PRAVILNIK

O OCENJIVANJU SLUŽBENIKA U GRADSKOJ UPRAVI GRADA PROKUPLJA

("Sl. list grada Prokuplja", br. 26/2019)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom uređuju se merila za ocenjivanje i postupak ocenjivanja službenika u Gradskoj upravi grada Prokuplja.

Član 2

Ocenjivanje je nezavisno i nepristrasno.

Niko ko učestvuje u postupku ocenjivanja ne može primati nikakva uputstva kojima bi se uticalo na ishod ocenjivanja.

Ciklus ocenjivanja

Član 3

Službenik u Gradskoj upravi se ocenjuje za period od 1. januara do 31. decembra (u daljem tekstu: period za ocenjivanje), s tim što se rad službenika prati tokom čitavog perioda za ocenjivanja.

Rezultati postignuti u izvršavanju poslova radnog mesta i postavljenih ciljeva vrednuju kvartalno popunjavanjem izveštaja o ocenjivanju u delu vrednovanja radnih ciljeva.

Načelnik Gradske uprave donosi najkasnije do kraja februara tekuće godine rešenje kojim određuje ocenu službeniku za period za ocenjivanje.

Rešenje načelnika Gradske uprave zasniva se na izveštaju o ocenjivanju koji priprema lice koje je neposredno pretpostavljeno službeniku (u daljem tekstu: ocenjivač) i na koji lice koje je neposredno pretpostavljeno ocenjivaču stavlja kontrolni potpis (u daljem tekstu: kontrolor) ako ocenjivač ima neposredno pretpostavljenog.

Izuzeci od ocenjivanja

Član 4

Ne ocenjuje se službenik koji je u periodu za ocenjivanje iz bilo kojeg razloga radio manje od šest meseci i zaposleni koji je zasnovao radni odnos na određeno vreme.

U periodu od šest meseci iz stava 1.ovog člana ne ulazi vreme u kojem je službenik bio odsutan sa rada zbog korišćenja prava na godišnji odmor.

Ocenjivanje pre isteka perioda za ocenjivanje

Član 5

Službenik koji podleže ocenjivanju može podneti zahtev da bude ocenjen pre isteka perioda za ocenjivanje ako mu prestaje radni odnos ili ako će duže vreme biti odsutan, a mora biti ocenjen u roku od 30 dana od dana kada je podneo zahtev.

Prevremeno ocenjivanje

Član 6

Službeniku čiji su rezultati postignuti u izvršavanju poslova radnog mesta i postavljenih ciljeva u jednom kvartalu vrednovani najnižom ocenom, načelnik Gradske uprave donosi rešenje kojim se određuje ocena "ne zadovoljava".

Službenik iz stava 1. ovog člana upućuje se na vanredno ocenjivanje.

Službeniku koji je radio manje od polovine kvartala, rezultati postignuti u izvršavanju poslova radnog mesta i postavljenih ciljeva u tom kvartalu ne vrednuju se.

II PRETPOSTAVKE ZA OCENJIVANJE

1. Radni ciljevi

Pojam radnih ciljeva

Član 7

Službeniku koji podleže ocenjivanju utvrđuje se za svaki period za ocenjivanje najviše pet radnih ciljeva.

Radni ciljevi moraju da proizlaze iz opisa i svrhe radnog mesta, da budu ostvarljivi i merljivi i da imaju realne rokove.

Utvrđivanje radnih ciljeva

Član 8

Radne ciljeve utvrđuje ocenjivač posle razgovora sa službenikom, pre početka svakog perioda za ocenjivanje, a najkasnije 15 dana posle početka perioda za ocenjivanje.

Utvrđeni radni ciljevi unose se, prema redosledu njihovog značaja, u poseban akt koji potpisuju ocenjivač i službenik, čime službenik potvrđuje da je upoznat sa godišnjim ciljevima.

Primerak akta sa utvrđenim radnim ciljevima ocenjivač dostavlja službeniku zaduženom za poslove upravljanja ljudskim resursima, da bi ga priložilo u personalni dosije službenika, dok po jedan primerak akta zadržavaju ocenjivač i službenik.

