ODLUKAO POSTAVLJANJU I UKLANJANJU MONTAŽNIH GARAŽA NA JAVNIM I DRUGIM POVRŠINAMA NA TERITORIJI GRADA SUBOTICE("Sl. list grada Subotice", br. 18/2019) |
Ovom Odlukom propisuju se uslovi i postupak davanja na korišćenje delova površina javne namene (u daljem tekstu: javna površina) i drugih površina na teritoriji Grada Subotice, radi postavljanja montažnih garaža.
Montažne garaže postavljaju se kao privremeni objekti do konačnog uređenja ili do privođenja lokacije planiranoj nameni.
Garažom, u smislu ove odluke, smatra se tipski montažno-demontažni objekat koji se ne može zidati već samo postavljati u skladu sa Planom postavljanja montažnih garaža (u daljem tekstu: Plan), a koji se može koristiti isključivo za smeštaj putničkih vozila.
II USLOVI ZA KORIŠĆENJE JAVNE I DRUGE POVRŠINE ZA POSTAVLJANJE MONTAŽNIH GARAŽA
Montažne garaže mogu se postaviti isključivo na osnovu Plana.
Nalog za izradu Plana, na predlog sekretarijata Gradske uprave nadležnog za poslove građevinarstva daje Gradonačelnik Javnom preduzeću za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje Subotica, a donosi ga Gradsko veće Grada Subotice.
Planom se utvrđuju posebni uslovi za postavljanje montažnih garaža kao što su: dimenzije, izgled, konstrukcija i sl. kao i obaveza pribavljanja saglasnosti Međuopštinskog zavoda za zaštitu spomenika kulture Subotica za postavljanje montažne garaže u delovima grada Subotice - zonama koje predstavljaju ambijentalnu celinu, prostor od kulturno-istorijskog značaja.
Plan se donosi na period od deset godina.
Izmene i dopune Plana vrše se po postupku propisanom za njegovo donošenje.
III POSTUPAK DAVANJA NA KORIŠĆENJE JAVNE I DRUGE POVRŠINE ZA POSTAVLJANJE MONTAŽNIH GARAŽA
Postupak davanja na korišćenje javne i druge površine za postavljanje montažnih garaža, u skladu sa Planom, sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja na korišćenje javne i druge površine za postavljanje montažnih garaža (u daljem tekstu: Komisija) koju imenuje Gradonačelnik Grada Subotice.
Komisija ima predsednika, zamenika predsednika, tri člana i njihove zamenike, koji se biraju iz redova zaposlenih u Gradskoj upravi Subotica.
Stručne i administrativno-tehničke poslove obavlja Komisija u saradnji sa Sekretarijatom za imovinsko pravne poslove Gradske uprave Subotica.
Davanje na korišćenje javne i druge površine za postavljanje montažnih garaža vrši se u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, a u slučajevima utvrđenim ovom odlukom i neposrednom pogodbom.
III 1. DAVANJE NA KORIŠĆENJE JAVNE I DRUGE POVRŠINE U POSTUPKU JAVNOG NADMETANJA
Odluku o davanju na korišćenje javne i druge površine za postavljanje montažnih garaža u postupku javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda donosi Gradonačelnik, na predlog Komisije.
Nakon donošenja odluke iz stava 1. ovog člana, Komisija utvrđuje tekst oglasa o sprovođenju postupka javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda, objavljuje oglas, sprovodi postupak, vodi zapisnik o toku postupka i po okončanom postupku predlaže Gradonačelniku donošenje rešenja o davanju javne i druge površine na korišćenje.
Oglas o davanju na korišćenje javne i druge površine za postavljanje montažnih garaža objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice", na oglasnoj tabli Gradske uprave Subotica, nedeljnim listovima koji izlaze na jezicima u službenoj upotrebi na teritoriji grada, kao i na internet stranici Grada Subotice.
Oglas ostaje otvoren najmanje osam dana.
