UREDBA

O NAČELIMA I KRITERIJUMIMA ZA UNUTRAŠNJE UREĐENJE I SISTEMATIZACIJU RADNIH MESTA U MINISTARSTVU ODBRANE

("Sl. glasnik RS", br. 72/2019)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Sadržina uredbe

Član 1

Ovom uredbom propisuju se načela i kriterijumi za unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta u Ministarstvu odbrane, kao i način pripreme i donošenja Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu odbrane (u daljem tekstu: Pravilnik).

Načela za unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta

Član 2

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta moraju:

1) da se zasnivaju na delokrugu Ministarstva odbrane i radnim procesima u njemu;

2) da budu prilagođeni celini poslova Ministarstva odbrane;

3) da obezbede delotvoran i skladan rad Ministarstva odbrane i delotvoran nadzor nad radom unutar Ministarstva odbrane;

4) da obezbede realizaciju funkcija u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije;

5) da obezbede organizovanje organizacionih celina Ministarstva odbrane u funkciji podrške operativnim sposobnostima Vojske Srbije;

6) da obezbede brzo i delotvorno ostvarivanje prava i pravnih interesa stranaka;

7) da omoguće grupisanje istovrsnih ili srodnih i međusobno povezanih poslova u odgovarajuće unutrašnje jedinice u Ministarstvu odbrane;

8) da obezbede mogućnost upućivanja profesionalnih pripadnika Vojske Srbije na službu u Ministarstvo odbrane, druge državne organe i pravna lica i međunarodne organizacije, na radna mesta na kojima se izvršavaju poslovi za koje su neophodna znanja i sposobnosti koje oni poseduju;

9) da obezbede izvršavanje poslova koji nisu iz delokruga Ministarstva odbrane, a čijom se realizacijom stvaraju uslovi za obavljanje poslova iz delokruga Ministarstva odbrane;

10) da obezbede efikasan prelazak sa mirnodopske na ratnu organizaciju;

11) da obezbede javnost rada Ministarstva odbrane.

Dokumenti za unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta i njihovo donošenje

Član 3

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Ministarstvu odbrane određuju se Pravilnikom i formacijama. Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Generalštabu Vojske Srbije utvrđuju se formacijom.

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta unutrašnjih jedinica Ministarstva odbrane, organa u sastavu i vojnih jedinica i vojnih ustanova Ministarstva odbrane utvrđuju se formacijama, kada je predviđeno da sve poslove u njima obavljaju profesionalni pripadnici Vojske Srbije.

Pravilnik donosi ministar odbrane uz saglasnost Vlade.

Formaciju Generalštaba Vojske Srbije i organizacionih celina iz stava 2. ovog člana, donosi ministar odbrane, na način i u skladu sa propisima kojima se uređuje unutrašnje uređenje i sistematizacija formacijskih mesta u Vojsci Srbije.

Sadržina Pravilnika

Član 4

Pravilnik se sastoji iz dela kojim se određuje unutrašnje uređenje Ministarstva odbrane i dela kojim se sistematizuju radna mesta.

Deo Pravilnika o unutrašnjem uređenju Ministarstva odbrane sadrži:

1) unutrašnje jedinice u Ministarstvu odbrane, njihov delokrug i međusobni odnos, kao i organe u sastavu i vojne jedinice i vojne ustanove Ministarstva odbrane koje su organizaciono i funkcionalno vezane za njih (u daljem tekstu: vojne jedinice i vojne ustanove Ministarstva odbrane) i njihov delokrug;

2) rukovođenje unutrašnjim jedinicama Ministarstva odbrane, organima u sastavu i vojnim jedinicama i vojnim ustanovama Ministarstva odbrane;

3) ovlašćenja i odgovornosti rukovodilaca unutrašnjih jedinica Ministarstva odbrane, organa u sastavu i vojnih jedinica i vojnih ustanova Ministarstva odbrane;

4) način saradnje Ministarstva odbrane sa drugim ministarstvima i organizacijama.

