ODLUKAO ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA KRAGUJEVCA("Sl. list grada Kragujevca", br. 20/2019) |
Odlukom o organizaciji gradske uprave grada Kragujevca kao organa grada (u daljem tekstu: uprava) uređuju se organizacija i delokrug rada uprava za pojedine oblasti, načela delovanja uprave, rukovođenje upravom, javnost rada, odnos uprave prema drugim organima Grada, odnos uprave prema građanima, pravnim licima i drugim strankama, međusobni odnosi uprava, akta i sredstva za finansiranje poslova uprave kao i druga pitanja od značaja za obavljanje njihovih poslova.
Poslove lokalne samouprave utvrđene Ustavom, zakonom, Statutom grada Kragujevca i drugim propisima, kao i poslove koje Republika Srbija iz svoje nadležnosti poveri jedinicama lokalne samouprave, obavljaju uprave obrazovane ovom odlukom.
Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad uprave u mesnim zajednicama.
U postupku pred upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.
Uprava je dužna da rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica u upravnom postupku, u rokovima propisanim zakonom.
1. Poštovanje dostojanstva ličnosti i čuvanje ugleda organa Grada
Uprava je dužna da svakom građaninu obezbedi jednak položaj i efikasno ostvarivanje njegovih prava, obaveza i interesa. Postavljena lica i zaposleni u upravi dužni su da građanima, pravnim licima i drugim subjektima:
- omoguće nesmetano, blagovremeno i efikasno ostvarivanje prava, obaveza i pravnih interesa,
- poštuju dostojanstvo ličnosti i čuvaju ugled organa Grada,
- daju potrebne podatke, obaveštenja i uputstva,
- pružaju odgovarajuću pravnu pomoć,
- razmatraju predstavke, peticije i predloge u vezi sa svojim radom, da postupe po njima, predlože preduzimanje odgovarajućih mera i o tome obaveste građane,
- sarađuju sa građanima, pravnim licima i drugim strankama.
Uprava je samostalna u vršenju svojih poslova koje obavljaju na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada i drugih propisa i opštih akata.
3. Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost
Uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužna je da svakom omogući jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.
Poslove uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen državni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisom.
Zaposleni i postavljena lica su dužni da obavljaju svoje poslove savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.
4. Delotvornost u ostvarivanju prava stranaka
Uprava je dužna da strankama omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.
Kada rešava u upravnom postupku i preduzima upravne radnje poverene zakonom, uprava je dužna da koristi ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija, ako se i njima postižu svrha i cilj propisa.
Rad uprave je javan.
Uprava je dužna da javnosti omogući uvid u svoj rad, u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Uprava je dužna da u svom radu i prilikom obaveštavanja javnosti obezbedi zaštitu podataka o ličnosti, u skladu sa zakonom.
Uprava:
- Priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
- Izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;
- Rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
- Obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
- Izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
- Obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
- Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.
Uprava ima jedan ili više pečata.
Broj pečata, njihov izgled, sadržinu, način čuvanja i rukovanja definiše se odlukom Skupštine grada.
Lice koje rukovodi upravom u skladu sa zakonom i odlukom iz prethodnog stava, donosi akt kojim precizira elemente neophodne za dobijanje saglasnosti za upotrebu pečata.
Unutrašnje organizacione jedinice u upravi
U okviru uprave za pojedine oblasti obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice. Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.
Osnovne unutrašnje organizacione jedinice su:
- Sekretarijat i
- Odeljenje.
Kada vrsta i obim poslova to nalažu, unutar osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica mogu se obrazovati odeljenja i službe, kao uže organizacione jedinice.
Uže organizacione jedinice, se po pravilu obrazuju u sastavu osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica, a izuzetno kada priroda i obim poslova to nalažu, mogu se obrazovati i kao samostalne.
Pojedine poslove u upravi mogu vršiti samostalni izvršioci izvan osnovnih i užih unutrašnjih organizacionih jedinica ako to nalažu priroda ili obim poslova.
Samostalni izvršilac radi po uputstvima i nalozima načelnika uprave i njemu odgovara za svoj rad.
Akt o organizaciji i sistematizaciji
Naziv, broj, poslovi, organizacija i rad unutrašnjih organizacionih jedinica u upravi, utvrđuju se aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u organima Grada, stručnim službama i posebnim organizacijama grada Kragujevca.
Akt iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko veće na predlog načelnika uprave u okviru koje se obavljaju normativno - pravni poslovi.
