PRAVILNIK

O ORGANIZACIJI I RAČUNOVODSTVENOM OBUHVATANJU GLAVNE KNJIGE TREZORA AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE I POMOĆNIH KNJIGA I EVIDENCIJA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 41/2019)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se sledeće: vođenje glavne knjige trezora, pomoćnih knjiga i evidencija glavne knjige trezora, utvrđivanje odgovornih lica, usaglašavanje potraživanja i obaveza i popis imovine i obaveza, sastavljanje i dostavljanje finansijskih izveštaja i zaključivanje i čuvanje poslovnih knjiga, računovodstvenih isprava i finansijskih izveštaja.

Član 2

Poslovne knjige trezora jesu: dnevnik, glavna knjiga i pomoćne knjige i evidencije glavne knjige trezora.

Dnevnik jeste poslovna knjiga u kojoj se hronološki evidentiraju sve nastale poslovne promene u vezi sa izvršenjem budžetskih aproprijacija, odnosno sprovođenjem naloga za plaćanje, koje su izdali direktni budžetski korisnici uključeni u konsolidovani račun trezora Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: KRT AP Vojvodine), na osnovu akta o budžetu i finansijskog plana.

Glavna knjiga trezora jeste poslovna knjiga skupa računa koji se vode po sistemu dvojnog knjigovodstva, u kojoj se sistematski obuhvataju stanja i evidentiraju promene na imovini, obavezama, kapitalu, prihodima i rashodima. Promene su sistematizovane na propisanim šestocifrenim kontima, a u okviru konta po redosledu njihovog nastajanja, u hronološkom smislu.

Pomoćne knjige glavne knjige trezora jesu analitičke evidencije koje se vode, u okviru glavne knjige, da bi se obezbedili podaci u vezi s praćenjem stanja i kretanja imovine, obaveza i kapitala analitički po direktnim budžetskim korisnicima.

II VOĐENJE GLAVNE KNJIGE TREZORA, POMOĆNIH KNJIGA I POMOĆNIH EVIDENCIJA

1. Organizacija glavne knjige trezora

Član 3

Transakcije i poslovni događaji evidentiraju se u glavnoj knjizi trezora, u skladu s kontnim planom za budžetski sistem i na nivou budžetske klasifikacije propisane Zakonom o budžetskom sistemu.

Član 4

Glavnu knjigu trezora za budžet Autonomne pokrajine Vojvodine vodi Pokrajinski sekretarijat za finansije.

Direktni budžetski korisnici pokrajinskog budžeta koji posluju i putem podračuna (za posebne namene) dužni su da vode glavnu knjigu tog podračuna.

Indirektni korisnici - koji svoje poslovanje vode putem sopstvenih računa - vode svoje glavne knjige.

Direktni i indirektni korisnici - koji svoje finansijsko poslovanje ne obavljaju putem sopstvenog računa - vode samo pomoćne knjige i evidencije.

Član 5

Glavna knjiga trezora i glavne knjige direktnih korisnika koji imaju svoje podračune i glavne knjige indirektnih korisnika čine sistem glavne knjige trezora za budžet Autonomne pokrajine Vojvodine.

Član 6

U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog korisnika budžeta, kao i analitička evidencija prenosa sredstava indirektnim korisnicima uključenim u KRT Autonomne pokrajine Vojvodine (KRT 581).

Član 7

U okviru glavne knjige trezora vode se posebne evidencije za:

- budžetske fondove;

- prihode s posebnim namenama;

- druge evidencije prema potrebama.

2. Računovodstveno obuhvatanje glavne knjige trezora

Član 8

Glavna knjiga trezora vodi se po sistemu dvojnog knjigovodstva na subanalitičkim (šestocifrenim) kontima propisanim Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem.

Analitičko raščlanjavanje u okviru propisanih subanalitičkih konta na subsubanalitička konta (sedmocifrena i višecifrena), radi obezbeđivanja pomoćne knjigovodstvene evidencije, vrši se u skladu s potrebama.

3. Osnov za vođenje glavne knjige trezora

Član 9

Vođenje glavne knjige trezora zasniva se na primeni gotovinske osnove po kojoj se transakcije i poslovni događaji evidentiraju u trenutku kada se gotovinska sredstva prime, odnosno isplate.

