PRAVILNIKO REDU VOŽNJE("Sl. glasnik RS", br. 58/2019) |
Ovim pravilnikom propisuju se sastavni delovi reda vožnje, oblik i njihova sadržina.
Pojedini izrazi koji se upotrebljavaju u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:
1) APB je automatski pružni blok;
2) AS je autostop uređaj;
3) V je brzina izražena u km/h;
4) GP je gradsko-prigradski voz;
5) EC je EuroCity voz;
6) IC je InterCity voz;
7) IR je Inter Regio voz;
8) KM je kontaktna mreža;
9) L je dužina izražena u metrima;
10) MZ je međustanična zavisnost;
11) Q je masa izražena u tonama;
12) RDV je radio-dispečerska veza;
13) Re je Regio voz;
14) REx je Regio Express voz;
15) SS su signalno-sigurnosni uređaji;
16) TK je telekomanda;
17) TT su telekomunikaciona postrojenja;
18) "Upravljač" označava upravljača infrastrukture.
II SASTAVNI DELOVI REDA VOŽNJE, OBLIK I NJIHOVA SADRŽINA
1. Sastavni delovi reda vožnje
Sastavni delovi reda vožnje su:
1) grafikon saobraćaja vozova;
2) knjižica reda vožnje;
3) izvodi iz reda vožnje;
4) mere za prelazak na novi red vožnje.
Sastavni delovi reda vožnje mogu se objavljivati u štampanom i elektronskom obliku.
Univerzalne oznake u redu vožnje
U redu vožnje upotrebljavaju se sledeće univerzalne oznake:
1) |
S |
= Redom vožnje predviđena vožnja u skretanje. Ova oznaka upisuje se ispred odgovarajućeg vremena dolaska ili polaska u koloni 6 Tabele 25, u zavisnosti da li je vožnja u skretanje pri ulasku ili izlasku. |
2) |
= Ulazak voza na slepi (krnji) kolosek ograničenom brzinom od 30 km/h. Upisuje se ispred vremena dolaska u koloni 6 Tabele 25. |
|
3) |
= Ulazak motornog voza ograničenom brzinom od 10 km/h na kolosek koji je zauzet ovakvim vozovima u stanicama u kojima glavni koloseci nisu podeljeni propisanim signalima na ograničene odseke puta vožnje. Upisuje se ispred vremena dolaska u koloni 6 Tabele 25. |
|
4) |
= Ulazak teretnog voza brzinom od 30 km/h na kolosek na kojem vozu nije obezbeđen put pretrčavanja na izlaznoj strani zbog manevrisanja. Upisuje se ispred vremena dolaska u koloni 6 Tabele 25. |
|
5) |
= Službeno mesto za odnosni voz nije posednuto. Glavni signali izuzetno ne važe za odnosni voz kada kroz njega prolazi u vreme propisanog prekida službe. Voz prolazi kroz službeno mesto brzinom od 50 km/h ukoliko nije propisana niža ograničena brzina. Upisuje se ispred vremena dolaska u koloni 6 Tabele 25. Ova oznaka se ne upisuje kod službenih mesta na TK pruzi |
|
6) |
= Službeno mesto za odnosni voz nije posednuto samo određenog dana, a glavni signali izuzetno ne važe za odnosni voz. Voz prolazi kroz službeno mesto brzinom od 50 km/h ukoliko nije propisana niža ograničena brzina. Upisuje se ispred vremena dolaska/prolaska u koloni 6 Tabele 25. Zvezdica (*) desno iznad crnog ključa označava da službeno mesto za odnosni voz nije posednuto u dane državnih i verskih praznika koji se obeležavaju neradno. |
|
7) |
= Crni kvadrat sa strelicom označava gurani voz. Upisuje se ispred vremena polaska u koloni 6 Tabele 25. |
|
8) |
- |
= Crtica označava redom vožnje nepredviđenu ili tehnički neostvarljivu vožnju preko rasputnice ili skretničkog područja. Upisuje se u kolonu 2 ili 3 Tabele 25. |
9) |
↑ |
= Strelice prema gore označavaju vožnju po nepravilnom koloseku na dvokolosečnoj pruzi. Upisuje se ispred vremena polaska u koloni 6 Tabele 25. |
10) |
= Vertikalnom linijom povezane horizontalne crtice označavaju prugu ili deo pruge na kojoj se saobraćaj uzastopnih vozova odvija u staničnom ili odjavnom razmaku. Upisuje se u kolonu 7 Tabele 2 i na grafikonu. |
|
11) |
= Vertikalna linija u vidu povezanih kosih krstića označava prugu ili deo pruge s međustaničnom zavisnošću. Upisuje se u koloni 7 Tabele 2 i na grafikonu. |
|
12) |
= Vertikalna linija u vidu povezanih kružića, označava prugu ili deo pruge opremljen APB-om. Upisuje se u koloni 7 Tabele 2 i na grafikonu. |
|
13) |
= Vertikalna linija u vidu povezanih tačaka, označava prugu ili deo pruge opremljen telekomandom sa APB-om. Upisuje se u koloni 7 Tabele 2 i na grafikonu. |
|
14) |
= Vertikalna linija u vidu povezanih tačaka sa kosim krstićem, označava prugu ili deo pruge opremljen telekomandom sa međustaničnom zavisnošću. Upisuje se u koloni 7 Tabele 2 i na grafikonu. |
|
15) |
= Vertikalna linija u vidu povezanih kvadrata označava prugu ili deo APB pruge sa obostranim saobraćajem. Upisuje se u koloni 7 Tabele 2 i na grafikonu. |
|
16) |
= Vertikalna linija u vidu povezanih crnih kvadrata označava prugu ili deo TK pruge sa obostranim saobraćajem. Upisuje se u koloni 7 Tabele 2 i na grafikonu. |
|
17) |
= Testerasta linija označava elektrificiranu prugu. Upisuje se na grafikonu. |
|
18) |
= Dve uspravne paralelne linije označavaju dvokolosečnu prugu. Upisuje na grafikonu. |
|
19) |
X |
= Bavljenje voza za prevoz putnika samo iz saobraćajnih razloga. Upisuje se u koloni 6 Tabele 25 ispred vremena dolaska i na grafikonu. |
20) |
Y |
= Bavljenje voza za potrebe putnika i iz saobraćajnih razloga. Upisuje se u koloni 6 Tabele 25 ispred vremena dolaska i na grafikonu. |
21) |
|
= Voz saobraća u dane upisane u krugu. |
22) |
= Voz ne saobraća u dane upisane u kvadratu. |
23) |
Dani u nedelji označavaju se brojevima: |
|
1 - Ponedeljak |
24) |
AS R-1 |
= Označava prvi režim vožnje (odnosno 2, 3, ili E-režim) na (prugama opremljenim auto-stop uređajima, kao i u slučajevima kada se menja režim rada. Upisuje se u koloni 10 Tabele 26. |
25) |
RDV A-63 |
= Označava režim rada (A) i broj kanala (63) lokomotivske radio-dispečerske veze, kao i u slučaju kada se menja broj kanala (kolona 4 Tabele 25 ispod imena službenog mesta). |
26) |
1), 2)... |
= Oznake za napomene koje služe da se označe bliža obaveštenja o nazivu voza, relaciji, periodu saobraćaja i sl. |
27) |
sk = skretnica (ako je na otvorenoj pruzi) |
Uzroci ograničenih brzina označavaju se prikazanim skraćenicama. |
28) |
pb |
= Prelom brzine na otvorenoj pruzi. Upisuje se u koloni
4 Tabele 25 između naziva službenih mesta na sledeći način: |
29) |
MV = vučno vozilo posednuto samo mašinovođom |
Oznake za pratnju vozova i posedanje vučnih vozila, Upisuju se u koloni 9. Tabele 26. |
30) |
SO = saobraćajno otpremništvo |
Oznake za bliže definisanje vrste službenog mesta. Upisuju se iza imena službenog mesta, osim stanica, u grafikonu i svim obrascima u kojima se navodi spisak službenih mesta. |
Primeri oblika slova i brojeva koji se koriste u redu vožnje
Primeri oblika slova kojima se označavaju službena mesta s obzirom na ulogu na pruzi:
1) NIŠ |
naziv prve i poslednje stanice date u tabelarnom pregledu reda vožnje štampa se velikim boldovanim slovima; |
2) RUMA |
naziv službenog mesta štampan velikim slovima označava službeno mesto većeg značaja na pruzi (ranžirna, rasporedna, odvojna i sl. stanica), odnosno službeno mesto od značaja za organizaciju saobraćaja voza; |
3) Vrbnica |
naziv službenog mesta štampan boldovanim slovima označava službeno mesto manjeg značaja u kojima saobraćaj reguliše otpravnik vozova; |
4) Sebeš |
naziv službenog mesta štampan običnim slovima označava ostala službena mesta (stajališta, odjavnice, otpremništva i sl.) i stanice i ukrsnice u kojima ne dežura otpravnik vozova; |
Primeri oblika brojeva i slova koji se koriste u tabelarnom pregledu reda vožnje:
1) 7813 |
velikim boldovanim brojevima označava se broj voza u zaglavlju Tabele 25; |
2) 125,1 |
kurzivom se označava kilometraža pruge (kolona 1 Tabele 25) i podaci o ograničenju brzine na otvorenoj pruzi (kolona 4 Tabele 25); |
3) 40 |
boldovanim brojevima srednje veličine označavaju se brzine preko skretnica (kolone 2 i 3 Tabele 25) i maksimalne brzine voza (kolona 5 Tabele 25); |
4) 2.25 |
boldovanim brojevima manje veličine označavaju se dolasci i polasci vozova (kolona 6 Tabele 25); |
5) 13.08 |
običnim brojevima manje veličine označavaju se vreme prolaska voza (kolona 6 Tabele 25) i brojevi vozova u koloni 7 Tabele 25; |
6) RDV A-63 |
oznake za RDV štampaju se velikim slovima i običnim brojevima. |
Pojam grafikona saobraćaja vozova
Grafikon saobraćaja vozova je grafički prikaz kretanja vozova na određenoj železničkoj pruzi ucrtan u koordinatni sistem.
