PRAVILNIK
O POTVRDAMA O OBUČENOSTI OSOBLJA KOJE KONTROLIŠE ISPRAVNOST POVRŠINA ZA KRETANJE VAZDUHOPLOVA I CENTRIMA ZA OBUKU

("Sl. glasnik RS", br. 67/2019)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet Pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se bliže razvrstavanje osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova, uslovi pod kojima se izdaje, menja, suspenduje ili stavlja van snage potvrda o obučenosti osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova, obrazac potvrde o obučenosti osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova, uslovi pod kojima se izdaje, menja, suspenduje i stavlja van snage potvrda o pravu na obučavanje osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova, vremenski period na koji se izdaje potvrda o pravu na obučavanje osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova i obrazac potvrde o pravu na obučavanje osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova.

Značenje izraza

Član 2

Pojedini izrazi koji se koriste u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

1) zaštitni pojas je površina uz ivicu kolovoznog zastora poletno-sletne staze, pripremljena tako da omogući prelaz između kolovoznog zastora i susedne površine;

2) osnovna staza poletno-sletne staze je određena površina, uključujući poletno-sletnu stazu i produžetak za zaustavljanje, ako on postoji, koja je namenjena:

- smanjenju rizika od oštećenja vazduhoplova koji je nekontrolisano skrenuo sa poletno-sletne staze; i

- zaštiti vazduhoplova koji je nadleće za vreme poletanja odnosno sletanja;

3) površina za kretanje vazduhoplova je deo aerodroma koji se koristi za poletanje, sletanje i kretanje vazduhoplova po zemlji, a koji se sastoji od manevarske površine i platforme/platformi.

Potvrda o obučenosti osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova

Član 3

Za obavljanje poslova kontrole ispravnosti površina za kretanje vazduhoplova na aerodromu neophodno je da lice poseduje važeću potvrdu o obučenosti, izdatu od strane centra koji je sproveo obuku za njeno sticanje.

Potvrda o obučenosti osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova (u daljem tekstu: potvrda o obučenosti) se izdaje sa ovlašćenjem koje odgovara poslovima za čije obavljanje je obuka sprovedena.

Razvrstavanje osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova

Član 4

Osoblje koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova na aerodromu se, u zavisnosti od ovlašćenja upisanog u potvrdu o obučenosti i poslova koje obavlja na osnovu tog ovlašćenja, razvrstava na sledeće kategorije:

1) kontrolor ispravnosti površina za kretanje vazduhoplova, osnovne staze poletno-sletne staze i zaštitnog pojasa;

2) kontrolor ispravnosti sistema svetlosnog obeležavanja.

II CENTAR ZA OBUKU - POTVRDA O PRAVU NA OBUČAVANJE, NASTAVNO OSOBLJE I DOKUMENTACIJA

Centar za obuku

Član 5

Obuku za sticanje potvrde o obučenosti sprovodi centar za obuku koji poseduje važeću potvrdu o pravu na obučavanje osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova, izdatu od strane Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije (u daljem tekstu: Direktorat).

Potvrdu o pravu na obučavanje osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova (u daljem tekstu: potvrda o pravu na obučavanje) može da stekne pravno lice koje ima poslovno sedište u Republici Srbiji.

Sticanje potvrde o pravu na obučavanje

Član 6

Zahtev za izdavanje potvrde o pravu na obučavanje podnosi se Direktoratu i uz zahtev se dostavlja:

1) priručnik o radu;

2) priručnik o obuci;

3) dokaz o pravu korišćenja prostorija za rad centra za obuku;

4) dokaz o pravu korišćenja opreme za sprovođenje praktične obuke.

Nakon izvršenog uvida u podnetu dokumentaciju i sprovedene osnovne provere Direktorat izdaje rešenje kojim utvrđuje da li podnosilac zahteva ispunjava uslove za izdavanje potvrde o pravu na obučavanje.

Izdavanjem potvrde o pravu na obučavanje Direktorat odobrava priručnik o radu i priručnik o obuci.

Centar za obuku je dužan da o nameri uvođenja promena u funkcionalni sistem, koje obuhvataju izmene uslova rada ili vršenja obuke u toku važenja potvrde o pravu na obučavanje, obavesti Direktorat i pribavi odobrenje Direktorata za izmene priručnika o radu, odnosno priručnika o obuci.