Deo Pravilnika o sistematizaciji radnih mesta sadrži:

1) pregled broja radnih mesta državnih sekretara, državnih službenika po grupama položaja i zvanjima i nameštenika po vrstama, kao i broj državnih sekretara, državnih službenika i nameštenika na tim radnim mestima;

2) pregled broja radnih mesta profesionalnih pripadnika Vojske Srbije sistematizovanih u Ministarstvu odbrane;

3) pregled formacija sa brojem sistematizovanih radnih i formacijskih mesta profesionalnih pripadnika Vojske Srbije raspoređenih u Ministarstvo odbrane i vojne jedinice i vojne ustanove Ministarstva odbrane;

4) sistematizaciju radnih mesta sa nazivima radnih mesta, potrebnim brojem izvršilaca, opisima poslova na radnim mestima i zvanja (za državne službenike), odnosno vrste (za nameštenike) u koje su radna mesta razvrstana;

5) uslove za obavljanje poslova na svakom radnom mestu državnih službenika i nameštenika koji se odnose na vrstu i stepen stručne spreme, odnosno obrazovanje, državni stručni ispit ili poseban stručni ispit i potrebno radno iskustvo u struci, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Potrebne kompetencije za rad na radnom mestu iz stava 3. tačka 5) ovog člana utvrđuju se u obrascu kompetencija koji je sastavni deo pravilnika.

Utvrđivanje broja radnih i formacijskih mesta

Član 5

Pravilnik mora biti usklađen sa aktima kojima se utvrđuje broj zaposlenih.

Formacije vojnih jedinica i vojnih ustanova Ministarstva odbrane

Član 6

Unutrašnje uređenje vojnih jedinica i vojnih ustanova Ministarstva odbrane i sistematizacija formacijskih mesta u njima utvrđuju se formacijama.

Formacije se izrađuju za vojne jedinice i vojne ustanove Ministarstva odbrane čije unutrašnje uređenje obezbeđuje samostalno izvršavanje osnovnih namenskih zadataka.

Formacije vojnih jedinica i vojnih ustanova Ministarstva odbrane donosi ministar odbrane na predlog rukovodioca unutrašnje jedinice Ministarstva odbrane ili direktora organa u sastavu, na način i u skladu sa propisima kojima se uređuje unutrašnje uređenje i sistematizacija formacijskih mesta u Vojsci Srbije.

Formacije radnih mesta profesionalnih pripadnika Vojske Srbije raspoređenih van Ministarstva odbrane i Vojske Srbije

Član 7

Sistematizacija radnih mesta profesionalnih pripadnika Vojske Srbije, koji se, u skladu sa zakonom, raspoređuju van Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, utvrđuje se formacijom.

Formaciju radnih mesta, iz stava 1. ovog člana, donosi ministar odbrane na predlog rukovodioca unutrašnje jedinice Ministarstva odbrane, direktora organa u sastavu ili rukovodioca drugog državnog organa ili pravnog lica u čiji sastav se raspoređuju profesionalni pripadnici Vojske Srbije, na način i u skladu sa propisima kojima se uređuje unutrašnje uređenje i sistematizacija formacijskih mesta u Vojsci Srbije.

Odluka o utvrđivanju funkcija i njihovih nosilaca

Član 8

Funkcije u Ministarstvu odbrane su grupe poslova određene u okviru zakonom utvrđenih nadležnosti, a uspostavljaju se radi lakše koordinacije i upravljanja izvršenjem poslova i određuju se odlukom ministra odbrane.

Odlukom iz stava 1, za svaku funkciju, ministar odbrane određuje i nosioca funkcije.

Nosilac funkcije je unutrašnja jedinica Ministarstva odbrane, odnosno organ u sastavu Ministarstva odbrane u čijem delokrugu je upravljanje poslovima iz dodeljene funkcije.

Ovlašćenja i odgovornosti rukovodioca

Član 9

Rukovodilac unutrašnje jedinice Ministarstva odbrane, organa u sastavu, vojne jedinice i vojne ustanove Ministarstva odbrane, planira, usmerava i nadzire rad zaposlenih i vrši najsloženije poslove iz njenog delokruga.

Rukovodilac iz stava 1. ovog člana, planira, usmerava i nadzire rad vojne jedinice i vojne ustanove koja je organizaciono i funkcionalno vezana za njega, a u Generalštabu Vojske Srbije i komande, jedinice i ustanove koja mu je potčinjena.

Rukovodilac iz st. 1. i 2. ovog člana odgovoran je za zakonit, pravilan i blagovremen rad unutrašnje jedinice i vojne jedinice i vojne ustanove koja je organizaciono i funkcionalno vezana za njega, kao i komande, jedinice i ustanove koja mu je potčinjena.

