PRAVILNIKO DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ŽENSKOM PREDUZETNIŠTVU ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA NABAVKE MAŠINA, OPREME, RAČUNARSKE OPREME, SOFTVERA ILI USLUGE U CILJU INOVIRANJA I DIGITALIZOVANJA PROCESA PROIZVODNJE I OPERACIJA U DOMENU MARKETINGA I TRGOVINE U 2019. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 44/2019) |
Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava ženskom preduzetništvu za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme, računarske opreme, softvera ili usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnje i operacija u domenu marketinga i trgovine u 2019. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na Javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava ženskom preduzetništvu za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme, računarske opreme, softvera ili usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnje i operacija u domenu marketinga i trgovine u 2019. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).
Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu AP Vojvodine za 2019. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, malih i srednjih preduzeća, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima i ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja budžeta.
Cilj dodele bespovratnih sredstava je podrška ženskom preduzetništvu kao bitnog segmenta razvoja ukupne privrede i preduzetništva u AP Vojvodini.
Pod ženskim preduzetništvom, u smislu ovog Pravilnika, se podrazumeva preduzetnica ili privredno društvo čiji je vlasnik žena sa najmanje 51% udela u istom i u kojem je žena odgovorno lice za poslovanje i upravljanje (direktor).
Sredstva se odobravaju po principu refundacije, a namenjena su za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge u 2019. godini i to:
(a) koja su kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu od 1. maja 2019. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa, ili
(b) koja će biti kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti najkasnije do 20. decembra 2019. godine.
Pod nabavkom mašina/opreme se podrazumevaju mašine i oprema koje su u funkciji izrade ili pripreme i dorade finalnog proizvoda i/ili pružanja usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnja, odnosno pružanja usluge.
Pod nabavkom opreme podrazumeva se i nabavka računarske opreme sa perifernim uređajima (štampač, skener, itd.), odnosno prenosivog ili desktop ili tablet računara ili pametnog telefona isključivo za potrebe digitalizacije poslovanja, digitalne komunikacije, propagande i poslovanja na internetu i/ili društvenim mrežama.
Pod nabavkom softvera (softverske licence) podrazumeva se nabavka profesionalnog (aplikativnog) softverskog paketa/alata u funkciji proizvodnog procesa ili daljeg razvoja informatičkih rešenja i proizvoda za tržište, kao i softverski paket/ alati za potrebe pružanja usluga.
Pod uslugom digitalizacije se podrazumevaju aktivnosti koje privredni subjekt nije u mogućnosti samostalno da sprovede, a u direktnoj je vezi sa kreiranjem proizvoda i/ili usluge i/ili poslovanja privrednog subjekta (izrada veb sajta, plana promocije, marketing plana, biznis plana, digitalnog marketinga i sl.).
Mašine/oprema i računarska oprema moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu upotrebu.
Izuzetno, na predlog Komisije za pregled prijava, može se odobriti subvencionisanje izdataka za nabavku polovne mašine/ opreme ne starije od 5 godina.
Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju izdataka za nabavku sledećeg:
- ugradna oprema (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.) i instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.);
- nameštaj (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);
- rasveta, svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji, panoi i sl.);
- prezentaciona, elektronska, birotehnička, audio-vizuelna i slična oprema (oprema za prevođenje, fiskalne kase, TV, muzički uređaji, zvučnici i dr.);
- alat, dodatna oprema, pojedinačni i rezervni delovi, inventar, oprema za zaštitu na radu, kalupi, repromaterijal, potrošni materijal i dr;
- poljoprivredne i priključne mašine i druga oprema za poljoprivrednu proizvodnju;
- sve vrste vozila (za prevoz lica, teretna, dostavna i dr.), prikolice i sl;
- oprema za sport.
Visina odobrenih sredstava utvrđuje se:
- za predmet nabavke iz člana 4. stav 1. pod (a) - na osnovu dostavljenog računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice sa dobavljačem/prodavcem i izvoda računa iz banke o plaćanju istog, ili
- za predmet nabavke iz člana 4. stav 1. pod (b) - na osnovu priloženog predračuna ili ponude ili (pred)ugovora sa dobavljačem/prodavcem.
Bespovratna sredstva se odobravaju u visini do 90% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije, obuke za korišćenje i sl.
Iznos odobrenih sredstava, uz uslov iz prethodnog stava, može biti najmanje 50.000,00 dinara, dok se najviši iznos utvrđuje shodno predmetu nabavke i to:
A) Mašine/oprema - do najviše 400.000,00 dinara;
B) Prenosivi ili desktop ili tablet računar - do najviše 80.000,00 dinara;
V) Pametni telefon1 - do najviše 70.000,00 dinara;
G) Softver - do najviše 150.000,00 dinara;
D) Usluga digitalizacije - do najviše 150.000,00 dinara.
Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.
____________
1 Prihvata se nabavka pametnog telefona sa verzijom operativnog sistema Android 9 ili IOS 11 ili novija verzija
JAVNI KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA
Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa koji raspisuje Sekretarijat.
Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs/Konkursi/Javni pozivi.
Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:
- naziv akta na osnovu kog se raspisuje;
- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Javnom konkursu;
- namena sredstava;
- pravo i uslovi za učešće na Javnom konkursu;
- način i rok za podnošenje prijave na Javni konkurs;
- kriterijumi za ocenu prijava;
- obavezna dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs i
- drugi podaci od značaja.
PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM KONKURSU
I
Pravo učešća na Javnom konkursu imaju privredna društva i preduzetnici sa sedištem ili registrovanim ogrankom na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu APR) najkasnije do 31. decembra 2018. godine (imaju aktivan status) i to:
1. privredna društva2, koja su prema finansijskim izveštajima za 2018. godinu, razvrstana na mikro ili mala pravna lica i
2. preduzetnici3.
Razvrstavanje pravnih lica, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. gl. RS", br. 62/13 i 30/2018). Pravna lica razvrstavaju se na mikro, mala, srednja i velika, u zavisnosti od prosečnog broja zaposlenih, poslovnog prihoda i prosečne vrednosti poslovne imovine utvrđenih na dan sastavljanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja u poslovnoj godini.
U mikro pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:
1. prosečan broj zaposlenih 10;
2. poslovni prihod 700.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;
3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 350.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.
U mala pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja prelaze dva kriterijuma iz stava 2. ovog člana, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:
1. prosečan broj zaposlenih 50;
2. poslovni prihod 8.800.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;
3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 4.400.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.
Preduzetnici se, u smislu Zakona o računovodstvu, smatraju mikro pravnim licima.
__________________
2 Privredna društva u kojima žena ima najmanje 51% vlasničkog udela i u kome obavlja rukovodeću funkciju (direktorica i zakonska zastupnica) - kumulativno
3 Žene - preduzetnice koje lično upravljaju poslovanjem - kumulativno
II
Prijavu na Javni konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nema pravo da podnese privredni subjekt koji je u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.
Pravo učešća nema ni privredni subjekt nad kojim je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018), niti privredni subjekt koji je u teškoćama, prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014).
Privredni subjekt u teškoćama je privredni subjekt koji nije sposoban da sopstvenim sredstvima, sredstvima svojih vlasnika/akcionara ili poverilaca ili sredstvima iz drugih izvora na tržištu spreči gubitke i koji bi, bez intervencije države, kratkoročno ili srednjeročno, ugrozili njegov opstanak;
Privredni subjekt je u teškoćama:
- ako je odgovornost za njegove dugove ograničena a izgubio je više od polovine osnovnog kapitala, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubio više od četvrtine osnovnog kapitala;
- ako najmanje jedno lice neograničeno odgovara za njegove dugove, a u finansijskim izveštajima prikazano je da je njegov kapital smanjen za više od polovine, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubljeno više od četvrtine kapitala;
- ako ispunjava uslove za otvaranje stečajnog postupka.
Privredni subjekt je u teškoćama i ako nije ispunjen nijedan od napred navedenih uslova i ako postoje očigledni pokazatelji koji ukazuju na to da je u teškoćama, kao što su: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tokova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili je nulta neto vrednost imovine. U najvećim teškoćama je privredni subjekt koji je nesposoban za plaćanje (insolventan) ili nad kojim je otvoren stečajni postupak.
Članom 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015,44/2018 i 95/2018) određeno je značenje povezanih lica.
Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:
1) njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;
2) njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;
3) njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;
4) druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.
Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:
1) pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;
2) pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);
3) pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;
4) lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;
5) lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;
6) lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.
Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.
Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.
Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.
Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.
Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.
USLOVI ZA UČEŠĆE NA JAVNOM KONKURSU
Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:
1. da u privrednom društvu žena ima najmanje 51% vlasništva i da je u istom odgovorno lice (kumulativno) ili da je žena preduzetnica koja lično upravlja poslovanjem (kumulativno);
2. da je pozitivno poslovao u 2018. godini (iskazao neto dobitak);
3. da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;
4. da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2017-2019. godina) nije primio de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;
5. da za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja;
6. da nije primio bespovratna sredstva na konkursima Sekretarijata za subvencionisanje troškova nabavke mašina/opreme, računarske opreme, softvera ili usluge u 2018. i 2019. godini.
Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu (nabavka mašina/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge).
Prijava se može podneti za refundaciju izdataka:
- za nabavku maksimalno 5 (pet) komada mašina/opreme (istih ili različitih) i to od najviše dva različita dobavljača/prodavaca;
- za nabavku 3 (tri) prenosivog, desktop ili tablet računara od jednog dobavljača/prodavaca;
- za nabavku 1 (jednog) pametnog telefona od jednog dobavljača/prodavaca;
- za nabavku 1 (jednog) softvera (softverske licence) sa najviše 10 kopija (od kojih se svaka koristi samo na po jednom računaru) od jednog dobavljača/prodavca;
- za nabavku 1 (jedne) usluge od jednog dobavljača/prodavca.
Privredni subjekt gubi pravo učešća na Javnom konkursu ukoliko je predmet prijave kupljen / nabavljen:
- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i
- od povezanih lica ili društava.
DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI KONKURS
Učesnik na Javnom konkursu podnosi4:
1) Popunjen obrazac prijave na Javni konkurs (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi/Javni pozivi);
2) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 15 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu5);
3) Uverenja (originali ili overene fotokopije ili izdata u elektronskom obliku i sa digitalnim potpisom), ne starija od 15 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa:
• Poreske uprave da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda i
• nadležne lokalne Poreske uprave / administracije da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda.
4) Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o broju zaposlenih lica - podnetih prijava, na osiguranje na dan objavljivanja Javnog konkursa;
5) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva:
kopije bilansa uspeha, bilansa stanja i statističkog izveštaja sa stanjem na dan 31. decembar 2018. godine6 koji je predat APR;
Privredni subjekti koji su 2018. godine vodili poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva: kopije poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za 2018. godinu (obrazac PB2) sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu;
Paušalni poreski obveznici:
kopija obrasca KPO, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2018. godini i kopija Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti za 2018. godinu.
6) Za mašinu/opremu ili računarsku opremu ili softver ili uslugu iz člana 4. stav 1. pod (a) (koja su kupljena) račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i fotokopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog u periodu od 1. maja 2019. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa;
Za mašinu/opremu ili računarsku opremu ili softver ili uslugu iz člana 4. stav 1. pod (b) (koja će biti kupljena) predračun ili ponuda ili predugovor sa prodavcem (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) koji su izdati posle datuma objavljivanja Javnog konkursa.
7) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):
(7-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;
(7-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;
(7-3) o statusu (član 8, glava II, stav 1-5 Pravilnika);
(7-4) o povezanim licima;
(7-5) o starosti mašine/opreme;
(7-6) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);
(7-7) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;
(7-8) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;
(7-9) o nepostojanju neizmirenih obaveza;
(7-10) da se ne vode sudski postupci;
(7-11) o broju zaposlenih osoba sa invaliditetom (+ kopije Rešenja i M obrasca).
Ukoliko se pribavlja dokumentacija po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na konkurs.
Ukoliko je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za kvalitet proizvoda/usluge u periodu 2017 - 2019. godina - dostaviti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.
Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.
Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
____________________
4 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14, 22/15 i 87/18) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
5 Podnosilac prijave obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 15 dana pre dana raspisivanja Konkursa do trenutka objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu).
6 Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosilac prijave je dužan da ih dostavi sekretarijatu u roku od 5 dana.
NAČIN I ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVA
Prijava na Javni konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad sa naznakom na licu koverte:
"NE OTVARATI - PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA ŽENSKOM PREDUZETNIŠTVU ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA NABAVKE MAŠINA, OPREME, RAČUNARSKE OPREME, SOFTVERA ILI USLUGE U CILJU INOVIRANJA I DIGITALIZOVANJA PROCESA PROIZVODNJE I OPERACIJA U DOMENU MARKETINGA I TRGOVINE U 2019. GODINI" poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na navedenu adresu) u vremenu od 9.00 do 14.00 časova.
Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.
Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu Komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).
Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eksterni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs ili druga lica koja nisu radno angažovana u Sekretarijatu.
Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.
U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.
U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.
Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.
Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava korisnicima (u daljem tekstu: Odluku). Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.
Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.
Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:
- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu)7;
- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);
- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);
- prijave u kojima vrednost za mašine/opremu ili računarsku opremu ili softver ili uslugu iznosi do 55.555,00 dinara bez PDV-a.
Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Javnom konkursu:
- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);
- kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Javni konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.