Rukovodeća struktura centra za obuku

Član 7

Rukovodeća struktura centra za obuku se sastoji od odgovornog rukovodioca (Accountable Manager) i rukovodioca obuke (Head of Training) koji mogu da budu isto lice.

Odgovorni rukovodilac je lice koje je odgovorno da obezbedi dovoljna finansijska i druga sredstva za sprovođenje obuke prema odobrenim priručnicima.

Rukovodilac obuke je lice odgovorno za sprovođenje obuke i preduzimanje mera da se obuka odvija u skladu sa propisima i procedurama predviđenim odobrenim priručnicima.

Nastavno osoblje centra za obuku

Član 8

Centar za obuku mora da ima odgovarajući broj nastavnika teorijske obuke i instruktora praktične obuke, pri čemu instruktor praktične obuke može istovremeno da obučava najviše devet kandidata.

Nastavnik teorijske obuke mora da ima stečeno visoko obrazovanje iz odgovarajuće naučne, odnosno stručne oblasti na master akademskim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, kao i najmanje tri godine radnog iskustva u vazduhoplovstvu.

Instruktor praktične obuke mora da ima najmanje srednju stručnu spremu, važeću potvrdu o obučenosti i najmanje tri godine radnog iskustva u obavljanju poslova za koje mu je izdata potvrda o obučenosti.

Kandidat za sticanje zvanja nastavnika teorijske obuke ili instruktora praktične obuke je dužan da završi obuku iz oblasti metodike nastave ili da završi specijalizovanu obuku za predavača.

Vođenje dokumentacije centra za obuku

Član 9

Centar za obuku je dužan da poseduje i vodi sledeću dokumentaciju:

1) priručnik o radu;

2) priručnik o obuci;

3) dosijea kandidata;

4) dosijea nastavnog osoblja;

5) dnevnik obuke;

6) evidenciju lica na obuci;

7) evidenciju izdatih potvrda o obučenosti.

Priručnik o radu

Član 10

Priručnik o radu centra za obuku mora da sadrži:

1) listu sadržaja, listu odobrenih izmena i listu važećih strana;

2) podatke o rukovodećoj strukturi centra za obuku;

3) spisak nastavnog osoblja, uključujući njihove kvalifikacije, položene stručne ispite i radno iskustvo;

4) opis prava i obaveza nastavnog osoblja i način njihovog stručnog usavršavanja i obnove znanja;

5) opis prava i obaveza kandidata na obuci;

6) spisak učila, uređaja, opreme, stručne literature i video-materijala koji se koriste u obuci;

7) spisak i adresu poligona i prostorija za sprovođenje obuke i čuvanje dokumentacije;

8) mere za praćenje i unapređenje obuke;

9) proceduru za sprovođenje ispita za sticanje potvrde o obučenosti.

Priručnik o obuci

Član 11

Priručnik o obuci centra za obuku mora da sadrži programe obuke za sticanje ovlašćenja koja se upisuju u potvrdu o obučenosti, kao i liste sadržaja, odobrenih izmena, važećih strana i korisnika priručnika.

Program obuke iz stava 1. ovog člana mora da sadrži:

1) ciljeve i zadatke obuke;

2) plan obuke;

3) nastavni sadržaj;

4) fond časova po predmetu;

5) sredstva i učila koja se koriste;

6) način provere napredovanja u obuci;

7) procedure za procenu efikasnosti obuke.

Evidencija lica na obuci

Član 12

Evidencija lica na obuci mora da sadrži:

1) naziv i adresu centra za obuku;

2) podatke o licima na obuci (prezime, ime i jedinstveni matični broj građana, odnosno broj pasoša za strane državljane);

3) podatke o vrsti obuke, početku i završetku obuke i eventualnim prekidima u vršenju obuke;

4) potpise lica na obuci i rukovodioca obuke.

Dosije kandidata

Član 13

Dosije kandidata mora da sadrži:

1) lične podatke kandidata;

2) prijavu za obuku;

3) rešenje o prijemu na obuku;

4) izveštaj o sprovedenim ispitima;

5) ispitni materijal;

6) kopiju potvrde o obučenosti;

7) druga dokumenta koja se odnose na kandidata, ako je potrebno.

