ODLUKAO MESNIM ZAJEDNICAMA NA TERITORIJI GRADA KRUŠEVCA("Sl. list grada Kruševca", br. 9/2019) |
Ovom Odlukom se obrazuju mesne zajednice, određuju njihova područja, utvrđuju poslovi mesne zajednice, organi i organizacija rada organa, način odlučivanja, kao i postupak izbora saveta mesne zajednice, zaštita prava u toku izbora, odnosi sa organima grada i druga pitanja od značaja za rad mesne zajednice na teritoriji grada Kruševca.
Cilj obrazovanja mesnih zajednica
Mesna zajednica se obrazuje radi zadovoljavanja opštih, zajedničkih i svakodnevnih potreba stanovništva na određenom području Grada.
Mesna zajednica može se osnovati i za dva ili više sela.
Mesna zajednica ima svoj statut.
Statutom Mesne zajednice uređuje se: broj članova saveta mesne zajednice; kriterijumi za izbor članova saveta mesne zajednice; postupak za izbor predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice; broj, sastav, nadležnost i mandat stalnih i povremenih radnih tela saveta mesne zajednice; dan mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za njen rad.
Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom grada i ovom Odlukom.
Mesna zajednica ima račun otvoren kod Uprave za trezor.
Predstavljanje i zastupanje mesne zajednice
Predsednik saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana.
Mesna zajednica ima pečat.
Pečat je okruglog oblika sa ispisanim tekstom: Republika Srbija, Grad Kruševac i naziv mesne zajednice.
Naziv mesne zajednice ispisan je na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.
Mesna zajednica ima svoju imovinu koju čine: pokretne stvari, novčana sredstva, kao i prava i obaveze.
Mesna zajednica ima pravo korišćenja na nepokretnostima koje su u javnoj svojini Grada, u skladu sa odlukom Grada.
Savet mesne zajednice je dužan da imovinom iz stava 1. i 2. ovog člana upravlja, koristi i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukama Grada Kruševca, ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice.
II - OBRAZOVANJE MESNIH ZAJEDNICA
Na teritoriji Grada Kruševca obrazuju se mesne zajednice i to:
1. Prva mesna zajednica
Ova mesna zajednica obuhvata deo naseljenog mesta Kruševac u granicama: reka Rasina, Ulica kneza Miloša, ulica Bruski put, Ulica Hajduk Veljkova, Trg Kosturnica, Dositejeva ulica i Vidovdanska ulica do reke Rasine.
2. Mesna zajednica "Bivolje"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Bivolje i deo grada Kruševca uz Bivolje do linije: Vidovdanska ulica od Reke Rasine do Šumadijske ulice, Šumadijska ulica, istočna ograda Kasarne, pruga Stalać-Kraljevo, industrijski kolosek do HI "Župa".
3. Mesna zajednica "Despot Stefan Lazarević"
Ova mesna zajednica obuhvata deo naseljenog mesta Kruševac u granicama: Trg kosovskih junaka, Balkanska ulica, Šumadijska ulica i Vidovdanska ulica do Trga kosovskih junaka.
4. Mesna zajednica "Centar"
Ova mesna zajednica obuhvata deo naseljenog mesta Kruševac i manji deo K.O. Lazarica, u granicama: Trg kosovskih junaka, Gazimestanska ulica, Gazimestanski trg, ulica Jasički put, Zapadna Morava, istočna strana kp: 252, 257, 258/2, 575, 573/1, 524, 523/3, 523/1, 748/1, 767 (sve KO Lazarica), industrijski kolosek, pruga Kraljevo-Stalać, istočna ograda Kasarne i Balkanska ulica.
5. Mesna zajednica "Car Lazar"
Ova mesna zajednica obuhvata deo naseljenog mesta Kruševac i manji deo K. O. Lazarica, u granicama: Trg kosovskih junaka, ulica Majke Jugovića, Njegoševa ulica, Ulica vojvode Mišića, Pećka ulica, Ulica kralja Milutina, Garski potok, Zapadna Morava, Ulica Jasički put, Gazimestanski trg i Gazimestanska ulica do Trga kosovskih junaka.
6. Mesna zajednica "Veselin Nikolić"
Ova mesna zajednica obuhvata deo naseljenog mesta Kruševac u granicama: Trg kosovskih junaka, Vidovdanska ulica, Trg fontana, Dositejeva ulica, Trg Kosturnica, ulica Nikole Tesle, Kosovska ulica, poljski put k.p. 2548, ulica Bagdalski venac, Njegoševa ulica i ulica Majke Jugovića.
7. Mesna zajednica "Bagdala"
Ova mesna zajednica obuhvata deo naseljenog mesta Kruševac i manji deo K.O. Pakašnica, u granicama: Kosovska ulica od Ulice Nikole Tesle, granica kompleksa "Bagdala 3" i kompleksa "Slobodište" do ulice Bagdalski venac, zatim kroz K.O. Pakašnica: međa k. p. 483/3 i k.p. 483/4, put k.p. 427 istočna ivica k.p.: 498, 411/2, 412, 420/1, 401, 232, 233/2, put k.p. 868 do ulice Bagdalski venac i put k.p. 2548 KO Kruševac.
8. Mesna zajednica "Rasadnik"
Ova mesna zajednica obuhvata deo naseljenog mesta Kruševca u granicama: Hajduk Veljkova ulica, ulica Bruski put, granica sa K.O. Mudrakovac, granica sa K.O. Pakašnica, granica kompleksa "Slobodište" i kompleksa "Bagdala 3", Kosovska ulica i Ulica Nikole Tesle.
