PROGRAM
KORIŠĆENJA SREDSTAVA BUDŽETSKOG FONDA ZA ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE GRADA BEOGRADA ZA 2019. GODINU

("Sl. list grada Beograda", br. 3/2019 i 71/2019)

I

Ovim programom utvrđuje se obim, raspodela i korišćenje sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Beograda za 2019. godinu namenjenih za realizaciju planova, programa, projekata i drugih aktivnosti u oblasti zaštite i unapređivanja životne sredine na teritoriji Beograda u 2019. godini.

Sredstva Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Beograda za 2019. godine planirana su Odlukom o budžetu Grada Beograda za 2019. godinu ("Službeni list Grada Beograda", br. 118 /18, 9/19 i 61/19) u ukupnom iznosu 976.412.303,00 dinara, u okviru razdela 09 - Sekretarijat za zaštitu životne sredine, i to:

- izvor finansiranja 01 - prihodi iz budžeta, funkcije: 510 -Upravljanje otpadom; 530 - Smanjenje zagađenosti; 540 - Zaštita biljnog i životinjskog sveta i krajolika i 550 - Zaštita životne sredine - istraživanje i razvoj u iznosu od 799.766.388,00 dinara;

- izvor finansiranja 06 - tekuće donacije od međunarodnih organizacija, funkcije: 550 - Zaštita životne sredine - istraživanje i razvoj u iznosu od 3.466.603,00 dinara;

- izvor finansiranja 09 - primanja od prodaje nefinansijske imovine, funkcije: 540 - Zaštita biljnog i životinjskog sveta i krajolika i 550 - zaštita životne sredine - istraživanje i razvoj u iznosu od 90.000.000,00 dinara;

- izvor finansiranja 13 - neraspoređeni višak prihoda iz prethodnih godina, funkcije: 510 - Upravljanje otpadom; 540 - Zaštita biljnog i životinjskog sveta i krajolika i 550 - zaštita životne sredine - istraživanje i razvoj u iznosu od 49.240.000,00 dinara;

- izvor finansiranja 15 - neutrošena sredstva donacija iz ranijih godina, funkcije: 540 - Zaštita biljnog i životinjskog sveta i krajolika u iznosu od 33.939.312,00 dinara.

II

Sredstva iz tačke I ovog programa koristiće se u skladu sa bližom namenom utvrđenom Finansijskim planom prihoda i rashoda Sekretarijata za zaštitu životne sredine za 2019. godinu, za finansiranje aktivnosti čija je realizacija planirana u 2019. godini, i to:

NAMENA

Aktivnost /naziv plana, programa ili projekta

1. Projekat "Plavo-zeleni koridori - Istraživanje mogućnosti revitalizacije sliva potoka Prečica i okolnih šumskih površina"

(2.634.000,00 dinara)

Nastavak aktivnosti iz 2018. godine. Istraživanje mogućnosti revitalizacije sliva potoka Prečica i umrežavanje pomenutog sliva sa postojećim šumskim i vodenim površinama imaju za cilj zaustavljanja dalje degradacije prostornih i ekosistemskih funkcija i usklađivanje politike zaštite prirodnih vrednosti sa kompleksnim razvojem grada u celini.

Realizacijom ovog projekta dobija se osnov za izdvajanje, zaštitu i uređenje i funkcionalno povezivanje "plavo-zelenih koridora" sliva potoka Prečica. Ovaj projekat daje mogućnost formiranja prostornih celina kojima će se ostvariti nove sportsko rekreativne funkcije kao što su nove alternativne zone, šetališta, biciklističke i trim staza i igrališta, a ublažiće se efekat toplotnog ostrva, obezbediće se očuvanje biodiverziteta kroz mogućnost obnavljanja autohtone flore i faune. Na taj način očuvaće se prirodni lokaliteti u vizuelnom i psihološkom smislu.

2. Projekat "Tipologija predela za potrebe održivog razvoja Beograda u skladu sa principima Evropske konvencije o predelima"

(6.060.000,00 dinara)

Nastavak aktivnosti iz 2018. godine. Realizacijom ovog projekta Grad dobija:

- Informacionu osnovu o tipovima karaktera predela, o stepenu njihove osetljivosti (ekološke i vizuelne) prema promenama u prostoru i o ciljnom kvalitetu za reprezentativne tipove predela.

- Informacionu osnovu za izradu Regionalnog prostornog plana AP Beograda.

- Uspostavljanje mehanizama za posmatranje transformacije predela.

- Uslove i mere za zaštitu i unapređenje karaktera predela u prostornim i urbanističkim planovima.

3. Projekat "Primena adaptivnih mera u prilagođavanju šumskih ekosistema klimatskim promenama na području grada Beograda"

(4.140.000,00 dinara)

Nastavak aktivnosti iz 2018. godine. Akcionim planom adaptacije na klimatske promene sa procenom ranjivosti definisana je izuzetna osetljivost šumskih ekosistema na vremenske prilike izazvane klimatskim promenama. Prikazana je izuzetno visoka osetljivost i ranjivost šuma na ove ekstremne vremenske prilike, dok je sposobnost adaptacije niska. U tom smislu potrebno je izvršiti dalje sagledavanje uticaja šuma na klimatske promene i obratno.

Aktivnosti na ovom projektu će se odnositi na primenu adaptivnih mera u prilagođavanju šumskih ekositema na klimatske promene, zasnovano na analizi trenutnog stanja šuma, uticaja klimatskih promena na stanje šuma, analizi izmena načina planiranja i gazdovanja šumama i dr.

4. Projekat "Revitalizacija jezera na lokalitetu Trešnja postavljanjem Sistema plutajućih ostrva"

(7.321.200,00 dinara)

Nastavak aktivnosti iz 2018. godine. Ovaj projekat će imati pozitivan ekološki uticaj, jer će se zahvaljujući sistemu plutajućih ostrva vršiti prečišćavanje velikih količina otpadnih voda na osnovu prirodnih procesa. Pored osnovne funkcije, uklanjanja polutanata, biljke u Sistemu plutajućih ostrva, imaju i druge funkcije, koje su značajne na mestima revitalizacije i restauracije zagađenih voda.

5. Izrada studije: "Identifikacija i monitoring genofonda retkih, ranjivih i ugroženih vrsta biljaka SP "Šuma Košutnjak"

(2.400.000,00 dinara)

Svrha ove studije je identifikacija i monitoring retkih, ranjivih i ugroženih zeljastih i drvenastih vrsta; procena stepena ugroženosti svake od njih; određivanje prioritetnih vrsta sa aspekta zaštite; procena raspoloživog genofonda i definisanje adekvatnih mera njihove zaštite i daljeg korišćenja. Na ovaj način primarno se štiti šumski ekosistem koji predstavlja stanište drugih vrsta.

6. Izrada studije: "Uticaj novih drvoreda na kvalitet životne sredine u Beogradu"

(3.765.600,00 dinara)

Nastavak aktivnosti iz 2018. godine. Studija predstavlja osnovu za razvoj programa za fitoremedijaciju urbanih sredina u pomenutim zonama sa velikim ekotoksikološkim rizikom drvenastim vrstama i njihovim simbiontima koja se koriste u drvoredima Beograda.

