ODLUKA

O MESNIM ZAJEDNICAMA

("Sl. list grada Zaječara", br. 8/2019 i 22/2019)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom Odlukom se uređuje obrazovanje, odnosno ukidanje ili promena područja mesne zajednice, pravni status mesne zajednice, imovina mesne zajednice, prava i dužnosti mesne zajednice, broj članova Saveta mesne zajednice, nadležnost Saveta mesne zajednice, postupak izbora članova Saveta mesne zajednice, raspuštanje Saveta mesne zajednice, prestanak mandata članova Saveta mesne zajednice, finansiranje mesne zajednice, saradnja mesne zajednice sa drugim mesnim zajednicama, postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje mesnih zajednica na teritoriji Grada.

Gradske i seoske mesne zajednice

Član 2

Ovom Odlukom obrazuju se gradske i seoske mesne zajednice kao oblici mesne samouprave i određuju se njihova područja i poslovi.

Cilj obrazovanja mesnih zajednica

Član 3

Radi zadovoljavanja potreba i interesa od neposrednog značaja za građane sa dela teritorije Grada, u Gradu se obrazuju mesne zajednice.

Mesna zajednica se obrazuje u gradskim naseljima (kvart, četvrt, rejon i sl.) i za jedno ili više sela.

Statut mesne zajednice

Član 4

Mesna zajednica ima svoj Statut.

Statutom Mesne zajednice, u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom, bliže se uređuju: broj članova Saveta mesne zajednice; postupak za izbor predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice; prava i dužnosti članova Saveta mesne zajednice; nadležnost i način odlučivanja Saveta; javnost rada Saveta; finansiranje mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za njen rad.

Mesna zajednica u Statutu može odrediti svoj praznik.

Pravni status

Član 5

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.

Mesna zajednica ima račun otvoren kod Uprave za trezor.

Predstavljanje i zastupanje mesne zajednice

Član 6

Predsednik Saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana, a u njegovom odsustvu ili u slučaju sprečenosti ili nemogućnosti da izvršava svoje obaveze, zamenik predsednika Saveta mesne zajednice.

Pečat mesne zajednice

Član 7

Mesna zajednica ima svoj pečat.

Pečat je okruglog oblika, u čijoj sredini je grb Republike Srbije, prečnika 32 mm. Tekst pečata se ispisuje na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom, u koncentričnim krugovima oko grba Republike Srbije.

U spoljnom krugu pečata, iznad grba ispisuje se naziv Republike Srbije.

U unutrašnjem krugu, iznad grba, ispisuje se naziv grada i naziv mesne zajednice.

U dnu pečata ispisuje se sedište organa.

Po potrebi, pečat se može obeležiti rednim brojem, rimskom cifrom, koja se stavlja između grba Republike Srbije i sedišta organa.

Imovina mesnih zajednica

Član 8

Mesna zajednica ima svoju imovinu koju mogu činiti: pokretne stvari, novčana sredstva, kao i prava i obaveze.

Mesna zajednica može imati pravo korišćenja na nepokretnostima koje su u javnoj svojini Grada, u skladu sa zakonom i aktima Grada.

Savet mesne zajednice je dužan da imovinom iz stava 1. i 2. ovog člana upravlja, koristi i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukama i aktima Grada, ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice.

Obrazovanje mesnih zajednica

Član 9

Na teritoriji Grada Zaječara, obrazuju se sledeće mesne zajednice:

1. Mesna zajednica "Timok" - za deo naseljenog mesta Zaječar, sa sedištem u Zaječaru, ul. Cara Dušana broj 10, koja obuhvata područje grada uokvireno granicom KO Vražogrnac i Zaječar do reke Timok; rekom Timok do ušća Crnog i Belog Timoka; rekom Crni Timok do železničkog mosta na pruzi Zaječar - Negotin; prugom Zaječar-Negotin do železničkog mosta na reci Crni Timok do ulice Generala Gambete; ulicom Generala Gambete do ulice Trga oslobođenja; ulicom Trga Oslobođenja do ulice Ljuba Nešić; ulicom Ljube Nešića putem prvog reda Zaječar-Niš do KO Grljan; granicom Zaječar-Grljan do reke Beli Timok; granicom naselja "Višnjar", "Blato", "Timok", do ušća Crnog i Belog Timoka.

2. Mesna zajednica "Kraljevica" - deo naseljenog mesta Zaječar, sa sedištem u Zaječaru; ul. Svetozara Markovića broj 23, koja obuhvata područje grada uokvireno granicom KO Zaječar-Grljan od puta prvog reda Zaječar-Niš do KO Šljivar, granicom KO Zaječar-Šljivar do tromeđe KO Zaječar, Grljan i Šljivar pa do puta Zaječar-Šljivar; putem Zaječar - Šljivar pored Spomenika Revolucije do ulice 7. septembar; od ulice Narodnog fronta do Prizrenske; Prizrenskom ulicom, ulicom Kosančićev venac od Prizrenske ulice do ulice Karadžićeve; Karadžićevom ulicom od ulice Kosančićev venac do ulice Nikole Pašića; ulicom Nikole Pašića od Karadžićeve do ulice Svetozara Markovića; ulicom Ljube Nešića i putem prvog reda Zaječar-Niš do KO Grljan.

3. Mesna zajednica "Karađorđev venac" - za deo naseljenog mesta Zaječar, sa sedištem u Zaječaru, ul. Vojvode putnika broj 7a, koje obuhvata područje grada, uokvireno putem Zaječar-Šljivar; starim putem Zaječar-Šljivar pored spomenika Revolucije do ulice 7. septembra; ulicom 7. septembra od ulice Narodnog fronta do ulice Prizrenske; Prizrenskom ulicom, ulicom Kosančićev venac od ulice Prizrenske do Ulice Karadžićeve; ulicom Karadžićevom do železničke pruge Zaječar-Niš; prugom Zaječar-Niš do ulice Kraljevića Marka; ulicom Kraljevića Marka do reke Crni Timok; rekom Crni Timok do KO Zaječar - Zvezdan; granicom naselja "Pazarište", "Gnjilak", "Stajkov potok" i "Oskoruša" do KO Lubnica i Šljivar.

4. Mesna zajednica "Nikola Pašić" - za deo naseljenog mesta Zaječar, sa sedištem u Zaječaru, ul. Vojvode Putnika broj 10, koja obuhvata područje grada uokvireno rekom Timok od granice KO Vražogrnac, Veliki Izvor i Zaječar, pa uzvodno do ušća Belog i Crnog Timoka; rekom Crni Timok od ušća pa uzvodno do železničkog mosta na pruzi Zaječar - Negotin, železničkom prugom od mosta Zaječar-Negotin do ulice Generala Gambete; ulicom Generala Gambete od železničke pruge Zaječar-Negotin do Trga oslobođenja; ulicom Trga oslobođenja do ulice Nikole Pašića; ulicom Nikole Pašića do ulice Karadžićeve; Karadžićevom ulicom do železničke pruge Zaječar-Niš; prugom Zaječar-Niš do ulice Kraljevića Marka; ulicom Kraljevića Marka do reke Crni Timok; rekom Crni Timok nizvodno do ulice Avnoja; ulicom Avnoja i nadalje starim nikoličevskim putem do KO Nikoličevo.