9. Mesna zajednica "Malo Golovode"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Malo Golovode i deo grada Kruševca do linije; granica sa K.O. Mudrakovac, ulica Bruski put, Ulica kneza Miloša i reka Rasina.
10. Mesna zajednica "Mudrakovac"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Mudrakovac osim dela obuhvaćenog MZ Donji Stepoš.
11. Mesna zajednica "Donja Pakašnica"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Pakašnica osim dela obuhvaćenog Mesnom zajednicom "Bagdala".
12. Mesna zajednica "Lazarica"
Ova mesna zajednica obuhvata deo naseljenog mesta Kruševca, deo K.O. Lazarica i manji deo K.O. Vučak, u granicama: Ulica kralja Milutina, Pećka ulica, ulica Vojvode Mišića do ulice Maričke, granica K.O. Kruševac sa K.O. Pakašnica, granica K.O. Lazarica i K.O. Pakašnica, granica K.O. Lazarica i K.O. Gari, granica K.O. Lazarica i K.O. Vučak sa obuhvatom dela K.O. Vučak ograničenog potokom k.p. 1415 i putem k.p. 1422 do k.p. 9185/3, granica K.O. Lazarica sa K.O. Čitluk i ulica Cara Lazara do Ulice kralja Milutina.
13. Mesna zajednica "Ujedinjene Nacije"
Ova mesna zajednica obuhvata delove naseljenog mesta Kruševac i K.O. Lazarica, u granicama: Ulica cara Lazara, granica K.O. Lazarica sa K.O. Čitluk, Garski potok, pruga i ulica Kralja Milutina i naselje Panjevac.
14. Mesna zajednica "Čitluk"
Ova mesna zajednica obuhvata: naseljeno mesto, odnosno K.O. Čitluk; naseljena mesta Begovo Brdo i Koševi, odnosno deo K.O. Pepeljevac severno od linije: tromeđa potoka Čubura, sa k.p. 387/5 i k.p. 388/4, međa k.p. 388/1 i 386/3, istočna strana parcela sa leve strane puta za Aleksandrovac do kraja k.p. br. 418, desna strana puta za Aleksandrovac, međa k.p. 512/1 i 513/1, 513/1 i 528, 520/1 i 522, 542/2 i 401, 560/2, 560/3, 574 i 575, 607 i 606/1, 647 i 648, 748 i 739, 741 i 748, 778 i 777, put k.p. 4054, jaz k.p. 4040, reka Pepeljuša, seoski put k.p. 1364, seoski put k.p. 4057, međa k.p. 1508 sa 1513, 1500, 1507/2, 1928/1 sa 1989 i 1874 sa 1868/2, tromeđa k.p. 1845/1, 1845/2, K.O. Pepeljevac sa K.O. Mačkovac, zaselak "Đekići" i njemu pripadajući deo K.O. Mačkovac i zaselak "Gornji Koševi" i njemu pripadajući deo K.O. Globoder.
15. Mesna zajednica "Mačkovac"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto odnosno K.O. Mačkovac, izuzev zaseoka "Đekići" i Njemu pripadajućeg dela K.O. Mačkovac i zaseoka "Mali Mačkovac" i njemu pripadajućeg dela K.O. Mačkovac, i obuhvata deo K.O. Globoder u zahvatu mačkovačkog lokalnog puta.
16. Mesna zajednica "Globoder"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Globoder, izuzev zaseoka "Gornji Koševi", i njemu pripadajućeg dela K.O. Globoder i dela K.O. Globoder u zahvatu mačkovačkog lokalnog puta, i obuhvata zaselak "Mali Mačkovac" i njemu pripadajući deo K.O. Mačkovac.
17. Mesna zajednica "Pepeljevac"
Ova mesna zajednica obuhvata: naseljeno mesto Pepeljevac, odnosno deo K.O. Pepeljevac jugozapadno od linije: tromeđe potoka Čubura, sa k.p. 387/5 i k.p. 388/4, međa k.p. 388/1 i 386/3 istočna strana parcela sa leve strane puta za Aleksandrovac do kraja kp. br. 418, desna strana puta za Aleksandrovac, međa k.p. 512/1 i 513/1, 513/1 i 528, 520/1 i 522, 542/2 i 401, 560/2, 560/3, 574 i 575, 607 i 606/1, 647 i 648, 748 i 739, 741 i 748, 778 i 777, put k.p. 4054, jaz k.p. 4040, reka Pepeljuša, seoski put k.p. 1364, seoski put k.p. 4057, međa k.p. 1508 sa 1513, 1500, 1507/2, 1928/1 sa 1989 i 1874 sa 1868/2, tromeđa k.p. 1845/1, 1845/2, K.O. Pepeljevac sa K.O. Mačkovac; naseljeno mesto, odnosno K.O. Vučak izuzev dela prema Lazarici od puta k.p. 1422 i potoka k.p. 1415, naseljeno mesto, odnosno K.O. Lukavac i zaselak "Bekčići" i njemu pripadajući deo K.O. Cerova do potoka.
18. Mesna zajednica "Gari"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto odnosno K.O. Gari i naseljeno mesto, odnosno K.O. Cerova izuzev zaseoka "Bekčići" i njemu pripadajućeg dela K.O. Cerova do potoka.
19. Mesna zajednica "Žabare"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta: Žabare, Trebotin i Mala Vrbnica, odnosno K.O. Trebotin i K.O. Mala Vrbnica.
20. Mesna zajednica "Meševo"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O. Meševo i Doljane.
21. Mesna zajednica "Ćelije"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Ćelije.
22. Mesna zajednica "Majdevo"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta Majdevo i Suvaja, odnosno K.O. Majdevo.