II UNUTRAŠNJE JEDINICE, ORGANI U SASTAVU, VOJNE JEDINICE I VOJNE USTANOVE MINISTARSTVA ODBRANE I USLOVI ZA NJIHOVO OBRAZOVANJE

Organizacione celine

Član 10

U Ministarstvu odbrane mogu da se obrazuju unutrašnje jedinice, organi u sastavu i vojne jedinice i vojne ustanove Ministarstva odbrane, u skladu sa zakonom.

Vrste unutrašnjih jedinica

Član 11

Unutrašnje jedinice Ministarstva odbrane obrazuju se kao: osnovne, posebne i uže.

Osnovna unutrašnja jedinica je sektor.

Posebne unutrašnje jedinice jesu Generalštab Vojske Srbije, Sekretarijat Ministarstva odbrane, Kabinet ministra odbrane i Vojno pravobranilaštvo.

Uže unutrašnje jedinice u sastavu osnovnih i posebnih jesu Kabinet načelnika Generalštaba Vojske Srbije, uprava, teritorijalni organ Ministarstva odbrane, odeljenje, odsek i grupa.

Uže unutrašnje jedinice van sastava osnovnih i posebnih jesu Generalni inspektor službi i Odsek za internu reviziju.

Sektor

Član 12

Sektor se obrazuje da bi vršio poslove koji predstavljaju zaokruženu oblast rada u Ministarstvu odbrane i da bi vršio poslove kojima se obezbeđuje usklađen rad unutrašnjih jedinica obrazovanih u njegovom sastavu.

Sektor može da se obrazuje i u organu u sastavu ako to nalažu priroda i obim njegovih poslova.

Sektorom rukovodi pomoćnik ministra odbrane, a sektorom u organu u sastavu rukovodi pomoćnik direktora organa u sastavu.

Pomoćnik direktora organa u sastavu, može da rukovodi poslovima u više međusobno povezanih oblasti rada organa u sastavu.

Sekretarijat Ministarstva odbrane

Član 13

Sekretarijat Ministarstva odbrane obrazuje se da bi vršio poslove koji se odnose na planiranje rada Ministarstva odbrane, obezbeđivanje usklađenosti i zakonitosti opštih i pojedinačnih akata koje donosi ministar odbrane, efikasnost i usklađenost rada unutrašnjih jedinica Ministarstva odbrane, objedinjavanje i koordinaciju poslova i saradnju sa drugim organima, kao i obavljanje stručnih i drugih poslova za potrebe ministra odbrane i državnih sekretara.

Sekretarijatom rukovodi sekretar Ministarstva odbrane.

Kabinet ministra odbrane

Član 14

Kabinet ministra odbrane obrazuje se da bi vršio operativne, administrativno-tehničke i protokolarne poslove, kao i poslove odnosa sa javnošću, opšte bezbednosti i logističke podrške, koji su značajni za rad ministra odbrane i državnih sekretara.

Kabinetom ministra odbrane rukovodi šef kabineta koji za svoj rad i rad kabineta odgovara ministru odbrane.

Vojno pravobranilaštvo

Član 15

Vojno pravobranilaštvo obrazuje se radi preduzimanja pravnih radnji i pravnih sredstava radi ostvarivanja i zaštite imovinskih prava i interesa Republike Srbije, u pogledu sredstava koja koriste Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije, u skladu sa propisima kojima se uređuju poslovi odbrane.

Vojnim pravobranilaštvom rukovodi vojni pravobranilac.

Generalštab Vojske Srbije

Član 16

Generalštab Vojske Srbije obrazuje se u Ministarstvu odbrane kao najviši stručni i štabni organ za pripremu i upotrebu Vojske Srbije u miru, vanrednom i ratnom stanju.

Generalštabom Vojske Srbije komanduje i rukovodi načelnik.

Pomoćnik načelnika Generalštaba, može da rukovodi poslovima u više međusobno povezanih oblasti rada Generalštaba.

Struktura unutrašnjih jedinica

Član 17

U sektoru mogu da se obrazuju uprave, odeljenja, odseci i grupe, a u sektoru organa u sastavu mogu da se obrazuju odeljenja, odseci i grupe. Ako se u organu u sastavu ne obrazuje sektor, mogu da se obrazuju glavna odeljenja, odeljenja, odseci i grupe.

