ODLUKA
O DIMNIČARSKIM USLUGAMA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 15/2019)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti - dimničarske usluge, prava i obaveze davaoca i korisnika dimničarskih usluga na teritoriji grada Vranja (u daljem tekstu: Grad), finansiranje obavljanja dimničarskih usluga, nadzor nad vršenjem dimničarskih usluga, kao i druga pitanja vezana za obavljanje dimničarskih usluga.

Član 2

Dimničarske usluge, u smislu zakona i ove odluke, jesu komunalne delatnosti od opšteg interesa.

Član 3

Dimničarske usluge, u smislu ove odluke, obuhvataju: čišćenje i kontrolu dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja; čišćenje ventilacionih kanala i uređaja po zahtevu korisnika; spaljivanje čađi u dimovodnim i ložišnim objektima i uređajima; pregled novoizgrađenih i dograđenih dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja; druge poslove u skladu sa zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti.

Član 4

Dimovodnim i ložnim objektima i uređajima tih objekata, u smislu ove odluke, smatraju se: dimnjaci i dimovodne cevi, cilindri, dimnjaci sa kanalima i ložištima za parno, vazdušno, centralno, etažno i plinsko grejanje, dimnjaci i ložišta proizvodnih i pogonskih postrojenja, kao i drugi i slični objekti i uređaji.

Član 5

Korisnik dimničarske usluge je fizičko ili pravno lice koje je vlasnik, odnosno korisnik stana u stambenoj zgradi, vlasnik, odnosno korisnik porodične stambene zgrade i vlasnik, odnosno korisnik poslovnog prostora i objekata u kojima se nalaze dimovodni objekti, rezervni dimovodni objekti, ložišni uređaji, ventilacioni kanali i uređaji (u daljem tekstu: Korisnik usluge).

Član 6

Dimničarske usluge na teritoriji grada obavlja Javno komunalno preduzeće "Komrad" Vranje (u daljem tekstu: Vršilac dimničarskih usluga).

II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA DIMNIČARSKE USLUGE

Član 7

Dimničarske usluge obavljaju se u cilju obezbeđivanja ispravnog funkcionisanja dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja, ventilacionih kanala i uređaja, preventivne zaštite života i imovine od požara, zaštite životne sredine, kao i energetske efikasnosti.

Član 8

Vršilac dimničarskih usluga mora da poseduje minimalni tehnički kapacitet po broju korisnika komunalne usluge, odgovarajući prostor za smeštaj materijala i alata, kao i minimalnu stručnu osposobljenost kadrova, u skladu sa uredbom kojom se uređuju način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti.

Član 9

Vršilac dimničarskih usluga mora da uspostavi i primenjuje sistem upravljanja zaštitom zdravlja i bezbednosti na radu i da postupa u skladu sa propisima kojima se reguliše zaštita životne sredine i načelima održivog razvoja.

Član 10

Vršilac dimničarskih usluga donosi godišnji program obavljanja dimničarskih usluga (u daljem tekstu: Program), koji sadrži obim poslova i dinamiku izvršavanja dimničarskih usluga.

Program donosi Preduzeće do 15. novembra tekuće godine za narednu godinu, uz saglasnost Gradskog veća.

Član 11

Redovna kontrola i čišćenje dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja vrši se u skladu sa Programom, u sledećim vremenskim razmacima:

- jednom godišnje, u porodičnim i više porodičnim stambenim zgradama;

- jednom u tri meseca, u ugostiteljskim objektima, pekarama, klanicama, kuhinjama za masovno spremanje hrane;

- jednom godišnje, u poslovnim prostorima i objektima sa ložišnim uređajem toplotne snage do 100 kW;

- dva puta godišnje, u poslovnim prostorima i objektima sa ložišnim uređajem toplotne snage od 100 kW do 1 MW;

- na zahtev korisnika, za dimnjake toplotne snage preko 1 MW.

Rezervni dimnjaci i dimnjaci koji se ne koriste stalno, odnosno na koje su povremeno priključeni ložišni uređaji, kontrolišu se i čiste jednom u tri godine.

Član 12

Redovna kontrola i čišćenje ventilacionih kanala i uređaja vrši se u sledećim vremenskim razmacima:

- jednom u tri godine, za vertikalni glavni (primarni) ventilacioni kanal i centralni ventilacioni uređaj, koji je namenjen isključivo za glavni (primarni) kanal i nalazi se na njegovom vrhu, u porodičnim i više porodičnim stambenim zgradama,

- jednom u tri godine, za ventilacioni kanal i uređaji za poslovne prostore i objekte (poslovni objekti tržnih centara i sl.)

