O NAČINU I POSTUPKU ANALIZE I OCENE OPRAVDANOSTI, ISPLATIVOSTI I MOGUĆNOSTI REALIZACIJE DONACIJE
("Sl. list AP Vojvodine", br. 44/2019)
Član 1
Pokrajinskom uredbom o načinu i postupku analize i ocene opravdanosti, isplativosti i mogućnosti realizacije donacije (u daljem tekstu: pokrajinska uredba), propisuju se način i postupak analize i ocene opravdanosti, isplativosti i mogućnosti realizacije donacije, koje su u obavezi da sprovode subjekti na koje se odnosi pokrajinski antikorupcijski plan (u daljem tekstu: subjekt PAP-a), koji konkurišu za sredstva donacija, odnosno koji na drugačiji način dobiju ponudu od donatora, a pre zaključivanja donatorskih ugovora u svojstvu primaoca donacije.
Član 2
Pod donacijom, u smislu ove pokrajinske uredbe, podrazumeva se namenski bespovratan prihod koji se ostvaruje na osnovu pisanog ugovora između davaoca i primaoca donacije, a koji može biti u robi - osim duvana i duvanskih prerađevina, alkoholnih pića i putničkih automobila, te u uslugama, novcu, hartijama od vrednosti, imovinskim i drugim pravima.
Pod konkurisanjem za sredstva donacije, u smislu ove pokrajinske uredbe, podrazumeva se svaki vid podnošenja prijave za dobijanje sredstava donacije - putem javnog poziva, konkursa ili na drugi način.
Na postupak prijema donacije subjekta PAP-a, primenjuju se propisi koji uređuju budžetski sistem i donacije.
Član 3
Subjekt PAP-a u obavezi je da - pre konkurisanja za donaciju, odnosno po dobijanju ponude od donatora - izvrši analizu i ocenu opravdanosti, isplativosti i mogućnosti realizacije donacije.
Analiza i ocena opravdanosti, isplativosti i mogućnosti realizacije donacije vrši se na obrascu: AD-OIM Obrazac za analizu i ocenu opravdanosti, isplativosti i mogućnosti realizacije donacije (u daljem tekstu: Obrazac: AD-OIM).
Obrazac: AD-OIM koji sadrži i instrukciju za popunjavanje sastavni je deo ove pokrajinske uredbe.
Član 4
Subjekti PAP-a su u obavezi da odbiju donaciju koja sadrži skrivene troškove koji prevazilaze vrednost donacije odnosno koja nije ocenjena kao opravdana, isplativa ili čija realizacija nije moguća, kao i donaciju od fizičkih i pravnih lica nad kojima vrši nadzor, inspekcijsku kontrolu ili odlučuje o pravima, obavezama i interesu tih lica.
Ocena donacije kao opravdane, isplative i moguće u smislu realizacije, odnosno odbijanje donacije, donosi se u formi zaključka. Sastavni deo zaključka je Obrazac: AD-OIM.
Ukoliko je subjekt PAP-a pokrajinski sekretarijat, posebna upravna organizacija, služba i uprava Autonomne pokrajine Vojvodine, u obavezi je da pre donošenja zaključka pribavi prethodnu saglasnost Pokrajinske vlade. Uz zahtev za dobijanje prethodne saglasnosti na zaključak, podnosi se predlog zaključka i popunjen Obrazac: AD-OIM.
Nakon donošenja zaključka kojim je donacija ocenjena kao opravdana, isplativa, kao moguća u smislu realizacije, može se zaključiti ugovor o donaciji.
Član 5
O zaključcima iz člana 4. st. 2. i 3. subjekt PAP-a obavezan je da vodi posebnu evidenciju u pisanom i elektronskom obliku.
Subjekat PAP-a dužan je da jednom godišnje, a najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu, dostavi Pokrajinskoj antikorupcijskoj komisiji izveštaj o donetim zaključcima o donacijama.
Član 6
Ova pokrajinska uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".
Obrazac: AD-OIM
ANALIZA I OCENA OPRAVDANOSTI, ISPLATIVOSTI I MOGUĆNOSTI REALIZACIJE DONACIJE
A) PODACI O DONATORU I DONACIJI
1.
PODACI O DONATORU
2.
VRSTA DONACIJE
3.
VREDNOST DONACIJE
4.
PODACI O KONKURSU
Pod brojem 1. PODACI O DONATORU - unose se sledeći podaci: Za pravno lice - poslovno ime I sedište, PIB i matični broj, a za fizičko lice - ime i prezime i adresa. Ukoliko donator želi da ostane anoniman, to se posebno unosi. Pod brojem 2. VRSTA DONACIJE - unosi se podatak o tome o kojoj je vrsti donacije reč: donacija u robi, uslugama, novcu, hartijama od vrednosti, imovinskim i drugim pravima. Pod brojem 3. VREDNOST DONACIJE - unosi se vrednost bespovratnih sredstava donacije izražena u odgovarajućoj valuti u kojoj se dodeljuje donacija, kao i protivvrednost u dinarima (prema srednjem kursu NBS); ukoliko predmet donacije nije u novcu, već u robi, uslugama ili čemu drugom, u ovom odeljku navodi se procenjena vrednost izražena u novcu i metodologija, odnosno parametri na osnovu kojih je izvršena procena protivvrednosti u novcu. Pod brojem 4. PODACI O KONKURSU - unose se podaci ako se za donaciju konkuriše, i to sledeće: broj i datum konkursa, kao i gde je objavljen, predmet odnosno svrha i cilj konkursa, rok za podnošenje prijave na konkurs i očekivani rok objavljivanja rezultata konkursa.
