ODLUKA

O LOKALNOM OMBUDSMANU GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 16/2019)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom ustanovljava se lokalni ombudsman za teritoriju grada Pančeva, kao nezavisan i samostalan organ zaštite prava građana i uređuje njegov položaj, nadležnost, ovlašćenja i postupak odlučivanja.

Svi pojmovi u ovoj odluci upotrebljeni u gramatičkom muškom rodu podrazumevaju muški i ženski prirodni rod.

Član 2

Lokalni ombudsman štiti prava građana i pravnih lica kontrolišući pravilnost i zakonitost rada Gradske uprave, posebnih organizacija, službi grada Pančeva, kao i drugih organa i organizacija, preduzeća i ustanova čiji je osnivač grad Pančevo, a kojima su poverena javna ovlašćenja (u daljem tekstu: organi uprave).

U obavljanju poslova iz svoje nadležnosti lokalni ombudsman postupa u okviru Ustava, zakona, drugih propisa i opštih akata Republike Srbije i Autonomne Pokrajine Vojvodine, ratifikovanih međunarodnih ugovora, opšteprihvaćenih pravila međunarodnog prava, odluka i drugih opštih akata organa grada Pančeva, starajući se o zaštiti i unapređenju ljudskih i manjinskih prava i sloboda.

Član 3

Osnovni principi delovanja lokalnog ombudsmana su zakonitost, nepristrasnost, samostalnost, nezavisnost, jednakost i pravičnost.

Lokalni ombudsman za svoj rad odgovara Skupštini grada Pančeva (u daljem tekstu: Skupština grada).

Član 4

Lokalni ombudsman ne može biti pozvan na odgovornost ili biti kažnjen za izneto mišljenje ili radnje preduzete u obavljanju svojih nadležnosti utvrđenih ovom odlukom.

Član 5

Lokalni ombudsman ima svoj pečat čiji oblik i upotrebu uređuje Lokalni ombudsman svojom odlukom.

Sedište Lokalnog ombudsmana je u Pančevu, s tim da može odlučiti, uz prethodnu saglasnost Skupštine grada da u većim naseljenim mestima teritorije grada otvori prijemne kancelarije za prijem zahteva.

II IZBOR I PRESTANAK FUNKCIJE

Član 6

Lokalnog ombudsmana bira Skupština grada većinom glasova od ukupnog broja odbornika na predlog Komisije za kadrovska, administrativna pitanja i radne odnose Skupštine grada (u daljem tekstu: Komisija).

Lokalni ombudsman bira se na vreme od pet godina i može ponovo biti biran.

Postupak za izbor lokalnog ombudsmana započinje najkasnije 90 dana pre isteka mandata prethodnog lokalnog ombudsmana.

Član 7

Za lokalnog ombudsmana može biti izabran državljanin Republike Srbije koji ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen pravosudni ispit, najmanje deset godina radnog iskustva u struci, sa visokim stručnim i moralnim kvalitetima, kao i zapaženim iskustvom u zaštiti prava građana, da nije pravosnažnom presudom osuđen za krivično delo koje ga čini nepodobnim za obavljanje ove funkcije.

Član 8

Lokalni ombudsman ima zamenika koji mu pomaže u obavljanju poslova utvrđenih ovom odlukom, u okviru datih ovlašćenja koja mu lokalni ombudsman prenese.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti da obavlja poslove lokalnog ombudsmana zamenjuje ga zamenik u skladu sa ovom odlukom i pismenim ovlašćenjem.

Lokalni ombudsman predlaže zamenika lokalnog ombudsmana Komisiji, a u roku od 30 dana od dana stupanja na funkciju.

Za zamenika lokalnog ombudsmana može biti izabran državljanin Republike Srbije, koji ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen pravosudni ispit, najmanje pet godina radnog iskustva u struci, sa visokim stručnim i moralnim kvalitetima, kao i zapaženim iskustvom u zaštiti prava građana, da nije pravosnažnom presudom osuđen za krivično delo koje ga čini nepodobnim za obavljanje ove funkcije.

