upozori Pokrajinsku vladu ako predloženi akt nije u saglasnosti sa ustavom ili zakonom, kao i na pravne posledice koje iz toga mogu proisteći, te da predloži dalji postupak.

Javna rasprava

Član 55

Pokrajinska vlada može odlučiti da se sprovede javna rasprava o nacrtu opšteg akta, predlogu pokrajinske uredbe, odluke ili drugih materijala, kojima se bitno menja uređenje nekog pitanja ili uređuje pitanje koje je od javnog značaja.

Pokrajinska vlada donosi odluku o sprovođenju javne rasprave kojom utvrđuje program javne rasprave, određuje pokrajinski organ koji ga sprovodi i rok u kome će biti obavljena javna rasprava, a koji ne može biti ni kraći od dvadeset, niti duži od šezdeset dana.

Postupak javne rasprave započinje objavljivanjem javnog poziva za učešće u javnoj raspravi s programom javne rasprave u okviru veb prezentacije pokrajinskog organa koji je Pokrajinska vlada odredila da sprovede program javne rasprave i na portalu e-uprave.

Program javne rasprave obavezno sadrži: nacrt odnosno predlog akta koji je predmet javne rasprave sa obrazloženjem i prilozima utvrđenim ovim poslovnikom, rok za sprovođenje javne rasprave, važne informacije o aktivnostima koje se planiraju u okviru javne rasprave (npr. održavanje okruglih stolova, tribina, adresu i vreme njihovog održavanja), način dostavljanja predloga, sugestija, inicijativa i komentara, kao i druge podatke značajne za njeno sprovođenje.

Pokrajinski organ koji sprovodi javnu raspravu dužan je da izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi objavi u okviru svoje veb prezentacije i portalu e-uprave, najkasnije u roku od 15 dana od dana okončanja javne rasprave.

Predlagač akta iz stava 1. ovog člana dužan je da prati primenu donetog akta i u roku od godinu dana od početka primene Pokrajinskoj vladi podnese na usvajanje izveštaj o uočenim efektima primene.

Izveštaj o efektima primene akta objavljuje se u okviru veb prezentacije pokrajinskog organa koji je bio zadužen za praćenje primene.

Odlučivanje

Član 56

Po završenom pretresu, Pokrajinska vlada odlučuje o tački dnevnog reda tako što prihvata ili ne prihvata predlog sadržan u izveštaju radnog tela.

Ukoliko Pokrajinska vlada ne prihvati predlog sadržan u izveštaju radnog tela, a on se razlikuje od predloga obrađivača, glasa se o predlogu obrađivača.

Pokrajinska vlada pri tome može da izmeni nacrt ili predlog akta.

Ako se raspravljalo o pitanju koje nije razmatrano na sednici radnog tela, Pokrajinska vlada odlučuje tako što prihvata ili ne prihvata predlog člana Pokrajinske vlade koji je predložio dopunu dnevnog reda.

Pokrajinska vlada može da odloži odlučivanje i da predlagaču naloži da izmeni ili dopuni materijal.

Predlagač može da povuče materijal u toku rasprave, pre glasanja o materijalu što se konstatuje u zapisniku.

Član 57

Pokrajinska vlada odlučuje većinom glasova prisutnih članova Pokrajinske vlade.

O utvrđivanju predloga programskih, razvojnih i planskih dokumenata, predloga pokrajinskih skupštinskih odluka, te o utvrđivanju predloga budžeta i završnog računa, privremenog finansiranja i utvrđivanju izveštaja o svom radu koji podnosi Skupštini, Pokrajinska vlada odlučuje većinom glasova svih članova Pokrajinske vlade.

U slučaju da Pokrajinska vlada ima paran broj članova, odluka o pitanjima iz stava 2. ovog člana doneta je i ako za nju glasa najmanje polovina svih članova Pokrajinske vlade, pod uslovom da je za odluku glasao predsednik Pokrajinske vlade.

Glasanje je javno.

Član Pokrajinske vlade može da izuzme mišljenje, uz odgovarajuće obrazloženje. Izuzimanje mišljenja konstatuje se u zapisniku.

To kako je član Pokrajinske vlade glasao - smatra se službenom tajnom.

Član 58

O sednici Pokrajinske vlade vodi se zapisnik.