Uprave, odeljenja, odseci i grupe mogu da se obrazuju i u Sekretarijatu Ministarstva odbrane i Generalštabu Vojske Srbije ili izvan sektora i Sekretarijata Ministarstva odbrane.

Uprava, odeljenje, odsek i grupa obrazuju se izvan sektora ili Sekretarijata Ministarstva odbrane da bi vršili poslove iz pojedinih oblasti rada koje nisu u delokrugu sektora, ako to nalažu posebni propisi.

U Kabinetu načelnika Generalštaba Vojske Srbije mogu da se obrazuju odseci i grupe.

U Vojnom pravobranilaštvu mogu da se obrazuju odeljenja.

Ako priroda i obim poslova nalažu, u upravi može da se obrazuje više odeljenja, odseka i grupa, u odeljenju može da se obrazuje više odseka i grupa, a u odseku - više grupa.

Radno mesto je najmanja tehnološki i organizaciono zaokružena celina u okviru koje se odvija tačno određen deo procesa rada i može biti sistematizovano u organizacionim celinama iz člana 10. ove uredbe.

Namena i uslovi za obrazovanje užih unutrašnjih jedinica

Član 18

Kabinet načelnika Generalštaba Vojske Srbije obrazuje se da bi vršio protokolarne poslove, poslove odnosa sa javnošću i administrativno-tehničke poslove koji su značajni za rad načelnika Generalštaba Vojske Srbije i njegovog zamenika.

Uprava se obrazuje da bi vršila poslove državne uprave i radi obezbeđenja usklađenog rada odeljenja, odseka i grupa koji su obrazovani u njenom sastavu.

Odeljenje se obrazuje da bi vršilo međusobno povezane poslove na kojima radi najmanje osam izvršilaca. U organima u sastavu može da se obrazuje glavno odeljenje, u okviru koga mogu da se obrazuju odeljenja, odseci i grupe.

Odsek se obrazuje da bi vršio međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i najmanje pet izvršilaca.

Grupa se obrazuje da bi vršila međusobno povezane poslove na kojima rade najmanje tri izvršioca.

Generalni inspektor službi obrazuje se da bi vršio poslove vezane za nadzor nad neutralnošću i zakonitošću rada Vojnobezbednosne agencije i Vojnoobaveštajne agencije, u skladu sa zakonom.

Odsek za internu reviziju obrazuje se da bi vršio poslove interne revizije programa, aktivnosti i procesa u nadležnosti Ministarstva odbrane.

Rukovodilac uže unutrašnje jedinice

Član 19

Upravom, teritorijalnim organom i odeljenjem rukovodi načelnik, odsekom rukovodi šef, a grupom - rukovodilac.

Upravom, odeljenjem, odsekom i grupom u Generalštabu Vojske Srbije komanduje i rukovodi načelnik uprave, odeljenja, odseka i grupe.

Kabinetom načelnika Generalštaba Vojske Srbije komanduje i rukovodi načelnik.

Generalnim inspektorom službi rukovodi generalni inspektor.

Odsekom za internu reviziju rukovodi šef.

Član 20

Rukovodioci iz člana 19. ove uredbe za svoj rad i rad uže unutrašnje jedinice, odgovaraju ministru odbrane, odnosno rukovodiocu unutrašnje jedinice u čijem sastavu se nalaze, poštujući princip jednostarešinstva i subordinacije.

Ako je glavno odeljenje, odeljenje, odsek ili grupa u organu u sastavu, načelnik glavnog odeljenja i odeljenja, šef odseka i rukovodilac grupe za svoj rad i rad unutrašnje jedinice odgovaraju direktoru organa u sastavu, odnosno pomoćniku direktora organa u sastavu.

Posebni nazivi za odeljenje, odsek ili grupu

Član 21

Uža unutrašnja jedinica ne mora da se obrazuje pod nazivom odeljenje, odsek ili grupa, već joj se može odrediti drukčiji, poseban naziv koji bolje odražava njen delokrug, a pri tome moraju biti ispunjeni uslovi za obrazovanje odeljenja, odseka ili grupe.

Uža unutrašnja jedinica koja je obrazovana pod posebnim nazivom mora da se upodobi odeljenju, odseku ili grupi.