5. Mesna zajednica "Kotlujevac" - za deo naseljenog mesta Zaječar, sa sedištem u Zaječaru, ul. Grmečka bb, koja obuhvata područje grada do KO Zvezdan nizvodno rekom Crni Timok do ulice Avnoja; ulicom Avnoja i nadalje starim nikoličevskim putem do KO Nikoličevo; granicom KO Zaječar, Zvezdan od tromeđe teritorije Grada Bor, KO Zaječar i Zvezdan do reke Crni Timok.

6. Mesna zajednica Borovac - za područje naseljenog mesta Borovac, sa sedištem u Borovcu.

7. Mesna zajednica Brusnik - za područje naseljenog mesta Brusnik, sa sedištem u Brusniku.

8. Mesna zajednica Velika Jasikova - za područje naseljenog mesta Velika Jasikova, sa sedištem u Velikoj Jasikovi.

9. Mesna zajednica Veliki Izvor - za područje naseljenog mesta Veliki Izvor, sa sedištem u Velikom Izvoru.

10. Mesna zajednica Veliki Jasenovac - za područje naseljenog mesta Veliki Jasenovac, sa sedištem u Velikom Jasenovcu.

11. Mesna zajednica Vražogrnac - za područje naseljenog mesta Vražogrnac, sa sedištem u Vražogrncu.

12. Mesna zajednica Vratarnica - za područje naseljenog mesta Vratarnica, sa sedištem u Vratarnici.

13. Mesna zajednica Vrbica - za područje naseljenog mesta Vrbica, sa sedištem u Vrbici.

14. Mesna zajednica Gamzigrad - za područje naseljenog mesta Gamzigrad, sa sedištem u Gamzigradu.

15. Mesna zajednica Gamzigradska Banja - za područje naseljenog mesta Gamzigradska Banja, sa sedištem u Gamzigradskoj Banji.

16. Mesna zajednica Glogovica - za područje naseljenog mesta Glogovica, sa sedištem u Glogovici.

17. Mesna zajednica Gornja Bela Reka - za područje naseljenog mesta Gornja Bela Reka, sa sedištem u Gornjoj Beloj Reci.

18. Mesna zajednica Gradskovo - za područje naseljenog mesta Gradskovo, sa sedištem u Gradskovu.

19. Mesna zajednica Grlište - za područje naseljenog mesta Grlište, sa sedištem u Grlištu.

20. Mesna zajednica Grljan - za područje naseljenog mesta Grljan, sa sedištem u Grljanu.

21. Mesna zajednica Dubočane - za područje naseljenog mesta Dubočane, sa sedištem u Dubočanu.

22. Mesna zajednica Zagrađe - za područje naseljenog mesta Zagrađe, sa sedištem u Zagrađu.

23. Mesna zajednica Zvezdan - za područje naseljenog mesta Zvezdan, sa sedištem u Zvezdanu.

24. Mesna zajednica Klenovac - za područje naseljenog mesta Klenovac, sa sedištem u Klenovcu.

25. Mesna zajednica Koprivnica - za područje naseljenih mesta Koprivnica i Jelašnica, sa sedištem u Koprivnici.

26. Mesna zajednica Lasovo - za područje naseljenog mesta Lasovo, sa sedištem u Lasovu.

27. Mesna zajednica Lenovac - za područje naseljenog mesta Lenovac, sa sedištem u Lenovcu.

28. Mesna zajednica Leskovac - za područje naseljenog mesta Leskovac, sa sedištem u Leskovcu.

29. Mesna zajednica Lubnica - za područje naseljenog mesta Lubnica, sa sedištem u Lubnici.

30. Mesna zajednica Mali Izvor - za područje naseljenog mesta Mali Izvor, sa sedištem u Malom Izvoru.

31. Mesna zajednica Mala Jasikova - za područje naseljenog mesta Mala Jasikova, sa sedištem u Maloj Jasikovi.

32. Mesna zajednica Mali Jasenovac - za područje naseljenog mesta Mali Jasenovac, sa sedištem u Malom Jasenovcu.

33. Mesna zajednica Marinovac - za područje naseljenog mesta Marinovac, sa sedištem u Marinovcu.

34. Mesna zajednica Metriš - za područje naseljenog mesta Metriš, sa sedištem u Metrišu.

35. Mesna zajednica Nikoličevo - za područje naseljenog mesta Nikoličevo, sa sedištem u Nikoličevu.

36. Mesna zajednica Planinica - za područje naseljenog mesta Planinica, sa sedištem u Planinici.

37. Mesna zajednica Prlita - za područje naseljenog mesta Prlita, sa sedištem u Prliti.

38. Mesna zajednica Rgotina - za područje naseljenog mesta Rgotina, sa sedištem u Rgotini.

39. Mesna zajednica Salaš - za područje naseljenog mesta Salaš, sa sedištem u Salašu.

40. Mesna zajednica Selačka - za područje naseljenog mesta Selačka, sa sedištem u Selačkoj.

41. Mesna zajednica Tabakovac - za područje naseljenog mesta Tabakovac, sa sedištem u Tabakovcu.

42. Mesna zajednica Trnavac - za područje naseljenog mesta Trnavac, sa sedištem u Trnavcu.

43. Mesna zajednica Čokonjar - za područje naseljenog mesta Čokonjar, sa sedištem u Čokonjaru.

44. Mesna zajednica Halovo - za područje naseljenog mesta Halovo, sa sedištem u Halovu.

45. Mesna zajednica Šljivar - za područje naseljenog mesta Šljivar, sa sedištem u Šljivaru.

46. Mesna zajednica Šipikovo - za područje naseljenog mesta Šipikovo, sa sedištem u Šipikovu.

Predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice

Član 10

Predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice mogu podneti najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, najmanje jedna trećina odbornika i Gradsko veće.

Predlog se podnosi Skupštini grada, na način koji je propisan Poslovnikom Skupštine grada.

Skupština grada, uz prethodno mišljenje građana koje pribavlja Gradska uprava, odlučuje o obrazovanju mesne zajednice, području za koje se obrazuje, promeni područja i ukidanju mesne zajednice i to većinom glasova od ukupnog broja odbornika.