Za obavljanje poslova iz nadležnosti rada uprava, obrazuje se pet uprava, i to:
1. Gradska uprava za poslove organa Grada;
2. Gradska uprava za javne prihode i inspekcijske poslove;
3. Gradska uprava za razvoj;
4. Gradska uprava za društvene delatnosti i poslove sa građanima;
5. Gradska uprava za zajedničke poslove.
Gradska uprava za poslove organa Grada
Gradska uprava za poslove organa Grada vrši stručne i administrativno-tehničke poslove za Skupštinu grada, Gradsko veće i gradonačelnika, a naročito: poslove u vezi sa pripremom i održavanjem radnih sednica Skupštine grada i Gradskog veća i njihovih radnih tela; vrši obradu materijala sa sednica, obezbeđuje metodološko jedinstvo, normativno pravne i jezičke valjanosti, kao i redigovanje konačnog teksta nacrta, odnosno predloga odluka i drugih pravnih akata uz poštovanje principa nomotehnike; uređivanje i izdavanje "Službenog lista grada Kragujevca"; pripremu akata i pružanje administrativno-tehničke i stručne pomoći gradonačelniku; organizuje kabinet gradonačelnika kao posebnu organizacionu celinu i bliže uređuje status pomoćnika gradonačelnika; obavljaju se normativno-pravni poslovi koji se sastoje u praćenju donošenja propisa i akata koji su od značaja za realizaciju poslova u nadležnosti Grada; poslovi predlaganja donošenja neophodnih akata; poslovi na ujednačavanju pravne prakse; vrši organizovanje poslova protokola; u smislu ostvarivanje načela javnosti rada, obavlja poslove ažuriranja sajta Grada i objavljivanja informacija na društvenim mrežama koje Grad koristi; ostvarivanje saradnje sa sredstvima javnog informisanja; obavlja poslove na uspostavljanju, održavanju i unapređenju unutrašnje i međunarodne saradnje; vrši kvantitativnu i kvalitativnu analizu postojećih dokumenata kojima se regulišu lokalne razvojne politike, njihovu međusobnu usaglašenost, komplementarnost i hijerarhiju i na osnovu toga utvrđuje potrebe za izradom, revizijom, sažimanjem ili ukidanjem pojedinih planskih dokumenata i akata iz nadležnosti Grada; ispitivanje javnog mnjenja; osnivanja, obezbeđenja funkcionisanja i kontrole nad instrumentima lokalnog ekonomskog razvoja kao i staranje o unapređenju opšteg okvira za privređivanje u Gradu u smislu dugoročnog održivog razvoja Grada; prati vršenje osnivačkih prava nad preduzećima, ustanovama i drugim oblicima pravnog organizovanja čiji je osnivač ili većinski vlasnik Grad u okviru čega, između ostalog: priprema predloge rešenja o davanju saglasnosti nadležnog organa Grada na godišnje i višegodišnje programe poslovanja, ostale programe, kao i izmene istih donetih od strane javnih preduzeća, javno komunalnih preduzeća i ostalih oblika organizovanja kojima je osnivač Grad; vrši analizu uslova poslovanja i izveštavanja za javna preduzeća, javno komunalna preduzeća i ostale oblike organizovanja kojima je osnivač Grad; obavlja poslove kontrole međusobne usaglašenosti kolektivnih ugovora koji se odnose na javna preduzeća, javno komunalna preduzeća i ostale oblike organizovanja čiji je osnivač Grad i njihove usaglašenosti sa zakonom; pripremanje predloga rešenja o saglasnosti nadležnog organa Grada na nivo cena usluga javnih preduzeća i ostalih oblika organizovanja čiji je osnivač Grad; pripremanje predloga rešenja o davanju saglasnosti na raspodelu dobiti odnosno na pokriće gubitka po završnom računu u javnim preduzećima, javno komunalnim preduzećima i društvima kapitala koja obavljaju delatnost od opšteg interesa, osnovanim od strane Grada ili drugog javnog preduzeća čiji je osnivač Grad; pripremu akata za realizaciju subvencija u javnim preduzećima, javno komunalnim preduzećima i društvima kapitala koja obavljaju delatnost od opšteg interesa, osnovanim od strane Grada; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada iz delokruga Uprave, obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
Gradska uprava za javne prihode i inspekcijske poslove
