ODLUKAO UPRAVLJANJU KOMUNALNIM OTPADOM NA TERITORIJI GRADA SMEDEREVA("Sl. list grada Smedereva", br. 3/2019) |
Ovom Odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti - upravljanje komunalnim otpadom (u daljem tekstu: komunalna delatnost) na teritoriji grada Smedereva (u daljem tekstu: Grad), iznošenje komunalnog otpada i postupanje sa otpadnim materijama, prava i obaveze privrednog subjekta koji obavlja komunalnu delatnost i korisnika usluga, način naplate cene za iznošenje i deponovanje otpada, obaveze vršioca komunalne delatnosti u slučaju neplaniranih i planiranih prekida u obavljanju komunalne delatnosti, nadzor, kaznene odredbe, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje komunalne delatnosti.
Komunalna delatnost iz člana 1. ove Odluke obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, njegovo odvoženje, tretman i bezbedno odlaganje uključujući upravljanje, održavanje, saniranje i zatvaranje deponija, kao i selekciju sekundarnih sirovina i održavanje, njihovo skladištenje i tretman.
Komunalnu delatnost na teritoriji Grada obavlja javno preduzeće koje je Grad osnovao za obavljanje ove delatnosti, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, Odlukom o osnivanju, Statutom i ovom Odlukom, a istu može da obavlja i drugo privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt, u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: Preduzeće).
Komunalna delatnost vrši se na način kojim se obezbeđuje najmanji rizik po ugrožavanje života i zdravlja ljudi i životne sredine, kontrolom i merama smanjenja:
1. zagađenja voda, vazduha i zemljišta;
2. opasnosti po ljude, biljni i životinjski svet;
3. opasnosti od nastajanja udesa, eksplozija ili požara;
4. negativnih uticaja na predele i prirodna dobra posebnih vrednosti;
5. nivoa buke i neprijatnih mirisa.
Vrste otpada, u smislu ove Odluke, su:
1. komunalni otpad - otpad iz domaćinstava (kućni otpad), kao i drugi otpad koji je zbog svoje prirode ili sastava sličan otpadu iz domaćinstva;
2. komercijalni otpad - otpad koji nastaje u preduzećima, ustanovama i drugim institucijama koje se u celini ili delimično bave trgovinom, uslugama, kancelarijskim poslovima, sportom, rekreacijom ili zabavom, osim otpada iz domaćinstava i industrijskog otpada;
3. industrijski otpad - otpad iz bilo koje industrije ili sa lokacije na kojoj se nalazi industrija, osim jalovine i pratećih mineralnih sirovina iz rudnika i kamenoloma;
4. neopasan otpad - otpad koji nema karakteristike opasnog otpada;
5. opasan otpad - otpad koji po svom poreklu, sastavu ili koncentraciji opasnih materija može prouzrokovati opasnost po životnu sredinu i zdravlje ljudi i ima najmanje jednu od opasnih karakteristika utvrđenih posebnim propisima, uključujući i ambalažu u koju je opasan otpad bio ili jeste upakovan;
6. kabasti otpad - otpad iz domaćinstva koji se po svojoj veličini ne može odlagati u posude za sakupljanje otpada (aparati bele tehnike, nameštaj, delovi sanitarne opreme i drugo);
7. otpad od građenja i rušenja (u daljem tekstu: građevinski otpad) - otpad koji nastaje u toku obavljanja građevinskih radova na gradilištima ili pripremnih radova koji prethode građenju objekata, kao i otpad nastao usled rušenja ili rekonstrukcije objekata, a obuhvata neopasan i opasan otpad od građenja i rušenja i to:
1) neopasan otpad od građenja i rušenja koji ne sadrži opasne materije, a koji je po svom sastavu sličan komunalnom otpadu,
2) opasan otpad od građenja i rušenja koji zahteva posebno postupanje, odnosno koji ima jednu ili više opasnih karakteristika koje ga čine opasnim otpadom, a na koje se primenjuju posebni propisi;
8. baštenski otpad - biorazgradivi otpad (trava, suvo lišće i sitno granje, slama i seno, iglice četinara, strugotine, opiljci drveta, ostaci od cveća i raznog baštenskog bilja).