Oglas o davanju na korišćenje javne i druge površine za postavljanje montažnih garaža obavezno sadrži:
- podatke o javnoj i drugoj površini koja se daje na korišćenje (lokacija, ulica i dr. prema Planu),
- kvadratura javne i druge površine,
- period na koji se javna i druga površina daje na korišćenje, a koji ne može biti duži od pet godina,
- početni jednokratni iznos u cilju sticanja prava na korišćenje javne i druge površine (u daljem tekstu: jednokratni iznos), koji predstavlja godišnji iznos naknade za privremeno korišćenje javne i druge površine radi postavljanja montažne garaže, u skladu sa odlukom koja uređuje naknade za korišćenje javnih površina,
- visinu depozita za učešće u postupku javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda, uz napomenu da se depozit vraća nakon okončanja postupka učesnicima koji nisu stekli pravo na korišćenje javne i druge površine, a u slučaju sticanja prava na korišćenje javne i druge površine, uplaćeni depozit se uračunava u jednokratni iznos,
- podatke o dokumentaciji koju su dužni da podnesu učesnici uz prijavu odnosno ponudu, kao i rok za podnošenje prijava odnosno ponuda,
- mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda,
- naznaku da pravo na korišćenje javne i druge površine stiče učesnik u postupku javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda koji ponudi najviši jednokratni iznos,
- naznaku da uplatom depozita učesnik u postupku prihvata uslove iz oglasa,
- naznaku da učesnik u postupku javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda, koji je ponudio najveći iznos za sticanje prava na korišćenje javne i druge površine, u slučaju odustanka od zaključenja ugovora gubi pravo na povrat depozita,
- naznaku da će se javno nadmetanje odnosno prikupljanje pismenih ponuda smatrati uspelim ukoliko se na oglas prijavi i samo jedan ponuđač pod uslovom da prihvati početni jednokratni iznos,
- naznaku da se nepotpune i neblagovremene prijave odnosno ponude neće uzimati u razmatranje,
- naznaku da će se u slučaju odustanka od zaključenja ugovora o korišćenju javne i druge površine od strane najpovoljnijeg ponuđača, zaključenje ugovora o korišćenju javne i druge površine ponuditi prvom sledećem najpovoljnijem ponuđaču koji je učestvovao u postupku javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda,
- druge potrebne podatke.
Uz prijavu na oglas, podnosioci su u obavezi da prilože sledeću dokumentaciju:
1. Podatke o podnosiocu prijave (tačan naziv pravnog lica, njegovo sedište, matični broj, PIB i ime ovlašćenog lica za zastupanje odnosno tačan naziv radnje, ime i prezime imaoca radnje i njegov matični broj i tačnu adresu radnje, adresu imaoca radnje, lično ime fizičkog lica, jedinstveni matični broj i adresu stanovanja fizičkog lica),
- za pravna lica ili preduzetnike, izvod iz nadležnog registra, sa matičnim brojem i PIB-om,
- za fizička lica fotokopija lične karte,
- overenu punomoć za lice koje zastupa podnosioca prijave,
2. Dokaz da je vlasnik ili korisnik vozila,
3. Podatke o javnoj i drugoj površini koja se daje na korišćenje za postavljanje montažnih garaža sa rednim brojem iz oglasa,
4. Dokaz o uplati depozita, koji iznosi 30% od početnog jednokratnog iznosa,
5. Izjavu da će javnu i drugu površinu preuzeti u viđenom stanju,
6. Iznos naknade koja se nudi radi sticanja prava na korišćenje javne i druge površine (u slučaju sprovođenja postupka prikupljanja pismenih ponuda).
Prijava se podnosi u roku određenom u oglasu.
Prijava koja je podneta posle oglasom određenog roka i koja je nepotpuna, neće se uzeti u obzir.
Javno nadmetanje će se održati i kad istom pristupi i samo jedan učesnik, u kom slučaju se javna i druga površina može dati na korišćenje po početnoj ceni.
