ODLUKA

O MESNIM ZAJEDNICAMA

("Sl. list Grada Loznice", br. 12/2019 i 14/2019 - ispr.)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom, u skladu sa Statutom grada, uređuju se poslovi koje vrši mesna zajednica i savet mesne zajednice, postupak izbora i raspuštanja saveta mesne zajednice, finansiranje mesne zajednice, uzajamna saradnja mesnih zajednica i saradnja sa drugim organizacijama kao i druga pitanja od značaja za rad mesnih zajednica na teritoriji grada Loznice.

Područje za koje se osniva mesna zajednica

Član 2

Mesna zajednica osniva se za područje sela, naseljenog mesta, dela naseljenog mesta, dva ili više sela, odnosno naseljenog mesta, gradske četvrti, kvarta, rejona i slično, radi zadovoljenja opštih potreba i interesa stanovništva na području za koje se osniva.

Naziv mesne zajednice

Član 3

Mesna zajednica ima naziv, koji može imati geografsko, etnografsko, istorijsko i drugo obeležje, kao i ime istorijske ili neke druge znamenite ličnosti.

Ovom odlukom utvrđuje se naziv mesne zajednice.

Naziv mesne zajednice utvrđen ovom odlukom može se promeniti po prethodno pribavljenom mišljenju saveta mesne zajednice.

Pravni status mesne zajednice

Član 4

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.

Predstavljanje i zastupanje mesne zajednice

Član 5

Predsednik saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana mesne zajednice.

Sedište i račun mesne zajednice

Član 6

Mesna zajednica ima svoje sedište i račun otvoren kod Uprave za trezor.

Pečat mesne zajednice

Član 7

Mesna zajednica ima pečat.

Pečat je okruglog oblika sa ispisanim tekstom ćiriličkim pismom: Republika Srbija, Grad Loznica i naziv mesne zajednice.

Nazivi i područja mesnih zajednica

Član 8

Na teritoriji grada Loznice nastavljaju sa radom postojeće mesne zajednice na utvrđenim područjima i to mesne zajednice: Banja Koviljača, Baščeluci, Bradić, Brezjak, Brnjac, Veliko Selo, Voćnjak, Georgije Jakšić, Gornja Badanja, Gornja Borina, Gornji Dobrić, Gornja Koviljača, Gornja Sipulja, Gradilište, Grnčara, Donja Badanja, Donji Dobrić, Donje Nedeljice, Draginac, Zajača, Jadranska Lešnica, Jarebice, Jelav, Joševa, Klupci, Kozjak, Korenita, Krajišnici, Krivajica, Lešnica, Lipnica, Lipnički Šor, Milina, Novo Naselje, Novo Selo, Paskovac, Ploča, Podrinje, Ribarice, Runjani, Simino Brdo, Stepa Stepanović, Straža, Stupnica, Tekeriš, Trbosilje, Trbušnica, 4. juli Trbušnica, Tršić, Filip Kljajić, Filipovići, Centar, Cikote, Crnogora, Čokešina i Šurice.

Praznik mesne zajednice

Član 9

Mesna zajednica može imati svoj praznik, odnosno dan.

Praznik mesne zajednice utvrđuje se statutom mesne zajednice.

Statut mesne zajednice

Član 10

Mesna zajednica ima statut mesne zajednice.

Statut mesne zajednice donosi savet mesne zajednice većinom glasova od ukupnog broja članova saveta.

Statut mesne zajednice mora biti u skladu sa Statutom grada i ovom odlukom.

Predmet uređenja statuta mesne zajednice

Član 11

Statut mesne zajednice sadrži odredbe o:

1) poslovima mesne zajednice;

2) oblicima neposrednog izjašnjavanja građana (zbor građana, građanska inicijativa);

3) postupku donošenja akata mesne zajednice;

4) nazivu i sedištu mesne zajednice;

5) zastupanju mesne zajednice;

6) načinu sticanja i raspolaganja sredstvima;

7) upotrebi pečata;

8) prazniku, odnosno danu mesne zajednice;

9) obezbeđivanju javnosti rada organa mesne zajednice;

10) stalnim i povremenim radnim telima i

11) drugim pitanjima od značaja za mesnu zajednicu.

Poslovi mesne zajednice

Član 12

Poslovi mesne zajednice ostvaruju se u:

1) oblasti prostornog i urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice;

2) izgradnji i održavanju komunalnih objekata i puteva;

3) prikupljanju i dostavljanju nadležnim republičkim i organima grada, javnim preduzećima i ustanovama pritužbi na njihov rad, kao i inicijativa i predloga građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa;

4) saradnji sa organima grada na stvaranju uslova za rad predškolskih ustanova, osnovnih škola i dopunskih oblika obrazovanja dece, stvaranju uslova za socijalno zbrinjavanje starih lica i dece (pomoć i saradnja sa hraniteljskim porodicama);

5) saradnji sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;

6) organizaciji raznih oblika humanitarne pomoći na svom području;

7) zaštiti od elementarnih nepogoda i organizaciji otklanjanja ili ublažavanja posledica istih;

8) obrazovanju mirovnog veća i komisije za procenu štete;

9) saradnji sa udruženjima građana, nevladinim organizacijama i drugim mesnim zajednicama o pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice;

10) aktivnostima za uvođenje i realizaciju samodoprinosa;

11) saradnji sa organima grada, državnim organima, javnim preduzećima i ustanovama;

12) vršenju poslova koje joj poveri grad;

13) oblasti kulture, amaterskog sporta i rekreacije;

14) obeležavanju istorijskih datuma i narodnih svetkovina;

15) obavljanju i drugih poslova utvrđenih zakonom, Statutom grada i statutom mesne zajednice.

Javnost rada mesne zajednice

Član 13

Rad organa mesne zajednice je javan.