Član 9

Lokalni ombudsman i njegov zamenik pre stupanja na dužnost polažu zakletvu pred Skupštinom grada koja glasi: " Zaklinjem se da ću svoju dužnost obavljati odgovorno, nepristrasno i nezavisno u skladu sa Ustavom i zakonom i da ću savesno raditi na zaštiti i unapređenju ljudskih prava i sloboda".

Momentom polaganja zakletve Lokalni ombudsman i njegov zamenik stupaju na dužnost, a ako Lokalni ombudsman, odnosno njegov zamenik ne započnu obavljanje poslova iz svoje nadležnosti u roku od osam dana od polaganja zakletve smatra se da nije izabran što Skupština grada konstatuje na prvoj narednoj sednici i odmah pokreće postupak za izbor novog Lokalnog ombudsmana, odnosno njegovog zamenika.

Član 10

Funkcija Lokalnog ombudsmana i njegovog zamenika nespojiva je sa vršenjem bilo koje druge javne funkcije ili profesionalne delatnosti, sa članstvom u političkim partijama i bavljenjem drugom delatnošću i poslom koji bi mogao uticati na njegovu samostalnost i nezavisnost.

Danom stupanja na dužnost prestaju sve druge funkcije i delatnosti, kao i članstvo lokalnog ombudsmana i njegovog zamenika u političkim strankama.

Član 11

Lokalnom ombudsmanu i njegovom zameniku prestaje funkcija:

1. istekom mandata

2. ostavkom

3. trajnim i potpunim gubitkom radne sposobnosti

4. gubitkom državljanstva Srbije

5. pravnosnažno osuđujućom presudom za krivično delo zbog koga mu je izrečena bezuslovna kazna zatvora od najmanje šest meseci

6. vršenjem druge javne funkcije, delatnosti, ili posla obuhvaćenih čl. 10

7. smrću

8. razrešenjem zbog nestručnog ili nesavesnog obavljanja funkcije.

U slučaju prestanka funkcije Lokalnog ombudsmana odnosno zamenika Lokalnog ombudsmana, iz razloga utvrđenih u stavu 1. tačke 1. do 7. ovog člana, Skupština grada bez rasprave donosi odluku kojom konstatuje da su se stekli uslovi za prestanak funkcije.

Član 12

Lokalni ombudsman, odnosno njegov zamenik može biti razrešen dužnosti ako je svojim nestručnim ili nesavesnim obavljanjem funkcije naneo nenadoknadivu štetu stranama u postupcima koje vodi i ovlašćenjima koje ima uz obavezno prethodno upozorenje kojim mu se ukazuje na nepravilnosti u radu i daje rok za otklanjanje navedenih nepravilnosti.

Postupak razrešenja inicira Komisija, a odluku donosi Skupština grada većinom glasova od ukupnog broja odbornika.

Član 13

U slučaju prestanka funkcije lokalnog ombudsmana u slučajevima iz člana 11. stav 1. tačke 2-8 ove odluke do izbora novog Lokalnog ombudsmana ovu funkciju obavlja zamenik lokalnog ombudsmana.

Izbor novog Lokalnog ombudsmana izvršiće se najkasnije u roku od 90 dana od dana prestanka funkcije ranijeg lokalnog ombudsmana.

III NADLEŽNOST

Član 14

Lokalni ombudsman je ovlašćen da kontroliše poštovanje prava građana, utvrđuje povrede učinjene aktima, radnjama ili nečinjenjem organa uprave ako se radi o povredi odluka i drugih opštih akata organa grada Pančeva.

Lokalni ombudsman nije ovlašćen da kontroliše rad Skupštine grada, Gradonačelnika grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradonačelnik) i Gradskog veća grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradsko veće), kao i sudova i javnih tužilaštava osnovanih za teritoriju grada Pančeva.