Unutrašnje uređenje organa u sastavu

Član 22

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u organu u sastavu vrši se po načelima propisanim za unutrašnje jedinice Ministarstva odbrane.

Teritorijalni organi Ministarstva odbrane

Član 23

Teritorijalni organi Ministarstva odbrane obrazuju se da bi vršili poslove iz delokruga Ministarstva odbrane, nezavisno od propisa kojim se uređuju nazivi, područja i sedišta upravnih okruga.

Teritorijalni organi Ministarstva odbrane namenjeni su za obavljanje poslova koji se odnose na civilnu odbranu, planiranje priprema za odbranu i izvršavanje vojne, radne i materijalne obaveze, na teritoriji za koju su obrazovani, kao i drugih poslova u skladu sa zakonom.

Teritorijalni organi Ministarstva odbrane su centri Ministarstva odbrane za lokalnu samoupravu i regionalni centri Ministarstva odbrane. Centri Ministarstva odbrane za lokalnu samoupravu obrazuju se za teritoriju određenog broja opština, odnosno gradova, a regionalni centri Ministarstva odbrane za teritoriju određenog broja centara Ministarstva odbrane za lokalnu samoupravu.

U regionalnim centrima Ministarstva odbrane mogu da se obrazuju odeljenja i grupe, a u centrima Ministarstva odbrane za lokalnu samoupravu mogu da se obrazuju grupe.

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u teritorijalnim organima vrši se po načelima propisanim za unutrašnje jedinice Ministarstva odbrane.

Vojne jedinice i vojne ustanove Ministarstva odbrane

Član 24

Vojne jedinice i vojne ustanove Ministarstva odbrane obrazuju se radi obavljanja poslova koji su u funkciji podrške osnovne delatnosti Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, a čijim izvršavanjem se stvaraju uslovi za rad Ministarstva odbrane i Vojske Srbije.

Vojne jedinice i vojne ustanove su organizaciono i funkcionalno vezane za Ministarstvo odbrane kao njegovi izvršni delovi i u njima se ne obavljaju poslovi državne uprave.

Na unutrašnje uređenje i sistematizaciju formacijskih mesta u vojnim jedinicama i vojnim ustanovama Ministarstva odbrane, kao i način pripreme i donošenja formacija za njih primenjuju se odredbe uredbe kojom su uređena načela i kriterijumi unutrašnjeg uređenja i sistematizacije formacijskih mesta u Vojsci Srbije.

Samostalni izvršilac

Član 25

Samostalni izvršilac je državni službenik, nameštenik ili profesionalni pripadnik Vojske Srbije čije je radno mesto sistematizovano izvan svih unutrašnjih jedinica, jer poslovi koje obavlja, zbog svoje prirode, ne mogu biti svrstani ni u jednu unutrašnju jedinicu.

Samostalni izvršilac radi po uputstvima i pod nadzorom ministra odbrane, državnog sekretara, odnosno rukovodioca neposredno potčinjenog ministru.

III GRUPE KOJE SE OSNIVAJU POSEBNIM AKTIMA

Projektni tim

Član 26

Projektni tim se formira radi realizacije aktivnosti u procesu iniciranja, planiranja, sprovođenja projekta, kontrole sprovođenja i zatvaranja projekta.

Projektni tim osniva odlukom ministar odbrane, odnosno direktor organa u sastavu za projektne aktivnosti iz nadležnosti organa u sastavu, kojom se određuju ciljevi projekta, sastav tima, rukovodilac, potrebni resursi, način rada, definišu rokovi za realizaciju projekta, kao i način na koji će članovi tima biti angažovani na projektu.

Projektni tim čine pripadnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, a po potrebi članovi projektnog tima mogu biti i druga lica uz prethodno pravno utvrđivanje uslova njihovog angažovanja.

Za projekte koji se finansiraju iz vanbudžetskih sredstava određuje se koordinator projekta iz sastava unutrašnje jedinice Ministarstva odbrane namenjene za poslove upravljanja projektima.

Zajedničko telo

Član 27

Zajedničko telo može da bude obrazovano da bi izvršavalo poslove čija priroda zahteva učešće više organa, odnosno organa u sastavu.

Zajedničkim telom rukovodi predstavnik organa ili organa u sastavu u čijem delokrugu je najveći deo poslova zbog kojih je ono osnovano.