Član 13

Spaljivanje čađi u dimnjacima i ložištima koji pripadaju instalacijama za masovno pripremanje hrane (u hotelima, bolnicama, pekarama, industriji prehrambenih proizvoda i sl.) kao i u dimnjacima, dimovodnim cevima i ložištima za centralno grejanje i u ostalim instalacijama za grejanje u individualnim stambenim objektima, instalacijama za zajedničko stanovanje, poslovnim zgradama, u dimnjacima i dimovodnim cevima i ložištima industrijskih i zanatskih postrojenja i njima sličnih objekata i uređaja, u dimnjacima ciglana i ostalim dimovodnim i ložišnim objektima vrši se po potrebi (ukoliko se steknu uslovi u smislu protivpožarne bezbednosti) na teret korisnika usluga.

Spaljivanje čađi u dimovodnim objektima i uređajima iznad otvorenih ložišta za pečenje mesa i mesnih prerađevina na žaru vrši se po potrebi (ukoliko se steknu uslovi u smislu protivpožarne bezbednosti) na teret korisnika usluga.

Pri uklanjanju čađi vrši se generalno čišćenje dimovodnih objekata i uređaja sa iznošenjem čađi.

Član 14

Dimničarski pregled novoizgrađenih, dograđenih i adaptiranih objekata vrši se po završetku izgradnje stambenog ili drugog objekta, odnosno po završetku naknadno izvedenih radova na dimovodnim i ložišnim objektima i uređajima, a pre izdavanja odobrenja za upotrebu radi utvrđivanja da li odgovaraju zahtevima tehničke ispravnosti.

Po izvršenom pregledu, ukoliko dimovodni objekti odgovaraju zahtevima tehničke ispravnosti, o istom se izdaje izveštaj radi pribavljenja odobrenja za upotrebu objekta.

Izdavanje izveštaja o tehničkoj ispravnosti dimovodnih objekata vrši se na teret korisnika po cenovniku vršioca dimničarskih usluga.

Član 15

Dimnjaci i ložni objekti grade se u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom i moraju se održavati u ispravnom stanju.

Korisnik usluge može da zahteva, da se mimo propisane redovne kontrole i čišćenja iz čl. 11.i 12. ove odluke izvrši kontrola ispravnosti dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja, na teret podnosioca zahteva.

Član 16

O utvrđenim neispravnostima dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja koje utiču na upotrebljivost i sigurnost kao što su oštećenja (obrušavanje, pukotine, rastrešenost i sl.), nedozvoljeni građevinski radovi (zaziđivanje i sl.), vršilac dimničarskih usluga je dužan da odmah obavesti korisnika usluge i Odeljenje za inspekcijske poslove Gradske uprave Vranja.

III PRAVA I OBAVEZE VRŠIOCA I KORISNIKA USLUGA

Član 17

Vršilac dimničarskih usluga je dužan da obezbedi:

1. trajno i nesmetano obavljanje dimničarskih usluga;

2. propisani obim i kvalitet dimničarskih usluga;

3. razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsta dimničarskih usluga.

Član 18

Vršilac dimničarskih usluga je dužan da na transparentan način, obavesti vlasnika, odnosno korisnika dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja, koji podležu redovnoj kontroli i čišćenju, o planiranom terminu dolaska radi obavljanja dimničarske usluge ili da sa korisnikom usluge putem telefona, elektronske pošte (e-mail), interneta i slično, dogovori termin dolaska.

Član 19

Vršilac dimničarskih usluga je dužan:

- da dimničarske usluge vrši na način i u rokovima propisanim ovom Odlukom i Programom iz člana 10. ove Odluke,

- da o terminu vršenja dimničarskih usluga obavesti korisnika usluge u skladu sa članom 18. ove odluke, i

- da neposrednom vršiocu dimničarskih usluga obezbedi posebnu legitimaciju, koju je dužan da pokaže pri pružanju usluge.

Izgled i sadržinu legitimacije iz stava 1. alineja 3. ovog člana propisuje vršilac dimničarskih usluga.

Član 20

Vršilac dimničarskih usluga je dužan da vodi evidenciju (kontrolnu knjigu ili list) o izvršenim dimničarskim uslugama.

Kontrolna knjiga (ili list) vodi se za svaki dimovodni i ložišni objekat i uređaj i ventilacioni kanal i uređaj i sadrži:

- ulicu i kućni broj objekta;

- ime i prezime vlasnika, odnosno korisnika objekta, ime i prezime lica ili naziv organa koji upravlja zgradom;

- broj i vrstu dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja;

- opis obavljene dimničarske usluge, datum i potpis neposrednog vršioca dimničarske usluge; i

- potpis lica iz alineje 2. ovog stava, kao potvrdu o izvršenim dimničarskim uslugama.

