ODLUKA
O UPRAVLJANJU KOMUNALNIM, INERTNIM I NEOPASNIM OTPADOM

("Sl. list grada Beograda", br. 71/2019 i 78/2019)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom, prava i obaveze vršilaca komunalne delatnosti i korisnika komunalne usluge na teritoriji grada Beograda, obim i kvalitet komunalne usluge uključujući i način plaćanja cene komunalne usluge, način vršenja kontrole korišćenja i naplate komunalne usluge i način vršenja nadzora nad obavljanjem komunalne delatnosti upravljanja komunalnim otpadom.

Skupština gradskih opština Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Surčin i Sopot svojim propisima uređuju način obavljanja komunalne delatnosti iz stava 1. ovog člana odluke.

Ovom odlukom se uređuje, obezbeđuje i sprovodi upravljanje inertnim i neopasnim otpadom na teritoriji grada Beograda u skladu sa zakonom.

Član 2

Upravljanje komunalnim, inertnim i neopasnim otpadom je sprovođenje propisanih mera za postupanje sa otpadom u okviru sakupljanja, transporta, skladištenja, tretmana, odnosno ponovnog iskorišćenja i odlaganja otpada, uključujući i nadzor nad tim aktivnostima i brigu o postrojenjima za upravljanje otpadom posle zatvaranja.

Član 3

Komunalni otpad jeste otpad iz domaćinstava (kućni otpad), kao i drugi otpad koji je zbog svoje prirode ili sastava sličan otpadu iz domaćinstva.

Komunalni ambalažni otpad je otpad od primarne i sekundarne ambalaže koji nastaje kao otpad u domaćinstvima (kućni otpad) ili u industriji, zanatskim delatnostima, uslužnim ili drugim delatnostima (komercijalni otpad), a koji je sličan otpadu iz domaćinstva u pogledu njegove prirode ili sastava, a odlaže se posebno od otpada iz stava 1.

Kabasti otpad je otpad koji nastaje u domaćinstvima, koji zbog svoje veličine nije moguće odložiti u opremu za komunalni otpad (nameštaj, sanitarni uređaji i dr.).

Opasni otpad iz domaćinstva (kućni otpad) jeste otpad koji nastaje u domaćinstvima, a koji po svom poreklu, sastavu ili koncentraciji opasnih materija može prouzrokovati opasnost po životnu sredinu i zdravlje ljudi, kao što su: otpad od električnih i elektronskih proizvoda, istrošene baterije i akumulatori, otpadna ulja, boje, lakovi i sl.

Komunalni otpad iz stava 1. ovog člana koji je po svom sastavu i karakteristikama neopasan i inertan, odlaže se u opremu za sakupljanje komunalnog otpada.

II VRŠIOCI I KORISNICI KOMUNALNE USLUGE

Član 4

Komunalnu delatnost upravljanja komunalnim otpadom obavlja javno komunalno preduzeće koje je za obavljanje ove komunalne delatnosti osnovao grad Beograd, odnosno gradska opština za područje gradskih opština u skladu sa Statutom grada Beograda, odnosno drugo privredno društvo, preduzetnik ili privredni subjekt kome Grad Beograd poveri obavljanje ove delatnosti ili pojedinih poslova iz okvira ove komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: vršilac komunalne usluge).

Vlasnik opreme za sakupljanje otpada je vršilac usluge sakupljanja otpada, osim opreme iz člana 22. stav 3. odluke.

Vlasnik sakupljenog komunalnog otpada jeste vršilac komunalne usluge sakupljanja i transporta komunalnog otpada.

Član 5

Vršilac komunalne usluge je javno komunalno preduzeće koje je osnovao Grad Beograd, odnosno drugi subjekt definisan odredbama člana 4. ove odluke (u daljem tekstu vršilac komunalne usluge).

Vršilac komunalne usluge sakupljanja i transporta komunalnog otpada je javno komunalno preduzeće koje je osnovao Grad Beograd (u daljem tekstu vršilac komunalne usluge sakupljanja i transporta otpada).