7. Izrada studije:"Uticaj kvaliteta sadnica na uspeh osnivanja zaštitnih plantaža i "Bafer zona" na području teritorije Beograda"

(5.760.000,00 dinara)

Nastavak aktivnosti iz 2018. godine. Glavni cilj projekta je osnivanje novih zasada sa sadnicama: lužnjaka, crne topole, poljskog jasena, sibirskog bresta i bambusa na odgovarajućim staništima na području teritorije Beograda. Kroz niz aktivnosti koje su navedene u projektu, koje će se sprovesti kroz terenska i laboratorijska istraživanja, očuvaće se genofond nekih vrsta kojim preti istrebljenje, dok će neke vrste direktno uticati na zaštitu životne sredine.

8. Izrada tehničke dokumentacije za uređenje zelenog krova na objektu JP "Gradsko stambeno"

(1.900.000,00 dinara)

U 2019. godini će se izvršiti preprojektovanje postojeće projektne dokumentacija za uređenje krova na objektu JP "Gradsko stambeno".

9. Izrada tehničke dokumentacije za sprovođenje mera adaptacije na klimatske promene uređenjem zelenih površina u školskim dvorištima

(14.000.000,00 dinara)

U 2019. godini će se izraditi projektna dokumentacija za uređenje školskih dvorišta za deset škola koje su odabrane u toku 2018. godine, a izabrala ih je Komisija za uređenje školskih dvorišta, formirana od stručnih lica, na osnovu kriterijuma.

10. Izrada tehničke dokumentacije za sprovođenje mera adaptacije na klimatske promene uređenjem vodotoka drugog reda na teritoriji grada Beograda

(6.000.000,00 dinara)

U 2019. godini će se izraditi projektno tehnička dokumentacija za uređenje vodotoka drugog reda na teritoriji grada Beograda. Odluku o izboru vodotoka za čije uređenje će se raditi projekat doneće Komisija koja će biti formirana od stručnih lica.

11. Kontrola kvaliteta činilaca životne sredine

(87.320.297,00 dinara)

Kontrola kvaliteta činilaca životne sredine, kao zakonska obaveza jedinice lokalne samouprave, vrši se sistematskim praćenjem stanja životne sredine, odnosno vrednosti indikatora i negativnih uticaja na životnu sredinu, praćenja mera i aktivnosti koje se preduzimaju u cilju smanjenja negativnih uticaja na kvalitet životne sredine i zdravlje ljudi.

Praćenje i ocenjivanje stanja činilaca životne sredine - monitoring, obuhvata realizaciju:

- Programa kontrole kvaliteta vazduha na teritoriji Beograda (31.391.900,00 dinara);

- Programa kontrole kvaliteta površinskih voda na teritoriji Beograda (30.460.934,00 dinara);

- Programa merenja nivoa buke u životnoj sredini na teritoriji Beograda (805.000,00 dinara);

- Programa ispitivanja zagađenosti zemljišta na teritoriji Beograda (4.997.800,00 dinara);

- Programa kontrole kvaliteta podzemnih voda na teritoriji Beograda (5.103.823,00 dinara);

- Programa sistematskog ispitivanja nivoa radioaktivnosti u životnoj sredini na teritoriji Beograda (12.220.840,00 dinara);

- Program merenja ultravioletnog zračenja u životnoj sredini na teritoriji grada Beograda (2.340.000,00 dinara).

12. (Brisano)

13. Akustičko zoniranje Beograda

(2.000.000,00 dinara)

Akustičko zoniranje podrazumeva izradu predloga akustičkih zona prema važećim propisima, sa ciljem utvrđivanja maksimalnih dozvoljenih nivoa buke na teritoriji Beograda i uspostavljanja mera za smanjenje nivoa buke u životnoj sredini.

14. Izrada studije o uslovima koji moraju ispunjavati ugostiteljski objekti radi zaštite od buke na teritoriji grada Beograda

(4.980.000,00 dinara)

Studija predviđa analizu aktuelnog stanja, problema koji nastaju u životnoj sredini, a izazvani su štetnim uticajem buke poreklom od ugostiteljskih i drugih objekata na teritoriji grada Beograda koji emituju muziku i zabavni program. Predviđeno je da se u okviru studije izvrši kategorizacija različitih objekata (na primer kategorija restorani, splavovi, kafići, noćni klubovi. itd.) zavisno od nivoa buke koju emituju u spoljašnju sredinu. Na osnovu toga će se definisati predlog mera akustične izolacije za svaku od definisanih kategorija objekata u zavisnosti od faktičnog stanja objekata kao i postojeće zakonske regulative. Definisaće se predlog mera za Grad Beograd za dalje postupanje u ovoj oblasti, što podrazumeva i predlog za davanje inicijative za izmenu propisa ukoliko isti ne regulišu određenu materiju, a to se pokaže kao neophodno.

15. Realizacija aktivnosti na upravljanju zaštićenim prirodnim dobrima

(143.716.376,00 dinara)

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Grupa stabala hrasta lužnjaka kod Jozića kolibe" (2.124.129,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Tri hrasta lužnjaka - Bare" (2.323.400,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Bajfordova šuma" (4.902.034,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Veliko ratno ostrvo" (32.464.069,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Kosmaj" (21.066.669,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Akademski park" (940.869,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Arboretum Šumarskog fakulteta" (6.254.110,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Zvezdarska šuma" (3.507.408,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Bojčinska šuma" (13.893.365,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Zemunski lesni profil" (2.500.000,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Obrenovački zabran", (4.916.621,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Pionirski park" (2.239.808,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Pojedinačna stabla" (1.510.324,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Avala" (16.157.165,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Šuma Košutnjak" (5.221.479,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Lipovička šuma - Dugi rt" (3.663.445,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Miljakovačka šuma" (6.309.815,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Lesni profil Kapela u Batajnici" (2.500.000,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Topčiderski park" (3.265.242,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Forland Beograda" (1.000,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim područjem "Miocenski sprud Tašmajdan" (1.000,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim staništem "Gljive Ade Ciganlije", (1.708.922,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim staništem "Veliko blato" (6.244.502,00 dinara);

- Program upravljanja zaštićenim staništem "Zimovalište malog vranca" (1.000,00 dinara).

Realizacija aktivnosti i mera zaštite vrši se na osnovu godišnjih programa upravljanja, koje donosi upravljač u skladu sa zakonom, a po prethodno pribavljenoj saglasnosti Sekretarijata za zaštitu životne sredine. Programi se donose i realizuju na godišnjem nivou, usklađeni su sa planovima i obuhvataju osnovne aktivnosti i mere sprovođenja utvrđenog režima zaštite koje se odnose na: čuvanje i nadzor, praćenje stanja, negu, zaštitu i uređenje zaštićenog područja, kao i izradu višegodišnjeg plana i godišnjeg programa upravljanja, privremenog programa upravljanja za područja koja su u proceduri donošenja i drugo.