Nova mesna zajednica se obrazuje spajanjem dve ili više postojećih mesnih zajednica ili izdvajanjem dela područja iz jedne ili više postojećih mesnih zajednica u novu mesnu zajednicu.

Mesna zajednica se može ukinuti i njeno područje pripojiti jednoj ili više postojećih mesnih zajednica.

Promenom područja mesne zajednice smatra se i izmena granica područja ukoliko se izvršenom izmenom deo područja jedne mesne zajednice pripaja području druge mesne zajednice.

Savetodavni referendum

Član 11

Skupština grada, ukoliko smatra da je predlog opravdan, raspisuje savetodavni referendum za deo teritorije Grada na koji se predlog iz člana 10. ove odluke odnosi, u roku od 30 dana od dana podnošenja predloga.

Na savetodavnom referendumu građani koji imaju biračko pravo i prebivalište na području za koje je raspisan savetodavni referendum, izjašnjavaju se da li su "za" ili "protiv" predloga koji se predlaže.

U odluci o raspisivanju savetodavnog referenduma, Skupština grada će odrediti i organe za sprovođenje i utvrđivanje rezultata referenduma.

Smatra se da su građani podržali predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice, ako se za predlog izjasnila većina od onih koji su glasali.

Prilikom utvrđivanja predloga odluke kojom se obrazuje, odnosno ukida ili menja područje mesne zajednice, Gradsko veće će voditi računa o rezultatima sprovedenog savetodavnog referenduma.

Mišljenje Saveta mesne zajednice o promeni područja i ukidanju mesne zajednice

Član 12

Ovlašćeni predlagač iz člana 10. ove Odluke je dužan da pre utvrđivanja predloga odluke koja se odnosi na promenu područja i ukidanja mesne zajednice pribavi i mišljenje Saveta mesne zajednice na koji se predlog odnosi.

Savet mesne zajednice će se izjasniti u roku od 10 dana od dana dostavljanja nacrta odluke iz stava 1. ovog člana.

Ako se Savet mesne zajednice ne izjasni u roku iz stava 2. ovog člana, smatra se da je mišljenje pozitivno.

Prava i dužnosti mesne zajednice

Član 13

Radi zadovoljavanja zajedničkih potreba i interesa građana na svom području, mesna zajednica, ima sledeća prava i dužnosti:

- donosi program rada, finansijski plan i završni račun mesne zajednice i programe razvoja;

- stara se o zadovoljavanju potreba građana u oblasti: urbanizma i građenja, poljoprivrede, komunalnih delatnosti, puteva, ulica, trgova, javnog prevoza, kulture, fizičke kulture, obrazovanja, primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, društvene brige o deci i omladini, javnom obaveštavanju, zaštite i unapređivanja životne sredine i drugim oblastima od neposrednog interesa za građane;

- sprovodi humanitarne akcije na svojoj teritoriji;

- stara se o realizaciji uvedenog samodoprinosa i uvođenju novog;

- sarađuje sa ustanovama i preduzećima radi i učestvuje u radnjama koje se preduzimaju u cilju poboljšanja uslova života u mesnoj zajednici;

- sarađuje sa Gradskom upravom i drugim državnim organima;

- zadovoljava potrebe i interese u oblasti civilne zaštite, organizuje, sprovodi zaštitu i obavlja sve neophodne poslove u slučajevima elementarnih i drugih nepogoda na teritoriji mesne zajednice i ublažavanja posledica u saradnji sa nadležnim organima grada, u skladu sa odlukama organa Grada;

- organizuje zborove građana, javne rasprave, ankete i pokreće inicijative za pitanja od neposrednog interesa za građane;

- utvrđuje uslove korišćenja pašnjaka i utrina;

- obavlja poslove koje joj poveri Grad u skladu sa zakonom, odlukama i drugim opštim aktima;

- obavlja i druge poslove utvrđene Statutom mesne zajednice, ovom Odlukom i drugim aktima.

Član 14

Poslove pravne zaštite imovinskih prava i interesa mesne zajednice vrši Pravobranilaštvo Grada.

U vršenju poslova iz stava 1. ovog člana, Pravobranilaštvo Grada ima sva ovlašćenja koja pripadaju zakonskom zastupniku.

II JAVNOST RADA MESNE ZAJEDNICE

Javnost rada

Član 15

Rad organa mesne zajednice je javan.

Javnost rada po pravilu obezbeđuje se:

- preko sredstava javnog informisanja, prezentovanjem odluka i drugih akata javnosti, postavljanjem na oglasnoj tabli mesne zajednice i na drugi pogodan način;

- organizovanjem javnih rasprava u skladu sa zakonom, Statutom grada Zaječara, odlukama organa Grada i ovom Odlukom.

U mesnim zajednicama sa više naseljenih mesta, Savet mesne zajednice je dužan da obezbedi postavljanje oglasne table u svakom od tih mesta.

Obaveštavanje putem internet prezentacije i društvenih mreža

Član 16

U cilju ostvarivanja prava građana na istinito, potpuno i blagovremeno obaveštavanje građana po pitanjima od značaja za građane mesne zajednice, mesna zajednica može da otvori zvaničnu internet prezentaciju na kojoj će objavljivati informacije, odluke, izveštaje i druge akte mesne zajednice, kao i vesti od značaja za građane sa područja mesne zajednice.

Obaveštenja i vesti iz stava 1. ovog člana, mogu se realizovati i putem društvenih mreža.

III SAVET MESNE ZAJEDNICE

Savet mesne zajednice

Član 17

Savet mesne zajednice je osnovni predstavnički organ građana na području mesne zajednice.

Izbori za Savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava, u skladu sa ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice.

Svaki poslovno sposoban građanin sa prebivalištem na području mesne zajednice koji je navršio 18 godina života, ima pravo da bira i da bude biran u Savet mesne zajednice.

Za člana Saveta mesne zajednice, može biti izabran punoletan, poslovno sposoban građanin koji ima prebivalište na teritoriji mesne zajednice u kojoj je predložen za člana Saveta mesne zajednice.

Predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice bira Savet iz reda svojih članova, tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

1. Članovi Saveta mesne zajednice

Broj članova Saveta mesne zajednice

Član 18

Savet mesne zajednice može imati najmanje 3, a najviše 11 članova.

Savet mesne zajednice koja ima do 100 birača čini 3 člana, od 101 do 500 čini 5, od 501 do 1000 čini 7, od 1001 do 3000, čini 9, a preko 3001 čini 11 članova Saveta mesne zajednice.

Broj birača mesne zajednice utvrđuje se na osnovu zvaničnih podataka nadležnog organa Gradske uprave koji vodi birački spisak.

Tačan broj članova Saveta utvrđuje se Statutom mesne zajednice, u skladu sa ovom Odlukom.

Mandat članova Saveta mesne zajednice traje 4 godine.