Vršilac komunalne usluge tretmana i odlaganja komunalnog otpada je privredno društvo, preduzetnik ili privredni subjekt kome Grad Beograd poveri obavljanje ove delatnosti (u daljem tekstu: vršilac komunalne usluge tretmana i odlaganja otpada).

Član 6

Korisnik komunalne usluge je proizvođač komunalnog otpada, odnosno fizičko lice, pravno lice i preduzetnik, kao vlasnik, zakupac, nosilac prava korišćenja ili korisnik stambenog, stambeno-poslovnog, poslovnog prostora i otvorenog poslovnog prostora koji je u funkciji obavljanja poslovne delatnosti, garaža i garažnog mesta u javnoj svojini i privatnoj svojini (u daljem tekstu: korisnik komunalne usluge).

III PRAVA I OBAVEZE VRŠIOCA I KORISNIKA KOMUNALNE USLUGE

Član 7

Za delove teritorije grada Beograda gde je zastupljen sistem sakupljanja otpada putem individualnih kanti, korisnik je u obavezi da individualne kante, u vreme i na mesto koje odredi vršilac komunalne usluge, postavi uz kolovoz kojim je moguć prolaz vozila za sakupljanje otpada, radi njihovog pražnjenja.

Zapremina individualnih kanti iz stava 1. ovog člana mora zadovoljavati potrebe korisnika usluge.

Grad Beograd i vršilac komunalne usluge obezbeđuju sredstva za kupovinu prve individualne kante, dok je korisnik komunalne usluge dužan za održavanje i zamenu individualnie kante da vrši sam o svom trošku.

Član 8

Kante za odlaganje otpada koje se drže u okviru individualnih domaćinstava moraju biti postavljene na ravnoj površini, zatvorene i propisno održavane, kako bi se sprečilo rasipanje otpada i širenje neprijatnih mirisa.

Ukoliko su vremenski uslovi takvi da vršiocu usluge onemogućavaju pristup kantama, vršilac komunalne usluge nije u obavezi da izvrši pražnjenje kanti sve dok takvi uslovi traju, te da odmah o tome obavesti korisnike usluge i organizacionu jedinicu Gradske uprave Grada Beograda nadležne za poslove upravljanja komunalnim otpadom.

Vršilac komunalne usluge je dužan da po prestanku okolnosti koje su dovele do nemogućnosti pristupa individualnim kantama iz stava 2. ovog člana, odmah izvrši pražnjenje kanti.

Član 9

Za deo teritorije grada Beograda gde je zastupljen sistem sakupljanja otpada putem kesa, korisnik komunalne usluge dužan je da kesu odloži na mesto i u vreme definisano Programom sakupljanja komunalnog otpada iz člana 27. ove odluke.

Član 10

U cilju smanjenja stvaranja komunalnog otpada i usled njihove štetnosti po životnu sredinu, Grad Beograd donosi Program mera prevencije stvaranja otpada od plastičnih kesa, sa planom za njegovo sprovođenje, a sa obavezom preduzimanja mera na prevenciji stvaranja otpada od plastičnih kesa, predviđanjem alternativnih rešenja za plastične kese.

IV SAKUPLJANJE, TRANSPORT, SKLADIŠTENJE, TRETMAN I ODLAGANJE KOMUNALNOG OTPADA

Član 11

Komunalni otpad se sakuplja u opremi za sakupljanje komunalnog otpada. Oprema za sakupljanje komunalnog otpada, u smislu ove odluke, je kontejner (nadzemni i podzemni), individualna kanta i kesa za sakupljanje otpada posebno predviđena za ovu namenu (u daljem tekstu: oprema).

Član 12

Tip opreme i način sakupljanja komunalnog otpada na teritoriji grada Beograda određuje se Programom sakupljanja komunalnog otpada iz člana 27. ove odluke.