Član 21

Uz kontrolnu knjigu ili list, vršilac dimničarskih usluga je dužan da vodi evidenciju dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja koji se obavezno kontrolišu i čiste, a koja sadrži:

- ulicu i kućni broj objekta;

- ime i prezime vlasnika, odnosno korisnika objekta, ime i prezime lica ili naziv organa koji upravlja zgradom;

- osnovne podatke o dimovodnom objektu (tip, vrstu, materijal, dimenzije i sl.) i ložišnog uređaja (tip, vrstu goriva, snagu i sl.), odnosno o ventilacionim kanalima i uređajima (tip, vrstu, materijal, dimenzije i sl.), koji se čiste, odnosno kontrolišu;

- napomene o stanju dimovodnih objekata, ložišnih uređaja i ventilacionih kanala i uređaja, vanrednim događajima i sl;

- datum uvođenja u evidenciju; i

- datume čišćenja i kontrole.

Član 22

Vršilac dimničarskih usluga mora čuvati podatke o dimovodnim i ložišnim objektima i uređajima i ventilacionim kanalima i uređajima, kao i o obavljenim uslugama na propisan način.

Podatke iz stava 1. ovog člana, vršilac dimničarskih usluga mora čuvati i u elektronskom obliku.

Član 23

Korisnik dimničarskih usluga dužan je:

1) da omogući ulaz u prostorije i nesmetan prilaz dimovodnim i ložišnim objektima i uređajima i ventilacionim kanalima i uređajima;

2) da omogući čišćenje dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja;

3) da omogući uklanjanje čađi u dimovodnim objektima i uređajima jednom godišnje po prestanku grejne sezone, a jednom mesečno uklanjanje naslaga masti i čađi na dimovodnim objektima;

4) da omogući kontrolu dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ventilacionih kanala i uređaja; i

5) da plaća cenu za pružene dimničarske usluge.

Ako prestane sa upotrebom dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja, korisnik može privremeno ili trajno da otkaže korišćenje dimničarskih usluga, o čemu pismeno obaveštava vršioca dimničarskih usluga u kom slučaju vršilac dimničarskih usluga ne vrši dimničarsku uslugu. U takvom slučaju ložište treba fizički odvojiti od dimovoda, a isti vršilac dimničarskih usluga treba da plombira na priključnim mestima, a prethodno dimovod očisti.

Ako vršilac dimničarskih usluga utvrdi da se objekti i uređaji iz stava 1. ovog člana upotrebljavaju, izvršiće njihovo čišćenje i o tome odmah obavestiti organ upravljanja zgrade i nadležni organ uprave za poslove komunalne inspekcije.

U slučaju kada korisnik ponovo otpočne sa korišćenjem dimovodnih i ložišnih objekata za koje je otkazao dimničarsku uslugu, dužan je da odmah o tome obavesti vršioca dimničarskih usluga.

Korisnik dimničarskih usluga koji koristi dimovodne objekte i uređaje za grejanje ne može prekidati korišćenje dimničarskih usluga po završetku grejne sezone pa ponovo prijaviti korišćenje istih kada započinje sledeća grejna sezona.

Član 24

Vlasnici odnosno korisnici ili zakupci stanova u stambenim zgradama, odnosno posebnih delova stambenih zgrada dužni su da omoguće intervenciju na dimovodnim objektima u stanu, odnosno posebnom delu stambene zgrade ukoliko je to potrebno za vršenje dimničarskih usluga u susednim stanovima, odnosno posebnim delovima stambene zgrade kao i dimovodnim i ložišni i objektima u drugim prostorijama u zgradi.

IV UREĐIVANJE MEĐUSOBNIH ODNOSA VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI I KORISNIKA USLUGA

Član 25

Vršilac dimničarskih usluga je dužan da korisnicima usluga obezbedi zakonom propisane uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt u vezi kvaliteta i korišćenja usluga.

Korisnici dimničarskih usluga mogu kontinuirano u toku godine dostavljati pitanja, primedbe i predloge vršiocu komunalne delatnosti, preko internet stranice vršioca komunalne delatnosti.

Vršilac dimničarskih usluga je dužan da na dostavljena pitanja, primedbe i predloge odgovori u roku od osam dana.

