PRAVILNIKO BLIŽEM UREĐIVANJU POSTUPAKA NABAVKI U SKUPŠTINI GRADA BORA("Sl. list grada Bora", br. 14/2019) |
Ovim Pravilnikom uređuje se postupak nabavke za potrebe Skupštine grada Bora a naročito način planiranja nabavki (kriterijumi, pravila i način određivanja predmeta nabavke, način određivanja procenjene vrednosti nabavki, način ispitivanja i istraživanja tržišta), odgovornost za planiranje, način izvršenja obaveza u postupku nabavke, način obezbeđivanja konkurencije, provođenje i kontrola nabavke i način praćenja izvršenja ugovora o nabavci.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom Pravilniku imaju sledeće značenje:
1) nabavke su javne nabavke i nabavke na koje se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama;
2) javna nabavka je nabavka dobara, usluga ili radova od strane naručioca, na način i pod uslovima propisanim Zakonom o javnim nabavkama;
3) nabavke na koje se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama su nabavke dobara, usluga i radova prilikom čije realizacije se ne sprovodi postupak javne nabavke pod uslovima propisanim Zakonom o javnim nabavkama;
4) javna nabavka male vrednosti je nabavka čija procenjena vrednost nije veća od vrednosti određene Zakonom o javnim nabavkama, pri čemu ni ukupna procenjena vrednost istovrsnih nabavki na godišnjem nivou nije veća od vrednosti određene Zakonom o javnim nabavkama. Na nabavku usluga iz Priloga 2, mogu da se primene odredbe Zakona o javnim nabavkama kojima se uređuju javne nabavke male vrednosti, bez obzira na procenjenu vrednost javne nabavke;
5) ugovor o javnoj nabavci je teretni ugovor zaključen u pisanoj ili elektronskoj formi između jednog ili više ponuđača i jednog ili više naručilaca, koji za predmet ima nabavku dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova;
6) ponuđač je lice koje u postupku javne nabavke ponudi dobra, pružanje usluga ili izvođenje radova;
7) podnosilac prijave je lice koje u prvoj fazi restriktivnog postupka, u konkurentnom dijalogu ili kvalifikacionom postupku podnelo prijavu;
8) zainteresovano lice je svako lice koje ima interes da zaključi konkretan ugovor o javnoj nabavci ili okvirni sporazum;
9) kandidat je lice kome je u prvoj fazi restriktivnog i kvalifikacionog postupka, odnosno konkurentnog dijaloga priznata kvalifikacija;
10) dobavljač je ponuđač sa kojim je zaključen okvirni sporazum ili ugovor o javnoj nabavci;
11) poslovi javnih nabavki su planiranje javne nabavke, sprovođenje postupka javne nabavke uključujući ali ne ograničavajući se na učešće u komisiji za javnu nabavku, izrada konkursne dokumentacije, izrada akata u postupku javne nabavke, izrada ugovora o javnoj nabavci, praćenje izvršenja javne nabavke, svi drugi poslovi koji su povezani sa postupkom javne nabavke;
12) lice zaposleno na poslovima javnih nabavki je lice koje je angažovano na poslovima planiranja, sprovođenja i izvršenja javnih nabavki u radnom odnosu u smislu zakona kojim se uređuju radni odnosi;
13) službenik za javne nabavke je lice koje je obučeno za obavljanje poslova javnih nabavki i ima položen stručni ispit;
14) odgovorno lice je predsednik opštine Bor;
15) lice za kontrolu je lice zaduženo za kontrolu u skladu sa aktom o sistematizaciji poslova, ili po nalogu odgovornog lica;
16) povezana lica su supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac ili usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica;
17) otvoreni postupak je postupak u kojem sva zainteresovana lica mogu podneti ponudu,
18) restriktivni postupak koji se sprovodi u dve faze; i u kojem u drugoj fazi ponudu mogu podneti samo kandidati;
19) kvalifikacioni postupak je postupak koji se sprovodi u dve faze, tako da sva zainteresovana lica mogu podneti prijavu za sve vreme važenja liste kandidata, a naručilac im pod uslovima iz konkursne dokumentacije priznaje kvalifikaciju svakih šest meseci i poziva da podnesu ponudu u drugoj fazi postupka;
20) pregovarački postupak je postupak u kojem naručilac neposredno pregovara sa jednim ili više ponuđača o elementima ugovora o javnoj nabavci;
21) konkurentni dijalog je postupak u kojem sva zainteresovana lica mogu podneti prijavu, a sa licima kojima prizna kvalifikaciju (kandidati) naručilac vodi dijalog radi pronalaženja rešenja koje će zadovoljiti njegove potrebe, pozivajući kandidate da podnesu ponude na osnovu usvojenog, odnosno usvojenih rešenja;
22) okvirni sporazum je sporazum između jednog ili više naručilaca i jednog ili više dobavljača, čija je svrha utvrđivanje uslova ugovora koji će se dodeljivati tokom određenog perioda, a koji se odnose na cene i, gde je to prikladno, na količine;
23) isključivo pravo je pravo na osnovu kojeg određeno lice jedino može obavljati određenu delatnost na određenom geografskom području, a koje je dodeljeno ili proizilazi iz zakona, posebnog propisa ili pojedinačnog akta, odnosno ugovora ili sporazuma, koji je donela, odnosno zaključila Republika Srbija, teritorijalna autonomija ili lokalna samouprava;
24) posebno pravo je pravo na osnovu kojeg određena lica mogu obavljati određenu delatnost na određenom geografskom području, a koje je dodeljeno ili proizilazi iz zakona, posebnog propisa ili pojedinačnog akta, odnosno ugovora ili sporazuma, koji je donela, odnosno zaključila Republika Srbija, teritorijalna autonomija ili lokalna samouprava;
25) ponuđena cena je cena koju ponuđač određuje u ponudi, izražena u dinarima, u koju su uračunati svi troškovi koji se odnose na predmet javne nabavke i koji su određeni konkursnom dokumentacijom;
26) uporediva tržišna cena je cena na relevantnom tržištu, uzimajući u obzir predmet javne nabavke, razvijenost tržišta, uslove iz konkursne dokumentacije, kao što su način plaćanja, količine, rok isporuke, rok važenja ugovora, sredstvo obezbeđenja, garantni rok i sl;
27) kriterijum je merilo koje se koristi za vrednovanje, upoređivanje i ocenjivanje ponuda;
28) prijava je zahtev zainteresovanog lica za učestvovanje u prvoj fazi restriktivnog postupka, kvalifikacionom postupku i konkurencionom dijalogu;
29) blagovremena ponuda je ponuda koja je primljena od strane naručioca u roku određenom u pozivu za podnošenje ponuda;
30) odgovarajuća ponuda koja je blagovremena i za koju je utvrđeno da potpuno ispunjava sve tehničke specifikacije;
31) prihvatljiva ponuda je ponuda koja je blagovremena, koju naručilac nije odbio zbog bitnih nedostataka, koja je odgovarajuća, koja ne ograničava, niti uslovljava prava naručioca ili obaveze ponuđača I koja ne prelazi iznos procenjene vrednosti javne nabavke.
Sistem nabavki u Skupštini grada Bora obuhvata: planiranje nabavki, sprovođenje postupaka radi zaključenja ugovora o nabavci, izvršenje i praćenje izvršenja zaključenog ugovora o nabavci, evidentiranje i izveštavanje o sprovedenim postupcima i zaključenim ugovorima i kontrolu svih navedenih aktivnosti.
4. Ciljevi postupka javne nabavke
Cilj postupka javne nabavke je da dobra, usluge i radovi koji se nabavljaju budu odgovarajućeg kvaliteta i potrebnih količina i da budu nabavljeni po najpovoljnijoj ceni.
Sprovođenje postupka javne nabavke ima za cilj da omogući nesmetano odvijanje procesa rada i obavljanje delatnosti.
Službe i lica koja učestvuju u postupku javne nabavke obavljaju aktivnosti i poslove u svim fazama postupka u skladu sa načelima javnih nabavki i sa pažnjom dobrog domaćina.
Postupak javnih nabavki sprovodi se na način da se obezbeđuje poštovanje načela javnih nabavki predviđenih Zakonom o javnim nabavkama (dalje: Zakon), načela efikasnosti i ekonomičnosti, načela obezbeđenja konkurencije, načela transparentnosti postupka javne nabavke, načela jednakosti ponuđača, načela zaštite životne sredine i obezbeđivanja energetske efikasnosti.
6. Komunikacija u postupku javne nabavke
Komunikacija u postupku javne nabavke i u vezi sa obavljanjem poslova javnih nabavki odvija se pisanim putem, odnosno putem pošte, elektronske pošte ili faksom, kao i objavljivanjem od strane naručioca na Portalu javnih nabavki.
Pravilo o pisanom načinu odvijanja komunikacije sprovodi se kako u komunikaciji unutar organa Grada Bora, tako i u komunikaciji sa zainteresovanim licima, ponuđačima i dobavljačima.
Komunikacija se odvija elektronskim putem uvek kada je to moguće.
Ako je dokument iz postupka javne nabavke dostavljen od strane naručioca ili ponuđača putem elektronske pošte ili faksom, strana koja je izvršila dostavljanje dužna je da od druge strane zahteva da na isti način potvrdi prijem tog dokumenta, što je druga strana dužna da učini kada je to neophodno, kao dokaz da je izvršeno dostavljanje.
Komunikacija se mora odvijati na način da se obezbedi čuvanje poverljivih podataka o zainteresovanim licima, podataka o ponudama i ponuđačima do otvaranja ponuda, da se obezbedi evidentiranje radnji preduzetih u postupku i čuvanju dokumentacije u skladu sa propisima kojima se uređuje oblast dokumentarne građe i arhiva.
II SPREČAVANJE KORUPCIJE I SUKOBA INTERESA
1. Mere za sprečavanje korupcije
Sva lica koja učestvuju u postupku nabavke u obavezi su da preduzimaju mere za sprečavanje korupcije i sukoba interesa u postupku nabavki definisane Zakonom i ovim Pravilnikom.
Sve radnje preduzete u postupku moraju se pismeno evidentirati od strane lica koje ih preduzima.