Član 15

Lokalni ombudsman obavlja sledeće poslove:

1. prima i ispituje pritužbe koje se odnose na povredu prava građana od strane organa lokalne samouprave;

2. postupa po sopstvenoj inicijativi onda kada postoji sumnja o postojanju kršenja ljudskih prava od strane organa uprave;

3. posreduje u mirnom rešavanju sporova u vezi sa kršenjem ljudskih prava na teritoriji grada Pančeva;

4. ostvaruje neposrednu saradnju sa Zaštitnikom građana, Pokrajinskim zaštitnikom građana - ombudsmanom, kao i drugim republičkim i pokrajinskim organima i pospešuje saradnju između područnih organa državne uprave i nosilaca javnih ovlašćenja iz delokruga Republike Srbije i građana na teritoriji Grada Pančeva;

5. prati primenu međunarodnih standarda o ljudskim pravima na teritoriji grada Pančeva;

6. prikuplja informacije iz različitih izvora o primeni zakona i drugih propisa iz oblasti ljudskih prava od strane organa uprave iz člana 2. ove odluke;

7. sastavlja godišnji izveštaj o ostvarivanju i poštovanju ljudskih prava, kao i posebne izveštaje na predlog Skupštine grada;

8. postupa unapređujući ljudska prava;

9. učestvuje kao posrednik potpuno besplatno u postupcima iniciranim od strane građana radi mirnog rešavanja sporova;

10. organizuje i učestvuje u organizaciji savetovanja o ostvarivanju i poštovanju ljudskih prava i zabrani diskriminacije;

11. inicira i podstiče obrazovanje o ljudskim pravima u svim oblastima života;

12. sarađuje i razmenjuje iskustva sa drugim lokalnim ombudsmanima, Zaštitnikom građana i Pokrajinskim zaštitnikom građana - ombudsmanom, drugim organima i organizacijama koje se bave zaštitom i unapređenjem ljudskih prava u zemlji i inostranstvu;

13. sarađuje sa medijima u cilju unapređenja ljudskih i manjinskih prava na teritoriji Grada Pančeva, obaveštavanja građana o svome radu i drugim pitanjima od značaja za vršenje funkcije lokalnog ombudsmana;

14. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim opštim aktima organa grada.

Član 16

Lokalni ombudsman, radi unapređenja i usklađivanja propisa sa standardima u oblasti ljudskih prava, ovlašćen je da predlaže Skupštini grada i drugim nadležnim organima donošenje novih i promenu postojećih propisa.

O nacrtima propisa ili opštih akata koje donosi Skupština grada, a kojima se uređuju pitanja od značaja za zaštitu i unapređenje prava građana Gradsko veće je dužno da pribavi mišljenje Lokalnog ombudsmana.

Lokalni ombudsman ima pravo da prisustvuje svim sednicama Skupštine grada i njenih radnih tela.

IV POSTUPAK

Član 17

Lokalni ombudsman pokreće postupak po pritužbi ili po sopstvenoj inicijativi.

Pored prava na pokretanje, vođenje postupka i odlučivanje Lokalni ombudsman ima pravo da pružanjem dobrih usluga, posredovanjem i davanjem mišljenja o pitanjima iz svoje nadležnosti deluje preventivno u cilju unapređenja rada organa uprave i unapređenja zaštite ljudskih prava i sloboda.

Odredbe ove odluke kojima je uređen postupak pred Lokalnim ombudsmanom po podnetoj pritužbi shodno se primenjuju i na postupak koji lokalni ombudsman pokreće po sopstvenoj inicijativi.

Član 18

Svako fizičko ili pravno, domaće ili strano lice koje smatra da su mu aktom, radnjom ili nečinjenjem organa uprave grada Pančeva povređena prava može da podnese pritužbu lokalnom ombudsmanu.