II IZNOŠENJE KOMUNALNOG OTPADA I POSTUPANJE SA OTPADNIM MATERIJAMA
Iznošenje i odlaganje komunalnog i komercijalnog otpada (u daljem tekstu: komunalni otpad) koji nastaje kod korisnika stambenog i poslovnog prostora vrši Preduzeće.
Preduzeće je dužno da:
1. iznosi komunalni otpad iz stambenog i poslovnog prostora;
2. obnavlja, održava i zamenjuje posude za odlaganje komunalnog otpada nabavljene iz budžetskih ili sredstava Preduzeća;
3. uklanja kabasti i baštenski otpad u skladu sa nalozima odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije, kao i po pozivu korisnika usluga uz novčanu naknadu.
Svi vlasnici i korisnici stambenog ili poslovnog prostora (otvorenog ili zatvorenog), fizička lica, pravna lica, preduzetnici, organizacije, ustanove i dr. (u daljem tekstu: korisnici usluga) dužni su da sakupljaju i odlažu komunalni otpad na propisan način i bez izuzetka podležu obavezi organizovanog iznošenja komunalnog otpada, bez obzira da li su o tome sklopili poseban ugovor sa Preduzećem i da li poseduju tipsku posudu za odlaganje komunalnog otpada, uz plaćanje novčane naknade za izvršene usluge.
Korisnici usluga u naseljenim mestima seoskog karaktera imaju obavezu plaćanja novčane naknade za izvršene usluge nakon obezbeđivanja organizovanog iznošenja i deponovanja komunalnog otpada od strane Preduzeća.
Korisnici usluga su obavezni da pribave tipske posude za odlaganje komunalnog otpada, o svom trošku.
Korisnici usluga mogu biti oslobođeni obaveze iz stava 1. ovog člana u slučajevima kada u postupku inspekcijskog nadzora bude utvrđeno:
1. da specijalizovano vozilo za iznošenje komunalnog otpada ne može da priđe mestu sa kojeg se odnosi komunalni otpad;
2. da nije moguće postaviti posudu za odlaganje komunalnog otpada na bilo koje mesto u blizini korisnika usluga;
3. da se postavljanjem posude za odlaganje komunalnog otpada ometa pešački i drugi saobraćaj i ruži estetski izgled Grada;
4. da je iz drugih opravdanih razloga najcelishodnije da se komunalni otpad iznosi u plastičnim vrećama, tipskim vrećama, ili na drugi pogodniji način propisan ovom Odlukom.
U slučajevima iz stava 2. ovog člana, rešenje o načinu odlaganja komunalnog otpada donosi odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije, po prethodno pribavljenom mišljenju Preduzeća.
Komunalni otpad, kao i ostale vrste otpada, ne smeju se uništavati, spaljivati, zakopavati, iznositi, razbacivati i odlagati na posedima u privatnoj svojini, površinama javne namene i površinama u javnom korišćenju.
Zabranjeno je odlagati sve vrste otpada osim komunalnog, u posude za odlaganje komunalnog otpada.
Ostale vrste otpada osim komunalnog, moraju se čuvati u svom posedu sve do njegovog odnošenja, na trošak vlasnika.
Korisnik usluga ne sme u posudu za odlaganje komunalnog otpada sipati tečnost, žar, paliti vatru ili posudu držati u blizini vatre.
Zabranjeno je odlagati komunalni otpad u korpe za otpatke - đubrijere.
Privredni subjekti i fizička lica kod kojih u obavljanju privredne i druge delatnosti nastaje otpad koji ima upotrebnu vrednost i koji može da se koristi kao sekundarna sirovina, dužni su da sa tim otpadom postupaju u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravljanje otpadom i podzakonskim aktima.
Privredni subjekti i fizička lica kod kojih u obavljanju privredne i druge delatnosti nastaje opasan otpad, dužni su da sa tim otpadom postupaju u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravljanje otpadom i podzakonskim aktima.
Zabranjeno je mešati opasan otpad sa komunalnim otpadom.
Preduzeće je dužno da posebno planira način iznošenja komunalnog, kabastog i baštenskog otpada i da u saradnji sa mesnim zajednicama i na njihov zahtev, organizuje periodične akcije njegovog iznošenja.
Preduzeće je dužno da raspored iznošenja otpada iz stava 1. ovog člana blagovremeno objavi na svojoj internet stranici.