23. Mesna zajednica "Veliki Kupci"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta: Veliki Kupci, Mali Kupci, Grkljane, Štitare i Sebečevac, odnosno K.O.: Kupci, Grkljane, Štitare i Sebečevac.
24. Mesna zajednica "Vitanovac"
Ova mesna zajednica obuhvata: naseljena mesta, odnosno K.O. Jablanica, Vitanovac i Šogolj.
25. Mesna zajednica "Gornji Stepoš"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O.: Gornji Stepoš, Naupare i Šavrane.
26. Mesna zajednica "Donji Stepoš"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O. Donji Stepoš i Lipovac i ulice Heroja Milana Tepića, Vojnika Stojadina Mirkovića i Boška Nikolića i deo ulice Bruski put, koje pripadaju KO Mudrakovac.
27. Mesna zajednica "Velika Lomnica"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta: Velika Lomnica, Buci, Bukovica, odnosno K.O.: Lomnica, Buci i Bukovica.
28. Mesna zajednica "Trmčare"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O: Trmčare, Slatina i Sezemče.
29. Mesna zajednica "Modrica"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Modrica.
30. Mesna zajednica "Kobilje"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O: Veliko Golovode, Kobilje i Stanci i zaselak "Kosa" i njemu pripadajući deo K.O. Lovci.
31. Mesna zajednica "Dvorane"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O: Dvorane, Petina, Poljaci i Lovci, izuzev zaseoka "Kosa" i njemu pripadajućeg dela K.O. Lovci.
32. Mesna zajednica "Zdravinje"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Zdravinje, zaselak "Vlaško Polje" i njemu pripadajući deo K.O. Pozlata i zaselak "Provalija" i njemu pripadajući deo K.O. Belasica.
33. Mesna zajednica "Belasica"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Belasica, izuzev zaseoka "Provalija" i njemu pripadajućeg dela K.O. Belasica.
34. Mesna zajednica "Mala Reka"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta: Mala Reka, Rlica, Srndalje, Zebica i Veliko Krušince, odnosno K.O. Mala Reka, Rlica, Srndalje, Zebica i deo K.O. Krušinci do linije: međna belega broj 4, granica između k.p. 151, 149, 153 i 154, službeni put, seoski put k.p. 1500, međna belega broj 7.
35. Mesna zajednica "Ribare"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta: Ribare, Ribarska Banja, Boljevac, Rosica, Zubovac, Grevci i Malo Krušince, odnosno K.O.: Ribare, Boljevac, Rosica, Zubovac, Grevci i deo K.O. Krušinci do linije: međna belega broj 7, seoski put k.p. 1500, službeni put, granica između k.p. 154, 153, 149 i 151, međna belega broj 4.
36. Mesna zajednica "Veliki Šiljegovac"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta: Veliki Šiljegovac i Bojince, odnosno K.O. Veliki Šiljegovac.
37. Mesna zajednica "Sušica"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O. Crkvina, Sušica i Pozlata izuzev zaseoka "Vlaško Polje" i njemu pripadajućeg dela K.O. Pozlata.
38. Mesna zajednica "Kaonik"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Kaonik.
39. Mesna zajednica "Đunis"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O. Đunis i Jošje.
40. Mesna zajednica "Gaglovo"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O. Mali Šiljegovac i Gaglovo.
41. Mesna zajednica "Bovan"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O. Bovan i Pasjak.
42. Mesna zajednica "Parunovac"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Parunovac.
43. Mesna zajednica "Kapidžija"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta Kapidžija i Dobromir, odnosno K.O. Kapidžija i deo K.O. Tekija do linije: međna belega broj 8, put za Dobromir, međa između k.p. 2337/1, 2336/2, 2329/2, 3568, desna obala reke, put k.p. 2066, put k.p. 4203, k.p. 2476, put k.p. 3507, kao i deo K.O. Tekija do međe između k.p. 4093/2, 4098/5 i 4082 i 4049.
44. Mesna zajednica "Tekija"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto: Tekija odnosno K.O. Tekija izuzev dela obuhvaćenog Mesnom zajednicom Kapidžija do linije: međa k.p. 4049-4089 i 4098/5-4093/2, put k.p. 3507, k.p. 2476, put k.p. 4203, put k.p. 2066, desna obala reke, međa između k.p. 2337/1, 2336/2, 2329/2-3568, put za Dobromir, međna belega broj 8.
45. Mesna zajednica "Dedina"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Dedina.
46. Mesna zajednica "Makrešane"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Makrešane.
47. Mesna zajednica "Šanac"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O Šanac.
48. Mesna zajednica "Jasika"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O.: Jasika, Srnje, Velika Kruševica i Gavez.
49. Mesna zajednica "Kukljin"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Kukljin.
50. Mesna zajednica "Padež"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O. Padež, Vratare i Globare.
51. Mesna zajednica "Krvavica"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta, odnosno K.O. Krvavica i Šašilovac.
52. Mesna zajednica "Bela Voda"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Bela Voda.
53. Mesna zajednica "Konjuh"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljena mesta odnosno, K.O.: Konjuh, Brajkovac, Kamenare, Komorane i Ljubava.
54. Mesna zajednica "Lazarevac"
Ova mesna zajednica obuhvata naseljeno mesto, odnosno K.O. Lazarevac.
Predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice
Predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice mogu podneti najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, najmanje jedna trećina odbornika i Gradsko veće.