Javno nadmetanje otvara predsednik ili ovlašćeni član Komisije i utvrđuje:
1) broj blagovremenih i potpunih prijava,
2) broj neblagovremenih i nepotpunih prijava,
3) nazive odnosno imena učesnika koji su stekli pravo učešća na javnom nadmetanju,
4) prisustvo učesnika javnog nadmetanja odnosno njihovih zakonskih zastupnika ili ovlašćenih predstavnika i da li imaju urednu punomoć za učestvovanje na javnom nadmetanju.
Predsednik ili ovlašćeni član Komisije objavljuje početni iznos i poziva učesnike da prihvate isti.
Učesnici se javljaju za davanje ponude podizanjem ruke.
Predsednik ili ovlašćeni član Komisije poziva učesnike da daju svoje ponude iznosa uvećane za najmanje 5% od početnog iznosa.
Učesnik javnog nadmetanja dužan je da jasno i glasno saopšti iznos koji nudi.
Predsednik Komisije pita tri puta da li neko daje više od najvećeg prethodnog ponuđenog iznosa i konstatuje posle trećeg poziva koji je najveći iznos ponuđen i ime ponuđača.
Učesnik koji je ponudio najveći iznos potpisuje izjavu sa naznakom visine tog iznosa.
Potom predsednik Komisije proglašava da je javno nadmetanje završeno.
O toku postupka, učesnicima, datim ponudama, redosledu prvenstva i ponuđaču koji je ponudio najviši iznos - vodi se zapisnik koji potpisuju svi članovi Komisije i zapisničar.
Kada učesnik koji je na javnom nadmetanju ponudio najveći iznos za sticanje prava korišćenja javne i druge površine ne uplati ponuđeni iznos u roku od 3 dana od dana konačnosti rešenja o davanju javne i druge površine na korišćenje, gubi pravo na povrat depozita i pravo na zaključenje ugovora o korišćenju javne i druge površine.
U slučaju iz stava 1. ovog člana Komisija poziva učesnika koji je ponudio sledeći najveći iznos da u roku od 15 dana uplati svoj najveći ponuđeni iznos i da nakon toga zaključi ugovor o korišćenju javne i druge površine.
Ostalim učesnicima koji nisu uspeli sa svojim ponudama u postupku javnog nadmetanja uplaćeni iznos depozita se vraća, izuzev licu koje je ponudilo sledeći najveći iznos.
Zapisnik o radu Komisije sa prijavama i dokumentacijom dostavlja se u roku od pet radnih dana od dana održanog javnog nadmetanja Gradonačelniku sa predlogom za donošenje rešenja o davanju javne i druge površine na korišćenje.
Rešenje o davanju na korišćenje javne i druge površine dostavlja se svim učesnicima postupka i sadrži:
1. podatke o korisniku,
2. podatke o javnoj i drugoj površini (lokacija, ulica, kvadratura i dr.),
3. posebne uslove pod kojima se objekat može postaviti, u skladu sa Planom,
4. vreme na koje se javna i druga površina daje na korišćenje,
5. rok za postavljanje montažne garaže,
6. iznos naknade za sticanje prava na korišćenje javne i druge površine sa rokom za uplatu iste,
6. obavezu korisnika da u roku od 15 dana od dana konačnosti rešenja zaključi ugovor o davanju na korišćenje javne i druge površine,
7. napomenu, da će u slučaju ne postupanja korisnika po prethodnoj tački, rešenje biti stavljeno van snage, pri čemu korisnik nema pravo na povraćaj uplaćenog depozita.
Javna i druga površina se daje na korišćenje na određeno vreme, na period do pet godina.
Rok za uplatu izlicitirane naknade je tri dana od dana konačnosti rešenja.
Protiv rešenja nezadovoljni učesnik postupka javnog nadmetanja ima pravo podnošenja prigovora Gradskom veću u roku od tri dana od dana prijema rešenja.
Rešenje gradskog veća doneto pro prigovoru je konačno.
Ugovor o korišćenju javne i druge površine zaključuju Gradonačelnik i korisnik.