Oprema za komunalni otpad smeštaju se na parceli pripadajućoj objektu korisnika.

Oprema za komunalni otpad ne sme se postaviti protivno zabranama propisanim važećim zakonskim propisima (propisima iz oblasti bezbednosti u saobraćaju kojima se obezbeđuje bezbednost saobraćaja i dr.).

Član 13

Korisnik komunalne usluge je dužan da vrši selekciju komunalnog otpada radi reciklaže i da ga odlaže u opremi, za područja na kojima je obezbeđeno vršenje selekcije komunalnog otpada.

Komunalni otpad koji se po svojoj vrednosti i karakteristikama može ponovo koristiti, odvojeno se razvrstava na mestu nastanka.

Član 14

Vršilac komunalne usluge dužan je da korisnicima komunalne usluge obezbedi odvojeno sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada, postavljanjem opreme za reciklabilni komunalni otpad prema prirodi i sastavu otpada, i to: papir, karton i tetrapak; metal; staklo i plastiku, u potrebnom broju.

Vršilac komunalne usluge dužan je da obavesti korisnike komunalne usluge o načinu odvojenog sakupljanja komunalnog otpada, dostavljanjem obaveštenja sa uputstvom na adrese korisnika, preko sredstava javnog informisanja i internet-stranice vršioca komunalne usluge, odnosno osnivača.

Član 15

Sav reciklabilni komunalni otpad se odlaže u jednu opremu namenjenu sakupljanju reciklabilnog komunalnog otpada i nije dozvoljeno mešanje reciklabilnog sa mešovitim komunalnim otpadom.

Član 16

Komunalni, odnosno reciklabilni otpad sakuplja se i transportuje odvojeno i organizovano.

Član 17

Na delu teritorije grada Beograda gde je zastupljen sistem sakupljanja komunalnog, odnosno reciklabilnog otpada iz individualnih kanti, otpad se sakuplja i transportuje minimum jednom nedeljno.

Član 18

Kabasti i opasan otpad iz domaćinstva sakupljaju se u posebno opremljenim centrima za sakupljanje reciklabilnog otpada - centri za sakupljanje otpada (u daljem tekstu: centri za sakupljanje otpada).

Korisnik komunalne usluge je u obavezi da kabasti i opasan otpad iz domaćinstva dopremi u centre za sakupljanje otpada.

Korisnik komunalne usluge može dopremanje otpada iz stava 2. ovog člana učiniti samostalno ili angažovati vršioca komunalne usluge koji poseduje dozvolu za obavljanje ove vrste delatnosti i koji će uslugu transporta obaviti uz naknadu.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, korisnik komunalne usluge može svoj kabasti otpad odložiti pored opreme za sakupljanje komunalnog otpada jednom mesečno, i to prve subote u mesecu, osim kada vremenski uslovi to ne dozvoljavaju.

Vršilac komunalne usluge je u obavezi da kabasti otpad odložen na način i u vreme iz stava 3. ovog člana, sakupi i transportuje bez naknade.

Član 19

Vršilac komunalne usluge je u obavezi da u centrima za sakupljanje otpada preuzima opasni otpad iz domaćinstva i reciklabilni otpad od korisnika komunalne usluge, i to: papir, karton i tetrapak; metal, staklo, plastiku, tekstil, otpad od električnih i elektronskih proizvoda, otpadne gume, istrošene baterije i akumulatore, otpadna ulja, otpadne fluorescentne cevi, kao i drugi reciklabilni otpad, uključujući i ostali opasan otpad iz domaćinstva.

Član 20

Vršilac komunalne usluge naplaćuje odgovarajuću naknadu za preuzimanje opasnog otpada od pravnih lica, odnosno preduzetnika, prema cenovniku vršioca komunalne usluge.

Od fizičkih lica se neće naplaćivati naknada za preuzimanje opasnog otpada iz domaćinstava.

Član 21

Lokacije za reciklažne centre i transfer stanice određuje nadležni organa Grada Beograda.