Skupština grada odlučuje, uz prethodno pribavljeno mišljenje građana na području na koje se predlog odnosi, o obrazovanju, području za koje se obrazuje, promeni područja i ukidanju mesnih zajednica.
Mišljenje iz prethodnog stava građani daju na zboru građana, u skladu sa Statutom grada.
III - JAVNOST RADA MESNE ZAJEDNICE
Rad organa mesne zajednice je javan.
Javnost rada po pravilu obezbeđuje se:
- preko sredstava javnog informisanja, prezentovanjem odluka i drugih akata javnosti i postavljanjem internet prezentacije;
- organizovanjem javnih rasprava u skladu sa zakonom, Statutom grada Kruševca, odlukama organa Grada i ovom Odlukom;
- i na drugi način utvrđen Statutom mesne zajednice i aktima saveta mesne zajednice.
U mesnim zajednicama osnovanim za više sela, savet mesne zajednice je dužan da obezbedi postavljanje oglasne table u svakom od sela.
Obaveštavanje putem internet prezentacije i društvenih mreža
U cilju ostvarivanja prava građana na istinito, potpuno i blagovremeno obaveštavanje građana po pitanjima od značaja za građane mesne zajednice, mesna zajednica može da otvori zvaničnu internet prezentaciju na kojoj će objavljivati informacije, odluke, izveštaje i druge akte mesne zajednice, kao i vesti od značaja za građane sa područja mesne zajednice.
Obaveštenja i vesti iz stava 1. ovog člana, mogu se realizovati i putem društvenih mreža.
Radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana na svom području, mesna zajednica obavlja sledeće poslove:
1. Obezbeđuje organizovani uticaj građana na funkcionisanje lokalne samouprave;
2. Podstiče, objedinjava i dostavlja nadležnim organima, javnim preduzećima i ustanovama, inicijative i predloge građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa;
3. Učestvuje u izgradnji komunalnih objekata i puteva kada su javna preduzeća investitori tih objekata;
4. Sarađuje na održavanju komunalnih objekata i puteva i u obavljanju komunalnih delatnosti koje je grad poverio javnim preduzećima i drugim preduzećima i preduzetnicima;
5. Stara se i predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti i zaštitu i unapređenje životne sredine;
6. Obezbeđuje održavanje komunalnih objekata i puteva i obavljanje komunalnih delatnosti koje nisu poverene javnim preduzećima i drugim preduzećima i preduzetnicima;
7. Organizuje plovidbu skelom na svom području;
8. Obezbeđuje prostorne i organizacione uslove za kulturno-umetničke aktivnosti građana;
9. Sarađuje na stvaranju uslova za rad predškolske ustanove, osnovne škole i drugih oblika vaspitno-obrazovnog rada sa decom;
10. Stara se o prostornim i organizacionim uslovima za sportske i rekreativne aktivnosti;
11. Sarađuje sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;
12. Sprovodi humanitarne akcije na svom području;
13. Stara se o zaštiti od elementarnih nepogoda i organizovanom otklanjanju ili ublažavanju posledica elementarnih nepogoda, zadovoljavanju potreba i interesa u oblasti civilne zaštite;
14. Uređuje korišćenje pašnjaka i utrina koji su vraćeni selima na korišćenje;
15. Pomaže rad udruženja građana;
16. Sarađuje sa Gradskom upravom i drugim organima lokalne samouprave i državnim organima u vršenju njihovih poslova;
17. Obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.
Mesnoj zajednici se u skladu sa zakonom poveravaju izvorni poslovi Grada određeni ovom i posebnim odlukama Skupštine grada.
Određeni poslovi iz nadležnosti Gradske uprave obavljaju se u mesnim zajednicama.
Poslove iz prethodnog stava kao i način i mesto njihovog vršenja određuje Gradonačelnik, na predlog načelnika Gradske uprave.
Savet mesne zajednice je osnovni predstavnički organ građana na području mesne zajednice.
Izbori za savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava, u skladu sa statutom mesne zajednice i ovom Odlukom.
Svaki poslovno sposoban građanin, sa prebivalištem na području mesne zajednice, koji je navršio 18 godina života, ima pravo da bira i da bude biran u savet mesne zajednice.
Za člana saveta mesne zajednice, može biti izabran punoletan, poslovno sposoban građanin koji ima prebivalište na teritoriji te mesne zajednice.
Predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice bira savet iz reda svojih članova, tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.
Savet mesne zajednice može imati najmanje pet, a najviše 11 članova.
Broj članova saveta utvrđuje se statutom mesne zajednice.
Mandat članova saveta mesne zajednice traje četiri godine.
U skladu sa teritorijalnim principom, u seoskim mesnim zajednicama koje su sastavljene od više sela, svako selo bira svoje članove saveta mesne zajednice, u skladu sa brojem koji je određen u Statutu mesne zajednice.
Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj članova saveta mesne zajednice iz svakog sela.
U seoskim mesnim zajednicama koje su osnovane za jedno selo i u gradskim mesnim zajednicama izbor članova saveta mesne zajednice vrši se po pravilu tako što se utvrđuje jedinstvena izborna lista kandidata za celo područje mesne zajednice.
VI - IZBORI ZA SAVET MESNE ZAJEDNICE
Izbore za savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.
Izbori za članove saveta mesne zajednice moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre kraja mandata članova saveta mesne zajednice kojima ističe mandat.
Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 30 dana, ni više od 45.
Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji.
Odluka o raspisivanju izbora se objavljuje u "Službenom listu grada Kruševca", na zvaničnoj internet prezentaciji grada i na oglasnim tablama u mesnim zajednicama.