Korisnik usluga može sopstvenim prevozom izvršiti odvoženje komunalnog, kabastog, baštenskog i građevinskog otpada na deponiju, uz plaćanje naknade za deponovanje utvrđene cenovnikom Preduzeća.
Postavljanje posuda za odlaganje komunalnog otpada
Posude za odlaganje komunalnog otpada moraju biti tipizirane po izgledu i zapremini i podesne za iznošenje otpada specijalizovanim vozilom.
U tipizirane posude spadaju:
1. kante;
2. kontejneri zapremine 1,1 m³;
3. posude zapremine 5 m³;
4. posude za prikupljanje građevinskog, kabastog i baštenskog otpada;
5. druge posude čiji tip utvrdi Preduzeće prema konkretnim potrebama;
6. posude za selektivno odlaganje komunalnog otpada;
7. podzemne posude za odlaganje komunalnog otpada.
Za pravna lica i preduzetnike koji obavljaju određenu delatnost, tip posude se određuje i na osnovu te vrste delatnosti, kao i na osnovu količine otpada koja se javlja u procesu rada.
U slučajevima izvođenja građevinskih radova na izgradnji, rekonstrukciji, dogradnji, sanaciji ili adaptaciji objekta, investitor je dužan da sa Preduzećem sklopi ugovor o postavljanju posude za otpad odgovarajućeg gabarita, radi iznošenja građevinskog i sličnog otpada, uz odgovarajuću naknadu.
Tip i broj posuda za odlaganje komunalnog otpada određuje Preduzeće.
Lokacija posuda za odlaganje komunalnog otpada koje se postavljaju na površine javne namene i površine u javnom korišćenju, određuje se na osnovu mišljenja Javnog preduzeća Urbanizam Smederevo, Smederevo (u daljem tekstu: JP Urbanizam).
Domaćinstva i drugi proizvođači komunalnog otpada su u obavezi da vrše selekciju komunalnog otpada radi reciklaže, nakon obezbeđivanja uslova za prijem selektovanog otpada od strane Preduzeća.
U slučaju oštećenja posuda za odlaganje komunalnog otpada koje su u vlasništvu korisnika usluge, a koja nastanu prilikom pražnjenja posuda, krivicom Preduzeća, kao davaoca usluge, Preduzeće je dužno da izvrši popravku posuda, a ako to nije moguće, nabavku nove posude.
Nakon isteka roka od dve godine, računajući od dana nabavke za kante za individualna domaćinstva, a nakon četiri godine za ostale posude za odlaganje otpada, Preduzeće se oslobađa obaveze iz stava 1. ovog člana.
Komunalni otpad se može odlagati i u plastičnim vrećama ili tipskim vrećama odgovarajuće zapremine, na osnovu mišljenja Preduzeća i odobrenja odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije.
Preduzeće utvrđuje vreme i mesto iznošenja, sabiranja i odnošenja komunalnog otpada, o čemu je dužno da blagovremeno obavesti korisnike usluga.
Komunalni otpad iz centralnih delova naseljenog mesta Smederevo koji se odlaže u plastičnim vrećama, ili tipskim vrećama odgovarajuće zapremine, iznosi se u periodu koji odredi Preduzeće, uz saglasnost odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije i ne sme se zadržavati na površini javne namene i površini u javnom korišćenju van utvrđenog vremenskog perioda.
Korisnici usluga iz stava 3. ovog člana obavezni su da poseduju propisanu vrstu vreća odgovarajuće zapremine, da ih uredno vežu i spakuju i do iznošenja obezbede od oštećenja i rasipanja sadržaja.
Zabranjeno je korisnicima usluga iz stava 3. ovog člana iznošenje komunalnog otpada na površinu javne namene i površinu u javnom korišćenju van utvrđenog vremena za centralne delove naseljenog mesta Smederevo iz stava 3. ovog člana i u drugačijoj ambalaži od one propisane u stavu 1. ovog člana.
Komunalni otpad iz ostalih delova naseljenog mesta Smederevo koji se, po odobrenju odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije, odlaže u plastičnim vrećama, ili tipskim vrećama odgovarajuće zapremine, iznosi se na način i po postupku utvrđenom za iznošenje iz tipiziranih posuda.
Prilikom izgradnje novih objekata, mesto za odlaganje komunalnog otpada treba obezbediti na način predviđen projektno-tehničkom dokumentacijom, u sklopu građevinske parcele.