16. Sprovođenje mera adaptacije na klimatske promene - pošumljavanje

(74.601.124,00 dinara)

U 2019. godini sredstva (preneta i ugovorena) će se realizovati po ugovorima za sezonu pošumljavanja 2018/2019 godina, kao nastavak realizacije Akcionih planova adaptacije na klimatske promene pošumljavanjem područja na teritoriji grada Beograda za 2018/2019. godinu, površina koje se nalaze u sistemu održavanja i gazdovanja javnih preduzeća.

U 2019. godini nova sredstva će se iskoristiti za realizaciju Akcionog plana adaptacije na klimatske promene kroz pošumljavanje za 2019/2020. godinu koje će se izvoditi na površinama koje nisu u sistemu održavanja i gazdovanja javnih preduzeća. Aktivnosti će se sprovoditi kroz konkurs i na osnovu odabranih predloga projekata pošumljavanja za predložene površine.

17. Nabavka mehanizacije za zaštićena prirodna dobra

(28.236.000,00 dinara)

U 2019. godini će se nabaviti mehanizacija koja je potrebna upravljačima zaštićenih područja za izvršenje radova koji su predviđeni programima upravljanja.

18. Tehnička kontrola projekta za građevinsku dozvolu za sanaciju klizišta deponije i stabilizaciju dela deponije u Vinči

(600.000,00 dinara)

Nastavak realizacije aktivnosti iz 2018. godine. Neophodno je izvršiti tehničku kontrolu projekta za građevinsku dozvolu za sanaciju klizišta deponije i stabilizaciju dela deponije u Vinči, po zakonom utvrđenoj proceduri, a po kome se izvode radovi na sanaciji klizišta deponije i stabilizacije dela deponije u Vinči. Naime, na lokaciji komunalne deponije u Vinči, usled obilnih padavina i poplava tokom 2014. godine, došlo je do pojave pukotina i klizišta tela komunalne deponije, kao i klizišta zemljišta ispod tela deponije. Pokrenuti materijal sa deponije zatrpao je obodne kanale i saobraćajnicu i tako onemogućio da se procedne vode iz tela deponije dreniraju. Zatrpan je i separator kao glavni recepijent za prikupljanje procednih voda. Otpadne vode iz tela deponije sada se nekontrolisano proceđuju niz padinu ka Dunavu. Klizna tela koje se nalaze na obodnoj saobraćajnici onemogućavaju prilaz deponiji, naročito u čeonom delu, koji takođe klizi po vodom zasićenoj podlozi (Ošljanski potok koji je ispod tela deponije). Kako deponija ne poseduje degazacione bunare, u vazduhu se oseća i prisustvo metana.

19. Izrada Lokalnog plana upravljanja otpadom grada Beograda 2021-2030.

(7.800.000,00 dinara)

Zakonom o upravljanju otpadom, propisano je da Skupština jedinice lokalne samouprave donosi lokalni plan upravljanja otpadom kojim definiše ciljeve upravljanja otpadom na svojoj teritoriji u skladu sa Nacionalnom strategijom.

Lokalni plan se donosi za period od 10 godina, a ponovo se razmatra svakih pet godina i po potrebi revidira i donosi za narednih 10 godina. Cilj donošenja Lokalnog plana upravljanja otpadom, pored zakonske obaveze, je nastavak uspostavljanja sistema i organizacije upravljanja komunalnim, inertnim i neopasnim otpadom na način kojim se obezbeđuju najmanji rizici i opasnosti po životnu sredinu i uslovi za prevenciju nastajanja otpada, ponovno iskorišćenje i reciklaža otpada, iskorišćenje korisnih svojstava otpada, odlaganje, ako ne postoji drugo odgovarajuće rešenje, kao i razvijanje svesti o upravljanju otpadom.

Imajući u vidu da je Grad Beograd 2017. godine, zaključio Ugovor o Javno privatnom partnerstvu u pružanju usluge tretmana i odlaganja komunalnog otpada na deponiji Vinča sa stranim partnerom, potrebno je definisati u okviru Lokalnog plana, posebno izgradnju određenih postrojenja za tretman otpada.

20. Izrada PDR centra za upravljanje komunalnim otpadom - transfer stanice u Mladenovcu

(3.909.827,00 dinara)

Grad Beograd je 29. septembra 2017. godine, zaključio ugovor o Javno-privatnom partnerstvu u pružanju usluge tretmana i odlaganja komunalnog otpada (JPP), čija je realizacija u toku. Realizacijom ugovora, otpad i sa teritorije GO Mladenovac i GO Sopot, biće delimično razvrstavan i vršiće se pretovar na lokaciji u Mladenovcu. Lokalnim planom predviđena je izgradnja transfer stanice u Mladenovcu obzirom da se izgradnjom iste, smanjuju troškovi transporta otpada. Rešenjem gradonačelnika grada Beograda broj 501-4180/16-G od 17. juna 2016. godine, za čiju realizaciju je zadužen Sekretarijat za zaštitu životne sredine, određene su lokacije centara za sakupljanje otpada - reciklažnih centara i transfer stanica na teritoriji grada Beograda, za koje je potrebno uraditi tehničku dokumentaciju.

Navedenim Rešenjem određena je lokacija za izgradnju transfer stanice, na lokaciji Put Mladenovac-Dubona, KP 4638 KO Vlaška, GO Mladenovac, na kojoj se trenutno nalazi divlja deponija. Imajući u vidu navedeno, potrebno je najpre izraditi PDR centra za upravljanje komunalnim otpadom u Mladenovcu, koji će raditi JUP "Urbanistički zavod", koji ima isključivo pravo za izradu plana.

21. Nabavka kombinovane multifunkcionalne mašine

(14.000.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva, nabavku kombinovanih multifunkcionalnih mašina koje se koriste za manevrisanje otpadom u cilju tretmana otpada, kao i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke kombinovane multifunkcionalne mašine, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom kombinovane multifunkcionalne mašine i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

22. Oprema i mehanizacija za upravljanje otpadom

(37.921.774,00 dinara)

Nastavak aktivnosti iz 2018. godine. Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovelo je postupak javne nabavke podzemnih kontejnera (202 komada), uz saglasnost Grada i obezbeđenje sredstava sa ove pozicije. JKP "Gradska čistoća" je 11. septembra 2018. godine zaključilo ugovor sa dobavljačem "ECO SIGNAL" d.o.o za isporuku i ugradnju podzemnih kontejnera. Do kraja 2018. godine planirana je ugradnja 150 kontejnera. U 2019. godini izvršiće se isporuka i ugradnja 52 podzemna kontejnera. Prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća" izvršiće se nakon dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora.

23. Plan za postavljanje podzemnih kontejnera za selekciju otpada i reciklažu u periodu 2019-2029. godina

(6.000.000,00 dinara)

Nastavak aktivnosti iz 2018. godine. Na osnovu zakonom utvrđenih obaveza, Grad Beograd kao jedinica lokalne samouprave, organizuje upravljanje komunalnim odnosno inertnim i neopasnim otpadom. Isto tako obezbeđuje organizacione, materijalne i druge uslove za izgradnju, održavanje i funkcionisanje komunalnih objekata i za tehničko i tehnološko jedinstvo sistema i uređuje i obezbeđuje obavljanje komunalnih delatnosti i njihov razvoj.