Grafikon saobraćaja vozova (u daljem tekstu: grafikon) sastoji se od:
1) leve strane grafikona;
2) grafikonske mreže;
3) desne strane grafikona.
Svaki grafikon sadrži u zaglavlju sledeće podatke:
1) broj grafikona;
2) naziv pruge;
3) period važenja grafikona;
4) logotip upravljača koji izrađuje grafikon.
Oblik i sadržina leve strane grafikona
Na levoj strani grafikona ispisuju se podaci o puštanju pruge, ili dela pruge u javni saobraćaj upisivanjem datuma puštanja u saobraćaj za svaki kolosek posebno.
Pored podataka o puštanju pruge u saobraćaj, upisuju se kilometarske udaljenosti i to delimično od jednog do drugog susednog službenog mesta u celim i desetim delovima kilometra i zbirno računato od početne stanice grafikona, dok se kilometarsko odstojanje na pruzi upisuje prema postojećoj stacionaži. Na levoj strani grafikona prikazuje se i kilometarski položaj granice između upravljača i kilometarski položaj državne granice.
Na levoj strani grafikona prikazuje se u kom se razmaku obavlja saobraćaj vozova (stanični, odjavni ili blokovni razmak).
Iza poslednje vertikalne linije leve strane grafikona ucrtava se testerasta vertikalna linija kao oznaka pruge (ili njenog dela) koja je elektrificirana.
Između poslednje vertikalne linije ili testeraste linije ako je pruga elektrificirana i početne satne linije rrafikonske mreže ispisuju se nazivi službenih mesta i granice između upravljača.
Nazivi službenih mesta ispisuju se na način propisan članom 5. stav 1. ovog pravilnika, a kako su dati u Izjavi o mreži.
Neposredno ispred početne satne linije grafikonske mreže, ako je pruga dvokolosečna, povlači se paralelna deblja linija na delu na kome je pruga dvokolosečna, što simboliše dvokolosečnu prugu.
Oblik i sadržina leve strane grafikona dati su na Slici 1.
Slika 1: Oblik i sadržina leve strane grafikona
Oblik i sadržina desne strane grafikona
Sa desne strane grafikonske mreže neposredno iza poslednje satne linije, ako je pruga dvokolosečna, povlači se paralelna deblja linija na delu na kome je pruga dvokolosečna, što simboliše dvokolosečnu prugu.
Iza poslednje satne linije grafikonske mreže upisuju se nazivi službenih mesta.
Iza naziva službenih mesta daje se šematski prikaz pruge i staničnih koloseka, tj. kolosečna mreža. Kolosečna mreža pojedinih stanica ucrtava se tako što se glavni koloseci iscrtavaju paralelno s prugom. Pored koloseka ucrtava se i položaj stanične zgrade koja se prikazuje punim kvadratićem na onoj strani koja odgovara položaju stanične zgrade u prirodi.
Odvojne pruge se ucrtavaju prema položaju u prirodi, tako da se njihove linije koje se završavaju strelicom crtaju kao produženje staničnih koloseka sa kojih se stvarno izlazi na odnosnu prugu u smeru koji pruga u prirodi ima.
Za pruge koje se odvajaju od rasputnice na otvorenoj pruzi linija odvojne pruge se iscrtava od linije pruge u visini rasputnice i strelicom pokazuje smer pruge koji odgovara položaju pruge u prirodi. Ispred strelice se ispisuje naziv krajnje stanice odvojne pruge.
Iza mreže pruga i koloseka prikazuju se podaci o tehničkim karakteristikama pruge:
1) najveća dopuštena brzina na pruzi po deonicama, posebno za svaki kolosek;
2) najmanji poluprečnik krivine po međustaničnim odstojanjima;
3) najveći nagib staničnih platoa u promilima;
4) merodavni uspon i pad za međustanični odsek;
5) nadmorska visina.
Pored brojčanih podataka, nadmorska visina se prikazuje i grafički, tako što se kroz odnosnu rubriku prikazuje u vidu linija u određenoj razmeri čiji se krajevi spajaju. Kao razmera za nadmorsku visinu uzima se jedan milimetar za 20 metara nadmorske visine.
Oblik i sadržina desne strane grafikona dati su na Slici 2.
Slika 2: Oblik i sadržina desne strane grafikona
Oblik i sadržina grafikonske mreže
Grafikonska mreža je sastavljena od horizontalnih i vertikalnih linija, pri čemu horizontalne linije predstavljaju službena mesta na pruzi a vertikalne linije vremensku podelu.
Horizontalna podela grafikonske mreže
Ucrtavanje horizontalnih linija koje predstavljaju službena mesta na pruzi vrši se paralelno na odstojanju u razmeri zavisno od dužine pruge i željene preglednosti.
Razmera koja se uzima za jedan kilometar iznosi 1,5-3 mm prostora na mreži.
Horizontalne linije se povlače za svako službeno mesto, i to:
1) deblje linije za početne, krajnje i odvojne stanice;
2) tanje linije za stanice i ukrsnice;
3) isprekidane linije za ostala službena mesta na pruzi koja učestvuju u saobraćaju vozova ili se vozovi u njima samo zaustavljaju (stajališta).
Vertikalna podela grafikonske mreže
Prva horizontalna deblja linija deli se na 24, odnosno 12 jednakih delova, od kojih svaki predstavlja vreme od jednog sata počev od 0 do 24, odnosno od 0 do 12 i od 12 do 24 sata.
Vertikalne linije koje predstavljaju pune sate (satne linije) štampaju se punim i jasnim linijama, s tim da su linije koje označavaju 0, 6, 12, 18 i 24 časa izrazito deblje.