Član 22

Vršilac komunalne usluge nabavlja opremu za sakupljanje komunalnog otpada u potrebnom broju i postavlja ih na javnim površinama i na način određen tehničkom dokumentacijom za taj objekat.

Opremu za sakupljanje komunalnog otpada za novoizgrađene stambene objekte nabavlja investitor tih objekata u broju određenom tehničkom dokumentacijom, a održavanje i zamenu ove opreme vrši o svom trošku vršilac komunalne usluge.

Opremu za sakupljanje komunalnog otpada za novoizgrađene poslovne objekte i novoizgrađene ili novopostavljene poslovne privremene objekte (manji montažni objekti, kiosci, tezge i dr) nabavlja investitor odnosno vlasnik objekta u broju koji odredi vršilac komunalne usluge. Održavanje i zamenu ove opreme o svom trošku vrši vlasnik novoizgrađenog poslovnog objekta i novoizgrađenog ili novopostavljenog poslovnog privremenog objekta. Investitor, odnosno vlasnik objekta dužan je da vršiocu komunalne usluge pruži dokaz o nabavci opreme.

U opremu za sakupljanje komunalnog otpada je zabranjeno paliti smeće, bacati žar, sipati vodu ili drugu tečnost, kao i bacati otpatke koji ne spadaju u komunalni otpad.

Lice koje postupi suprotno zabrani iz prethodnog stava ovog člana i na taj način ošteti ili uništi opremu dužno je da pravnom licu, odnosno preduzetniku naknadi pričinjenu štetu.

Troškove nabavke plastičnih kesa snose sami korisnici.

Član 23

Pražnjenje opreme i transport komunalnog otpada obavlja se tako da se komunalni otpad ne rasipa prilikom prevoza, utovara i istovara i da se ne podiže prašina.

Član 24

Vršilac komunalne usluge koji vrši sakupljanje otpada, sakuplja i transportuje komunalni otpad do postrojenja za upravljanje otpadom, odnosno do centra za sakupljanje, skladištenje, transfer stanice ili postrojenja za tretman ili odlaganje komunalnog otpada.

Zabranjeno je komunalni otpad istovarati i ostavljati van mesta određenih u stavu 1. ovog člana.

Član 25

Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove saobraćaja donosi rešenje kojim utvrđuje u kom periodu je moguće vršiti transport komunalnog otpada radi obezbeđivanja nesmetanog odvijanja saobraćaja.

Član 26

Oprema za sakupljanje komunalnog, odnosno reciklabilnog otpada postavljaju se na građevinskoj parceli korisnika komunalne usluge ili, u smećari ili posebno određenom prostoru za te namene unutar samog objekta.

Oprema za sakupljanje komunalnog, odnosno reciklabilnog otpada se mogu postavljati na površinama javne namene, kao što su: površine namenjene pešačkom saobraćaju i parkiranju motornih vozila, javne zelene površine, površine oko objekata javne namene, površine pored i oko stambenih i poslovnih zgrada, neuređene površine javne namene, kao i druge površine u javnom korišćenju, ukoliko nema mogućnosti da se postave na drugom mestu ili da se primeni drugi način za odlaganje komunalnog otpada, a ispunjeni su uslovi za postavljanje kontejnera na ovim površinama.

Uslove za zauzimanje površina navedenih u stavu 2. ovog člana propisuje organ nadležan za poslove saobraćaja, odnosno javno preduzeće kome su, površine na kojoj se planira postavljanje opreme, date na upravljanje i održavanje.

Član 27

Gradonačelnik grada Beograda donosi Program sakupljanja komunalnog otpada za teritoriju grada Beograda, na predlog organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda nadležne za poslove upravljanja komunalnim otpadom, a u saradnji sa vršiocem komunalne usluge i organizacionom jedinicom uprave gradske opštine nadležne za poslove upravljanja komunalnim otpadom za teritoriju gradskih opština Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin.