Veoma važan segment upravljanja otpadom predstavlja selekcija komunalnog, inertnog i neopasnog otpada, radi reciklaže. Da bi se ispunile zakonske obaveze u pogledu selekcije i reciklaže otpada, kao i ciljevi, neophodno je preduzimanje mera na smanjenju količina komunalnog otpada i povećanju stepena selekcije otpada radi reciklaže. Neophodno je omogućiti svim korisnicima komunalne usluge na teritoriji grada Beograda, vršenje selekcije otpada, postavljanjem posuda za sakupljanje reciklabilnog otpada. Činjenica je da je postavljanje kontejnera za reciklabilni otpad, prioritet grada Beograda kada je u pitanju unapređenje sistema upravljanja otpadom.

U cilju dostizanja odgovarajućeg stepena reciklaže, neophodno je planski vršiti postavljanje podzemnih kontejnera, u gradskim zonama gde takvi uslovi postoje i istovremeno stvoriti uslove za proširenje obuhvata sakupljanja reciklabilnog otpada i u drugim gradskim zonama.

24. (Brisano)

25. Izrada projektno tehničke dokumentacije za izgradnju i opremanje transfer stanice na teritoriji GO Mladenovac

(5.000.000,00.dinara)

Grad Beograd je 29. septembra 2017. godine, zaključio ugovor o javno-privatnom partnerstvu u pružanju usluge tretmana i odlaganja komunalnog otpada (JPP), čija je realizacija u toku. Realizacijom ugovora, otpad i sa teritorije GO Mladenovac i GO Sopot, biće delimično razvrstavan i vršiće se pretovar na lokaciji u Mladenovcu. Lokalnim planom predviđena je izgradnja transfer stanice u Mladenovcu obzirom da se izgradnjom iste, smanjuju troškove transporta otpada. Rešenjem gradonačelnika grada Beograda broj 501-4180/16-G od 17. juna 2016. godine, za čiju realizaciju je zadužen Sekretarijat za zaštitu životne sredine, određene su lokacije centara za sakupljanje otpada - reciklažnih centara i transfer stanica na teritoriji grada Beograda, za koje je potrebno uraditi tehničku dokumentaciju.

Navedenim Rešenjem određena je lokacija za izgradnju transfer stanice, na lokaciji Put Mladenovac - Dubona, KP 4638 KO Vlaška, GO Mladenovac, na kojoj se trenutno nalazi divlja deponija. Imajući u vidu navedeno, potrebno je izraditi tehničku dokumentaciju, kako bi se izgradila i stavila u funkciju transfer stanica.

26. Sanacija odlagališta otpada na teritoriji grada Beograda

(10.000.000,00.dinara)

Planirano je da se u skladu sa Lokalnim planom upravljanja otpadom grada Beograda 2011-2020. ("Službeni list Grada Beograda", broj 28/11) i Zakonom o upravljanju otpadom ("Službeni glasnik RS", br. 36/09, 88/10 i 14/16) kontinuirano preduzimaju mere na uklanjanju tzv. divljih deponija odnosno sanaciji odlagališta otpada na teritoriji grada Beograda. Broj divljih deponija iz godine u godinu raste, i pored činjenice da se one redovno uklanjaju. Pored ružne slike koju stvaraju, uvek je prisutna opasnost pre svega, po zdravlje ljudi, zatim za životnu sredinu obzirom da nužno dolazi do zagađenja zemlje, vode i vazduha. Stoga se sprovode akcije na sanaciji ovih "divljih" odlagališta otpada koja stihijski nastaju na neuređenim i drugim površinama. Planirana sanacija ovih odlagališta, kao kontinuirani proces, u saradnji sa JKP "Gradska čistoća", koja ima isključivo pravo obavljanja komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom, shodno Odluci o promeni osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća "Gradska čistoća" ("Službeni list Grada Beograda", br. 57/16 i 79/17), treba da dovede do trajnog rešenja problema.

27. Nabavka kamiona za pražnjenje podzemnih kontejnera za reciklabilni otpad

(34.000.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke kamiona za pražnjenje podzemnih kontejnera, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom kamiona za pražnjenje podzemnih kontejnera i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

28. Nabavka kamiona za bočni utovar

(24.000.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke kamiona za bočni utovar, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom kamiona za bočni utovar i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

29. Nabavka kamiona za sakupljanje reciklabilnog otpada nosivosti do 12 m3

(33.000.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke kamiona za sakupljanje reciklabilnog otpada nosivosti do 12 m3, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom kamiona i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

30. (Brisano)

31. Nabavka reciklažnih zvona za staklo

(11.900.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje posuda za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke reciklažnih zvona za sakupljanje stakla, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom zvona za sakupljanje stakla i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

32. Nabavka kontejnera zapremine 3,2 m3

(14.000.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke kontejnera za sakupljanje otpada, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom kontejnera i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

33. Nabavka abrol kontejnera

(14.000.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke abrol kontejnera za sakupljanje otpada, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom abrol kontejnera i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

34. Nabavka prese za baliranje kapaciteta 100 tona

(14.000.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva, nabavku presa za baliranje otpada kako bi se zapremina otpada smanjila i efikasnije tretirao otpad, kao i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke prese za baliranje otpada, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom prese za baliranje otpada i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

35. Nabavka viljuškara do tri tone sa hvataljkama za bale

(10.000.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva, nabavku viljuškara sa hvataljkama koji se koriste za manevrisanje otpadom u cilju tretmana otpada, kao i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke viljuškara sa hvataljkama, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom viljuškara sa hvataljkama za bale i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

36. Nabavka grajfera sa sajlom za pražnjenje zvona

(36.000.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva, nabavku grajfera sa sajlom za pražnjenje zvona i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke grajfera sa sajlom za pražnjenje zvona za staklo, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom grajfera za pražnjenje zvona za staklo i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

37. Nabavka vozila za sakupljanje reciklabilnog otpada

(41.667.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke vozila za sakupljanje reciklabilnog otpada, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom vozila i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

38. Nabavka opreme i mehanizacije za upravljanje otpadom - kontejneri

(11.667.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje kontejnera za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke kontejnera za sakupljanje otpada, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom kontejnera i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

39. Prototip interaktivno-edukativnog uređaja za reciklažu pet ambalaže - Eko-meda

(3.600.000,00 dinara)

Prototip interaktivno-edukativnog uređaja za reciklažu pet ambalaže - Eko-meda je vrsta uređaja za reciklažu, koji na novi metodički i interaktivan način doprinosi razvoju svesti o reciklaži i zaštiti životne sredine kod dece mlađeg uzrasta.