Prostor između časova deli se tanjim vertikalnim linijama na šest jednakih delova, od kojih svaki deo predstavlja vreme od 10 minuta.
Linija koja pokazuje vreme od 30 minuta (polovina sata) iscrtava se isprekidano radi lakše orijentacije pri čitanju grafikona.
Iznad prve i ispod poslednje horizontalne linije na položaju satnih vertikalnih linija ispisuju se sati (0-24, 0-12, 12-24) koje te linije označavaju.
Razmera za razmak vertikalnih linija koje predstavljaju pune sate kod 24-satne podele je 30 mm, a kod 12-satne podele je 60 mm.
Ucrtavanje trase voza u grafikon
Pri izradi reda vožnje za jedan voz, za jedno odstojanje određuju se dve tačke, od kojih jedna na liniji službenog mesta iz koga voz polazi i označava vreme polaska voza, a druga na liniji narednog službenog mesta u koje voz dolazi i označava vreme dolaska voza.
Kada se tačka vremena polaska i tačka vremena dolaska spoje, dobija se trasa voza izmeću dva službena mesta. Ovakvo obeležavanje i spajanje tačaka vrši se do krajnje stanice voza.
Vreme dolaska voza u naredno službeno mesto dobija se kada se na vreme polaska voza iz prethodnog službenog mesta doda vreme vožnje između ta dva službena mesta, vodeći računa o uračunavanju vremena potrebnih za pokretanje voza u polaznoj stanici i dodatka za zaustavljanje voza u sledećoj stanici.
Zbog razmera grafikonske mreže, naročito 10-minutnih linija, same trase vozova nisu dovoljne za tačnost čitanja vremena polaska i dolaska vozova. Zato se pored linija za oznaku vremena dolaska i polaska vozova upisuju jednocifreni brojevi koji označavaju minute, i to u oštrom uglu koji čini trasa voza i linija službenog mesta.
Brojevi koji označavaju vreme dolaska voza pišu se s leve strane trase voza iznad ili ispod linije službenog mesta, zavisno od smera trase, a brojevi koji označavaju vreme polaska, odnosno prolaska voza s desne strane trase.
Vreme polaska, dolaska, odnosno prolaska upisuje se na grafikonu za svaku stanicu, ukrsnicu, rasputnicu, STO i granicu upravljača, a za ostala službena mesta vreme se upisuje samo kod onih vozova koji u tim službenim mestima imaju bavljenje.
Vrste linija za ucrtavanje trasa vozova
Trase vozova ucrtavaju se sledećim linijama:
1) trase vozova za prevoz putnika ucrtavaju se punom linijom crne boje;
2) trase teretnih vozova ucrtavaju se isprekidanom linijom plave boje;
3) pomoćne trase ucrtavaju se tačkastom linijom plave boje.
Jedna trasa može da posluži za više vozova, pod uslovom da vozovi saobraćaju u različite dane.
Ostali elementi grafikonske mreže
Podloga grafikonske mreže mora da bude takve boje koja omogućava jasno isticanje trasa vozova i oznaka na grafikonskoj mreži;
Oznake X i Y se ucrtavaju crnom bojom kod dolaska voza.
Oznake napomena 1), 2) itd. uz broj voza, kao i sam tekst napomene ispod grafikona, štampaju se istom bojom kojom je odštampana i trasa voza na koji se napomena odnosi.
Osnovne odredbe o knjižici reda vožnje
Knjižica reda vožnje služi za službenu upotrebu železničkom osoblju. Izrađuje se u dva dela:
1) stalni deo;
2) promenljivi deo.
Knjižica reda vožnje - stalni deo je skup tabelarnih pregleda tehničkih podataka o pruzi, službenih mesta na njoj i podataka značajnih za organizaciju saobraćaja koji su stalnog karaktera na pruzi odnosno prugama za koje se izrađuje.
Knjižica reda vožnje - promenljivi deo sadrži tabelarne preglede koji se menjaju sa promenom reda vožnje, a pre svega pregled i redove vožnje svih vozova koji su ucrtani u grafikon za odnosnu prugu.
1) Oblik i sadržina knjižice reda vožnje - stalni deo
Naslovna strana knjižice reda vožnje - stalni deo
Naslovna strana knjižice reda vožnje - stalni deo sadrži:
1) naziv i logo upravljača;
2) oznaku "Stalni deo";
3) naziv "RED VOŽNjE" i broj grafikona reda vožnje na koji se odnosi;
4) šematski prikaz pruga na koje se odnosi;
4) period važenja;
5) napomenu "Samo za službenu upotrebu".
Naslovna strana iz stava 1. ovog člana data je na Slici 3.
Slika 3: Naslovna strana knjižice reda vožnje - stalni deo
Izmene, dopune i ispravke knjižice reda vožnje - stalni deo
Knjižica reda vožnje - stalni deo na početku sadrži pregled izmena, dopuna i ispravki reda vožnje, u koji se unose sve ispravke, izmene i dopune koje nastanu u toku važenja reda vožnje, a koje se objave putem službenih akata upravljača.
Upisivanje izmena, dopuna i ispravki iz stava 1. ovog člana dato je u Tabeli 1.
Tabela 1: Izmene, dopune i ispravke reda vožnje
Redni broj |
P R E D M E T |
Objavljeno službenim aktom upravljača |
Važi od |
|
izmene, dopune i ispravke |
broj |
datum |
datum |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Sadržina knjižice reda vožnje - stalni deo
Sadržina knjižice reda vožnje - stalni deo obuhvata sve preglede propisane čl. 21-36. ovog pravilnika.
Ukoliko se knjižicom reda vožnje obuhvata više pruga, na početku knjižice daje se spisak svih obuhvaćenih pruga.
Objašnjenje oznaka u knjižici reda vožnje - stalni deo
Na početku knjižice reda vožnje - stalni deo je pregled i objašnjenje oznaka, skraćenica i drugih elemenata koje sadrži.
Osnovne karakteristike pruge
U knjižici reda vožnje - stalni deo daju se podaci o pruzi prema Slici 4.
Slika 4: Osnovne karakteristike pruge
Ukoliko jedna knjižica obuhvata red vožnje za više pruga, osnovne karakteristike prikazuju se za svaku prugu posebno.
Pregled službenih mesta, udaljenosti i najvećih dopuštenih brzina
Pregled službenih mesta, udaljenosti i najvećih dopuštenih brzina sadrži popis svih službenih mesta na pruzi, vrstu službenog mesta, međusobnu udaljenost, najveće dopuštene brzine i kilometarski položaj granice upravljača.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 2.
U kolonama 1 i 2 upisuju se najveće dopuštene brzine na deonicama dvokolosečne pruge, i to za levi i desni kolosek posebno, a u objedinjenim kolonama za jednokolosečnu prugu.
Iza naziva službenog mesta u koloni 3 upisuje se oznaka vrste službenog mesta na način propisan članom 4. tačka 31) ovog pravilnika.
Udaljenosti na pruzi prikazuju se:
1) delimična udaljenost između susednih službenih mesta, odnosno granice upravljača ili državne granice u koloni 4;
2) zbirna udaljenost svakog službenog mesta od početnog službenog mesta u koloni 5;
3) kilometraža pruge koja se prikazuje u kilometrima i stotinama metara od nulte tačke pruge u koloni 6.
U koloni 7 prikazuju se prostorni razmaci u kojima saobraćaju vozovi upotrebom oznaka propisanih članom 4. ovog pravilnika.
Tabela 2: Pregled službenih mesta, udaljenosti i najvećih dopuštenih brzina
Najveća dopuštena brzina |
SLUŽBENA MESTA |
Udaljenost u km |
Kilometraža pruge |
Saobraćaj se vrši u razmaku |
||
levi kol. |
desni kol. |
Delimično |
Zbirno |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1) PRUGA....