Program iz stava 1. ovog člana sadrži naročito: Plan lokacija za postavljanje opremе za sakupljanje komunalnog, odnosno reciklabilnog otpada, način i tehnologiju sakupljanja komunalnog, odnosno reciklabilnog otpada, vrstu i tip opreme, dinamiku transporta komunalnog, odnosno reciklabilnog otpada, kriterijume za utvrđivanje prioriteta na uklanjanju otpada odloženog izvan deponije, kao i druga pitanja.

Plan lokacija za postavljanje opreme za sakupljanje komunalnog, odnosno reciklabilnog otpada iz stava 2. ovog člana, obuhvata spisak lokacija na kojima se postavljaju kontejneri za mešoviti komunalni i reciklabilni otpad, saglasnosti iz člana 26. ove odluke, kao i odgovarajuće grafičke priloge - mape, skice i fotografije.

Član 28

Postavljanje opreme za sakupljanje komunalnog, odnosno reciklabilnog otpada, vrši se u skladu sa planom iz člana 27. ove odluke, uz prethodno pribavljenu saglasnost subjekta nadležnog za upravljanje odnosno održavanje površine na kojoj se postavlja oprema.

Saglasnost za postavljanje kontejnera na javnoj saobraćajnoj površini, vršiocu komunalne usluge daje organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove saobraćaja, dok saglasnost za postavljanje kontejnera na površini datoj na upravljanje i održavanje drugom javnom preduzeću, odnosno drugom subjektu, daje to javno preduzeće, odnosno drugi subjekt.

Podzemni kontejneri se postavljaju na površinama navedenim u stavu 1. ili 2. ovog člana, odnosno izvode se određeni radovi za ugradnju istih na osnovu "Plana postavljanja podzemnih kontejnera za selekciju otpada i reciklažu u periodu 2019-2029. godine", a na zahtev investitora i tehničke dokumentacije koja se prilaže uz isti.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, vršilac komunalne usluge dužan je da pribavi saglasnost subjekta iz stava 2. ovog člana, na skice zauzeća površine predloženih lokacija.

Član 29

Uz predlog lokacija iz Plana lokacija za postavljanje opreme za sakupljanje komunalnog, odnosno reciklabilnog otpada, vršilac komunalne usluge dostavlja subjektu iz člana 25. ove odluke i skice zauzeća površina iz člana 26. ove odluke sa ucrtanom lokacijom za postavljanje kontejnera u razmeri 1:1.000 do 1:500, sa karakterističnim detaljima u razmeri 1:250 do 1:100, koje su overene od strane lica koje poseduje licencu odgovornog projektanta iz oblasti saobraćaja i saobraćajne signalizacije ili građevine. Uz predlog lokacije, vršilac komunalne usluge dostavlja i fotografski prikaz lokacije.

Član 30

Izmene i dopune Programa iz člana 27. ove odluke vrše se po potrebi (izmena načina ili tehnologije sakupljanja otpada, izmena režima saobraćaja, i dr), po postupku predviđenom za donošenje programa.

V INERTNI I NEOPASNI OTPAD

Član 31

Ovom odlukom se uređuje i način postupanja sa komercijalnim, neopasnim i inertnim otpadom na teritoriji grada Beograda, u skladu sa zakonom i drugim propisima koji uređuju ovu oblast.

Član 32

Komercijalni otpad jeste otpad koji nastaje u preduzećima, ustanovama i drugim institucijama koje se u celini ili delimično bave trgovinom, uslugama, kancelarijskim poslovima, sportom, rekreacijom ili zabavom, osim otpada iz domaćinstva i industrijskog otpada.

Neopasan otpad jeste otpad koji nema karakteristike opasnog otpada.

Industrijski neopasni otpad, koji je po svojim karakteristikama sličan komunalnom i komercijalnom otpadu, je otpad iz bilo koje industrije ili sa lokacije na kojoj se nalazi industrija na teritoriji grada Beograda.