U Gradskoj upravi za javne prihode i inspekcijske poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na utvrđivanje, kontrolu i naplatu izvornih i lokalnih javnih prihoda - poreza na imovinu, osim poreza na prenos apsolutnih prava i poreza na nasleđe i poklon; lokalne komunalne takse; posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine; boravišne takse i naknade za korišćenje javnih površina i drugih prihoda; utvrđivanje izvornih prihoda Grada rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanje) u skladu sa zakonom; obavljanje poreske kontrole radi provere i utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze po osnovu izvornih prihoda u skladu sa zakonom; redovnu i prinudnu naplatu izvornih prihoda i sporednih poreskih davanja u skladu sa zakonom; primenu jedinstvenog informacionog sistema za izvorne prihode; vođenje jedinstvenog poreskog knjigovodstva za izvorne prihode u skladu sa propisima; pružanje osnovne stručne i pravne pomoći poreskim obveznicima o poreskim propisima iz kojih proizilazi njihova poreska obaveza po osnovu izvornih prihoda; dostavljanje po službenoj dužnosti Poreskoj upravi Ministarstva finansija, dokaza o činjenicama koje sazna u vršenju poslova iz svoje nadležnosti, a koje su od značaja za utvrđivanje ili kontrolu pravilnosti primene poreskih propisa za čiju je primenu nadležna ta poreska uprava; procenu tržišne vrednosti nepokretnosti za potrebe organa Grada; sastavljanje periodičnih izveštaja o stepenu realizacije naplate lokalnih javnih prihoda i obezbeđivanje tačnog i ažurnog vođenja evidencije svih naplaćenih izvornih prihoda; izdavanje prekršajnog naloga, odnosno podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka za poreske prekršaje nadležnom prekršajnom sudu; podnošenje predloga u vezi stečajnog postupka nad poreskim obveznikom; izdavanje uverenja i potvrda i izveštavanje lokalne samouprave i Poreske uprave u vezi sa lokalnim javnim prihodima; pripremu nacrta propisa iz oblasti javnih prihoda; vrši i ostale poslove predviđene zakonom kojim se definišu poreski postupak i poreska administracija; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada iz delokruga uprave, obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
U Upravi obavljaju se inspekcijski poslovi u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima, u oblasti: inspekcijskog nadzora građevinskog inspektora, inspektora nad održavanjem stambenih zgrada, komunalnog inspektora, saobraćajnog inspektora, inspektora za zaštitu životne sredine, sportskog inspektora, turističkog i prosvetnog inspektora nad izvršavanjem odredaba zakona, odluka i drugih propisa u skladu sa utvrđenim ovlašćenjima; prinudnog izvršenja rešenja donetih u postupku inspekcijskog nadzora.
Pored navedenih poslova u ovoj Upravi se obavljaju poslovi Komunalne milicije u skladu sa zakonom, odlukama, drugim propisima i utvrđenim ovlašćenjima.
U Gradskoj upravi za razvoj obavljaju se poslovi iz oblasti realizacije investicionih projekata koji se finansiraju iz budžeta grada, finansijskih ugovora o kreditima i donacijama sa međunarodnim i domaćim institucijama, kao i po osnovu drugih prihoda i primanja utvrđenih zakonskim propisima i Statutom grada; poslovi vezani za predlaganje prioriteta investicija; stručnog nadzora nad izvođenjem radova na objektima koji su u nadležnosti Grada; poslovi pribavljanja, raspolaganja i upravljanja imovinom u javnoj svojini Grada (gradska svojina); popisa i evidencije imovine u javnoj svojini Grada, odnosno na kojima Grad ima posebna svojinska ovlašćenja; poslovi iz komunalne delatnosti, saobraćaja i energetske efikasnosti; poslovi iz oblasti prostornog i urbanističkog planiranja; saradnje sa Republičkim geodetskim zavodom i drugim republičkim organima i organizacijama, kao i javnim preduzećima, sa teritorije Grada, čiji je osnivač Grad, odnosno Republika u uspostavljanju uslova za razvoj i održavanje geografskog informacionog sistema (GIS-a); koordinacije aktivnosti na razvoju i uspostavljanju Teritorijalnog informacionog sistema (TIS-a); planiranja i razvoja platforme pametnog grada; vanrednih situacija i civilne zaštite; iniciranja, izrade, upravljanja i realizacije zajedničkih projekata sa partnerima iz vladinog i nevladinog sektora iz zemlje i inostranstva; koordinacije, monitoringa i stručne podrške u primeni projekata koji se sprovode u lokalnoj zajednici; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada iz delokruga uprave, obavlja i druge poslovi u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
Gradska uprava za društvene delatnosti i poslove sa građanima
U Gradskoj upravi za društvene delatnosti i poslove sa građanima obavljaju se poslovi koji se odnose na: dečiju, socijalnu, boračko invalidsku zaštitu; primarnu zdravstvenu zaštitu; obrazovanje i predškolsko vaspitanje; učenički standard; kulturu i informisanje; sport i omladinu; privredu i poljoprivredu; ljudska i prava nacionalnih manjina; poslove na saradnji sa civilnim sektorom (udruženjima građana); prihvat, smeštaj i zbrinjavanje izbeglih, prognanih i raseljenih lica.