Dosije nastavnog osoblja

Član 14

Dosije nastavnog osoblja sadrži:

1) kopiju diplome o stečenom obrazovanju;

2) potvrdu o radnom iskustvu u vazduhoplovstvu;

3) kopiju potvrde o obučenosti (za instruktora praktične obuke);

4) kopiju potvrde o završenoj obuci iz oblasti metodike nastave ili drugoj specijalizovanoj obuci za predavača.

Dnevnik obuke

Član 15

Dnevnik obuke je dokument koji sadrži podatke o toku teorijske i praktične obuke, podatke o nastavnom sadržaju koji je obrađen u toku obuke, podatke o vremenu održavanja i trajanju obuke, evidenciju prisutnosti sa potpisima kandidata koji su prisustvovali obuci i potpise nastavnika i instruktora koji su sproveli teorijsku i praktičnu obuku.

Evidencija izdatih potvrda o obučenosti

Član 16

Evidencija izdatih potvrda o obučenosti mora da sadrži:

1) naziv i adresu centra za obuku;

2) redni broj i datum izdavanja potvrde;

3) prezime i ime kandidata;

4) vremenski period u kome je obuka sprovedena;

5) pečat i potpis odgovornog rukovodioca i rukovodioca obuke.

Prostorije i poligoni za sprovođenje obuke

Član 17

Centar za obuku mora da raspolaže:

1) prostorijom koja je odgovarajuće opremljena i koja je dovoljna za sprovođenje teorijske obuke za najmanje 15 kandidata;

2) odgovarajućim prostorom za smeštaj učila, uređaja i opreme koji su potrebni za sprovođenje obuke, kao i za smeštaj dokumentacije, biblioteke i arhive centra za obuku;

3) poligonom za izvođenje praktične obuke, na kome se u vreme izvođenja obuke nalaze oprema, uređaji i sredstva potrebni za njeno uspešno sprovođenje.

Važenje potvrde o pravu na obučavanje

Član 18

Potvrda o pravu na obučavanje važi neograničeno, izuzev u slučaju suspenzije ili stavljanja van snage.

U toku važenja potvrde o pravu na obučavanje Direktorat vrši periodične provere imaoca potvrde prema godišnjem programu periodičnih provera.

Izgled i sadržaj obrasca potvrde o pravu na obučavanje su dati u Prilogu 1, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Suspenzija potvrde o pravu na obučavanje

Član 19

Direktorat suspenduje potvrdu o pravu na obučavanje ako utvrdi da centar za obuku ne vrši obuku na način koji je propisan ovim pravilnikom ili privremeno prestane da ispunjava druge uslove propisane ovim pravilnikom.

Suspenzija potvrde o pravu na obučavanje traje najduže šest meseci, počev od dana kada je centru za obuku dostavljeno rešenje o suspenziji.

Za vreme trajanja suspenzije centar za obuku ne može, u potpunosti ili delimično, da vrši obuku osoblja u pogledu kojeg je izdata potvrda o pravu na obučavanje.

Rešenjem o suspenziji potvrde o pravu na obučavanje Direktorat može da naloži centru za obuku da otkloni uočene nepravilnosti.

Suspenzija potvrde o pravu na obučavanje prestaje da važi istekom vremena na koje je izrečena ili donošenjem rešenja o ukidanju suspenzije, ako centar za obuku otkloni uočene nepravilnosti pre isteka suspenzije.

Stavljanje van snage potvrde o pravu na obučavanje

Član 20

Direktorat stavlja van snage potvrdu o pravu na obučavanje:

1) ako utvrdi da je potvrda o pravu na obučavanje stečena na osnovu falsifikovane dokumentacije;

2) ako centar za obuku trajno prestane da ispunjava uslove propisane ovim pravilnikom;

3) ako utvrdi da je centar za obuku zloupotrebio potvrdu o pravu na obučavanje;

4) ako centar za obuku do isteka suspenzije ne ispuni obaveze koje su mu naložene rešenjem o suspenziji;

5) ako centar za obuku obavesti Direktorat da odustaje od sprovođenja obuke.