Inertni otpad jeste otpad koji nije podložan bilo kojim fizičkim, hemijskim ili biološkim promenama; ne rastvara se, ne sagoreva ili na drugi način fizički ili hemijski reaguje, nije biološki razgradiv ili ne utiče nepovoljno na druge materije sa kojima dolazi u kontakt na način koji može da dovede do zagađenja životne sredine ili ugrozi zdravlje ljudi; ukupno izluživanje i sadržaj zagađujućih materija u otpadu i ekotoksičnost izluženih materija moraju biti u dozvoljenim granicama, a posebno ne smeju da ugrožavaju kvalitet površinskih i/ili podzemnih voda.

Član 33

Cena za transport i odlaganje neopasnog i inertnog otpada koji ne spada u komunalni otpad, utvrđuje se ugovorom koji korisnik usluge zaključuje sa vršiocem komunalne usluge, odnosno drugim ovlašćenim subjektom.

VI SREDSTVA ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 34

Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti sakupljanja, transporta, tretmana i odlaganja komunalnog otpada, inertnog i neopasnog otpada obezbeđuju se iz: prihoda od prodaje komunalnih usluga, prihoda od komunalne naknade, prihoda od koncesionih naknada za obavljanje komunalnih delatnosti, prihoda budžeta Grada Beograda, namenskih sredstava drugih nivoa vlasti i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 35

Korisnik komunalne usluge plaća utvrđenu cenu za obavljenu komunalnu uslugu.

Član 36

Cena usluge za sakupljanje, transport, tretman i odlaganje komunalnog otpada za domaćinstva u kolektivnom sistemu stanovanja obračunava se po kvadratnom metru stambenog prostora i plaća se mesečno, s tim što se posebno obračunava cena usluge sakupljanja i transporta, a posebno obračunava cena usluge tretmana i odlaganja komunalnog otpada, inertnog i neopasnog otpada.

Za područja grada Beograda gde je zastupljen sistem sakupljanja otpada putem individualnih kanti, cena usluge za domaćinstva obračunava se po zapremini individualnih kanti i broju pražnjenja u toku meseca, i plaća se mesečno.

Član 37

Korisnik komunalne usluge može privremeno otkazati uslugu iz člana 36, pod uslovom da dokaže da u stambenom prostoru niko neće stanovati mesec dana i duže.

Prijava za privremeno otkazivanje usluge iz člana 36. podnosi se vršiocu komunalne usluge uz podnošenje dokaza o ispunjenosti uslova za privremeno otkazivanje usluge.

Član 38

Cena usluge za sakupljanje, transport, tretman i odlaganje komunalnog i komercijalnog otpada za korisnike komunalne usluge kao pravna lica, odnosno druge privredne subjekte, obračunava se po kvadratnom metru poslovnog prostora i otvorenog poslovnog prostora koji je u funkciji obavljanja poslovne delatnosti, i plaća se mesečno, a za otvoreni poslovni prostor koji nije u funkciji obavljanja poslovne delatnosti obračunava se po kontejneru i plaća se mesečno.

Cena usluge iz stava 1. ovog člana srazmerna je sa troškovima pružanja usluge.

Član 39

Cenu komunalne usluge iz čl. 36. i 38. koja se odnosi na sakupljanje i transport otpada, utvrđuje vršilac komunalne usluge na način utvrđen zakonom, uz saglasnost osnivača.

Cena komunalne usluge iz čl. 36. i 38. koja se odnosi na tretman i odlaganje otpada, utvrđuje se posebnim aktom nadležnog organa Grada Beograda.

Član 40

Korisnik komunalne usluge kao pravno lice, odnosno preduzetnik dužan je da vršiocu komunalne usluge prijavi početak korišćenja komunalne usluge, odmah po otpočinjanju obavljanja delatnosti u tom prostoru.

U suprotnom, vršilac komunalne usluge zadržava pravo da na osnovu podataka kojim raspolaže, u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, evidentira korisnika iz stava 1. ovog člana i započne naplatu vršenja usluge.