U ovoj upravi se obavljaju i poslovi na sprovođenju objedinjene procedure za izdavanje lokacijskih uslova, izdavanje građevinske dozvole, prijavu radova, izdavanje upotrebne dozvole, za pribavljanje uslova za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu, za pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja, a uslov su za izgradnju objekata, odnosno izdavanja lokacijskih uslova, građevinske dozvole i upotrebne dozvole, kao i obezbeđivanje uslova za priključenje na infrastrukturnu mrežu i za upis prava svojine na izgrađenom objektu i za utvrđivanje kućnog broja; poslovi na ažuriranju registra objedinjenih procedura na nivou Grada kao i omogućavanje dostupnosti podataka i saradnje sa Centralnim registrom objedinjenih procedura; poslovi Registratora registra objedinjenih procedura, kao i poslovi koji se odnose na ozakonjenje i zaštitu životne sredine; izdavanje licenci za obavljanje proizvodnje i distribucije toplotne energije u skladu sa zakonom i izdavanje energetske dozvole za izgradnju i rekonstrukciju objekata toplotne energije snage preko 1 MW i objekata za distribucije toplotne energije; postupak promene namene obradivog poljoprivrednog zemljišta; poslovi iz oblasti mesne samouprave; poslovi iz oblasti građanskih stanja; unapređenja i razvoja E-uprave; pružanje pravne pomoći građanima u skladu sa zakonom koji reguliše ovu oblast; poslovi iz oblasti stanovanja i održavanja stambenih zgrada u skladu sa pozitivno pravnim propisima iz ove oblasti; poslovi na izradi i realizaciji stambene strategije; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi grada iz delokruga uprave; obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
Uprava za društvene delatnosti i poslove sa građanima obavlja i poslove: ažuriranja dela biračkog spiska za područje grada Kragujevca, kao i posebnih biračkih spiskova nacionalnih manjina; sprovođenja izbora, referenduma i samodoprinosa kao i praćenje rada i pružanje pomoći mesnim zajednicama u obavljanju administrativno- tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova.
Gradska uprava za zajedničke poslove
U Gradskoj upravi za zajedničke poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na: planiranje, pripremu i izradu nacrta budžeta Grada; planiranje i praćenje dinamike ostvarivanja prihoda i izradu procene prihoda u tekućoj godini; projekciju sredstava za narednu godinu; izvršenje budžeta; sastavljanje konsolidovanog računa trezora budžeta; praćenje i analizu prihoda budžeta; praćenje korišćenja sredstava za javne i društvene potrebe Grada; pripremu nacrta odluke o završnom računu budžeta Grada i konsolidovanog izveštaja Grada; budžetsko računovodstvo; vođenje pomoćnih knjiga osnovnih sredstava i sitnog inventara, robnog i materijalnog knjigovodstva, plata i drugih pomoćnih knjiga; obračun plata, naknada i drugih primanja za organe Grada; blagajničko poslovanje; izradu nacrta propisa i drugih akata u vezi sa finansiranjem Grada; realizaciju ugovora o kreditima Grada: povlačenje tranši kredita, upravljanje prilivima po osnovu duga, blagovremeno servisiranje obaveza po kreditima; planiranje priliva i otplate obaveza za naredni period, izrada periodičnih izveštaja o stanju zaduženosti i obavezama; naplatu instrumenata finansijskog obezbeđenja po zahtevu nadležnog budžetskog korisnika; praćenje kretanja mase zarada u javnim preduzećima Grada na nivou trezora Grada i dostavljanje izveštaja ministarstvu; praćenje, analiziranje i proučavanje zakonskih propisa iz oblasti rada trezora; sprovođenje kontrole nad poštovanjem rokova izmirenja novčanih obaveza, kao i kontrole izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama između direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta Grada, čiji se podračuni vode u okviru konsolidovanog računa trezora Grada i privrednih subjekata, odnosno između subjekata javnog sektora, kada su ti korisnici sredstava budžeta dužnici; vršenje obrade podataka o registrovanim fakturama i drugim zahtevima za isplatu u komercijalnim transakcijama korisnika sredstava budžeta Grada i na osnovu tih podataka, dostavljanje izveštaja sa podacima o neizmirenim obavezama korisnicima sredstava budžeta Grada; vršenje obračuna primanja zaposlenih, izabranih, postavljenih i angažovanih lica kod direktnih korisnika sredstava budžeta Grada; obavljanje bezgotovinskih i gotovinskih isplata za korisnike javnih sredstava koji su uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora Grada; vrši i poslove koji se odnose na: vođenje knjigovodstvenih evidencija direktnih korisnika sredstava budžeta Grada na osnovu validnih knjigovodstvenih isprava; usaglašavanja potraživanja i obaveza; izradu izveštaja za potrebe budžetskih korisnika, eksterne i interne revizije; izradu završnog računa direktnih korisnika sredstava budžeta Grada i konsolidovanog završnog računa za direktne korisnike sredstava budžeta Grada koji u svom sastavu imaju indirektne korisnike sredstava; utvrđivanja poreskog tretmana obaveza i potraživanja u cilju tačnog obračuna PDV-a; obračun PDV-a i ostalih poreskih obaveza na osnovu dokumentacije dostavljene za knjigovodstveno evidentiranje i druge poslove u vezi sa finansiranjem poslova iz delokruga Grada u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.