Ugovor o korišćenju javne i druge površine sadrži:
- podatke o korisniku,
- podatke o javnoj i drugoj površini koja se daje na korišćenje (lokacija, ulica i dr. prema Planu),
- podatke o aktu na osnovu kojeg se ugovor zaključuje,
- vreme na koje se javna i druga površina daje na korišćenje,
- iznos jednokratne naknade uplaćene za sticanje prava na korišćenje javne i druge površine,
- rok u kome se montažna garaža mora postaviti,
- zabranu ustupanja javne i druge površine drugom licu na korišćenje u bilo kom vidu,
- zabranu korišćenja u druge namene, osim za garažiranje vozila,
- visinu, način i rok plaćanja kao i način usklađivanja visine naknade za privremeno korišćenje javne i druge površine, u skladu sa Odlukom koja uređuje naknade za korišćenje javnih površina,
- raskidne uslove i to: da će se ugovor raskinuti ukoliko korisnik objekat koristi protivno ugovorenoj nameni i uslovima određenim Planom, ukoliko se Plan izmeni tako da se ukida lokacija za postavljanje montažne garaže, ukoliko ne plati obaveze utvrđene rešenjem nadležnog sekretarijata Gradske uprave Subotica,
- obavezu podnošenja zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje montažne garaže, u roku određenom ovom odlukom,
- obavezu uklanjanja montažne garaže nakon isteka ili raskida ugovora u roku od 30 dana od dana prestanka važenja ugovora.
III 2. DAVANJE NA KORIŠĆENJE JAVNE I DRUGE POVRŠINE U POSTUPKU PRIKUPLJANJA PISMENIH PONUDA
Učesnik u postupku prikupljanja pismenih ponuda dostavlja svoju ponudu u roku i na način utvrđen oglasom.
Ponuda koja je podneta posle oglašenog roka i koja nije potpuna, neće se uzeti u obzir.
Otvaranje pismenih ponuda sprovodi se bez obzira na broj primljenih ponuda.
Pre otvaranja pismenih ponuda Komisija utvrđuje koliko je pismenih ponuda primljeno, da li su predate u određenom roku i ko od podnosioca prisustvuje njihovom otvaranju.
Otvaranju pismenih ponuda mogu prisustvovati svi podnosioci.
Komisija je dužna da upozna prisutne sa iznosima iz ponuda po redosledu otvaranja, koji se određuje prema danu i času prijema, počev od najranije primljenih.
Otvorene ponude se pojedinačno razmatraju i utvrđeno stanje se konstatuje i unosi u zapisnik, te se na osnovu najvećeg ponuđenog iznosa utvrđuje ponuđač koji stiče pravo na korišćenje javne i druge površine za postavljanje montažne garaže.
Ukoliko se na oglas prijavi samo jedan učesnik, javna i druga površina se može dati na korišćenje pod uslovom da je učesnik ponudio najmanje početni iznos objavljen u oglasu i prihvatio druge uslove iz oglasa.
U slučaju da se u postupku otvaranja ponuda utvrdi da dve ili više ponuda sadrže iste ponuđene iznose, ponuđači će biti pozvani da daju nove ponude.
Odredbe članova od 6. do 13. ove odluke primenjuju se i u postupku davanja na korišćenje javne i druge površine u postupku prikupljanja pismenih ponuda.
Montažna garaža se mora postaviti u roku koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja rešenja o odobrenju za postavljanje montažne garaže.
Ukoliko korisnik ne postavi montažnu garažu u roku iz stava 1. ovog člana, ugovor se smatra raskinutim.