Član 10

Računovodstveno obuhvatanje glavne knjige trezora i pomoćnih knjiga i evidencija glavne knjige trezora sprovodi se u Sektoru za poslove glavne knjige trezora.

Član 11

Glavna knjiga trezora organizuje se tako da obezbedi podatke na osnovu kojih se mogu: utvrđivati prihodi - primanja i rashodi - izdaci, omogućavati uvid u stanje, kretanje i promene na imovini, obavezama i kapitalu, utvrđivati finansijski rezultat, sastavljati periodične finansijske izveštaje, sastavljati završni račun budžeta, izrađivati analize i informacije o izvršenju budžeta i izrađivati druge izveštaje, prema potrebi.

Član 12

U okviru glavne knjige trezora, u skladu s potrebama, vode se pomoćne knjige:

1. kupaca;

2. dobavljača;

3. plata;

4. blagajne gotovine (dinarska i devizna blagajna);

5. druge pomoćne knjige po potrebi.

Član 13

U okviru glavne knjige trezora, vode se sledeće pomoćne evidencije:

1. izvršenih isplata;

2. ostvarenih priliva;

3. plasmana;

4. duga;

5. donacija;

6. akcija i udela;

7. druge pomoćne evidencije.

Član 14

Poslovne knjige vode se u elektronskom obliku.

Za vođenje poslovnih knjiga koristi se softver koji obezbeđuje čuvanje podataka o svim proknjiženim transakcijama i poslovnim događajima i koji onemogućava brisanje proknjiženih poslovnih promena.

Član 15

Poslovne knjige vode se uredno, ažurno i obezbeđuju uvid u hronološko knjiženje transakcija i poslovnih događaja.

Član 16

Poslovne knjige imaju karakter javnih isprava.

Poslovne knjige vode se za period od jedne budžetske godine, izuzev knjige osnovnih sredstava koja se vodi za period duži od jedne godine.

4. Računovodstvene isprave i rokovi knjiženja

Član 17

Pod računovodstvenom ispravom smatra se pismeni dokaz o nastaloj transakciji i poslovnom događaju koji sadrži sve podatke na osnovu kojih se vrši knjiženje u poslovnim knjigama.

U poslovne knjige mogu se unositi transakcije i poslovni događaji samo na osnovu validnih računovodstvenih isprava (dokumenata) iz kojih se može saznati osnov nastale promene.

Član 18

Računovodstvene isprave, na osnovu kojih se vrši knjiženje u glavnoj knjizi trezora, mogu biti:

• računovodstvene isprave koje je sačinio direktni budžetski korisnik, a koje su overila i potpisala odgovorna lica (lice koje ih je sastavilo, lice koje je ispravu kontrolisalo i lice koje je ispravu odobrilo, odnosno koje je odgovorno za nastalu poslovnu promenu);

• izvedene računovodstvene isprave koje su potpisali lice koje ju je sačinilo, lice koje je kontrolisalo i lice koje je ispravu odobrilo, odnosno koje je odgovorno za nastalu poslovnu promenu.

Član 19

Validnom računovodstvenom ispravom smatra se i isprava dobijena telekomunikacionim putem i u elektronskom obliku, u kom slučaju je pošiljalac odgovoran za to da podaci na ulazu u telekomunikacioni prenos budu zasnovani na računovodstvenim ispravama, kao i za čuvanje originalne isprave.

Ispravu dobijenu telekomunikacionim putem overava lice u organu koje garantuje da je istinita i da verno prikazuje poslovnu promenu.

Član 20

Računovodstvenu ispravu direktni budžetski korisnik dostavlja na plaćanje i knjiženje u glavnoj knjizi trezora, nakon izvršenih knjiženja i evidentiranja u svojim pomoćnim knjigama i evidencijama.

Član 21

Računovodstvene isprave za knjiženje u glavnoj knjizi trezora dostavlja direktni budžetski korisnik, uz obrazac zahteva za plaćanje. Zahtev za plaćanje u prilogu sadrži ugovor ili narudžbenicu na osnovu kog je obaveza preuzeta, profakturu ili fakturu, obračun, rešenje o isplati i slično.

Pored dokumentacije iz stava 1. ovog člana, u slučajevima povraćaja sredstava, korekcija uplata, rasknjižavanje akontacija za službena putovanja i slično, dostavlja se na Obrascu KKU - korekcija knjiženja uplata, koji su overila odgovorna lica, sa obrazloženjem i dokumentacijom u prilogu.