Član 26

Korisnici dimničarskih usluga mogu se kontinuirano u toku godine izjašnjavati o kvalitetu pruženih usluga preko internet stranice Grada.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika dimničarskih usluga takvi da većina nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom vršioca dimničarskih usluga, organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za komunalnu delatnost pokreće postupak preispitivanja rada vršioca dimničarskih usluga i nalaže mu da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika u roku koji ne može biti duži od 90 dana.

Ukoliko vršilac dimničarskih usluga ne postupi u skladu sa stavom 2. ovog člana u pogledu otklanjanja nedostataka kvaliteta pružene komunalne usluge, Grad može obavljanje ove komunalne delatnosti oduzeti iz delatnosti javnog preduzeća čiji je osnivač Grad i poveriti obavljanje komunalne delatnosti drugom vršiocu komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti.

V FINANSIRANJE OBAVLJANJA DIMNIČARSKIH USLUGA

Član 27

Sredstva za obavljanje dimničarskih usluga obezbeđuju se iz:

- prihoda od pružanja dimničarskih usluga; i

- drugih izvora, u skladu sa zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti.

Član 28

Cene dimničarskih usluga utvrđuju se cenovnikom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti.

Cenovnik donosi vršilac dimničarskih usluga uz saglasnost Gradskog veća.

VI NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U OBAVLJANJU DIMNIČARSKIH USLUGA

Član 29

Vršilac dimničarskih usluga je dužan da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju Programa iz člana 10. ove odluke, obezbedi odgovarajući obim, vrstu i kvalitet dimničarskih usluga.

Član 30

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u obavljanju ove komunalne delatnosti, vršilac dimničarskih usluga dužan je da o tome odmah obavesti organizacionu jedinicu gradske uprave nadležnu za komunalnu delatnost i da istovremeno preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja, i u tom smislu:

1) radno angažuje zaposlene vršioca dimničarskih usluga na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida, kao i da angažuje treća lica za obavljanje dimničarskih usluga;

2) preduzme mere koje utvrdi nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.

Ukoliko vršilac dimničarskih usluga ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće može da angažuje drugo pravno lice ili preduzetnika na teret Vršioca dimničarskih usluga.

VII MERE ZABRANE

Član 31

Na dimovodnim objektima i ventilacionim kanalima nije dozvoljeno:

1. izvođenje građevinskih i drugih radova bez odgovarajućeg akta Gradske uprave,

2. postavljanje instalacija drugih infrastrukturnih objekata i uređaja i

3. koristiti ih suprotno nameni.

VIII NADZOR

Član 32

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za komunalne delatnosti.

Inspekcijski nadzor vrši Komunalna inspekcija.

Komunalno-policijski nadzor vrši komunalna policija grada Vranja.

U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor izdaje prekršajni nalog za prekršaje utvrđene ovom odlukom i preduzima druge mere u skladu sa ovlašćenjima utvrđenim zakonom i drugim pratećim propisima kojima se uređuje inspekcijski nadzor.

Komunalni policajac, pored ovlašćenja utvrđenih zakonom, ovlašćen je i da:

1) izdaje prekršajni nalog za prekršaje utvrđene ovom odlukom;

2) podnosi prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo; i

3) obavesti drugi nadležan organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

Član 33

Komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac će izdati prekršajni nalog ukoliko je prekršaj iz njegove nadležnosti otkrio na jedan od sledećih načina:

1) neposrednim opažanjem prilikom kontrole, nadzora i pregleda, kao i uvidom u službenu evidenciju nadležnog organa;

2) uvidom u podatke koji su dobijeni uz pomoć uređaja za nadzor ili merenje;

3) prilikom inspekcijskog ili drugog nadzora pregledom dokumentacije, prostorija i robe, ili na drugi zakonom propisan način.

Prekršajni nalog se izdaje u pisanoj formi, sa sadržajem propisanim zakonom.

Prekršajni nalog se sastoji od originala i dve kopije. Original se uručuje licu protiv koga se izdaje prekršajni nalog, a kopiju zadržava organ koji je izdao prekršajni nalog.

Prekršajni nalog se uručuje prisutnom licu za koga se smatra da je učinilo prekršaj u momentu otkrivanja prekršaja.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog svojim potpisom na odgovarajućem mestu u nalogu potvrđuje njegov prijem.