Za novoizgrađene objekte, kao i kod postavljanja privremenih objekata, nabavku tipiziranih posuda za odlaganje komunalnog otpada vrši investitor na svoj trošak.
Ukoliko komunalni inspektor, na licu mesta, utvrdi da objekti u funkciji poseduju odgovarajući prostor, a posude za odlaganje komunalnog otpada nisu postavljene, naložiće postavljanje istih na trošak investitora, odnosno vlasnika ili korisnika objekta, na mesto koje je za to predviđeno projektno-tehničkom dokumentacijom.
Ako mesto za postavljanje posuda nije određeno, komunalni inspektor će odrediti takvo mesto, uz prethodno pribavljeno mišljenje Preduzeća i JP Urbanizam.
Kada postojeće mesto za postavljanje posuda za odlaganje komunalnog otpada nije funkcionalno (smećare i prostori kojima nije omogućen prilaz za pražnjenje komunalnog otpada i slično) ili ako se u postupku inspekcijskog nadzora utvrdi da postavljene posude estetski ruže izgled Grada, ometaju pešački i drugi saobraćaj, zaklanjaju saobraćajnu signalizaciju, prouzrokuju formiranje "divljih deponija" ili na pojedinim mestima postoji potreba za povećanjem broja posuda, kao i iz drugih važnih razloga, odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije će rešenjem utvrditi mesto, način i rok u kome će ove posude biti izmeštene, po prethodno pribavljenom mišljenju Preduzeća i JP Urbanizam.
Zabranjeno je premeštati posude za odlaganje komunalnog otpada na drugo mesto bez odobrenja odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije.
Izuzetno, u slučajevima kada u neposrednoj blizini poslovnog, privremenog i sličnog objekta nije moguće obezbediti mesto za postavljanje nove posude za odlaganje komunalnog otpada ili komunalnog otpada u vrećama, vlasniku ili korisniku tog objekta odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije može odobriti da komunalni otpad odlaže na drugi način, u skladu sa propisima, a po pribavljenom mišljenju Preduzeća.
U slučaju potrebe da se mesta na površinama javne namene i površinama u javnom korišćenju na kojima su postavljene posude za odlaganje komunalnog otpada, urede i ograde (boksevima, "živom ogradom", ogradama od drugog materijala, stubovima, lancima i dr.) kako se ne bi ružio estetski izgled Grada, raznosio komunalni otpad, ometao saobraćaj, zauzimao parking prostor i slično, odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije će naložiti Preduzeću da, na trošak Grada, izvrši uređenje mesta po prethodno pribavljenom mišljenju JP Urbanizam.
Uređenje mesta se vrši tako da se obezbedi pogodan pristup vozilima za iznošenje komunalnog otpada (nivelacija terena u nivou pristupnog puta, onemogućavanje parkiranja vozila trećih lica i sl.).
Novi korisnici usluga, kao i vlasnici, odnosno investitori stambenih, stambeno-poslovnih, poslovnih i drugih objekata, dužni su da nabave odgovarajuće posude za odlaganje komunalnog otpada, da iste održavaju i zamenjuju na svoj trošak.
Ako novi korisnik usluge ne postupi u skladu sa odredbom stava 1. ovog člana, Preduzeće može, po nalogu odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije, da nabavi odgovarajuću posudu i postavi je na odgovarajuće mesto na trošak korisnika usluge.
Pranje i dezinfekciju posuda za odlaganje komunalnog otpada vrši Preduzeće, na svoj trošak.
Iznošenje i prenos komunalnog otpada
Ukoliko se posude nalaze na mestima gde njihovo pražnjenje izaziva ometanje ili zastoj u saobraćaju Preduzeće je dužno da njihovo pražnjenje organizuje u vremenu van vršnih sati saobraćaja.
Svi korisnici usluga iznošenja komunalnog otpada dužni su da u danima i vremenu određenom za njegovo iznošenje iznesu posude ispred svojih stambenih ili poslovnih objekata na površinu javne namene ili površinu u javnom korišćenju, tako da ne ugrožavaju bezbedno i nesmetano odvijanje pešačkog i kolskog saobraćaja.