Pritužbu u ime lica iz prethodnog stava može podneti zakonski zastupnik, staratelj ili punomoćnik, kao i udruženje građana ili nevladina organizacija uz pismenu saglasnost tog lica.

Član 19

Pritužba se može podneti lično, putem pošte u pisanom obliku, uključujući sve oblike elektronske komunikacije ili usmeno na zapisnik kod lokalnog ombudsmana i ne podleže plaćanju takse.

Pritužba obavezno sadrži lične podatke (ime, prezime i adresa) podnosioca, naziv organa uprave na čiji se rad podnosilac pritužbe žali, okolnosti konkretnog slučaja, činjenice i dokaze koji potkrepljuju navode pritužbe, podatke o tome da li se i kome podnosilac pritužbe žalio i podatke o pravnim sredstvima koja su korišćena, kao i potpis podnosioca.

Stručna služba Lokalnog ombudsmana je dužna da u popunjavanju pritužbe pruži pomoć.

Član 20

Rok za podnošenje pritužbe je godinu dana od dana dostavljanja konačnog upravnog akta, odnosno od preduzimanja poslednje radnje na koju se pritužba odnosi.

Pritužba se može podneti i pre nastupanja konačnosti akta, ako bi za pritužioca nastupila nenadoknadiva šteta, ako je radnjama organa uprave na čiji se rad žali pritužilac povređeno načelo dobre uprave, ako iz činjenica i okolnosti slučaja proizilazi nekorektan odnos organa uprave, neblagovremenost rada ili druga kršenja pravila etičkog ponašanja zaposlenih u organu uprave.

Član 21

Pritužba se podnosi na srpskom jeziku ili na jezicima nacionalnih manjina koji su u službenoj upotrebi na teritoriji grada Pančeva.

Član 22

Postupak po pritužbama je poverljiv, a lokalni ombudsman je dužan i nakon prestanka mandata da čuva tajnost podataka do kojih je došao u svom radu.

Postupak pred lokalnim ombudsmanom je besplatan za podnosioca pritužbe.

Član 23

Lokalni ombudsman može odbaciti pritužbu ako utvrdi:

1. da ne sadrži podatke na osnovu kojih se pritužilac može sa sigurnošću odrediti (anonimni zahtev);

2. da ne sadrži druge propisane podatke, a podnosilac ne otkloni te nedostatke ni u primereno datom naknadnom roku;

3. da se odnosi na rad Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća, odnosno članova Gradskog veća, sudova i tužilaštva osnovanih za teritoriju grada Pančeva;

4. da se odnosi na rad republičkih ili pokrajinskih organa (i službi) ili organa i službi druge jedinice lokalne samouprave;

5. da je podneta nakon jedne godine od poslednje radnje ili propusta organa uprave kojim je učinjena povreda prava pritužioca, odnosno poslednjeg obraćanja pritužioca organu na čiji se rad žali;

6. da pritužilac nije pokušao da povredu prava otkloni obraćanjem organu uprave na čiji se rad žali;

7. da se radi o ponovljenoj pritužbi bez novih činjenica i dokaza;

8. da pritužilac nije iskoristio redovna pravna sredstva protiv akta na koji se pritužba odnosi, osim u slučajevima obuhvaćenim čl.20 stav 2. ove odluke;

Odluka o odbacivanju pritužbe mora sadržati obrazloženje razloga zbog kojih se odbacuje.

Protiv odluke o odbacivanju ne mogu se koristiti pravna sredstva, ali se podnosiocu pritužbe daje savet o drugim mogućnostima za ostvarivanje zaštite.

Ako se radi o razlogu iz stava 1. tačka 4. ovog člana, lokalni ombudsman će dostaviti takvu pritužbu bez odlaganja republičkom zaštitniku građana, odnosno pokrajinskom ili lokalnom ombudsmanu ukoliko je ustanovljen u drugoj jedinici lokalne samouprave na koju se odnosi pritužba.