Javnost rada, po pravilu, se obezbeđuje:

1) organizovanjem javnih rasprava u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom odlukom;

2) isticanjem na oglasnoj tabli, odnosno drugom pogodnom mestu: dnevnog reda, usvojenih odluka i drugih akata, obaveštenja građana o sednicama saveta mesne zajednice, zborovima građana i drugim skupovima;

3) pravom građana da ostvaruju uvid u zapisnike i akte saveta mesne zajednice, da prisustvuju sednicama saveta bez prava odlučivanja;

4) saradnjom sa medijima;

5) postavljanjem internet prezentacije na kojoj će objavljivati obaveštenja, informacije, odluke, izveštaje i druge akte mesne zajednice, kao i vesti od značaja za građane sa područja mesne zajednice.

U mesnim zajednicama osnovanim za više sela, odnosno naseljenih mesta savet mesne zajednice je dužan da obezbedi, na pogodan način, obaveštavanje u svakom selu, odnosno naseljenom mestu.

II SAVET MESNE ZAJEDNICE

Predstavnički organ

Član 14

U mesnoj zajednici obrazuju se savet mesne zajednice kao osnovni predstavnički organ građana na području mesne zajednice.

Nadležnost saveta mesne zajednice

Član 15

Savet mesne zajednice obavlja sledeće poslove:

1) donosi statut mesne zajednice;

2) donosi program razvoja mesne zajednice;

3) donosi finansijski plan mesne zajednice;

4) bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;

5) predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice, daje mišljenje, sugestije, predloge, pokreće inicijative, donosi akte u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i aktima grada u poslovima mesne zajednice iz člana 12. ove odluke;

6) konstatuje prestanak mandata članu saveta mesne zajednice kome je prestao mandat u slučajevima iz člana 73. stav 1. tačka 2) do 7) ove odluke i o tome odmah obaveštava Gradsku upravu grada Loznice (u daljem tekstu: Gradsku upravu) i predsednika Skupštine grada, pokreće inicijativu za izbor novog člana saveta mesne zajednice;

7) usvaja jednogodišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice;

8) donosi poslovnik o radu saveta mesne zajednice i druge akte iz nadležnosti mesne zajednice;

9) vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene Statutom grada, aktom o osnivanju mesne zajednice, statutom mesne zajednice ili drugim propisima grada.

Broj članova saveta mesne zajednice

Član 16

Broj članova saveta mesne zajednice određuje se prema broju birača na području za koje je osnovana, tako da savet mesne zajednice ima:

- 3 člana za mesne zajednice do 300 birača;

- 5 članova za mesne zajednice od 301 do 1000 birača;

- 7 članova za mesne zajednice od 1001 do 3000 birača;

- 9 članova za mesne zajednice preko 3000 birača.

Broj članova saveta mesne zajednice utvrđuje se odlukom o raspisivanju izbora za savete mesnih zajednica, a na osnovu izveštaja Gradske uprave o broju birača na području mesne zajednice na dan donošenja odluke.

Predsednik i zamenik predsednika saveta mesne zajednice

Član 17

Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika.

U slučaju sprečenosti predsednika saveta mesne zajednice da obavlja svoje poslove, mesnu zajednicu predstavlja i zastupa zamenik predsednika saveta mesne zajednice sa svim ovlašćenjima.

Broj članova saveta mesne zajednice potrebnih za punovažno odlučivanje

Član 18

Savet mesne zajednice punovažno odlučuje ako je na sednici prisutno više od polovine članova saveta mesne zajednice.

Odluka je doneta ako se za nju izjasni više od polovine prisutnih članova saveta mesne zajednice, ukoliko zakonom, Statutom grada ili ovom odlukom nije propisana druga većina.

III IZBOR SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Neposredno i tajno glasanje

Član 19

Izbori za savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja, na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava, na način i po postupku utvrđenom ovom odlukom.

Svaki poslovno sposoban građanin državljanin Republike Srbije, sa prebivalištem na području mesne zajednice čiji se savet bira, odnosno koji je upisan u izvod iz biračkog spiska za mesnu zajednicu čiji se savet bira, koji je navršio 18 godina života, ima pravo da bira i da bude biran u savet mesne zajednice.

Ostvarivanje izbornog prava

Član 20

Izborno pravo građani ostvaruju neposredno tajnim glasanjem za članove saveta mesne zajednice.

Mandat članova saveta mesne zajednice

Član 21

Mandat članova saveta mesne zajednice traje 4 godine, odnosno do izbora novog saveta mesne zajednice.

Izuzetno, mandat članova saveta mesne zajednice izabranih zbog nedostajućeg broja članova traje do isteka predviđenog trajanja mandata članova saveta mesne zajednice kojima je prevremeno prestao mandat.

Član saveta mesne zajednice kome je istekao, odnosno prestao mandat može biti ponovo biran.

Mandat člana saveta mesne zajednice počinje da teče od dana kada je izabran za člana saveta mesne zajednice.

Raspisivanje izbora

Član 22

Izbore za savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.

Izbor člana saveta mesne zajednice obavlja se u mesnoj zajednici kao izbornoj jedinici.

Rokovi za raspisivanje i vreme održavanja izbora

Član 23

Izbori za članove saveta mesne zajednice moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre kraja mandata članova saveta mesne zajednice kojima ističe mandat.

Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 30 dana ni više od 45 dana.

Odlukom predsednika Skupštine grada o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, dan od kada počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji i broj članova saveta koji se bira za svaku mesnu zajednicu.

Izbori se održavaju nedeljom u vremenu od 8 do 18 časova.

Odluka o raspisivanju izbora se objavljuje u "Službenom listu grada Loznice", na oglasnoj tabli mesne zajednice, odnosno na drugom pogodnom mestu u mesnoj zajednici, a može se objaviti i preko sredstava javnog informisanja.