Pregled službenih mesta u kojima je dopuštena redovna indirektna otprema vozova
Pregled službenih mesta u kojima je dopuštena indirektna otprema vozova dat je u Tabeli 3 i sadrži:
1) naziv službenog mesta;
2) smer u kome je dopuštena indirektna otprema;
3) ko je posrednik u prenošenju naređenja za polazak;
4) način otpreme: telefonom, putem knjige indirektne otpreme ili opštim nalogom.
Tabela 3: Pregled službenih mesta u kojima je dopuštena redovna indirektna otprema vozova
Službeno mesto |
Smer |
Naređenje za polazak daje otpravnik vozova posredovanjem |
Način otpreme |
1 |
2 |
3 |
4 |
Pregled serija i najvećeg broja vučnih vozila koje mogu saobraćati na pojedinim prugama
Pregled serija vučnih vozila koja mogu saobraćati na pojedinim prugama s obzirom na opterećenje po osovini i dužnom metru i koja se mogu upotrebiti za vuču vozova na čelu i kraju voza, kao i broj vučnih vozila koja se mogu otpremiti kao radna van službe jednim lokomotivskim vozom dat je u Tabeli 4.
U koloni 6 (primedba) upisuju se posebne specifičnosti za pojedine pruge i vučna vozila.
Tabela 4: Pregled serija i najvećeg broja vučnih vozila koja mogu saobraćati na pojedinim prugama
Serija vučnog vozila |
Broj vučnih vozila |
Pruga |
Primedba |
||
na čelu voza |
na kraju voza |
kao lokomotivski voz |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Pregled tunela u kojima putničke garniture vozova moraju biti osvetljene i u toku dana
Pregled tunela u kojima putničke garniture vozova moraju biti osvetljene i u toku dana sadrži:
1) prugu na kojoj se tunel nalazi;
2) naziv i broj tunela;
3) između kojih se stanica nalazi;
4) kilometar pruge od - do.
Pri unošenju podataka za delove pruge sa više uzastopnih tunela, u koloni 1 unose se naziv i broj prvog i poslednjeg tunela na tom delu pruge, a u koloni 3 početak i kraj deonice na kojoj putničke garniture moraju biti osvetljene.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 5.
Tabela 5: Pregled tunela u kojima putničke garniture vozova moraju biti osvetljene i u toku dana
Naziv i broj tunela |
Nalazi se između stanica |
km pruge |
1 |
2 |
3 |
Pregled propisanih razmaka za otpravljanje uzastopnih vozova u blokovnom (odjavnom) razmaku
Pregled propisanih razmaka za otpravljanje uzastopnih vozova u blokovnom (odjavnom) razmaku, posebno za vozove koji imaju zaustavljanje, a posebno za vozove koji se ne zaustavljaju, dat je u Tabeli 6 i važi za sve vozove iste vrste sa približno jednakim brzinama.
Pregled iz stava 1. ovog člana sadrži:
1) nazive službenih mesta između kojih su dati propisani razmaci;
2) propisane razmake u minutima po vrstama vozova, i to:
(1) za EC, IC, IR i REx;
(2) za RE i GP;
(3) za ekspresne i brze teretne;
(4) za ostale teretne (direktne, deoničke, sabirne i dr.).
U slučaju da se voz prema kojem se računa propisani razmak zadržava u prostornom odseku (bilo po redu vožnje ili po naređenju), tom izračunatom propisanom razmaku dodaje se i to vreme zadržavanja, kao i vreme za zaustavljanje i pokretanje voza koje iznosi najviše 2 minuta.
Tabela 6: Pregled propisanih razmaka za otpravljanje uzastopnih vozova u blokovnom (odjavnom) razmaku
Između službenih mesta |
Propisani razmak u minutima za vozove |
|||||||
EC, IC, IR i REx |
RE i GP |
Teretne ekspresne i brze |
Ostale teretne direktne, deoničke i dr. |
|||||
bez |
sa |
bez |
sa |
bez |
sa |
bez |
sa |
|
Zadržavanje u službenim mestima |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Pregled službenih mesta čiji glavni signali nisu u zavisnosti sa putevima vožnje ili ne mogu pokazivati signalni znak 11: "Ograničena brzina"
Sva službena mesta pruge čiji glavni signali nisu u zavisnosti sa putevima vožnje ili ne mogu pokazivati signalni znak 11: "Ograničena brzina" prikazuju se u posebnom pregledu u knjižici reda vožnje - stalni deo.
Pregled iz stava 1. ovog člana sadrži:
1) naziv službenog mesta;
2) smer;
3) vrstu i broj signala;
4) broj koloseka;
5) primedbu.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 7.
Tabela 7: Pregled službenih mesta čiji glavni signali nisu u zavisnosti sa putevima vožnje ili ne mogu pokazivati signalni znak 11: "Ograničena brzina"
Službeno mesto |
Smer |
Vrsta i broj signala |
Broj koloseka |
Primedba |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Pregled službenih mesta sa posebnim načinom signalisanja pravca vožnje
U knjižici reda vožnje - stalni deo daje se pregled službenih mesta u kojima se izlazni signali ne mogu opremiti pokazivačem za pravac vožnje, pa se signalisanje pravca vožnje vrši na poseban način.
Pregled iz stava 1. ovog člana sadrži:
1) naziv službenog mesta;
2) smer;
3) vrstu i broj signala;
4) dnevne i noćne signalne znakove koji se razlikuju od onih utvrđenih propisom kojim se uređuje oblik i značenje signalnih znakova;
5) značenje tih signalnih znakova.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 8.
Tabela 8: Pregled službenih mesta sa posebnim načinom signalisanja pravca vožnje
Službeno mesto |
Smer |
Vrsta i broj signala |
Signalni znak |
Značenje |
|
dnevni |
noćni |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Pregled putnih prelaza koji su osigurani automatskim uređajima za obezbeđenje saobraćaja sa kontrolnim signalima ugrađenim sa leve strane koloseka
Pregled putnih prelaza koji su osigurani automatskim uređajima za obezbeđenje saobraćaja sa kontrolnim signalima ugrađenim sa leve strane koloseka sadrži:
1) službena mesta između kojih se nalazi putni prelaz;
2) kilometarski položaj putnog prelaza;
3) kilometarski položaj kontrolnog signala.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 9.
Tabela 9: Pregled putnih prelaza koji su osigurani automatskim uređajem za obezbeđenje saobraćaja s kontrolnim signalima ugrađenim sa leve strane koloseka
Između stanica |
Kilometarski položaj |
|
putnog prelaza |
kontrolnog signala |
|
1 |
2 |
3 |
Pregled položaja uređaja za javljanje lavina i odrona
Pregled položaja uređaja za javljanje lavina i odrona dat je u Tabeli 10.
Pregled iz stava 1. ovog člana sadrži:
1) nazive službenih mesta između kojih se nalazi uređaj;
2) od kog do kog kilometra je postavljena mreža javljača;
3) primedbu.
Tabela 10: Pregled položaja uređaja za javljanje lavina i odrona
Između službenih mesta |
Od km......... |
Primedba |
1 |
2 |
3 |
Pregled ograničenih brzina preko skretnica pri manevrisanju i zabrane odbacivanja
Pregled ograničenih brzina preko skretnica pri manevrisanju i zabrane odbacivanja sadrži spisak službenih mesta:
1) u kojima je preko skretnica ograničena brzina pri manevrisanju;
2) na čijim je kolosecima zabranjeno manevrisanje odbacivanjem i spuštanjem kola.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 11.
Ako je u nekom službenom mestu zabranjeno odbacivanje na svim kolosecima, onda se u kolonama 4 i 5 upisuje "svim".
Kod službenih mesta s više priključnih pruga navode se podaci za svaki smer u posebnom redu.
Ukoliko je preko skretnica službenog mesta brzina ograničena na manje od 35 km/h, ista se upisuje u ovaj pregled.