Teritorijalni princip

Član 19

Članovi Saveta mesne zajednice biraju se po teritorijalnom principu.

Primena teritorijalnog principa

Član 20

U seoskim mesnim zajednicama koje su osnovane za jedno selo i u gradskim mesnim zajednicama izbor članova Saveta mesne zajednice vrši se po pravilu tako što se utvrđuje jedinstvena izborna lista kandidata za celo područje mesne zajednice.

2. Raspisivanje izbora

Predsednik Skupštine grada

Član 21

Izbore za Savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.

Izbor člana Saveta mesne zajednice obavlja se u mesnoj zajednici kao izbornoj jedinici.

Rokovi za raspisivanje izbora

Član 22

Izbori za članove Saveta mesne zajednice moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre kraja mandata članova Saveta mesne zajednice kojima ističe mandat.

Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 30 ni više od 45 dana.

Ako se izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, predsednik Skupštine grada mora pribaviti saglasnost Republičke izborne komisije o angažovanju biračkih odbora i za izbore za Savet mesne zajednice.

Ukoliko predsednik Skupštine grada ne dobije traženu saglasnost najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora, formiraju se birački odbori za članove Saveta mesne zajednice.

Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan, mesto i vreme održavanja izbora za članove Saveta mesne zajednice, kao i dan od kada počinju teći rokovi za vršenje izbornih radnji.

Odluka o raspisivanju izbora se objavljuje u službenom glasilu Grada, na oglasnim mestima u mesnoj zajednici, a može se objaviti i preko sredstava javnog informisanja.

Pravo predlaganja kandidata za člana Saveta mesne zajednice

Član 23

Kandidate za članove Saveta mesne zajednice mogu predlagati registrovane političke stranke, koalicije političkih stranaka, kao i grupe građana.

Koalicije političkih stranaka i grupe građana, uz svoje predloge dostavljaju i overene sporazume u kojima određuju naziv koalicije, odnosno grupe građana.

Grupu građana obrazuje najmanje deset građana sa područja mesne zajednice u kojoj se održavaju izbori.

Član 24

Kandidaturu iz prethodnog člana za svakog kandidata, svojim potpisima moraju da podrže najmanje deset birača, odnosno građana u mesnoj zajednici.

Predlagači iz stava 1. ovog člana mogu da predlože najviše onoliko kandidata koliko se bira u Savet mesne zajednice.

Birači, odnosno građani koji svojim potpisom podržavaju kandidaturu i kandidat za člana Saveta mesne zajednice, moraju imati biračko pravo i prebivalište na području mesne zajednice u kojoj se održavaju izbori.

Birač, odnosno građanin može potpisati predlog samo za jednog kandidata.

IV SPROVOĐENJE IZBORA

Član 25

Izbore za članove Saveta mesne zajednice sprovode: Komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica, birački odbori i Drugostepena komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica.

Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona, Statuta grada, odredaba ove Odluke i Statuta mesne zajednice.

Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.

Svi organi i organizacije Grada, dužni su da pružaju pomoć organima za sprovođenje izbora i da dostavljaju podatke koji su im potrebni za rad.

Komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica

Član 26

Komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Komisija) obavlja poslove koji su određeni ovom Odlukom i Statutom grada.

Sastav Komisije za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica

Član 27

Komisiju čine predsednik i najmanje šest članova koje imenuje Skupština grada, na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada, srazmerno broju članova odborničkih grupa u Skupštini grada.

Nijedna politička stranka ili koalicija ne može imati više od polovine članova Komisije.

Komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.

Predsednik, članovi i sekretar Komisije imaju zamenike.

Članovi Komisije imenuju se na period od 4 godine.

Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Komisije imenuju se lica koja moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje tri godina radnog iskustva u struci.

Komisija sprovodi izbore za članove Saveta mesne zajednice isključivo u stalnom sastavu.

Članovi Komisije i njihovi zamenici mogu biti građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.

Zadaci i ovlašćenja Komisije

Član 28

Komisija prilikom sprovođenja izbora za Savet mesne zajednice:

1) stara se o pravilnosti sprovođenja izbora za članove Saveta mesne zajednice;

2) određuje biračka mesta;

3) određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;

4) daje uputstva biračkim odborima u pogledu sprovođenja postupka izbora za članove saveta mesne zajednice;

5) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;

6) utvrđuje da li su predlozi kandidata propisno sačinjeni i podneti;

7) utvrđuje i oglašava liste kandidata za svaku mesnu zajednicu;

8) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;

9) odlučuje o prigovorima podnetim u postupku izbora za članove Saveta mesne zajednice;

10) utvrđuje i objavljuje konačne rezultate izbora za članove Saveta mesne zajednice.

Birački odbori

Član 29

Birački odbor čine predsednik i dva člana.

Predsednik i članovi biračkog odbora imaju zamenike.

Birački odmor imenuje Komisija najkasnije deset dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Članovi biračkog odbora i njihovi zamenici mogu biti samo poslovno sposobni građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na području mesne zajednice.

Članovima biračkih odbora i njihovim zamenicima prestaje članstvo u biračkom odboru kad prihvate kandidaturu za člana Saveta mesne zajednice, kao i imenovanjem za člana Komisije ili Drugostepene komisije.

Predlaganje članova biračkog odbora

Član 30

Predsednici biračkih odbora, zamenici predsednika, članovi i zamenici članova biračkih odbora imenuju se na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada, po principu srazmernosti.

Nadležnost biračkog odbora

Član 31

Birački odbor neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove u skladu sa Statutom grada i ovom Odlukom.

Birački odbor se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.

Bliža pravila o radu biračkih odbora utvrđuje Komisija.

Ograničenja u imenovanju članova biračkog odbora

Član 32

Isto lice ne može istovremeno da bude član dve biračka odbora.

Članovi biračkog odbora i njihovi zamenici imaju mandat samo za raspisane izbore za člana Saveta mesne zajednice.

Članovi i zamenici članova Komisije, biračkog odbora i Drugostepene komisije, unutar tih organa, ne mogu biti lica koja su međusobno srodnici po pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, u pobočnoj zaključno sa trećim stepenom srodstva, a u tazbinskom srodstvu zaključno sa drugim stepenom srodstva, kao ni bračni drugovi i lica koja su u međusobnom odnosu usvojioca i usvojenika, odnosno staraoca i štićenika.

Ako je birački odbor sastavljen suprotno odredbi stava 3. ovog člana, birački odbor se raspušta, a izbori, odnosno glasanje se ponavlja.

Zamenici članova biračkih odbora imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.

Pravo glasa u biračkom odboru ima samo član, a u njegovom odsustvu, zamenik.