Prilikom iznošenja komunalnog otpada, Preduzeće je dužno da vodi računa da se isti ne rasipa, da se ne podiže prašina, da se nepotrebno ne šire neprijatni mirisi, da se ne prljaju i ne oštećuju prostorije i površine na kojima su smeštene posude, ili se kroz njih iznose, kao i da se same posude ne oštećuju.
Po iznošenju komunalnog otpada iz zatvorenih smećara, Preduzeće je dužno da prostorije očisti, opere i dezinfikuje, a spoljne prostore (bokseve, platoe, mesta za posude i dr.) očisti i uredi.
Po pražnjenju, Preduzeće je dužno da posude vrati na svoja mesta.
Postupanje sa iznetim komunalnim otpadom i otpadnim materijama
Način daljeg postupanja sa iznetim komunalnim otpadom utvrđuje svojim odlukama Skupština grada Smedereva (u daljem tekstu: Skupština grada) u skladu sa zakonom i opredeljenom strategijom upravljanja komunalnim otpadom.
Ukoliko se komunalni otpad uklanja deponovanjem (odlaganjem), njegovo iznošenje se vrši na mesta (u daljem tekstu: deponija) koja su, na osnovu plana, programa i odluke Skupštine grada, određena za tu namenu.
Korišćenje, održavanje, uređivanje i čuvanje deponija, kao i prilaza i ulaza u istu, obezbeđuje Preduzeće.
Preduzeće je dužno da redovno održava prilazni put i ulaz u deponiju, da ga redovno čisti i pere najmanje jednom nedeljno i da vodi računa da vozilo prilikom izlaska sa deponije bude temeljno očišćeno, kako ne bi raznosilo nečistoću po površinama javne namene i površinama u javnom korišćenju.
Mesto na kojem se vrši odlaganje komunalnog otpada mora biti snabdeveno instalacijama (opremom) za pranje i dezinfikovanje vozila i uređeno na način kojim se sprečava rasipanje sadržaja i širenje neprijatnih mirisa.
Odlaganje zemlje i sličnog materijala (ali ne i otpada) se privremeno može vršiti na terene koji se ravnaju i nivelišu dok za tim postoji potreba (privremene deponije zemlje i šuta) ili pored deponije radi korišćenja u postupku sanacije deponije, na osnovu odobrenja odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije i uz prethodno pribavljeno mišljenje odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove urbanizma.
Odlukom Skupštine grada može se formirati deponija zemlje i građevinskog otpada.
U slučaju postupanja suprotno odredbi stava 1. ovog člana, izvršenje će sprovesti odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije preko drugog lica, na trošak izvršenika.
Sva domaćinstva, kao i lica koja u naseljenim mestima seoskog karaktera obavljaju privrednu i drugu delatnost, dužna su da komunalni otpad, do organizovanog iznošenja od strane davaoca usluga, odlažu na prostor koji se u svakom naseljenom mestu seoskog karaktera, privremeno koristi za odlaganje komunalnog otpada.
Do prostora definisanog u stavu 1. ovog člana, komunalni otpad se može prevoziti ličnim prevozom, a prevoznik je dužan da sadržaj obezbedi od rasipanja.
Po formiranju nove gradske deponije i njenog stavljanja u funkciju, prostor definisan u stavu 1. ovog člana u naseljenim mestima seoskog karaktera stavlja se van funkcije, a Preduzeće će komunalni otpad iz ovih mesta iznositi na gradsku deponiju.
Zabranjeno je uništavanje, spaljivanje, razbacivanje i zakopavanje komunalnog otpada u privatnim posedima, kao i na površinama javne namene i površinama u javnom korišćenju.
III NAČIN NAPLATE CENE ZA IZNOŠENJE I DEPONOVANJE OTPADA
Preduzeću pripada naknada na ime izvršenih usluga koja se utvrđuje na osnovu:
1. vrste korisnika usluga (domaćinstva, preduzetnici, pravna lica i drugi privredni subjekti);
2. površine stambenog objekta (za domaćinstva);
3. vrste delatnosti, površine otvorenog i zatvorenog prostora, broja zaposlenih (preduzetnici, pravna lica i drugi privredni subjekti).
U cilju efikasnije naplate usluga dva ili više davalaca usluga ili javnih preduzeća, može se organizovati jedinstvena naplata.