B) PODACI O NAČINU KORIŠĆENJA DONACIJE
5.
NAZIV PROJEKTA
6.
OPIS
7.
CILJ
8.
VREMENSKI OKVIR
9.
OČEKIVANI MERLJIVI EFEKTI
10.
OČEKIVANI UTICAJ NA CILJNE GRUPE I KORISNIKE
11.
PLAN KORIŠĆENJA DONACIJE
Pod brojem 5. NAZIV PROJEKTA - unosi se naziv ukoliko postoji poseban projekat koji će se realizovati donacijom; ukoliko ne postoji, ovo polje ostaje nepopunjeno. Pod brojem 6. OPIS - unosi se kratak opis donacije i podatak u koje će se svrhe koristiti donacija
Pod brojem 7. CILJ - unosi se cilj koji se postiže i/ili očekuje korišćenjem donacije. Pod brojem 8. VREMENSKI OKVIR - unosi se podatak o vremenskom trajanju donacije i realizacije aktivnosti iz donatorskih sredstava (navesti očekivano trajanje u mesecima i godinama: naprimer, od određenog meseca i godine do određenog meseca i godine), kao i o vremenskom karakteru efekata donacije (do kada će korišćenje donacije imati efekat: jednokratno odnosno u periodu korišćenja donacije ili u očekivanom periodu - navesti period u mesecima, godinama - nakon korišćenja donacije). Pod brojem 9. OČEKIVANI MERLJIVI EFEKTI - navesti merljive efekte donacije, navođenjem adekvatnih pokazatelja rezultata/efekata koji se postižu korišćenjem donacije. Pod brojem 10. OČEKIVAN UTICAJ NA CILJNE GRUPE I KORISNIKE - navesti ciljne grupe, odnosno korisnike koji će imati koristi od donacije. Pod brojem 11. PLAN KORIŠĆENJA DONACIJE - ukoliko je donacija u novcu - podatak koji se unosi treba da odgovori na pitanje kako će sredstva biti utrošena (raspored i namene sredstava - finansijski plan); ukoliko je donacija u robi ili uslugama - kome je namenjena / su namenjene, ko će ih koristiti, ukoliko je donacija u hartijama od vrednosti ili pravima - kako će se iskoristiti.
V) ANALIZA I OCENA DONACIJE
12.
ANALIZA RIZIKA
13.
ANALIZA KADROVSKIH MOGUĆNOSTI
14.
SKRIVENI TROŠKOVI
15.
OCENA NEPRISTRASNOSTI I OBJEKTIVNOSTI
16.
ZAKLJUČAK O OPRAVDANOSTI, ISPLATIVOSTI I MOGUĆNOSTI REALIZACIJE DONACIJE
Pod brojem 12. ANALIZA RIZIKA - navesti rizike koje donacija nosi, procenu stepena rizika, način upravljanja rizikom i slično. Pod brojem 13. ANALIZA KADROVSKIH MOGUĆNOSTI - navesti ocenu kadrovskih mogućnosti za realizaciju aktivnosti predviđenih donacijom, kadrovske probleme ukoliko postoje i način prevazilaženja. Pod brojem 14. SKRIVENI TROŠKOVI - odgovoriti na pitanje da li postoje skriveni troškovi koji se očekuju u toku i nakon realizacije donacije, a ukoliko postoje, potrebno ih je finansijski izraziti u apsolutnom iznosu i relativno (odnosno u procentu kojim se označava maksimalno procentualno smanjenje donacije zbog skrivenih, nepredviđenih i drugih troškova, a čijim nastankom se umanjuje finansijski efekat donacije). Pod brojem 15. OCENA NEPRISTRASNOSTI I OBJEKTIVNOSTI - ovaj podatak treba jednoznačno da dâ odgovor na pitanje da li bi primanje donacije moglo dovesti u sumnju nepristrasnost i objektivnost u postupanju primaoca donacije prema davaocu donacije. Ukoliko postoji sumnja u mogućnost nepristrasnog i objektivnog postupanja primaoca donacije prema davaocu donacije, ovakva donacija ocenjuje se kao neopravdana. Donacija od fizičkih i pravnih lica nad kojima subjekt PAP-a vrši nadzor, inspekcijsku kontrolu ili odlučuje o pravima, obavezama i interesu tih lica ne može biti ocenjena kao opravdana i ne može biti prihvaćena. Pod brojem 16. ZAKLJUČAK O OPRAVDANOSTI, ISPLATIVOSTI I MOGUĆNOSTI REALIZACIJE DONACIJE - u ovom odeljku navodi se opšti zaključak, koji mora biti obrazložen navođenjem i argumentacijom razloga koji ga opredeljuju.