III POTVRDA O OBUČENOSTI - USLOVI ZA IZDAVANJE, VAŽENJE, SUSPENZIJA I STAVLJANJE VAN SNAGE

1. Opšte odredbe

Uslovi za pristupanje obuci

Član 21

Stručnoj obuci za sticanje potvrde o obučenosti može da pristupi kandidat koji ima navršenih najmanje 17 godina života i poseduje dokaz o opštoj zdravstvenoj sposobnosti.

Stručna obuka i polaganje ispita

Član 22

Stručna obuka za sticanje potvrde o obučenosti se sastoji iz teorijskog i praktičnog dela i sprovodi je centar za obuku koji poseduje važeću potvrdu o pravu na obučavanje.

Nakon završene obuke kandidat pristupa polaganju ispita za sticanje potvrde o obučenosti sa odgovarajućim ovlašćenjem.

Ispit iz stava 2. ovog člana se sastoji od teorijskog i praktičnog dela i sprovodi ga centar za obuku, na osnovu odredaba ovog pravilnika i priručnika o radu.

2. Teorijski deo ispita za sticanje potvrde o obučenosti sa odgovarajućim ovlašćenjem

Ovlašćenje kontrolora ispravnosti površina za kretanje vazduhoplova, osnovne staze poletno-sletne staze i zaštitnog pojasa

Član 23

Teorijski deo ispita za sticanje potvrde o obučenosti sa ovlašćenjem kontrolora ispravnosti površina za kretanje vazduhoplova, osnovne staze poletno-sletne staze i zaštitnog pojasa obuhvata sledeće predmete:

1) Vazduhoplovni propisi, međunarodni standardi i preporuke;

2) Aerodromi i aerodromski saobraćaj (manevarske površine i platforma, aerodromske službe, obeležavanje manevarskih površina i platforme, bezbednost na platformi, rad u zimskim uslovima i uslovima smanjene vidljivosti, nadgledanje područja aerodroma i okoline, površi za ograničenje prepreka);

3) Osnove sistema kontrole letenja (kontrola letenja i vazdušni prostor, sredstva kontrole letenja, postupci kontrole letenja, komunikacija sa kontrolom letenja, službe vazduhoplovnog informisanja);

4) Osnove vazduhoplovne navigacije i meteorologije (osnove vazduhoplovne navigacije, računarska i vizuelna navigacija, radio-navigacija, osnovi vazduhoplovne meteorologije, meteorološki izveštaj);

5) Karakteristike površina za kretanje vazduhoplova (vrste kolovoznih konstrukcija, osnove površina sa kolovoznim zastorom, površine koje se graniče sa površinama za kretanje vazduhoplova, sistemi za odvodnju atmosferskih padavina, građevinski podaci o površinama za kretanje vazduhoplova na aerodromu, nosivost površina za kretanje vazduhoplova, uslovi kočenja i koeficijent trenja, stanje površina i vrste oštećenja, vrste pregleda i kontrole ispravnosti površina za kretanje vazduhoplova).

Ovlašćenje kontrolora ispravnosti sistema svetlosnog obeležavanja

Član 24

Teorijski deo ispita za sticanje potvrde o obučenosti kontrolora ispravnosti sistema svetlosnog obeležavanja obuhvata sledeće predmete:

1) Vazduhoplovni propisi, međunarodni standardi i preporuke;

2) Aerodromi i aerodromski saobraćaj (manevarske površine i platforma, aerodromske službe, obeležavanje manevarskih površina i platforme, bezbednost na platformi, rad u zimskim uslovima i uslovima smanjene vidljivosti, nadgledanje područja aerodroma i okoline, površi za ograničenje prepreka);

3) Osnove sistema kontrole letenja (kontrola letenja i vazdušni prostor, sredstva kontrole letenja, postupci kontrole letenja, komunikacija sa kontrolom letenja, službe vazduhoplovnog informisanja);

4) Osnove vazduhoplovne navigacije i meteorologije (osnove vazduhoplovne navigacije, računarska i vizuelna navigacija, radio-navigacija, osnovi vazduhoplovne meteorologije, meteorološki izveštaj);

5) Vizuelna sredstva za navigaciju (sistem svetlosnog obeležavanja, električni sistemi i vizuelna sredstva za obeležavanje prepreka, horizontalna i vertikalna signalizacija, tehnologija rada kontrole ispravnosti i održavanja sistema svetlosnog obeležavanja, električnih sistema i vizuelnih sredstava za obeležavanje prepreka).