Izmena radnih ciljeva

Član 9

Utvrđeni radni ciljevi mogu da se izmene ako se izmene prioriteti Gradske uprave ili organizacione jedinice ili ako nastupe okolnosti zbog kojih se radni ciljevi ne mogu ostvariti.

Oni mogu da se izmene i ako se pri ocenjivanju zaposlenog utvrdi da za time postoji potreba.

Izmene radnih ciljeva utvrđuju se na isti način kao radni ciljevi, a akt u koji su izmene unesene, prilaže se aktu u koji su uneseni radni ciljevi.

2. Dužnosti ocenjivača u periodu za ocenjivanje

Član 10

Ocenjivač je u periodu za ocenjivanje dužan da:

1) stalno nadgleda rad službenika i sakuplja podatke o tome koliko je on uspešan u radu, uzimajući u obzir prirodu poslova, radne uslove i stepen njegovog iskustva;

2) dokumentuje rad službenika u periodu za ocenjivanje tako što zapisuje i komentariše bitne primere i dokaze o tome kako je on radio;

3) kvartalno vrednuje postignute rezultate u izvršavanju poslova radnog mesta i postavljenih ciljeva.

III MERILA ZA OCENJIVANJE I OCENE

1. Merila za ocenjivanje

Sva merila za ocenjivanje

Član 11

Merila za ocenjivanje službenika su:

- postignuti rezultati u izvršavanju poslova radnog mesta i utvrđenih radnih ciljeva,

- samostalnost,

- stvaralačka sposobnost,

- preduzimljivost,

- preciznost i savesnost,

- saradnja s drugim službenicima i

- ostale sposobnosti koje zahteva radno mesto.

Postignuti rezultati

Član 12

Postignuti rezultati u izvršavanju poslova radnog mesta pokazuju koliko je službenik uspešan u ispunjavanju utvrđenih radnih ciljeva, što uključuje i kvalitet njegovog rada.

Samostalnost

Član 13

Samostalnost pokazuje koliko službenik u okviru uputstava i nadzora ocenjivača koji odgovaraju zvanju radnog mesta službenika, ispunjava utvrđene radne ciljeve.

Stvaralačka sposobnost

Član 14

Stvaralačka sposobnost pokazuje koliko službenik analitički i stvaralački rasuđuje i ocenjuje činjenice i okolnosti pri donošenju odluka ili davanju predloga za rešavanje problema.

Preduzimljivost

Član 15

Preduzimljivost pokazuje koliko službenik, bez posebnih uputstava ocenjivača, planira i sprovodi svoje radne ciljeve u okviru ovlašćenja i odgovornosti koje su u opisu njegovog radnog mesta.

Preciznost i savesnost

Član 16

Preciznost i savesnost pokazuje koliko službenik blagovremeno i pravilno obavlja svoje poslove.

Kvalitet saradnje

Član 17

Kvalitet saradnje pokazuje koliko službenik delotvorno i skladno radi i kontaktira s pretpostavljenima, sebi ravnima i podređenima u Gradskoj upravi i svojoj unutrašnjoj jedinici i koliko povezuje i usklađuje svoje delovanje sa službenicima iz ostalih unutrašnjih jedinica Gradske uprave u kojoj radi i iz drugih organa, službi i organizacija.

Ostale sposobnosti

Član 18

Dodatna merila za ocenjivanje, odnose se na ostale sposobnosti koje zahteva radno mesto, a koja se prvenstveno tiču razumevanja i primene posebnih veština koje zahteva radno mesto, određuju se unapred za period za ocenjivanje.

2. Ocene

Vrste ocena

Član 19

Ocene su: "ne zadovoljava" (1), "zadovoljava" (2), "dobar" (3), i "ističe se" (4).

Objašnjenje ocena

Član 20

Ocena "ne zadovoljava"

Ocena "ne zadovoljava" određuje se službeniku koji nije ni sa minimalnim rezultatom ostvario utvrđene radne ciljeve i ispunio ustaljene zahteve radnog mesta.