Pravo predlaganja kandidata za člana saveta mesne zajednice
Kandidata za člana saveta mesne zajednice predlaže najmanje 10 građana sa biračkim pravom i prebivalištem na području mesne zajednice, odnosno sela ako je mesna zajednica obrazovana za više sela (naseljenih mesta).
Svaki građanin može predložiti samo jednog kandidata za člana saveta mesne zajednice.
Predloženi kandidati daju pisanu izjavu o prihvatanju kandidature.
Organi za sprovođenje izbora su: Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica, birački odbori i Drugostepena izborna komisija.
Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona, Statuta grada Kruševca, odredaba ove Odluke i statuta mesne zajednice.
Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.
Svi organi i organizacije Grada dužni su da pružaju pomoć organima za sprovođenje izbora i da dostavljaju podatke koji su im potrebni za rad.
Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica
Sastav Izborne komisije
Izbornu komisiju čine predsednik i četiri člana koje imenuje Skupština grada, na predlog Komisije za rad mesnih zajednica.
Izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.
Predsednik, članovi i sekretar izborne komisije imaju zamenike.
Članovi Izborne komisije imenuju se na period od četiri godine.
Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije imenuju se lica koja moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje tri godina radnog iskustva u struci.
Članovi Izborne komisije i njihovi zamenici mogu biti građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.
Članovima Izborne komisije i njihovim zamenicima prestaje članstvo u Izbornoj komisiji kad prihvate kandidaturu za člana saveta mesne zajednice.
Izborna komisija vrši sledeće poslove:
1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora;
2) određuje biračka mesta;
3) imenuje članove biračkih odbora;
4) donosi Uputstvo za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Uputstvo);
5) donosi Rokovnik za vršenje izbornih radnji u postupku sprovođenja izbora za članove saveta mesnih zajednica:
6) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;
7) utvrđuje da li su prijave kandidata sačinjene i podnete u skladu sa Uputstvom;
8) proglašava predlog kandidata i utvrđuje izborne liste kandidata;
9) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta, i zapisnički ih predaje biračkim odborima;
10) utvrđuje i objavljuje rezultate izbora za članove saveta mesnih zajednica;
11) podnosi izveštaj Skupštini grada o sprovedenim izborima za članove saveta mesnih zajednica;
Birački odbor čine predsednik i dva člana.
Predsednik i članovi biračkog odbora imaju zamenike.
Birački odbor imenuje Izborna komisija najkasnije deset dana pre dana određenog za održavanje izbora.
Članovi biračkog odbora i njihovi zamenici mogu biti samo građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.
Članovima biračkih odbora i njihovim zame- nicima prestaje članstvo u biračkom odboru kad prihvate kandidaturu za člana saveta mesne zajednice, kao i imenovanjem za člana Izborne i Drugostepene izborne komisije.
Birački odbor neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove u skladu sa Uputstvom i ovom Odlukom.
Birački odbor se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.
Bliža pravila o radu biračkog odbora određuje Izborna komisija donošenjem Uputstva, u roku od pet dana od dana raspisivanja izbora za članove saveta mesne zajednice.
Ograničenja u imenovanju članova biračkog odbora
Isto lice ne može istovremeno da bude član dve biračka odbora.
Članovi biračkog odbora i njihovi zamenici imaju mandat samo za raspisane izbore za člana saveta mesne zajednice.
Članovi i zamenici članova organa za sprovođenje izbora ne mogu biti lica koja su međusobno srodnici po pravoj liniji, bez obzira na stepen srodstva.
Ako je birački odbor sastavljen suprotno odredbi stava 3. ovog člana, birački odbor se raspušta, a izbori, odnosno glasanje se ponavljaju.
Pravo glasa u biračkom odbor ima samo član, a u njegovom odsustvu, zamenik.
Zamenu člana biračkog odbora vrši Izborna komisija najkasnije jedan dan pre dana održavanja izbora.
Prilikom imenovanja i zamene članova biračkog odbora, Izborna komisija će po službenoj dužnosti voditi računa o ograničenjima iz člana 25. ove Odluke.
Drugostepenu izbornu komisiju obrazuje i imenuje Skupština grada na predlog Komisije za rad mesnih zajednica.
Drugostepenu izbornu komisiju čine predsednik i četiri člana.
Drugostepena izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.
Predsednik, najmanje jedan član i sekretar Drugostepene izborne komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje tri godine radnog iskustva u struci.
Predsednik, članovi Drugostepene izborne komisije i sekretar, imenuju se na period od četiri godine i mogu da budu ponovo imenovani.
Drugostepena izborna komisija se obrazuje istovremeno kada i Izborna komisija.
Rad Drugostepene izborne komisije
Drugostepena izborna komisija u drugom stepenu odlučuje o žalbama na rešenje Izborne komisije.
Drugostepena izborna komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova.
Stručna administrativna i tehnička pomoć
Služba mesnih zajednica u saradnji sa Gradskom upravom pruža neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Izborne komisije, Drugostepene izborne komisije i biračkih odbora.
Predlog za člana Saveta mesne zajednice, sa izjavom predloženog kandidata da prihvata kandidaturu, dostavlja se Izbornoj komisiji, na posebnom obrascu, koji propisuje i obezbeđuje Komisija, najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.
Predlagač podnosi predlog na obrascu koji sadrži:
1) ime i prezime kandidata i nadimak, ako ga ima, JMBG, zanimanje, prebivalište, adresa stanovanja i potpis kandidata.
