ODLUKAO LOKALNIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA GRADA ŠAPCA("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 23/2017 i 11/2019) |
Ovom odlukom uvode se lokalne administrativne takse (u daljem tekstu: takse) za spise i radnje u izvornim poslovima koje obavlja grad Šabac.
Spisi i radnje za koje se plaća taksa, kao i visina taksa utvrđuju se Taksenom tarifom, koja je sastavni deo ove Odluke (u daljem tekstu: Tarifa).
Taksa se ne može naplatiti ako Tarifom nije propisana niti se može naplatiti u većem ili manjem iznosu od propisane.
Obveznik takse (u daljem tekstu: obveznik) jeste podnosilac zahteva, odnosno podneska kojim se postupak pokreće odnosno vrši radnja propisana Tarifom.
Ako za propisanu taksu postoji više obveznika, njihova obaveza je solidarna.
Ako zapisnik zamenjuje zahtev, odnosno podnesak iz stava 1. ovog člana za koji se po Tarifi plaća taksa, obveznik je davalac izjave na zapisnik.
Taksena obaveza nastaje:
1) za podneske - u trenutku kada se predaju, a za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi;
2) za upravne i druge radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji;
3) za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje.
Taksa se plaća u trenutku nastanka taksene obaveze, ako za pojedine slučajeve ovom Odlukom nije drugačije propisano.
IV UTVRĐIVANJE VREDNOSTI PREDMETA RADI NAPLATE TAKSE
Ako je tarifom određeno da se taksa plaća prema vrednosti, osnovica za obračun takse je vrednost naznačena u predmetu odnosno zahtevu, odnosno podnesku kojim se postupak pokreće odnosno traži preduzimanje određene radnje.
Organ koji vodi postupak, po službenoj dužnosti, rešenjem će utvrditi vrednost predmeta iz stava 1. ovog člana ukoliko ista nije određena ili ukoliko smatra da vrednost označena u podnesku, odnosno ispravi ne odgovara stvarnoj vrednosti.
Ako se na zahtev obveznika po podnetom zahtevu, odnosno u postupku izdaje rešenje, isprava, dokument ili pismeno u više primeraka, za drugi i svaki sledeći primerak plaća se taksa kao za prepis, koja ne može biti veća od takse za prvi primerak.
Za primerke isprava koji se povodom zahteva stranke sastavljaju za potrebe organa Gradske uprave grada Šapca, taksa se ne plaća.
Ako u postupku jedan ili više obveznika podnesu više zahteva a imaju isti pravni osnov, gde se donosi jedno rešenje, taksu plaća svaki podnosilac zahteva ako Tarifom nije drugačije određeno.
Taksa se plaća u novcu a takseni obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu uplatio.
Dokaz o uplati odgovarajuće takse pridružuje se predmetu.
Taksa se plaća u iznosu propisanom Tarifom.
Pri obračunavanju takse vrši se zaokruživanje ukupnog iznosa, tako što se deo ukupnog iznosa do 0,50 dinara ne uzima u obzir, a deo preko 0,50 dinara zaokružuje se na 1,00 dinar.
U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena mora se označiti da je taksa plaćena, iznos takse i Tarifni broj po kom je taksa plaćena.
Ako stranka koja je takseni obveznik neposredno podnese netaksiran ili nedovoljno taksiran podnesak, organ nadležan za odlučivanje o zahtevu zatražiće od obveznika plaćanja takse da plati propisanu taksu u roku od 10 (deset) dana od dana upozorenja kao i na posledice neplaćanja takse i o tome sačinjava zabelešku na spisu.
Ako netaksirani ili nedovoljno taksirani podnesak ili drugi spis stigne poštom, organ nadležan za odlučivanje o zahtevu pozvaće taksenog obveznika opomenom da u roku od 10 (deset) dana od dana prijema opomene plati redovnu taksu i taksu za opomenu i upozoriće ga na posledice neplaćanja takse.
Ako obveznik ne uplati taksu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana, naplata takse i opomene iz stava 2. ovog člana vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.
Ako obveznik iz st. 1. i 2. ovog člana ne podnese dokaz da je uplaćena propisana taksa, kao i taksa za opomenu, organ nadležan za odlučivanje obavestiće obveznika kada spis bude donet, odnosno radnja buce izvršena da će, ako takse ne budu uplaćene i dokaz o tome dostavljen nadležnom organu po isteku 10 dana od dana obaveštenja, inicirati postupak prinudne naplate u skladu sa odredbama Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji.