Tabela 11: Pregled službenih mesta sa ograničenom brzinom preko skretnica pri vožnji manevarskog sastava i pregled koloseka na kojima je zabranjeno manevrisanje odbačajem
Naziv službenog mesta |
Broj i naziv koloseka - industrijski kolosek |
Brzina |
Odbacivanje kola zabranjeno na koloseke |
Primedba |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Pregled neutralnih sekcija i signala za elektrovuču
Pregled neutralnih sekcija i signala za elektrovuču sadrži podatke o mestu neutralnih sekcija i mestima gde su ugrađeni stalni signali za rukovanje glavnim prekidačima i pantografima, posebno za svaku relaciju za oba smera i sadrži:
1) međustanične odseke na kojima su ugrađene neutralne sekcije;
2) pregled kilometarskog položaja ugrađenih signalnih znakova za jedan i drugi smer.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 12.
Tabela 12: Pregled položaja neutralnih sekcija i signala za elektrovuču
PRUGA: |
|||||||||||||
Smer |
|
|
|
|
|
km položaj neutralne sekcije |
Između stanica |
Smer |
|||||
km položaj stalnih signala sa signalnim znacima |
|
|
|
|
|
|
|
km položaj stalnih signala sa signalnim znacima |
|||||
46* |
45 |
44 |
43 |
42a |
41 |
|
|
41* |
42a |
43 |
44 |
45 |
46 |
* Nepotrebno izostaviti
Pregled službenih mesta u kojima vozno osoblje obaveštava stanično osoblje da je voz prispeo ceo i da se smestio unutar međika
Stanice u kojima vozno osoblje dovikivanjem, telefonom ili signalnim znacima obaveštava otpravnika vozova da je voz ušao ceo, stao i smestio se unutar međika unose se u poseban pregled dat u Tabeli 13.
Tabela 13: Pregled službenih mesta u kojima vozno osoblje obaveštava stanično osoblje da je voz prispeo ceo i smestio se unutar međika
Službeno mesto |
Za kraj voza |
Za čelo voza |
Primedba |
1 |
2 |
3 |
4 |
U kojim stanicama i na koji način se obaveštava otpravnik vozova da je voz ceo prispeo i smestio se unutar međika određuje upravljač. Način obaveštavanja unosi se u poslovni red stanice radi upoznavanja staničnog osoblja.
Pregled službenih mesta u kojima se na izlaznoj strani daje signalni znak "Pazi" zbog putnog prelaza
Kod službenih mesta u kojima se na izlaznoj strani nalazi putni prelaz na kome je saobraćaj obezbeđen Andrejinim krstom i pružnom opomenicom, potrebno je da mašinovođa pri pokretanju voza da više puta signalni znak "Pazi" i da vozi s uvećanom pažnjom do prelaska preko putnog prelaza.
Pregled službenih mesta iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 14 i sadrži:
1) naziv službenog mesta;
2) udaljenost putnog prelaza od poslednje izlazne skretnice u metrima;
3) sa koje strane službenog mesta se nalazi putni prelaz (prema početku ili kraju pruge);
4) primedbu.
Tabela 14: Pregled službenih mesta u kojima se na izlaznoj strani daje signalni znak "Pazi"
Naziv službenog mesta |
Udaljenost putnog prelaza od poslednje izlazne skretnice |
Sa koje se strane sl. mesta nalazi put. prelaz (prema poč. ili kraju pruge) |
Primedba |
1 |
2 |
3 |
4 |
Pregled opremljenosti pruga auto-stop uređajima
Pregled opremljenosti pruga auto-stop uređajima sadrži podatke o prugama ili delovima pruga na kojima su ugrađeni aktivni auto-stop uređaji, kao i o položaju prve i poslednje balize na toj pruzi ili delu pruge.
Ukoliko su na nekoj pruzi ugrađene i balize od 500 Hz, u koloni "Primedba" stavlja se odgovarajuća oznaka.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 15.
Tabela 15: Pregled opremljenosti pruga auto-stop uređajima
Pruga |
km položaj početne balize i oznaka signala |
km položaj krajnje balize i oznaka signala |
Primedba |
1 |
2 |
3 |
4 |
Pregled radio-kanala radio-dispečerske mreže
Pregled radio-kanala radio-dispečerske mreže sadrži naziv pruge odnosno službenog mesta gde se primenjuje radio-kanal, režim i broj radio-kanala i područje njegove primene.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 16.
Tabela 16: Pregled radio-kanala radio-dispečerske veze
Deo pruge odnosno službeno mesto |
Režim i broj |
Stanice uključenja |
Primedba |
1 |
2 |
3 |
4 |
Pregled pružnih telefonskih aparata
Pregled pružnih telefonskih aparata ugrađenih pored pruge koji se mogu koristiti za sporazumevanje osoblja sa pruge sa osobljem službenih mesta ili sa dispečerima dat je u Tabeli 17.
Pregled iz stava 1. ovog člana obuhvata sve pružne telefonske aparate namenjene za sporazumevanje osoblja sa pruge i telefone ostalih radnih mesta kao što su čuvar prelaza, čuvar mosta, odjavničar i drugi.
U koloni 3 upisuje se u kom se objektu ili na kom uređaju nalazi telefon, kao npr.:
1) betonska blok-kućica;
2) ormar postrojenja jake struje;
3) ulazni signal B;
4) putni prelaz - T ormar itd.
Tabela 17: Pregled pružnih telefonskih aparata
Između službenih mesta |
Kilometarski položaj |
Mesto telefonskog aparata |
Strana pruge |
Primedba |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2) Oblik i sadržina knjižice reda vožnje - promenljivi deo
Naslovna strana knjižice reda vožnje - promenljivi deo
Naslovna strana knjižice reda vožnje - promenljivi deo ima isti oblik kao i naslovna strana knjižice reda vožnje - stalni deo, samo što nosi oznaku "Promenljivi deo".
Izmene, dopune i ispravke knjižice reda vožnje - promenljivi deo
Knjižica reda vožnje - promenljivi deo na početku sadrži pregled izmena, dopuna i ispravki reda vožnje, u koji se unose sve ispravke, izmene i dopune koje nastanu u toku važenja reda vožnje, a koje se objave putem službenih akata upravljača.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 1.
Sadržina knjižice reda vožnje - promenljivi deo
Sadržina knjižice reda vožnje - promenljivi deo obuhvata sve preglede propisane čl. 40-49. ovog pravilnika.
Knjižica iz stava 1. ovog člana na početku sadrži pregled tumačenja znakova, skraćenica i objašnjenja elemenata koje sadrži.
Pregled službenih mesta, udaljenosti i najvećih dopuštenih brzina
Pregled službenih mesta, udaljenosti i najvećih dopuštenih brzina sadrži popis svih službenih mesta na jednoj pruzi, vrstu službenog mesta, međusobnu udaljenost, najveće dopuštene brzine i kilometarski položaj granice upravljača.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 18.
U kolonama 1 i 2 upisuju se najveće dopuštene brzine na deonicama dvokolosečne pruge, i to za levi i desni kolosek posebno, a u objedinjenim kolonama za jednokolosečnu prugu.
Iza naziva službenog mesta u koloni 3 upisuje se oznaka vrste službenog mesta na način propisan članom 4. tačka 31) ovog pravilnika.
Udaljenosti na pruzi prikazuju se:
1) delimična udaljenost između susednih službenih mesta, odnosno granice upravljača ili državne granice u koloni 4;
2) zbirna udaljenost svakog službenog mesta od početnog službenog mesta u koloni 5;
3) kilometraža pruge koja se prikazuje u kilometrima i stotinama metara od nulte tačke pruge u koloni 6.
U koloni 7 prikazuju se prostorni razmaci u kojima saobraćaju vozovi upotrebom oznaka propisanih članom 4. ovog pravilnika.
Tabela 18: Pregled službenih mesta, udaljenosti i najvećih dopuštenih brzina
Najveća dopuštena brzina |
SLUŽBENA MESTA |
Udaljenost u km |
Kilometraža pruge |
Saobraćaj se vrši u razmaku |
||
levi kol. |
desni kol. |
Delimično |
Zbirno |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1) PRUGA....