Zapisnik sadrži: redni broj, datum i mesto održavanja sednice, vreme kad je sednica počela i kad se završila, imena prisutnih i odsutnih članova Pokrajinske vlade, imena ostalih prisutnih lica, ko je predsedavao sednici, dnevni red sednice i kako je Pokrajinska vlada odlučila o svakoj tački dnevnog reda.

Usvojeni zapisnik potpisuje predsedavajući sednice Pokrajinske vlade, odnosno predsednik Pokrajinske vlade ili potpredsednik Pokrajinske vlade koji ga zamenjuje i sekretar Pokrajinske vlade.

Zapisnik se čuva trajno.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Pokrajinske vlade.

Član 59

Tok sednice snima se u formi audio i video zapisa.

Snimci se smatraju službenom tajnom stroge poverljivosti. Svojstvo poverljivosti snimaka oduzima Pokrajinska vlada.

Snimke mogu da koriste članovi Pokrajinske vlade, a druga lica ako im to odobri sekretar Pokrajinske vlade. U slučaju da sekretar Pokrajinske vlade odbije zahtev, konačnu odluku donosi predsednik Pokrajinske vlade.

Snimci se čuvaju u Sekretarijatu Pokrajinske vlade. Snimak sednice izdaje se samo po nalogu sekretara Pokrajinske vlade.

Pokrajinska vlada ili predsednik Pokrajinske vlade mogu odlučiti o tome da se sednica ne snima.

IV OBRADA TEKSTA AKATA NAKON SEDNICE POKRAJINSKE VLADE

Član 60

Posle sednice Pokrajinske vlade, na kojoj je utvrđen predlog opšteg akta sa izmenama usvojenim na sednici Pokrajinske vlade, predlagač i Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice pripremaju konačan i lektorisan tekst predloga akta u saradnji sa Sekretarijatom Pokrajinske vlade, dok tekst obrazloženja priprema predlagač.

Konačan i lektorisan tekst akta koji donosi Pokrajinska vlada priprema predlagač u saradnji s Pokrajinskim sekretarijatom za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice i Sekretarijatom Pokrajinske vlade.

Za pripremu konačnog teksta, predlagač i Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice koriste zaključke Pokrajinske vlade, a sekretar Pokrajinske vlade može im staviti na raspolaganje audio i video snimak.

Konačan tekst predlagač dostavlja Sekretarijatu Pokrajinske vlade s pismenom naznakom da su tekst i obrazloženje pripremljeni u skladu sa zaključkom Pokrajinske vlade.

Primerak konačnog lektorisanog teksta čuva se u dokumentaciji Sekretarijata Pokrajinske vlade.

Član 61

Pokrajinska vlada može ovlastiti predlagača da u saradnji s Pokrajinskim sekretarijatom za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice, utvrdi prečišćeni tekst opšteg akta i da ga dostavi "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" na objavljivanje.

Za izradu prečišćenog teksta opšteg akta, Pokrajinska vlada ovlašćuje predlagača opštim aktom kojim menja ili dopunjuje opšti akt, ili posebnim zaključkom.

V POSTUPANJE SA AKTIMA I DRUGIM MATERIJALIMA POKRAJINSKE VLADE

Član 62

Akt Pokrajinske vlade koji se dostavlja Skupštini ili republičkim organima, kao i akt Pokrajinske vlade koji se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine", potpisuje predsednik Pokrajinske vlade ili potpredsednik Pokrajinske vlade ako ga predsednik Pokrajinske vlade ovlasti, odnosno predsedavajući sednice.

Akte Pokrajinske vlade koji nisu obuhvaćeni prethodnim stavom potpisuje sekretar Pokrajinske vlade.

Član 63

Zaključak, kao akt Pokrajinske vlade, dostavlja se radi izvršenja pokrajinskom organu kome su zaključkom naložene obaveze.

Član 64

Doneti akti Pokrajinske vlade, materijali sa sednice Pokrajinske vlade, kao i zapisnici, čuvaju se u arhivi pokrajinskih organa.

VI TEMATSKA I POSEBNA SEDNICA

Tematska sednica

Član 65

Pokrajinska vlada može održati tematsku sednicu.

Tematsku sednicu saziva predsednik Pokrajinske vlade.

Tematska sednica održava se na osnovu dnevnog reda koji unapred utvrđuje predsednik Pokrajinske vlade.

Tematska sednica saziva se radi razmatranja stanja u pojedinoj oblasti.

