ODLUKAO ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA KIKINDE("Sl. list grada Kikinde", br. 9/2019 i 20/2019) |
Odlukom o organizaciji Gradske uprave grada Kikinde (u daljem tekstu: Odluka) uređuje se organizacija, delokrug, nadležnost, poslovi, i odnos Gradske uprave grada Kikinde (u daljem tekstu: Gradska uprava) prema drugim organima grada Kikinde (u daljem tekstu: Grad), građanima, javnim službama, pravnim licima i drugim strankama, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradske uprave.
Gradska uprava je organ lokalne samouprave koji obavlja izvorne poslove lokalne samouprave utvrđene Ustavom, zakonom, statutom i drugim propisima.
Gradska uprava obavlja i poverene poslove iz okvira prava i dužnosti Republike Srbije i Autonomne Pokrajine Vojvodine.
Sedište gradske uprave je u Kikindi.
NAČELA DELOVANJA GRADSKE UPRAVE
Gradska uprava dužna je da obezbedi svakom građaninu jednak položaj i pravnu zaštitu u ostvarivanju svojih prava, obaveza i interesa, kao i da omogući ostvarivanje prava na upotrebu jezika koji su u službenoj upotrebi na teritoriji grada Kikinde.
Gradska uprava je samostalna u vršenju poslova koje obavlja u okviru svoje nadležnosti na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada i drugih propisa.
Gradska uprava je dužna da postupa prema pravilima struke, nepristrasno, politički neutralno i etički prihvatljivo.
Gradska uprava je dužna da strankama omogući brzo, efikasno, funkcionalno i delotvorno ostvarivanje njihovih prava, obaveza i pravnih interesa.
Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da čuvaju ugled organa Gradske uprave.
Gradska uprava je dužna da u postupanju prema strankama poštuje ličnost i dostojanstvo stranke.
Rad Gradske uprave je javan.
Gradska uprava dužna je da javnosti omoguće uvid u svoj rad, prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Poslovi Gradske uprave obavljaju se u okviru unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave i van unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave, u skladu sa zakonom.
Gradska uprava obavlja sledeće poslove:
1) priprema propise i druge akte koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;
3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
6) vodi zakonom propisane evidencije i stara se o njihovom održavanju;
7) obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;
8) pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova;
9) dostavlja izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova, gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada, po potrebi, a najmanje jednom godišnje;
10) vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom.
U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.
Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Gradska uprava je obrazovana kao jedinstven organ lokalne samouprave.
U okviru Gradske uprave, za vršenje srodnih poslova, mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.
Unutrašnje organizacione jedinice utvrđuju se aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave.
Organizacione jedinice obrazuju se kao samostalne u vršenju svojih poslova.
Poslovi Gradske uprave mogu se obavljati i izvan organizacionih jedinica Gradske uprave, u skladu sa zakonom.
Gradska uprava sastoji se od 10 unutrašnjih organizacionih jedinica.
U okviru Gradske uprave obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice: sekretarijati, službe i komunalna milicija.
U okviru unutrašnjih osnovnih organizacionih jedinica sekretarijata i službi obrazuju se uže unutrašnje organizacione jedinice: odseci.
U Gradskoj upravi obrazuju se sledeće osnovne unutrašnje organizacione jedinice:
1. Sekretarijat za finansije
2. Sekretarijat za opštu upravu i zajedničke poslove
3. Sekretarijat za imovinsko pravne poslove i komunalne delatnosti
4. Sekretarijat za društvene delatnosti
5. Sekretarijat za inspekcijske poslove
6. Sekretarijat za zaštitu životne sredine, poljoprivredu i ruralni razvoj
7. Sekretarijat lokalne poreske administracije
8. Sekretarijat za razvoj i upravljanje investicijama
9. Služba Skupštine grada, gradonačelnika i gradskog veća
10. Komunalna milicija.
U Gradskoj upravi obrazuju se sledeće uže unutrašnje organizacione jedinice:
1. U okviru Sekretarijata za finansije obrazuju se sledeći odseci:
(1) Odsek za trezor, budžet i finansije
(2) Odsek za računovodstvene poslove
2. U okviru Sekretarijata za opštu upravu i zajedničke poslove obrazuju se sledeći odseci:
(1) Odsek za opštu upravu
(2) Odsek za pravne poslove i upravljanje ljudskim resursima
(3) Odsek za pravne poslove
(4) Odsek Uslužni centar
(5) Odsek za zajedničke poslove
3. U okviru Sekretarijata za imovinsko pravne poslove i komunalne delatnosti obrazuju se sledeći odseci:
(1) Odsek za imovinsko pravne poslove
(2) Odsek za komunalne poslove
4. U okviru Sekretarijata za društvene delatnosti obrazuju se sledeći odseci:
(1) Odsek za društvene delatnosti i društvenu brigu o deci
(2) Odsek za poverene poslove iz oblasti socijalne, dečije i boračko-invalidske zaštite
5. U okviru Sekretarijata za inspekcijske poslove obrazuju se sledeći odseci:
(1) Odsek za inspekcijske poslove
6. U okviru Sekretarijata za zaštitu životne sredine obrazuju se sledeći odseci:
(1) Odsek za zaštitu životne sredine
(2) Odsek za poljoprivredu i ruralni razvoj
7. U okviru Sekretarijata za razvoj i upravljanje investicijama obrazuju se sledeći odseci:
(1) Odsek za investicije
(2) Odsek za urbanizam
(3) Odsek za lokalno ekonomski razvoj
(4) Odsek za poslove razvoja grada
(5) Odsek objedinjene procedure
(6) Odsek za javne nabavke.