Pregled ograničenih brzina na pruzi
Pregled ograničenih brzina na pruzi daje se u dva slučaja:
1) ograničene brzine čija su produžena vremena vožnje uračunata u vremena vožnje vozova;
2) ograničene brzine čija produžena vremena vožnji nisu uračunata u vremena vožnje vozova prilikom izrade reda vožnje.
Pregled ograničenih brzina sadrži:
1) nazive službenih mesta između kojih je zavedena ograničena brzina;
2) kilometarski položaj početka i kraja ograničene brzine u kilometrima i metrima;
3) kolika je ograničena brzina u km/h;
4) primedbu - razlog ograničene brzine.
Pregled iz stava 1. ovog člana izrađuje se za svaku prugu posebno i dat je u Tabeli 19.
Tabela 19: Pregled ograničenih brzina
Red. broj |
Između službenih mesta |
Od km |
Do km |
Brzina km/h |
Primedba (razlog) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
A) Uračunatih u vreme vožnje voza
B) Nisu uračunate pri izradi reda vožnje
Pregled službenih mesta sa ograničenim radnim vremenom
Pregled službenih mesta sa ograničenim radnim vremenom sadrži:
1) naziv službenog mesta;
2) vreme kada je neposednuto od časa_____ do časa______;
3) posle kog voza prestaje služba;
4) pre kog voza počinje služba;
5) kod kojih vozova se ne vrši služba;
6) susedne stanice u kojima služba ne prestaje;
7) ko čuva ključeve službenog mesta;
8) da li stanični radnik dočekuje ili ne dočekuje vozove.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 20.
Tabela 20: Pregled službenih mesta sa ograničenim radnim vremenom
Redni broj |
Službeno mesto (nadzorna stanica) |
Neposednuto |
Služba prestaje posle voza |
Služba počinje pre voza |
|
od časa |
do časa |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Ne vrši službu kod voza |
Susedna sl. mesta u kojima se služba ne prekida |
Ključeve čuva sl. mesto |
Stanični radnik dočekuje/ne dočekuje vozove |
Primedba |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Pregled službenih mesta sa ograničenim brzinama preko skretnica pri vožnji nepravilnim odnosno susednim kolosekom
Pregled službenih mesta u kojima postoji ograničenje brzine preko skretnica pri vožnji po nepravilnom odnosno susednom koloseku dat je u Tabeli 21.
Levo i desno od naziva službenog mesta ucrtava se strelica koja pokazuje za koji smer vožnje važe ograničene brzine.
Tabela 21: Pregled službenih mesta sa ograničenim brzinama preko skretnica pri vožnji nepravilnim odnosno susednim kolosekom
Desni kolosek km/h |
Službeno mesto |
Levi kolosek km/h |
1 |
2 |
3 |
Pregled službenih mesta i vozova koje skretničar ne dočekuje kod ulazne skretnice
Pregled službenih mesta i vozova koje skretničar ne dočekuje kod ulazne skretnice dat je u Tabeli 22 i sadrži:
1) naziv službenog mesta;
2) brojeve vozova koji se ne dočekuju;
3) napomenu.
Ukoliko je propisano da se nijedan voz ne dočekuje kod ulazne skretnice, onda se u koloni 2 upisuje "sve vozove".
Pregled iz stava 1. ovog člana ne izrađuje se za pruge opremljene uređajima APB, MZ i TK.
Tabela 22: Pregled službenih mesta i vozova koje skretničar ne dočekuje kod ulazne skretnice
Službeno mesto |
Broj voza |
Napomena |
1 |
2 |
3 |
Pregled deonica za održavanje pruge, SS postrojenja, TT postrojenja i kontaktne mreže (KM)
Pregled deonica za održavanje pruge, SS postrojenja, TT postrojenja i KM sadrži:
1) sedište deonice;
2) broj telefona dežurnog radnika;
3) relaciju održavanja.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 23.
Tabela 23: Pregled deonica za održavanje pruga, SS postrojenja, TT postrojenja i KM
Sedište deonice |
Broj telefona dežurnog radnika |
Relacija održavanja |
Primedba |
1 |
2 |
3 |
4 |
Pregled zatvora koloseka za redovno održavanje pruge i pružnih postrojenja
Član 46.
Pregled zatvora koloseka za redovno održavanje pruge i pružnih postrojenja sadrži:
1) nazive službenih mesta između kojih je uveden zatvor koloseka;
2) koji je kolosek zatvoren - levi, desni;
3) vreme zatvora koloseka od____ do_____;
4) između kojih vozova traje zatvor koloseka;
5) primedbu.
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 24.
Tabela 24: Pregled zatvora koloseka za redovno održavanje
Između službenih mesta |
Kolosek |
Vreme |
Između vozova |
Primedba |
|
od |
do |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
Pregled reda vožnje vozova
Pregled reda vožnje vozova dat je u Tabeli 25.
Tabela 25: Pregled reda vožnje
(Broj voza) dolazak polazak |
Sastajanje |
km pruge |
Brzina preko skretnica |
Službeno mesto |
Vmax |
(Broj voza) dolazak polazak |
Sastajanje |
|
p |
s |
|||||||
6 |
7 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Pregled iz stava 1. ovog člana sadrži:
1) Kolona 1 - kilometraža pruge. U koloni 1 upisuje se stvarna kilometraža pruge na osnovu podataka iz člana 21, Tabela 2 kolona 6 ovog pravilnika;
2) Kolona 2 - brzina preko skretnica za vožnju u pravac. U koloni 2 upisuju se brzine preko skretnica za vožnju u pravac na način propisan članom 48. ovog pravilnika;
3) Kolona 3 - brzina preko skretnica za vožnju u skretanje. U koloni 3 upisuju se ograničene brzine preko skretnica za vožnju u skretanje na način propisan članom 48. ovog pravilnika;
4) Kolona 4 - službeno mesto. U koloni 4 upisuju se:
(1) nazivi službenih mesta redosledom prema kretanju voza;
(2) ograničene brzine i prelomi brzina na otvorenoj pruzi (npr. km 252 + 100 pb);
(3) oznake za RDV uređaje, režim rada i broj kanala (npr. RDV B - 63);
5) Kolona 5 - maksimalna brzina. U koloni 5 upisuje se maksimalna brzina voza na celoj pruzi ili njenim delovima, s tim što se prelomi brzina računaju na osovinama stanične zgrade stanica ukoliko nema posebnih ograničenja na staničnom području i dalje. U nivou naziva službenog mesta ili mesta preloma brzine na otvorenoj pruzi u koloni 5 upisuje se crtica a ispod nje brzina do sledećeg preloma brzine;
6) Kolona 6 - vreme dolaska i polaska voza. U zaglavlju kolone 6 upisuje se broj voza na koji se kolona odnosi. U samoj koloni upisuju se vremena dolaska i polaska voza iz službenih mesta navedenih u koloni 4 i to vreme dolaska iznad vremena polaska. Vreme se upisuje u časovima i minutima, s tim da se časovi upisuju samo prvi put kada se pojave, u krajnjoj stanici voza, kao i kada se red vožnje prenosi na sledeću stranu. Ako voz ima bavljenje manje od pola minuta upisuje se vreme polaska jednako vremenu dolaska. Ako voz ima prolaz kroz službeno mesto, upisuje se samo vreme prolaska na mestu vremena polaska. U koloni 6 upisuju se ispred odgovarajućeg vremena dolaska odnosno polaska, oznake iz člana 4. ovog pravilnika;
7) Kolona 7 - sastajanja. Kolona 7 se izrađuje u pregledu reda vožnje na onim prugama na kojima se vozno osoblje obaveštava o promenama u saobraćaju i o promenama ukrštavanja. U njoj se upisuju sastajanja (ukrštavanja) vozova u stanicama jednokolosečne pruge i u stanicama prelaza sa dvokolosečne na jednokolosečnu prugu.