Predsednik Pokrajinske vlade može pozvati predstavnike državnih organa, Skupštine, kao i organa jedinica lokalne samouprave da uzmu učešće na tematskoj sednici Pokrajinske vlade ukoliko oceni da njihovo učešće na sednici može doprineti sveobuhvatnijem sagledavanju pitanja koja su na dnevnom redu tematske sednice Pokrajinske vlade.

Na ostala pitanja u vezi sa održavanjem sednice, pripremanje materijala za sednicu i tok tematske sednice Pokrajinske vlade shodno se primenjuju pravila iz ovog poslovnika.

Posebna sednica

Član 66

Pokrajinska vlada može održati posebnu sednicu.

Predsednik Pokrajinske vlade može, povodom obeležavanja datuma od pokrajinskog značaja i drugih događaja od posebnog značaja za Pokrajinu, odnosno za rad Pokrajinske vlade, sazvati posebnu sednicu Pokrajinske vlade, a može i pozvati i predstavnike drugih organa i organizacija iz zemlje i inostranstva da prisustvuju sednici i da se obrate Pokrajinskoj vladi.

Na ostala pitanja u vezi sa održavanjem sednice, pripremanje materijala za sednicu i tok posebne sednice Pokrajinske vlade shodno se primenjuju pravila iz ovog poslovnika.

VII ODGOVOR NA POSLANIČKO PITANJE

Član 67

Poslaničko pitanje upućeno Pokrajinskoj vladi iz delokruga određenog pokrajinskog organa, Sekretarijat Pokrajinske vlade dostavlja tom pokrajinskom organu radi pripreme predloga odgovora.

Predlog odgovora na poslaničko pitanje upućeno Pokrajinskoj vladi iz delokruga dva ili više pokrajinskih organa, pripremaju zajedno ti organi, s tim što objedinjeni odgovor Pokrajinskoj vladi dostavlja prvoimenovani organ.

Na poslaničko pitanje upućeno starešini pokrajinskog organa, odgovor priprema i neposredno dostavlja Skupštini starešina tog organa.

Predlog odgovora na poslaničko pitanje upućeno Pokrajinskoj vladi, koje se po sadržini odnosi na rad Pokrajinske vlade, priprema Sekretarijat Pokrajinske vlade.

VIII PREDSTAVLJANJE POKRAJINSKE VLADE U SKUPŠTINI

Član 68

Opšte pravo i dužnost predstavljanja Pokrajinske vlade u Skupštini ima predsednik Pokrajinske vlade ili potpredsednik kog on odredi, o čemu obaveštava predsednika Skupštine pisanim putem.

Kada je Pokrajinska vlada predlagač, ona određuje člana Pokrajinske vlade ili zamenika pokrajinskog sekretara koji je predstavlja prilikom razmatranja pojedinog pitanja na sednici Skupštine, odnosno na sednici njenog radnog tela.

Pokrajinska vlada može da odredi svoje poverenike za davanje stručnih i drugih objašnjenja, obaveštenja i mišljenja na sednicama radnih tela Skupštine. Poverenik se može izjašnjavati i o pojedinim pitanjima za koja ga Pokrajinska vlada, odnosno pokrajinski sekretar ovlasti.

Pokrajinska vlada i nadležni pokrajinski sekretar dužni su da obezbede prisustvo poverenika na sednici radnog tela Skupštine.

IX PROGRAM RADA POKRAJINSKE VLADE

Član 69

Godišnji program rada Pokrajinske vlade (u daljem tekstu: Godišnji program rada) priprema Sekretarijat Pokrajinske vlade.

Godišnji program rada čine predlozi koje pokrajinski organi dostavljaju Sekretarijatu Pokrajinske vlade do 15. novembra tekuće godine za narednu godinu.

U godišnjem programu rada posebno se navode: nazivi nacrta pokrajinskih skupštinskih odluka ili drugih akata koje Pokrajinska vlada predlaže Skupštini, nazivi predloga akata koje donosi Pokrajinska vlada, razlozi zbog čega je potrebno doneti navedena akta, kao i predlog roka u kojem će predlagači dostaviti materijal Pokrajinskoj vladi.

Predlozi iz stava 2. ovog člana ne sadrže nazive materijala koji će se članovima Pokrajinske vlade dostaviti radi informisanja.

Pokrajinska vlada usvaja godišnji program rada do kraja decembra tekuće godine za narednu godinu.