Ova uprava obavlja i računovodstveno - knjigovodstvene poslove mesnih zajednica i vodi njihovo materijalno finansijsko poslovanje, evidencije o učešćima građana i uplatama samodoprinosa.
U Upravi za zajedničke poslove se obavljaju i poslovi koji se odnose na: istraživanje tržišta i efikasno planiranje nabavki; pripremu plana nabavki za korisnike budžetskih sredstava za koje sprovodi postupke javnih nabavki u saradnji sa drugim upravama; sprovođenje postupaka javnih nabavki po proceduri propisanoj zakonom za direktne korisnike; sprovođenje postupaka javnih nabavki po ovlašćenju drugih naručilaca u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama; sprovođenje centralizovanih nabavki za više naručilaca u skladu sa zakonom; pružanje konsultantskih usluga i stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava i ponuđačima u postupcima javnih nabavki; dostavljanje u predviđenom zakonskom roku navedenih izveštaja Upravi za javne nabavke.
Ova uprava za potrebe Grada vrši i sledeće poslove: upravljanja ljudskim resursima u skladu sa zakonom; administrativno-tehničke poslove prijema, evidentiranja i otpremanja pošte; vođenja arhivskih poslova i drugih tehničkih i administrativnih poslova u vezi sa kancelarijskim poslovanjem; jedinstvenog upravnog mesta; elektronskog dokumenta i elektronskog arhiviranja; bezbednosti i zaštite na radu; kreiranje korisničkih profila i definisanje prava pristupa podacima, postavljanje i održavanje računarske veze, vođenje evidencije informatičke opreme sa servisnim intervencijama i druge poslove za potrebe informatičko-tehničke podrške u upravama; unapređenje primene informacionih tehnologija, održavanje i razvoj računarske i komunikacione mreže, administriranje baze podataka, održavanje i razvoj aplikativnog softvera; ažuriranje i održavanje sajta Grada; prikupljanja podataka, formiranja i ažuriranja baze otvorenih podataka; poslove iz oblasti investiciono-tehničko i tekuće održavanje zgrada i opreme koje koriste organi Grada; obavljanje službenog prevoza i servisiranja vozila u svojini Grada; održavanja higijene u prostorijama organa Grada; fizičko-tehničko i protrivpožarno obezbeđenje; ugostiteljske usluge za potrebe organa Grada; poslove na pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada iz delokruga uprave, kao i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
Ujednačavanje pravne prakse i praćenje promene propisa
U svim Upravama u kojima se vodi upravni postupak, se u skladu sa zakonskim propisima, obavljaju poslovi ujednačavanja pravne prakse i poslovi praćenja promene propisa koje utiču na prava i obaveze kako stranaka tako i organa koji vode upravni postupak.
Po saznanju za izmenu upravne ili sudske prakse, kao i saznanju da je na snagu stupio novi ili izmenjeni propis, službenik koji vodi upravni postupak, dužan je da o tome obavesti svog neposrednog rukovodioca i načelnika uprave.
Organizaciona jedinica za normativno-pravne poslove dužna je da objedinjuje nastale promene iz prethodnog stava ovog člana i stvori bazu pravne prakse.
Finansijski plan i plan javnih nabavki
Uprava donosi finansijski plan i plan javnih nabavki koje izrađuje u saradnji sa Upravom nadležnom za poslove finansija i javnih nabavki.