8. U okviru Služba Skupštine grada, gradonačelnika i gradskog veća obrazuju se sledeći odseci:
(1) Odsek za Skupštinske poslove, Gradonačelnika i poslove Gradskog veća
(2) Odsek kancelarije za mlade
Poslove van organizacionih jedinica Gradske uprave obavljaju:
1. Zaštitnik građana,
2. Gradski pravobranilac,
4. Energetski menadžer,
5. Kancelarija za seoske mesne zajednice,
7. Interni revizor,
8. Služba budžetske inspekcije.
ORGANIZACIONE JEDINICE GRADSKE UPRAVE I NJIHOV DELOKRUG
Sekretarijat za finansije vrši poslove koji se odnose na: pripremu, izradu i realizaciju budžeta i završnog računa grada, praćenje i ostvarivanje javnih prihoda budžeta, izradu operativnih mesečnih i tromesečnih planova prihoda i rashoda budžeta, i izveštaje o izvršenju budžeta, direktnih i indirektnih budžetskih korisnika kao konsolidovanih izveštaja, izradu mesečnih informacija o ostvarenim javnim prihodima i izvršenim javnim rashodima i prati zakonsku regulativu kojom su isti uvedeni i po potrebi pokreće inicijativu za njihovu izmenu, vrši konsolidaciju trezora lokalne samouprave i konsolidaciju sredstava direktnih i indirektnih korisnika trezora lokalne samouprave na nivou grada, knjigovodstveno-računovodstveni poslovi, poslovi finansijskog materijalnog poslovanja, poslovi likvidature i obračunski poslovi, upravljanje gotovinskim sredstvima, finansijsko-materijalne i knjigovodstvene poslove budžeta, fondova i računa posebnih namena i druge poslove iz oblasti finansijsko-materijalnog poslovanja za potrebe gradske uprave, finansijsko materijalne poslove za mesne zajednice, poslove knjiženja vrednosti sredstava i imovine grada, prati kreditno monetarnu politiku kao i sistem bankarskog poslovanja i osiguranja imovine i lica, poslove statističkog izveštavanja, pružanje finansijskih usluga drugim organima i organizacijama uz naknadu po posebnim ugovorima, zaduživanje grada, poslove pripreme i predlaganje nacrta akata iz delokruga rada koje donosi skupština grada, gradonačelnik ili njihova radna tela i druge stručne, administrativne i tehničke poslove vezane za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslove koje joj poveri skupština grada, gradonačelnik i načelnik gradske uprave.
Sekretarijat vodi analitiku javnih prihoda koji se ostvare na teritoriji grada kao što su: komunalne takse za korišćenje reklamnih panoa uključujući i isticanje firmi van poslovnog prostora, boravišne takse, tekuće i kapitalne donacije od međunarodnih organizacija u korist grada, tekući namenski transferi od republike i AP Vojvodine u korist grada, kapitalni namenski transferi od republike i AP Vojvodine u korist grada, prihodi od kamata na sredstva budžeta grada, prihodi od prodaje dobara i usluga, gradske administrativne takse, tekući i kapitalni dobrovoljni transferi od fizičkih i pravnih lica u korist nivoa gradova i drugi prihodi utvrđeni zakonom.
Sekretarijat može obavljati poslove iz svog delokruga rada za potrebe drugih organa i organizacija uz naknadu, na osnovu ugovora koji zaključuje načelnik gradske uprave, odnosno lice koje on ovlasti.
Sekretarijat za opštu upravu i zajedničke poslove obavlja poslove koji se odnose na: unapređenje organizacije rada i modernizaciju gradske uprave, primenu zakona i drugih propisa u opštem upravnom postupku u gradskoj upravi, vođenje registra stanovnika i opšteg biračkog spiska, kancelarijsko poslovanje - pisarnice i arhive, nadzor nad radom mesnih kancelarija, matične knjige državljana, poslovi uslužnog centra, praćenje rada i pružanje pomoći mesnim zajednicama, izvršavanje upravnih akata pravnih lica koji nisu zakonom ovlašćeni da ih sami izvršavaju, rešavanje u upravnim stvarima ako propisima nije određeno koji je organ uprave stvarno nadležan za rešavanje u određenoj upravnoj stvari, a to ne može da se utvrdi ni po prirodi stvari, poslove vezane za romske nacionalne manjine, stručne poslove za mirovna veća, upotrebu grba i zastave.
