KODEKS
O JAVNOSTI RADA I ODNOSIMA S MEDIJIMA

("Sl. list grada Pančeva", br. 30/2019)

Ciljevi i značaj Kodeksa

U demokratskoj klimi društvenih odnosa svaki građanin ima pravo na istinitu, objektivnu i blagovremenu informaciju u pogledu rada državnih organa, a to pravo je zagarantovano i zaštićeno ustavnim i zakonskim aktima i međunarodno pravnim instrumentima.

Dostignuti stepen razvoja demokratije u našem društvu stavio je na dnevni red pitanje funkcionisanja javnog informisanja u odnosu na rad državnih organa i organa lokalne samouprave. Jasno je da promene u društvu u pogledu proširenja i zaštite građanskih prava već same po sebi diktiraju i promene u oblasti odnosa lokalne samouprave prema javnom informisanju i javnosti uopšte i iziskuju nove, proaktivne odnose s medijima.

Komunikacija između organa grada Pančeva i šire javnosti od vitalnog je značaja za kvalitetno pružanje usluga i ostvarivanje prava građana i demokratije na lokalnom nivou.

Prepoznajući značaj medija u efikasnom komuniciranju sa građanima i javnom informisanju, Grad Pančevo donosi Kodeks u ovoj oblasti sa ciljem da pruži osnovu za razvoj i unapređenje javnosti rada lokalne samouprave i odnosa sa lokalnim i nacionalnim medijima i unapredi sistem interne komunikacije u organima Grada u oblasti odnosa s medijima.

Odredbe Kodeksa obavezujuće su za sve organe Grada Pančeva i za sva izabrana, imenovana, postavljena lica, odnosno za sve zaposlene u organima Grada.

Odredbe Kodeksa

1.

Grad Pančevo se obavezuje da će obezbediti protok informacija ka medijima kako bi se osigurala i podigla svest o dostupnosti usluga organa Grada i funkcija koje obavlja i obezbedila javnost informacija o pitanjima od šireg društvenog značaja.

2.

Javnost i transparentnost rada organa Grada biće obezbeđena kroz saopštenja za javnost, održavanje konferencija za medije, davanje intervjua, objavljivanje informacija putem interneta i na drugi pogodan način

3.

Javni interes će biti na prvom mestu jer je zadatak lokalne samouprave da služi građanima.

4.

Organi grada Pančeva će nastojati da građane više uključe u rad i približe im lokalnu samoupravu.

5.

U svim odnosima s javnošću i medijima biće razdvojene gradske i političke funkcije.

6.

U svim raspravama sa javnošću i medijima prezentovaće se činjenice i istinite informacije.

7.

U svim kontaktima, prema predstavnicima medija predstavnici Grada Pančeva odnosiće se sa dužnim poštovanjem ličnosti novinara i uvažavanjem novinarske profesije.

8.

Predstavnici Grada Pančeva - osobe koje istupaju u javnosti u ime grada Pančeva su: gradonačelnik, zamenik gradonačelnika, pomoćnici gradonačelnika, predsednik Skupštine grada, zamenik predsednika Skupštine, sekretar Skupštine, članovi Gradskog veća, načelnik Gradske uprave, koji može ovlastiti drugo zaposleno lice da o radu Gradske uprave daje informacije medijima, kao i zaposleni na poslovima za odnose sa javnošću u Gradskoj upravi grada Pančeva.

9.

Pozivanje medija u vezi sa poslovima i radom organa Grada sprovodi zaposleni na poslovima za odnose s javnošću.

10.

Sva saopštenja za javnost biće izdata od strane zaposlenih na poslovima za odnose sa javnošću.

11.

Dolazeći pozivi medija biće inicijalno primljeni od strane zaposlenih na poslovima odnosa sa javnošću koja će ih proslediti nadležnim organima ili pružiti odgovor ukoliko je to adekvatno.

12.

Ukoliko dolazeći poziv od strane medija nije upućen zaposlenima na poslovima odnosa sa javnošću, predstavnik Grada Pančeva kome je poziv upućen dužan je da iste o tome obavesti, radi evidentiranja poziva i zahteva medija i, ukoliko je potrebno, pripreme za javno istupanje. I u ovoj situaciji prioritet je brzina reagovanja, te će u hitnim slučajevima, a naročito kada su u pitanju informacije iz oblasti zaštite životne sredine nadležni organi pružiti neophodnu informaciju i zatim obavestiti zaposlene na poslovima odnosa sa javnošću o tome.

13.

Predstavnici Grada Pančeva su dužni da zahteve za pozivanje medija dostave zaposlenima na poslovima odnosa sa javnošću nedelju dana pre planiranog događaja za medije, a najkasnije dva dana ranije pre planiranog događaja, osim u vanrednim situacijama.

14.

Za vanredne slučajeve i krizne situacije koje zahtevaju brzo uspostavljanje komunikacije i efikasnih odnosa s medijima u kriznim situacijama biće formirani posebni timovi (krizni štabovi) i određene osobe za istupanje u javnosti za svaku situaciju.

15.

U odnosima s medijima Grad Pančevo će poštovati vremenske rokove i blagovremeno reagovati na zahteve medija imajući u vidu programske potrebe medija i uputiti povratnu informaciju u najkraćem mogućem roku.

16.

Kako bi se poboljšao kvalitet u odnosima s medijima, predstavnicima Grada Pančeva biće pružena neophodna podrška i trening za nastupe u medijima.

17.

Kako bi se poboljšao kvalitet i kvantitet eksterne komunikacije Grad Pančevo će u saradnji sa medijima razvijati zajedničke inicijative i programe radi približavanja lokalne samouprave građanima Pančeva.

18.

Danom stupanja na snagu ovog Kodeksa prestaje da važi Kodeks o javnosti rada i odnosima s medijima ("Sl. list Grada Pančeva", br. 23/2009).

Završna odredba

Kodeks stupa na snagu danom potpisivanja i biće objavljen u Službenom listu grada Pančeva.