Zahtev za plaćanje, s dokumentacijom u prilogu, kontroliše se sa stanovišta formalne i računske ispravnosti i sa stanovišta usklađenosti s visinom odobrene aproprijacije i usvojenim finansijskim planom, u Pokrajinskom sekretarijatu za finansije, Sektoru za poslove glavne knjige trezora.

Nakon provere formalno-računske ispravnosti i realizacije plaćanja, zahtev za plaćanje, s dokumentacijom u prilogu, dostavljaju se knjigovodstvu na knjiženje.

Član 22

Računovodstvena isprava koju sastavlja direktni budžetski korisnik u vreme nastanka poslovnog događaja sastavlja se u potrebnom broju primeraka, od kojih se jedan primerak dostavlja na knjiženje u glavnoj knjizi trezora.

Član 23

Računovodstvenu ispravu dostavljenu nakon izvršenog plaćanja (na primer: avansni račun, faktura, konačna obračunska situacija), pre knjiženja u poslovnim knjigama, mora da potpiše lice iz finansijske službe direktnog budžetskog korisnika odgovornog za nastali poslovni događaj, koji - svojim potpisom na ispravi - garantuje da je isprava istinita i da verno prikazuje poslovni događaj za koji je plaćanje izvršeno unapred.

Član 24

Računovodstvene isprave iz čl. 20. do 23. ovog pravilnika knjiže se najkasnije dva dana od dana prijema u knjigovodstvo.

III UTVRĐIVANJE ODGOVORNIH LICA

1. Odgovorna lica direktnog budžetskog korisnika

Član 25

Odgovorno lice u finansijskoj službi direktnog budžetskog korisnika - računopolagač - odgovoran je za vođenje pomoćnih knjiga i evidencija, pripremu i podnošenje finansijskih izveštaja, kao i za zakonitost, verodostojnost, tačnost, potpunost i ispravnost i sastavljanje isprava o transakcijama i poslovnim događajima koji se odnose na korišćenje budžetskih aproprijacija i korišćenje sredstava i druge imovine.

Član 26

Direktni budžetski korisnik Pokrajinskom sekretarijatu za finansije - Sektoru za poslove glavne knjige trezora dostavlja OP obrasce (overeni potpisi lica ovlašćenih za zastupanje), rešenja o ovlašćenju za potpisivanje i evidencioni list deponovanih potpisa odgovornih lica.

2. Odgovorna lica indirektnog budžetskog korisnika

Član 27

Odgovornost lica indirektnog budžetskog korisnika reguliše se aktima indirektnog budžetskog korisnika.

Indirektni budžetski korisnik, posredstvom nadležnog direktnog budžetskog korisnika, dostavlja Pokrajinskom sekretarijatu za finansije, Sektoru za poslove glavne knjige trezora karton deponovanih potpisa i OP obrazac rukovodioca kao odgovornog lica za upravljanje sredstvima na podračunima otvorenim u okviru konsolidovanog računa trezora.

3. Odgovorna lica u Sektoru za poslove glavne knjige trezora

Član 28

Zaposleni u Odeljenju za preventivnu kontrolu i odobrenje plaćanja odgovorni su za formalnu i računsku ispravnost zahteva za plaćanje i za odobravanje plaćanja do visine planiranih aproprijacija, u skladu sa aktom o budžetu i finansijskim planom.

Član 29

Zaposleni u Odeljenju za knjigovodstvo i Odeljenju za izveštavanje odgovorni su za blagovremeno i ažurno knjiženje računovodstvene isprave o nastaloj poslovnoj promeni, koju je dostavio direktni budžetski korisnik.

Zaposleni iz stava 1. ovog člana odgovorni su i za tačnost, potpunost i zakonitost izvedene računovodstvene isprave.

Član 30

Načelnik Odeljenja za izveštavanje odgovoran je za sastavljanje i izradu finansijskih izveštaja i završnog računa budžeta.

Načelnik Odeljenja za knjigovodstvo i načelnik Odeljenja za izveštavanje, svako iz svoje nadležnosti, odgovorni su za sastavljanje i izradu završnog računa budžeta.