Odgovorno lice izdaje pisani nalog sa uputstvom licu zaposlenom na poslovima nabavki za sprovođenje pojedinačnih radnji u postupku nabavke.
Lice iz stava 1. ovog člana dužno je da izvrši nalog odgovornog lica, u skladu sa uputstvom koje je dato u pisanom nalogu, osim u slučaju kada je dati nalog u suprotnosti sa Zakonom.
U slučaju iz stava 2. ovog člana, lice zaposleno na poslovima nabavki dužno je da odbije izvršenje takvog naloga i o tome obavesti odgovorno lice na isti način na koji je dobilo pisani nalog.
U obaveštenju iz stava 3. ovog člana obrazlaže se koji delovi pisanog naloga su u suprotnosti sa zakonom.
2. Dužnost prijavljivanja korupcije i povrede konkurencije
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki ili bilo koje drugo lice angažovano kod naručioca, koje ima podatke o postojanju korupcije u javnim nabavkama dužno je da o tome odmah obavesti Upravu za javne nabavke, državni organ nadležan za borbu protiv korupcije i nadležno tužilaštvo.
Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da u slučaju saznanja o povredi konkurencije prijave podatke organizaciji nadležnoj za zaštitu konkurencije.
Zaposleni iz ovog člana ne može dobiti otkaz, odnosno ne može biti premešteno na drugo radno mesto, zato što je, postupajući savesno i u dobroj veri, prijavilo korupciju u javnim nabavkama.
Odgovorno lice u slučaju iz st. 1. i 2. ovog člana može da nastavi postupak javne nabavke, s tim da će ugovor, ukoliko bude zaključen sa ponuđačem za koga postoji sumnja da je povredio konkurenciju, biti raskinut po sili zakona ukoliko organizacija nadležna za zaštitu konkurencije utvrdi postojanje povrede konkurencije.
3. Zabrana zaključenja ugovora
Zabranjeno je zaključivanje ugovora sa ponuđačem u slučaju postojanja sukoba interesa definisan Zakonom, ukoliko je postojanje sukoba interesa uticalo ili moglo uticati na odlučivanje u postupku javne nabavke.
Sukob interesa postoji:
- ako predstavnik Naručioca ili sa njim povezano lice učestvuje u upravljanju ponuđača;
- ako predstavnik Naručioca ili sa njim povezano lice poseduje više od 1% udela, odnosno akcija ponuđača;
- ako predstavnik Naručioca ili sa njim povezano lice zaposleno, ili radno angažovano kod ponuđača ili sa njime poslovno povezano.
Predstavnikom Naručioca smatra se rukovodilac naručioca kome su povereni poslovi javnih nabavki, odgovorno lice naručioca i lice zaposleno na poslovima javnih nabavki.
1. Lica za kontrolu javnih nabavki
Za kontrolu postupka planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja javnih nabavki određuje se i zadužuje posebno zaposleno lice.
Lice zaposleno na poslovima kontrole je nezavisno i samostalno u svom radu u vršenju svojih nadležnosti.
Lice zaposleno na poslovima kontrole može biti diplomirani pravnik ili diplomirani ekonomista.
Opis poslova i uslovi za obavljanje poslova kontrole javnih nabavki biće uređeni Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi grada Bora.
Predmet kontrole javnih nabavki koju sprovodi lice za kontrolu je: celishodnost planiranja konkretne javne nabavke sa stanovišta potreba i delatnosti, kriterijumi za sačinjavanje tehničke dokumentacije, način ispitivanja tržišta, opravdanost dodatnih uslova za učešće u postupku javne nabavke i kriterijuma za dodelu ugovora, načina i rokova plaćanja, avansi, garancije za date avanse, izvršenje ugovora, a posebno kvalitet isporučenih dobara i pruženih usluga, odnosno izvedenih radova, stanje zaliha i način korišćenja dobara i usluga.
Lice za kontrolu po potrebi, odnosno po nalogu odgovornog lica vrši kontrolu iz stava 1. ovog člana.
Osim ovih poslova lice za kontrolu preduzima i druge radnje u cilju utvrđivanja činjeničnog stanja u vezi sa pojedinim postupkom javne nabavke, odnosno ugovorom o javnoj nabavci.
Kontrola javnih nabavki sprovodi se kao redovna i vanredna kontrola.
Lice za kontrolu javnih nabavki sačinjava godišnji plan kontrole javnih nabavki, koji sadrži redovne kontrole.
Vanrednu kontrolu javnih nabavki sprovodi lice za kontrolu, po pravilu, po nalogu odgovornog lica, a može i bez naloga kada postoje saznanja zbog kojih je potrebno sprovesti kontrolu.
U slučaju vanredne kontrole, bez naloga lice za kontrolu obaveštava odgovorno lice o započetoj kontroli i njenim razlozima.
4. Izveštaj o sprovedenoj kontroli
Lice za kontrolu javnih nabavki podnosi Izveštaj o sprovedenoj kontroli javnih nabavki.
Izveštaj iz stava 1. sačinjava se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.
Lice za kontrolu najpre sačinjava nacrt izveštaja, koji dostavlja na izjašnjenje organizacionoj jedinici, odnosno licu kod koga je vršena kontrola, na koji se može dati prigovor u roku od osam dana.
U roku od osam dana, od dana prijema prigovora, lice za kontrolu sačinjava konačan Izveštaj o sprovedenoj kontroli.
Izveštaj potpisuje lice koje je vršilo kontrolu.
Lice za kontrolu po okončanoj kontroli sačinjava izveštaj o sprovedenoj kontroli i podnosi ga odgovornom licu.
5. Godišnji izveštaj lica za kontrolu
Lice za kontrolu podnosi godišnji izveštaj o radu odgovornom licu.
1. Vremenski okvir za planiranje
Planiranje nabavki za narednu godinu se odvija u tekućoj godini, paralelno sa izradom finansijskog plana za narednu godinu.
Naručilac prilikom planiranja javne nabavke naročito uzima u obzir sledeće kriterijume:
1) da li je predmet javne nabavke u funkciji obavljanja delatnosti naručioca i u skladu sa planiranim ciljevima;
2) da li tehničke specifikacije i količine odgovaraju stvarnim potrebama naručioca;
3) da li je procenjena vrednost konkretne javne nabavke odgovarajuća s obzirom na ciljeve nabavke, imajući u vidu tehničke specifikacije i količine;
4) da li javna nabavka ima za posledicu stvaranje dodatnih troškova za naručioca;
5) da li postoje druga moguća rešenja za zadovoljavanje potrebe naručioca;
6) stanje na zalihama, iskustvene pokazatelje u vezi sa mesečnom, kvartalnom, godišnjom potrošnjom dobara i sl.;
7) troškove održavanja i korišćenja postojeće opreme u odnosu na troškove nove opreme, isplativost investicije, isplativost remonta postojeće opreme i sl.;
8) troškove životnog ciklusa predmeta javne nabavke (trošak nabavke, troškove upotrebe i održavanja, kao i troškove odlaganja nakon upotrebe);
9) rizike i troškove u slučaju nesprovođenja postupka javne nabavke.
3. Učesnici u planiranju nabavke
Poslove planiranja nabavki obavlja tim za planiranje.
Tim za planiranje, pored odgovornog lica i lica zaposlenih na poslovima javnih nabavki, odnosno službenika za javne nabavke, čine Načelnici Odeljenja U Gradskoj upravi grada Bora, direktori javnih i javnih komunalnih preduzeća, direktori ustanova i članovi Gradskog veća grada Bora za oblasti za koje su zaduženi, na osnovu pismenog naloga odgovornog lica.
Prilikom planiranja složenih nabavki, odgovorno lice može angažovati stručna lica koja nisu zaposlena u javnim preduzećima, ustanovama ili Gradskoj upravi grada Bora.
Tim za planiranje dostavlja u pismenom obliku planirane potrebe za narednu godinu.
Potrebe moraju biti iskazane u odgovarajućim količinskim jedinicama, opisanih karakteristika, kvaliteta i dinamike potreba, sa obrazloženjem razloga i svrsishodnosti nabavke.
Lica zaposlena na poslovima javnih nabavki iz tima vrši prikupljanje, proveru iskazanih potreba i utvrđivanje stvarnih potreba za svaku nabavku pojedinačno.
Na osnovu određenih potreba za dobrima, uslugama i radovima za realizaciju planiranih aktivnosti organa opštine Bor tim za planiranje nabavki utvrđuje ukupne specifikacije dobara, usluga i radova.
Utvrđene specifikacije predstavljaju osnov za istraživanje tržišta.
Istraživanje tržišta po pravilu sprovode lica zaposlena na poslovima javnih nabavki ili druga lica koja odredi odgovorno lice.
Istraživanje tržišta sprovodi se prikupljanjem podataka na terenu, putem interneta, dostupnih baza podataka i oglasa, u zavisnosti od količina i vrste dobara, usluga i radova.
O sprovedenom istraživanju tržišta sačinjava se zapisnik, koji naročito sadrži podatke o cenama i njihovom kretnju na tržištu, dostupnosti potrebnih dobara, usluga i radova, njihovom kvalitetu i periodu garancije, uslovima održavanja, kanalima distribucije i spisak potencijalnih dobavljača za svaki predmet nabavke sa njihovim karakteristikama i opisom stanja konkurencije na tržištu predmeta nabavke.
6. Određivanje predmeta nabavke
Na osnovu dobijenih rezultata istraživanja tržišta vrši se procena potrebnih finansijskih sredstava, a radi izrade predloga finansijskog plana.
Nakon usvajanja finansijskog plana, zaposlena lica na poslovima javnih nabavki usklađuju utvrđene specifikacije sa odobrenim finansijskim sredstvima i određuje predmet svake pojedinačne nabavke, imajući u vidu istovrsnost dobara, usluga i radova.
Prilikom odlučivanja koje će nabavke biti obuhvaćene planom nabavki, tim za planiranje analizira prioritete, imajući u vidu pre svega potrebe za redovno obavljanje delatnosti i potrebe za unapređenjem delatnosti, kao i kriterijume za planiranje.
7. Vrste predmeta javne nabavke
Predmet javne nabavke dobara je kupovina dobara, zakup ili lizing dobara (sa pravom kupovine ili bez toga prava).