________________
7 Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici pokrajinskih organa uprave ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača.
KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA
Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:
RED. BROJ |
KRITERIJUMI |
BODOVI |
|
1. |
Stepen razvijenosti JLS na čijoj se teritoriji nalazi privredni subjekt / registrovani ogranak |
40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS) |
9 |
60 - 80% |
6 |
||
80 - 100% |
3 |
||
> 100% (iznad republičkog proseka) |
0 |
||
2. |
Učešće žena u vlasništvu i upravljanju (podrazumeva se da je kumulativno ispunjen i uslov da je pored vlasničkog svojstva, žena i odgovorno lice) |
Preduzetnica /100% vlasnica privrednog društva |
9 |
67 - 99% u vlasništvu žene(a) |
6 |
||
51 - 66% u vlasništvu žene(a) |
3 |
||
3. |
Broj zaposlenih |
Preko 6 |
9 |
4 - 6 |
6 |
||
1 - 3 |
3 |
||
4. |
Žena - samohrani roditelj |
Više od 3 deteta |
9 |
2 ili 3 deteta |
6 |
||
1 dete |
3 |
||
5. |
Zaposlenost osoba s invaliditetom (OSI) |
Ima |
3 |
Nema |
0 |
||
6. |
Visina sopstvenog učešća |
Preko 31% |
9 |
Od 21% do 30% |
6 |
||
Od 11% do 20% |
3 |
||
7. |
Uticaj finansijske podrške na efikasnost poslovanja |
Značajno |
12 |
Zadovoljavajuće (primereno) |
6 |
||
Nedovoljno |
3 |
||
Nema |
0 |
||
8. |
Uticaj na razvoj konkurentnosti |
Značajna |
9 |
Zadovoljavajuća (primereno) |
6 |
||
Neznatno |
3 |
||
Nema |
0 |
||
9. |
Održivost poslovanja u periodu od tri godine |
Visoko |
12 |
Srednje |
6 |
||
Nedovoljno |
3 |
||
Nema |
0 |
||
10. |
Razvoj inovativnosti ili marketinške vidljivosti |
Značajno |
9 |
Zadovoljavajuće (primereno) |
6 |
||
Neznatno |
3 |
||
Nema |
0 |
||
11. |
Priznanja i nagrada za kvalitet proizvoda / usluge (2017-2019. god.) |
Da |
3 |
Ne |
0 |
Učesnik Javnog konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:
- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstva;
- da mašinu/opremu ili računarsku opremu ili softver neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 24 meseca od dana potpisivanja Ugovora ili
- da uslugu neće ustupiti drugom privrednom subjektu, odnosno da je uslugu iskoristio ili da će je u potpunosti iskoristiti do kraja 2019. godine.
Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).
Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.
Isplata bespovratnih sredstava vrši se nakon što Korisnik sredstava Sekretarijatu u ugovorenom roku dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku mašine/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge, a u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.
Korisnik sredstava dužan je da:
- mašinu/opremu ili računarsku opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;
- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) izdataka za nabavku mašine/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;
- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 24 meseca od potpisivanja ugovora;
- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.
Korisnik sredstava obavezan je da nakon potpisivanja ugovora Sekretarijatu dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za predmetnu nabavku:
(1) iz člana 4. stav 1. pod (a) (koja su kupljena) - kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije u zavisnosti od sistema vođenja poslovnih knjiga (analitičke kartice dobavljača i mašine/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge, evidencija/inventarni broj, PK1, PK2 i sl.), fotografije i dr. - rok za dostavljanje je 3 dana od dana potpisivanja ugovora, ili
(2) iz člana 4. stav 1. pod (b) (koja će biti kupljena) - račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za nabavku mašine/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu), kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog, kao i kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača mašine/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge, evidencija/inventarni broj i sl.), fotografije i dr. - rok za dostavljanje je najkasnije do 20. decembra 2019. godine.
Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Stanje na terenu može da se proverava i tokom 24 meseca od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.
Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno - finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.
Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom8.
Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastavka događaja od koga događaj počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka ističe poslednjeg dana u tom mesecu.
Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.
Ako poslednji dan roka pada na dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.
______________
8 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja Javnog konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici Sekretarijata.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava ženskom preduzetništvu za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme ili softvera ili usluge u 2019. godini broj 144-401-1002/2019-02 od 13. februara 2019. godine ("Službeni list APV" br. 8/2019 i 12/2019).
_________________
9 Napomena: Svi generički neutralni termini napisani u muškom rodu obuhvataju iste pojmove u ženskom rodu.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".