Zamena člana biračkog odbora

Član 33

Zamenu člana biračkog odbora vrši Komisija najkasnije 24 časa pre dana održavanja izbora.

Prilikom imenovanja i zamene članova biračkog odbora, Komisija će po službenoj dužnosti voditi računa o ograničenjima iz člana 32. stav 3. ove Odluke.

Drugostepena komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica

Član 34

Drugostepena komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Drugostepena komisija) je organ za sprovođenje izbora koji u drugom stepenu odlučuje o žalbama povodom prigovora na odluke Komisije.

Drugostepenu komisiju imenuje Skupština grada.

Drugostepenu komisiju čine predsednik i najmanje dva člana.

Drugostepena komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.

Predsednik, članovi Drugostepene komisije i njen sekretar imaju zamenike.

Predsednik, zamenik predsednika, sekretar i zamenik sekretara Drugostepene komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Predsednik, članovi Drugostepene komisije i sekretar, imenuju se na četiri godine i mogu ponovo da budu imenovani.

Drugostepena komisija se imenuje istovremeno kada i Komisija.

Rad Drugostepene komisije

Član 35

Drugostepena komisija odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.

Stručna administrativna i tehnička pomoć

Član 36

Gradska uprava je dužna da pruži neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Komisije, Drugostepene komisije i biračkih odbora.

V PODNOŠENJE PRIJAVE KANDIDATA

Rok za podnošenje prijave kandidata

Član 37

Predlog za člana Saveta mesne zajednice sa izjavom predloženog kandidata da prihvata kandidaturu, dostavlja se Komisiji, na posebnom obrascu, koji obezbeđuje Komisija, najkasnije 15 dana pre održavanja izbora.

Sadržina predloga kandidata

Član 38

Predlog se podnosi na obrascu koji propisuje Komisija u pismenoj formi.

Obrazac predloga kandidata

Član 39

Predlagač podnosi predlog na posebnom obrascu koji sadrži:

1. naziv predlagača;

2. ime i prezime kandidata, JMBG, zanimanje, prebivalište i adresu stanovanja.

Uz predlog kandidat za člana Saveta mesne zajednice, prilaže se:

1. Ovlašćenje lica da podnese predlog kandidata,

2. Izjava kandidata o prihvatanju kandidature,

3. Obrazac za prikupljanje potpisa birača koji podržavaju Predlog kandidata za člana Saveta mesne zajednice sa overenim Izjavama birača,

4. Potvrdu o prebivalištu,

5. Sporazum koalicije političkih stranaka ili grupe građana (kada je predlagač kandidata).

Predlog sadrži napomenu da kandidat za člana Saveta mesne zajednice može da bude samo građanin sa biračkim pravom i prebivalištem na području te mesne zajednice.

Biračko pravo za svakog kandidata utvrđuje Gradska uprava grada Zaječara, po službenoj dužnosti.

Član 40

Komisija utvrđuje da li je predlog blagovremeno podnet i da li je pravilno sačinjen.

Ukoliko utvrdi nedostatke, Komisija poziva predlagača da utvrđene nedostatke otkloni.

Ukoliko se predlagač ne odazove pozivu ili ne otkloni utvrđene nedostatke, Komisija ga obaveštava da predloženog kandidata neće uvrstiti na listu kandidata.

Član 41

Kada Komisija utvrdi da je predlog kandidata podnet blagovremeno, da je pravilno sačinjen, odnosno da su nedostaci otklonjeni, obavestiće o tome predlagača.

Komisija će, najkasnije pet dana po isteku roka za predlaganje kandidata, sastaviti listu kandidata za svaku mesnu zajednicu na koju će uvrstiti sve kandidate za članove Saveta mesne zajednice po redosledu potvrđivanja predloga.

Na listi kandidata, uz lično ime kandidata, obavezno se navodi naziv predlagača.

Lista kandidata se javno oglašava na oglasnim mestima u mesnoj zajednici, u službenom glasilu Grada i u prostoriji koja je određena za glasanje.

Član 42

Kada Komisija utvrdi da predlog kandidata nije podnet blagovremeno, doneće odluku o odbacivanju predloga.

Kada Komisija utvrdi da predlog kandidata sadrži nedostatke koji onemogućuju njegovo proglašenje, doneće, u roku od 24 časa od prijema predloga kandidata, zaključak kojim se podnosiocu predloga nalaže da, najkasnije u roku od 48 časova od časa dostavljanja zaključka, otkloni te nedostatke. U zaključku se podnosiocu prijave ukazuje na način otklanjanja nedostataka.

Kada Komisija utvrdi da predlog kandidata sadrži nedostatke, odnosno ako utvrdi da nedostaci nisu otklonjeni, ili nisu otklonjeni u propisanom roku, doneće u narednih 48 časova odluku o odbijanju proglašenja predloga kandidata.

Član 43

Predlagač može povući predlog najkasnije do dana utvrđivanja liste kandidata za članove Saveta mesne zajednice.

Obustavljanje postupka izbora

Član 44

U slučaju da se za izbore za članove Saveta mesne zajednice predloži manje kandidata od broja članova Saveta mesne zajednice koji se bira ili jednak broj, Komisija donosi odluku o obustavljanju postupka izbora članova za Savet mesne zajednice.

Kada protekne rok za izjavljivanje prigovora na odluku o obustavljanju postupka iz stava 1. ovog člana, Komisija o tome obaveštava predsednika Skupštine grada.

Nakon proteka roka iz stava 2. ovog člana, Komisija donosi odluku da sva lica sa utvrđene liste kandidata za tu mesnu zajednicu, postaju članovi Saveta mesne zajednice.

VI BIRAČKA MESTA

Nadležnost za određivanje biračkih mesta

Član 45

Komisija svojim aktom određuje biračka mesta na kojima će se glasati na izborima najkasnije 20 dana pre dana održavanja izbora i oglašava ga u službenom glasilu Grada i na oglasnoj tabli mesne zajednice.

Komisija određuje biračka mesta u saradnji sa Gradskom upravom.

Ako se izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju se na biračkim mestima koje je odredila Republička izborna komisija, u skladu sa saglasnošću iz člana 22. ove Odluke.

Način određivanja biračkih mesta

Član 46

Biračko mesto određuje se za glasanje najmanje 100, a najviše 2.500 birača.

U izuzetnim slučajevima, može se odrediti biračko mesto i za glasanje manje od 100 birača, ako bi, zbog prostorne udaljenosti ili nepovoljnog geografskog položaja, biračima glasanje na drugom biračkom mestu bilo znatno otežano.

Biračko mesto može da obuhvati područje dela naseljenog mesta, jednog ili više naseljenih mesta.

Za svako biračko mesto određuje se: broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje s kojeg glasaju birači na tom biračkom mestu.