Kandidovanje za člana saveta mesne zajednice

Član 24

Kandidata za člana saveta mesne zajednice moraju podržati svojim potpisom građani koji imaju izborno pravo i prebivalište na području mesne zajednice i to najmanje:

- 3 građanina u mesnoj zajednici koja ima do 300 birača;

- 5 građana u mesnoj zajednici koja ima od 301 do 1000 birača;

- 10 građana u mesnoj zajednici koja ima od 1001 do 3000 birača;

- 15 građana u mesnoj zajednici koja ima preko 3000 birača.

Svaki građanin može podržati samo jednog kandidata za člana saveta mesne zajednice čiji se savet bira.

IV ORGANI ZA SPROVOĐENJE IZBORA

Organi za sprovođenje izbora za člana saveta mesne zajednice

Član 25

Organi za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica su:

1) Izborna komisija grada Loznice za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Izborna komisija);

2) Biračka komisija mesne zajednice (u daljem tekstu: biračka komisija);

3) Drugostepena izborna komisija grada Loznice za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Drugostepena izborna komisija).

Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona, Statuta grada i odredaba ove odluke.

Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.

Organi za sprovođenje izbora rade u stalnom sastavu.

Svi organi i organizacije grada dužni su da pružaju pomoć organima za sprovođenje izbora i da dostavljaju podatke koji su im potrebni za rad.

Javnost rada organa za sprovođenje izbora

Član 26

Rad organa za sprovođenje izbora je javan.

Lica koja prate rad organa za sprovođenje izbora dužna su da postupaju u skladu sa pravilima koja propisuje Izborna komisija.

Kad lica iz stava 2. ovog člana prekrše pravila o održavanju reda na biračkom mestu ili na drugi način ometaju rad organa za sprovođenje izbora, biračka komisija može ih udaljiti i podatke o tome unosi u zapisnik o radu biračke komisije.

Izborna komisija

Član 27

Izbornu komisiju čine predsednik i šest članova koje imenuje Skupština grada, na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada, srazmerno broju odbornika.

Nijedna politička stranka ili koalicija ne može imati više od polovine članova Izborne komisije.

Izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.

Predsednik, članovi i sekretar Izborne komisije imaju zamenike.

Članovi Izborne komisije imenuju se na period od četiri godine.

Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije imenuju se lica koja moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje jednom godinom radnog iskustva u struci.

Za članove Izborne komisije i njihove zamenike mogu biti imenovana lica koja imaju izborno pravo i prebivalište na teritoriji grada Loznice.

Izborna komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova.

Nadležnost Izborne komisije

Član 28

Izborna komisija prilikom sprovođenja izbora za članove saveta mesne zajednice vrši sledeće poslove:

1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora;

2) određuje biračka mesta;

3) imenuje članove biračkih komisija i njihove zamenike;

4) donosi Uputstvo o sprovođenju izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Uputstvo);

5) donosi Rokovnik za vršenje izbornih radnji u postupku sprovođenja izbora za članove saveta mesnih zajednica;

6) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;

7) utvrđuje da li su prijave kandidata sačinjene i podnete u skladu sa ovom odlukom;

8) proglašava prijavu kandidata;

9) utvrđuje listu kandidata za svaki savet mesne zajednice;

10) utvrđuje oblik, izgled glasačkog listića, broj glasačkih listića za biračka mesta;

11) predaje izborni materijal biračkim komisijama;

12) utvrđuje i objavljuje konačne rezultate izbora za članove saveta mesnih zajednica;

13) raspisuje ponovne izbore nastupanjem slučaja iz člana 63. stav 3. ove odluke;

14) izdaje uverenje izabranom članu saveta mesne zajednice;

15) podnosi izveštaj Skupštini grada o sprovedenim izborima za članove saveta mesnih zajednica;

16) obavlja i druge poslove predviđene ovom odlukom i Uputstvom.

Biračka komisija

Član 29

Biračku komisiju čine predsednik i četiri člana.

Izuzetno, u mesnim zajednicama do 300 birača biračku komisiju čine predsednik i dva člana.

Predsednik i članovi biračke komisije imaju zamenike.

Biračke komisije imenuje Izborna komisija najkasnije deset dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Predsednici i članovi biračkih komisija i njihovi zamenici mogu biti samo lica koja imaju izborno pravo i prebivalište na teritoriji grada Loznice.

Predsednicima i članovima biračkih komisija i njihovim zamenicima prestaje članstvo u biračkoj komisiji kad podnesu prijavu za kandidata za člana saveta mesne zajednice, kao i imenovanjem za člana Izborne komisije ili Drugostepene izborne komisije.

Zamenici članova biračkih komisija imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.

Pravo glasa u biračkoj komisiji ima samo član, a u njegovom odsustvu, zamenik.

Predlaganje članova biračke komisije

Član 30

Predsednici i članovi biračkih komisija i njihovi zamenici imenuju se na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada srazmerno njihovoj zastupljenosti u Skupštini grada Loznice na dan raspisivanja izbora.

Nijedna politička stranka ili koalicija ne može imati više od polovine članova biračke komisije.

Nadležnost biračke komisije

Član 31

Biračka komisija neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove u skladu sa Uputstvom i ovom odlukom.

Biračka komisija se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.

Bliža pravila o radu biračke komisije određuje Izborna komisija donošenjem Uputstva, u roku od 5 dana od dana raspisivanja izbora za članove saveta mesne zajednice.

Ograničenja u imenovanju članova organa za sprovođenje izbora

Član 32

Isto lice ne može istovremeno da bude član dve biračke komisije.