2) ime i prezime birača, JMBG, prebivalište, adresa stanovanja i potpis birača da podržava predlog kandidata za člana Saveta mesne zajednice;
Lice ovlašćeno da podnese predlog je prvi potpisani birač koji podržava predlog kandidata.
Uz predlog se podnosi potvrde o izbornom pravu i prebivalištu kandidata i potvrda nadležnog odeljenja Gradske uprave da birači koji podržavaju kandidata imaju biračko pravo na području mesne zajednice.
Obrasce prijave Izborna komisija je dužna da objavi u roku od pet dana od donošenja odluke o raspisivanju izbora.
Nedostaci u predlogu kandidata
Kada Izborna komisija utvrdi da predlog kandidata nije podnet blagovremeno, doneće zaključak o odbacivanju predloga kandidata.
Kada Izborna komisija utvrdi da predlog kandidata sadrži nedostatke koji su smetnja za njegovo proglašenje, u skladu sa ovom Odlukom, doneće, u roku od 24 časa od prijema predloga kandidata, zaključak kojim se podnosiocu predloga nalaže da, najkasnije u roku od 24 časa od časa dostavljanja zaključka, otkloni te nedostatke. U zaključku se podnosiocu predloga ukazuje na način otklanjanja nedostataka.
Kada Izborna komisija utvrdi da predlog sadrži nedostatke, odnosno ako utvrdi da nedostaci nisu otklonjeni, ili nisu otklonjeni u propisanom roku, doneće u narednih 24 časa odluku o odbijanju proglašenja predloga kandidata.
Proglašenje predloga kandidata
Izborna komisija proglašava predlog kandidata odmah po prijemu predloga, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema predloga.
Odluku o proglašenju predloga kandidata iz stava 1. ovog člana Izborna komisija dostavlja kandidatu bez odlaganja.
Kandidat može odustati od kandidature najkasnije do dana utvrđivanja liste kandidata za člana saveta mesne zajednice.
U slučaju da se za izbore za članove saveta mesne zajednice prijavi manje kandidata od broja članova saveta mesne zajednice koji se bira, Izborna komisija donosi odluku o obustavljanju postupka izbora članova za savet mesne zajednice.
Kada protekne rok za izjavljivanje prigovora na odluku o obustavljanju postupka iz stava 1. ovog člana, Izborna komisija o tome obaveštava predsednika Skupštine grada.
Sadržina izborne liste kandidata
Izborna lista kandidata za izbor članova saveta mesne zajednice, sadrži sve predloge kandidata, sa ličnim imenima svih kandidata i nadimcima ako ih ima i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.
U slučaju da se kandidati za savet mesne zajednice biraju po delovima mesne zajednice, u skladu sa članom 16. ove Odluke, izborna lista kandidata se posebno sačinjava za svaki deo mesne zajednice i sadrži sve predloge kandidata, sa ličnim imenima svih kandidata i nadimcima ako ih ima i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.
Redosled kandidata na izbornoj listi kandidata utvrđuje se prema redosledu njihovog proglašavanja.
Izborna komisija neće utvrditi izbornu listu kandidata za članove saveta mesne zajednice u slučaju ako je broj kandidata manji od broja članova saveta mesne zajednice koji se bira.
Izborna komisija utvrđuje izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice i objavljuje ih u "Službenom listu grada Kruševca", najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora.
Izborna komisija je dužna da izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice objavi i na oglasnoj tabli mesne zajednice i na zvaničnoj internet prezentaciji Grada.
Nadležnost za određivanje biračkih mesta
Izborna komisija određuje i oglašava u "Službenom listu grada Kruševca" i na oglasnoj tabli mesne zajednice biračka mesta na kojima će se glasati na izborima, najkasnije 20 dana pre dana održavanja izbora.
Izborna komisija određuje biračka mesta u saradnji sa Gradskom upravom i mesnim zajednicama.
Način određivanja biračkih mesta
Biračko mesto određuje se za glasanje najmanje 100 birača.
U izuzetnim slučajevima, može se odrediti biračko mesto i za glasanje manje od 100 birača, ako bi, zbog prostorne udaljenosti ili nepovoljnog geografskog položaja, biračima glasanje na drugom biračkom mestu bilo znatno otežano.
Za svako biračko mesto određuje se: broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje s kojeg glasaju birači na tom biračkom mestu.
Upis i promene u biračkom spisku
Gradska uprava vrši upis i promenu podataka u biračkom spisku, sve do njegovog zaključenja, odnosno najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora.
Utvrđivanje i objavljivanje konačnog broja birača
Izborna komisija utvrđuje i objavljuje u "Službenom listu grada Kruševca" konačan broj birača za svaku mesnu zajednicu.
Obaveštenje biračima o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem i adresom biračkog mesta na kome birač glasa, vrši Služba mesnih zajednica, u saradnji sa Gradskom upravom, isticanjem obaveštenja na oglasnoj tabli mesne zajednice i na drugim mestima pogodnim za obaveštenje građana mesne zajednice.
Obaveštenje iz stava 1. ovog člana vrši se najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.
Na izborima za člana Saveta mesne zajednice, birač može da glasa samo jedanput.
Glasanje se vrši zaokruživanjem rednog broja ispred imena i prezimena kandidata i to najviše do broja koji se bira.
Za članove Saveta mesne zajednice izabrani su kandidati koji su dobili najveći broj glasova do broja članova koji se biraju.
Utvrđivanje rezultata izbora po mesnim zajednicama
Po prijemu izbornog materijala sa biračkih mesta, Izborna komisija će u roku od 48 časova od zatvaranja biračkih mesta utvrditi rezultate izbora za svaku mesnu zajednicu i o tome sačinjava zapisnik.
