ODLUKA
O USKLAĐIVANJU OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "PARKING SERVIS" ČAČAK SA ZAKONOM O JAVNIM PREDUZEĆIMA

("Sl. list grada Čačka", br. 22/2016 i 8/2019)

 

I UVODNI DEO

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom Odlukom, vrši se usklađivanje Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis", Čačak sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/2016).

Javno komunalno preduzeće "Parking servis", Čačak (u daljem tekstu: Javno preduzeće) osnovano je Odlukom o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis", Čačak ("Službeni list grada Čačka broj 12/08 i 8/09). Osnivanje Javnog preduzeća je upisano u Registar privrednih subjekata u Agenciji za privredne registre rešenjem br. BD 27110/2009 od 27.03.2009. godine.

Ciljevi osnivanja

Član 2

Javno preduzeće osniva se i posluje radi:

- obezbeđivanja trajnog obavljanja komunalne delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa upravljanja javnim parkiralištima i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga;

- razvoja i unapređenja obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- sticanja dobiti

- i ostvarivanja i drugog Zakonom utvrđenog interesa.

Predmet odluke

Član 3

Ovom odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, utvrđuju se prava i obaveze osnivača i Javnog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa iz člana 2. ove odluke, a naročito:

- naziv, sedište i matični broj osnivača;

- poslovno ime i sedište Javnog preduzeća;

- pretežna delatnost Javnog preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

- uslovima i načinu zaduživanja Javnog preduzeća;

- zastupanje Javnog preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

- organi Javnog preduzeća;

- podatak o udelima osnivača u osnovnom kapitalu izraženog u procentima;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa Zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač Javnog preduzeća

Član 4

Osnivač Javnog preduzeća je:

Grad Čačak, 32000 Čačak, ulica Župana Stracimira broj 2, matični broj 07183046 (u daljem tekstu: osnivač).

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.

Pravni status Javnog preduzeća

Član 5

Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim Zakonom.

Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze Javnog preduzeća

Član 6

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim Zakonom.

Osnivač je dužan da obezbedi da se delatnost od opšteg interesa iz člana 2. ove Odluke obavlja u kontinuitetu.

Zastupanje i predstavljanje Javnog preduzeća

Član 7

Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime Javnog preduzeća

Član 8

Preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Čačak.

Skraćeno poslovno ime je JKP "Parking servis" Čačak.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz prethodnu saglasnost osnivača.

Sedište Javnog preduzeća

Član 9

Sedište preduzeća je u Čačku, ulica Cara Lazara broj 51.

O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz prethodnu saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak Javnog preduzeća

Član 10

Javno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog preduzeća.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javnog preduzeća i mesto za datum i broj.

Javno preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Javnog preduzeća.

Sadržaj pečata, štambilja i znaka utvrđuju se Statutom Javnog preduzeća u skladu sa ovom odlukom.

Upis Javnog preduzeća u registar

Član 11

Javno preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa Zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa Zakonom.

Unutrašnja organizacija Javnog preduzeća

Član 12

Javno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora Javnog preduzeća uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 13

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je 52.21 uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju.

Javno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene Zakonom.

O promeni delatnosti Javnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz prethodnu saglasnost osnivača, u skladu sa Zakonom.

Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa

Član 14

Javno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

1) tehničke opremljenosti;

2) kadrovske osposobljenosti;

3) bezbednosti i zdravlja na radu;

4) zaštite i unapređenja životne sredine i

5) drugih uslova propisanih Zakonom.

Osnivačka prava i ulaganje kapitala Javnog preduzeća

Član 15

Javno preduzeće može, uz prethodnu saglasnost osnivača, osnovati društvo kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz člana 2. ove Odluke, kao i društvo kapitala za obavljanje delatnosti koja nije delatnost od opšteg interesa, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

Javno preduzeće može ulagati kapital u već osnovana društva kapitala, uz prethodnu saglasnost osnivača.

Odluku iz stava 1. i 2. ovog člana donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća.

V IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 16

Osnovni kapital Javnog preduzeća čine novčana sredstva u ukupnom iznosu od 47.483,55 RSD na dan 26.3.2009. godine.

Osnovni kapital iz stava 1. ovog člana je udeo osnivača, kao jedinog člana sa 100% učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća.

Iznos osnovnog kapitala iz stava 1. ovog člana upisuje se u odgovarajući registar Agencije za privredne registre i predstavlja upisani kapital Javnog preduzeća.

Usklađivanje osnovnog kapitala preduzeća vrši se u skladu sa Zakonom.

Vrednost nenovčanog uloga osnivača utvrđuje se na osnovu procene izvršene na način propisan Zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Imovina Javnog preduzeća

Član 17

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa Zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Čačka.