Ukoliko prilikom dostavljanja materijala Pokrajinskoj vladi postoje odstupanja u odnosu na usvojeni godišnji program rada u pogledu naziva akta ili roka za njegovo dostavljanje, predlagač je dužan da u propratnom pismu iz člana 40. ovog poslovnika navede razloge odstupanja.

Ukoliko predlagač u toku kalendarske godine ne dostavi materijal predviđen godišnjim programom rada, dužan je da najkasnije do 31. decembra tekuće godine Sekretarijatu Pokrajinske vlade dostavi pisano obrazloženje o razlozima nedostavljanja materijala.

X IZVEŠTAJ O RADU POKRAJINSKE VLADE

Član 70

Pokrajinska vlada podnosi Skupštini redovan godišnji izveštaj o svom radu za proteklu godinu, najkasnije do isteka prvog kvartala tekuće godine.

Na zahtev Skupštine, Pokrajinska vlada dužna je da joj podnese vanredni izveštaj o svom radu.

Izveštaj o radu priprema Sekretarijat Pokrajinske vlade, na osnovu podataka kojima raspolaže i na osnovu izveštaja koje pokrajinski organi uprave dostavljaju do 15. februara tekuće godine za proteklu godinu.

XI POSTUPAK ZA UKIDANJE ILI PONIŠTENJE AKTA POKRAJINSKOG SEKRETARA I FUNKCIONERA KOJI RUKOVODI ORGANIZACIJOM, SLUŽBOM ILI UPRAVOM

Član 71

Obrazloženi predlog za ukidanje, odnosno poništenje opšteg ili pojedinačnog akta pokrajinskog organa za koji smatra da nije u skladu sa zakonom, Statutom ili pokrajinskom skupštinskom odlukom, ili aktom Pokrajinske vlade, podnosi predsednik Pokrajinske vlade, odnosno član Pokrajinske vlade, po sopstvenoj inicijativi ili na inicijativu zainteresovanog lica.

Pre odlučivanja na sednici Pokrajinske vlade o predlogu iz stava 1. ovog člana, pribavlja se mišljenje nadležnog organa pokrajinske uprave i Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice.

Ako starešina pokrajinskog organa koji je doneo osporeni akt nije član Pokrajinske vlade, on ima pravo da učestvuje u radu sednice Pokrajinske vlade za vreme rasprave o ukidanju, odnosno poništenju tog akta.

XII JAVNOST RADA POKRAJINSKE VLADE

Član 72

Pokrajinska vlada obaveštava javnost o svom radu, donetim aktima i zauzetim stavovima, kao i o značajnim pitanjima koja je razmatrala ili će razmatrati: davanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za štampu, davanjem intervjua, izdavanjem publikacija, objavljivanjem na internet stranici Pokrajinske vlade ili na drugi pogodan način.

Prilikom razmatranja važnih pitanja, Pokrajinska vlada na sednici određuje način na koji će o tome biti obaveštena javnost.

Član 73

Članovi Pokrajinske vlade, starešine pokrajinskih organa, dužni su da u javnim izjavama i nastupima u javnosti izražavaju i zastupaju stavove Pokrajinske vlade.

XIII LEGITIMACIJA ČLANA POKRAJINSKE VLADE

Član 74

Član Pokrajinske vlade ima legitimaciju.

Legitimacija sadrži podatke o identitetu i imunitetskim pravima člana Pokrajinske vlade.

Legitimaciju potpisuje predsednik Pokrajinske vlade.

O izdavanju legitimacije stara se sekretar Pokrajinske vlade.

Član Pokrajinske vlade je dužan da, u roku od pet dana od prestanka funkcije, legitimaciju vrati sekretaru Pokrajinske vlade koji je poništava.

XIV PRIMENA POSLOVNIKA

Član 75

O primeni Poslovnika staraju se predsednik Pokrajinske vlade i sekretar Pokrajinske vlade.

Član 76

Ako se zbog nesprovođenja ovog poslovnika otežava rad Pokrajinske vlade i njenih radnih tela, sekretar Pokrajinske vlade o tome obaveštava predsednika Pokrajinske vlade.

XV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 77

Danom stupanja na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Pokrajinske vlade ("Službeni list APV", broj 52/14).

Član 78

Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine", a odredba člana 33. stav 4. ovog poslovnika počinje da se primenjuje od 1. januara 2020. godine.