Predsednici, zamenici, članovi i zamenici članova organa za sprovođenje izbora za člana saveta mesne zajednice ne mogu biti lica koja su međusobno srodnici po pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, bračni drugovi i lica koja su u međusobnom odnosu usvojioca i usvojenika, odnosno staraoca i štićenika.

Predsednici i članovi biračke komisije i njihovi zamenici imaju mandat samo za raspisane izbore za člana saveta mesne zajednice.

Zamena lica u biračkim komisijama

Član 33

Zamenu lica imenovanih u biračke komisije vrši Izborna komisija na zahtev ovlašćenih predlagača najkasnije 48 časova pre održavanja izbora.

Izuzetno, Izborna komisija može izvršiti zamenu lica koja su imenovana u sastav biračke komisije u slučaju sprečenosti, odsutnosti, smrti i ograničenja iz člana 32. ove odluke, najkasnije na dan održavanja izbora do 8 časova.

Drugostepena izborna komisija

Član 34

Drugostepenu izbornu komisiju obrazuje Skupština grada.

U pogledu utvrđivanja sastava Drugostepene izborne komisije, osim broja članova, primenjuju se odredbe ove odluke koje se odnose na Izbornu komisiju.

Drugostepena izborna komisija se obrazuje istovremeno kada i Izborna komisija.

Drugostepenu izbornu komisiju čine predsednik, četiri člana i njihovi zamenici.

Drugostepena izborna komisija ima sekretara i zamenika koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Drugostepene izborne komisije bez prava odlučivanja.

Predsednik, članovi Drugostepene izborne komisije i sekretar kao i njihovi zamenici, imenuju se na period od 4 godine i mogu da budu ponovo imenovani.

Predsednik, najmanje jedan član i sekretar Drugostepene izborne komisije i njihovi zamenici moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje jednom godinom radnog iskustva u struci.

Nadležnost Drugostepene izborne komisije

Član 35

Drugostepena izborna komisija u drugom stepenu odlučuje o prigovorima na akta Izborne komisije.

Drugostepena izborna komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova.

Posmatrači potvrđenih kandidata

Član 36

Svaki potvrđeni kandidat za člana saveta mesne zajednice može Izbornoj komisiji prijaviti lice kao posmatrača za praćenje rada biračke komisije u izbornom danu na obrascu koji propisuje Izborna komisija.

Prijava se podnosi najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija izdaje posmatraču odgovarajuće ovlašćenje za praćenje rada biračke komisije u izbornom danu.

Troškove praćenja rada, odnosno troškove posmatrača snosi podnosilac prijave.

Ukoliko je broj ovlašćenih posmatrača toliki da ometa i remeti rad biračke komisije i sprovođenje glasanja, biračka komisija može odlučiti koliko ovlašćenih posmatrača može istovremeno prisustvovati na biračkom mestu.

Odredbe ovog člana koje se odnose na praćenje rada biračke komisije odnose se i na praćenje rada Izborne komisije.

Stručna administrativna i tehnička pomoć

Član 37

Stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Izborne komisije, biračkih komisija i Drugostepene izborne komisije pruža Gradska uprava.

V BIRAČKA MESTA

Nadležnost za određivanje biračkih mesta

Član 38

Izborna komisija određuje i oglašava u "Službenom listu grada Loznice", na oglasnoj tabli mesne zajednice, odnosno na drugom pogodnom mestu u mesnoj zajednici, biračka mesta na kojima će se glasati na izborima, najkasnije 20 dana pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija određuje biračka mesta u saradnji sa Gradskom upravom.

Način određivanja biračkih mesta

Član 39

Za svaku mesnu zajednicu određuje se jedno biračko mesto.

Za svako biračko mesto određuje se: broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje s kojeg glasaju birači na tom biračkom mestu.

Za biračka mesta se, po pravilu, određuju prostorije u javnoj svojini grada, a samo izuzetno i prostorije u privatnoj svojini.

Biračko mesto ne može da bude u objektu u vlasništvu kandidata za člana saveta mesne zajednice ili člana njegove porodice.

Prilikom određivanja biračkog mesta, vodiće se računa da biračko mesto bude pristupačno osobama sa invaliditetom.

VI OBAVEŠTENJE O DANU I VREMENU ODRŽAVANJA IZBORA

Član 40

Obaveštenje biračima o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem, nazivom i adresom biračkog mesta na kome birač glasa, vrši Gradska uprava isticanjem obaveštenja na oglasnoj tabli mesne zajednice i na drugim mestima pogodnim za obaveštenje građana mesne zajednice.

Obaveštenje iz stava 1. ovog člana vrši se najkasnije 5 dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.

VII IZBORNI POSTUPAK

Rok za podnošenje prijave kandidata

Član 41

Kandidat za člana saveta mesne zajednice podnosi prijavu Izbornoj komisiji, najkasnije 15 dana pre dana određenog za održavanje izbora u mesnoj zajednici.

Obrasci prijave kandidata

Član 42

Kandidat za člana saveta mesne zajednice podnosi na posebnim obrascima:

1) prijavu koja sadrži ime i prezime kandidata, JMBG, zanimanje, prebivalište, adresu stanovanja i potpis kandidata;

2) izjave birača da podržavaju kandidata za člana saveta mesne zajednice koje se daju pred Gradskom upravom;

3) potvrdu o svom izbornom pravu i

4) potvrdu o prebivalištu, odnosno da je upisan u birački spisak za mesnu zajednicu čiji se savet bira.

Posebne obrasce, iz stava 1. tačke 1) i 2) ovog člana propisuje Izborna komisija.

Nedostaci u prijavi kandidata

Član 43

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava kandidata nije podneta blagovremeno, doneće odluku o odbacivanju prijave.