Mesne kancelarije vrše poslove koji se odnose na lična stanja građana (vođenje matičnih knjiga i izdavanje izvoda i uverenja, sastavljanje smrtovnica, vršenje popisa imovine i dr.), vođenje biračkih spiskova, overu rukopisa, prepisa i potpisa, izdavanje uverenja o činjenicama kada je to određeno zakonom, vršenje poslova prijemne kancelarije za gradske organe uprave, vršenje administrativno- tehničkih i drugih poslova zborova građana, čuvanja nađenih stvari do predaje ekonomatu ili drugom nadležnom organu, vođenje drugih evidencija kada je to predviđeno zakonom i drugim propisima (o deci dorasloj za osnovnu školu, o obveznicima mesnog samodoprinosa i slično), pružanje stručne pomoći u postupku izjašnjavanja građana za mesni samodoprinos, pružanje stručne pomoći mesnim zajednicama.
Mesne kancelarije mogu da vrše i druge poslove koje im iz svoje nadležnosti poveri Gradska uprava.
U mesnim kancelarijama se mogu obavljati određeni poslovi za druge organe, organizacije i ustanove na osnovu ugovora, koji zaključuje načelnik gradske uprave, odnosno lice koje on ovlasti.
Nadzor nad izvršavanjem poslova u mesnim kancelarijama vrši organ čije poslove ona obavlja ili koji joj je poverio poslove, odnosno organizacija za koju, po ugovoru, obavlja poslove.
U sekretarijatu se vrše i stručni poslovi koji se odnose na: radne odnose, korišćenje birotehničkih I drugih sredstava i opreme, korišćenje i održavanje zgrada i službenih prostorija, obezbeđenje drugih uslova rada za gradsku upravu i druge organe, obezbeđenje racionalnog korišćenja poslovnog prostora, prevoz motornim vozila i druge servisne usluge, operativne poslove za gradski centar za obaveštavanje i poslove odbrane, poslove tekućeg investicionog održavanja i obezbeđivanja poslovnih zgrada i druge stručne, administrativne i tehničke poslove vezane za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslove koje joj poveri skupština grada, gradonačelnik i načelnik gradske uprave.
U sekretarijatu se vrše i poslovi iz oblasti zaštite prava i interesa grada i poslovi na izradi akata iz delokruga rada koje donosi skupština grada, gradonačelnik i načelnik gradske uprave.
Sekretarijat obavlja i poslove informatike i automatske obrade podataka za potrebe skupštine grada, gradonačelnika, gradskog veća i gradske uprave, izrađuje i uvodi nova aplikativna rešenja, održava ih i vrši izmene radi usaglašavanja sa novim zakonskim propisima ili potrebama korisnika, radi na uvođenju novih hardverskih rešenja, stara se o radu računarske mreže, operativnih sistema i vrši zaštitu podataka za potrebe gradske uprave, prati savremena dostignuća iz oblasti informatike, predlaže način stručnog usavršavanja i vrši obuku korisnika, izrađuje i održava gradsku web prezentaciju, izrađuje godišnje i operativne planove rada i razvoja automatske obrade podataka, i predlaže mere za proširenje delovanja informacionog sistema na segmente rada opštinske uprave.
Sekretarijat može na osnovu ugovora obavljati poslove iz svog delokruga rada za potrebe drugih organa i organizacija uz naknadu, a na osnovu ugovora koji zaključuje načelnik gradske uprave, odnosno lice koje on ovlasti.
Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i komunalne delatnosti vrši poslove koji se odnose na: uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti, staranje o obezbeđenju uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti, praćenje ostvarivanja osnovnih komunalnih funkcija (snabdevanje vodom i odvođenje otpadnih voda, čišćenje javnih površina, održavanje javnih zelenih površina, javne rasvete, saobraćaja i dr, u skladu sa zakonom): prati donošenje programa i planova rada i razvoja javnih preduzeća na teritoriji grada i njihovu realizaciju, učestvuje u izradi godišnjih izveštaja i izveštaja i informacija vezanih za finansijsko poslovanje javnih preduzeća, vrši nadzor nad obavljanjem komunalnih delatnosti, praćenje ostvarivanja programa uređivanja građevinskog zemljišta, stambene izgradnje i održavanje stambenih zgrada, određivanje naziva ulica, trgova i zgrada.
Obavlja i imovinsko-pravne poslove koji se odnose na zaštitu, očuvanje i evidenciju nepokretnosti nad kojima pravo svojine ima grad, upravljanje, korišćenje i raspolaganje nepokretnostima nad kojim pravo svojine ima grad, upravljanje poslovnim prostorom, promet zemljišta i zgrada, prodaju stanova, upravni postupak u stambenoj oblasti, postupak pretvaranja prava korišćenja u pravo svojine uz naknadu na građevinskom zemljištu, postupak eksproprijacije zemljišta i administrativnog prenosa na zemljištu, izdavanje brisovnih dozvola, utvrđivanje prava službenosti prolaza, postupak promene namene poljoprivrednog zemljišta i druge poslove iz delokruga rada, odnosno i poslove ozakonjenja objekata.
Obavlja poslove koji se odnose na: gradske robne rezerve i snabdevanje građana, praćenje i predlaganje korekcije cena u komunalnim i drugim delatnostima za koje je nadležan grad, poslove od neposrednog interesa za građane iz nadležnosti grada.