Stvarima u javnoj svojini koje je osnivač uložio u Javno preduzeće prenosom prava korišćenja, bez prenosa prava svojine, Javno preduzeće ne može da raspolaže, niti da ih dalje ustupa na korišćenje, bez saglasnosti osnivača.

Javno preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa Zakonom, osnivačkim aktom i Statutom.

Član 18

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa Zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u Javnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 19

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje osnivač, u skladu sa Zakonom.

Sredstva Javnog preduzeća

Član 20

Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prihoda od prodaje komunalnih usluga,

- kredita,

- donacija i poklona,

- budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije, i

- ostalih izvora, u skladu sa Zakonom.

Raspodela dobiti

Član 21

Javno preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet grada Čačka, po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u skladu sa Zakonom i odlukom o budžetu grada za narednu godinu.

Načela za određivanje cene usluga

Član 22

Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Javnog preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa Zakonom.

Visina naknade za isporuku komunalne usluge formira se u skladu sa načelima propisanim Zakonom kojim je uređena komunalna delatnost, i to:

1. načelom "potrošač plaća";

2. načelom "zagađivač plaća";

3. načelom dovoljnosti cene da pokrije poslovne rashode;

4. načelom usaglašenosti cena komunalnih usluga sa načelom pristupačnosti;

5. načelom nepostojanja razlike u cenama između različitih kategorija potrošača, sem ako se razlika zasniva na različitim troškovima obezbeđivanja komunalne usluge.

Cene usluga preduzeća

Član 23

Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su:

1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;

2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima vršioca komunalne delatnosti na koje je jedinica lokalne samouprave dala saglasnost;

3) dobit vršioca komunalne delatnosti.

Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.

Usvajanje zahteva za izmenu cena

Član 24

Javno preduzeće je obavezno da zahtev za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 27. ove odluke.

Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Javno preduzeće može da tokom poslovne godine da podnese osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena komunalnih usluga, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.

Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena se dostavljaju se Skupštini grada.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 25

Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ove odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada Javnog preduzeća moraju se zasnivati na Zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno preduzeće.

Planovi i programi

Član 26

Planovi i programi Javnog preduzeća su:

- godišnji program poslovanja,

- srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća,

- dugoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća,

- finansijski planovi i

- drugi planovi i programi (posebni programi za korišćenje subvencije, garancije ili drugih sredstava).

Planovi i programi Javnog preduzeća iz stava 1. alineja 1, 2, 3. i 4. ovog člana, dostavljaju se Skupštini grada najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

Član 27

Godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog preduzeća sadrži, naročito:

1) planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;

2) planirane nabavke;

3) plan investicija;

4) planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka;

5) elemente za celovito sagledavanje cena usluga;

6) plan zarada i zapošljavanja;

7) kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju.

Izmene i dopune godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja mogu se vršiti isključivo iz strateških i državnih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima Javno preduzeće posluje.

Član 28

Ako Nadzorni odbor Javnog preduzeća do početka kalendarske godine ne donese godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, do donošenja tog programa zarade zaposlenima se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim godišnjim, odnosno trogodišnjim programom poslovanja za prethodnu godinu.

Član 29

Javno preduzeće je dužno da Gradskom veću dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana dostavlja se u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 30

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća grad Čačak, kao osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja Javnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća;

- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća;

- pravo da budu informisani o poslovanju Javnog preduzeća;

- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa Zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 31

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut Javnog preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 32

Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje redovno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 33

Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa Zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

Poremećaj u poslovanju

Član 34

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa Zakonom, a naročito:

- razrešenje predsednika i članova Nadzornog odbora i direktora, i imenovanje privremenih organa,

- ograničenje prava ogranka Javnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,

- druge mere određene Zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Član 35

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Gradsko veće preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa Zakonom, a naročito promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća.

VII POSLOVANJE POD TRŽIŠNIM USLOVIMA

Poslovanje pod tržišnim uslovima

Član 36

JKP "Parking servis" Čačak posluje po tržišnim uslovima, radi sticanja dobiti, u skladu sa Zakonom.

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 37

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava redovno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Čačka.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi Javnog preduzeća

Član 38

Organi Javnog preduzeća su:

1) nadzorni odbor;

2) direktor.

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 39

Nadzorni odbor Javnog preduzeća ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Predsednika i članove Nadzornog odbora Javnog preduzeća od kojih je jedan član iz reda zaposlenih, imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim Zakonom, statutom Grada i ovom odlukom.

Član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih predlaže se na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 40

Za predsednika i člana Nadzornog odbora Javnog preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

6) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

7) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa Zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa Programom za dodatno stručno usavršavanje koji utvrđuje Vlada.