Obavezi plaćanja naknade na ime organizovanog iznošenja i deponovanja komunalnog otpada kao opštoj obavezi podležu svi korisnici usluga organizovanog iznošenja komunalnog otpada na teritoriji Grada, bez obzira da li su o tome zaključili poseban ugovor sa davaocem usluga.
Korisnik usluge plaća utvrđenu naknadu na osnovu dostavljenog mesečnog računa. Rok za reklamaciju računa je do 30. u mesecu u kom je primljen račun.
Korisnik usluge - fizičko lice ima pravo da privremeno otkaže korišćenje usluge iznošenja komunalnog otpada, pod uslovom da stambeni prostor ne koristi duže od mesec dana, najkasnije 15 dana pre privremenog prestanka korišćenja usluga, isključivo pismenim putem.
Korisnik usluge - privredni subjekt ima pravo da privremeno otkaže korišćenje usluge iznošenja komunalnog otpada, pod uslovom da priloži rešenje Agencije za privredne registre o privremenom prekidu delatnosti, najkasnije 10 dana pre privremenog prestanka korišćenja usluga, isključivo pisanim putem.
Ukoliko se inspekcijskim nadzorom utvrdi da fizičko lice, odnosno privredni subjekt, iako je otkazao korišćenje usluge, koristi stambeni prostor odnosno obavlja privrednu delatnost, isti je dužan da plati uslugu iznošenja komunalnog otpada za mesec u kome je utvrđeno korišćenje usluge.
Korisnik usluge koji nije odjavio korišćenje stana, stambenog ili poslovnog objekta ili prostorije, ostaje nosilac obaveza i dužan je da redovno plaća naknadu.
Preduzeće i korisnik usluge mogu zaključiti ugovor o međusobnim pravima i obavezama u vršenju usluge iznošenja komunalnog otpada, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
Ukoliko Preduzeće ne zaključi pojedinačne ugovore sa korisnicima usluge, smatra se da je ugovorni odnos nastao početkom pružanja komunalne usluge, kada nastaje obaveza korisnika da plaća naknadu za pruženu uslugu.
Korisnik stana, stambenog ili poslovnog objekta, prostorije ili prostora gde nastaje otpad, dužan je da Preduzeću podnese prijavu za korišćenje usluga u roku od 10 dana od dana:
1. zaključenja ugovora o kupoprodaji ili zakupu;
2. sticanja nasleđem ili poklonom;
3. zasnivanja državine, tj. faktičkog korišćenja.
Obaveza korisnika usluge nastaje danom početka korišćenja stana, stambenog ili poslovnog objekta, prostorije ili prostora.
Korisnik usluge je dužan da Preduzeću u roku od 10 dana od nastanka promene, prijavi:
1. promenu korisnika po osnovu iz stava 1. ovog člana;
2. promenu namene stambenog ili poslovnog prostora;
3. promenu površine objekta;
4. promenu poslovnog imena ili adrese;
5. prestanak korišćenja objekta po drugom pravnom osnovu.
Vlasnik poslovnog odnosno stambenog prostora, na čije se ime vrši fakturisanje usluge iznošenja i deponovanja komunalnog otpada je u obavezi da pod istim uslovima, odnosno kriterijumima, nastavi da plaća uslugu sve dok kao korisnika ove usluge ne prijavi subjekta kome je taj prostor izdao u zakup, odnosno dao na korišćenje.
IV FINANSIRANJE OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI
Izvori sredstava za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti obezbeđuju se iz:
1. prihoda od pružanja komunalnih usluga;
2. prihoda budžeta Grada;
3. namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;
4. drugih izvora, u skladu sa zakonom.
V OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI U SLUČAJU NEPLANIRANIH I PLANIRANIH PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI
Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju godišnjeg programa poslovanja, obezbedi odgovarajući obim, vrstu i kvalitet komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom i pozitivno-pravnim propisima.
U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, Preduzeće je dužno da odmah o tome obavesti Gradsko veće grada Smedereva (u daljem tekstu: Gradsko veće) i da istovremeno preduzme sve potrebne mere za otklanjanje uzroka poremećaja, i to:
1. radno angažuje zaposlene u Preduzeću na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u vršenju komunalne delatnosti;
2. izvrši hitnu popravku i zamenu instalacija i uređaja kojima se obezbeđuje obavljanje poslova, kao i zaštitu komunalnih objekata i uređaja od daljih kvarova ili havarija;
3. odredi red prvenstva i način pružanja komunalnih usluga onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;
4. preduzme i druge mere koje utvrdi odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije.