Rezultati izbora se odmah objavljuju u "Službenom listu grada Kruševca", na zvaničnoj internet prezentaciji grada i na oglasnoj tabli mesne zajednice.
Sredstva za sprovođenje izbora obezbeđuju se u budžetu Grada i mogu se koristiti za:
- nabavku, štampanje izbornog materijala,
- naknade za rad članova organa za sprovođenje izbora
- nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala,
- prevozničke, PTT i druge usluge.
Nalogodavci za raspolaganje sredstvima su predsednik i sekretar Izborne komisije, predsednik i sekretar Drugostepene izborne komisije.
Slučajevi i rokovi ponavljanja glasanja za člana Saveta mesne zajednice
Ukoliko dva ili više kandidata dobiju isti broj glasova, a prema broju dobijenih glasova treba da budu izabrani kao poslednji član saveta mesne zajednice, ponavlja se glasanje samo o tim kandidatima.
Kad se utvrdi da je broj glasačkih listića u glasačkoj kutiji veći od broja birača koji su glasali, ili u glasačkoj kutiji nije nađen kontrolni listić, birački odbor se raspušta i imenuje nov, a glasanje na tom biračkom mestu ponavlja se.
U slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana, glasanje se ponavlja u roku od sedam dana od dana održavanja izbora, na način i po postupku utvrđenim za sprovođenje izbora.
U slučaju ponavljanja glasanja, konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.
Svaki birač i kandidat za člana Saveta mesne zajednice ima pravo na zaštitu izbornog prava, po postupku utvrđenom ovom Odlukom.
Birač i kandidat za člana Saveta mesne zajednice, ima pravo da podnese prigovor Izbornoj komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja, sprovođenja izbora, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.
Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.
Rok za odlučivanje po prigovoru
Izborna komisija doneće odluku u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti ga podnosiocu prigovora.
Ako Izborna komisija usvoji podneti prigovor, poništiće odluku ili radnju.
Protiv odluke Izborne komisije, može se izjaviti žalba Drugostepenoj izbornoj komisiji u roku od 24 časa od dostavljanja odluke komisije, a preko komisije.
Izborna komisija dužna je da Drugostepenoj izbornoj komisiji dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje od prijema žalbe, a po potrebi i izjašnjenje.
Drugostepena izborna komisija je dužna da donese odluku po žalbi najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema žalbe sa spisima.
Odluka Drugostepene izborne komisije
Ako Drugostepena izborna komisija usvoji žalbu, poništiće odluku ili radnju u postupku predlaganja kandidata, odnosno u postupku izbora za člana Saveta mesne zajednice ili će poništiti izbor člana Saveta mesne zajednice.
Kada nađe da osporenu odluku treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, Drugostepena izborna komisija može svojom odlukom meritorno rešiti izborni spor. Odluka Drugostepene izborne Komisije u svemu zamenjuje poništeni akt.
Odluka Drugostepene komisije po žalbi je konačna.
Ako je po žalbi poništena radnja u postupku izbora ili izbor člana Saveta mesne zajednice, Izborna komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi u roku od sedam dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim ovom odlukom za sprovođenje izbora.
Ponovne izbore raspisuje Izborna komisija.
Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.
U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.
Rok se računa od dana donošenja odluke o poništavanju izbora.
VII - KONSTITUISANJE SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Konstituisanje Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice konstituiše se nakon utvrđivanja konačnih rezultata izbora.
Sazivanje konstitutivne sednice Saveta mesne zajednice
Prvu konstitutivnu sednicu Saveta mesne zajednice saziva predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, tako da dan održavanja sednice bude najkasnije u roku od 15 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, a ako on to ne učini, sednicu saziva najstariji novoizabrani član Saveta.
Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji član Saveta mesne zajednice.
Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.
Predsednik i zamenik predsednika Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika koje biraju članovi Saveta na konstitutivnoj sednici.
Predsednik saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pisanoj formi izvrši primopredaju popisa imovine sa svim pravima i obavezama mesne zajednice na dan primopredaje.
VIII - NADLEŽNOST SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Savet mesne zajednice:
1. donosi statut mesne zajednice;
2. donosi finansijski plan mesne zajednice i programe razvoja mesne zajednice;
3. usvaja godišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice;
4. bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;
5. predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice;
6. pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa Grada;
7. sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama u pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice;
8. imenuje svog predstavnika na svim zborovima građana, izvršava odluke i sprovodi zaključke zborova građana;
9. obrazuje komisije, odbore i druga radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom i statutom mesne zajednice;
10. učestvuje u organizovanju protivpožarne zaštite, zaštite od elementarnih nepogoda i drugim vanrednim situacijama u cilju otklanjanja i ublažavanja posledica;
11. sarađuje sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;
12. organizuje razne oblike humanitarne pomoći na svom području;
13. konstatuje prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice kome je prestao mandat u slučajevima iz člana 58. stav 1. tačka 2. do 6. ove Odluke i pokreće inicijativu za izbor novog člana Saveta mesne zajednice;
14. donosi Poslovnik o svom radu;
15. vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene statutom Grada, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisima.
Raspuštanje saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:
1) ne zaseda duže od tri meseca;
2) ne izabere predsednika saveta u roku od mesec dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora za članove saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke;
3) ne donese finansijski plan u roku određenom odlukom Skupštine grada.
Odluku o raspuštanju saveta mesne zajednice donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća koje vrši nadzor nad zakonitošću akata.
