REŠENJE
O POKRETANJU POSTUPKA RACIONALIZACIJE BROJA ZAPOSLENIH U ORGANIMA GRADA, STRUČNIM SLUŽBAMA I POSEBNIM ORGANIZACIJAMA, USTANOVAMA, JAVNIM SLUŽBAMA, PREDUZEĆIMA I PRIVREDNIM DRUŠTVIMA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD KRAGUJEVAC

("Sl. list grada Kragujevca", br. 6/2019 i 22/2019)

I U cilju realizacije Zakona o načinu određivanja maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru ("Službeni glasnik RS", broj 68/15 i 81/16 - odluka US) čije je važenje produženo do 1.januara 2020. godine, pokreće se postupak racionalizacije zaposlenih u organima Grada, stručnim i posebnim organizacijama Grada, kao i u ustanovama, javnim službama, preduzećima i privrednim društvima čiji osnivač grad Kragujevac, za 2019. godinu.

II Obavezuju se rukovodioci organizacionih oblika iz poglavlja I ove odluke da izvrše organizacione promene, uz sagledavanje procesa rada sa neophodnim procedurama u skladu sa finansijskim upravljanjem i kontrolom.

Postupak racionalizacije sprovodi se uz primenu načela odgovornog fiskalnog upravljanja, racionalnosti, funkcionalnosti i efikasnosti, kao i načela propisanih posebnim zakonom.

Smanjenje broja zaposlenih u periodu sprovođenja racionalizacije, u skladu sa ovim zakonom rukovodioci organizacionih oblika iz poglavlja I ove odluke, dužni su da predlože i sprovedu mere koje naročito podrazumevaju smanjenje broja zaposlenih kroz:

1) ukidanje ili objedinjavanje pojedinih poslova koji nisu obuhvaćeni neophodnim funkcijama organizacionih oblika koji obavljaju poslove iz delokruga organa;

2) smanjivanje veličine i promenu strukture organizacionih jedinica u cilju uspostavljanja efikasnije upravljačke strukture i smanjenja troškova;

3) planiranje uvođenja informaciono- komunikacionih tehnologija u određene administrativne poslove;

4) obavezno uspostavljanje odnosa između stručnog i administrativno-tehničkog i pomoćnog osoblja u skladu sa propisanim merilima, kao i prilagođavanje tih merila u cilju usklađivanja sa međunarodnim standardima u određenoj oblasti;

5) objedinjavanje zajedničkih administrativno-tehničkih i logističkih poslova za više organizacionih oblika (zajedničko tehničko održavanje, centralizacija javnih nabavki, zajednički finansijski i administrativni poslovi i dr.);

6) ukidanje organizacionih oblika kojima se ne ostvaruju funkcije javnih politika;

7) spajanje organizacionih oblika, odnosno pripajanje jednog organizacionog oblika drugom, u cilju izbegavanja preklapanja funkcija i smanjenja troškova.

III Organizacioni oblik koji utvrdi potreban broj zaposlenih za racionalizaciju, dužan je da, nakon donošenja novih akata o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, sprovede postupak racionalizacije zaključivanjem sporazuma iz člana 22. Zakona o načinu određivanja maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru ili višak zaposlenih reši kroz isplatu otpremnine zbog prestanka potrebe za njihovim radom, u skladu sa Zakonom radu.

Za direktne i indirektne korisnike budžeta do 31. decembra 2019. godine otpremnina koja se isplaćuje za prestanak radnog odnosa, iznosi 36.000 dinara za svaku navršenu godinu rada u radnom odnosu kod poslodavca kod koga ostvaruje pravo na otpremninu (ukupan radni staž u javnom sektoru).

IV Obavezuju se rukovodioci organizacionih oblika iz poglavlja I ove odluke da u roku od 15 dana od dana završenog postupka racionalizacije podnesu izveštaj Gradskom veću.

V Donošenjem ovog rešenja stavlja se van snage Rešenje broj 020-73/19-V od 5. marta 2019. godine.

VI Ovo rešenje objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".