Za biračka mesta se, po pravilu, određuju prostorije u javnoj svojini Grada, a samo izuzetno i prostorije u privatnoj svojini.

Biračko mesto ne može da bude u objektu u vlasništvu kandidata za člana Saveta mesne zajednice ili člana njegove porodice.

O uređivanju biračkih mesta stara se Gradska uprava.

Upis i promene u biračkom spisku

Član 47

Gradska uprava koja je nadležna za ažuriranje dela biračkog spiska, vrši upis birača koji nisu upisani u birački spisak, kao i promenu podataka u biračkom spisku, sve do njegovog zaključenja, odnosno najkasnije 5 dana pre dana održavanja izbora.

Glasanje birača

Član 48

Izbor članova Saveta mesne zajednice vrši se tajnim glasanjem, na glasačkom listiću prema redosledu kandidata utvrđenom na listi kandidata.

Glasački listić priprema i overava svojim pečatom Komisija.

Glasački listić štampa se u onolikom broju koliko ima građana upisanih u birački spisak koji priprema i zaključuje Komisija.

Član 49

Glasanje se vrši zaokruživanjem rednog broja ispred imena kandidata.

Građanin glasa za onoliko kandidata koliko se bira u Savet mesne zajednice.

Član 50

Odmah po zatvaranju biračkog mesta, birački odbor utvrđuje rezultate glasanja.

Birački odbor vodi zapisnik o toku glasanja i utvrđivanju rezultata glasanja na obrascu koji propisuje Komisija.

Član 51

Prilikom utvrđivanja rezultata glasanja, nevažeći su oni listići koji nisu popunjeni, listići na kojima je zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira i listići na kojima se sa sigurnošću ne može utvrditi za koje kandidate je birač glasao.

Član 52

Za članove Saveta mesne zajednice izabrani su kandidati koji su dobili najveći broj glasova.

U slučaju da su dva ili više kandidata u mesnoj zajednici dobili jednak broj glasova, glasanje za te kandidate se ponavlja u roku koji odredi Komisija.

Član 53

Birački odbor, odmah po utvrđivanju rezultata glasanja, javno objavljuje rezultate glasanja na biračkom mestu i dostavlja Zapisnik o radu biračkog odbora na izboru članova Saveta mesne zajednice Komisiji.

Član 54

Ako u mesnoj zajednici ima dva ili više biračkih mesta, rezultate glasanja za članove Saveta mesne zajednice utvrđuje i objavljuje Komisija na osnovu Zapisnika o radu biračkih odbora.

Utvrđivanje i objavljivanje konačnog broja birača

Član 55

Komisija utvrđuje i objavljuje u službenom glasilu Grada konačan broj birača za svaku mesnu zajednicu, kao i broj birača po biračkim mestima u mesnoj zajednici.

VII OBAVEŠTENJE O DANU I VREMENU ODRŽAVANJA IZBORA

Član 56

Obaveštenje biračima o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem i adresom biračkog mesta na kome birač glasa, vrši Gradska uprava.

Obaveštenje iz stava 1. ovog člana vrši se najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.

VIII IZBORNI MATERIJAL

Obezbeđivanje izbornog materijala

Član 57

Izborni materijal za sprovođenje izbora obezbeđuju Komisija i Gradska uprava za svaki birački odbor u skladu sa ovom Odlukom i datim uputstvom ili nekim drugim opštim aktom.

Upotreba jezika i pisama

Član 58

Tekst obrazaca za podnošenje predloga kandidata, tekst izborne liste kandidata, tekst glasačkog listića, tekst obrasca zapisnika o radu biračkog odbora i tekst uverenja o izboru za člana Saveta mesne zajednice i drugi akti, štampaju se na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

IX UTVRĐIVANJE REZULTATA IZBORA

Utvrđivanje rezultata izbora po mesnim zajednicama

Član 59

Po prijemu izbornog materijala sa biračkih mesta, Komisija u roku od 48 časova od zatvaranja biračkih mesta donosi odluku o rezultatima izbora za svaku mesnu zajednicu.

Rezultati izbora se objavljuju u službenom glasilu Grada, na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i na oglasnoj tabli mesne zajednice.

X NADGLEDANJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA IZBORA

Domaći i strani posmatrači

Član 60

Zainteresovana registrovana udruženja čiji se ciljevi ostvaruju u oblasti zaštite ljudskih i manjinskih prava, kao i zainteresovane međunarodne i strane organizacije i udruženja koja žele da prate rad organa za sprovođenje izbora (u daljem tekstu: posmatrači), podnose prijavu Komisiji najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora, na obrascu koji propisuje Komisija.

Za praćenje rada Komisije posmatrači mogu da prijave najviše dva posmatrača.

Za praćenje rada pojedinih biračkih odbora posmatrači mogu da prijave najviše jednog posmatrača.

Ovlašćenje i akreditacije posmatrača

Član 61

Na osnovu konstatacije o ispunjenosti uslova za praćenje rada Komisije, odnosno biračkih odbora iz člana 60. ove Odluke, Komisija podnosiocu prijave izdaje odgovarajuće ovlašćenje za praćenje rada organa za sprovođenje izbora.

Troškove praćenja rada organa za sprovođenje izbora snose podnosioci prijave čiji posmatrači prate izbore.

XI SREDSTVA ZA SPROVOĐENJE IZBORA

Član 62

Sredstva za sprovođenje izbora obezbeđuju se iz budžeta Grada Zaječara i mogu se koristiti se:

- nabavku, štampanje i prevođenje izbornog materijala,

- naknade za rad članova Komisije,

- naknade za rad članova Drugostepene komisije,

- naknade za rad članova biračkih odbora,

- naknade za rad zaposlenima u Gradskoj upravi koji su angažovani na obavljanju poslova sprovođenja izbora za članove Saveta mesne zajednice,

- nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala,

- prevozničke, PTT i druge usluge.

Nalogodavci za raspolaganje sredstvima Komisije su predsednik Komisije, a u njegovom odsustvu zamenik predsednika Komisije.

Nalogodavci za raspolaganje sredstvima Drugostepene komisije su predsednik Drugostepene komisije, a u njegovom odsustvu zamenik predsednika Drugostepene komisije.

XII PONAVLJANJE GLASANJA I ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA

Slučajevi i rokovi ponavljanja glasanja za člana Saveta mesne zajednice

Član 63

Ukoliko dva ili više kandidata dobiju isti broj glasova, a prema broju dobijenih glasova treba da budu izabrani kao poslednji član Saveta mesne zajednice, ponavlja se glasanje samo o tim kandidatima.

Kad se utvrdi da je broj glasačkih listića u glasačkoj kutiji veći od broja birača koji su glasali, ili u glasačkoj kutiji nije nađen kontrolni listić, birački odbor se raspušta i imenuje nov, a glasanje na tom biračkom mestu ponavlja se.