Naplata takse za zahteve, podneske ili druge spise koji netaksirani ili nedovoljno taksirani stignu poštom iz inostranstva, vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.
Taksa se uplaćuje na propisan uplatni račun javnih prihoda - Gradske administrativne takse.
VI OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE
Oslobađaju se plaćanja takse:
1) Institucije Republike Srbije;
2) Organi i organizacije Republike Srbije;
3) Organi i organizacije autonomne pokrajine;
4) Organi, organizacije i preduzeća čiji je osnivač grad;
5) Ustanove osnovane od strane Republike Srbije, autonomne pokrajine i grada;
6) Organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;
7) Crveni krst;
8) Crkve i verske zajednice, registrovane u skladu sa Zakonom o crkvama i verskim zajednicama;
9) Lica koja su korisnici socijalne pomoći Centra za socijalni rad, što dokazuju rešenjem Centra;
10) Diplomatsko-konzularna predstavništva pod uslovom reciprociteta;
11) Izbeglice i prognana lica.
Taksa se ne plaća za:
1. spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;
2. spise i radnje u postupku za povraćaj više ili pogrešno plaćenih javnih prihoda;
3. spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima i drugim ispravama i evidencijama i otklanjanje grešaka u obaveznim radnjama;
4. spise i radnje za ostvarivanje prava iz obaveznog socijalnog osiguranja, društvene brige o deci, socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata, odnosno prava u skladu sa propisima kojima se uređuje finansijska podrška porodici sa decom;
5. spise i radnje u vezi sa predškolskim i školskim vaspitanjem i obrazovanjem, obrazovanjem studenata, stručnim usavršavanjem, odnosno prekvalifikacijom;
6. spise i radnje za ostvarivanje prava po osnovu elementarnih nepogoda, biljnih bolesti, štetočina i drugih vanrednih događaja kao i spise i radnje za ostvarivanje zakonom propisanih poreskih podsticaja i oslobađanja od plaćanja javnih prihoda;
7. spise i radnje u vezi sa zasnivanjem radnog odnosa;
8. podneske upućene organima za predstavke i pritužbe;
9. spise i radnje koji su na osnovu drugih propisa oslobođene od plaćanja takse.
Ako je postupak pokrenut na zahtev više stranaka od kojih je neka oslobođena plaćanja takse, taksu plaća stranka koja nije oslobođena plaćanja takse.
U rešenju, ispravi, dokumentu ili drugom pismenu koje se izdaje bez plaćanja takse mora se označiti svrha izdavanja i osnov oslobađanja od plaćanja takse.
Takseni obveznik koji je platio taksu koju nije bio dužan da plati ili je istu platio u iznosu većem od propisanog ili za radnju koju organ iz bilo kojih razloga nije izvršio, ima pravo na povraćaj takse.
Takseni obveznik koji je platio taksu na žalbu protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave, ima pravo na povraćaj iste ukoliko se žalba u celini ili delimično oceni osnovanom.
Postupak za povraćaj takse pokreće se na zahtev poreskog obveznika i isti je oslobođen plaćanja takse.
Rešenje o povraćaju takse donosi Gradska uprava.
U pogledu povraćaja, kamate, prinudne naplate, zastarelosti kao i svega drugog što nije propisano ovom Odlukom shodno se primenjuju propisi kojima se uređuje poreski postupak.
Novčanom kaznom od 5.000,00 dinara kazniće se za prekršaj odgovorno lice za odlučivanje po zahtevu stranke ako:
1. u rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena ne označi da je taksa plaćena, iznos takse i tarifni broj (član 12. Odluke).
2. ne obavesti obveznika da je za podneti zahtev, odnosno podnesak, dužan da plati taksu propisanu Tarifom za spise i radnje u određenoj upravnoj radnji, odnosno upravnim stvarima ili taksu ne naplati, odnosno ne obavesti nadležnu organizacionu jedinicu Gradske uprave radi otpočinjanja postupka prinudne naplate (član 13. Odluke).
3. ne naplati taksu za zahteve, podneske ili druge spise koji netaksirani ili nedovoljno taksirani, stignu poštom iz inostranstva pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena (član 14. Odluke).
4. u rešenju, ispravi, dokumentu i drugom pismenu izdatom bez plaćanja takse ne označi svrhu i tarifni broj po kome je dokumenat izdat bez takse (član 18. Odluke).