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava kandidata sadrži nedostatke koji onemogućuju njegovo proglašenje, doneće, u roku od 24 časa od prijema prijave kandidata, zaključak kojim se podnosiocu prijave nalaže da, najkasnije u roku od 48 časova od časa dostavljanja zaključka, otkloni te nedostatke. U zaključku se podnosiocu prijave ukazuje na način otklanjanja nedostataka.

Kada Izborna komisija utvrdi da prijava kandidata sadrži nedostatke, odnosno ako utvrdi da nedostaci nisu otklonjeni, ili nisu otklonjeni u propisanom roku, doneće u narednih 48 časova odluku o odbijanju proglašenja kandidata.

Proglašenje kandidata

Član 44

Izborna komisija proglašava kandidata po prijemu prijave, a najkasnije u roku od 48 časova od prijema prijave.

Odluku o proglašenju kandidata iz stava 1. ovog člana Izborna komisija dostavlja kandidatu bez odlaganja.

Kandidat može povući prijavu najkasnije do dana utvrđivanja izborne liste za člana saveta mesne zajednice.

Kandidat za člana saveta mesne zajednice ne može prisustvovati radu organa za sprovođenje izbora.

Izborne liste kandidata

Član 45

Izborna lista kandidata za izbor članova saveta mesne zajednice, sadrži sve proglašene kandidate, sa ličnim imenima svih kandidata i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.

Redosled kandidata na izbornoj listi kandidata utvrđuje se prema redosledu njihovog proglašavanja.

Izborna komisija utvrđuje izborne liste kandidata za članove saveta mesne zajednice i objavljuje ih u "Službenom listu grada Loznice", najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija je dužna da izbornu listu kandidata za članove saveta mesne zajednice objavi na oglasnoj tabli mesne zajednice, odnosno na drugom pogodnom mestu u mesnoj zajednici i na zvaničnoj internet prezentaciji grada.

Obustavljanje postupka izbora

Član 46

U slučaju da se za izbore za članove saveta mesne zajednice prijavi manje kandidata, odnosno bude proglašeno manje kandidata od broja članova saveta mesne zajednice koji se bira, Izborna komisija donosi odluku o obustavljanju postupka izbora članova za savet mesne zajednice i o tome obaveštava Gradsku upravu i predsednika Skupštine grada.

U slučaju iz stava 1. ovog člana Izborna komisija će najkasnije u roku od 10 dana od dana donošenja odluke o obustavljanju postupka doneti odluku o ponavljanju izbora za članove saveta mesnih zajednica.

Ako se na ponovljenim izborima za članove saveta mesne zajednice prijavi manje kandidata, odnosno bude proglašeno manje kandidata od broja članova saveta mesne zajednice koja se bira, Izborna komisija donosi odluku o obustavljanju postupka i o tome obaveštava Gradsku upravu i predsednika Skupštine grada.

U slučaju iz stava 3. ovog člana predsednik Skupštine grada će raspisati izbore za savet mesne zajednice najkasnije u roku od 2 godine od dana donošenja odluke o obustavljanju ponovljenog postupka izbora.

Do raspisivanja izbora i konstituisanja saveta mesne zajednice tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavljaće poverenik koga imenuje Skupština grada.

Priprema izbornog materijala

Član 47

Izborna komisija je dužna da za sve biračke komisije u mesnim zajednicama blagovremeno pripremi materijal za glasanje, a naročito potreban broj glasačkih listića, izvod iz biračkog spiska, kao i obrasce zapisnika o radu biračke komisije.

Glasački listići štampaju se na jednom mestu.

Broj glasačkih listića koji se štampa mora biti jednak broju birača svake mesne zajednice.

Primopredaja izbornog materijala i uređivanje biračkih mesta

Član 48

Izborni materijal za sprovođenje izbora obezbeđuju Izborna komisija i Gradska uprava za svaku biračku komisiju, u skladu sa Uputstvom.

Primopredaja izbornog materijala vrši se najkasnije 48 časova pre dana određenog za održavanje izbora.

Izborni materijal Izborna komisija predaje predsedniku biračke komisije ili njegovom zameniku o čemu se sastavlja zapisnik.

Gradska uprava stara se o uređivanju biračkog mesta, priprema potreban broj glasačkih kutija sa priborom za njihovo pečaćenje i pisanje.

Glasački listić

Član 49

Izbor članova za savet mesnih zajednica vrši se na glasačkom listiću.

Glasački listić sadrži:

1) naziv mesne zajednice čiji se članovi saveta biraju;

2) redni broj kandidata koji je utvrđen prema redosledu na izbornoj listi kandidata;

3) ime i prezime, godina rođenja, zanimanje kandidata;

4) napomenu koliko članova saveta se bira i da se glasa zaokruživanjem rednog broja ispred imena kandidata;

5) pečat Skupštine grada.

Isticanje izborne liste kandidata

Član 50

Izborna lista kandidata sa imenima svih kandidata za člana saveta mesne zajednice mora za vreme glasanja biti vidno istaknuta na biračkom mestu.

Glasanje na biračkom mestu

Član 51

Birač najpre saopštava biračkoj komisiji svoje lično ime, a važećom ličnom kartom, odnosno važećom putnom ispravom (pasošem) dokazuje svoj identitet.

Birač ne može glasati bez podnošenja dokaza o svom identitetu.

Predsednik ili član biračke komisije, pošto utvrdi identitet birača objašnjava mu način glasanja.

Birač potpisuje birački spisak i preuzima glasački listić.

Birač glasa za onoliko kandidata koliko se bira članova saveta mesne zajednice.

Glasa se zaokruživanjem rednog broja ispred imena kandidata.

Glasanje uz pomoć drugog lica i glasanje van biračkog mesta

Član 52

Birač koji nije u mogućnosti da na biračkom mestu lično glasa (slepo, invalidno ili nepismeno lice) ima pravo da povede lice koje će umesto njega, na način koje mu ono odredi, ispuniti listić, odnosno obaviti glasanje.