Ako je lice za koga se smatra da je učinilo prekršaj odsutno i kada okolnosti otkrivanja ili priroda prekršaja to zahtevaju, dostavljanje prekršajnog naloga će se izvršiti putem pošte ili dostavne službe, u skladu sa odredbama o dostavljanju iz zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Ako prisutno lice protiv koga se izdaje prekršajni nalog odbije da primi nalog, komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac će ga upozoriti na posledice odbijanja prijema, uneti u nalog zabelešku o odbijanju prijema, dan i čas kada je prijem odbijen, čime se smatra da je prekršajni nalog uručen.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog prihvata odgovornost za prekršaj plaćanjem polovine izrečene kazne u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga, čime se oslobađa plaćanja druge polovine izrečene kazne.

Ako lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga ne plati izrečenu kaznu ili ne podnese zahtev za sudsko odlučivanje o izdatom prekršajnom nalogu, smatraće se da je prihvatio odgovornost propuštanjem, a prekršajni nalog postaće konačan i izvršan.

Prekršajni nalog sa konstatacijom konačnosti i zabeleškom da novčana kazna nije plaćena, dostavlja se prekršajnom sudu da izrečenu novčanu kaznu unese u registar i sprovede postupak izvršenja u skladu sa zakonom.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog može prihvatiti prekršajnu odgovornost za prekršaj i nakon isteka roka od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga ako pre postupka izvršenja dobrovoljno plati celokupan iznos izrečene novčane kazne.

IX KAZNENE ODREDBE

Član 34

Novčanom kaznom od 120.000,00 dinara kazniće se za prekršaj vršilac dimničarskih usluga ako:

1) ne ispunjava uslove iz čl. 8;

2) ne donese godišnji Program obavljanja dimničarskih usluga (član 10.);

3) ne kontroliše i ne čisti dimovodne i ložišne objekte i uređaje u propisanim vremenskim razmacima (član 11.);

4) ne vrši redovnu kontrolu i čišćenje ventilacionih kanala i uređaja u propisanim vremenskim razmacima (član 12.);

5) ne postupa u skladu sa odredbama čl. 13;

6) ne postupa u skladu sa odredbama čl. 14;

7) na zahtev korisnika usluge ne izvrši kontrolu ispravnosti dimovodnih i ložišnih objekata i uređaja i ne postupi u skladu sa članom 15. ove Odluke,

8) ne postupi u skladu sa članom 16. ove odluke,

9) ne obaveštava korisnike usluge o terminu obavljanja dimničarske usluge na način iz člana 18. ove Odluke;

10) ne postupi u skladu sa odredbama čl. 19;

11) ne vodi evidenciju u skladu sa čl. 20. i 21;

12) ne čuva podatke u skladu sa članom 22. ove Odluke,

13) u slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u obavljanju komunalne delatnosti, ne preduzima mere u skladu sa odredbom čl. 30. st. 1.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu-vršiocu dimničarskih usluga, novčanom kaznom u iznosu od 20.000,00 dinara.

Član 35

Novčanom kaznom od 120.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice-korisnik dimničarskih usluga, ako:

1) ne postupi u skladu sa odredbama čl. 23. st. 1. i 2;

2) postupa protivno odredbama čl. 23. st. 4. i 5;

3) ne postupe u skladu sa čl. 24;

4) postupe protivno odredbama čl. 31.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu-korisniku dimničarskih usluga, novčanom kaznom u iznosu od 20.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i preduzetnik, novčanom kaznom u iznosu od 60.000,00 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i fizičko lice, novčanom kaznom u iznosu od 15.000,00 dinara.

Član 36

Novčane kazne izrečene u prekršajnom postupku za prekršaje propisane ovom odlukom, po prekršajnim nalozima Komunalne inspekcije, uplaćuju se na uplatni račun broj: 840-743341843-40, sa pozivom na broj modela 97 47 114 "Prihodi od novčanih kazni izrečenih u prekršajnom postupku za prekršaje propisane aktom Skupštine grada", kod Uprave za javna plaćanja u Vranju.

Novčane kazne izrečene u prekršajnom postupku za prekršaje propisane ovom odlukom, po prekršajnim nalozima Komunalne policije, uplaćuju se na uplatni račun broj: 840-743342843-47, sa pozivom na broj modela 97 47 114 "Prihodi od novčanih kazni za prekršaje po prekršajnom nalogu", kod Uprave za javna plaćanja u Vranju.

Sredstva od novčanih kazni iz stava 1. i 2. ovog člana prihod su budžeta Grada."

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 37

Na pitanja koja nisu uređena ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona, podzakonskog akta kojim se uređuju način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalne delatnosti i drugih propisa kojima se uređuje obavljanje komunalne delatnosti.

Član 38

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o dimničarskim uslugama ("Službeni glasnik Grada Vranja", broj 7/11 - prečišćen tekst i 2/17 - dr. odluka).

Član 39

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Vranja".