Član 41

Korisnik komunalne usluge kao fizičko lice, dužan je da vršiocu komunalne usluge prijavi početak korišćenja komunalne usluge, u roku od osam dana od dana započinjanja korišćenja komunalne usluge, te da u istom roku prijavu svaku promenu u vezi sa korišćenjem ove usluge.

U suprotnom, vršilac komunalne usluge zadržava pravo da na osnovu podataka kojim raspolaže, u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, evidentira korisnika iz stava 1. ovog člana i započne naplatu vršenja usluge.

Član 42

Korisnik komunalne usluge kao pravno lice, odnosno preduzetnik, ima pravo da privremeno otkaže korišćenje komunalne usluge iz člana 2. ove odluke pod uslovom da dokaže da u poslovnom prostoru neće obavljati delatnost mesec dana i duže.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, korisnik komunalne usluge je dužan da obavesti vršioca komunalne usluge najkasnije 15 dana pre prestanka korišćenja usluge i dostavi akt pravnog lica, odnosno preduzetnika kojim se prekida proces rada u pravnom licu, kao i akt nadležnog organa, i da navede obračunski period u kom neće koristiti komunalnu uslugu.

Činjenica iz stava 1. ovog člana dokazuje se u skladu sa zakonom.

Član 43

Korisnik komunalne usluge je dužan da vršiocu komunalne usluge omogući vršenje komunalne usluge u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Član 44

U slučaju da fizička i pravna lica imaju potrebu za dodatnim aktivnostima pružaoca usluge na sakupljanju, transportu, tretmanu i odlaganju komunalnog otpada, zaključuju ugovor sa vršiocem komunalne usluge i za to plaćaju odgovarajuću naknadu prema cenovniku vršioca komunalne usluge.

VII NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 45

Vršilac komunalne usluge dužan je da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje trajno i nesmetano pružanje komunalne usluge korisnicima usluge i u skladu sa odredbama ove odluke obezbedi propisani obim i kvalitet usluge.

Član 46

Vršilac komunalne usluge dužan je da na pisani zahtev organa osnivača, vrši i vanredne poslove u vezi sa obavljanjem komunalne delatnosti, uz obezbeđenje novčanih sredstava za te poslove.

Član 47

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalne usluge, vršilac komunalne usluge je dužan da u roku od 24 sata o tome obavesti organizacionu jedinicu Gradske uprave Grada Beograda nadležnu za poslove upravljanja komunalnim otpadom i da istovremeno preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja.

U slučaju nastupanja okolnosti iz stava 1. ovog člana na teritoriji gradskih opština Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin, vršilac komunalne usluge dužan je da u istom roku, pored organizacione jedinice iz stava 1. ovog člana, obavesti i organizacionu jedinicu uprave gradske opštine nadležne za poslove upravljanja komunalnim otpadom za teritoriju te gradske opštine.

Član 48

Vršilac komunalne usluge dužan je da preduzima mere održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalne delatnosti.

VIII NADZOR

Član 49

Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Beograda nadležna za upravljanje komunalnim otpadom.

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i akata donetih na osnovu ove odluke u delu koji se odnosi na poverene poslove, vrši organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Beograda nadležna za poslove inspekcijskog nadzora.

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i akata donetih na osnovu ove odluke, vrši organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za poslove komunalne inspekcije.

Kontrolu primene ove odluke i komunalno-policijske poslove, u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji vrši komunalna policija.