III 3. DAVANJE NA KORIŠĆENJE JAVNE I DRUGE POVRŠINE NEPOSREDNOM POGODBOM
Izuzetno, javna i druga površina se može dati na korišćenje neposrednom pogodbom:
1. državnim organima, organima autonomne pokrajine i jedinice lokalne samouprave, kao i drugim pravnim licima čiji je osnivač Republika Srbija, Autonomna pokrajina, Grad Subotica, ako montažnu garažu treba da postave u cilju ostvarivanja svoje nadležnosti,
2. zakonskim naslednicima korisnika, davaocima izdržavanja na osnovu zaključenog ugovora o doživotnom izdržavanju i poklonoprimcima na osnovu zaključenih ugovora o poklonu, i to samo na preostalo vreme korišćenja javne i druge površine utvrđenog ugovorom koji je zaključio raniji korisnik, pod uslovom da su redovno izmirivane ugovorene obaveze,
3. korisnicima koji su redovno izmirivali ugovorne obaveze, a koji su podneli zahtev za produženje ugovora o korišćenju, najranije tri meseca, a najkasnije mesec dana pre isteka ugovora o korišćenju javne i druge površine,
4. licima koja su od korisnika javne i druge površine, kupila objekat ili poseban deo objekta, pod uslovom da je korisnik koji je prodao objekat ili poseban deo objekta redovno izmirivao obaveze, i to samo na preostalo vreme korišćenja, utvrđeno ugovorom.
Zahtev za davanje na korišćenje javne i druge površine neposrednom pogodbom se podnosi Komisiji.
Komisija utvrđuje osnovanost podnetog zahteva i predlaže Gradonačelniku donošenje rešenja o davanju na korišćenje javne i druge površine za postavljanje montažne garaže.
Rešenje sadrži elemente predviđene članom 12. ove odluke.
Ugovor o korišćenju javne i druge površine zaključuju Gradonačelnik i korisnik, a sadrži elemente predviđene članom 13. ove odluke.
IV POSTUPAK IZDAVANJA ODOBRENJA ZA POSTAVLJANJE MONTAŽNE GARAŽE
Korisnik koji je zaključio ugovor o korišćenju javne i druge površine sa Gradom Subotica dužan je da u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora podnese zahtev sekretarijatu nadležnom za poslove građevinarstva za pribavljanje odobrenja za postavljanje montažne garaže.
Postupak za izdavanje rešenja o odobrenju za postavljanje montažne garaže pokreće se zahtevom sekretarijatu nadležnom za poslove građevinarstva.
Podnosilac zahteva za izdavanje rešenja o odobrenju dužan je da uz zahtev priloži:
- ugovor o korišćenju javne i druge površine,
- za pravno lice: naziv i adresa sedišta pravnog lica, pib i matični broj,
- za preduzetnika: ime i prezime, naziv radnje sa adresom, pib i matični broj,
- za fizičko lice: kopija lične karte,
- overenu punomoć za lice koje zastupa podnosioca zahteva,
- dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.
Lice kome je izdato rešenje o odobrenju dužno je da montažnu garažu ukloni o svom trošku, u roku od 8 dana od dana isteka perioda na koji je izdato rešenje o odobrenju i da javnu i drugu površinu dovede u prvobitno stanje.
Sekretarijat nadležan za poslove građevinarstva je dužan da u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva donese rešenje o odobrenju za postavljanje montažne garaže.
Rešenje o odobrenju se donosi na period koji je određen u ugovoru o davanju na korišćenje javne i druge površine za postavljanje montažne garaže, i ne može biti duži od 5 godina.
Rešenje o odobrenju se dostavlja Sekretarijatu lokalne poreske administracije, Sekretarijatu za imovinsko pravne poslove i Sekretarijatu za inspekcijsko nadzorne poslove.
Sekretarijat nadležan za imovinsko pravne poslove je dužan da vodi evidenciju o zaključenim ugovorima o korišćenju javne i druge površine radi postavljanja montažnih garaža i da ugovore dostavlja Sekretarijatu za inspekcijsko nadzorne poslove i Sekretarijatu lokalne poreske administracije Gradske uprave Subotica, koji vrše nadzor nad sprovođenjem ugovora.
Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši Sekretarijat za inspekcijsko nadzorne poslove.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen da rešenjem naredi korisniku javne i druge površine, odnosno vlasniku montažne garaže, uklanjanje garaže, u roku od 30 dana od dana dostavljanja rešenja i to:
1. kada je montažna garaža postavljena bez rešenja o odobrenju za postavljanje montažne garaže,
2. kada je montažna garaža postavljena ili se koristi suprotno uslovima iz rešenja o odobrenju za postavljanje montažne garaže,
3. kada postavljenu montažnu garažu koristi neovlašćeno lice,
4. kada je to neophodno radi realizacije radova na rekonstrukciji, održavanju ili postavljanju objekata komunalne infrastrukture, kao i iz drugih opravdanih razloga.
Rešenjem inspektora naređuje se uklanjanje montažne garaže u roku iz stava 2. ovog člana.
Ukoliko u roku određenom u rešenju iz stava 2. ovog člana, korisnik javne i druge površine, odnosno vlasnik montažne garaže, ne ukloni garažu, uklanjanje će se izvršiti prinudnim putem o trošku korisnika, odnosno, o trošku vlasnika bespravno postavljene montažne garaže.
Novčanom kaznom u iznosu od 60.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice koje je vlasnik montažne garaže ako:
1. montažnu garažu postavi bez rešenja o odobrenju za postavljanje montažne garaže,
2. montažnu garažu postavi ili koristi garažu suprotno uslovima određenim rešenjem o odobrenju za postavljanje montažne garaže,
3. montažnu garažu postavi ili koristi suprotno uslovima određenim Planom za privremeno postavljanje montažnih garaža,
4. ne ukloni montažnu garažu sa javne i druge površine po isteku vremenskog perioda iz rešenja o odobrenju za postavljanje montažne garaže i ne postupi po rešenju nadležne inspekcije.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik koji je vlasnik montažne garaže novčanom kaznom u iznosu od 30.000,00 dinara.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice koje je vlasnik montažne garaže novčanom kaznom u iznosu od 30.000,00 dinara.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Plan iz člana 3. ove odluke donosi Gradsko veće Grada Subotice, na predlog sekretarijata Gradske uprave nadležnog za poslove građevinarstva, u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Lice koje koristi javnu i drugu površinu za postavljanje montažne garaže, a fakture je ispostavljalo JP Direkcija za izgradnju Grada Subotice, a sada rešenje donosi Sekretarijat lokalne poreske administracije, može Komisiji da podnese zahtev za davanje na korišćenje javne i druge površine, neposrednom pogodbom, ukoliko je predmetna lokacija za postavljanje montažne garaže predviđena Planom i ukoliko su izmirene obaveze.
Korisnik odnosno zakupac kome je po ranije važećim propisima dodeljena na korišćenje ili u zakup javna i druga površina radi postavljanja montažne garaže, kao i lice koje je zaključilo ugovor o kupoprodaji ili po bilo kom drugom pravnom osnovu steklo montažnu garažu od korisnika odnosno zakupca, može Komisiji da podnese zahtev za davanje na korišćenje javne i druge površine, neposrednom pogodbom, ukoliko je predmetna lokacija za postavljanje montažne garaže predviđena Planom.
Lica iz stava 1. i 2. ovog člana, dužna su da Komisiji podnesu zahtev za korišćenje javne i druge površine u roku od 120 dana od dana donošenja Plana i uz zahtev prilože odgovarajuće dokaze (izjava da uredno ispunjava obaveze, fotokopija ugovora o korišćenju ili zakupu, osnov sticanja montažne garaže).
Lica iz stava 2. ovog člana dužna su da u roku koji odredi Komisija, priključe i dokaz o uplati petostrukog iznosa jednogodišnje naknade za privremeno korišćenje javne površine, u skladu sa odlukom koja uređuje naknade za korišćenje javnih površina.
U slučaju da lica iz stava 1. i 2. ovog člana ne podnesu Komisiji zahtev za davanje na korišćenje javne i druge površine, neposrednom pogodbom, na način i u roku predviđenom ovim članom, sprovešće se postupak za uklanjanje montažnih garaža, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Subotice".