Lokalni ombudsman izuzetno može odlučiti da pokrene postupak i u sledećim situacijama:

po sopstvenoj inicijativi, ako anonimna pritužba ukazuje navodima i potkrepljuje dokazima da postoje ozbiljni razlozi za postupanje;

ako je proteklo više od godinu dana od poslednjeg akta organa uprave, ali težina posledica ili druge okolnosti opravdavaju pokretanje postupka.

Član 24

Kada lokalni ombudsman odluči da postupa po pritužbi i pokrene postupak o tome obaveštava pritužioca i organ uprave na čije postupanje se odnosi pritužba.

Organ uprave je dužan da u roku od 15 dana od dana prijema obaveštenja iz stava 1. ovog člana dostavi odgovor na navode pritužbe i navode iz obaveštenja, lokalnom ombudsmanu.

Član 25

Organ uprave je dužan da Lokalnom ombudsmanu, na njegov zahtev, stavi na raspolaganje sve podatke i obaveštenja iz svoje nadležnosti, kao i da bez odlaganja dostavi kopije svih traženih spisa i dokumenata.

Lokalni ombudsman ima pristup svim prostorijama u kojima se obavljaju aktivnosti organa uprave.

Lokalni ombudsman može da pribavlja usmene i pisane izjave od izabranih, imenovanih i postavljenih lica, kao i zaposlenih u organu, kada je to potrebno radi razjašnjenja slučaja i utvrđivanja činjeničnog stanja, koja lica su dužna da se odazovu pozivu Lokalnog ombudsmana.

Lica iz stava 3. ovog člana dužna su da se odazovu pozivu lokalnog ombudsmana radi razjašnjenja slučaja i utvrđivanja činjeničnog stanja.

Član 26

Lokalni ombudsman može da pribavi informaciju u vidu pisane izjave ili obaveštenja od svakog lica, odgovornog lica republičkog i pokrajinskog organa za koje osnovano pretpostavi da raspolaže saznanjima o okolnostima slučaja koji istražuje, odnosno postupka koji sprovodi.

Član 27

Organ uprave od koga je lokalni ombudsman pismeno zatražio podatke, obaveštenja i objašnjenja dužan je da mu te podatke dostavi u roku koji on odredi, a koji ne može biti duži od 15 dana.

Ako organ uprave ne postupi u skladu sa zahtevom lokalnog ombudsmana iz stava 1. ovog člana, on će o tome obavestiti organ koji vrši nadzor nad njegovim radom.

Član 28

Kada organ uprave ne postupi u skladu sa obavezama utvrđenim ovom odlukom, lokalni ombudsman će o tome obavestiti organ koji vrši nadzor nad njegovim radom, kao i Skupštinu grada, Gradonačelnika i Gradsko veće.

Kada nađe da u radnjama načelnika koji rukovodi organom uprave ili zaposlenog u organu uprave ima elemenata krivičnog ili drugog kažnjivog dela, lokalni ombudsman je ovlašćen da nadležnom organu podnese zahtev, odnosno prijavu za pokretanje krivičnog, prekršajnog ili drugog odgovarajućeg postupka.

Član 29

Predsednik Skupštine grada, Gradonačelnik, članovi Gradskog veća i načelnik koji rukovodi organom uprave, imaju obavezu da prime lokalnog ombudsmana na njegov zahtev najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema ovog zahteva.

Član 30

Lokalni ombudsman će obustaviti postupak po pritužbi kada utvrdi da nisu povređena prava građana ili nema drugih nepravilnosti u radu i o tome obaveštava pritužioca i organ uprave čiji je rad bio predmet ispitivanja.

Lokalni ombudsman može obustaviti postupak i u sledećim slučajevima:

• ako podnosilac pritužbe ne sarađuje u postupku;

• ako podnosilac pritužbe povuče pritužbu;

• ako subjekat kontrole protiv kojeg je podneta pritužba tokom postupka otkloni učinjenu povredu;

• ako utvrdi da je nakon podnošenja pritužbe pokrenut odgovarajući postupak zaštite prava.