40. Štampanje publikacija

(600.000,00 dinara)

Objavljivanje svih podataka o stanju kvaliteta životne sredine u Beogradu, odnosno, redovno, blagovremeno, potpuno i objektivno obaveštavanje stručne i ostale javnosti o stanju životne sredine, pojavama koje se prate u okviru monitoringa Sekretarijat za zaštitu životne sredine realizuje izdavanjem publikacije "Kvalitet životne sredine u Beogradu".

41. (Brisano)

42. Priprema za štampu publikacija

(180.000,00 dinara)

Objavljivanje svih podataka o stanju kvaliteta životne sredine u Beogradu, odnosno, redovno, blagovremeno, potpuno i objektivno obaveštavanje stručne i ostale javnosti o stanju životne sredine, pojavama koje se prate u okviru monitoringa, predstavljaju takođe, zakonom utvrđenu obavezu iz člana 78. Zakona o zaštiti životne sredine koju Sekretarijat za zaštitu životne sredine realizuje izdavanjem Publikacije "Kvalitet životne sredine u Beogradu".

43. Javni konkurs za NVO - ekološki projekti

(15.001.000,00 dinara)

Dotacije ostalim udruženjima građana su zakonom utvrđene obaveze Grada Beograda kojima se, u ostvarivanju sistema zaštite životne i u okviru svojih obaveza, podstiče, usmerava i obezbeđuje jačanje svesti o značaju zaštite životne sredine kroz sistem obrazovanja i vaspitanja, javnog informisanja i popularizacije zaštite životne sredine. Planirane aktivnosti su usmerene na građane, grupe građana, njihova udruženja, profesionalne ili druge organizacije koje u oblasti zaštite životne sredine pripremaju, propagiraju i realizuju programe zaštite, afirmišu prava i interese u oblasti zaštite životne sredine, predlažu aktivnosti i mere zaštite, učestvuju u postupku donošenja odluka u skladu sa zakonom, doprinose ili neposredno rade na informisanju o životnoj sredini i uključivanju šire javnosti u očuvanje i zaštitu prirode i životne sredine.

44. Projekat GIS kvaliteta činilaca životne sredine

(2.349.600,00 dinara)

Nastavak realizacije aktivnosti iz 2018. godine. Cilj uspostavljanja GIS kvaliteta činilaca životne sredine je obezbeđivanje informacione infrastrukture kako bi se automatizovao proces prikupljanja osnovnih podataka kvaliteta činilaca životne sredine, obezbedilo sistemsko vođenje podataka u centralnoj bazi podataka, omogućila dostupnost podataka svim relevantnim korisnicima i omogućila prostorno-vremenska analiza podataka.

Potrebna sredstva predviđena su za nastavak izrade GIS-a koji obuhvata razvijanje sistema za unos podataka koji će pristizati u budućnosti, razvijanje i implementaciju softverskog rešenja, pružanje podrške pri radu i obuku korisnika.

45. Izrada Plana generalne regulacije sistema zelenih površina Beograda

(1.026.186,00 dinara)

Nastavak realizacije aktivnosti iz prethodnih godina. Procedura usvajanja planske dokumentacije je kompleksna i bilo je potrebno, između ostalog, usaglasiti plan sa planovima koji su u međuvremenu usvojeni i pribaviti novo mišljenje Sekretarijata za urbanizam. Očekuje se da Plan generalne regulacije sistema zelenih površina Beograda bude upućen u skupštinsku proceduru u toku 2018. godine, što je uslovilo produženje roka za izradu Plana generalne regulacije sistema zelenih površina, a koji će se definisati aneksom V ugovora sa JUP "Urbanistički zavod Beograda".

46. Sufinansiranje izvođenja radova na sanaciji odlagališta otpada i prevencije nastanka novih deponija na teritoriji grada Beograda

(15.000.000,00 dinara)

Nastavak realizacije aktivnosti iz prethodnih godina. Ministarstvo životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, Fond za zaštitu životne sredine i Grad Beograd zaključili su 10. maja 2011. godine ugovor o sufinansiranju izvođenja radova na sanaciji odlagališta otpada i prevenciju nastanka novih deponija na teritoriji grada Beograda, kojim su obezbeđena sredstva u iznosu od 35.000.000,00 dinara od kojih je 15.000.000,00 dinara namenjeno za prevenciju nastanka novih deponija tj. nabavku kontejnera za odlaganje otpada. U cilju realizacije predmetnog ugovora, Grad Beograd je sa Ministarstvom za zaštitu životne sredine zaključio Aneks II ugovora od 20. juna 2018. godine. U toku je procedura zaključenja Aneksa III kojim će se rok za realizaciju produžiti do kraja 2019. godine.

47. (Brisano)

48. Izrada Plana detaljne regulacije za izgradnju vodova 110 kv radi priključenja postrojenja za upravljanje otpadom u Vinči na mrežu

(16.834.652,00 dinara)

Nastavak realizacije aktivnosti iz 2018. godine. Projektom javno-privatnog partnerstva (JPP), za izbor strateškog partnera za pružanje usluga tretmana i odlaganja komunalnog otpada, između ostalog, predviđena je izgradnja postrojenja za proizvodnju električne i toplotne energije iz otpada (EIO) u okviru lokacije koja je planirana za proširenje postojeće deponije u Vinči.

Imajući u vidu da je predmetno postrojenje za proizvodnju električne energije iz otpada neophodno priključiti na prenosni sistem EMSa, radi preuzimanja proizvedene energije, potrebno je izgraditi vodove 110 kV, u dužini oko 4,5 km.

Stoga je neophodno izraditi Plan detaljne regulacije za izgradnju vodova 110 kV radi priključenja postrojenja za upravljanje otpadom u Vinči na mrežu, a ugovor je zaključen sa JUP "Urbanistički zavod" koji ima isključivo pravo obavljanja ove vrste delatnosti.

49. Tehnički pregled izvedenih radova radi priključenja grejnih instalacija objekata na distributivni sistem prirodnog gasa

(582.000,00 dinara)

Gradski zavod za veštačenja će uraditi tehnički pregled unutrašnjih gasnih instalacija sa gasnim generatorom i toplovodnom i elektro-instalacijom radi priključenja objekata OŠ "Stefan Nemanja", OŠ "Vladimir Rolović" i OŠ "Jajinci" na distributivni sistem prirodnog gasa. Zbog trajanja procedura javnih nabavki, sredstva se prenose u 2019. godinu.

50. Priključenje grejnih instalacija objekata na distributivni sistem prirodnog gasa

(12.329.869,00 dinara)

Na osnovu Uputstva o utvrđivanju kriterijuma za odabir prioritetnih objekata javne namene za gašenje kotlarnica, radi priključenja grejnih instalacija objekata na sistem daljinskog grejanja ili na distributivni sistem prirodnog gasa i utvrđivanju uslova za prenos sredstava za ove namene, Stručno radno telo izvršava bodovanje i predlože Orijentacioni plana gašenja kotlarnica na osnovu čeka se vrši odabir kotlarnica nakom čega se realizuju projektne aktivnosti. Cilj projekta je smanjenje emisije štetnih gasova u školama gde boravi veliki broj dece. Zbog trajanja procedura javnih nabavki, sredstva se prenose u 2019. godinu.