Ocena "zadovoljava"

Ocena "zadovoljava" određuje se službeniku koji je s minimalnim rezultatom ostvario utvrđene radne ciljeve i ispunio ustaljene zahteve radnog mesta.

Ocena "dobar"

Ocena "dobar" određuje se službeniku koji je s prosečnim rezultatom ostvario radne ciljeve i ispunio ustaljene zahteve radnog mesta.

Ocena "ističe se"

Ocena "ističe se" određuje se službeniku koji je sa izuzetnim rezultatom iznad proseka koji su mu utvrđeni ostvario postavljene radne ciljeve i ispunio ustaljene zahteve radnog mesta.

IV POSTUPAK OCENJIVANJA

Priprema izveštaja o ocenjivanju

Član 21

Pošto istekne period za ocenjivanje, ocenjivač priprema izveštaj o ocenjivanju službenika.

Izuzetno, izveštaj o ocenjivanju priprema se prevremeno, u roku od 10 dana po isteku kvartala, ako ocenjivač u jednom kvartalu vrednuje službenika za rezultate postignute u izvršavanju poslova radnog mesta i postavljenih ciljeva najnižom ocenom.

Izveštaj o ocenjivanju sadrži predlog ocene službeniku i podatke značajne za predlaganje ocene.

Izveštaj o ocenjivanju u smislu stava 1. ovog člana, priprema se na obrascu kao obrazac 1. iz Uredbe o ocenjivanju službenika.

Izveštaj o prevremenom ocenjivanju u smislu stava 2. ovog člana priprema se na obrascu kao obrazac 3. iz Uredbe o ocenjivanju službenika.

Promena ocenjivača u periodu za ocenjivanje

Član 22

Ako se u periodu za ocenjivanje, iz bilo kojeg razloga, promeni ocenjivač, prethodni ocenjivač dužan je da pripremi privremeni izveštaj o ocenjivanju za vreme dok je bio ocenjivač.

Kontrolor prethodnog ocenjivača stavlja kontrolni potpis na privremeni izveštaj o ocenjivanju i dostavlja ga službeniku zaduženom za upravljanje ljudskim resursima, a on novom ocenjivaču.

Izveštaj o ocenjivanju, po isteku perioda za ocenjivanje, priprema novi ocenjivač, pri čemu obavezno razmatra i privremeni izveštaj o ocenjivanju.

Određivanje predloga ocene u izveštaju o ocenjivanju

Član 23

Predlog ocene određuje se tako što se najpre, prema merilu za ocenjivanje "postignuti rezultati", službenik oceni ocenama od 1 do 4 ("ne zadovoljava", "zadovoljava", "dobar" i "ističe se") za svaki kvartal perioda za ocenjivanje, pri čemu se vodi računa o pojedinačnom značaju svakog utvrđenog radnog cilja, a potom se izračunava prosečna ocena za ceo period za ocenjivanje.

Potom se, prema svakom preostalom merilu pojedinačno, službenik oceni ocenama od 1 do 4 ("ne zadovoljava", "zadovoljava", "dobar"i "ističe se) za ceo period za ocenjivanje, pa se izračunava njegova prosečna ocena prema svim tim merilima zajedno.

Prosečna ocena dobijena primenom merila za ocenjivanje "postignuti rezultati" sabira se sa prosečnom ocenom dobijenom primenom svih preostalih merila za ocenjivanje, dobijeni broj se deli s brojem dva, pa se na osnovu dobijenog rezultata predlog ocene određuje na sledeći način:

- rezultat od 3,77 do 4,00 - predlog ocene je "ističe se";

- rezultat od 2,77 do 3,76 - predlog ocene je "dobar";

- rezultat od 1,65 do 2,76 - predlog ocene je "zadovoljava";

- rezultat ispod 1,65 - predlog ocene je "ne zadovoljava".