Član 31

Ako lokalni ombudsman nađe da su postojali nedostaci u radu organa uprave uputiće preporuku organu uprave o tome kako bi uočeni nedostatak trebalo otkloniti.

Organ uprave kome je lokalni ombudsman uputio preporuku dužan je da obavesti lokalnog ombudsmana o merama koje je preduzeo, odnosno o razlozima zbog kojih nije postupio po preporuci, najkasnije u roku od 30 dana od dana dostavljanja preporuke.

Izuzetno, ako postoji opasnost da će zbog neotklanjanja nedostataka prava podnosioca pritužbe biti trajno i u značajnom obimu oštećena, lokalni ombudsman u svojoj preporuci organu uprave može utvrditi i kraći rok za otklanjanje nedostataka, s tim što taj rok ne može biti kraći od 15 dana.

Kada organ ne postupi po preporuci, odnosno ne obavesti lokalnog ombudsmana o tome šta je preduzeo, ili ako lokalni ombudsman smatra da preduzete mere ne doprinose otklanjanju povrede prava građana, niti odgovarajuće upućenoj preporuci, obavestiće o tome organ koji vrši nadzor nad radom organa uprave, Skupštinu grada, Gradonačelnika i Gradsko veće.

Lokalni ombudsman je ovlašćen da preporuči razrešenje načelnika koji rukovodi organom uprave koji je odgovoran za povredu prava građana, da inicira pokretanje disciplinskog postupka protiv zaposlenog u organu uprave koji je neposredno odgovoran za učinjenu povredu ukoliko iz ponovljenog postupka načelnika ili zaposlenog proizilazi namera da odbijaju saradnju sa lokalnim ombudsmanom, odnosno ako se utvrdi da je učinjenom povredom građaninu pričinjena materijalna ili druga šteta većih razmera.

Pored upućivanja preporuka lokalni ombudsman može uputiti organima uprave i mišljenja ukoliko smatra da će doprineti očuvanju standarda i unapređenju prava građana.

Član 32

U slučajevima kada lokalni ombudsman postupa po sopstvenoj inicijativi, postupak se sprovodi u skladu sa čl. 17. - 31. ove odluke.

V IZVEŠTAJ SKUPŠTINI GRADA

Član 33

Lokalni ombudsman do 15. marta naredne godine podnosi izveštaj Skupštini grada za prethodnu godinu o svojim aktivnostima, stanju ljudskih prava i o pravnoj sigurnosti na teritoriji grada Pančeva.

Godišnji izveštaj lokalnog ombudsmana sadrži naročito broj i strukturu pritužbi, opštu ocenu rada organa uprave sa stanovišta primene propisa, uočene propuste i preporuke za njihovo otklanjanje, pohvale pojedinim organima uprave i starešinama koji rukovode organima uprave, kao i kritike.

Godišnji izveštaj može da sadrži i inicijativu za izmenu ili donošenje pojedinih propisa iz nadležnosti grada Pančeva radi otklanjanja nedostataka i efikasnijeg rada organa uprave.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se u "Službenom listu grada Pančeva" i dostavlja sredstvima javnog informisanja.

Član 34

Lokalni ombudsman može po potrebi da podnese u toku godine i posebne izveštaje kojima ukazuje na naročito ozbiljne slučajeve povrede prava građana, sistematska kršenja ljudskih prava ili na probleme u radu organa uprave Skupštini grada.

Skupština grada izveštaje iz stava 1. ovog člana razmatra na prvoj narednoj sednici.

VI STRUČNA SLUŽBA

Član 35

Lokalni ombudsman ima stručnu službu za obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova.

O zasnivanju, prestanku radnog odnosa, kao i o pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa lica zaposlenih u stručnoj službi odlučuje lokalni ombudsman.