Sastav i zadaci zajedničkog tela i druga pitanja u vezi sa njegovim radom određuju se sporazumom.

O spornim pitanjima u vezi sa osnivanjem i radom zajedničkog tela odlučuje Vlada.

Posebna radna grupa

Član 28

Ministar odbrane, načelnik Generalštaba Vojske Srbije ili direktor organa u sastavu može da obrazuje posebnu radnu grupu i u nju imenuje kvalifikovana lica sa radnim iskustvom u odgovarajućim oblastima, da bi pružili stručnu pomoć u najsloženijim zadacima.

Rešenjem kojim se osniva posebna radna grupa određuju joj se zadaci, sastav i rukovodilac, rok za izvršenje zadataka, kao i druga pitanja u vezi sa njenim radom.

Saveti

Član 29

Ministar odbrane i načelnik Generalštaba Vojske Srbije mogu da obrazuju savete i u njih imenuju kvalifikovana lica iz odgovarajućih oblasti, da bi pružili stručne predloge za rešavanje najsloženijih zadataka iz delokruga Ministarstva odbrane i Vojske Srbije.

Saveti iz stava 1. ovog člana obrazuju se za obavljanje poslova i zadataka koji su trajnog karaktera ili se ponavljaju i načelno, ne određuje se rok za završetak njihovog rada.

Odlukom o obrazovanju saveta iz stava 1. ovog člana utvrđuju se zadatak, sastav saveta, nosilac administrativnih poslova, kao i drugi elementi od značaja za rad saveta.

IV EVROPSKE INTEGRACIJE

Član 30

Ministar odbrane određuje unutrašnju jedinicu u kojoj će se obavljati poslovi evropskih integracija u oblasti odbrane.

V PRIPREMA I DONOŠENJE PRAVILNIKA

Dokumentaciona osnova

Član 31

Pripremi Pravilnika prethodi priprema dokumentacione osnove za pripremu Pravilnika (u daljem tekstu: dokumentaciona osnova).

U dokumentacionoj osnovi se:

1) navode odredbe zakona i drugih propisa kojima je određen delokrug Ministarstva odbrane;

2) navode poslovi državne uprave koje vrši Ministarstvo odbrane;

3) prikazuje obim, vrsta i složenost poslova Ministarstva odbrane u godini koja prethodi pripremi dokumentacione osnove;

4) navode razlozi i obrazlaže predlog za preuređenje Ministarstva odbrane;

5) navodi broj državnih sekretara i državnih službenika koji rade na položaju u Ministarstvu odbrane, broj radnih mesta po svakom zvanju (za državne službenike), svakoj vrsti radnih mesta (za nameštenike) i broj radnih mesta za profesionalne pripadnike Vojske Srbije, kao i broj državnih službenika, nameštenika i profesionalnih pripadnika Vojske Srbije koji je potreban na svakom radnom mestu;

6) obrazlaže potreba za navedenim brojem državnih službenika, nameštenika i profesionalnih pripadnika Vojske Srbije;

7) prikazuju finansijska sredstva za sprovođenje pravilnika.

Ministar odbrane u obavezi je da Pravilnik zasnuje na stanju koje je utvrđeno u dokumentacionoj osnovi.

Dostavljanje Pravilnika i dokumentacione osnove na mišljenje

Član 32

Ministar odbrane dostavlja Pravilnik i dokumentacionu osnovu na mišljenje ministarstvu nadležnom za državnu upravu i lokalnu samoupravu, ministarstvu nadležnom za finansije i službi Vlade nadležnoj za upravljanje kadrovima.

Ovlašćenje ministarstva nadležnog za državnu upravu i lokalnu samoupravu

Član 33

Ministarstvo nadležno za državnu upravu i lokalnu samoupravu u obavezi je da u svom mišljenju predloži Vladi da ne da saglasnost na Pravilnik:

1) ako nije usaglašen sa zakonom ili drugim propisom iz oblasti uređenja državne uprave;

2) ako smatra da uređenje organa koje se predviđa Pravilnikom nije racionalno.

Ovlašćenje ministarstva nadležnog za finansije

Član 34

Ministarstvo nadležno za finansije u obavezi je da predloži Vladi da ne da saglasnost na Pravilnik ako u budžetu Republike Srbije nisu obezbeđena sredstva za sve državne službenike i nameštenike i profesionalne pripadnike Vojske Srbije za radna mesta koja su sistematizovana Pravilnikom i za formacijska mesta utvrđena formacijom.