Predmet javne nabavke usluge su usluge specificirane u Prilogu 1 Zakona.
Predmet javne nabavke radova je: izvođenje radova ili projektovanje i izvođenje radova opisanih u Uredbi o klasifikaciji delatnosti, Sektor F - Građevinarstvo.
Ukoliko predmet ugovora o javnoj nabavci čini više predmeta u smislu st. 1-3. ovog člana, predmet se određuje prema osnovnom predmetu ugovora. Ukoliko predmet ugovora čine dobra i usluge, odnosno usluge iz Priloga 1. Zakona i druge usluge, osnovni predmet ugovora jeste onaj koji čini veći deo procenjene vrednosti javne nabavke.
Uvek kada je to moguće i svrsishodno sa stanovišta ciljeva nabavke, tim za planiranje će predmet javne nabavke oblikovati po partijama pri čemu će partija predstavljati istovrsnu celinu dobara, usluga i radova.
9. Određivanje perioda trajanja ugovora
Ugovori se po pravilu zaključuju na period od 12 meseci, a izuzetno se ugovor može zaključiti na duže od 12 meseci, u zavisnosti od predmeta nabavke.
Odluku o periodu trajanja ugovora donosi odgovorno lice u skladu sa Zakonom, a na predlog tima za planiranje.
10. Procenjena vrednost nabavke
Procenjena vrednost nabavke iskazuje se u dinarima, bez poreza na dodatnu vrednost.
Vrednost nabavke procenjuje se na osnovu rezultata istraživanja tržišta za specificirane količine i kvalitet dobara, usluga i radova.
Ne može se određivati procenjena vrednost javne nabavke, niti se može deliti istovrsna javna nabavka na više nabavki s namerom izbegavanja primene Zakona ili pravila određivanja vrste postupka u odnosu na procenjenu vrednost javne nabavke. Istovrsna javna nabavka je nabavka koja ima istu ili sličnu namenu, pri čemu isti ponuđači u odnosu na prirodu delatnosti koju obavljaju mogu da je ispune.
10.1 Određivanje procenjene vrednosti nabavke dobara
Osnovica za izračunavanje procenjene vrednosti javne nabavke dobara određuje se na sledeći način:
1) u slučaju kada je predmet ugovora kupovina, zakup ili lizing i kada je rok na koji se ugovor zaključuje 12 meseci ili kraći, uzima se ukupna procenjena vrednost ugovora za sve vreme njegovog trajanja, a kada je rok duži od 12 meseci, ukupna procenjena vrednost ugovora uključuje procenjenu vrednost za prvih 12 meseci i procenjenu vrednost za preostali period do isteka roka;
2) u slučaju kad se ugovor iz tačke 1) ovog stava zaključuje na neodređeni rok, kao i u slučaju kad postoji neizvesnost u pogledu roka na koji se ugovor zaključuje, uzima se mesečna procenjena vrednost ugovora pomnožena sa 48.
U slučaju periodičnih ugovora, kao i ugovora koje je potrebno obnoviti po isteku određenog roka, procenjena vrednost javne nabavke određuje se:
1) na osnovu vrednosti sličnih periodičnih ugovora zaključenih tokom prethodne budžetske godine ili tokom prethodnih 12 meseci, usklađene sa očekivanim promenama u pogledu količine ili vrednosti dobara čije je pribavljanje predmet ugovora u toku 12 meseci koji počinju da teku od dana zaključenja prvobitnog ugovora;
2) na osnovu ukupne procenjene vrednosti sličnih periodičnih ugovora tokom 12 meseci nakon prve isporuke ili tokom trajanja ugovora ukoliko je trajanje ugovora duže od 12 meseci.
10.2 Određivanje procenjene vrednosti nabavke usluga
Pri izračunavanju procenjene vrednosti javne nabavke usluga, naručilac mora u vrednost usluge da uračuna i sve troškove vezane za uslugu koje će imati ponuđač.
Kod pojedinih usluga naručilac uzima u obzir sledeće iznose:
1) za usluge osiguranja - visinu premije, kao i druge vrste plaćanja koje terete uslugu;
2) za bankarske i druge finansijske usluge - naknade, provizije, kao i druge vrste plaćanja koje terete uslugu;
3) za dizajn, arhitektonske usluge, prostorno planiranje i sl. - naknadu ili proviziju.
Ako naručilac ne može da odredi procenjenu vrednost usluge zbog dužine trajanja ugovora, vrednost usluge određuje se na sledeći način:
1) u slučaju kada je rok na koji se ugovor zaključuje određen i ako je taj rok 36 meseci ili kraći, ukupna vrednost ugovora za ceo rok;
2) u slučaju kada rok na koji se ugovor zaključuje nije određen, mesečna vrednost pomnožena sa 48.
10.3 Određivanje procenjene vrednosti nabavke radova
Procenjena vrednost javne nabavke radova određuje se tako što ukupna vrednost radova predstavlja osnovicu za izračunavanje vrednosti javne nabavke radova.
Pri određivanju procenjene vrednosti javne nabavke radova u vrednosti radova, uključuje se i vrednost svih dobara i usluga koji su neophodni za izvršenje ugovora o javnoj nabavci radova.
10.4. Određivanje procenjene vrednosti javne nabavke po partijama
Kada je predmet javne nabavke oblikovan po partijama, određuje se procenjena vrednost svake partije pojedinačno, a potom se procenjena vrednost javne nabavke oblikovane po partijama, određuje kao zbir procenjenih vrednosti svih partija, za period za koji se zaključuje ugovor.
10.5. Određivanje procenjene vrednosti u pojedinim postupcima
U slučaju kvalifikacionog postupka, okvirnog sporazuma i dinamične nabavke, procenjena vrednost javne nabavke određuje se kao vrednost svih ugovora predviđenih za vreme trajanja liste kandidata, okvirnog sporazuma, odnosno sistema dinamične nabavke.
Vrstu postupka određuje odgovorno lice I zaposleni u Opštinskoj upravi opštine Bor na poslovima javnih nabavki i nabavki i službenik za javne nabavke, imajući u vidu vrstu i specifičnost predmeta nabavke, dostupnost, dinamiku nabavke i procenjenu vrednost.
Dodela ugovora po pravilu vrši se u otvorenom ili restriktivnom postupku. Dodela ugovora može se vršti i u:
- kvalifikacionom postupku;
- pregovaračkom postupku sa objavljivanjem poziva za podnošenje ponuda;
- pregovaračkom postupku bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda;
- konkurentnom dijalogu;
- konkursu za dizajn;
- postupku javne nabavke male vrednosti,
u slučajevima kada su ispunjeni Zakonom propisani uslovi za primenu ovih postupaka javnih nabavki.
Izbor vrste postupka se vrši, imajući u vidu:
- ciljeve nabavki;
- iskazane potrebe za dobrima, uslugama ili radovima;
- rezultate ispitivanja i istraživanja tržišta posebno u pogledu stanja konkurencije na tržištu I dostupnosti dobara, usluga i radova;
- procenjenu vrednost pojedinačne nabavke;
- složenost predmeta nabavke.
12. Nabavke na koje se zakon ne primenjuje
Prilikom planiranja nabavki na koje se zakon ne primenjuje odgovorno lice i zaposleni u Gradskoj upravi grada Bora na poslovima javnih nabavki I nabavki i službenik za javne nabavke, pored definisanja vrste predmeta nabavke, procenjene vrednosti i okvirnih rokova za realizaciju ovih nabavki, za svaku pojedinačnu nabavku navodi i osnov za izuzeće od primene Zakona.
Prilikom planiranja nabavki, odgovorno lice i zaposleni u Gradskoj upravi grada Bora na poslovima javnih nabavki i nabavki i službenik za javne nabavke će odrediti sledeće okvirne rokove:
- rok za pokretanje postupka,
- rok za zaključenje ugovora,
- rok za izvršenje ugovora.
Prilikom određivanja rokova odgovorno lice I zaposleni u Gradskoj upravi grada Bora na poslovima javnih nabavki i nabavki i službenik za javne nabavke uzimaju u obzir:
- podatke o rokovima važenja ranije zaključenih ugovora i dinamici njihovog izvršenja,
- dinamiku potreba za dobrima, uslugama i radovima,
- vremenske okvire u kojima je moguće izvoditi građevinske radove i vreme potrebno za njihovo izvođenje,
- vreme potrebno za realizaciju pojedinih aktivnosti u postupcima javnih nabavki,
- rokove za dobijanje mišljenja Uprave za javne nabavke.
14. Centralizovane nabavke, nabavke od strane više naručilaca i rezervisane javne nabavke
Odgovorno lice i zaposleni u Gradskoj upravi grada Bora na poslovima javnih nabavki i nabavki i službenik za javne nabavke razmatraju mogućnost I donose odluku koje će se nabavke sprovoditi preko tela za centralizovane nabavke ili zajedno sa drugim naručiocima, kao i odluku o sprovođenju rezervisanih nabavki. Ove nabavke će kao takve biti navedene i obrazložene u planu nabavki.
Odgovorno lice donosi godišnji plan javnih nabavki koji sadrži sledeće podatke:
1) redni broj javne nabavke - svaka javna nabavka evidentira se pod posebnom pozicijom u planu javnih nabavki;
2) predmet javne nabavke - jasan opis predmeta javne nabavke za koju se sprovodi postupak, a može se uneti i oznaka iz opšteg rečnika nabavki;
3) procenjenu vrednost javne nabavke - ukupna procenjena vrednost nabavke bez PDV-a, a može se navesti i procenjena vrednost po partijama i godinama;
4) vrstu postupka javne nabavke - vrsta postupka iz člana 31. Zakona;
5) okvirni datum pokretanja postupka - mesec ili precizniji vremenski period u kome se planira pokretanje postupka javne nabavke;
6) okvirni datum zaključenja ugovora - mesec ili precizniji vremenski period u kome se planira zaključenje ugovora o javnoj nabavci;
7) okvirni rok trajanja ugovora - mesec ili precizniji vremenski period u kome se očekuje izvršenje ugovora o javnoj nabavci;
8) podatak o centralizovanoj javnoj nabavci - navodi se ukoliko se nabavka sprovodi preko tela za centralizovane javne nabavke;
9) druge podatke i napomene - ukoliko su od značaja za proces planiranja javnih nabavki.