Član 36

Radno vreme stručne službe određuje lokalni ombudsman posebnom odlukom.

Član 37

Prava i dužnosti poslodavca u stručnoj službi vrši lokalni ombudsman kao lice koje rukovodi organom.

Član 38

Za zakonito i blagovremeno izvršavanje poslova zaposleni odgovaraju lokalnom ombudsmanu, a u odsutnosti istog njegovom zameniku.

Pored zaposlenih u stručnoj službi, ugovorno se mogu angažovati i druga lica u skladu sa potrebama obavljanja poslova iz nadležnosti lokalnog ombudsmana i zakonskim mogućnostima.

Član 39

Raspoređivanje zaposlenih u stručnoj službi Lokalni ombudsman vrši na osnovu Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj Upravi, Gradskoj službi za budžetsku inspekciju, Službi interne revizije grada Pančeva, Gradskom pravobranilaštvu i stručnoj službi Zaštitnika građana grada Pančeva.

Član 40

Prava iz radnog odnosa koja nisu uređena ovom odlukom i odnose se na zaposlene u stručnoj službi primenjuju se odredbe zakona i posebnog kolektivnog ugovora koji se primenjuje na zaposlene u organima lokalne samouprave.

Napredovanje zaposlenih u stručnoj službi vrši se na osnovu zakona, a posebnu odluku o tome donosi lokalni ombudsman.

Član 41

Sredstva za rad lokalnog ombudsmana i stručne službe obezbeđuju se u budžetu grada Pančeva a obim i strukturu sredstava predlaže lokalni ombudsman.

Godišnji iznos sredstava za rad lokalnog ombudsmana treba da omogući njegovo delotvorno i efikasno ostvarivanje funkcije zaštite i unapređenja prava građana.

Član 42

Lokalni ombudsman je odgovoran za preuzimanje obaveza, njihovu verifikaciju izdavanja naloga za plaćanje, koje treba izvršiti iz sredstava lokalnog ombudsmana, kao i za izdavanje naloga za uplatu sredstava koja pripadaju budžetu grada Pančeva.

Lokalni ombudsman je odgovoran za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu budžetskih sredstava.

Zahteve i druge akte za isplatu sredstava iz budžeta Grada za finansiranje poslova iz nadležnosti lokalnog ombudsmana potpisuje lokalni ombudsman ili lice koje on ovlasti.

Član 43

Finansijske poslove, poslove iz oblasti radnih odnosa i poslove javnih nabavki za potrebe lokalnog ombudsmana obavljaju nadležne osnovne organizacione jedinice Gradske uprave grada Pančeva.

VII PLATE

Član 44

Lokalni ombudsman i njegov zamenik imaju pravo na platu.

Na obračun i isplatu plate lokalnog ombudsmana i zamenika lokalnog ombudsmana primenjuju se propisi kojima se uređuju plate u državnim organima i javnim službama i to za izabrana lica u organima lokalne samouprave, odnosno gradova.

Koeficijent za obračun i isplatu plata lokalnog ombudsmana i njegovog zamenika u skladu sa propisima iz stava 2. ovog člana, a na argumentovan predlog lokalnog ombudsmana utvrđuje se rešenjem Komisije.

Na zaposlene se primenjuju koeficijenti za obračun i isplatu plate utvrđeni za zaposlena lica u Gradskoj upravi saglasno stručnoj spremi, radnom stažu i ocenjivanju - napredovanju službenika lokalne samouprave o čemu odluku donosi lokalni ombudsman.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 45

Zaštitnik građana grada Pančeva nastavlja sa radom kao Lokalni ombudsman, do isteka mandata na koji je izabran.

Član 46

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe Odluka o zaštitniku građana grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva", br. 27/09, 18/13, 29/14 i 4/16) i Odluka o obrazovanju Stručne službe Zaštitnika građana grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva", br. 13/11, 19/13 i 1/15).

Član 47

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".