Birač koji nije u mogućnosti da dođe na biračko mesto (nepokretno, teško ili slabo pokretno lice) može, najkasnije do 11 časova na dan glasanja, obavestiti biračku komisiju o tome da želi da glasa van biračkog mesta.

Izabrani članovi biračke komisije koje odredi biračka komisija odlaze kod takvog birača i omogućavaju mu da glasa.

Utvrđivanje rezultata glasanja na biračkom mestu

Član 53

Po završenom glasanju biračka komisija pristupa utvrđivanju rezultata glasanja na biračkom mestu.

O utvrđenim rezultatima glasanja biračka komisija sačinjava zapisnik o radu biračke komisije.

Kada utvrdi rezultate glasanja i sastavi zapisnik o radu biračke komisije biračka komisija odmah dostavlja Izbornoj komisiji zapisnik o radu biračke komisije sa utvrđenim rezultatima glasanja na biračkom mestu i kandidatima koji su izabrani za članove saveta mesne zajednice, izvod iz biračkog spiska, glasačke listiće i kontrolni list.

Preostali izborni materijal biračka komisija dostavlja u skladu sa Uputstvom.

Zapisnik o primopredaji izbornog materijala posle glasanja

Član 54

O primopredaji izbornog materijala posle glasanja sastavlja se zapisnik koji potpisuje predstavnik Izborne komisije i predsednik, odnosno predstavnik biračke komisije koji je predao izborni materijal, kao i predstavnik Gradske uprave za deo izbornog materijala koji je obezbedila Gradska uprava.

Pravo uvida

Član 55

Kandidat za člana saveta mesne zajednice ima pravo da od Izborne komisije zatraži uvid u zapisnik sa biračkog mesta i to u roku od 12 časova od dostavljanja materijala Izbornoj komisiji od strane biračke komisije.

Utvrđivanje konačnih rezultata izbora

Član 56

Po prijemu izbornog materijala sa biračkog mesta Izborna komisija u roku od 48 časova od zatvaranja biračkog mesta za svaku mesnu zajednicu utvrđuje:

- ukupan broj birača upisanih u birački spisak;

- broj birača koji su glasali na biračkim mestima;

- broj birača koji su glasali van biračkih mesta;

- ukupan broj primljenih glasačkih listića;

- ukupan broj nevažećih glasačkih listića;

- ukupan broj važećih glasačkih listića;

- broj glasova datih svakom kandidatu;

- kandidate koji su izabrani za člana saveta mesne zajednice;

- ukupan broj neupotrebljenih glasačkih listića.

O utvrđenom iz stava 1. ovog člana Izborna komisija donosi odluku o konačnim rezultatima izbora za svaku mesnu zajednicu i sastavlja jedinstven zapisnik o rezultatima izbora i izabranim članovima saveta za sve mesne zajednice.

Rezultati izbora se odmah objavljuju u "Službenom listu grada Loznice", na zvaničnoj internet prezentaciji grada i na oglasnoj tabli mesne zajednice, odnosno na drugom pogodnom mestu u mesnoj zajednici.

Izdavanje uverenja

Član 57

Izabranom članu saveta mesne zajednice Izborna komisija izdaje uverenje o izboru.

VIII PONAVLJANJE GLASANJA I ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA

Slučajevi i rokovi ponavljanja glasanja za člana saveta mesne zajednice

Član 58

Ukoliko dva ili više kandidata dobiju isti broj glasova, a prema broju dobijenih glasova treba da budu izabrani kao poslednji član saveta mesne zajednice, ponavlja se glasanje samo za te kandidate.

Kad se utvrdi da je broj glasačkih listića u glasačkoj kutiji veći od broja birača koji su glasali ili u glasačkoj kutiji nije nađen kontrolni list, biračka komisija se raspušta i imenuje nova, a glasanje na tom biračkom mestu ponavlja se.

U slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana, glasanje se ponavlja u roku od sedam dana od dana održavanja izbora, na način i po postupku utvrđenim za sprovođenje izbora.

U slučaju ponavljanja glasanja, konačni rezultati izbora za članove saveta mesnih zajednica u kojoj se glasanje ponavlja utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

Zaštita izbornog prava

Član 59

Svaki birač i kandidat za člana saveta mesne zajednice ima pravo na zaštitu izbornog prava, po postupku utvrđenom ovom odlukom.

Prigovor Izbornoj komisiji

Član 60

Birač i kandidat za člana saveta mesne zajednice, ima pravo da podnese prigovor Izbornoj komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja, sprovođenja izbora, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.

Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.

Prigovor se predaje preko pisarnice u Gradskoj upravi.

Rok za odlučivanje po prigovoru

Član 61

Izborna komisija doneće odluku u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti je podnosiocu prigovora.

Ako Izborna komisija usvoji podneti prigovor, poništiće odluku ili radnju.

Izborna komisija svoju odluku objavljuje na oglasnoj tabli mesne zajednice, prostoriji gde su održani izbori, a jedan primerak dostavlja podnosiocu prigovora.

Prigovor protiv odluke Izborne komisije

Član 62

Protiv odluke Izborne komisije, može se izjaviti prigovor Drugostepenoj izbornoj komisiji u roku od 24 časa od dostavljanja odluke.

Prigovor se predaje preko pisarnice u Gradskoj upravi.

Izborna komisija dužna je da Drugostepenoj izbornoj komisiji dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.

Drugostepena izborna komisija je dužna da donese odluku po prigovoru najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema prigovora sa spisima.

Odluka Drugostepene izborne komisije

Član 63

Ako Drugostepena izborna komisija usvoji prigovor, poništiće odluku ili radnju u postupku predlaganja kandidata, odnosno u postupku izbora za člana saveta mesne zajednice ili će poništiti izbor člana saveta mesne zajednice.