U planu javnih nabavki iz stava 1. ovog člana navodi se i podatak ukoliko se nabavka sprovodi preko tela za centralizovane nabavke.
16. Način dostavljanja plana nabavki
Plan javnih nabavki, izmene i dopune plana lica zaposlena na poslovima javnih nabavki objavljuju na Portalu javnih nabavki u roku od deset dana od dana donošenja.
Izmenom i dopunom plana javnih nabavki smatra se izmena u pogledu povećanja procenjene vrednosti javne nabavke za više od 10%, izmena predmeta javne nabavke, odnosno planiranje nove javne nabavke.
Ako pojedini podaci iz plana javnih nabavki predstavljaju poslovnu tajnu u smislu zakona kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka, ti podaci iz plana se neće objaviti.
U slučaju iz stava 2. ovog člana, lica zaposlena na poslovima javnih nabavki plan javnih nabavki u izvornom obliku dostavljaju Upravi za javne nabavke I Državnoj revizorskoj instituciji.
18. Odgovornost za donošenje plana nabavki
Plan nabavki donosi Predsednik Skupštine grada Bora, kao odgovorno lice.
19. Rok za donošenje plana nabavki
Plan nabavki za tekuću godinu donosi se nakon donošenja Odluke o budžetu grada Bora i Finansijskog plana.
Rok za donošenje Plana iz stava 1.ovog člana je 15 dana od dana dostavljanja istog od strane Odeljenja za finansije Odseku za javne nabavke u Odeljenju za upravu i opšte poslove.
V SPROVOĐENJE POSTUPKA JAVNE NABAVKE
Postupak javne nabavke pokreće se odlukom o pokretanju postupka javne nabavke.
Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži elemente propisane Zakonom kao i druge elemente za koje se proceni da su neophodni za sprovođenje postupka konkretne javne nabavke.
Odluku iz stava 1. ovog člana donosi odgovorno lice.
1.1. Uslovi za pokretanje postupka
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki u vremenskom roku koji je u planu nabavki označen za pokretanje postupka, podnosi pisani zahtev odgovornom licu za pokretanje postupka javne nabavke.
Zahtev iz stava 1.ovog člana podnosi se ukoliko je javna nabavka predviđena Planom javnih nabavki za tekuću godinu.
U izuzetnim slučajevima, kada javnu nabavku nije moguće unapred planirati ili iz razloga hitnosti, odgovorno lice može da pokrene postupak javne nabavke i ako nabavka nije predviđena u planu javnih nabavki.
Obaveze koje se preuzimaju ugovorom o javnoj nabavci moraju biti ugovorene u skladu sa propisima kojima se uređuje budžetski sistem, odnosno raspolaganje finansijskim sredstvima.
Odgovorno lice nakon prijema zahteva iz stava 1. ovog člana izdaje pisani nalog za pokretanje postupka javne nabavke licu zaposlenom na poslovima javnih nabavki.
Nalog sadrži uputstvo za izradu predloga odluke o pokretanju postupka i predloga rešenja o imenovanju komisije, odnosno određivanju lica koja će sprovoditi postupak javne nabavke.
U slučaju primene postupka javne nabavke male vrednosti nalog može da sadrži spisak potencijalnih ponuđača kojima se upućuje poziv za podnošenje ponuda.
U slučaju primene pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za donošenje ponuda nalog sadrži spisak potencijalnih ponuđača kojima se upućuje poziv za podnošenje ponuda.
Predlog odluke o pokretanju postupka javne nabavke i predlog rešenja o imenovanju komisije sačinjava lice zaposleno na poslovima javnih nabavki.
Potvrdu o postojanju sredstava u budžetu/finansijskom planu za sprovođenje konkretne javne nabavke i nabavke daje Odeljenje za finansije i to potpisivanjem/parafiranjem na zahtevu za nabavku, javnu nabavku dobara, radova i usluga, a potvrdu o postojanju sredstava u planu javnih nabavki Odsek za javne nabavke u Odeljenju za upravu i opšte poslove na istom zahtevu.
Ukoliko nije donet budžet ili finansijski plan, odgovorno lice donosi odluku o pokretanju postupka javne nabavke samo do iznosa sredstava planiranih, u skladu sa odlukom o privremenom finansiranju.
U slučaju iz stava 1. Odeljenje za finansije potvrđuje postojanje određenog iznosa sredstava planiranih, u skladu sa odlukom o privremenom finansiranju.
Postupak za dobijanje i izdavanje potvrde o postojanju finansijskih sredstava u Odeljenju za finansije isti je kao postupak iz člana 47. ovog pravilnika.
2. Sprovođenje postupka javne nabavke od strane više naručilaca
Naručioci mogu zajednički sprovesti određeni postupak javne nabavke ili jedan naručilac može ovlastiti drugog naručioca da u njegovo ime i za njegov račun sprovede postupak javne nabavke ili preduzme određene radnje u tom postupku.
U slučaju iz stava 1. ovog člana naručioci donose posebnu odluku. Sadržinu odluke iz stava 2. ovog člana utvrđuje Uprava za javne nabavke.
Za zakonitost i pravilnost postupka solidarno su odgovorni naručioci koji sprovode javnu nabavku.
3. Komisija za sprovođenje javne nabavke
Postupak javne nabavke sprovodi komisija za javnu nabavku.
Rešenje o imenovanju komisije donosi odgovorno lice istovremeno sa donošenjem odluke o pokretanju postupka javne nabavke.
Rešenje iz stava 2. ovog člana sadrži imena članova komisije, njihovih zamenika, definiše zadatke i sadrži ostale elemente propisane Zakonom o javnim nabavkama.
Radna je obaveza svih zaposlenih u Opštinskoj upravi opštine Bor da uzmu učešće u radu komisije za sprovođenje javne nabavke kada ih odgovorno lice u istu imenuje.
Odbijanje rada u komisiji za sprovođenje javne nabavke u smislu propisa o pravima i obavezama zaposlenih predstavlja težu povredu radne dužnosti.
Kada se sprovodi postupak javne nabavke male vrednosti odgovorno lice odlučuje da li će postupak sprovoditi lice zaposleno na poslovima javnih nabavki ili komisije za javnu nabavku, a imajući u vidu složenost predmeta nabavke koja može zahtevati učešće drugih stručnih lica.
3.1. Sastav komisije
Komisija za javne nabavke (dalje: Komisija) ima najmanje tri člana od kojih je jedan službenik za javne nabavke ili lice sa stečenim obrazovanjem na pravnom fakultetu.
U slučaju sprovođenja postupka javne nabavke čija je procenjena vrednost veća od 15.000.000 dinara, službenik za javne nabavke mora biti član komisije.
Ostali članovi komisije se imenuju iz reda zaposlenih koji imaju odgovarajuće stručno obrazovanje iz oblasti koja je predmet nabavke. Ukoliko nema zaposlenih sa stručnim obrazovanjem iz oblasti koja je predmet javne nabavke, u komisiji se može imenovati i lice koje nije zaposleno u Opštinskoj upravi opštine Bor.
Za članove komisije ne mogu biti imenovana lica koja koja su u sukobu interesa u vezi sa predmetom javne nabavke.
Lica zaposlena na poslovima javnih nabavki uvek pružaju stručnu i tehničku pomoć Komisiji i učestvuju u izradi konkursne dokumentacije.
Članovi komisije nakon uručenja rešenja potpisuju izjavu kojom potvrđuju da u predmetnoj javnoj nabavci nisu u sukobu interesa. Nakon donošenja rešenja članovi komisije potpisuju izjavu kojom potvrđuju da u predmetnoj javnoj nabavci nisu u sukobu interesa.
Ukoliko smatraju da mogu biti u sukobu interesa ili ukoliko u toku postupka javne nabavke saznaju da mogu doći u sukob interesa, članovi komisije o tome bez odlaganja obaveštavaju odgovorno lice, a koji preduzima potrebne mere kako ne bi došlo do štetnih posledica u daljem toku postupka javne nabavke.
4. Oglašavanje u postupku javne nabavke
Oglasi o javnoj nabavci objavljuju se na Portalu javnih nabavki i na internet stranici Grada Bora.
Oglasi o javnoj nabavci čija je procenjena vrednost veća od javne nabavke male vrednosti iz člana 39. Zakona, odnosno veća od 5.000.000 dinara, objavljuju se i na Portalu službenih glasila Republike Srbije i baza propisa.
Ako je procenjena vrednost javne nabavke veća od 250.000.000 dinara za dobra i usluge i 500.000.000 dinara za radove, naručilac je dužan da oglas o javnoj nabavci iz člana 55. stav 1. tač. 2) do 4) Zakona objavi I na stranom jeziku, koji se obično koristi u međunarodnoj trgovini u oblasti iz koje je predmet javne nabavke.
4.1. Vrste oglasa
Oglasi o javnoj nabavci su:
1) prethodno obaveštenje;
2) poziv za podnošenje ponuda i prijava;
3) obaveštenje o sistemu dinamične nabavke;
4) poziv za učešće na konkursu za dizajn;
5) obaveštenje o priznavanju kvalifikacije;
6) obaveštenje o zaključenom okvirnom sporazumu;
7) obaveštenje o pokretanju pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda;
8) obaveštenje o zaključenom ugovoru;
9) obaveštenje o rezultatima konkursa;
10) obaveštenje o obustavi postupka javne nabavke;
11) obaveštenje o produženju roka za podnošenje ponuda, odnosno prijava;
12) odluka o izmeni ugovora o javnoj nabavci;
13) obaveštenje o podnetom zahtevu za zaštitu prava;
14) obaveštenje o poništenju postupka javne nabavke.
Za sprovođenje radnji u vezi sa oglašavanjem u postupku javne nabavke zadužena su lica zaposlena na poslovima javnih nabavki.
4.2. Prethodno obaveštenje
Naručilac može da objavi prethodno obaveštenje o nameri da sprovede postupak javne nabavke. Sadržina prethodnog obaveštenja određena je u Prilogu 3A Zakona.
4.3. Poziv za podnošenje ponuda/prijava
Poziv za podnošenje ponuda, odnosno prijava objavljuje se u slučajevima kada je to propisano Zakonom.