U sekretarijatu se vrše i poslovi na izradi akata iz delokruga rada koje donosi skupština grada, gradonačelnik i načelnik gradske uprave i drugi stručni, administrativno - tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje joj poveri skupština grada, gradonačelnik i načelnik gradske uprave.
Sekretarijat za društvene delatnosti vrši poslove koji se odnose na zadovoljavanje određenih potreba građana u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja, primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, boračko - invalidske zaštite, društvene brige o deci, kulture, sporta i fizičke kulture, informisanja, saradnje sa nevladinim organizacijama i verskim zajednicama, rešavanje pitanja vezanih za prava nacionalnih manjina, poslove koji se odnose na smanjenje siromaštva, društveni položaj dece i omladine i obavlja i druge poslove iz oblasti društvenih delatnosti.
Izrađuje, predlaže i prati ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova iz svoje nadležnosti, predlaže mrežu ustanova dečije i socijalne zaštite i osnovnog obrazovanja, pruža podršku mladima kroz delovanje kancelarije za mlade, ostvaruje nadzor nad radom ustanova čiji je osnivač grad, učestvuje u izradi godišnjih izveštaja i izveštaja i informacija vezanih za finansijskom poslovanju ustanova u svojoj nadležnosti, utvrđuje raspored radnog vremena ustanova, prati sprovođenje propisa i njihovu realizaciju, obavlja poslove likvidature za ustanove iz svoje nadležnosti i obavlja i druge stručne i administrativne poslove za potrebe sticanja statusa energetski zaštićenog kupca i radnih tela iz oblasti društvenih delatnosti.
U oblasti boračko invalidske zaštite obavlja poslove koji se odnose na ostvarivanje prava na ličnu i porodičnu invalidninu, borački dodatak, mesečno novčano primanje, naknadu za nezaposlenost, zaštitu civilnih invalida rata, izdaje uverenja, vrši obračun i isplatu prava po Republičkim i Pokrajinskim propisima, vrši unos svih podataka i prava korisnika u oblasti boračko i invalidske zaštite u dve elektronske baze podataka. Obavlja i druge poslove iz oblasti boračko i invalidske zaštite za potrebe nadležnog Ministarstva i Pokrajine.
U sekretarijatu se obavljaju i poslovi iz oblasti ostvarivanja prava društvene brige o deci, dečijeg dodatka, roditeljskog dodatka, pomoći za porodice sa decom, naknade zarade za vreme porodiljskog odsustva i drugih prava iz ove oblasti, administrativni poslovi vezani za utvrđivanje prava za učeničke i studentske stipendije i kredite i drugi poslovi iz ovih oblasti utvrđeni zakonom.
U sekretarijatu se obavljaju povereni poslovi Komesarijata za izbeglice i migracije, rešavanje statusa i integracije lica sa statusom izbeglice, internoraseljenih, povratnika po osnovu sporazuma o readmisiji i tražioce azila, kroz programe stambenog i ekonomskog zbrinjavanja.
U sekretarijatu se vrše i poslovi na izradi akata iz delokruga rada koje donosi skupština grada, gradonačelnik i načelnik gradske uprave i drugi stručni, administrativno - tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje joj poveri skupština grada, gradonačelnik i načelnik gradske uprave.
Sekretarijat za inspekcijske poslove vrši poslove inspekcijskog nadzora nad izvršavanjem zakona i drugih propisa čije je neposredno sprovođenje povereno gradu, kao i inspekcijski nadzor nad izvršavanjem i sprovođenjem odluka koje donosi Skupština grada i to u oblasti: građevinske, komunalne, saobraćajne i prosvetne inspekcije.
Poslovi inspekcijskog nadzora komunalne inspekcije odnose se na inspekcijski nadzor javnih preduzeća, privrednih društava, preduzetnika i fizičkih lica nad primenom zakona i propisa donetih na osnovu zakona i odluka Skupštine grada iz oblasti komunalne delatnosti, između ostalog: uređivanja i održavanja i javnih površina, komunalnih objekata i uređaja, raskopavanja ulica i drugih javnih površina, poslova komunalne higijene, snabdevanje toplotnom energijom, zoohigijene, držanja kućnih ljubimaca, održavanja javne rasvete, odlaganja smeća, vodosnabdevanje, kanalisanje atmosferskih i otpadnih voda, dimničarske usluge, održavanje groblja i sahranjivanje, zauzimanja javne površine postavljanjem objekata i uređaja, trgovinom van prodajnog objekta, isticanje radnog vremena na ugostiteljskim, trgovinskim i zanatskim objektima i pridržavanje istog, kontrola stambenih zajednica, i dr.
Poslovi inspekcijskog nadzora građevinske inspekcije obuhvataju inspekcijski nadzor nad izgradnjom objekata za koje građevinsku dozvolu, odnosno odobrenje za izvođenje radova, izdaje grad, kao i inspekcijski nadzor nad korišćenjem i održavanjem zgrada u skladu sa zakonom.