Na prugama na kojima se vozno osoblje ne obaveštava o promenama u saobraćaju i promenama ukrštavanja, kolone 7 se ne izrađuju, a umesto njih se mogu dodati još dve kolone 6.
Podaci dati u kolonama 1-5 su stalni i zajednički za sve vozove čiji je red vožnje dat u kolonama 6 na istoj strani. Radi bolje preglednosti, kolone 1-5 izrađuju se na podlozi žute boje.
Pregled reda vožnje vozova dat je na Slici 5.
Slika 5: Pregled reda vožnje vozova
Označavanje brzina preko skretnica
Brzine preko skretnica označavaju se u pregledu reda vožnje vozova posebno za vožnju u pravac, a posebno za vožnju u skretanje.
Brzina preko skretnica za vožnju u pravac označava se samo brojem u koloni 2. Ako nije označena nikakva brzina, merodavna je maksimalna brzina voza (kolona 5).
Osnovna brzina za vožnju u skretanje je 50 km/h i u pregledu reda vožnje se ne označava. Ako za vožnju u skretanje nije označena nikakva brzina, merodavna je brzina od 50 km/h, odnosno maksimalna brzina voza (kolona 5) ako je ona manja od 50 km/h.
Brzina preko skretnica za vožnju u skretanje veća ili manja od 50 km/h označava se na sledeći način:
1) samo brojem u koloni 3, ako se vožnja ograničenom brzinom predsignališe;
2) ako se vožnja ograničenom brzinom ne predsignališe, brojem u koloni 3 i oznakom "S" u koloni 6 ako je redom vožnje predviđena vožnja u skretanje. Oznaka "S" upisuje se ispred vremena dolaska ako voz ulazi u skretanje, ispred vremena polaska ako voz izlazi u skretanje odnosno ispred vremena dolaska i ispred vremena polaska ako voz ulazi i izlazi u skretanje. Isto važi i za prolazne vožnje iako se kod njih vreme dolaska ne upisuje. Ako je redom vožnje predviđena vožnja u skretanje, oznaka "S" upisuje se i u slučaju iz stava 3. ovog člana. Ako oznaka "S" nije upisana to znači da voz po redu vožnje ide u pravac.
Brzine pri vožnji u pravac preko pouzdano pritvrđenih ili pouzdano zaključanih ukrsnih skretnica i skretnica sa jezičcima na zglob, ako su manje od maksimalne brzine voza (kolona 5), prikazuju se kao ograničene brzine.
Ulazak na slepi kolosek, ulazak motornog voza na kolosek posednut drugim motornim vozom u stanicama u kojima glavni koloseci nisu podeljeni signalima na ograničene odseke puta vožnje, ulazak na kolosek na kome teretnom vozu nije obezbeđen put pretrčavanja zbog manevrisanja na suprotnoj strani i prolazak voza kroz službeno mesto za vreme prekida službe, prikazuju se odgovarajućim oznakama koje se upisuju u koloni 6 ispred vremena dolaska.
Ukoliko je u slučajevima iz stava 6. ovog člana potrebno voziti preko skretnica brzinom manjom od propisane članom 4. tač. 2), 3), 4) i 5) ovog pravilnika, onda je merodavna ta manja brzina.
Kod pouzdano pritvrđenih skretnica kod kojih su glavni signali sa dvoznačnom signalizacijom opremljeni pokazivačima i pretpokazivačima za brzine, brzine preko skretnica se ne prikazuju.
Brzine preko skretnica na otvorenoj pruzi označavaju se po odredbama ovog člana. Ako je odvojna skretnica ujedno i službeno mesto (rasputnica, mesto prelaza sa dvokolosečne na jednokolosečnu prugu i sl.) upisuje se naziv službenog mesta, a u ostalim slučajevima kilometarski položaj skretnice.
Pregled vozova po stranama
Na kraju knjižica reda vožnje - promenljivi deo nalazi se pregled vozova po stranama koji svojom konstrukcijom i rasporedom omogućava brzo i lako nalaženje određenog voza.
Pregled iz stava 1. ovog člana sadrži:
1) broj voza;
2) stranu na kojoj je red vožnje tog voza;
3) relaciju saobraćaja;
4) redovitost saobraćaja (za redovne vozove upisuje se "R", a za vozove po potrebi "F" (fakultativan);
5) procenat kočenja;
6) procenat ručnih kočnica;
7) seriju vučnog vozila;
8) maksimalnu masu voza za koju su računata vozna vremena;
9) režim rada AS-uređaja;
10) maksimalnu dužinu voza;
11) način posedanja vučnog vozila i voza;
12) naziv prevoznika;
13) primedbu (npr.: period saobraćaja, ne saobraća nedeljom, kombinovan sa vozom....., ne saobraća voz... i sl.).
Pregled iz stava 1. ovog člana dat je u Tabeli 26.
Vozovi se u prvoj koloni upisuju prema rangu, a redosled brojeva vozova ide od najmanjeg do najvećeg broja.
Tabela 26: Registar vozova po stranama
Broj voza |
Strana |
Relacija |
Redovitost |
% kočenja |
% ručnih kočnica |
Serija vučnog vozila |
Maksimalna masa voza (Q) |
Režim rada AS uređaja |
Maksimalna dužina voza (L) |
Vozno osoblje |
Prevoznik |
Primedba |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Na osnovu reda vožnje izrađuju se:
1) izvod iz reda vožnje za putnike;
2) izvod iz reda vožnje za stanično osoblje i osoblje drugih službenih mesta;
3) izvod iz reda vožnje za pružno osoblje.
Svaki izvod iz reda vožnje sadrži logo i naziv upravljača, službeno odnosno radno mesto na koje se odnosi i period važnosti.
Izvod iz reda vožnje za putnike
Za stanice iz kojih polaze vozovi u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju, stanice u kojima se ovim vozovima dodaju direktna i kursna kola ili u kojima se vrše neke druge izmene u njihovom sastavu i stanice u kojima ovi vozovi staju ili završavaju vožnju, izrađuje se izvod iz reda vožnje za putnike prema Tabeli 27.
Podloga izvoda iz stava 1. ovog člana za vozove u odlasku je žute boje, a za vozove u dolasku bele boje.
Izvod iz stava 1. ovog člana sadrži:
1) vreme polaska odnosno dolaska voza;
2) kategoriju voza;
3) broj i komercijalni naziv voza;
4) sastav voza;
5) relaciju sa važnijim stanicama na putu;
6) kolosek - peron na koji voz dolazi odnosno odlazi.
Vozovi se unose u izvod hronološkim redom počev od 00.01 časova.
U kolonu 2 unose se i podaci o obavezi rezervisanja sedišta.
U kolonu 4 unose se i podaci o vrsti putničkih kola u sastavu voza (spavaća, kola sa ležajevima, bife, restoran, 1. i 2. razred, kola za prevoz praćenih automobila).
Podaci iz stava 6. ovog člana označavaju se pomoću usvojenih znakova u međunarodnom putničkom saobraćaju i to:
1) cifra 1 odnosno 2 označava putnička kola 1. odnosno 2. razreda;
2) znak čaše označava bife u kolima;
3) znak ukršten nož sa viljuškom označava kola restoran;
4) znak kreveta označava kola za spavanje;
5) znak ležaja označava kola sa ležajevima.
Kolona "Peron" popunjava se rimskim brojevima, a kolona "Kolosek" arapskim brojevima. U službenim mestima u kojima ne postoje peroni, kolona "Peron" se ne popunjava.
Tabela 27: Izvod iz reda vožnje za putnike
________________________ |
|
|
(Period važnosti) |
Stanica_____________
Odlazak vozova
Vreme |
Voz |
Odlazak za smer |
Peron |
Kolosek |
|
kat. |
broj |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
________________________ |
|
|
(Period važnosti) |
Stanica_____________
Dolazak vozova
Vreme |
Voz |
Dolazak iz smera |
Peron |
Kolosek |
|
kat. |
broj |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Za stanice u kojima se zadržavaju vozovi iz međunarodnog i unutrašnjeg saobraćaja s mogućnošću rezervacije sedišta, mogu se izraditi šematski prikazi sastava tih vozova i objaviti putnicima.