Član 31

Načelnik Odeljenja za knjigovodstvo i načelnik Odeljenja za izveštavanje, svako iz svoje nadležnosti, odgovorni su za arhiviranje računovodstvenih isprava, izveštaja i druge dokumentacije, na osnovu koje je izvršeno knjiženje u glavnoj knjizi trezora.

IV USAGLAŠAVANJE POTRAŽIVANJA I OBAVEZA I POPIS IMOVINE I OBAVEZA

1. Usaglašavanje potraživanja i obaveza

Član 32

Usaglašavanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza vrši se po stanju na dan sastavljanja godišnjeg finansijskog izveštaja - završnog računa - 31. decembra budžetske godine.

Član 33

Popis nenaplaćenih potraživanja direktni korisnik sastavlja u tri primerka (Obrazac IOS - Izvod otvorenih stavki), od kojih dva primerka dostavlja na usaglašavanje komitentu - dužniku.

Direktni korisnik, nakon prijema potpisanog i overenog IOS obrasca od komitenta, dostavlja ga Sektoru za poslove glavne knjige trezora.

Za sprovođenje postupka usaglašavanja odgovorni su zaposleni u finansijskoj službi direktnog budžetskog korisnika.

Zaposleni u Sektoru za poslove glavne knjige trezora dužni su da obezbede sprovođenje usaglašavanja.

Član 34

Izvode otvorenih stavki ili drugog dokumenta dostavljene od komitenta (dobavljača) za potrebe usaglašavanja otvorenih stavki, zaposleni u Odeljenju za knjigovodstvo proveravaju u poslovnim knjigama i dostavljaju na usaglašavanje i overu direktnom budžetskom korisniku na kog se odnosi.

Član 35

Direktni budžetski korisnik, nakon izvršene provere, izvod otvorenih stavki prihvata potpisujući i overavajući pečatom organa, ili ga osporava i dalje ga usaglašava s komitentom.

Konačno usaglašeno stanje - overeno i potpisano - dostavlja Odeljenju za knjigovodstvo.

Za neusaglašene stavke pokreće se postupak utvrđivanja činjeničnog stanja i o tome obaveštava Pokrajinski sekretarijat za finansije, Sektor za poslove glavne knjige trezora.

2. Popis imovine i obaveza

Član 36

Direktni korisnik budžeta sprovodi popis imovine i obaveza po svim stavkama iz bilansa stanja.

Direktni korisnik budžeta, pre popisa imovine, obaveza i pripreme za izradu godišnjeg finansijskog izveštaja - završnog računa, usklađuje pomoćne knjige i evidencije s podacima iz glavne knjige trezora.

Pokrajinski sekretarijat za finansije - Sektor za poslove glavne knjige trezora - dužan je da omogući usklađivanje iz stava 2. ovog člana.

Član 37

Za sprovođenje popisa i odlučivanje o izvršenom popisu odgovoran je direktni budžetski korisnik.

V SASTAVLJANJE I DOSTAVLJANJE FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA

Član 38

Finansijski izveštaji sastavljaju se kao tromesečni periodični finansijski izveštaji i godišnji finansijski izveštaj.

Periodični izveštaji sastavljaju se za periode: januar-mart, januar-jun, januar-septembar i januar-decembar i dostavljaju se Pokrajinskoj vladi na razmatranje i usvajanje.

U skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu, šestomesečne i devetomesečne izveštaje Pokrajinska vlada dostavlja Skupštini Autonomne pokrajine Vojvodine.

Član 39

Finansijski izveštaji sastavljaju se u zakonski utvrđenim rokovima, koje definiše Pokrajinski sekretarijat za finansije.

1. Periodični finansijski izveštaji

Član 40

Finansijske izveštaje sastavljaju indirektni budžetski korisnici i dostavljaju ih direktnom budžetskom korisniku, u čijoj su nadležnosti, na proveru i konsolidaciju.

Finansijske izveštaje indirektnih budžetskih korisnika konsoliduje finansijska služba direktnog budžetskog korisnika s finansijskim izveštajem direktnog budžetskog korisnika i dostavlja ih Pokrajinskom sekretarijatu za finansije - Sektoru za poslove glavne knjige trezora.

Član 41

Finansijske izveštaje, overene pečatom organa, u ime direktnog budžetskog korisnika, potpisuje:

- lice odgovorno za izradu;

- lice koje je izveštaj kontrolisalo;

- rukovodilac organa.