51. Nadzor nad izvođenjem radova na priključenju grejnih instalacija objekata na distributivni sistem prirodnog gasa-PDV

(180.968,00 dinara)

Sredstva se obezbeđuju i za uslugu vršenja nadzora u toku izvođenja radova na priključenju grejnih instalacija objekata na distributivni sistem prirodnog gasa.

Na osnovu Odluke o načinu određivanja cena projektantskih usluga za objekte visokogradnje cena usluge stručnog nadzora, iz člana 120. Zakona o planiranju i izgradnji, ("Službeni glasnik RS", broj 47/03). obračunava se prema tablicama iz kojih se vidi da je cena nadzora iznosi 2-3% od ugovorene cene radova. Nadzor će vršiti Direkcija za izgradnju Beograda bez naknade. Sredstva su planirana za PDV za nadzor. Zbog trajanja procedura javnih nabavki, sredstva se prenose u 2019. godinu.

52. Priključenje grejnih instalacija objekta OŠ "Filip Višnjić" na sistem daljinskog grejanja

(11.600.296,00 dinara)

Na osnovu Uputstva o utvrđivanju kriterijuma za odabir prioritetnih objekata javne namene za gašenje kotlarnica, radi priključenja grejnih instalacija objekata na sistem daljinskog grejanja ili na distributivni sistem prirodnog gasa i utvrđivanju uslova za prenos sredstava za ove namene, Stručno radno telo vrši bodovanje i predlaže Orijentacioni plan gašenja kotlarnica. Sredstva za finansiranje gašenja kotlarnica OŠ "Filip Višnjić" u 2019. godini iznose 11.600.295,65 dinara sa uračunatim PDV. Sredstva u 2019. godini su planirana za nove aktivnosti.

53. Priključenje grejnih instalacija objekta OŠ "Vojvoda Mišić" na sistem daljinskog grejanja

(11.390.543,00 dinara)

Na osnovu Uputstva o utvrđivanju kriterijuma za odabir prioritetnih objekata javne namene za gašenje kotlarnica, radi priključenja grejnih instalacija objekata na sistem daljinskog grejanja ili na distributivni sistem prirodnog gasa i utvrđivanju uslova za prenos sredstava za ove namene, Stručno radno telo vrši bodovanje i predlaže Orijentacioni plan gašenja kotlarnica. Sredstva za finansiranje gašenja kotlarnica OŠ "Vojvoda Mišić" u 2019. godini iznose 11.390.542,19 dinara sa uračunatim PDV. Sredstva u 2019. godini su planirana za nove aktivnosti.

54. (Brisano)

55. Izrada PDR za izgradnju vodova 35 kv od TS 35/10 kv Vinča do područja sanitarne deponije Vinča gradske opštine Zvezdara i Grocka

(9.517.794,00 dinara)

Projektom javno-privatnog partnerstva (JPP), za izbor strateškog partnera za pružanje usluga tretmana i odlaganja komunalnog otpada, predviđena je izgradnja postrojenja za proizvodnju energije iz otpada. U cilju funkcionisanja postrojenja u skladu sa kapacitetima predviđenim ugovorom neophodno je izgraditi nadzemni vod 35 kV od TS 35/10 kV "Vinča" do područja sanitarne deponije Vinča, GO Grocka. Kako se radi o primarnom nadzemnom vodu, čija se trasa nalazi van javnih površina, i kako ne postoji planski osnov za realizaciju pomenutog voda (nije predviđen PGR celine XX) potrebno je uraditi planski dokument. Cilj izrade Plana detaljne regulacije je stvaranje planskih mogućnosti za izradu tehničke dokumentacije i realizacije elektroenergetskog voda 35 kV, odnosno obezbeđivanje kapaciteta infrastrukture za planiranu izgradnju i unapređenje uslova zaštita životne sredine. Ugovor za izradu plana, zaključen je sa JUP "Urbanistički zavod" koji ima isključivo pravo obavljanja ove vrste delatnosti.

56. URBforDAN - "Upravljanje i korišćenje urbanih šuma kao prirodnog nasleđa u gradovima Dunavskog regiona"

(9.836.194,00 dinara)

Nastavak aktivnosti iz 2018. godine. The Danube Transnational Proramme je u cilju realizacije projekta UrbForDan - "Management and Utilization of Urban Forests as Natural Heritage in Danube Cities" okupio nekoliko evropskih gradova koji će učestvovati u njegovoj realizaciji. Grad Ljubljana (Slovenija) je lider projekta, a gradovi partneri su : Beograd (Srbija), Beč (Austrija), Zagreb (Hrvatska), Budimpešta (Mađarska), Culj (Rumunija), Ivano-Frankivsk (Ukrajina), FAO (Italija), Podgorica (Crna Gora), Sarajevo (BiH) i Prag (Republika Češka). U ime Grada Beograda, gradonačelnik grada Beograda je potpisao Annex IV.1 Declaration of pre-financing and co-financing Statement for Project Partners under the Danube Transnational Proramme od 29. maja 2017.godine (u daljem tekstu: Annex IV.1).

Projekat se finansira iz EU fonda, tako da EU refinansira 85% ukupnih troškova, a Grad 15%. Cilj projekta je uređenje dela zaštićenog prirodnog dobra "Avala".

57. Naknade troškova u postupku javnih nabavki

(3.780.000,00 dinara)

U odnosu na broj planiranih postupka javnih nabavki potrebno je obezbediti sredstva za troškove naknade po eventualnim zahtevima za zaštitu prava ponuđača.

58. Izrada tehničke dokumentacije za energetsku sanaciju zgrade JP "Ada Ciganlija" na Adi Ciganliji u Beogradu

(5.000.000,00 dinara)

U skladu sa zaključenim Sporazumom o poslovnoj saradnji, a na osnovu dopisa JP "Ada Ciganlija" V-01 broj 401.1-49/19 od 20. maja 2019. godine, pristupiće se izradi tehničke dokumentacije za energetsku sanaciju zgrade JP "Ada Ciganlija" na Adi Ciganliji u Beogradu.

59. Studija sastojinskog i zdravstvenog stanja šumskih ekositema u okviru JP "Ada Ciganlija"

(1.000.000,00 dinara)

U skladu sa zaključenim Sporazumom o poslovnoj saradnji, a na osnovu dopisa JP "Ada Ciganlija" V-01 broj 401.1-49/19 od 20. maja 2019. godine, pristupiće se izradi Studije sastojinskog i zdravstvenog stanja šumskih ekositema u okviru JP "Ada Ciganlija".

60. Istraživanje metoda indikativnih merenja nivoa buke u životnoj sredini

(7.500.000,00 dinara)

Kako je problem povećanog nivoa buke u životnoj sredini u Beogradu sve izraženiji, Sekretarijat za zaštitu životne sredine planira da postavljanjem senzora za merenje buke na lokacijama koje su prepoznate kao "žarišta" i formiranjem platforme za kontrolu i upravljanje sistemom za nadzor buke obezbedi daljinsko praćenje nivoa buke, nadzor stanja i radnih parametara senzora, da prikuplja podatke sa senzora, obrađuje ih i omogući da organizacione jedinice Grada nadležne za kontrolu prekoračenja nivoa buke postupe u okviru svojih nadležnosti.