Ukoliko Preduzeće ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana u roku od 24 sata, Gradsko veće će preduzeti mere propisane zakonom i propisima Skupštine grada.
Preduzeće je dužno da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.
U Preduzeću pravo na štrajk ostvaruje se u skladu sa zakonom.
U slučaju štrajka, Preduzeće je dužno da obezbedi minimum procesa rada u obavljanju komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom, i to:
1. iznošenje komunalnog otpada iz kontejnera na užoj teritoriji naseljenog mesta Smederevo, minimum dva puta nedeljno;
2. iznošenje komunalnog otpada iz posuda za otpad, minimum jednom u 20 dana.
U slučajevima iz stava 2. ovog člana, Preduzeće je dužno da obezbedi zaštitu zdravlja građana, posebno u delovima Grada koji su od vitalnog značaja za funkcionisanje života i rada (zdravstvene, predškolske, školske i gerontološke ustanove, pijace i slično).
Ukoliko Preduzeće ne izvrši obavezu iz stava 3. ovog člana, istu će, po nalogu odeljenja Gradske uprave nadležnog za poslove komunalne inspekcije, izvršiti drugi subjekat, a na teret Preduzeća.
Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje Gradske uprave nadležno za komunalne poslove.
Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ove Odluke vrši odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove komunalne inspekcije, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, ovom Odlukom i drugim pozitivno-pravnim propisima.
Komunalno-policijske i druge poslove, kao i kontrolu primene odredaba ove Odluke vrši Komunalna policija, u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji i drugim propisima.
Ukoliko komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.
Fizička lica, pravna lica i preduzetnici dužni su da službenim licima iz člana 37. stavova 2. i 3. ove Odluke, u vršenju nadzora nad primenom odredaba ove Odluke, omoguće nesmetano vršenje pregleda objekata, prostorija i uređaja, da pruže potrebna obaveštenja, kao i da postupaju po nalogu nadležnih inspektora i komunalnih policajaca.
U svim slučajevima postupanja ili nepostupanja, suprotno odredbama ove Odluke, kao i u slučajevima kada se aktom nadležnog odeljenja, odnosno službenih lica iz člana 37. stavova 2. i 3. ove Odluke, nalaže ispunjenje određene obaveze, pa nosilac obaveze ne izvrši dati nalog, te radnje će se izvršiti preko drugog lica, na trošak izvršenika.
VII NADLEŽNOST ORGANA ZA REŠAVANJE PO ŽALBI
Za rešavanje u drugom stepenu po žalbi na pravne akte odeljenja Gradske uprave kao prvostepenog organa u sprovođenju odredaba ove Odluke, nadležno je Gradsko veće, osim ako je zakonom drugačije propisano.
VIII KAZNENE ODREDBE
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, ako ne postupi ili postupi suprotno odredbama članova: 9.; 10.; 11.; 14.; 19.; 22. stav 1.; 23. stav 2.; 27. stavova 1. i 3.; 28. i člana 32. ove Odluke, i to:
- pravno lice u iznosu od 70.000 dinara;
- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara;
- preduzetnik u iznosu od 40.000 dinara;
- fizičko lice u iznosu od 20.000 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, ako ne postupi ili postupi suprotno odredbama člana 12. ove Odluke, i to:
- pravno lice u iznosu od 100.000 dinara;
- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 25.000 dinara;
- preduzetnik u iznosu od 50.000 dinara;
- fizičko lice u iznosu od 25.000 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu kazniće se za prekršaj izdavanjem prekršajnog naloga, ako ne postupi ili postupi suprotno odredbama članova: 6.; 15. stav 1.; 16.; 17.; 21.; 22. stav 3.; 23. stav 1.; 24. i člana 26. stavova 2., 3. i 4. ove Odluke, i to:
- pravno lice u iznosu od 70.000 dinara;
- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 20.000 dinara;
- preduzetnik u iznosu od 40.000 dinara.
Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog prihvata odgovornost za prekršaj plaćanjem polovine izrečene kazne, u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga, čime se oslobađa plaćanja druge polovine izrečene kazne.
Vršilac komunalne delatnosti je dužan da svoje poslovanje uskladi sa zakonom, podzakonskim aktima i odredbama ove Odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".