3. Polaganje teorijskog i praktičnog dela ispita

Polaganje teorijskog dela ispita

Član 25

Teorijski deo ispita se sprovodi na računaru ili pisanim putem, uz korišćenje testova, pri čemu se smatra da je kandidat položio ispit ako tačno odgovori na najmanje 80% pitanja iz svakog predmeta.

Nakon utvrđivanja rezultata ispita nastavnici teorijske obuke unose rezultate ispita iz svog predmeta u izveštaj o sprovedenim ispitima i potpisuju taj izveštaj.

Kandidat koji ne položi ispit iz nekog od predmeta propisanih ovim pravilnikom ima pravo da ponovo polaže ispit iz tog predmeta u roku koji ne može da bude kraći od 15 dana.

Polaganje praktičnog dela ispita

Član 26

Posle položenog teorijskog dela ispita kandidat polaže praktični deo ispita, koji se sastoji od provere praktične osposobljenosti kandidata za rad na poslovima za koje se stiče potvrda o obučenosti.

Praktični deo ispita kandidat polaže pred komisijom za sprovođenje ispita koju formira centar za obuku i koju sačinjavaju predsednik i dva člana, pri čemu predsednik komisije, po pravilu, ne može da bude instruktor koji je vršio praktičnu obuku kandidata.

Sva lica koja sačinjavaju komisiju moraju da se nalaze na listi instruktora praktične obuke koju je odobrio Direktorat.

Po završenom praktičnom ispitu komisija ocenjuje kandidata ocenom "položio" ili "nije položio", unosi ocenu u izveštaj o sprovedenom ispitu i potpisuje taj izveštaj.

Kandidat ima pravo da polaže praktični deo ispita najviše dva puta.

Obaveštavanje Direktorata

Član 27

Centar za obuku je dužan da o vremenu i mestu sprovođenja teorijskog i praktičnog dela ispita blagovremeno obavesti Direktorat.

4. Izdavanje i važenje potvrde o obučenosti

Izdavanje potvrde o obučenosti i upis ovlašćenja

Član 28

Kandidatu koji je navršio 18 godina života, poseduje najmanje srednju stručnu spremu i koji je položio teorijski i praktični deo ispita, centar za obuku izdaje potvrdu o obučenosti sa upisanim odgovarajućim ovlašćenjem.

U slučaju da imalac potvrde o obučenosti završi obuku i položi ispit za drugo ovlašćenje iz člana 4. ovog pravilnika, centar za obuku mu upisuje to ovlašćenje u potvrdu o obučenosti koju on poseduje.

Uz zahtev za izdavanje potvrde o obučenosti, odnosno upis ovlašćenja, kandidat prilaže izveštaj o položenom ispitu.

Obrazac potvrde o obučenosti

Član 29

Obrazac potvrde o obučenosti se izrađuje dvojezično, na srpskom i na engleskom jeziku, na hartiji ili drugom materijalu bele boje, dimenzija 1/8 formata A4.

Hartija ili drugi materijal koji se koristi za izradu potvrde o obučenosti mora da bude takav da spreči ili jasno pokaže bilo kakvu izmenu ili brisanje upisanih podataka.

Izgled i sadržaj obrasca potvrde o obučenosti su dati u Prilogu 2, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Važenje potvrde o obučenosti i ovlašćenja u toj potvrdi

Član 30

Rok važenja ovlašćenja upisanog u potvrdu o obučenosti je tri godine od dana kada je kandidat položio praktični deo ispita za sticanje ovlašćenja, odnosno u slučaju produženja važenja, od dana isteka važenja ovlašćenja.

Potvrda o obučenosti je važeća ako je važeće ovlašćenje upisano u tu potvrdu, izuzev u slučaju suspenzije ili stavljanja van snage.