61. Nabavka opreme za istraživanje metoda indikativnih merenja nivoa buke u životnoj sredini

(15.000.000,00 dinara)

Kako je problem povećanog nivoa buke u životnoj sredini u Beogradu sve izraženiji, Sekretarijat za zaštitu životne sredine planira da postavljanjem senzora za merenje buke na lokacijama koje su prepoznate kao "žarišta" i formiranjem platforme za kontrolu i upravljanje sistemom za nadzor buke obezbedi daljinsko praćenje nivoa buke, nadzor stanja i radnih parametara senzora, da prikuplja podatke sa senzora, obrađuje ih i omogući da organizacione jedinice Grada nadležne za kontrolu prekoračenja nivoa buke postupe u okviru svojih nadležnosti.

62. Izrada Plana detaljne regulacije saobraćajnice Široki put, gradska opština Zemun

(638.000,00 dinara)

Rešenjima gradonačelnika grada Beograda, br. 501-4180/13-G od 17. juna 2016. godine i 501-6087/13-G od 3. septembra 2018. godine, određene su lokacije za izgradnju reciklažnih centara i transfer stanice na teritoriji grada Beograd. Jedna od lokacija je i lokacija "Široki put", na katastarskoj parceli 711/1 KO Batajnica, gradska opština Zemun. S tim u vezi, JKP "Gradska čistoća" podnela je zahtev Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove za potvrđivanje "Projekta parcelacije katastarske parcele 711/1 KO Batajnica". U odgovoru na podneti zahtev navedeno je da nije moguće izvršiti parcelaciju katastarske parcele 711/1 KO Batajnica, jer ista nema direktan izlaz na javnu saobraćajnu površinu, u skladu sa pravilima iz PGR-a, s obzirom da se pristup ostvaruje preko nekategorisanog puta na parceli 5521/2 KO Batajnica, te Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove nije bio u mogućnosti da potvrdi navedeni projekat.

Imajući u vidu navedeno, Sekretarijat za zaštitu životne sredine pokrenuo je inicijativu za izradu Plana detaljne regulacije saobraćajnice (nekategorisani put - Široki put) od naselja Batajnice, duž dela privredne zone, istočno od auto-puta Beograd - Novi Sad, GO Zemun, a kojim bi bio omogućen direktan pristup katastarske parcele 711/1 KO Batajnica na javnu saobraćajnicu.

63. Naknada za reviziju (stručnu kontrolu) projekta za građevinsku dozvolu za izgradnju potporne građevine na deponiji Vinča

(600.000,00 dinara)

Imajući u vidu činjenicu da je pripremljen projekat za građevinsku dozvolu, po kome se izvode radovi na izgradnji potporne građevine na deponiji Vinča, isti podleže reviziji (stručnoj kontroli) komisije koju obrazuje ministar nadležan za poslove građevinarstva. Troškove revizije snosi investitor, a visinu utvrđuje ministar nadležan za poslove građevinarstva.

64. Nabavka đubrijera za komunalni otpad i reciklabilni otpad

(5.000.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje posuda za sakupljanje komunalnog i reciklabilnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke đubrijera za komunalni otpad, kao i đubrijere za reciklabilni otpad (sistem odvojenog sakupljanja otpada), a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, kao i isporukom đubrijera, neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

65. Nabavka podzemnih kontejnera

(50.000.000,00 dinara)

Poslovi planiranja i organizovanja upravljanja komunalnim otpadom vrše se u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine. Javno komunalno preduzeće "Gradska čistoća", čiji je osnivač Grad Beograd, između ostalih, vrši i poslove sakupljanja komunalnog, inertnog i neopasnog otpada.

Predviđeno je da unapređeni sistem upravljanja otpadom, između ostalog, obuhvata postavljanje posuda za sistem odvojenog sakupljanja komunalnog otpada (papir, plastika, metal, staklo, mešani komunalni otpad), proširenje obuhvata sakupljanje komunalnog otpada, proširenje broja zelenih ostrva i nabavku vozila za sakupljanje razvrstanog otpada. U tu svrhu, JKP "Gradska čistoća" sprovodi postupak javne nabavke podzemnih kontejnera, a Grad Beograd obezbeđuje sredstva. Po zaključenju ugovora JKP "Gradska čistoća" sa dobavljačem, odnosno isporukom i ugradnjom podzemnih kontejnera i dostavljanja neophodne dokumentacije o realizaciji ugovora, izvršiće se prebacivanje sredstava JKP "Gradska čistoća".

66. Takse za podnošenje zahteva, izdavanje rešenja i objavljivanje podataka i dokumenata

(20.000,00 dinara)

Imajući u vidu činjenicu da je pripremljen projekat za građevinsku dozvolu, po kome se izvode radovi na izgradnji potporne građevine na deponiji Vinča, isti podleže plaćanju taksi za podnošenje zahteva, izdavanje rešenja i objavljivanje podataka i dokumenata kroz poseban informacioni sistem Centralne evidencije objedinjene procedure u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

67. Priključenje objekta OŠ "Vuk Karadžić" na distributivni sistem prirodnog gasa

(3.600.000,00 dinara)

Akcioni plan adaptacije na klimatske promene sa procenom ranjivosti ("Službeni list Grada Beograda, broj 65/15). Program zaštite životne sredine ("Službeni list Grada Beograda", broj 72/15) Zakon o zaštiti vazduha ("Službeni glasnik RS", br. 36/09 i 10/13), Plan kvaliteta vazduha za aglomeraciju Beograd ("Službeni list Grada Beograda", br. 5/16), Uputstvo o utvrđivanju kriterijuma za odabir prioritetnih objekata u javnoj svojini Grada Beograda za gašenje kotlarnica, radi priključenja grejnih instalacija objekata na sistem daljinskog grejanja ili na distributivni sistem prirodnog gasa i utvrđivanju procedura za prenos sredstava za ove namene ("Službeni list Grada Beograda", broj 25/19).

Na osnovu Orijentacionog plana, za izgradnju priključka na distributivni sistem prirodnog gasa, objekat predmetne škole je prepoznat kao prioritet.

68. Izvođenje unutrašnje grejne instalacije u OŠ "Vuk Karadžić"

(5.520.000,00 dinara)

Akcioni plan adaptacije na klimatske promene sa procenom ranjivosti ("Službeni list Grada Beograda, broj 65/15). Program zaštite životne sredine ("Službeni list Grada Beograda", broj 72/15) Zakon o zaštiti vazduha ("Službeni glasnik RS", br. 36/09 i 10/13), Plan kvaliteta vazduha za aglomeraciju Beograd ("Službeni list Grada Beograda", broj 5/16), Uputstvo o utvrđivanju kriterijuma za odabir prioritetnih objekata u javnoj svojini grada Beograda za gašenje kotlarnica, radi priključenja grejnih instalacija objekata na sistem daljinskog grejanja ili na distributivni sistem prirodnog gasa i utvrđivanju procedura za prenos sredstava za ove namene ("Službeni list Grada Beograda", broj 25/19).