Za podneske, spise i radnje podnete ili preduzete do donošenja ove Odluke taksa se neće naplatiti a biće naplaćena na rešenja, isprave i druga dokumenta koja će se doneti u započetim a nerešenim predmetima ili za radnje koje će se preduzeti po zahtevu koji je podnet pre danja stupanja na snagu ove Odluke.
Dinarski iznos taksi iz Tarife usklađuje se godišnje sa stopom rasta troškova života koji objavljuje republički organ nadležan za poslove statistike na predlog Odeljenja za finansije Gradske uprave grada Šapca.
Usklađeni dinarski iznosi taksi iz Tarife u smislu stava 1. ovog člana, objavljuje se u Službenom listu grada Šapca.
Danom početka primene ove Odluke prestaje da važi Odluka o lokalnim administrativnim taksama ("Sl. list grada Šapca" br. 16/07, 28/09, 23/15 i 24/16).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu grada Šapca.
TARIFA
LOKALNIH ADMINISTRATIVNIH TAKSI
Oznaka tarifnog broja sa svrhom takse |
Iznos takse u dinarima |
Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak, ako Odlukom nije drugačije propisano |
300,00 |
NAPOMENA: Taksa po ovom tarifnom broju ne plaća se za naknadne podneske kojima stranka zahteva samo brže postupanje po ranije podnetom zahtevu, odnosno podnesku.
Taksa iz ovog tarifnog broja ne plaća se za zahtev, kada je izdavanje spisa, odnosno vršenje radnje po tom zahtevu oslobođeno plaćanja takse u skladu sa ovom odlukom
1. Za rešenja, uverenja, potvrde i druge isprave, dokumenta i radnje koje donose ili preduzimaju organi iz člana 1. ove Odluke, ako ovom Odlukom i Tarifom nije drugačije propisano |
300,00 |
2. Za opomenu kojom se obveznik poziva da plati taksu |
200,00 |
NAPOMENA: Ako se donosi jedno rešenje, uverenje ili druga isprava po zahtevu više lica obveznika plaćanja takse, taksa po ovom tarifnom broju plaća se onoliko puta koliko ima lica kojima se rešenje, uverenje ili druga isprava uručuje.
Za žalbe koje se ulažu na akte iz tarifnog broja 2, gde su dozvoljene, ako ovom Odlukom i Tarifom nije drugačije propisano |
450,00 |
NAPOMENA: Ako se u istoj upravnoj stvari podnosi jedna žalba protiv više rešenja od strane više lica obveznika takse, taksa iz ovog tarifnog broja plaća se prema broju rešenja koja se osporavaju žalbom.
Za uložene vanredne pravne lekove |
2.500,00 |
Za pismeno mišljenje o primeni gradskih odluka, plaća se lokalna administrativna taksa u iznosu od |
900,00 |
1. Za prepis akta, odnosno spisa, po polutabaku originala |
350,00 |
2. Za razgledanje spisa kod organa odnosno organizacione jedinice, za svaki započeti sat |
300,00 |
NAPOMENA: Pod prepisom iz ovog tarifnog broja podrazumeva se i izdavanje fotokopije, odnosno štampanje akta, odnosno spisa iz memorije računara ili iz pisaće mašine. Polutabakom, u smislu ove odluke, smatra se list hartije od dve strane formata A4 ili manjeg.