IX KAZNENE ODREDBE

Član 50

Novčanom kaznom od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj vršilac komunalne delatnosti, pravno lice, ako:

1) korisnicima komunalne usluge ne obezbedi odvojeno sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada u skladu sa članom 14. stav 1. ove odluke;

2) ne obavesti korisnike komunalne usluge o načinu odvojenog sakupljanja komunalnog otpada u skladu sa članom 14. stav 2. ove odluke;

3) komunalni, odnosno reciklabilni otpad ne sakuplja i/ili ne transportuje odvojeno i organizovano (član 16);

4) komunalni, odnosno reciklabilni otpad ne sakuplja prema dinamici iz člana 12. u vezi čl. 27. i 18. ove odluke;

5) ne sakupi i ne transportuje kabasti otpad (član 18. stav 4);

6) ako u centrima za sakupljanje otpada ne preuzima opasni otpad iz domaćinstva i reciklabilni otpad od korisnika (član 19);

7) ne odredi vreme i mesto za postavljanje kanti za sakupljanje otpada ili za to ne pribavi saglasnost organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda nadležne za poslove upravljanja komunalnim otpadom (član 7. st. 1. i 2);

8) pražnjenje opreme i transport komunalnog otpada obavlja suprotno članu 23. ove odluke;

9) komunalni otpad istovara i ostavlja van za to određenih mesta (član 24);

10) ne preduzima mere održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme (član 48).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 15.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 50.000 dinara.

Član 51

Novčanom kaznom od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj drugo pravno lice, ako:

1) ne postavi kante, u vreme i na mesto određeno u skladu sa članom 7. stav 2. ove odluke;

2) ne vrši selekciju komunalnog otpada radi reciklaže ili ga ne odlaže u opremu (član 13. stav 1);

3) komunalni otpad koji se po svojoj vrednosti i karakteristikama može ponovo koristiti, odvojeno ne razvrstava na mestu nastanka (član 13. stav 2);

4) meša reciklabilni otpad sa mešovitim komunalnim otpadom (član 15);

5) sa kabastim i opasnim otpadom iz domaćinstva ne postupa u skladu sa članom 18. stav 2. ove odluke;

6) ne postupa u skladu sa članom 22. stav 2. ove odluke;

7) postupi suprotno zabrani iz člana 22. stav 5. ove odluke;

8) vršiocu komunalne usluge ne omogući vršenje komunalne usluge (član 43);

9) komunalni otpad istovara i ostavlja van za to određenih mesta (član 24);

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 15.000 dinara odgovorno lice u pravnom licu.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 25.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 10.000 dinara.

Član 52

Novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara kazniće se korisnik komunalne usluge pravno lice:

1) ne održava ili ne zamenjuje kantu za sakupljanje otpada (član 8. stav 1);

2) kese sa otpadom ne odloži na mesto i u vreme koje odredi organizaciona jedinica gradske uprave Grada Beograda nadležna za poslove upravljanja komunalnim otpadom (član 9);

3) vršiocu komunalne usluge ne prijavi početak korišćenja komunalne usluge, ili ne prijavi odmah po otpočinjanju obavljanja delatnosti (član 40).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 10.000 dinara odgovorno lice u pravnom licu.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 40.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. tač. 1-3. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 5.000 dinara.

Za prekršaje iz čl. 50-52. komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 53

Program mera prevencije stvaranja otpada od plastičnih kesa, sa planom za njegovo sprovođenje, doneće se u roku od 12 meseci od datuma stupanja na snagu ove odluke.

Član 54

Plan postavljanja podzemnih kontejnera za selekciju otpada i reciklažu u periodu 2019-2029. godine, doneće se u roku od 12 meseci od datuma stupanja na snagu ove odluke.

Član 55

Program sakupljanja komunalnog otpada za teritoriju grada Beograda, donosi gradonačelnik grada Beograda u roku od šest meseci od datuma stupanja na snagu ove odluke.

Član 56

Odredbe Odluke o održavanju čistoće ("Službeni list Grada Beograda", br. 27/02, 11/05, 6/10 - dr. propis, 2/11, 10/11 - dr. propis, 42/12, 31/13, 44/14, 79/15 i 19/17), koje su u suprotnosti sa odredbama ove odluke, stupanjem na snagu ove odluke, prestaju da važe.

Član 57

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".