Na osnovu Orijentacionog plana, za izgradnju unutrašnje grejne instalacije, objekat predmetne škole je prepoznat kao prioritet.

69. Priključenje objekta OŠ "Dositej Obradović" na distributivni sistem prirodnog gasa

(3.456.000,00 dinara)

Akcioni plan adaptacije na klimatske promene sa procenom ranjivosti ("Službeni list Grada Beograda", broj 65/15). Program zaštite životne sredine ("Službeni list Grada Beograda", broj 72/15) Zakon o zaštiti vazduha ("Službeni glasnik RS", br. 36/09 i 10/13), Plan kvaliteta vazduha za aglomeraciju Beograd ("Službeni list Grada Beograda", broj 5/16), Uputstvo o utvrđivanju kriterijuma za odabir prioritetnih objekata u javnoj svojini grada Beograda za gašenje kotlarnica, radi priključenja grejnih instalacija objekata na sistem daljinskog grejanja ili na distributivni sistem prirodnog gasa i utvrđivanju procedura za prenos sredstava za ove namene ("Službeni list Grada Beograda", broj 25/19).

Na osnovu Orijentacionog plana, za izgradnju priključka na distributivni sistem prirodnog gasa, objekat predmetne škole je prepoznat kao prioritet.

70. Izvođenje unutrašnje grejne instalacije u OŠ "Dositej Obradović"

(5.347.200,00 dinara)

Akcioni plan adaptacije na klimatske promene sa procenom ranjivosti ("Službeni list Grada Beograda, broj 65/15). Program zaštite životne sredine ("Službeni list Grada Beograda", broj 72/15) Zakon o zaštiti vazduha ("Službeni glasnik RS", br. 36/09 i 10/13), Plan kvaliteta vazduha za aglomeraciju Beograd ("Službeni list Grada Beograda", broj 5/16), Uputstvo o utvrđivanju kriterijuma za odabir prioritetnih objekata u javnoj svojini Grada Beograda za gašenje kotlarnica, radi priključenja grejnih instalacija objekata na sistem daljinskog grejanja ili na distributivni sistem prirodnog gasa i utvrđivanju procedura za prenos sredstava za ove namene ("Službeni list Grada Beograda", broj 25/19).

Na osnovu Orijentacionog plana, za izgradnju unutrašnje grejne instalacije, objekat predmetne škole je prepoznat kao prioritet.

71. Projekat "Clever cities" - zajedničko osmišljavanje ekoloških rešenja prilagođenih na lokalnom nivou

(3.466.603,00 dinara)

Projekat "Clever cities" - zajedničko osmišljavanje ekoloških rešenja prilagođenih na lokalnom nivou (Co-designing Locally tailored Ecological solutions for Value added, socially inclusive Regeneration in Cities), koji se finansira iz programa Evropske komisije Horizon 2020 "Smart and Sustainable Cities - Nature-Based Solutions" je deo programa finansiranja od Evropske komisije u oblasti istraživanja i inovacija. Osnovni cilj ovog projekta je održivo korišćenje prirodno zasnovanih rešenja (Nature-Based Solutions) za rešavanje problema sa kojima se suočavaju gradovi u urbanim sredinama.

Grad Beograd, je prihvatio da bude grad pratilac na projektu i 19. jula 2018. godine, potpisao je Ugovor (GRANT AGREEMENT NUMBER - 776604 - CLEVER Cities) o pristupanju partnerstvu za realizaciju projekta "Clever cities" - Co-designing Locally tailored Ecological solutions for Value added, socially inclusive Regeneration in Cities. Partneri na realizaciji ovog projekta u Srbiji su Grad Beograd i nevladina organizacija Centar za eksperimente i urbane studije (CEUS).

72. Izrada aplikacije "Moje drvo za grad Beograd"

(32.155.200,00 dinara)

Sekretarijat za zaštitu životne sredine obavlja izvorne i poverene poslove zaštite i unapređenja životne sredine koji se, između ostalog, odnose na praćenje kvaliteta životne sredine, preduzimanje mera i upravljanje aktivnostima u oblastima utvrđenim zakonom i drugim propisima donetim na osnovu zakona. Učestvuje u realizaciji utvrđene politike zaštite i unapređenja životne sredine u gradu Beogradu, a ključni faktor u realizaciji aktivnosti jedne moderne uprave je primena modernih informacionih i telekomukacionih tehnologija.

III

Program korišćenja sredstava, u obimu iz tačke II ovog programa, je u okviru odobrenih prihoda Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Beograda za 2019. godinu.

U slučaju da se prihodi Budžetskog fonda ostvare u većem, odnosno manjem obimu od procenjenih iznosa, planirane aktivnosti iz tačke II ovog programa će se realizovati prema obimu odobrenih prihoda Budžetskog fonda, uz prethodno pribavljenu saglasnost gradonačelnika grada Beograda.

U slučaju da se prihodi Budžetskog fonda obezbede u većem, odnosno manjem obimu od odobrenih iznosa i koriste namenski za finansiranje programa i planova koji nisu obuhvaćeni tačkom II ovog programa, Sekretarijat za zaštitu životne sredine će pre pribavljanja saglasnosti Ministarstva zaštite životne sredine, pribaviti i mišljenje gradonačelnika grada Beograda.

Izveštaj o korišćenju sredstava Budžetskog fonda, koji se dostavlja Ministarstvu zaštite životne sredine najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu, sadržaće obrazloženje realizacije planiranih aktivnosti.

IV

Aktivnosti iz tačke II ovog programa izvršiće se u skladu sa važećim zakonskim i drugim propisima i aktima kojima je regulisana svaka pojedinačna aktivnost.

V

Isplatu sredstava za realizaciju aktivnosti iz ovog programa odobrava gradonačelnik grada Beograda posebnim zaključcima.

VI

Na aktivnosti obuhvaćene Programom korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Beograda za 2019. godinu, pribavljena je saglasnost Ministarstva zaštite životne sredine broj 401-00-00068/2019-02 od 17. januara 2019. godine.

VII

Ovaj program se objavljuje u "Službenom listu grada Beograda" i na internet-stranici grada.

 

Samostalne odredbe Izmena i dopuna
Programa korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Beograda za 2019. godinu

("Sl. list grada Beograda", br. 71/2019)

III

Na aktivnosti obuhvaćene Programom korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine Grada Beograda za 2019. godinu, pribavljena je saglasnost Ministarstva zaštite životne sredine broj 401-00-00068/2019-02 od 17. januara 2019. godine i broj 401-00-68/19-02 od 6. avgusta 2019. godine.

IV

Ove izmene i dopune programa se objavljuju u "Službenom listu Grada Beograda" i na internet-stranici Grada.