Član 41

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru mora ispunjavati uslove iz člana 39. ove odluke, kao i dodatna dva uslova:

1) da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja preduzeća u poslednjih pet godina i

2) da nije član političke stranke.

Član 42

Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u Nadzornom odboru.

Prestanak mandata članova Nadzornog odbora

Član 43

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1) Javno preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim Zakonom;

2) Nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice Javnog preduzeća deluje na štetu Javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

3) se utvrdi da deluje na štetu Javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

4) u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 44

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog preduzeća, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1) ovog člana;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) donosi Statut Javnog preduzeća;

7) nadzire rad direktora;

8) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

9) donosi odluku o raspodeli dobiti Javnog preduzeća, odnosno načinu pokrića gubitka;

10) donosi investicione programe i kriterijume za investiciona ulaganja;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa Zakonom, statutom Javnog preduzeća i ovom Odlukom;

12) donosi odluku o davanju ili oduzimanju prokure;

13) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa Zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

14) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

15) donosi odluku o visini cena usluga;

16) odlučuje o ulaganju kapitala Javnog preduzeća;

17) odlučuje o statusnim promenama Javnog preduzeća;

18) odlučuje o osnivanju zavisnih društava kapitala;

19) odlučuje o smanjenju i povećanju kapitala Javnog preduzeća;

20) odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini udela, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela ili akcija u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;

21) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;

22) donosi Odluku o zaduženju Javnog preduzeća;

23) vrši druge poslove u skladu sa Zakonom, ovom odlukom i Statutom.

Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 6), 9), 14), 15), 19) i 20) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Skupštine grada.

Odluke iz stava 1. tač. 16), 17) i 18) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.

Odluke iz stava 1. tač. 21) i 22)-ako je zaduženje veće od 10% od planiranog godišnjeg prihoda, ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Gradskog veća grada Čačka.

Član 45

Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova svojih članova.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo na odlučivanje o pitanjima iz svog delokruga na direktora ili drugog zaposlenog u Javnom preduzeću.

Član 46

Predsednik i članovi Nadzornog odbora Javnog preduzeća imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visina naknade iz stava 1. ovog člana, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada.

2) Direktor

Član 47

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog Javnog konkursa.

Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Direktor preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Nadležnosti direktora

Član 48

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća;

4) odgovara za Zakonitost rada Javnog preduzeća, za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog preduzeća i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta opštine/grada (subvencije, garancije ili korišćenje drugih sredstva);

9) izvršava odluke Nadzornog odbora;

10) bira izvršne direktore;

11) bira predstavnike Javnog preduzeća u Skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik JKP "Parking servis" Čačak, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Skupštine grada;

12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa Zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

13) donosi akt o sistematizaciji;

14) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;

15) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz delokruga direktora;

16) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa Zakonom, kolektivnim ugovorom i Statutom preduzeća;

17) donosi plan nabavki za tekuću godinu;

18) donosi odluke u postupcima javnih nabavki i nabavki na koje se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama,

19) vrši druge poslove određene Zakonom, ovom odlukom i Statutom Javnog preduzeća.

Uslovi za izbor direktora

Član 49

Za direktora Javnog preduzeća, može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

6) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

7) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

8) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

9) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa Zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Pored propisanih uslova za imenovanje direktora Javnog preduzeća iz stava 1. ovog člana Statutom Javnog preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora preduzeća.

Izvršni direktor

Član 50

Direktor može birati izvršne direktore za vođenje poslova iz određenih oblasti od značaja za uspešno funkcionisanje Javnog preduzeća.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom Javnog preduzeća.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.

Član 51

Za izvršnog direktora Javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

5) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

6) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa Zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Pored uslova iz stava 1. ovog člana, lice koje se bira za izvršnog direktora mora imati tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u javnom preduzeću.

Javno preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom Javnog preduzeća.

Zarada direktora i izvršnog direktora

Član 52

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju, u skladu sa podzakonskim aktom.

Odluku o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost Gradskog veća.

Odluka o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.

Postupak imenovanja direktora

Član 53

Direktor Javnog preduzeća imenuje se nakon sprovedenog Javnog konkursa, u skladu sa Zakonom, podzakonskim aktima, Statutom grada i ovom odlukom.

Javni konkurs sprovodi Komisija za sprovođenje konkursa za izbor direktora.

Komisija jedinice lokalne samouprave ima pet članova, od kojih je jedan predsednik.

Komisiju iz stava 3. ovog člana obrazuje Skupština grada.

Predsednik i članovi komisije ne mogu biti narodni poslanici, odbornici u Skupštini autonomne pokrajine, odbornici u Skupštini grada Čačka, kao ni izabrana, imenovana i postavljena lica u organima Grada.

Član 54

Odluku o sprovođenju Javnog konkursa za izbor direktora Javnog preduzeća donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.