Član 42

Pokrajinski sekretarijat za finansije izveštaje direktnih budžetskih korisnika konsoliduje, isključujući transakcije između direktnih budžetskih korisnika i između direktnih i indirektnih budžetskih korisnika, te sačinjava finansijski izveštaj budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine.

Član 43

Periodične finansijske izveštaje čine:

- izveštaj o izvršenju budžeta - Obrazac 5, za period izveštavanja;

- narativni izveštaji direktnih korisnika budžeta o izvršenju budžeta za period izveštavanja (za šest i devet meseci);

- izveštaj sa obrazloženjem odstupanja između odobrenih sredstava i izvršenja.

Član 44

Periodične finansijske izveštaje budžeta AP Vojvodine potpisuju:

- lice koje je sastavilo obrasce;

- lice koje je finansijske izveštaje kontrolisalo;

- načelnik odeljenja koje se bavi poslovima izveštavanja;

- pomoćnik pokrajinskog sekretara za poslove glavne knjige trezora;

- pokrajinski sekretar za finansije.

2. Završni račun budžeta i Izveštaj o izvršenju Pokrajinske skupštinske odluke o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za budžetsku godinu

Član 45

Završni račun budžeta čine zvanični obrasci definisani Zakonom o budžetskom sistemu i Pravilnikom o načinu pripreme, sastavljanja i podnošenja finansijskih izveštaja korisnika budžetskih sredstava i korisnika sredstava organizacija obaveznog socijalnog osiguranja.

Završni račun budžeta čine:

1. bilans stanja -Obrazac 1;

2. bilans prihoda i rashoda - Obrazac 2;

3. izveštaj o kapitalnim izdacima i primanjima - Obrazac 3;

4. izveštaj o novčanim tokovima - Obrazac 4;

5. izveštaj o izvršenju budžeta - Obrazac 5.

Pored propisanih obrazaca, izrađuju se i sledeći izveštaji koji se dostavljaju u pisanoj formi, a za koje se ne propisuju obrasci:

1. objašnjenje velikih odstupanja između odobrenih sredstava i izvršenja;

2. izveštaj o korišćenju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve;

3. izveštaj o garancijama datim u toku fiskalne godine;

4. izveštaj o primljenim i utrošenim donacijama i izveštaj o zaduženju Autonomne pokrajine Vojvodine i stanju nedospelog duga;

5. izveštaj revizije o finansijskim izveštajima.

Član 46

Indirektni budžetski korisnici sastavljaju završni račun na obrascima, na način i u rokovima propisanim Zakonom o budžetskom sistemu, Uredbom o budžetskom računovodstvu i Pravilnikom o načinu pripreme finansijskih izveštaja korisnika budžetskih sredstava, korisnika sredstava organizacija za obavezno socijalno osiguranje budžetskih fondova.

Član 47

Obrasce završnog računa indirektni budžetski korisnik popunjava u potrebnom broju primeraka od kojih dva (2) primerka dostavlja Ministarstvu finansija, Upravi za trezor i direktnom budžetskom korisniku u čijoj je nadležnosti, a jedan (1) primerak zadržava za svoje potrebe.

Nakon izvršene kontrole, Uprava za trezor dostavlja Pokrajinskom sekretarijatu za finansije izveštaj indirektnih korisnika.

Član 48

Pored obrazaca završnog računa iz člana 45. ovog pravilnika, indirektni budžetski korisnik Pokrajinskom sekretarijatu za finansije, Sektoru za glavnu knjigu trezora dostavlja :

- odluku o usvajanju završnog računa,

- odluku o usvajanju popisa,

- zaključni list na dan 31.12. budžetske godine.

Član 49

Direktni budžetski korisnik koji nema otvorene podračune sačinjava izveštaj o izvršenju budžeta i bilans stanja koje potpisuje lice koje ih je sastavilo, koje je kontrolisalo i lice koje ih je odobrilo.

Direktni budžetski korisnik koji u svojoj nadležnosti ima indirektne budžetske korisnike izrađuje konsolidovani finansijski izveštaj (konsoliduje obrasce svog završnog računa s podacima iz obrazaca završnog računa indirektnog budžetskog korisnika).