Šematski prikaz sadrži broj, vrstu, relaciju i komercijalni naziv voza, seriju, redni broj i relaciju saobraćaja putničkih kola prema redosledu kako su uvrštena u voz. Smer kretanja voza označava se simbolom lokomotive.
Izvod iz reda vožnje za putnike za manje stanice
Izvod iz reda vožnje za putnike za manje stanice izrađuje se prema Tabeli 28 i sadrži:
1) kategoriju voza;
2) broj voza (naziv voza);
3) relaciju;
4) vreme dolaska voza;
5) vreme odlaska voza;
6) kolosek (peron);
7) kolski razred;
8) rezervisanje sedišta;
9) podatke o vezama na usputnim stanicama (sa kojim vozom, u koje vreme i za koji pravac);
10) primedbe.
U izvod iz stava 1. ovog člana ne unose se vozovi za prevoz putnika koji staju samo iz saobraćajnih razloga (označeni sa "X" za ta službena mesta).
Kod sezonskih vozova u kolonu "Primedba" upisuje se od kada do kada saobraćaju.
Podaci za brze i ekspresne vozove upisuju se crvenom, a za ostale vozove crnom bojom.
Tabela 28: Izvod iz reda vožnje za putnike
IZVOD IZ REDA VOŽNjE
za putnike važi od ______ do ______
(logo i naziv upravljača)
_____________________
stanica _______________
VOZ |
Pravac |
Dolazak |
Odlazak |
Kolosek |
Kolski |
Rezervacija sedišta |
|||
Kategorija |
Broj voza (naziv) |
čas |
min. |
čas |
min. |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Ima vezu |
Primedba |
|||||
u stanici |
sa vozom |
odlazi u |
za smer |
|||
vrsta |
broj |
čas |
min. |
|||
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
Izvod iz reda vožnje za stanično osoblje
Izvod iz reda vožnje za stanično osoblje izrađuje se prema Tabeli 29.
U izvod iz stava 1. ovog člana unose se vozovi hronološkim redom počev od 0.01 časova.
Vanredni vozovi se označavaju tako što se broj voza preko svih kolona podvlači, i to:
1) teretni vozovi plavom bojom;
2) putnički vozovi crvenom bojom;
3) vozovi koji nisu redovni u izvesnom periodu važenja reda vožnje isprekidanom crnom bojom.
Posebni vozovi se obeležavaju u koloni 14 primedbom "Poseban".
Izvod iz stava 1. ovog člana sadrži;
1) vrstu i broj voza;
2) vreme polaska iz susedne stanice;
3) vreme dolaska;
4) vreme bavljenja;
5) vreme odlaska iz stanice;
6) brojeve vozova sa kojima se sastaje;
7) broj ulaznog/izlaznog koloseka;
8) skretnice preko kojih voz prelazi pri ulazu i izlazu;
9) primedbe.
U koloni 10 vozovi koji nisu redovni takođe se podvlače. Vozovi upisani u kolonu 10 iste parnosti odnosno neparnosti u odnosu na voz upisan u koloni 2 koji saobraćaju iz suprotnog smera, označavaju se zvezdicom.
Vozovi za prevoz putnika koji staju samo iz saobraćajnih razloga označavaju se znakom "X" iza broja voza u koloni 2.
U kolonama 12 i 13 navode se skretnice preko kojih voz prelazi pri ulazu ili izlazu, i to samo u stanicama gde se one postavljaju ručno ili mehanički.
Kod vozova koji ne saobraćaju svakog dana, kao i kod sezonskih vozova, u koloni "Primedba" označava se period saobraćaja.
Tabela 29: Izvod iz reda vožnje za stanično osoblje
IZVOD IZ REDA VOŽNJE
za stanično osoblje važi od ______ do ______
(logo i naziv upravljača)
__________________________________________________________________
stanica _______________
Vrsta |
Broj |
Vreme saobraćaja |
Sastajanja (ukrštavanja, preticanja, mimoilaženja) |
Ulazni |
Skretnice |
Primedba |
|||||||
voza |
polazak iz susedne stanice |
dolazak |
bavljenje |
odlazak |
|||||||||
čas |
min |
čas |
min |
min |
čas |
min |
pri ulazu |
pri izlazu |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
Izvod iz reda vožnje za stajališta, tovarišta i transportna otpremništva
Izvod iz reda vožnje za stajališta, tovarišta i transportna otpremništva dat je u Tabeli 30 i sadrži:
1) vrstu i broj voza;
2) polazak iz susedne stanice;
3) dolazak u službeno mesto;
4) bavljenje u službenom mestu;
5) odlazak;
6) dolazak u susednu stanicu;
7) primedbu.
U izvod iz stava 1. ovog člana vozovi se unose hronološkim redom počev od 0.01 časova.
Izvod iz stava 1. ovog člana popunjava se na isti način kao izvod iz reda vožnje za stanično osoblje.
Tabela 30: Izvod iz reda vožnje za stajališta, tovarišta i transportna otpremništva
(logo i naziv upravljača)
_____________________
Nadzorna stanica _______________
IZVOD IZ REDA VOŽNJE
za stajališta, tovarišta i transportna otpremništva važi od ______ do ______
Voz |
Polazak iz susedne stanice |
Dolazak |
Bavljenje |
Odlazak |
Dolazak u susednu stanicu |
Primedba |
|||||
vrsta |
broj |
čas |
min |
čas |
min |
min |
čas |
min |
čas |
min |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Izvod iz reda vožnje za pružno osoblje
Izvod iz reda vožnje za pružno osoblje dat je u Tabeli 31.
U izvod iz stava 1. ovog člana vozovi se unose hronološkim redom počev od 0.01 časova.
Označavanje vanrednih vozova i upisivanje oznaka u kolonu "Primedba" vrši se na način kako je to propisano za izvod iz reda vožnje za stanično osoblje.
Tabela 31: Izvod iz reda vožnje za pružno osoblje
(logo i naziv upravljača)
_____________________
Pružna deonica _______________
IZVOD IZ REDA VOŽNJE
za pružno osoblje važi od ______ do ______
Voz |
Polazak iz __________ |
Dolazak u __________ |
Primedba |
|||
Vrsta |
Broj |
čas |
min |
čas |
min |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
6. Mere za prelazak na novi red vožnje
Mere za prelazak na novi red vožnje sadrže:
1) datum prestanka važnosti važećeg reda vožnje i datum početka primene novog reda vožnje;
2) zaustavljanje svih vozova u stanicama pre 24.00 časa i njihov polazak po novom redu vožnje posle 00.00 časova;
3) pregled prelaska vozova u stanicama sa važećeg reda vožnje na novi red vožnje odvojeno po železničkim prugama;
4) pregled prelaska putničkih kola i motornih garnitura sa važećeg reda vožnje na novi red vožnje;
5) dostavu lokomotiva, putničkih kola i motornih garnitura za vozove koji prvi put saobraćaju po novom redu vožnje;
6) postupak sa lokomotivama, putničkim kolima i motornim garniturama koje po novom redu vožnje više ne saobraćaju;
7) popis operativnih brojeva teretnih vozova;
8) prestanak laganih vožnji do 24.00 časa i eventualno uvođenje novih od 00.00 časova sa tačnim podacima o kilometarskim položajima laganih vožnji i njihovim veličinama;
9) zabranu uvođenja u saobraćaj vozova po ad hoc zahtevu koji ne mogu stići u krajnju stanicu do 24.00 časa;
10) ispravke, izmene i dopune novog reda vožnje.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o redu vožnje ("Službeni glasnik RS", br. 39/14 i 36/17).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".