Ostalo što sadrži izveštaj o ocenjivanju

Član 24

Ocenjivač u izveštaj o ocenjivanju pored ostalog unosi i komentare i primere stvarnog radnog ponašanja koji su potpora za predloženu ocenu, posebno za ocenu " se ističe" ili za ocenu "ne zadovoljava", objektivne okolnosti koje su otežavale rad službeniku u periodu za ocenjivanje, predloge za njegovo stručno osposobljavanje i usavršavanje, napomenu da će službenik biti vanredno ocenjen ako mu bude određena ocena "ne zadovoljava" i ostale komentare koji su značajni za određivanje ocene.

Obaveštenje službenika o razgovoru

Član 25

Ocenjivač dostavlja službeniku izveštaj o ocenjivanju s pozivom za razgovor. Ocenjivač i službenik obavljaju razgovor najkasnije sedam dana od dana kada je službenik primio poziv za razgovor.

Svrha razgovora sa službenikom

Član 26

Svrha razgovora sa službenikom jeste da se objasni izveštaj o ocenjivanju, razmotre komentari ocenjivača sadržani u izveštaju i komentari službenika na izveštaj, izmeni izveštaj i, po potrebi, izmene utvrđeni radni ciljevi za tekući period za ocenjivanje.

Potpisivanje izveštaja o ocenjivanju

Član 27

Službenik unosi u izveštaj o ocenjivanju svoje komentare na izveštaj i ako se ne slaže s predloženom ocenom ili komentarima ocenjivača, razloge svog neslaganja.

Službenik upisuje ispod svog komentara datum kad je dao komentar i potpisuje se, posle čega ocenjivač potpisuje izveštaj o ocenjivanju.

Dostavljanje izveštaja kontroloru

Član 28

Ocenjivač dostavlja bez odlaganja potpisan izveštaj o ocenjivanju kontroloru.

U roku od deset dana od dana kada je primio izveštaj o ocenjivanju kontrolor proverava izveštaj, rešava moguće nesuglasice između ocenjivača i službenika i upisuje u izveštaj svoje komentare na predloženu ocenu i izveštaj.

Kontrolni potpis

Član 29

Kontrolor stavlja kontrolni potpis na izveštaj o ocenjivanju i dostavlja ga službeniku zaduženom za upravljanje ljudskim resursima.

Postupak ako ne postoji kontrolor

Član 30

Ako je ocenjivač neposredno podređen načelniku Gradske uprave, izveštaj o ocenjivanju dostavlja se bez kontrolnog potpisa službeniku zaduženom za poslove upravljanja ljudskim resursima.

Ovlašćenja službenika zaduženog za poslove upravljanja ljudskim resursima

Član 31

Službenik zadužen za poslove upravljanja ljudskim resursima proverava da li je izveštaj o ocenjivanju pravilno pripremljen i ako uoči nedostatke, vraća ga ocenjivaču i kontroloru da ih otklone.

Pošto nedostaci budu otklonjeni, izveštaj o ocenjivanju se dostavlja službeniku zaduženom za upravljanje ljudskim resursima.

Donošenje rešenja kojim se određuje ocena

Član 32

Načelnik Gradske uprave, pošto od službenika zaduženog za upravljanje ljudskim resursima primi pravilno pripremljen izveštaj o ocenjivanju, donosi rešenje kojim zaposlenom određuje ocenu.

Predlog rešenja kojim se službeniku određuje ocena priprema službenik zadužen za poslove upravljanja ljudskim resursima.

Donošenje rešenja kojim se određuje ocena bez pripreme izveštaja o ocenjivanju

Član 33

Ako je službeniku koji se ocenjuje neposredno pretpostavljen načelnik Gradske uprave, izveštaj o ocenjivanju se ne priprema.

Načelnik Gradske uprave u tom slučaju donosi rešenje kojim određuje ocenu službeniku, pošto s njim obavi razgovor o rezultatima njegovog rada, saopšti mu svoje komentare i razmotri njegove komentare, što se unosi u obrazloženju rešenja.