Produženje i obnova roka važenja ovlašćenja

Član 31

Produženje i obnovu roka važenja ovlašćenja u potvrdi o obučenosti vrši centar za obuku, na zahtev imaoca potvrde.

Centar za obuku produžava rok važenja ovlašćenja u potvrdi o obučenosti ako je imalac potvrde, u poslednja tri meseca važenja ovlašćenja, završio u centru za obuku teorijsku obuku za obnovu znanja i položio odgovarajuću proveru znanja.

Za obnovu roka važenja ovlašćenja u potvrdi o obučenosti je potrebno da imalac potvrde ponovo završi teorijsku i praktičnu obuku i položi ispit u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

Suspenzija i stavljanje van snage potvrde o obučenosti

Član 32

Direktorat može naložiti centru za obuku da suspenduje potvrdu o obučenosti ako je u toku provere ili inspekcijskog nadzora utvrđeno da imalac potvrde nije vršio prava iz potvrde u skladu sa zakonom kojim se uređuje vazdušni saobraćaj i propisima donetim na osnovu njega.

Za vreme trajanja suspenzije imalac potvrde o obučenosti ne može da koristi prava iz te potvrde.

Centar za obuku stavlja van snage potvrdu o obučenosti, na osnovu naloga Direktorata, ako je u toku provere ili inspekcijskog nadzora utvrđeno da obuka za potvrdu nije izvršena u skladu sa odredbama ovog pravilnika ili da je potvrda izdata na osnovu falsifikovane dokumentacije ili kao posledica druge nedozvoljene radnje.

Imalac potvrde o obučenosti koja je suspendovana ili stavljena van snage je dužan da potvrdu vrati centru za obuku u roku od 15 dana, računajući od dana kada je primio rešenje o suspenziji ili stavljanju potvrde van snage.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Važenje uverenja o osposobljenosti za obučavanje osoblja izdatih pre stupanja na snagu ovog pravilnika

Član 33

Uverenja o osposobljenosti za obučavanje osoblja koje obavlja poslove kontrole ispravnosti površina za kretanje vazduhoplova, objekata i instalacija aerodroma, koja su izdata na osnovu Pravilnika o uslovima koje mora da ispunjava centar za obuku osoblja koje obavlja poslove kontrole ispravnosti površina za kretanje vazduhoplova, objekata i instalacija aerodroma ("Službeni glasnik RS", broj 47/05), prestaju da važe izdavanjem potvrde o pravu na obučavanje prema odredbama ovog pravilnika, a najkasnije 12 meseci od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Obuka započeta pre stupanja na snagu ovog pravilnika priznaje se za sticanje potvrda o obučenosti po odredbama ovog pravilnika, pod uslovom da su obuka i ispiti završeni u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Važenje potvrda o obučenosti izdatih pre stupanja na snagu ovog pravilnika

Član 34

Potvrde o obučenosti koje su izdate na osnovu Pravilnika o uslovima koje mora da ispunjava centar za obuku osoblja koje obavlja poslove kontrole ispravnosti površina za kretanje vazduhoplova, objekata i instalacija aerodroma ("Službeni glasnik RS", broj 47/05) prestaju da važe izdavanjem potvrde o obučenosti prema odredbama ovog pravilnika, a najkasnije 12 meseci od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Potvrde o obučenosti iz stava 1. ovog člana zameniće se potvrdama o obučenosti koje se izdaju u skladu sa obrascem koji je utvrđen u Prilogu 2. ovog pravilnika.

Prestanak važenja drugih propisa

Član 35

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o uslovima koje mora da ispunjava centar za obuku osoblja koje obavlja poslove kontrole ispravnosti površina za kretanje vazduhoplova, objekata i instalacija aerodroma ("Službeni glasnik RS", broj 47/05).

Stupanje Pravilnika na snagu

Član 36

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

 

Prilog 1.