Ovlašćenje službe Vlade nadležne za upravljanje kadrovima

Član 35

Služba Vlade nadležna za upravljanje kadrovima u obavezi je da u svom mišljenju predloži Vladi da ne da saglasnost na Pravilnik:

1) ako postupak razvrstavanja radnih mesta državnih službenika i nameštenika nije pravilno sproveden, posebno ako su merila za procenu radnog mesta pogrešno primenjena;

2) ako konačni opisi radnih mesta ne sadrže sve propisane elemente ili ako je nepravilno određen neki element konačnog opisa radnog mesta;

3) ako se predviđa da na radnim mestima u zvanju višeg savetnika i samostalnog savetnika radi više od 10% državnih službenika, odnosno više od 20% državnih službenika;

4) ako ukupan broj izvršilaca na sistematizovanim radnim i formacijskim mestima nije usklađen sa aktima Vlade kojima se utvrđuje maksimalan broj zaposlenih u državnoj upravi.

Saglasnost Vlade

Član 36

Pošto pribavi mišljenja ministarstva nadležnog za državnu upravu i lokalnu samoupravu, ministarstva nadležnog za finansije i službe Vlade nadležne za upravljanje kadrovima, ministar odbrane donosi Pravilnik i dostavlja ga na saglasnost Vladi.

Uz Pravilnik dostavljaju se i dokumentaciona osnova, pribavljena mišljenja i pisano izjašnjenje o razlozima zbog kojih nisu prihvaćene primedbe koje su u svojim mišljenjima izneli ministarstvo nadležno za državnu upravu i lokalnu samoupravu, ministarstvo nadležno za finansije i služba Vlade nadležna za upravljanje kadrovima.

Pravilnik na koji je Vlada dala saglasnost, Ministarstvo odbrane dostavlja ministarstvu nadležnom za državnu upravu i lokalnu samoupravu, ministarstvu nadležnom za finansije i službi Vlade nadležnoj za upravljanje kadrovima.

Izmene i dopune Pravilnika

Član 37

Na pripremu i donošenje izmena i dopuna Pravilnika primenjuju se odredbe ove uredbe koje uređuju način pripreme i donošenja Pravilnika.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, radi optimizacije mirnodopske i ratne organizacije i definisanja organizacionog razvoja Ministarstva odbrane, ministar odbrane može vršiti izmene i dopune formacija u skladu sa propisima kojima se uređuju poslovi odbrane.

Nove, odnosno izmenjene i dopunjene formacije koje su donesene saglasno stavu 2. ovog člana moraju biti usklađene sa odredbama člana 5. ove uredbe.

VI KRITERIJUMI ZA SISTEMATIZACIJU RADNIH MESTA

Član 38

Sistematizacija radnih mesta državnih službenika i nameštenika u Ministarstvu odbrane vrši se primenom odredaba posebne uredbe kojom su uređeni razvrstavanje radnih mesta i merila za opis radnih mesta državnih službenika i posebne uredbe kojom je uređeno razvrstavanje radnih mesta nameštenika.

Za radna mesta u Ministarstvu odbrane za čije obavljanje poslova su neophodna znanja i sposobnosti koje poseduju profesionalni pripadnici Vojske Srbije, sistematizuju se uslovi za njih.

Radna mesta u Ministarstvu odbrane koja se prikazuju formacijama ne razvrstavaju se po zvanjima i vrstama koji su određeni Zakonom o državnim službenicima, izuzev položaja u organu u sastavu Ministarstva odbrane, već im se određuju formacijski elementi.

Na određivanje formacijskih elemenata za formacijska mesta iz stava 3. ovog člana primenjuju se odredbe uredbe kojom su uređena načela unutrašnjeg uređenja i sistematizacije formacijskih mesta u Vojsci Srbije.

VII ZAVRŠNE I PRELAZNE ODREDBE

Član 39

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Ministarstvu odbrane uskladiće se sa ovom uredbom u roku od 90 dana od dana njenog stupanja na snagu.

Član 40

Danom stupanja na snagu ove uredbe, prestaje da važi Uredba o načelima i kriterijumima za unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta u Ministarstvu odbrane ("Službeni glasnik RS", broj 106/08).

Član 41

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".