PRAVILNIK
O POSTUPKU IZDAVANJA SLUŽBENE ZNAČKE CARINSKIM SLUŽBENICIMA

("Sl. glasnik RS", br. 67/2019)

Član 1

Ovim pravilnikom određuje se postupak izdavanja službene značke carinskim službenicima.

Član 2

Službena značka sadrži ugraviran znak Uprave carina, kao i horizontalnu traku, u osnovi pravougaonog oblika, zaobljenih krajeva, na kojoj se gravira identifikacioni broj carinskog službenika.

Član 3

Službena značka izdaje se:

1) carinskom službeniku u carinarnici koji poslove radnog mesta obavlja u službenom odelu (carinskoj uniformi);

2) direktoru, pomoćniku direktora - koordinatoru, pomoćnicima direktora, stručnim konsultantima direktora, šefu Biroa direktora, načelnicima organizacione jedinice za naknadnu kontrolu, za utvrđivanje porekla robe, za unutrašnju kontrolu, za internu reviziju, načelnicima u Sektoru za kontrolu primene carinskih propisa, upravniku carinarnice, koordinatoru poslova u carinarnici i stručnom konsultantu upravnika.

Carinski službenici iz stava 1. tačka 1. ovog člana službenu značku nose na sakou, odnosno blejzeru, a za vreme letnjeg perioda, na košulji kratkih rukava (levi grudni deo).

Carinski službenici iz stava 1. tačka 2. ovog člana službenu značku nose u kožnom povezu uz službenu legitimaciju.

Član 4

Na službenu značku urezuje se lični identifikacioni broj carinskog službenika.

Član 5

Zahtev za izdavanje službene značke podnosi upravnik carinarnice, odnosno rukovodilac organizacione jedinice u sedištu Uprave carina u kojoj je carinski službenik raspoređen (pomoćnik direktora Sektora, rukovodilac organizacione jedinice koja je van sastava Sektora i upravnik carinarnice).

Zahtev iz stava 1. ovog člana sadrži ime i prezime, jedinstven matični broj građana (u daljem tekstu: JMBG), identifikacioni broj, naziv organizacione jedinice i radno mesto carinskog službenika, datum podnošenja zahteva i potpis upravnika carinarnice, odnosno rukovodioca organizacione jedinice.

Zahtev za izdavanje službene značke dostavlja se nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina.

Član 6

Nadležna organizaciona jedinica u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina:

1) izdaje službene značke carinarnicama, odnosno organizacionim jedinicama u sedištu Uprave carina;

2) vodi jedinstvenu evidenciju o izdatim i vraćenim (razduženim) službenim značkama;

3) vodi evidenciju o nestalim službenim značkama za koje dobije obaveštenje o nestanku iste od nadležnog rukovodioca organizacione jedinice na odgovarajućem obrascu.

Evidencija o izdatim službenim značkama sadrži: redni broj, ime i prezime, identifikacioni broj, datum izdavanja, kao i datum vraćanja (razduženja) službene značke.

Član 7

Izdavanje i vraćanje (razduživanje) službene značke obavljaju se u carinarnici, odnosno u nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina, potpisivanjem reversa i povratnice, u tri primerka, od kojih je:

1) prvi primerak - za carinskog službenika;

2) drugi primerak - za dosije carinskog službenika;

3) treći primerak - za nadležnu organizacionu jedinicu u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina.

Član 8

Ako carinski službenik ošteti službenu značku, dužan je da je odmah, preko neposrednog rukovodioca i uz pismeno obrazloženje, dostavi rukovodiocu organizacione jedinice iz člana 6. stav 1. ovog pravilnika.

Ako carinski službenik izgubi ili na drugi način ostane bez službene značke, dužan je da o tome odmah obavesti neposrednog rukovodioca i službenu značku oglasi nevažećom u službenom glasilu, a dokaz o oglašavanju, uz pismeno obrazloženje dostavi rukovodiocu organizacione jedinice iz člana 6. stav 1. ovog pravilnika.

Nadležni rukovodilac organizacione jedinice, uz zahtev za izdavanje nove službene značke dostavlja nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina i dokaze iz st. 1. i 2. ovog člana.

Član 9

U slučaju oštećenja službene značke, ista se vraća nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina i na osnovu novog zahteva izdaje se duplikat.

U slučaju gubitka službene značke dodeljuje se novi identifikacioni broj carinskom službeniku i na osnovu zahteva izdaje nova službena značka.

Član 10

Oštećene, kao i pronađene, a oglašene nevažećim službene značke dostavljaju se nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina, radi uništavanja.

Član 11

Carinski službenik vraća službenu značku:

1) ako mu je prestao radni odnos;

2) ako je raspoređen na radno mesto na kojem nema status carinskog službenika;

3) ako je raspoređen na druge poslove za čije obavljanje nije propisano nošenje službene značke;

4) za vreme mirovanja prava i obaveza iz radnog odnosa;

5) za vreme suspenzije;

6) ukoliko je značka oštećena.

Član 12

Uništenje vraćenih (razduženih) službenih znački vrši Komisija koju obrazuje direktor Uprave carina.

Član 13

Službene značke koje su privremeno vraćene (mirovanje prava i obaveza iz radnog odnosa, suspenzija) čuvaju se u nadležnoj organizacionoj jedinici u Sektoru za finansijske, investicione i pravne poslove u sedištu Uprave carina, na način koji odredi njen rukovodilac.

Član 14

Službene značke koje su izdate carinskim službenicima pre dana početka primene ovog pravilnika nastavljaju da važe, i mogu se izrađivati po odlivku koji je urađen i izdavati carinskim službenicima do isteka zaliha, a najkasnije do 1. septembra 2021. godine.

Član 15

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaju da važe Pravilnik o izgledu službene značke ovlašćenih carinskih službenika ("Službeni glasnik RS", broj 94/06) i Pravilnik o izdavanju službene značke ovlašćenim carinskim službenicima ("Službeni glasnik RS", br. 113/07 i 42/12).

Član 16

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".