Dostavljanje rešenja i izveštaja o ocenjivanju službeniku

Član 34

Rešenje kojim je službeniku određena ocena i izveštaj o ocenjivanju dostavljaju se službeniku bez odlaganja.

Službenik može da izjavi žalbu nadležnoj žalbenoj komisiji, na rešenje kojim mu je određena ocena u roku od osam dana od dana kada je primio rešenje.

V VANREDNO OCENJIVANJE

Posledice ocene "ne zadovoljava"

Član 35

Ako je službeniku konačnim rešenjem određena ocena "ne zadovoljava", ocenjivač će predložiti službeniku zaduženom za poslove upravljanja ljudskim resursima da se on pre vanrednog ocenjivanja uputi na dodatno stručno osposobljavanje, ako je odgovarajuća obuka predviđena programima stručnog usavršavanja.

U svakom slučaju, službenik kome je određena ocena "ne zadovoljava" vanredno se ocenjuje za period od najmanje 30 radnih dana (period za vanredno ocenjivanje) koji počinje od dana kada je rešenje kojim mu je određena ocena "ne zadovoljava" postalo konačno.

Izveštaj o vanrednom ocenjivanju

Član 36

Izveštaj o vanrednom ocenjivanju pripremaju ocenjivač i kontrolor.

U izveštaju o vanrednom ocenjivanju predlaže se ocena ’zadovoljava’ ako su ostvareni rezultati u obavljanju poslova radnog mesta, a ako nisu ostvareni, predlaže se ocena ’ne zadovoljava’.

Izveštaj o vanrednom ocenjivanju priprema se na obrascu prema obrascu 2. iz Uredbe o ocenjivanju službenika.

U slučaju vanrednog ocenjivanja nakon prevremenog ocenjivanja vrednuju se samo postignuti rezultati u izvršavanju poslova radnog mesta.

Dostavljanje izveštaja o vanrednom ocenjivanju

Član 37

Izveštaj o vanrednom ocenjivanju dostavlja se službenicima koji vrše poslove upravljanja ljudskim resursima u roku od sedam dana od dana kada ističe period za vanredno ocenjivanje.

Službenici koji vrše poslove upravljanje ljudskim resursima proveravaju da li je izveštaj o vanrednom ocenjivanju pravilno pripremljen i ako jeste, dostavlja ga načelniku Gradske uprave, a ako nije, vraća ga ocenjivaču i kontroloru da otklone nedostatke.

Službeniku se, uz rešenje o vanrednom ocenjivanju dostavlja i izveštaj o vanrednom ocenjivanju.

VI OBAVEZE GRADSKE UPRAVE U POSTUPKU OCENJIVANJA

Član 38

Postupak ocenjivanja je poverljiv.

Ocenjivač i službenik dužni su da čuvaju u tajnosti sve o čemu su razgovarali prilikom pripreme izveštaja o ocenjivanju.

Izveštaj o ocenjivanju može biti dostupan samo službeniku koji se ocenjuje, ocenjivaču, kontroloru, službeniku zaduženom za poslove upravljanja ljudskim resursima, načelniku Gradske uprave i nadležnoj žalbenoj komisiji kad rešava o žalbi službenika na rešenje kojim mu je određena ocena, a svi oni su dužni da njegovu sadržinu čuvaju u tajnosti.

Uz pristanak službenika koji je ocenjen, izveštaj o ocenjivanju može postati dostupan i drugim službenicima.

Član 39

Službenik zadužen za poslove upravljanja ljudskim resursima obavezan je da:

1) priprema za svaki period za ocenjivanje listu kojom se utvrđuju ocenjivač i kontrolor (ukoliko se određuje) za svakog službenika i o tome obaveštava ocenjivače, kontrolore i službenike;

2) stara se o ujednačenosti sprovođenja postupka ocenjivanja;

3) savetuje ocenjivače o svim pitanjima vezanim za ocenjivanje;

4) prilaže izveštaj o ocenjivanju u personalni dosije svakog službenika.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Prokuplja".