Ako se glasanje poništi na jednom biračkom mestu, glasanje se ponavlja samo na tom biračkom mestu.

U slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana, glasanje se ponavlja najkasnije u roku od petnaest dana od dana održavanja izbora, na način i po postupku utvrđenim za sprovođenje izbora.

U slučaju ponavljanja glasanja, konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

Pravo na zaštitu izbornog prava

Član 64

Svaki birač i kandidat za člana Saveta mesne zajednice ima pravo na zaštitu izbornog prava, po postupku utvrđenom ovom odlukom.

Prigovor Komisiji

Član 65

Predlagač, birač i kandidat za člana Saveta mesne zajednice koji ima prebivalište na teritoriji mesne zajednice na kojoj se održavaju izbori za članove Saveta mesne zajednice, ima pravo da podnesu prigovor Komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja, sprovođenja izbora, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.

Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od časa kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.

Rok za odlučivanje po prigovoru

Član 66

Komisija će doneti odluku u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti je podnosiocu prigovora.

Ako Komisija usvoji podneti prigovor, poništiće odluku ili radnju.

Prigovor protiv odluke Komisije

Član 67

Protiv odluke Komisije donete po prigovoru, može se izjaviti žalba Drugostepenoj komisiji u roku od 24 časa od dostavljanja odluke Komisije, a preko Komisije.

Komisija je dužna da Drugostepenoj komisiji najkasnije u roku od 12 časova od prijema žalbe, dostavi žalbu sa svim spisima za odlučivanje, a po potrebi i izjašnjenje.

Drugostepena komisija je dužna da donese odluku po žalbi najkasnije u roku od 48 časova od časa prijema žalbe sa svim neophodnim spisima za odlučivanje.

Odluka Drugostepene komisije

Član 68

Ako Drugostepena komisija usvoji žalbu, poništiće odluku ili radnju u postupku predlaganja kandidata, odnosno u postupku izbora za člana Saveta mesne zajednice ili će poništiti izbor člana Saveta mesne zajednice.

Kada nađe da osporenu odluku treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, Drugostepena komisija može svojom odlukom meritorno rešiti izborni spor. Odluka Drugostepene komisije u svemu zamenjuje poništeni akt.

Odluka Drugostepene komisije je konačna.

Ako je po žalbi poništena radnja u postupku izbora ili izbor člana Saveta mesne zajednice od strane Drugostepene komisije, Komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi najkasnije u roku od 15 dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim ovom odlukom za sprovođenje izbora.

Ponovne izbore raspisuje Komisija.

Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.

U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

Rok se računa od dana donošenja odluke o poništavanju izbora.

XIII KONSTITUISANJE SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Konstituisanje Saveta mesne zajednice

Član 69

Savet mesne zajednice konstituiše se nakon utvrđivanja konačnih rezultata izbora.

Sazivanje konstitutivne sednice Saveta mesne zajednice

Član 70

Prvu konstitutivnu sednicu Saveta mesne zajednice saziva predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, a ako on to ne učini, sednicu saziva najstariji novoizabrani član Saveta.

Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji član Saveta mesne zajednice.

Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.

Predsednik i zamenik predsednika Saveta mesne zajednice

Član 71

Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika koje biraju članovi Saveta između sebe.

Primopredaja dužnosti

Član 72

Predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pismenoj formi izvrši primopredaju popisa imovine sa svim pravima i obavezama mesne zajednice na dan primopredaje.

XIV NADLEŽNOST SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Član 73

Savet mesne zajednice:

1. donosi Statut mesne zajednice;

2. donosi finansijski plan mesne zajednice i programe razvoja mesne zajednice;

3. bira i razrešava predsednika Saveta mesne zajednice;

4. predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice;

5. donosi Poslovnik o radu Saveta mesne zajednice i druge akte iz nadležnosti mesne zajednice;

6. pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa Grada;

7. vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene Statutom grada Zaječara, ovom Odlukom ili drugim gradskim propisima.

Savet mesne zajednice je dužan da imovinom mesne zajednice, kao i nepokretnostima u javnoj svojini Grada na kojima ima pravo korišćenja, upravlja, koristi i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukama Skupštine grada i Statutom mesne zajednice.

Poveravanje pojedinih izvornih poslova mesnim zajednicama

Član 74

Odlukom Skupštine grada, u skladu sa zakonom, može se pojedinim ili svim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti Grada, uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava.

Pri poveravanju poslova polazi se od činjenice da li su ti poslovi od neposrednog i svakodnevnog značaja za život stanovnika mesne zajednice.

Angažovanje članova Saveta mesne zajednice

Član 75

Angažovanje predsednika, zamenika predsednika i članova Saveta mesne zajednice na poslovima iz člana 73. ove Odluke ne podrazumeva stvaranje dodatnih finansijskih obaveza mesnoj zajednici.

Zaposleni u mesnoj zajednici

Član 76

Za obavljanje poslova navedenih u članu 73. ove Odluke, mesna zajednica može da zaposli lice koje zasniva radni odnos u mesnoj zajednici, u skladu sa zakonom, odlukama Grada i finansijskom planu mesne zajednice, a po dobijanju prethodne saglasnosti od strane organa koji vrši kontrolu nad zakonitošću rada mesnih zajednica.

U finansijskom planu mesne zajednice se posebno navodi razlog za zapošljavanje, da li je potrebno zapošljavanje lica na neodređeno ili određeno vreme ili putem drugog oblika radnog angažovanja, kao i ukupno potreban iznos sredstava za zaradu.

Odluku o prijemu zaposlenog donosi Savet mesne zajednice.

Zaposleni u mesnoj zajednici ne mogu biti istovremeno i članovi organa mesne zajednice.

Raspuštanje Saveta mesne zajednice

Član 77

Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:

- savet ne zaseda duže od tri meseca;

- ne izabere predsednika Saveta mesne zajednice u roku od mesec dana od dana održavanja izbora za članove Saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke;

- ne donese finansijski plan u roku određenom odlukom Skupštine grada.

Odluku o raspuštanju Saveta mesne zajednice donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća, koje vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice.

Predsednik Skupštine grada raspisuje izbore za Savet mesne zajednice, u roku od 15 dana od stupanja na snagu odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice, s tim da od datuma raspisivanja izbora do datuma održavanja izbora ne može proteći više od 45 dana.

Poverenik grada

Član 78

Do konstituisanja Saveta mesne zajednice, tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavljaće poverenik Grada koga imenuje Skupština grada istovremeno sa donošenjem odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice.

Obavljanje administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova

Član 79

Gradska uprava pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova, u skladu sa svojim tehničkim i organizacionim mogućnostima.