Poslovi inspekcijskog nadzora inspekcije za drumski saobraćaj obuhvataju: nadzor nad obavljanjem lokalnog prevoza putnika (vanlinijski prevoz, poseban linijski prevoz, taksi prevoz, limo servis, prevoz za sopstvene potrebe), prevoz tereta u drumskom saobraćaju, poslove zaštite opštinskih puteva i ulica i kao druge poslove po ovlašćenju načelnika.
Prosvetna inspekcija obavlja poslove prosvetnog inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem zakona i drugih propisa u oblasti obrazovanja i vaspitanja.
U sekretarijatu se vrše i poslovi na izradi akata iz delokruga rada koje donosi skupština grada, gradonačelnik i načelnik gradske uprave i drugi stručni, administrativno- tehnički poslovi za izvršavanje poslova iz delokruga grada i poslovi koje joj poveri skupština grada, gradonačelnik i načelnik gradske uprave.
Sekretarijat za zaštitu životne sredine, poljoprivredu i ruralni razvoj vrši poslove u dve organizacione jedinice:
Odsek za zaštitu životne sredine vrši poslove praćenja i primene ekoloških instrumenata za finansiranje zaštite životne sredine, nadzor nad izvršenjem zakona i drugih propisa čije je neposredno sprovođenje povereno gradu i poslove koji se odnose na mere zaštite pri planiranju i izgradnji objekata, zaštitu vazduha, zemljišta i voda, upravljanje otpadom, zaštitu prirodnih dobara biljnih i životinjskih vrsta, zaštitu od buke, zaštitu od nejonizujućih zračenja, upotrebu hemikalija, uređenje i održavanje javnih zelenih površina i drugih poslova iz ove oblasti utvrđene zakonom i drugim propisima.
Odsek za poljoprivredu i ruralni razvoj vrši poslove koji se odnose na planiranje, izradu i realizaciju godišnjeg Programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; koordinira radom Komisije za davanje mišljenja na godišnji program kao i Komisije za planiranje, izradu i sprovođenje programa za izdavanje državnog zemljišta u zakup na osnovu prava prvenstva zakupa, prava prečeg zakupa na osnovu infrastrukture i stočarstva; planiranje budžeta za poljoprivredu kao i realizacija radova na zaštiti i uređenju poljoprivrednog zemljišta; planiranje, izrada i sprovođenje Programa mera podrške poljoprivrednoj politici i politici ruralnog razvoja i drugih poslova iz ove oblasti utvrđene zakonom i drugim propisima.
Sekretarijat lokalne poreske administracije vrši poslove:
utvrđivanja, kontrole i naplate poreza na imovinu, osim poreza na prenos apsolutnih prava i poreza na nasleđe i poklon, lokalne komunalne takse, naknade za korišćenje javnih površina, naknada za zaštitu i unapređenje životne sredine, samodoprinosa (u daljem tekstu: izvorni prihodi); vodi registar obveznika izvornih prihoda Grada na osnovu podataka iz Jedinstvenog registra poreskih obveznika; utvrđuje izvorne prihode Grada rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanjem) u skladu sa zakonom; obavlja kancelarijsku i terensku kontrolu radi provere i utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjenja poreske obaveze po osnovu izvornih prihoda u skladu sa zakonom, vrši redovnu i prinudnu naplatu izvornih prihoda u skladu sa zakonom; vodi prvostepeni upravni postupak po žalbama poreskih obveznika izjavljenim protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku; primenu jedinstvenog informacionog sistema; vođenje poreskog knjigovodstva za izvorne prihode u skladu sa propisima; dostavlja po službenoj dužnosti Poreskoj upravi Ministarstva finansija, dokaze o činjenicama koje sazna u vršenju poslova iz svoje nadležnosti, a koja su od značaja za utvrđivanje ili kontrolu pravilnosti primene poreskih propisa za čiju je primenu nadležna poreska uprava; vrši aktivnosti preventivnog delovanja inspekcije i planiranih mera i aktivnosti za uvođenje u evidenciju neprijavljenih nepokretnosti koje postoje na teritoriji Grada i proveru ispravnosti podataka u podnetim prijavama; izdavanje uverenja i potvrda o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija; priprema nacrte akata iz nadležnosti Sekretarijata, a koja donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće; realizuje finansijske planove po funkcijama koji su u nadležnosti Sekretarijata, vrši i stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće iz nadležnosti Sekretarijata i druge poslove utvrđene zakonom.
Sekretarijat za razvoj i upravljanje investicijama vrši poslove u vezi realizacije investicija koje se finansiraju iz: budžeta grada, primanja na osnovu zaduživanja i donacija, kao i poslove u vezi realizacije investicionih projekata koji se finansiraju po osnovu finansijskih ugovora o kreditima i donacijama sa međunarodnim finansijskim institucijama, i po osnovu drugih prihoda i primanja utvrđenih zakonskim propisima i statutom grada, a odnose se na javne nabavke: dobara, usluga (izrada tehničke dokumentacije, vršenje kontrole tehničke dokumentacije, vršenje stručnog nadzora; vršenje tehničkog pregleda; konsultantske i druge usluge) i radova (izgradnja, dogradnja, rekonstrukcija, adaptacija, sanacija i drugi radovi na objektima, na kojima je grad investitor).