Kada nađe da osporenu odluku treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, Drugostepena izborna komisija može svojom odlukom meritorno rešiti izborni spor. Odluka Drugostepene izborne komisije u svemu zamenjuje poništeni akt.

Ako je po prigovoru poništena radnja u postupku izbora ili izbor člana saveta mesne zajednice, Izborna komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi u roku od sedam dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim ovom odlukom za sprovođenje izbora.

Rok se računa od dana donošenja odluke o poništavanju izbora.

Ponovne izbore raspisuje Izborna komisija.

Ponovni izbori sprovode se po izbornoj listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.

U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora za mesnu zajednicu u kojoj su izbori poništeni utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

IX BIRAČKI SPISKOVI

Upis i promene u biračkom spisku

Član 64

Gradska uprava je nadležna za ažuriranje biračkog spiska i vrši upis birača koji nisu upisani u birački spisak, kao i promenu podataka u biračkom spisku, sve do njegovog zaključenja, odnosno najkasnije 5 dana pre dana održavanja izbora.

Utvrđivanje i objavljivanje konačnog broja birača

Član 65

Izborna komisija utvrđuje i objavljuje u "Službenom listu grada Loznice" konačan broj birača za svaku mesnu zajednicu.

X NADGLEDANJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA IZBORA

Domaći i strani posmatrači

Član 66

Zainteresovana registrovana udruženja čiji se ciljevi ostvaruju u oblasti zaštite ljudskih i manjinskih prava, kao i zainteresovane međunarodne i strane organizacije i udruženja koja žele da prate rad organa za sprovođenje izbora, podnose prijavu Izbornoj komisiji najkasnije 5 dana pre dana održavanja izbora, na obrascu koji propisuje Izborna komisija.

Za praćenje rada Izborne komisije posmatrači mogu da prijave najviše dva posmatrača.

Za praćenje rada pojedinih biračkih komisija posmatrači mogu da prijave najviše jednog posmatrača.

Ovlašćenje i akreditacije posmatrača

Član 67

Na osnovu konstatacije o ispunjenosti uslova za praćenje rada Izborne komisije, odnosno biračkih komisija, Izborna komisija podnosiocu prijave izdaje odgovarajuće ovlašćenje za praćenje rada organa za sprovođenje izbora.

Troškove praćenja rada organa za sprovođenje izbora snose podnosioci prijave čiji posmatrači prate izbore.

XI KONSTITUISANJE SAVETA

Konstituisanje saveta mesne zajednice

Član 68

Savet mesne zajednice konstituiše se nakon utvrđivanja konačnih rezultata izbora.

Sazivanje konstitutivne sednice saveta mesne zajednice

Član 69

Prvu konstitutivnu sednicu saveta mesne zajednice saziva predsednik saveta mesne zajednice u prethodnom sazivu i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, a ako on to ne učini, sednicu saziva najstariji novoizabrani član saveta.

Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji član saveta mesne zajednice.

Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Gradska uprava je dužna da pruži pomoć i prati konstituisanje saveta mesne zajednice kao i poštovanje rokova iz ovog člana.

Izbor predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice

Član 70

Predsednika saveta mesne zajednice bira savet na konstitutivnoj sednici iz reda svojih članova, tajnim glasanjem većinom glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Svaki član saveta može predložiti samo jednog kandidata za predsednika saveta mesne zajednice.

Predloženi kandidat mora dati prethodnu saglasnost.

Prisutni član saveta mesne zajednice saglasnost daje usmeno koja se unosi u zapisnik.

Ako je predloženi kandidat odsutan, predlagač je dužan prethodno obezbediti njegovu saglasnost u pisanom obliku.

Ako u prvom krugu glasanja nijedan od predloženih kandidata ne dobije potrebnu većinu, u drugom krugu glasa se od dva kandidata koja su u prethodnom krugu imala najveći broj glasova.

U drugom krugu izabran je kandidat koji dobije većinu glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

Predsednik saveta mesne zajednice stupa na dužnost po objavljivanju rezultata glasanja i preuzima vođenje sednice.

Zamenika predsednika saveta mesne zajednice bira savet mesne zajednice na predlog predsednika saveta, većinom glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.

O izabranom predsedniku saveta, njegovom zameniku i članovima saveta mesne zajednice Gradska uprava je dužna da vodi urednu evidenciju.

Ovlašćenja predsednika saveta mesne zajednice

Član 71

Predsednik saveta mesne zajednice:

- predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i savet;

- organizuje rad saveta;

- saziva i predsedava sednicama saveta;

- priprema, po potrebi u saradnji sa stručnim službama grada, predloge akata koje razmatra i usvaja savet;

- stara se o izvršenju odluka saveta;

- saziva zbor građana mesne zajednice u skladu sa Statutom grada;

- vrši i druge poslove u skladu sa Zakonom o lokalnoj samoupravi, Statutom grada Loznice i ovom odlukom.

Sazivanje sednica, rad i drugi poslovi saveta mesne zajednice bliže se uređuju statutom mesne zajednice.

Primopredaja dužnosti

Član 72

Predsednik saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pismenoj formi izvrši primopredaju popisa sredstava mesne zajednice sa svim pravima i obavezama mesne zajednice na dan primopredaje novoizabranom predsedniku saveta mesne zajednice u roku od 7 dana od dana stupanja na dužnost novog predsednika saveta mesne zajednice, po potrebi u saradnji sa Gradskom upravom.

XII PRESTANAK MANDATA ČLANU I RASPUŠTANJE SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Prestanak mandata članu saveta mesne zajednice

Član 73

Članu saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:

1) donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice;

2) ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;

3) ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;

4) ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice u kojoj je izabran;

5) ako nastupi smrt člana saveta mesne zajednice;

6) gubitkom državljanstva;

7) podnošenjem ostavke.