U pozivu za podnošenje ponuda/prijava obavezno se određuje rok za podnošenje ponuda u zavisnosti od vrste postupaka javne nabavke.
Rok za podnošenje ponuda/prijava računa se od dana objavljivanja poziva za podnošenje ponuda/prijava na Portalu javnih nabavki. Određivanjem roka smatra se određivanje datuma i sata do kojeg se ponude mogu podnositi.
Konkursna dokumentacija se priprema u skladu sa Zakonom i ovim Pravilnikom.
Konkursna dokumentacija sadrži sve podatke na osnovu kojih će ponuđači moći da pripreme prihvatljivu ponudu.
Konkursnu dokumentaciju priprema komisija, odnosno lice zaposleno na poslovima javnih nabavki kada postupak sprovodi to lice.
5.1. Sadržina konkursne dokumentacije
Podaci sadržani u konkursnoj dokumentaciji moraju biti istovetni sa podacima koji su navedeni u pozivu za podnošenje ponuda.
Konkursna dokumentacija u skladu sa vrstom postupka i prirodom predmeta javne nabavke sadrži sve elemente u skladu sa propisima o javnim nabavkama.
Komisija za javnu nabavku prilikom izrade konkursne dokumentacije pridržava se načela obezbeđivanja konkurencije i jednakosti ponuđača. Uslovi za učešće u postupku, tehničke specifikacije i elementi kriterijuma za dodelu ugovora moraju biti u logičkoj vezi sa predmetom nabavke i ne smeju da ograničavaju konkurenciju.
Konkursna dokumentacija sadrži obavezne uslova za učešće u postupku javne nabavke propisane Zakonom, a prema predmetu nabavke može da sadrži I dodatne uslove.
Dodatne uslove samostalno određuje komisija, uzimajući u obzir predmet i vrednost javne nabavke I druge činjenice koje su od značaja za izvršenje predmetne javne nabavke.
Model ugovora sačinjava Komisija.
5.2. Izrada tehničke specifikacije
Tehnička specifikacija i projektna dokumentacija predstavljaju tehničke zahteve u kojima su opisane karakteristike dobara, usluga i radova.
Tehničke specifikacije moraju biti određene u skladu sa odredbama Zakona i drugih propisa koji regulišu oblast koja je predmet nabavke.
Prilikom određivanja tehničkih specifikacija vodi se računa da se obezbedi da dobra, usluge i radovi odgovaraju objektivnim potrebama.
Tehničke specifikacije u slučaju nabavke dobara i usluga određuju karakteristike dobara i usluga kao što su dimenzije, opisi, nivo kvaliteta, sigurnost, nivo uticaja na životnu sredinu, potrošnju energije, ocenu usaglašenosti i slično.
U slučaju nabavke radova, tehničke specifikacije pored karakteristika, sadrže i propise o projektima, obračunu troškova, probi, inspekciji I uslovima preuzimanja, metodu gradnje i druge elemente relevantne za predmetnu nabavku.
Lice zaduženo za sastavljanje tehničke specifikacije i dokumentacije dužno je da odmah nakon njenog sastavljanja, istu dostavi licu za kontrolu, koji je u obvezi da u roku od dva dana, od dana dostavljanja dokumentacije, dostavi pismeno obaveštenje o ispravnosti i opravdanosti tehničke specifikacije.
5.3. Objavljivanje konkursne dokumentacije
Komisija, odnosno lice zaposleno na poslovima javnih nabavki odmah nakon izrade, a pre javnog objavljivanja poziva i konkursne dokumentacije kontroliše saobraznost podataka iz konkursne dokumentacije sa podacima iz poziva za podnošenje ponude i proverava da li konkursna dokumentacija sadrži sve elemente propisane Zakonom i dr. propisima o javnim nabavkama.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki istovremeno sa objavljivanjem poziva za podnošenje ponuda objavljuje konkursnu dokumentaciju na Portalu javnih nabavki i na internet stranici Grada Bora u skladu sa Zakonom.
5.4. Izmena ili dopuna konkursne dokumentacije
Izmene i dopune konkursne dokumentacije vrši Komisija u slučaju ispravki podataka ili kada je to neophodno za uspešno sprovođenje postupaka javne nabavke.
Ukoliko se u roku previđenom za podnošenje ponuda izmeni ili dopuni konkursna dokumentacija, Komisija kontroliše da li izmenjena konkursna dokumentacija sadrži sve elemente predviđene propisima o javnim nabavkama. Kontrola se mora izvršiti u što kraćem roku.
Izmenjena konkursna dokumentacija se odmah nakon izvršene kontrole objavljuje na Portalu javnih nabavki i internet stranici.
Ukoliko komisija za javnu nabavku izmeni ili dopuni konkursnu dokumentaciju u roku ne dužem od osam dana pre isteka roka za podnošenje ponuda, produžava se rok za podnošenje ponuda.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki objavljuje obaveštenje o produženju roka za podnošenje ponuda na Portalu javnih nabavki i internet stranici.
Nakon isteka roka predviđenog za podnošenje ponuda ne može se menjati niti dopunjavati konkursna dokumentacija.
5.5. Dodatne informacije i pojašnjenja konkursne dokumentacije
Nakon objavljivanja javnog poziva i konkursne dokumentacije komisija je nadležna za komunikaciju sa zainteresovanim licima i ponuđačima.
Komisija odgovara na zahteve za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima u vezi sa pripremanjem ponude, ako su sačinjeni u pisanom obliku i dostavljeni najkasnije pet dana pre isteka roka za donošenje ponude.
Komisija u roku od tri dana, od dana prijema zahteva odgovor objavljuje na Portalu javnih nabavki i internet stranici Grada Bora.
Pisani zahtevi i odgovori se čuvaju u dokumentaciji koja se odnosi na konkretnu javnu nabavku u odgovarajućem registru ili u posebnom fajlu ukoliko se komunikacija odvijala elektronskim putem.
Lice zaposleno na poslovima pisarnice prilikom prijema ponude na koverti, odnosno kutiji u kojoj se ponuda nalazi obeležava vreme prijema I evidentira broj i datum ponude prema redosledu prispeća. Ukoliko je ponuda dostavljena neposredno, predaje se ponuđaču potvrda prijema ponude.
Ponude se čuvaju na način da ne dođu u posed neovlašćenih lica.
Primljene ponude se dostavljaju komisiji neposredno pre otvaranja ponuda.
Otvaranje ponuda sprovodi se u prostorijama Grada Bora, u kancelariji koja je određena u pozivu za podnošenje ponuda i u vreme koje je određeno u pozivu za podnošenje ponuda.
Otvaranje ponuda je javno i može prisustvovati svako zainteresovano lice, a aktivno mogu učestvovati samo ovlašćeni predstavnici ponuđača.
Predstavnik ponuđača koji učestvuje u postupku otvaranja ponuda ima prvo da prilikom otvaranja ponudi izvršni uvid u podatke iz ponude koji se unose u zapisnik o otvaranju ponuda.
Ponude primljene nakon isteka roka za podnošenja ponuda se ne otvaraju, već se zatvorne vraćaju ponuđaču.
Prilikom otvaranja ponuda komisija sačinjava zapisnik koji sadrži podatke predviđene Zakonom.
Zapisnik o otvaranju ponuda potpisuju članovi Komisije i predstavnici ponuđača, koji preuzimaju primerak zapisnika, a ponuđačima koji nisu učestvovali u postupku otvaranja ponuda dostavlja se zapisnik u roku od tri dana, od dana otvaranja.
8. Stručna ocena primljenih ponuda
Komisija vrši stručnu ocenu ponuda nakon okončanja postupka otvaranja u roku predviđenom Zakonom.
Komisija vrši stručnu ocenu svih ponuda koje su blagovremeno primljene i otvorene na otvaranju ponuda.
Prilikom stručne ocene svake pojedinačne ponude komisija utvrđuje:
- Da li postoje bitni nedostaci ponude;
- Da li je ponuda odgovarajuća, u smislu ispunjavanja tehničkih specifikacija koje su tražene u konkursnoj dokumentaciji;
- Da li postoje računske greške u ponudi i ukoliko postoje, poziva ponuđača radi davanja saglasnosti za ispravku greške;
- Da li ponuda sadrži neuobičajeno nisku cenu;
- Da li je ponuda prihvatljiva, u smislu da ponuda ne ograničava, niti uslovljava prava Opštinske uprave opštine Bor ili obaveze ponuđača i koja ne prelazi iznos procenjene vrednosti javne nabavke.
Komisija odbija ponude:
- Kada utvrdi da postoje bitni nedostaci ponude,
- Kada utvrdi da su neodgovarajuće jer ne ispunjavaju zahtevane tehničke specifikacije;
- Kada utvrdi da su neprihvatljive
U slučaju neuobičajeno niske cene komisije poziva ponuđača da u primerenom roku detaljno obrazloži strukturu ponuđene cene.
Nakon izjašnjavanja ponuđača Komisija će odlučiti da li će ovu ponudu odbiti ili uzeti u dalju ocenu ceneći verodostojnost podataka koje je ponuđač izneo.
Komisija sve ponude koje nisu odbijene rangira primenom kriterijuma za dodelu ugovora određenog u pozivu za podnošenje ponude i konkursnoj dokumentaciji.
U postupku rangiranja ponuda Komisija može zahtevati od ponuđača dodatna objašnjenja koja su neophodna pri pregledu, vrednovanju i upoređivanju ponuda, a može da izvrši i kontrolu (uvid) kod ponuđača odnosno njegovog podizvođača.
9. Izveštaj o stručnoj oceni ponuda
Nakon izvršene stručne ocene ponuda, komisija u što kraćem roku sačinjava izveštaj o stručnoj oceni ponuda koji sadrži podatke taksativno navedene u Zakonu.
Izveštaj o stručnoj oceni dostavlja se odgovornom licu.
Nakon izvršenog rangiranja ponuda, a pod uslovom da postoji najmanje jedna prihvatljiva ponuda, Komisija predlaže da se dodeli ugovor ponuđaču koji je ponudio najpovoljniju ponudu.
Komisija predlaže odgovornom licu da se obustavi postupak javne nabavke ukoliko se nakon rangiranja ponuda utvrdi da ne postoji nijedna prihvatljiva ponuda.