Sekretarijat obavlja poslove u vezi obezbeđivanja informacija o lokaciji, lokacijskih dozvola, građevinskih dozvola, prijava radova i upotrebnih dozvola, za objekte za koje sekretarijat sprovodi javne nabavke; prati realizaciju ugovorenih poslova sa stanovišta obima, kvaliteta i dinamike; vrši praćenje i evidenciju finansijskih obaveza u okviru realizacije svih investicionih programa, obavlja i druge neophodne poslove u vezi sa realizacijom javnih nabavki koje sprovodi.
Sekretarijat sprovodi postupak objedinjene procedure.
Sekretarijat obavlja poslove stručnog nadzora nad izvođenjem radova radi obezbeđivanja osnovnih životnih uslova u slučajevima elementarnih nepogoda ili tehničko - tehnoloških nesreća čije posledice ugrožavaju živote ili zdravlje ljudi ili životnu sredinu, u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita od takvih nepogoda (hitne intervencije), na objektima koji su u nadležnosti grada, i druge poslove, a u skladu sa statutom grada.
Sekretarijat obavlja poslove vezano za lokalni ekonomski razvoj u smislu podsticanja privrednog razvoja, putem unapređenja opštih okvira za privređivanje, daje mišljenje za usvajanje i sprovođenje lokalnih odluka u vezi sa radom MSPP i podrške investicijama, prati stanje u oblasti privrednog razvoja i ostvaruje saradnju sa nadležnim ustanovama i institucijama na gradskom, pokrajinskom i republičkom nivou radi usaglašavanja mera kojima bi se obezbedio brži privredni razvoj grada, učestvuje u izradi opštih i pojedinačnih akata koji su od uticaja na privredni razvoj, zadužen za predstavljanje privrednih prilika i potencijala grada na sajmovima, međunarodnim skupovima i drugim prilikama, koordinira izradu promotivnog materijala iz oblasti privrede i investicija, informiše o svojim aktivnostima u neposrednom kontaktu sa predstavnicima MSPP i investitorima iste, konkursima na svim nivoima i u saradnji sa njima definiše pravce razvoja institucionalne podrške, učestvuje u sprovođenju projekata lokalnog ekonomskog razvoja.
Sekretarijat obavlja poslove izrade i realizacije projekata, strateškog planiranja i poslove investicije.
Služba Skupštine grada, gradonačelnika i gradskog veća vrši poslove za potrebe skupštine grada, gradonačelnika i gradskog veća i njihovih radnih tela, vrši stručne i organizacione poslove koji se odnose na: izbor odbornika skupštine grada, pripremanje sednica, obradu akata usvojenih na sednicama, sređivanje, evidentiranje i čuvanje izvornih akata i dokumenata o radu predsednika grada, skupštine i gradskog veća, vođenje registra akata koje donosi skupština grada, poslove stručne biblioteke, pružanje stručne pomoći odborničkim grupama u izradi predloga koje podnose skupštini i njenim telima, pribavljanje odgovora i obaveštenja koje odbornici traže, predstavke i predloge građana, razmatra pritužbe građana na rad gradske uprave, izbor, imenovanja i postavljanja, vođenje odgovarajućih evidencija, protokolarne poslove za potrebe gradonačelnika, skupštine i gradskog veća, vrši proveru usaglašenosti normativnih akata (odluka, rešenja i zaključaka) koje donosi predsednik grada, skupština i gradsko veće za zakonom i drugim propisima, administrativno tehničke i druge poslove za potrebe gradske izborne komisije, poslove koji se odnose na ostvarivanje prava na pristup informacijama od javnog značaja, uređivanje i izdavanje službenog lista, umnožavanje materijala za potrebe skupštine grada, predsednika grada, gradskog veća i njihovih radnih tela i gradske uprave.
Izrađuje projekte, koordinira njihovu realizaciju i implementaciju i pruža podršku ekonomskom razvoju grada.
U službi se vrše i drugi stručni, administrativno - tehnički poslovi vezani za izvršavanje poslova iz delokruga rada i poslovi koje joj poveri skupština grada, gradonačelnik i načelnik gradske uprave.
Komunalna milicija obavlja poslove koji se odnose na održavanje komunalnog i zakonom utvrđenog reda na teritoriji Grada od značaja za komunalnu delatnost u oblastima, odnosno pitanjima snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, auto-taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata, protivpožarne zaštite, zaštite od buke u životnoj sredini, kontrole radnog vremena subjekata nadzora, održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata, kontrolu nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; pružanje podrške sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu; pružanje pomoći - asistencije nadležnim organima grada, preduzećima, organizacijama i ustanovama u sprovođenju njihovih izvršnih odluka; preduzimanje hitnih mera zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti Grada, učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda; pripremu i izradu nacrta propisa i akata iz okvira svog delokruga; izricanje mera za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa zakonom propisanim ovlašćenjima; izdaje prekršajne naloge; podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka, prijave za učinjeno krivično delo i druge prijave; obaveštava druge organe o utvrđenim nepravilnostima iz njihove nadležnosti; nadzor zabrane pušenja u zatvorenom radnom i javnom prostoru i u javnom prevozu; održavanje javnog reda i mira u skladu sa zakonom utvrđenim delokrugom, kao i druge poslove iz svog delokruga.