IZGLED I SADRŽAJ OBRASCA POTVRDE O PRAVU NA OBUČAVANJE

 

DIREKTORAT CIVILNOG VAZDUHOPLOVSTVA REPUBLIKE SRBIJE
CIVIL AVIATION DIRECTORATE OF THE REPUBLIC OF SERBIA

 

Na osnovu 179. stav 3. Zakona o vazdušnom saobraćaju ("Službeni glasnik RS", br. 73/10, 57/11, 93/12, 45/15, 66/15 - dr. zakon i 83/18) i dole naznačenih uslova, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije izdaje
Pursuant to Article 179 paragraph 3 of the Air Transport Law ("Official Gazzette of the Republic of Serbia", No. 73/10, 57/11, 93/12, 45/15, 66/15 - other Law and 83/18) and subject to the conditions specified below, the Civil Aviation Directorate of the Republic of Serbia hereby issues

 

POTVRDU O PRAVU NA OBUČAVANJE OSOBLJA KOJE KONTROLIŠE ISPRAVNOST POVRŠINA ZA KRETANJE VAZDUHOPLOVA
CERTIFICATE FOR TRAINING OF PERSONNEL FOR CONTROL MOVEMENT AREA

 

SRB-ATO-MET- _ _ _

Naziv centra za obuku
Name of the Training Organization
_____________________________________

 

Sedište centra za obuku
Address if the Training Organization
__________________________________

 

kojom stiče svojstvo odobrenog centra za obuku osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova u skladu sa Pravilnikom o potvrdama o obučenosti osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova i centrima za obuku, za sledeće obuke:
that empowers the training organization to operate as approved training organization for personnel for control movement area in accordance with the Regulation on Certificate of Competence of Personnel for Control Movement Area and Training Organizations, for the following training:

 

 

 

USLOVI/CONDITIONS:

Ova potvrda važi sve dok centar za obuku ispunjava uslove propisane Pravilnikom o potvrdama o obučenosti osoblja koje kontroliše ispravnost površina za kretanje vazduhoplova i centrima za obuku i drugim odgovarajućim propisima.
This certificate is valid whilst the approved organization remains in compliance with the Regulation on Certificate of Competence of Personnel for Control Movement Area and Training Organizations and other applicable regulations.

 

 

Ova potvrda važi neograničeno, osim ako se suspenduje ili stavi van snage.
This certificate is valid unlimited, unless the certificate has been suspended or revoked.

 

Datum izdavanja: ________________
Date of issue:

Potpis:
Signed:

 

 

 

m.p.
Stamp

Direktor
Direktorata civilnog vazduhoplovstva
Republike Srbije
Director of Civil Aviation Directorate
of the Republic of Serbia

 

 

 

 

 

Prilog 2.

IZGLED I SADRŽAJ OBRASCA POTVRDE O OBUČENOSTI

 

Naslovna strana

Logo centra za obuku
Logo of the Training Organization

 

 

Naziv centra za obuku
Name of the Training Organization

 

 

POTVRDA O OBUČENOSTI
OSOBLJA KOJE KONTROLIŠE
ISPRAVNOST POVRŠINA ZA
KRETANJE VAZDUHOPLOVA
Certificate of Competence
of Personnel for Control Movement Area

 

 

 

 

Strana 2

Država izdavanja
State of issue

Republika Srbija
Republic of Serbia

Broj potvrde
Certificate number

 

Prezime i ime imaoca
Last and first name of holder

 

Datum i mesto rođenja/Date and place of birth

 

Adresa
Address

 

Državljanstvo
Nationality

 

Potpis imaoca
Signature of holder

 

Izdavalac potvrde
Issuing Authority

 

Potpis ovlašćenog lica i datum
Signature of authorized person and date

 

Pečat ili žig izdavaoca potvrde
Seal or stamp of issuing authority

 

     

Strana 3

Datum prvog izdavanja
Date of initial issue

 

Važenje potvrde
Validity of certificate

Ova potvrda je važeća ako je važeće ovlašćenje u njoj.
This certificate is valid if it is a valid rating in it.

Ovlašćenje/Rating

Vrsta
Type

Datum izdavanja
Date of issue

Važi do
Valid until

Potpis ovlašćenog lica/pečat
Signature of authorized person/stamp

Kontrolor ispravnosti površina za kretanje vazduhoplova, osnovne staze poletno-sletne staze i zaštitnog pojasa/
Controller of movement areas, runway strip and shoulder

 

 

 

Kontrolor ispravnosti sistema svetlosnog obeležavanja/Controller of airfield ground lighting

 

 

 

 

Strana 4

Napomene/Remarks