Radom uprave rukovodi načelnik uprave.
Načelnik u skladu sa zakonom, Statutom i aktima Grada:
1. usklađuje rad uprave i obezbeđuje funkcionisanje uprave kao celine,
2. predstavlja i zastupa upravu,
3. odgovora za zakonitost rada uprave,
4. potpisuje akte iz nadležnosti uprave,
5. daje ovlašćenja zaposlenima za potpisivanje akata iz nadležnosti rada uprave,
6. rešava o izuzeću službenika u upravi,
7. stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad uprave,
8. odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih u prvom stepenu u skladu sa zakonom,
9. rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica,
10. vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom, Statutom i aktima Grada.
Finansijsko upravljanje i kontrola
Finansijsko upravljanje i kontrola su stalni zadatak rukovodilaca na svim nivoima, kao i svih zaposlenih, koji imaju za cilj da unaprede rukovođenje, da se bolje iskoriste raspoloživi resursi i da se izbegne svaki operativni rizik.
Svrha poštovanja pravila finansijskog upravljanja i kontrole je da osigura da se:
- aktivnosti u upravi realizuju na pravilan, etički, ekonomičan, efikasan i efektivan način;
- poštuju zakoni, propisi, pravilnici i procedure kada se aktivnosti u upravi realizuju;
- čuvaju imovina i ostali resursi da ne bi došlo do gubitka;
- jača odgovornost za učinak poslovanja;
- blagovremeno dostavljaju finansijski izveštaji i da se prati učinak rada uprave.
Podnošenje godišnjeg Izveštaja o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole na osnovu prikupljenih podataka koje su uprave dužne da pruže, vrši načelnik uprave u čijoj nadležnosti su poslovi finansija.
Rukovođenje unutrašnjim organizacionim jedinicama u upravi
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:
- sekretarijatom - sekretar sekretarijata;
- odeljenjem - načelnik odeljenja;
- službom - šef službe;
- mesnom kancelarijom - šef mesne kancelarije;
- kabinetom - šef kabineta.
Rukovodilac unutrašnje organizacione jedinice, pored poslova rukovođenja unutrašnjom organizacionom jedinicom, obavlja i poslove zaposlenog na određenom radnom mestu u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.
Rukovodioce organizacionih jedinica u upravi raspoređuje načelnik uprave.
Postavljanje načelnika i zamenika načelnika uprave
Načelnika uprave za pojedine oblasti postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog konkursa, na pet godina.
Načelnik uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Zamenik načelnika uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.
Za načelnika:
Gradske uprave za poslove organa Grada može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje pet godina radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit za rad u organima državne uprave.
Gradske uprave za javne prihode i inspekcijske poslove može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti interdisciplinarni, multidisciplinarnih, transdisciplinarnih (IMT) studija, polja društveno-humanističkih nauka, tehničko-tehnoloških nauka ili prirodno-matematičkih nauka, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje pet godina radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit za rad u organima državne uprave.
Gradske uprave za razvoj može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti interdisciplinarnih, multidisciplinarnih, transdisciplinarnih (IMT) studija, polja društveno-humanističkih nauka, tehničko- tehnoloških nauka ili prirodno-matematičkih nauka, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje pet godina radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit za rad u organima državne uprave.
Gradske uprave za društvene delatnosti i poslove sa građanima može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti interdisciplinarnih, multidisciplinarnih, transdisciplinarnih (IMT) studija, polja društveno-humanističkih nauka, tehničko- tehnoloških nauka ili prirodno-matematičkih nauka, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje pet godina radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit za rad u organima državne uprave.
Gradske uprave za zajedničke poslove može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti interdisciplinarnih, multidisciplinarnih, transdisciplinarnih (IMT) studija, polja društveno-humanističkih nauka, tehničko- tehnoloških nauka ili prirodno-matematičkih nauka, na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje pet godina radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit za rad u organima državne uprave.
Načelniku i zameniku načelnika prestaje rad na položaju:
1) protekom vremena na koje je postavljen;
2) podnošenjem pismene ostavke;
3) stupanjem na funkciju u državnom organu, organu autonomne pokrajine ili organu jedinice lokalne samouprave;
4) ukidanjem organa uprave;
5) danom navršenja 65. godine života, ako ima najmanje 15 godina staža osiguranja;
6) ako mu radni odnos prestane njegovim pismenim otkazom;
7) razrešenjem;
8) ukidanjem položaja.
