PRAVILNIKO POSTUPKU IZDAVANJA SLUŽBENE ZNAČKE CARINSKIM SLUŽBENICIMA("Sl. glasnik RS", br. 67/2019) |
Ovim pravilnikom određuje se postupak izdavanja službene značke carinskim službenicima.
Službena značka sadrži ugraviran znak Uprave carina, kao i horizontalnu traku, u osnovi pravougaonog oblika, zaobljenih krajeva, na kojoj se gravira identifikacioni broj carinskog službenika.
Službena značka izdaje se:
1) carinskom službeniku u carinarnici koji poslove radnog mesta obavlja u službenom odelu (carinskoj uniformi);
2) direktoru, pomoćniku direktora - koordinatoru, pomoćnicima direktora, stručnim konsultantima direktora, šefu Biroa direktora, načelnicima organizacione jedinice za naknadnu kontrolu, za utvrđivanje porekla robe, za unutrašnju kontrolu, za internu reviziju, načelnicima u Sektoru za kontrolu primene carinskih propisa, upravniku carinarnice, koordinatoru poslova u carinarnici i stručnom konsultantu upravnika.
Carinski službenici iz stava 1. tačka 1. ovog člana službenu značku nose na sakou, odnosno blejzeru, a za vreme letnjeg perioda, na košulji kratkih rukava (levi grudni deo).
Carinski službenici iz stava 1. tačka 2. ovog člana službenu značku nose u kožnom povezu uz službenu legitimaciju.
Na službenu značku urezuje se lični identifikacioni broj carinskog službenika.
Zahtev za izdavanje službene značke podnosi upravnik carinarnice, odnosno rukovodilac organizacione jedinice u sedištu Uprave carina u kojoj je carinski službenik raspoređen (pomoćnik direktora Sektora, rukovodilac organizacione jedinice koja je van sastava Sektora i upravnik carinarnice).
Zahtev iz stava 1. ovog člana sadrži ime i prezime, jedinstven matični broj građana (u daljem tekstu: JMBG), identifikacioni broj, naziv organizacione jedinice i radno mesto carinskog službenika, datum podnošenja zahteva i potpis upravnika carinarnice, odnosno rukovodioca organizacione jedinice.
Zahtev za izdavanje službene značke dostavlja se nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina.
Nadležna organizaciona jedinica u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina:
1) izdaje službene značke carinarnicama, odnosno organizacionim jedinicama u sedištu Uprave carina;
2) vodi jedinstvenu evidenciju o izdatim i vraćenim (razduženim) službenim značkama;
3) vodi evidenciju o nestalim službenim značkama za koje dobije obaveštenje o nestanku iste od nadležnog rukovodioca organizacione jedinice na odgovarajućem obrascu.
Evidencija o izdatim službenim značkama sadrži: redni broj, ime i prezime, identifikacioni broj, datum izdavanja, kao i datum vraćanja (razduženja) službene značke.
Izdavanje i vraćanje (razduživanje) službene značke obavljaju se u carinarnici, odnosno u nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina, potpisivanjem reversa i povratnice, u tri primerka, od kojih je:
1) prvi primerak - za carinskog službenika;
2) drugi primerak - za dosije carinskog službenika;
3) treći primerak - za nadležnu organizacionu jedinicu u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina.
Ako carinski službenik ošteti službenu značku, dužan je da je odmah, preko neposrednog rukovodioca i uz pismeno obrazloženje, dostavi rukovodiocu organizacione jedinice iz člana 6. stav 1. ovog pravilnika.
Ako carinski službenik izgubi ili na drugi način ostane bez službene značke, dužan je da o tome odmah obavesti neposrednog rukovodioca i službenu značku oglasi nevažećom u službenom glasilu, a dokaz o oglašavanju, uz pismeno obrazloženje dostavi rukovodiocu organizacione jedinice iz člana 6. stav 1. ovog pravilnika.
Nadležni rukovodilac organizacione jedinice, uz zahtev za izdavanje nove službene značke dostavlja nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina i dokaze iz st. 1. i 2. ovog člana.
U slučaju oštećenja službene značke, ista se vraća nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina i na osnovu novog zahteva izdaje se duplikat.
U slučaju gubitka službene značke dodeljuje se novi identifikacioni broj carinskom službeniku i na osnovu zahteva izdaje nova službena značka.
Oštećene, kao i pronađene, a oglašene nevažećim službene značke dostavljaju se nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina, radi uništavanja.
Carinski službenik vraća službenu značku:
1) ako mu je prestao radni odnos;
2) ako je raspoređen na radno mesto na kojem nema status carinskog službenika;
3) ako je raspoređen na druge poslove za čije obavljanje nije propisano nošenje službene značke;
4) za vreme mirovanja prava i obaveza iz radnog odnosa;
5) za vreme suspenzije;
6) ukoliko je značka oštećena.
Uništenje vraćenih (razduženih) službenih znački vrši Komisija koju obrazuje direktor Uprave carina.
Službene značke koje su privremeno vraćene (mirovanje prava i obaveza iz radnog odnosa, suspenzija) čuvaju se u nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina, na način koji odredi njen rukovodilac.
Službene značke koje su izdate carinskim službenicima pre dana početka primene ovog pravilnika nastavljaju da važe, i mogu se izrađivati po odlivku koji je urađen i izdavati carinskim službenicima do isteka zaliha, a najkasnije do 1. septembra 2021. godine.
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaju da važe Pravilnik o izgledu službene značke ovlašćenih carinskih službenika ("Službeni glasnik RS", broj 94/06) i Pravilnik o izdavanju službene značke ovlašćenim carinskim službenicima ("Službeni glasnik RS", br. 113/07 i 42/12).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".