Članu saveta mesne zajednice prestaje mandat danom nastupanja slučaja iz stava 1. tačka 1-6) ovog člana.

Dan prestanka mandata konstatuje savet na prvoj narednoj sednici saveta posle prijema obaveštenja o razlozima za prestanak mandata člana saveta.

O prestanku mandata članu saveta predsednik saveta mesne zajednice obaveštava Gradsku upravu i predsednika Skupštine grada bez odlaganja.

Ukoliko nekom od članova saveta mesne zajednice prestane mandat nastupanjem slučajeva iz stava 1. tačka 2) do 7) ovog člana, predsednik Skupštine grada može raspisati izbore za nedostajući broj članova saveta, a obavezno ih raspisuje ukoliko prestane mandat većini od ukupnog broja članova saveta, u roku od 30 dana od dana saznanja.

U slučaju kada prestane mandat većini od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice, do izbora nedostajućih članova tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavljaće poverenik koga imenuje Skupština grada.

Ostavka člana saveta mesne zajednice

Član 74

Član saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici saveta, a između dve sednice podnosi je u formi overene pisane izjave.

Posle podnošenja ostavke, savet mesne zajednice bez odlaganja, na samoj sednici (usmena ostavka) ili na prvoj narednoj sednici (pisana ostavka) konstatuje da je članu saveta prestao mandat i o tome odmah obaveštava Gradsku upravu i predsednika Skupštine grada.

Raspuštanje saveta mesne zajednice

Član 75

Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:

1) savet ne zaseda duže od tri meseca;

2) ne izabere predsednika saveta u roku od mesec dana od dana održavanja izbora za članove saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke;

3) ne donese finansijski plan u roku određenom odlukom Skupštine grada.

XIII SREDSTVA ZA SPROVOĐENJE IZBORA

Član 76

Sredstva za sprovođenje izbora obezbeđuju se iz budžeta grada i mogu se koristiti za:

- nabavku, štampanje izbornog materijala;

- naknade za rad članova Izborne komisije;

- naknade za rad članova Drugostepene izborne komisije;

- naknade za rad članova biračkih komisija;

- naknade za rad zaposlenima u Gradskoj upravi koji su angažovani na obavljanju poslova sprovođenja izbora za članove saveta mesne zajednice;

- nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala;

- prevozničke, PTT i druge usluge.

Nalogodavci za raspolaganje sredstvima su predsednik i sekretar Izborne komisije, predsednik i sekretar Drugostepene izborne komisije.

XIV STALNA I POVREMENA RADNA TELA

Član 77

Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.

Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.

Angažovanje članova stalnih i povremenih radnih tela ne podrazumeva stvaranje dodatnih finansijskih obaveza mesnoj zajednici.

XV SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE

Finansiranje mesne zajednice

Član 78

Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:

1) sredstava utvrđenih odlukom o budžetu grada, uključujući i samodoprinos;

2) donacija;

3) prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću.

Finansijski plan i završni račun

Član 79

Mesna zajednica donosi finansijski plan u skladu sa Odlukom o budžetu grada.

U finansijskom planu mesne zajednice iskazuju se prihodi i rashodi mesne zajednice.

Finansijski plan se donosi za jednu kalendarsku godinu nakon usvajanja Odluke o budžetu grada.

Na finansijski plan mesne zajednice saglasnost daje Gradsko veće, u skladu sa Odlukom o budžetu.

Savet mesne zajednice usvaja završni račun po isteku kalendarske godine.

Naredbodavac za isplatu sredstava mesne zajednice je predsednik saveta mesne zajednice.

Izveštaj o radu mesne zajednice

Član 80

Po zahtevu Gradske uprave savet mesne zajednice dužan je da, najkasnije do 30. marta tekuće godine, dostavi Gradskoj upravi izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prošlu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je grad preneo.

Kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice vrše Gradska uprava i budžetska inspekcija grada.

Zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva

Član 81

Na poziv Gradske uprave ili drugog organa grada, savet mesne zajednice dužan je da u postupku pripreme odluke o budžetu grada za narednu godinu, dostavi zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva za narednu godinu u rokovima koje odredi Gradska uprava.

XVI SARADNJA SA DRUGIM MESNIM ZAJEDNICAMA I ORGANIZACIJAMA

Saradnja sa drugim mesnim zajednicama

Član 82

Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji grada Loznice, druge opštine ili grada u zemlji ili inostranstvu u skladu sa pozitivnim propisima.

Odluku o saradnji iz stava 1. ovog člana donosi savet mesne zajednice u skladu sa pozitivnim propisima i o tome obaveštava Gradsku upravu.

Saradnja sa javnim i privrednim sektorom

Član 83

Mesne zajednice ostvaruju neposrednu saradnju sa organima grada, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač grad, drugim organima i organizacijama iz javnog sektora kao i privrednim subjektima i preduzetnicima u skladu sa zakonom.

Saradnja sa udruženjima

Član 84

Savet mesne zajednice može sarađivati sa udruženjima, humanitarnim i drugim organizacijama civilnog sektora u skladu sa zakonom u zajedničkom interesu građana mesne zajednice.

XVII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 85

Prvi izbori za savet mesne zajednice, u skladu sa ovom odlukom sprovešće se u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Po konstituisanju saveta mesne zajednice po sprovedenim izborima iz stava 1. ovog člana mesne zajednice su dužne da u roku od 60 dana od dana konstituisanja usklade svoje statute sa Statutom grada Loznice i ovom odlukom.

Član 86

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama, osim odredbe člana 5. ("Službeni list grada Loznice", broj 3/09).

Član 87

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".