Direktni budžetski korisnik iz prethodnog stava ovog člana, konsolidovane obrasce koje su potpisala odgovorna lica i koji su overeni pečatom direktnog budžetskog korisnika, dostavlja Pokrajinskom sekretarijatu za finansije, Sektoru za poslove glavne knjige trezora.

Član 50

Završni račun budžeta AP Vojvodine predstavlja konsolidaciju obrazaca završnih računa direktnih i indirektnih korisnika, uključenih u konsolidovani račun trezora Autonomne pokrajine Vojvodine (KRT-581).

Član 51

Izradi završnog računa budžeta prethode sledeće radnje:

- usaglašavanje pomoćnih knjiga i evidencija direktnih korisnika budžetskih sredstava s glavnom knjigom pokrajinskog trezora;

- usaglašavanje obaveza i potraživanja i finansijskih plasmana, u skladu s članom 18. stav 4. Uredbe o budžetskom računovodstvu;

- popis imovine i obaveza i usklađivanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem, shodno članu 18. stav 6. Uredbe o budžetskom računovodstvu.

Član 52

Pored obrazaca završnog računa propisanih Zakonom o budžetskom sistemu i obrazaca navedenih u članu 45. ovog pravilnika, Pokrajinski sekretarijat za finansije, Sektor za glavnu knjigu trezora, izrađuje nacrt pokrajinske skupštinske odluke o završnom računu budžeta AP Vojvodine, izveštaj o izvršenju pokrajinske skupštinske odluke o budžetu AP Vojvodine za budžetsku godinu, izveštaj o izvršenju finansijskih planova budžetskih korisnika i izveštaj o izvršenju rodno definisanih indikatora u programskoj strukturi budžeta.

Nacrt pokrajinske skupštinske odluke o završnom računu budžeta AP Vojvodine, izveštaj o izvršenju pokrajinske skupštinske odluke o budžetu AP Vojvodine za budžetsku godinu, izveštaj o izvršenju finansijskih planova budžetskih korisnika, izveštaj o izvršenju rodno definisanih indikatora u programskoj strukturi budžeta i izveštaj revizorske institucije, dostavlja Pokrajinskoj vladi Autonomne pokrajine Vojvodine na razmatranje i usvajanje.

Član 53

U roku definisanom Zakonom o budžetskom sistemu, Pokrajinski sekretarijat za finansije pokrajinsku skupštinsku odluku o završnom računu AP Vojvodine za budžetsku godinu, izveštaj o izvršenju pokrajinske skupštinske odluke o budžetu AP Vojvodine, izveštaj o izvršenju finansijskih planova budžetskih korisnika, izveštaj o izvršenju rodno definisanih indikatora u programskoj strukturi budžeta i izveštaj revizorske institucije, dostavlja Ministarstvu finansija, Upravi za trezor.

VI ZAKLJUČIVANJE I ČUVANJE POSLOVNIH KNJIGA, RAČUNOVODSTVENIH ISPRAVA I FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA

Član 54

Na kraju budžetske godine, posle sačinjavanja završnog računa, zaključuju se poslovne knjige.

Poslovne knjige zaključuju se najkasnije do roka dostavljanja završnog računa.

Član 55

Poslovne knjige, računovodstvene isprave i finansijski izveštaji - završni računi čuvaju se u rokovima koji su propisani Uredbom o budžetskom računovodstvu, a vreme čuvanja počinje poslednjeg dana budžetske godine na koji se navedena dokumentacija odnosi.

Poslovne knjige, računovodstvene isprave i finansijski izveštaji - završni računi čuvaju se u originalu ili u drugom obliku arhiviranja, u zgradi Pokrajinske vlade, u prostorijama koje koristi Pokrajinski sekretarijat za finansije.

Način i postupak arhiviranja računovodstvene dokumentacije i izlučivanje bezvrednog materijala nastalog u radu Sektora za poslove glavne knjige trezora, kao i rokovi arhiviranja, regulisani su zakonom i drugim propisima iz te oblasti.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 56

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o organizaciji i računovodstvenom obuhvatanju glavne knjige trezora Autonomne pokrajine Vojvodine i pomoćnih knjiga i evidencija, broj 102-400-15/2010-03/1, od 12.11.2014. godine, koji je doneo pokrajinski sekretar za finansije.

Član 57

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".