Ugovor se može dodeliti ponuđaču čija ponuda sadrži ponuđenu cenu veću od procenjene vrednosti javne nabavke, ako nije veća od uporedive tržišne cene i ako su ponuđene cene u svim odgovarajućim ponudama veće od procenjene vrednosti javne nabavke.
U slučaju iz stava 1. ovog člana odgovorno lice dostavlja obrazložen izveštaj Upravi za javne nabavke I Državnoj revizorskoj instituciji.
Odgovorno lice donosi odluku o dodeli ugovora.
Odluka o dodeli ugovora mora biti obrazložena i mora da sadrži naročito podatke iz izveštaja o stručnoj oceni ponuda i uputstvo o pravnom sredstvu.
Odluka iz stava 1. ovog člana objavljuje se na Portalu javnih nabavki i na internet stranici Grada Bora u roku od tri dana, od dana donošenja.
Ako pojedini podaci iz odluke predstavljaju poslovnu tajnu u smislu zakona kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka, ti podaci iz odluke se neće objaviti.
U slučaju iz stava 4. ovog člana, lica zaposlena na poslovima javnih nabavki odluku u izvornom obliku dostavljaju Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji
11. Odluka o obustavi postupka
Odgovorno lice donosi odluku o obustavi postupka.
Odgovorno lice može da obustavi postupak javne nabavke iz objektivnih i dokazivih razloga, koji se nisu mogli predvideti u vreme pokretanja postupka i koji onemogućavaju da se započeti postupak okonča ili usled kojih je prestala potreba za predmetnom nabavkom zbog čega se neće ponavljati u toku iste budžetske godine, odnosno u narednih šest meseci.
Odluka o obustavi postupka javne nabavke mora da sadrži razloge obustave postupka, uputstvo o pravnom sredstvu i odluku o troškovima pripremanja ponuda.
Odluka o obustavi postupka javne nabavke objavljuje se na Portalu javnih nabavki i na internet stranici opštine Bor u roku od tri dana, od dana donošenja odluke.
Nakon konačnosti, a najkasnije pet dana, od dana konačnosti odluke o obustavi postupka javne nabavke, lice zaposleno na poslovima javnih nabavki objavljuje na Portalu javnih nabavki i na internet stranici opštine Bor obaveštenje o obustavi postupka javne nabavke koje sadrži podatke iz priloga 3K Zakona.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki unosi u aplikativni softver podatak da je postupak obustavljen u zbirni obrazac o ishodima postupka - Obrazac V1, a odgovarajuće podatke o obustavljenom postupku u obrazac V2.
Posle donošenja odluke o dodeli ugovora, odnosno odluke o obustavi postupka, ponuđaču se na pisani zahtev omogućava uvid u dokumentaciju, kao I kopiranje iste o njegovom trošku.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki u roku od dva dana, od prijema pisanog zahteva, ponuđača omogućava uvid i kopiranje dokumentacije uz obavezu da zaštiti podatke koje je ponuđač označio kao poverljive.
Pisani zahtev se čuva kao dokaz u posebnom registru koji se vodi za konkretnu javnu nabavku ili u posebnom fajlu ukoliko je zahtev podnet elektronskim putem.
Komisija može u roku od pet dana, od dana donošenja odluke o dodeli ugovora/obustavi postupka, sa svakim ponuđačem odvojeno održati sastanak na kojem će objasniti način sprovođenja postupka, definisanja uslova za učešće, način određivanja specifikacije predmeta javne nabavke, način određivanja elemenata kriterijuma i metodologije za dodelu pondera, razloge za odbijanje ponuda, rangiranje ponuda i sl.
Komisija je dužna da organizuje izveštavanje ponuđača ako je većina ponuda odbijena u postupku javne nabavke, čija je procenjena vrednost veća od 250.000.000 dinara za dobra i usluge, odnosno veća od 500.000.000 dinara za radove.
O izveštavanju ponuđača i razgovoru sa ponuđačima sačinjava se zapisnik.
14. Zaključenje ugovora o javnoj nabavci
Ugovor o javnoj nabavci, odnosno okvirni sporazum zaključuje se nakon donošenja odluke o dodeli ugovora, odnosno odluke o zaključenju okvirnog sporazuma a ako u roku predviđenom Zakonom nije podnet zahtev za zaštitu prava ili je zahtev za zaštitu prava odbačen ili odbijen.
Odgovorno lice može i pre isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava zaključiti ugovor o javnoj nabavci:
- na osnovu okvirnog sporazuma;
- u slučaju primene pregovaračkog postupka iz člana 36. stav 1. tačka 3) Zakona;
- u slučaju primene sistema dinamične nabavke;
- u slučaju postupka javne nabavke male vrednosti iz člana 39. stav 6. Zakona;
- ako je podneta samo jedna ponuda, osim u pregovaračkom postupku bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda.
Ugovor o javnoj nabavci se potpisan dostavlja ponuđaču kojem je ugovor dodeljen u roku od osam dana od dana proteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava.
Ako ponuđač, kojem je dodeljen ugovor, odbije da zaključi ugovor o javnoj nabavci, ugovor se može zaključiti sa prvim sledećim najpovoljnijim ponuđačem.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki objavljuje na Portalu javnih nabavki i internet stranici Grada Bora obaveštenje o zaključenom ugovoru o javnoj nabavci ili okvirnom sporazumu u roku od pet dana, od dana zaključenja ugovora, odnosno okvirnog sporazuma.
Nakon zaključenog ugovora lice zaposleno na poslovima javnih nabavki unosi u aplikativni softver podatak da je postupak uspešno sproveden.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki nakon zaključenog ugovora unosi novog dobavljača u evidenciju o dobavljačima.
15. Izmene ugovora o javnoj nabavci
Odgovorno lice može nakon zaključenja ugovora o javnoj nabavci bez sprovođenja postupka javne nabavke povećati obim predmeta nabavke, s tim da se vrednost ugovora može povećati maksimalno do 5% od ukupne vrednosti prvobitno zaključenog ugovora, pri čemu ukupna vrednost povećanja ugovora ne može da bude veća od vrednosti iz člana 39. stav 1. Zakona, pod uslovom da je ta mogućnost jasno i precizno navedena u konkursnoj dokumentaciji i ugovoru o javnoj nabavci.
Nakon zaključenja ugovora o javnoj nabavci odgovorno lice može da dozvoli promenu cene i drugih bitnih elemenata ugovora iz objektivnih razloga koji moraju biti jasno i precizno određeni u konkursnoj dokumentaciji, ugovoru o javnoj nabavci, odnosno predviđeni posebnim propisima. Promenom cene ne smatra se usklađivanje cene sa unapred jasno definisanim parametrima u ugovoru i konkursnoj dokumentaciji.
Limiti iz stava 1. ovog člana ne odnose se na viškove radova ukoliko su isti ugovoreni.
Izmenom ugovora o javnoj nabavci iz st. 1. i 2. ovog člana ne može se menjati predmet nabavke.
U slučaju iz st. 1. i 2. ovog člana odgovorno lice donosi odluku o izmeni ugovora koja sadrži podatke u skladu sa Prilogom 3L Zakona.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki u roku od tri dana od dana od dana donošenja odluke o izmeni ugovora istu objavljuje na Portalu javnih nabavki i internet stranici Grada Bora i izveštaj dostavlja Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji.
Po donošenju odluke o izmeni ugovora, lice zaposleno na poslovima javnih nabavki unosi u aplikativni softver odgovarajuće podatke o izmeni ugovora.
Nakon izmene ugovora o javnoj nabavci, dostavlja se licima zaduženim za praćenje izvršenja ugovora.
VI IZVRŠENJE UGOVORA O JAVNOJ NABAVCI
1. Praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci
Praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci, za sada, organizuju načelnici odeljenja, odnosno službe u zavisnosti od toga šta je predmet ugovora, pri čemu u svom odeljenju - službi određuju lice zaduženo za praćenje izvršenja ugovora.
Ugovor o nabavci dostavlja se licu zaduženom za praćenje izvršenja ugovora i finansijskoj službi, a jedan primerak ostaje u predmetu o postupku nabavke.
U narednom periodu, odgovorno lice će odrediti iz reda zaposlenih lice za praćenje izvršenja konkretnog ugovora o javnoj nabavci u zavisnosti od vrste predmeta nabavke i stručnog obrazovanja iz oblasti koja je predmet nabavke, a u skladu sa aktom o organizaciji i sistematizaciji poslova.
Kada je to neophodno, odgovorno lice može za praćenje izvršenja ugovora odrediti i lice koje nije zaposleno u Gradskoj upravi grada Bora.
Lice koje je odgovorno za prijem predmeta nabavke dobara prilikom isporuke od strane dobavljača, pregleda dobra radi provere saobraznosti sa ugovorenim količinama, kvalitetom, uzorkom, dinamikom isporuke i slično.
Načelnici odeljenja-službe određuju lica iz reda zaposlenih koja su odgovorna za prijem predmeta nabavke.
Izveštaj o izvršenoj usluzi koja je predmet ugovora o javnoj nabavci kontrolišu i potvrđuju lica koja su korisnici usluga.
Nadzor nad izvođenjem radova koji su predmet ugovora o javnoj nabavci vrši zaposleni koga odredi odgovorno lice, a u zavisnosti od vrste radova.
Nakon izvršene provere predmeta nabavke, lice iz stava 1., 3. i 4. ovog člana potpisuje otpremnicu, izveštaj o izvršenju usluge ili radova ili drugi dokument kojim se potvrđuje da je uredno izvršena obaveze od strane dobavljača, odnosno izvođača.
Lica odgovorna za praćenje izvršenja konkretnih ugovora dostavljaju izveštaj o izvršenju ugovora licima zaposlenim na poslovima javnih nabavki.
U slučaju da dobavljač, odnosno izvođač ne izvršava obaveze u skladu sa ugovorom lice odgovorno za praćenje konkretnog ugovora upućuje reklamacije dobavljaču, izvođaču i preduzima druge mere u cilju urednog izvršenja ugovora i o tome pisanim putem obaveštava lice zaposleno na poslovima javnih nabavki.