Ukoliko nije postavljen načelnik uprave, kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika uprave, kao i kada načelnik uprave nije u mogućnosti da obavlja dužnost duže od 30 dana, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.
Ukoliko službenik na položaju nije postavljen, javni konkurs za popunjavanje položaja se oglašava u roku od 15 dana od dana postavljenja vršioca dužnosti.
U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj, status vršioca dužnosti može se produžiti najduže još tri meseca.
Po isteku roka iz stava 1. i 3. ovog člana postavljeni službenik se raspoređuje na radno mesto na kome je bio raspoređen do postavljenja.
Gradonačelnik može da obrazuje kolegijum načelnika uprava u cilju efikasnijeg obavljanja poslova.
Kolegijum radi u sednicama koje saziva gradonačelnik.
Prema potrebi gradonačelnik može pozvati i druge zaposlene da prisustvuju i učestvuju u radu kolegijuma.
Rad uprave dostupan je javnosti.
Uprava obezbeđuje javnost rada: davanjem informacija predstavnicima javnih medija, oglašavanjem akata na oglasnoj tabli organa Grada, službenom listu Grada ili zvaničnom sajtu Grada, društvenim mrežama, organizovanjem konferencija za predstavnike javnih medija, kao i stvaranjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom poslova, rasporedom radnog vremena i drugim promenama u organizaciji i njihovom radu, kao i na drugi način kojim se obezbeđuje blagovremeno, tačno i transparentno informisanje javnosti.
Informacije iz stava 1. ovog člana može da daje načelnik ili zamenik načelnika uprave, predstavnik Gradskog veća i zaposleni u organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove informisanja po ovlašćenju navedenih lica.
Međusobni odnosi uprava zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama organa Grada i drugim propisima.
Uprave su dužne međusobno da sarađuju kada to zahteva priroda posla, kao i da razmenjuju potrebne podatke, informacije i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju posla.
VIII ODNOS UPRAVE PREMA DRUGIM ORGANIMA GRADA
Odnos uprave prema Skupštini grada
Odnos uprave prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom, ovom odlukom i drugim aktima.
Uprava je obavezna da Skupštinu grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Skupštine.
Odnos uprave prema gradonačelniku
Odnos uprave prema gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i odlukama Skupštine grada.
Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata organa Grada, može upravi da izdaje uputstva i smernice za rad.
Odnos uprave prema Gradskom veću
Odnos uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom uprava.
U postupku nadzora nad radom uprave, na zahtev Gradskog veća, uprava podnosi izveštaj o svom radu, a obavezno jednom godišnje.
Kada u vršenju nadzora nad radom uprave utvrdi da akta uprave, nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktima ili odlukama Skupštine grada, Gradsko veće ukida ili poništava takva akta sa nalogom da se donese novi akt koji će biti u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktom ili odlukom Skupštine grada.
U vršenju prava nadzora nad radom uprave, Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće mogu da preduzmu odgovorajuće organizacione, kadrovske i druge mere utvrđene zakonom radi obezbeđenja efikasnijeg izvršavanja zadataka i poslova uprave.
Načelnik uprave dužan je da postupi po merama iz stava 1. ovog člana.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih
Prava, obaveze i odgovornosti postavljenih lica i zaposlenih u upravi utvrđena su Ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, aktima organa Grada i drugim propisima.
Načela u obavljanju poslova zaposlenih
Postavljena lica i zaposleni u upravi obavezni su da poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju Ustavom i zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata, obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa Ustavom, zakonom, statutom, ovom odlukom i pravilima struke.
Način zasnivanja radnog odnosa u upravi
Lice može biti primljeno u radni odnos u upravu ako pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
Izvršilačko radno mesto popunjava se trajnim premeštajem, sprovođenjem internog konkursa, preuzimanjem službenika ili zasnivanjem radnog odnosa nakon sprovedenog javnog konkursa.
Položaj se popunjava postavljenjem.
Poslodavac zaposlenih u upravi
O pravima i dužnostima iz radnih odnosa zaposlenih odlučuje načelnik uprave u skladu sa zakonom i drugim propisima.
U upravi se može zasnovati radni odnos sa pripravnikom ukoliko postoji slobodno radno mesto u skladu sa Kadrovskim planom i ukoliko lice koje zasniva radni odnos ima obrazovanje koje je propisano kao uslov za rad na tom radnom mestu.
Ugovor o stručnom osposobljavanju
Nezaposleno lice može zaključiti ugovor o stručnom osposobljavanju bez naknade, radi stručnog osposobljavanja, odnosno sticanja radnog iskustva i uslova za polaganje državnog stručnog ispita.