Predsednik Skupštine grada, raspisuje izbore za savet mesne zajednice, u roku od 15 dana od stupanja na snagu odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice, s tim da od datuma raspisivanja izbora do datuma održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.
Do konstituisanja saveta mesne zajednice, tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavlja poverenik Grada koga imenuje Skupština grada, istovremeno sa donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice.
Obavljanje administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova
Grad pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova preko službe koju osniva Skupština grada.
IX - PRESTANAK MANDATA ČLANOVA SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Prestanak mandata članu saveta mesne zajednice
Članu saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:
1) donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice;
2) ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;
3) ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;
4) ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice;
5) ako nastupi smrt člana saveta mesne zajednice;
6) podnošenjem ostavke;
Ostavka člana saveta mesne zajednice
Član saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici saveta, a između dve sednice podnosi je u formi overene pisane izjave.
Posle podnošenja ostavke, savet mesne zajednice bez odlaganja, na samoj sednici (usmena ostavka) ili na prvoj narednoj sednici (pisana ostavka) konstatuje da je članu saveta prestao mandat i o tome odmah obaveštava predsednika Skupštine grada.
Ukoliko članu saveta prestane mandat nastupanjem slučaja iz člana 58. stav 1. tačka 2) do 6) ove Odluke, član saveta postaje prvi kandidat na listi koji je dobio najveći broj glasova posle poslednjeg izabranog kandidata, uz njegovu pisanu saglasnost.
Predsednik Skupštine grada može raspisati izbore za nedostajući broj članova saveta kojima je prestao mandat u smislu člana 58. stav 1 tačka 2) do 6) ove Odluke, ukoliko na izbornoj listi nema kandidata, a dužan je da ih raspiše ako prestane mandat najmanje 1/2 članova saveta u roku od 15 dana od dana prestanka mandata.
X - STALNA I POVREMENA RADNA TELA
Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.
Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.
XI - SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE
Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:
- sredstava utvrđenih odlukom o budžetu grada, posebno za svaku mesnu zajednicu;
- sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom;
- donacija, poklona i drugih zakonom propisanih načina;
- prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću;
- drugih sredstava za rad mesne zajednice propisanih zakonom.
Savet mesne zajednice donosi finansijski plan na koji saglasnost daje Gradsko veće.
Finansijski plan mesne zajednice mora biti u skladu sa Odlukom o budžetu Grada.
Finansijski plan i završni račun
Mesna zajednica donosi finansijski plan u skladu sa budžetom Grada.
U finansijskom planu mesne zajednice iskazuju se prihodi i rashodi mesne zajednice.
Finansijski plan se donosi za jednu kalendarsku godinu u roku od 30 dana od dana usvajanja odluke o budžetu Grada.
Na finansijski plan mesne zajednice saglasnost daje Gradsko veće, u skladu sa odlukom o budžetu.
Savet mesne zajednice usvaja završni račun po isteku kalendarske godine.
Finansijski plan i završni račun mesne zajednice objavljuje se na zvaničnoj internet prezentaciji grada i mesne zajednice.
Naredbodavac za isplatu sredstava mesne zajednice je predsednik Saveta mesne zajednice.
Izveštaj o radu mesne zajednice
Savet mesne zajednice je dužan da najkasnije do 30. marta tekuće godine, dostavi Gradskom veću i Skupštini grada izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prethodnu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je Grad preneo.
Kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice vrše Gradska uprava, kao i budžetska inspekcija Grada.
XII - SARADNJA SA DRUGIM MESNIM ZAJEDNICAMA I ORGANIZACIJAMA
Saradnja sa drugim mesnim zajednicama
Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji Grada ili druge opštine ili grada.
Odluku o saradnji iz stava 1. ovog člana donosi savet mesne zajednice i dostavlja je Gradskom veću.
XIII - NADZOR NAD RADOM I AKTIMA MESNE ZAJEDNICE
Gradsko veće pokrenuće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice pred Ustavnim sudom, ako smatra da taj akt nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom.
Gradonačelnik je dužan da obustavi od izvršenja opšti akt mesne zajednice za koji smatra da nije saglasan Ustavu ili zakonu, rešenjem koje stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".
Rešenje o obustavi od izvršenja prestaje da važi ako Gradsko veće u roku od pet dana od objavljivanja rešenja ne pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta.
Kada Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u saglasnosti sa statutom, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisom, ukazaće na to savetu mesne zajednice radi preduzimanja odgovarajućih mera.
Ako savet mesne zajednice ne postupi po predlozima organa iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće poništiće opšti akt mesne zajednice rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu grada Kruševca".
Gradsko veće, predlaže gradonačelniku obustavljanje finansiranja aktivnosti mesne zajednice u kojima se finansijska sredstva ne koriste u skladu sa finansijskim planom mesne zajednice, odlukom o budžetu ili zakonom.
XIV - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Mesne zajednice osnovane u skladu sa Odlukom o mesnim zajednicama ("Službeni list grada Kruševca", br. 10/08, 8/09) nastavljaju sa radom i dužne su da u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usklade svoje statute sa Statutom grada i ovom Odlukom.
Sprovođenje novih izbora za savete mesnih zajednica
Izbori za Savet mesne zajednice, u skladu sa ovom Odlukom i usklađenim statutom mesne zajednice, sprovešće se od narednih redovnih izbora za članove saveta mesnih zajednica.
Do sprovođenja izbora iz stava 1. ovog člana, savet mesne zajednice i mesni odbori nastavljaju sa radom do isteka mandata.
Prestanak važenja Odluke o mesnim zajednicama
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama ("Službeni list grada Kruševca", br. 10/08 i 8/09).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".