Organizovanje rada Gradske uprave u mesnoj zajednici

Član 80

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad Gradske uprave u mesnim zajednicama.

Poslove iz stava 2. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje Gradonačelnik na predlog načelnika Gradske uprave.

XV PRESTANAK MANDATA ČLANOVA SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice

Član 81

Članu Saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:

1. donošenjem odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice;

2. ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;

3. ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;

4. ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice;

5. ako nastupi smrt člana Saveta mesne zajednice;

6. podnošenjem ostavke.

Član Saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici Saveta ili u formi overene pisane izjave između dve sednice Saveta mesne zajednice.

Član 82

U slučajevima iz člana 81. stav 1. tačka 2) do 6), Savet mesne zajednice, bez odlaganja, na samoj sednici, ukoliko je podneta usmena ostavka, ili u ostalim slučajevima, na prvoj narednoj sednici, utvrđuje da je članu Saveta prestao mandat i da novi član Saveta postaje građanin koji je sledeći po broju glasova u Izveštaju o utvrđivanju rezultata izbora i o tome obaveštava predsednika Skupštine grada.

Ukoliko nekom od članova Saveta mesne zajednice prestane mandat nastupanjem slučaja iz člana 81. stav 1. tačka 2) do 6) ove Odluke, a u Izveštaju o utvrđivanju rezultata izbora nema građana kojima bi se dodelio mandat, predsednik Skupštine grada može raspisati izbore za nedostajući broj članova Saveta, a obavezno će ih raspisati u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja iz prethodnog stava, ukoliko prestane mandat najmanje polovini članova Saveta.

XVI STALNA I POVREMENA RADNA TELA

Član 83

Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.

Angažovanje članova stalnih ili povremenih radnih tela ne podrazumeva stvaranje dodatnih finansijskih obaveza mesnoj zajednici.

XVII SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE

Finansiranje mesne zajednice

Član 84

Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:

- sredstava utvrđenih Odlukom o budžetu Grada Zaječara, posebno za svaku mesnu zajednicu;

- sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom;

- donacija, poklona i drugih zakonom propisanih načina;

- prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću;

- drugih sredstava za rad mesne zajednice propisanih zakonom.

Finansijski plan i završni račun

Član 85

Mesna zajednica donosi finansijski plan u skladu sa Odlukom o budžetu Grada Zaječara.

U finansijskom planu mesne zajednice iskazuju se prihodi i rashodi mesne zajednice.

Finansijski plan se donosi za jednu kalendarsku godinu u roku od 30 dana od dana usvajanja Odluke o budžetu Grada Zaječara.

Na finansijski plan mesne zajednice saglasnost daje Gradsko veće, u skladu sa Odlukom o budžetu Grada Zaječara.

Savet mesne zajednice usvaja završni račun po isteku kalendarske godine.

Finansijski plan i završni račun mesne zajednice objavljuje se na oglasnoj tabli mesne zajednice.

Naredbodavac za isplatu sredstava mesne zajednice je predsednik Saveta mesne zajednice, a u njegovom odsustvu zamenik predsednika Saveta mesne zajednice.

Izveštaj o radu mesne zajednice

Član 86

Savet mesne zajednice je dužan da najkasnije do 30. marta tekuće godine, dostavi Gradskom veću i Skupštini grada izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prošlu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je Grad preneo.

Kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice vrše Gradska uprava, kao i budžetski inspektor Grada Zaječara.

Zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva

Član 87

Na zahtev Gradskog veća ili drugog nadležnog organa grada, Savet mesne zajednice je dužan da u postupku pripreme budžeta, dostavi zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva za narednu godinu u rokovima koje odredi Gradska uprava, u postupku pripreme Odluke o budžetu za narednu godinu.

XVIII SARADNJA SA DRUGIM MESNIM ZAJEDNICAMA I ORGANIZACIJAMA

Saradnja sa drugim mesnim zajednicama

Član 88

Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji iste ili druge opštine ili grada.

Odluku o saradnji iz stava 1. ovog člana donosi Savet mesne zajednice i dostavlja je Gradskom veću.

Saradnja sa Gradom i njegovim institucijama

Član 89

Mesne zajednice ostvaruju neposrednu saradnju sa Gradom i njegovim organima, javnim i drugim preduzećima, organizacijama i ustanovama.

Saradnja sa udruženjima

Član 90

Savet mesne zajednice može sarađivati sa udruženjima, humanitarnim i drugim organizacijama, u interesu mesne zajednice i njenih građana.

XIX NADZOR NAD RADOM I AKTIMA MESNE ZAJEDNICE

Postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice

Član 91

Gradsko veće pokrenuće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice pred Ustavnim sudom, ako smatra da taj akt nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom.

Gradsko veće je dužno da obustavi od izvršenja opšti akt mesne zajednice za koji smatra da nije saglasan Ustavu ili zakonu, rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u službenom glasilu Grada.

Rešenje o obustavi od izvršenja prestaje da važi ako Gradsko veće u roku od pet dana od objavljivanja rešenja ne pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta.

Ukazivanje Savetu mesne zajednice na preduzimanje odgovarajućih mera

Član 92

Kada Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u saglasnosti sa statutom Grada, ovom Odlukom ili drugim gradskim propisom, ukazaće na to Savetu mesne zajednice radi preduzimanja odgovarajućih mera.

Ako Savet mesne zajednice ne postupi po predlozima organa iz stava 1. ovog člana, Gradsko veće će poništiti opšti akt mesne zajednice rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u službenom glasilu Grada.

Gradsko veće, predlaže Gradonačelniku obustavljanje finansiranja aktivnosti mesne zajednice u kojima se finansijska sredstva ne koriste u skladu sa finansijskim planom mesne zajednice, odlukom o budžetu ili zakonom.

XX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Pravni kontinuitet mesnih zajednica

Član 93

Mesne zajednice osnovane u skladu sa Odlukom o mesnim zajednicama ("Službeni list opština", br. 11/2006 i "Službeni list grada Zaječara", br. 3/2008 i 36/2017) nastavljaju sa radom i dužne su da u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usklade svoje Statute sa Statutom grada i ovom Odlukom.

Sprovođenje novih izbora za Savete mesnih zajednica

Član 94

Izbori za Savet mesne zajednice, u skladu sa ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice, sprovešće se od narednih redovnih izbora za članove Saveta mesnih zajednica.

Do sprovođenja izbora iz stava 1. ovog člana, Savet mesne zajednice nastavlja sa radom do isteka mandata.

Prestanak važenja Odluke o mesnim zajednicama

Član 95

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama ("Službeni list opština", br. 11/2006 i "Službeni list grada Zaječara", br. 3/2008 i 36/2017).

Stupanje na snagu

Član 96

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".