Inicijativu za donošenje odluke iz stava 1. ovog člana može pokrenuti i Nadzorni odbor Javnog preduzeće, preko Gradske uprave.

Gradska uprava dostavlja Gradskom veću tekst oglasa o javnom konkursu.

Oglas o javnom konkursu sadrži naročito: podatke o Javnom preduzeću, poslovima, uslovima za imenovanje direktora Javnog preduzeća, mestu rada, stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere, roku u kome se podnose prijave, podatke o licu zaduženom za davanje obaveštenja o javnom konkursu, adresu na koju se prijave podnose, kao i podatke o dokazima koji se prilažu uz prijavu.

Oglas o javnom konkursu za izbor direktora objavljuje se u Službenom glasniku Republike Srbije, u Službenom listu grada Čačka, u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije, kao i na internet stranici grada Čačka.

Rok za objavljivanje oglasa iz stava 4. ovog člana u Službenom glasniku Republike Srbije ne može biti duži od osam dana od dana donošenja odluke o sprovođenju Javnog konkursa za izbor direktora Javnog preduzeća.

Prijava na javni konkurs za izbor direktora Javnog preduzeća podnosi se u roku od 30 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa u Službenom glasniku Republike Srbije.

Neblagovremene, nerazumljive i prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, Komisija odbacuje zaključkom protiv koga nije dopuštena posebna žalba.

Član 55

Rešenje o imenovanju direktora je konačno.

Rešenje o imenovanju direktora Javnog preduzeća, sa obrazloženjem, objavljuje se u "Službenom glasniku RS", Službenom listu grada Čačka i na internet stranici grada Čačka.

Član 56

Imenovani kandidat dužan je da stupi na funkciju u roku od osam dana od dana objavljivanja rešenja o imenovanju u Službenom glasniku Republike Srbije.

Rok iz stava 1. ovog člana, iz naročito opravdanih razloga, može se produžiti za još osam dana.

Mandat direktora

Član 57

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Ostavka direktora

Član 58

Ostavka se u pisanoj formi podnosi Skupštini grada.

Razrešenje

Član 59

Predlog za razrešenje direktora Javnog preduzeća podnosi Gradsko veće.

Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Javnog preduzeća, preko Gradskog veća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Na osnovu utvrđenih činjenica iz predloga za razrešenje i izjašnjenja direktora ako je dato, Gradsko veće predlaže Skupštini grada donošenje odgovarajućeg rešenja, a može i odustati od svog predloga za razrešenje.

Protiv rešenja o razrešenju žalba nije dopuštena, ali se može voditi upravni spor.

Član 60

Skupština grada može razrešiti direktora Javnog preduzeća pod uslovima predviđenim Zakonom.

Suspenzija direktora

Član 61

Ukoliko u toku trajanja mandata protiv direktora bude potvrđena optužnica, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji direktora Javnog preduzeća.

Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 62

Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Javnog preduzeća po sprovedenom javnom konkursu ili u slučaju suspenzije direktora.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Javnog preduzeća iz člana 50. ove Odluke.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Javnog preduzeća.

IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE

Poremećaji u poslovanju

Član 63

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane Zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog preduzeća;

- ograničenje prava pojedinih delova Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

- druge mere određene Zakonom kojim se određuju delatnosti od opšteg interesa.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti, u skladu sa odlukom Vlade, Skupština grada može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju ili grad Čačak.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 64

U javnom preduzeću pravo na štrajk ostvaruje se u skladu sa Zakonom.

U slučaju da u javnom preduzeću nisu obezbeđeni uslovi za ostvarivanje redovnog procesa rada usled više sile, Skupština grada, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjive posledice, postupa u skladu sa Zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 65

Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća, u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.

Radni odnosi

Član 66

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Javnog preduzeća u skladu sa Zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor Javnog preduzeća mora biti saglasan sa Zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 67

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa Zakonom i propisima donetim na osnovu Zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javnog preduzeća ili ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 68

Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno Zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 69

Javno preduzeće dužno je da na svojoj internet stranici objavi:

1) radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2) organizacionu strukturu;

3) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako Javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;

4) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

6) druge informacije od značaja za javnost.

Dostupnost informacija

Član 70

Dostupnost informacija od Javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama Zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od Javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 71

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 72

Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđena Zakonom.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 73

Javno preduzeće je dužno da Statut i druga opšta akta usaglasi sa Zakonom i ovom odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 74

Predsednik i članovi Nadzornog odbora Javnog preduzeća razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani ukoliko Nadzorni odbor ne donese dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona o javnim preduzećima, odnosno najkasnije do 4. marta 2017. godine.

Član 75

Javno preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa ovom odlukom i Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).

Javno preduzeće uskladiće Statut Javnog preduzeća sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 76

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".