Komunalna milicija u obavljanju poslova međusobno sarađuje sa komunalnom milicijom drugih jedinica lokalne samouprave, razmenjuje podatke i obaveštenja i ostvaruje druge oblike zajedničkog rada u okviru uzajamnog pružanja stručne pomoći.
Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave (u daljem tekstu: načelnik).
Načelnika postavlja i razrešava Gradsko veće na period od pet godina, na osnovu javnog konkursa.
Za načelnika može biti postavljeno lice koje ispunjava uslove utvrđene zakonom i Statutom grada.
Načelnik Gradske uprave usklađuje rad gradske uprave i obezbeđuje funkcionisanje gradske uprave kao jedinstvenog organa, odgovara za zakonitost rada, rešava sukobe nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica, daje mišljenja skupštini grada, gradonačelniku, gradskom veću i radnim telima skupštine grada o nacrtima propisa, kao i druga pravna mišljenja, izdaje pojedinačna akta, rešava o izuzeću službenog lica u gradskoj upravi.
Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću u skladu sa Statutom grada i aktom o organizaciji Gradske uprave.
Načelnik ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Zamenik načelnika postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik Gradske uprave.
Rukovodioce osnovnih organizacionih jedinica i unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik.
Radom osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode:
1. radom sekretarijata - sekretar;
2. radom službe - rukovodilac;
3. radom odseka - rukovodilac;
4. radom kancelarije - šef;
5. radom komunalne milicije - načelnik komunalne milicije.
Rukovodilac organizacione jedinice, organizuje i obezbeđuje zakonit i efikasan rad, stara se o pravilnom rasporedu poslova na unutrašnje organizacione jedinice i ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih, donosi i potpisuje akte iz delokruga rada i vrši druge poslove koje utvrdi skupština grada, gradonačelnik, gradsko veće i načelnik gradske uprave.
Rukovodilac je u izvršavanju poslova dužan da se pridržava naloga, direktiva i uputstva načelnika.
Rukovodilac je odgovoran načelniku za svoj rad i za zakonit i blagovremen rad organizacione jedinice kojom rukovodi.
Načelnik Gradske uprave i rukovodioci organizacionih jedinica iz člana 36. ove odluke ne mogu vršiti nikakvu javnu ili drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovim položajem i ovlašćenjima.
FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE
Sredstva za rad Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada, odnosno u budžetu Republike Srbije za obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom povereni gradu.
Gradska uprava može ostvariti prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova, iz njihovog delokruga.
Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1. ovog člana unose se u budžet grada.
Visina sredstava za pojedine namene utvrđuje se u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se utvrđuje finansiranje Gradske uprave.
Za zakonito korišćenje sredstava po svim namenama odgovara načelnik Gradske uprave i sekretar Sekretarijata za finansije.
Raspored sredstava za finansiranje poslova Gradske uprave vrši se na osnovu operativnih mesečnih i tromesečnih planova koje donosi načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti.
Nalog i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje načelnik ili lice koje on ovlasti.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđeni su Ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, opštim aktima organa Grada i drugim propisima.
Radna mesta i njihovo razvrstavanje po zvanjima utvrđuju se Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, posebnih organa, službi i organizacija (u daljem tekstu: Pravilnik).
Pravilnik, odnosno izmene i dopune tog pravilnika, donose se na osnovu Kadrovskog plana.
U Gradskoj upravi Pravilnik usvaja Gradsko veće.
U Gradskoj upravi načelnik Gradske uprave priprema objedinjen predlog Pravilnika iz stava 1. ovog člana, koji dostavlja Gradskom veću na usvajanje.
Funkcioner je izabrano, imenovano, odnosno postavljeno lice, osim službenika na položaju.
Izbor, imenovanje, postavljenje, kao i razrešenje funkcionera u jedinicama lokalne samouprave, vrši se u skladu sa posebnim propisima i zakonom, Statutom grada i odlukama Grada kojima se uređuje osnivanje službi i organizacija.
Službenik je zaposleno lice na izvršilačkom radnom mestu kao i na radnom mestu službenika na položaju.
Službenike na položaju Gradske uprave postavlja i razrešava Gradsko veće.
Izvršilačka radna mesta razvrstavaju se po zvanjima, u zavisnosti od složenosti i odgovornosti poslova, potrebnih znanja i sposobnosti i uslova za rad.
Nameštenik je lice koje zasniva radni odnos radi obavljanja pratećih, pomoćno-tehničkih poslova u jedinici lokalne samouprave.
O pravima i dužnostima nameštenika rešenjem odlučuje načelnik Gradske uprave.
Načelnik Gradske uprave može, radi unapređivanja organizacije i metoda rada i primene propisa o radnim odnosima zaposlenih u Gradskoj upravi, donositi opšte i pojedinačne akte (pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i dr.), ako za njihovo donošenje, propisom grada, nije utvrđena nadležnost drugog organa grada.
Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi zasniva se i prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.
Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Gradska uprava može izdavati instrukcije, direktive i stručna uputstva i davati objašnjenja.
Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave usvaja Gradsko veće na predlog načelnika.
Akti koje donosi Gradska uprava u vršenju poslova iz nadležnosti Grada overavaju se pečatom Gradske uprave.
Aktima iz člana 50. ove odluke ne može se određivati način postupanja i rešavanja u upravnoj stvari.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih organizacija kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.
Načelnik rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica u okviru Gradske uprave.
O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik.
O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.
ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA ORGANIMA GRADA
Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.
Gradska uprava je obavezna da Skupštinu grada, Gradonačelnika i Gradsko veće obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga koji su neophodni za rad Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća.
Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada i izvršava odluke i druge akte Skupštine grada.
Gradska uprava obavezna je da Skupštinu grada obaveštava o obavljanju poslova iz svog delokruga, da daje obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Skupštine grada.
Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi gradonačelnik i izvršava akte koje donosi gradonačelnik.
Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.
Gradska uprava ima pravo da od Gradonačelnika traži smernice, uputstva i načelne stavove o određenim pitanjima od značaja za izvršenje propisa Grada.
Gradonačelnik može zaključkom naložiti Gradskoj upravi da prouči neko pitanje ili preduzme neki posao i da joj o tome pripremi poseban izveštaj.
Ukoliko Gradonačelnik zahteva sprovođenje smernica, uputstva ili stavova suprotno zakonu i nadležnosti Gradske uprave, načelnik će upozoriti na to Gradonačelnika i zatražiti da se u određenom roku preduzmu odgovarajuće mere.
Ukoliko Gradonačelnik i dalje ostane pri svom stavu nakon upozorenja, načelnik će o tome obavestiti Skupštinu grada.
Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi Gradsko veće i izvršava akte koje donosi Gradsko veće.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.
Kada u vršenju nadzora nar radom Gradske uprave Gradsko veće utvrdi da pojedini akti nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada ili odlukom Skupštine grada, Gradsko veće će ukinuti ili poništiti takve akte, uz nalaganje da se donese novi akt u skladu sa zakonom.
Ukoliko Gradska uprava ne postupi po nalogu i ne donese novi akt, može se pokrenuti pitanje odgovornosti rukovodioca ili zaposlenog koji je neposredno radio na izradi akata.
ODNOSI ORGANIZACIONIH JEDINICA GRADSKE UPRAVE
Međusobni odnosi organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, ovom odlukom i drugim propisima.
Organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da sarađuju u svim zajedničkim pitanjima i da jedne drugima dostavljaju podatke i obaveštenja potrebna za rad.
Radi izvršavanja poslova čija priroda zahteva učešće više organizacionih jedinica, mogu se osnivati zajednička tela ili grupe.
Osnivanje i rad zajedničkih tela ili grupa bliže se uređuje odlukom koju donosi načelnik.
ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA GRAĐANIMA, JAVNIM SLUŽBAMA, PRAVNIM LICIMA I DRUGIM STRANKAMA
Gradska uprava dužna je da građanima, pravnim licima i drugim subjektima:
1) daje potrebne podatke, obaveštenja i uputstva,
2) pruža odgovarajuću pravnu pomoć,
3) razmatra predstavke, peticije i predloge u vezi sa svojim radom i postupa po njima, kao i da predlaže preduzimanje odgovarajućih mera i da o tome obavesti građane,
4) omogući upotrebu jezika nacionalnih manjina u skladu sa Statutom grada,
5) sarađuje sa građanima, pravnim licima i drugim strankama.
Za davanje informacija, njihovu tačnost i blagovremenost odgovoran je načelnik ili lice koje on ovlasti.
O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik, ako njihova sadržina predstavlja vojnu, službenu ili poslovnu tajnu, što će se regulisati posebnom odlukom.
Gradska uprava je dužna da na primeren način, pre svega u prostorijama u kojima radi sa strankama, obaveštava stranke o njihovim pravima, obavezama i načinu ostvarivanja prava i obaveza, svome delokrugu, o organu koji nadzire njihov rad i načinu kontakta s njime i o drugim podacima bitnim za javnost rada i odnose sa strankama.
Informacije mogu da se daju i preko telefona i drugih sredstava veze.
Gradska uprava je dužna da svima omogući prikladan način za podnošenje pritužbi na njen rad i na nepravilan odnos zaposlenih.
Na podnetu pritužbu Gradska uprava dužan je da odgovori u roku od 15 dana od dana prijema pritužbe, ako podnosilac pritužbe zahteva odgovor.
Gradska uprava dužna je da najmanje jednom u 30 dana razmatra pitanja obuhvaćena pritužbama.
U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.
Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se na odnose prema javnim službama čiji je osnivač grad i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa grada.
Gradsko veće doneće Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, posebnih organa, službi i organizacija u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Načelnik Gradske uprave izvršiće raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi prema Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, posebnih organa, službi i organizacija u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu pravilnika iz člana 67. ove odluke.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kikinde".
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o gradskoj upravi grada Kikinde ("Službeni list grada Kikinde", broj 22/2016).