1. Za sklapanje braka van naročito određene službene prostorije do 16.30 časova, plaća se lokalna administrativna taksa u iznosu od |
7.700,00 |
2. Za sklapanje braka van naročito određene službene prostorije nakon 16.30 časova, plaća se lokalna administrativna taksa u iznosu od |
10.500,00 |
Za obrazac izvoda iz MKR, MKV, MKU na domaćem obrascu plaća se lokalna administrativna taksa u iznosu od |
60,00 |
Za obrazac izvoda iz MKR, MKV, MKU na inostranom obrascu plaća se lokalna administrativna taksa u iznosu od |
60,00 |
Za obrazac uverenja iz matičnih knjiga i uverenja o slobodnom bračnom stanju, plaća se lokalna administrativna taksa u iznosu od |
60,00 |
Lokalna administrativna taksa za rad za pružanje pravne pomoći građanima u ostvarivanju njihovih prava kod organa uprave i javnih preduzeća, ustanova, organa i organizacija:
1. Pisanje podneska (zahtev, molba, predlog, prijava) |
650,00 |
2. Pisanje pravnih lekova: |
|
- redovnih |
750,00 |
- vanrednih |
1.000,00 |
(Brisan)
Tarifni broj 13
13.1. ZA INFORMACIJU O LOKACIJI |
|
- do dve građevinske parcele |
1.600,00 |
- za svaku narednu građevinsku parcelu |
200,00 |
13.2. ZA IZDAVANJE I IZMENU LOKACIJSKIH USLOVA |
|
A. Stambene zgrade: |
|
- stambeni objekti sa jednom stambenom jedinicom |
3.900,00 |
- stambeni objekti sa dve i više stambenih jedinica |
5.600,00 |
B. Pomoćne zgrade |
3.900,00 |
V. Poslovne i stambeno-poslovne zgrade: |
|
- do 400 m2 |
5.600,00 |
- od 401 m2 do 1000 m2 |
9.000,00 |
- od 1001 m2 do 2000 m2 |
12.000,00 |
- preko 2000 m2 |
17.000,00 |
G. Poljoprivredni (ekonomski) objekti: |
|
- poljoprivredni (ekonomski) objekti površine do 100 m2 |
3.900,00 |
- poljoprivredni (ekonomski) objekti površine preko 100 m2 |
5.600,00 |
- farme |
9.000,00 |
D. Lokacijski uslovi za radove za koje se izdaje rešenje iz čl. 145 Zakona o planiranju i izgradnji (osim linijske infrastrukture) |
1.000,00 |
Đ. Objekti linijske i komunalne infrastrukture |
|
- lokacijski uslovi za izgradnju linijske i komunalne infrastrukture do 1000 m (za vodovod ?200, za kanalizaciju ?300, za elektromrežu do 35 kV, za telefonsko - telegrafsku mrežu do 600x4, za gasnu mrežu do ?60, za toplovod do ?100) |
12.000,00 |
- lokacijski uslovi za izgradnju linijske i komunalne infrastrukture preko 1000 m i većih kapaciteta |
15.000,00 |
13.3. POTVRĐIVANJE URBANISTIČKOG PROJEKTA |
12.800,00 |
13.4. ZA POTVRĐIVANJE PROJEKTA PREPARCELACIJE I PARCELACIJE |
|
- do 10 a |
2.000,00 |
- od 10 a do 1 ha |
3.500,00 |
- preko 1ha |
5.000,00 |
13.5. Uvođenje u posed dodeljenog zemljišta |
500,00 |
13.6. Sastavljanje ugovora o otkupu stana |
350,00 |
13.7. Donošenje rešenja komisije za povraćaj |
500,00 |
13.8. Veštačenje na terenu u predmetima Komisije za povraćaj zemljišta |
500,00 |
13.9. Izjašnjavanje po prečem pravu kupovine nepokretnosti |
250,00 |
14.1. Za izdavanje odobrenja za raskopavanje javne površine |
700,00 |
14.2. Za zahtev za izdavanje odobrenja za zauzeće javnih površina (stolovima, uličnim tezgama, reklamnim panoima, građevinskim i drugim materijalom i sl.) |
300,00 |
14.3. Za zahtev za izdavanje duplikata rešenja |
300,00 |
Za rešenje o unošenju imena grada "Šabac" u poslovno ime privrednog subjekta i udruženja |
18.000,00 |
16.1. |
Naknada za registraciju preduzetničke radnje |
500,00 |
16.2. |
Naknada za upis promene kod preduzetničke radnje |
330,00 |
16.3. |
Naknada za upis brisanja preduzetničke radnje |
440,00 |
16.4. |
Naknada za izvod iz registra preduzetničkih radnji |
220,00 |
16.5. |
Naknada za potvrdu iz registra preduzetnika |
220,00 |
16.6. |
Naknada za prepis rešenja za preduzetnike |
220,00 |
16.7. |
Naknada za registraciju kod osnivanja privrednih društava |
660,00 |
16.8. |
Naknada za upis promene kod privrednih društava |
660,00 |
16.9. |
Naknada za upis promene/brisanja privrednih društava |
660,00 |
16.10. |
Naknada za izvode iz registra privrednih društava |
220,00 |
16.11. |
Naknada za potvrdu iz registra privrednih društava |
220,00 |
16.12. |
Naknada za prepis rešenja |
660,00 |