Puno radno vreme u upravi iznosi 40 časova nedeljno.
X AKTA I SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA UPRAVE
Akta uprave moraju biti u saglasnosti sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, odlukama organa Grada i drugim aktima.
Uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe propisa i uređuju se prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa u upravi, u slučaju kada nije zaključen odgovarajući kolektivni ugovor.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba gradskih propisa, naređuje ili zabranjuje neko ponašanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se određuje način na koji imaoci javnih ovlašćenja izvršavaju pojedine odredbe gradskih propisa.
Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim i drugim pojedinačnim pitanjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Zaključkom se upravlja postupkom i donosi se samo kada zakonom nije određeno da se donosi rešenje.
Akta uprave objavljuju se u "Službenom listu grada Kragujevca" kada je to tim aktima predviđeno.
Akta se mogu objavljivati i na oglasnoj tabli uprave.
Sredstva za finansiranje poslova uprave obezbeđuju se u budžetu Grada.
Za obavljanje zakonom poverenih poslova državne uprave sredstva se obezbeđuju u budžetu Republike Srbije.
Za zakonito, namensko, ekonomično i efikasno korišćenje sredstava odgovoran je načelnik uprave.
XI SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE
Sukob nadležnosti između uprava i drugih pravnih subjekata
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između pojedinih uprava i između uprava i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.
Sukob nadležnosti unutar uprave
Načelnik rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica.
Nadležnost za rešavanje po žalbi
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja uprave u poslovima lokalne samouprave, rešava Gradsko veće.
Uprava je dužna da prosledi žalbu drugostepenom organu u roku od 15 dana od prijema žalbe.
Uz žalbu se prilažu spisi i odgovor prvostepenog organa na žalbu u kome se cene svi navodi žalbe.
Organizaciona jedinica koja vrši stručne poslove za potrebe Gradskog veća vodi drugostepeni postupak za potrebe Gradskog veća i izrađuje nacrte i predloge akata koje donosi Gradsko veće.
Po žalbama na rešenja kojima se odlučuje o pravima i dužnostima službenika iz radnog odnosa, kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa, odlučuje žalbena komisija u skladu sa zakonom.
Izuzeće načelnika uprave i službenika
O izuzeću načelnika uprave rešava Gradsko veće.
O izuzeću službenika u upravi rešava načelnik Uprave.
XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Gradsko veće će do dana početka primene ove odluke, raspisati javni konkurs za popunjavanje položaja za načelnika uprave i zamenika načelnika, u skladu sa zakonom i odredbama ove odluke.
Akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u organima grada, stručnim službama i posebnim organizacijama grada Kragujevca, na predlog načelnika uprave u čijoj nadležnosti su normativno pravni poslovi, Gradsko veće će doneti najkasnije u roku od 15 dana od dana početka primene ove odluke.
Načelnik uprave dužan je da rasporedi zaposlene u upravi u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu akta iz stava 2. ovog člana.
Do donošenja akta o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u organima grada, stručnim službama i posebnim organizacijama grada Kragujevca, uprave i posebne službe i zaposleni nastavljaju da rade u skladu sa delokrugom rada utvrđenim Odlukom o gradskim upravama grada Kragujevca ("Službeni list grada Kragujevca", broj 25/2015 - prečišćen tekst, 44/2015, 34/2016 i 30/2017).
Gradsko veće će, u skladu sa zakonom koji uređuje status zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave, doneti rešenja kojim se utvrđuje prestanak rada na položajima, zbog prestanka rada uprave i ukidanja položaja, načelnicima uprava koje prestaju sa radom.
Sredstva za ostvarivanje prava zaposlenih koji su ostali neraspoređeni, obezbeđuju se u budžetu Grada.
Uprave obrazovane ovom odlukom preuzeće dokumentaciju, predmete, opremu i sredstva za rad od uprava čije poslove preuzimaju.
Do izrade pečata, uprave će koristiti pečate uprava čije poslove preuzimaju.
Ocenjivanje službenika za 2019. godinu će se, usled promene ocenjivača, izvršiti na osnovu izveštaja prethodnog ocenjivača, u skladu sa zakonskim propisima koji regulišu ocenjivanje službenika u jedinici lokalne samouprave.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca", a primenjuje se od 1. januara 2020. godine.
Danom primene ove odluke prestaje da važi Odluka o gradskim upravama grada Kragujevca ("Službeni list grada Kragujevca", broj 25/2015 - prečišćen tekst, 44/2015, 34/2016 i 30/2017).