U slučaju da je predmet ugovora nabavka radova, lice odgovorno za praćenje konkretnog ugovora upozorava i obaveštava i nadzorni organ o uočenim odstupanjima od uslova preuzetih ugovorom.
Komunikacija sa dobavljačem, izvođačem u vezi izvršenja ugovora obavlja se isključivo pisanim putem.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki, na osnovu izveštaja o preduzetim merama, predlaže odgovornom licu realizaciju sredstava finansijskog obezbeđenja i/ili raskid ugovora.
U zavisnosti od svakog konkretnog ugovora odgovorno lice će ceniti da li je u realizaciji nekog ugovora povredom propisa učinjeno krivično delo, prekršaj ili privredni prestup, pa će o tome pisanim putem obavestiti nadležne pravosudne organe i budžetskog inspektora.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki nakon uredno izvršenog ugovora ili neizvršenja ugovora unosi aplikativni softver potrebne podatke u obrazac A2.
Prijem i overa računa i drugih dokumenata, kao i forma i sadržina zahteva za plaćanje propisani su Uputstvom o radu trezora.
VII ZAŠTITA PRAVA U POSTUPKU JAVNE NABAVKE
Zahtev za zaštitu prava može da podnese ponuđač, odnosno zainteresovano lice, koji ima interes za dodelu ugovora u konkretnom postupku javne nabavke i koji je pretrpeo ili bi mogao da pretrpi štetu zbog postupanja naručioca protivno odredbama Zakona.
Zahtev za zaštitu prava podnosi se naručiocu, a kopija se istovremeno dostavlja Republičkoj komisiji.
Zahtev za zaštitu prava se može podneti u toku celog postupka javne nabavke, protiv svake radnje naručioca, osim ukoliko Zakonom nije drugačije određeno.
Zahtev za zaštitu prava kojim se osporava vrsta postupka, sadržina poziva za podnošenje ponuda ili konkursne dokumentacije smatraće se blagovremenim ako je primljen od strane naručioca najkasnije tri dana pre isteka roka za podnošenje ponuda, bez obzira na način dostavljanja i ukoliko je podnosilac zahteva u skladu sa članom 63. stav 2. Zakona ukazao naručiocu na eventualne nedostatke i nepravilnosti, a naručilac iste nije otklonio.
Zahtev za zaštitu prava kojim se osporavaju radnje koje naručilac preduzme pre isteka roka za podnošenje ponuda, a nakon isteka roka iz prethodnog stava smatraće se blagovremenim ukoliko je podnet najkasnije do isteka roka za podnošenje ponuda.
Posle donošenja odluke o dodeli ugovora i odluke o obustavi postupka, rok za podnošenje zahteva za zaštitu prava je deset dana od dana objavljivanja odluke na Portalu javnih nabavki, a pet dana u postupku javne nabavke male vrednosti i donošenja odluke o dodeli ugovora na osnovu okvirnog sporazuma.
Zahtevom za zaštitu prava ne mogu se osporavati radnje naručioca preduzete u postupku javne nabavke ako su podnosiocu zahteva bili ili mogli biti poznati razlozi za njegovo podnošenje pre isteka roka za podnošenje ponuda, a podnosilac zahteva ga nije podneo pre isteka tog roka.
Ako je u istom postupku javne nabavke ponovo podnet zahtev za zaštitu prava od strane istog podnosioca zahteva, u tom zahtevu se ne mogu osporavati radnje naručioca za koje je podnosilac zahteva znao ili mogao znati prilikom podnošenja prethodnog zahteva.
Lica zaposlena na poslovima javnih nabavki objavljuju obaveštenje o podnetom zahtevu za zaštitu prava na Portalu javnih nabavki i na internet stranici Grada Bora najkasnije u roku od dva dana od dana prijema zahteva za zaštitu prava.
Postupak zaštite prava vrši se u skladu sa članom 138.-167.Zakona
VIII NABAVKE NA KOJE SE ZAKON NE PRIMENJUJE NA OSNOVU ČL. 7. ZAKONA O JAVNIM NAVAKAMA
Odredbama čl. 7. Zakona o javnim nabavkama propisano je na koje nabavke se isti ne primenjuju.
Nabavke iz čl. 7. unose se tabelu Nabavke na koje se zakon ne primenjuje
Naručilac je dužan da postupa u skladu sa načelima Zakona o javnim nabavkama: načela efikasnosti i ekonomičnosti, načela obezbeđenja konkurencije, načela transparentnosti, načela jednakosti ponuđača, načela zaštite životne sredine i obezbeđivanja energetske efikasnosti.
Lice zaposleno na poslovima nabavki, podnosi pisani zahtev odgovornom licu za pokretanje postupka nabavke.
Potvrdu o postojanju sredstava u budžetu/finansijskom planu za sprovođenje konkretne javne nabavke i nabavke daje Odeljenje za finansije i to potpisivanjem/parafiranjem na zahtevu za nabavku, javnu nabavku dobara, radova i usluga, a potvrdu o postojanju sredstava u planu javnih nabavki Odsek za javne nabavke u Odeljenju za upravu i opšte poslove na istom zahtevu.
Odgovorno lice nakon prijema zahteva iz stava 1. ovog člana izdaje pisani nalog za pokretanje postupka nabavke licu zaposlenom na poslovima nabavki.
Nalog sadrži uputstvo za izradu predloga odluke o pokretanju postupka i predloga rešenja o imenovanju komisije, odnosno određivanju lica koja će sprovoditi postupak nabavke i spisak potencijalnih ponuđača kojima se dostavlja konkursna dokumentacija.
Postupak nabavke pokreće se odlukom o pokretanju postupka nabavke i donošenjem rešenja o imenovanju komisije, odnosno određivanju lica koja će sprovoditi postupak nabavke.
Konkursna dokumentacija sadrži sve podatke na osnovu kojih će ponuđači moći da pripreme prihvatljivu ponudu.
Konkursnu dokumentaciju priprema komisija, odnosno lice zaposleno na poslovima nabavki kada postupak sprovodi to lice.
Komisija za nabavku prilikom izrade konkursne dokumentacije pridržava se načela obezbeđivanja konkurencije i jednakosti ponuđača. Uslovi za učešće u postupku, tehničke specifikacije i elementi kriterijuma za dodelu ugovora moraju biti u logičkoj vezi sa predmetom nabavke i ne smeju da ograničavaju konkurenciju.
Konkursna dokumentacija sadrži obavezne uslova za učešće u postupku nabavke, a prema predmetu nabavke može da sadrži i dodatne uslove.
Dodatne uslove samostalno određuje komisija, uzimajući u obzir predmet i vrednost javne nabavke I druge činjenice koje su od značaja
Model ugovora sačinjava Komisija.
Tehnička specifikacija i projektna dokumentacija predstavljaju tehničke zahteve u kojima su opisane karakteristike dobara, usluga i radova.
Tehničke specifikacije moraju biti određene u skladu sa odredbama propisa koji regulišu oblast koja je predmet nabavke.
Prilikom određivanja tehničkih specifikacija vodi se računa da se obezbedi da dobra, usluge i radovi odgovaraju objektivnim potrebama.
Tehničke specifikacije u slučaju nabavke dobara i usluga određuju karakteristike dobara i usluga kao što su dimenzije, opisi, nivo kvaliteta, sigurnost, nivo uticaja na životnu sredinu, potrošnju energije, ocenu usaglašenosti i slično.
U slučaju nabavke radova, tehničke specifikacije pored karakteristika, sadrže i propise o projektima, obračunu troškova, probi, inspekciji i uslovima preuzimanja, metodu gradnje i druge elemente relevantne za predmetnu nabavku.
Izmene i dopune konkursne dokumentacije vrši Komisija u slučaju ispravki podataka ili kada je to neophodno za uspešno sprovođenje postupaka javne nabavke.
Ukoliko se u roku predviđenom za podnošenje ponuda izmeni ili dopuni konkursna dokumentacija, izmenjena konkursna dokumentacija sadrži sve elemente predviđene propisima.
Izmenjena konkursna dokumentacija se objavljuje na internet stranici Naručioca i dostavlja ponuđačima kojima je dostavljena konkursna dokumentacija.
Nakon objavljivanja konkursne dokumentacije komisija je nadležna za komunikaciju sa zainteresovanim licima i ponuđačima.
Komisija odgovara na zahteve za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima u vezi sa pripremanjem ponude, ako su sačinjeni u pisanom obliku.
Komisija u roku od tri dana, od dana prijema zahteva odgovor objavljuje na internet stranici Grada Bora u dostavlja ponuđačima kojima je dostavila konkursnu dokumentaciju.
Lice zaposleno na poslovima pisarnice prilikom prijema ponude na koverti, odnosno kutiji u kojoj se ponuda nalazi obeležava vreme prijema I evidentira broj i datum ponude prema redosledu prispeća. Ukoliko je ponuda dostavljena neposredno, predaje se ponuđaču potvrda prijema ponude.
Ponude se čuvaju na način da ne dođu u posed neovlašćenih lica.
Primljene ponude se dostavljaju komisiji neposredno pre otvaranja ponuda.
Otvaranje ponuda sprovodi se u prostorijama Gradske uprave grada Bora, u kancelariji i u vreme koje je određeno u konkursnoj dokumentaciji.
Otvaranju ponuda mogu prisustvovati ovlašćeni predstavnici ponuđača.
Ponude primljene nakon isteka roka za podnošenja ponuda se ne otvaraju, već se zatvorne vraćaju ponuđaču.
Prilikom otvaranja ponuda komisija sačinjava zapisnik koji sadrži podatke predviđene Zakonom.
Zapisnik o otvaranju ponuda potpisuju članovi Komisije i predstavnici ponuđača, koji preuzimaju primerak zapisnika, a ponuđačima koji nisu učestvovali u postupku otvaranja ponuda dostavlja se zapisnik u roku od tri dana, od dana otvaranja.
Komisija vrši stručnu ocenu ponuda nakon okončanja postupka otvaranja u roku od 5 dana.
Komisija vrši stručnu ocenu svih ponuda koje su blagovremeno primljene i otvorene na otvaranju ponuda.
Prilikom stručne ocene svake pojedinačne ponude komisija utvrđuje:
- da li postoje bitni nedostaci ponude;
- da li je ponuda odgovarajuća, u smislu ispunjavanja tehničkih specifikacija koje su tražene u konkursnoj dokumentaciji;
- da li postoje računske greške u ponudi i ukoliko postoje, poziva ponuđača radi davanja saglasnosti za ispravku greške;
- da li ponuda sadrži neuobičajeno nisku cenu;
- da li je ponuda prihvatljiva, u smislu da ponuda ne ograničava, niti uslovljava prava Naručioca ili obaveze ponuđača i koja ne prelazi iznos procenjene vrednosti javne nabavke;
Komisija odbija ponude:
- kada utvrdi da postoje bitni nedostaci ponude,
- kada utvrdi da su neodgovarajuće jer ne ispunjavaju zahtevane tehničke specifikacije;
- kada utvrdi da su neprihvatljive.
U slučaju neuobičajeno niske cene komisije poziva ponuđača da u primerenom roku detaljno obrazloži strukturu ponuđene cene.
Nakon izjašnjavanja ponuđača Komisija će odlučiti da li će ovu ponudu odbiti ili uzeti u dalju ocenu ceneći verodostojnost podataka koje je ponuđač izneo.
Komisija sve ponude koje nisu odbijene rangira primenom kriterijuma za dodelu ugovora određenog konkursnoj dokumentaciji.
U postupku rangiranja ponuda Komisija može zahtevati od ponuđača dodatna objašnjenja koja su neophodna pri pregledu, vrednovanju i upoređivanju ponuda, a može da izvrši i kontrolu (uvid) kod ponuđača.
Nakon izvršene stručne ocene ponuda i rangiranja ponuda, komisija u što kraćem roku sačinjava izveštaj o stručnoj oceni ponuda.
Izveštaj o stručnoj oceni dostavlja se odgovornom licu.
Pod uslovom da postoji najmanje jedna prihvatljiva ponuda, Komisija predlaže da se dodeli ugovor ponuđaču koji je ponudio najpovoljniju ponudu.
Komisija predlaže odgovornom licu da se obustavi postupak javne nabavke ukoliko se nakon rangiranja ponuda utvrdi da ne postoji nijedna prihvatljiva ponuda.
Odgovorno lice donosi odluku o dodeli ugovora.
Odluka o dodeli ugovora mora biti obrazložena i mora da sadrži naročito podatke iz izveštaja o stručnoj oceni ponuda.
Odluka iz stava 1. ovog člana objavljuje se na internet stranici Grada Bora u roku od tri dana, od dana donošenja.
Odgovorno lice donosi odluku o obustavi postupka.
Naručilac donosi odluku o obustavi postupka javne nabavke na osnovu izveštaja o stručnoj oceni ponuda, ukoliko nisu ispunjeni uslovi za dodelu ugovora.
Odluka o obustavi postupka javne nabavke objavljuje se na na internet stranici grada Bora u roku od tri dana, od dana donošenja odluke.
Ugovor o nabavci, zaključuje se nakon donošenja odluke o dodeli ugovora.
Ugovor o nabavci se potpisan dostavlja ponuđaču kojem je ugovor dodeljen u roku od osam dana od dana objavljivanja odluke o dodeli ugovora.
Ako ponuđač, kojem je dodeljen ugovor, odbije da zaključi ugovor o javnoj nabavci, ugovor se može zaključiti sa prvim sledećim najpovoljnijim ponuđačem.
VIII NABAVKE ČIJA JE PROCENJENA VREDNOST NIŽA OD 500.000 DINARA
Nabavke čija procenjena vrednost nije veća od 500.000 dinara, a ukoliko ni ukupna procenjena vrednost istovrsnih nabavki na godišnjem nivou nije veća od 500.000 dinara, sprovode se po pravilima propisanim ovim Pravilnikom.
1. Sprovođenje nabavki čija je procenjena vrednost niža od 500.000 dinara
Nabavku iz člana 92. ovog pravilnika sprovodi lice zaposleno na poslovima nabavki ili drugi zaposleni koga odgovorno lice ovlasti da sprovede konkretnu nabavku i kome da nalog za sprovođenje nabavke.
Zaposleni zadužen da sprovede nabavku dužan je da izvrši ispitivanje tržišta, spreči postojanje sukoba interesa, obezbedi konkurenciju i da obezbedi da ugovorena cena ne bude veća od uporedive tržišne cene.
Zaposleni zadužen da sprovede nabavku mora da ima preciznu specifikaciju dobara, usluga ili radova koji se nabavljaju i da ima informaciju o raspoloživim sredstvima za tu nabavku.
Lice iz stava 1. ovog člana istražuje tržište predmeta nabavke tako što ponuđačima dostavlja putem elektronske pošte, faksa ili pisanim putem specifikaciju i opis predmeta nabavke uz zahtev da u određenom roku dostave cene i ostale uslove nabavke: rok plaćanja, rok isporuke, period garancije i slično, koji su od značaja za ekonomičnost nabavke.
Rok koji se ostavlja kontaktiranim ponuđačima mora biti primeren predmetu nabavke i mora biti poznat kontaktiranim ponuđačima.
Kada god je to moguće, imajući u vidu predmet nabavke, lice iz stava 1. ovog člana kontaktira najmanje tri potencijalna ponuđača.
Nakon dobijanja traženih podataka od kontaktiranih ponuđača, lice iz stava 1. ovog člana vrši njihovu ocenu i bira najpovoljnijeg ponuđača.
O sprovedenom koracima u istraživanju tržišta zaposleni je zadužen da sprovede nabavku i sačinjava Zapisnik koji sadrži sledeće podatke:
- datum obavljanja svih radnji u toku nabavke,
- spisak kontaktiranih ponuđača,
- podatke dobijene od kontaktiranih ponuđača,
- podatke o najpovoljnijem ponuđaču,
- potpis lica koje je sprovodilo istraživanje tržišta.
Zapisnik o istraživanju tržišta se dostavlja odgovornom licu.
Uz Zapisnik o istraživanju tržišta, lice iz stava 1. ovog člana dostavlja predlog ugovora o nabavci.
Za sve nabavke čija je procenjena vrednost do 50.000 dinara (uključujući i 50.000 dinara) ne postoji obaveza potpisivanja ugovora o nabavci.
U slučaju jednostavnih predmeta nabavki, čija je procenjena vrednost do 5.000 dinara (uključujući I 5.000 dinara), istraživanje tržišta se može sprovoditi telefonskim pozivanjem ponuđača, pretraživanjem specijalizovanih oglasa ili internet stranica i slično.
O svakoj od ovih radnji se sačinjava Zapisnik iz člana 95. ovog Pravilnika.
Nakon sprovedene nabavke iz člana 92. ovog pravilnika lice zaposleno na poslovima javnih nabavki unosi u aplikativni softver odgovarajuće podatke u Obrazac G.
IX EVIDENTIRANJE I IZVEŠTAVANJE
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki prikuplja i evidentira podatke o postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama.
Evidentiranje podataka vrši se kontinuirano unošenjem odgovarajućih podataka u aplikativni softver Uprave za javne nabavke, a na način utvrđen propisima o javnim nabavkama i ovim pravilnikom.
2. Evidentiranje podataka o postupcima nabavki
Evidentiranje podataka o postupcima nabavki obuhvata:
- evidentiranje uspešno sprovedenih postupaka javnih nabavki i postupaka javnih nabavki male vrednosti,
- evidentiranje podataka o obustavljenim postupcima javnih nabavki i podataka o obustavljenim postupcima javnih nabavki male vrednosti,
- evidentiranje podnetih zahteva za zaštitu prava i odluka donetih u postupcima za zaštitu prava,
- evidentiranje podataka o obustavljenim postupcima javnih nabavki i javnih nabavki male vrednosti,
- evidentiranje podataka o potpuno ili delimično poništenim postupcima javnih nabavki i postupcima javnih nabavki male vrednosti,
- evidentiranje podataka o sprovedenim postupcima u oblasti odbrane i bezbednosti.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki evidentiranje ovih podataka vrši odmah po okončanju svakog pojedinačnog postupka javne nabavke.
3. Evidentiranje podataka o zaključenim ugovorima
Evidentiranje podataka o zaključenim ugovorima obuhvata:
- evidentiranje podataka o zaključenim ugovori u postupcima javnih nabavki i postupcima javnih nabavki male vrednosti,
- evidentiranje podataka o izvršenju zaključenih ugovora o javnim nabavkama,
- evidentiranje podataka o izmenama ugovora o javnim nabavkama,
- evidentiranje podataka o nabavkama na koje se zakon ne primenjuje,
- evidentiranje podataka o troškovima pripremanja ponuda.
Lice zaposleno na poslovima javnih nabavki evidentiranje podataka iz stava 1. ovog člana vrši odmah po zaključenju, izvršenju/neizvršenju ili izmeni ugovora o javnoj nabavci.
4. Tromesečni izveštaji o sprovedenim postupcima i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama
Po isteku tromesečja, a najkasnije do 10. u mesecu koji sledi po isteku tromesečja, lice zaposleno na poslovima javnih nabavki vrši proveru podataka unetih u aplikativni softver, vrši eventualne korekcije i formira elektronski fajl izveštaja koji putem elektronske pošte dostavlja Upravi za javne nabavke.
Odštampani obrasci koje potpisuje odgovorno lice čuvaju se u arhivi.
U slučaju da Uprava za javne nabavke zatraži izveštaj sa dodatnim podacima o pojedinačnom ugovoru ili postupku javne nabavke, lice zaposleno na poslovima javnih nabavki tražene podatke dostavlja u roku od osam dana, od dana prijema zahteva.
Dokumentacija vezana za javne nabavke čuva se u skladu sa propisima koji uređuju oblast dokumentarne građe i arhiva, najmanje deset godina od isteka ugovorenog roka za izvršenje pojedinačnog ugovora o javnoj nabavci, odnosno pet godina od donošenja odluke o obustavi postupka.
Do stvaranja zakonskih uslova za prijem lica na poslovima kontrole javnih nabavki, kontrolu javnih nabavki obavljaće članovi Gradskog veća grada Bora i pomoćnici Gradonačelnika grada Bora za oblasti za koje su zaduženi, odnosno lica koja oni ovlaste u zavisnosti od toga šta je predmet nabavke.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Bora".