ODLUKAO ODRŽAVANJU JAVNIH ZELENIH POVRŠINA("Sl. glasnik grada Valjeva", br. 16/2019 - sveska 1) |
Ovom odlukom uređuju se uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti održavanja javnih zelenih površina na teritoriji grada Valjeva, prava i obaveze vršioca komunalne delatnosti i korisnika usluga, finansiranje, način obezbeđivanja kontinuiteta u obavljanju komunalne delatnosti i obaveze u slučaju planiranih i neplaniranih prekida u pružanju usluge, nadzor i druga pitanja od značaja za obavljanje ove komunalne delatnosti.
Održavanje javnih zelenih površina, u smislu odredaba ove odluke je: uređenje, tekuće i investiciono održavanje, rekonstrukcija i sanacija zelenih, rekreativnih površina i priobalja.
Tekuće održavanje javnih zelenih površina, u smislu odredaba ove odluke, obuhvata:
1) održavanje elemenata zelenila (drveća, šiblja, žive ograde, travnjaka, cvetnih partera, žardinjera i dr.), a naročito:
- zamenu uništenog i dotrajalog biljnog materijala novim sadnicama,
- podizanje travnih površina od odgovarajućih smeša trava za date uslove, uz redovno navodnjavanje i prihranjivanje,
- formiranje ružičnjaka ili cvetnjaka od perena i sezonskog cveća uz smenu sezonskog cveća i uz obavezno redovno održavanje istih,
- prihranjivanje, zalivanje i popunjavanje predviđenim biljnim materijalom, zamena oštećenog ili osušenog materijala u žardinjerama,
- višekratno orezivanje žive ograde i puzavica,
- nega i zamena drvorednih sadnica,
- košenje postojećih travnjaka na javnim zelenim površinama sa odvoženjem trave,
- uklanjanje otpalog granja, lišća i otpadaka,
- uređenje i obnovu zelenila posle elementarnih nepogoda,
- održavanje svih javnih zelenih površina u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja, zaštiti voda i nadzemnih vodova,
- preventivno delovanje na sprečavanju biljnih bolesti, uništavanju biljnih štetočina i kontinuiranom sprovođenju zaštite zelenila,
- postavljanje zaštitnih ograda od prikladnog materijala, odnosno sadnja žive ograde na mestima koja treba zaštiti od uništenja,
- postavljanje natpisa i upozorenja za zaštitu javne zelene površine,
- postavljanje posebnih potpora i korseta za zaštitu sadnog materijala,
- druge neophodne radnje (orezivanje, uklanjanje, odnosno vađenje drveća i sl.) radi zaštite elemenata zelenila, u skladu sa ovom odlukom, sa ciljem obezbeđivanja osnovnih funkcija ozelenjavanja (zdravstvena, sanitarno-higijenska i dekorativna),
2) održavanje elemenata uređivanja i opremanja javnih zelenih površina (staza, puteva, platoa, klupa, žardinjera, fontana, česmi, i sl.),
3) preduzimanje mera za zaštitu bilja, u skladu sa propisima kojima se uređuje oblast zaštite bilja,
4) održavanje javnih zelenih površina u skladu sa propisima o bezbednosti saobraćaja I zaštiti nadzemnih vodova (po nalogu i za račun nalogodavca),
5) dovođenje javnih zelenih površina u prvobitno stanje kao i njihova zaštita, nakon uklanjanja vozila zatečenih na javnim zelenim površinama, kao i nakon raskopavanja vršenih u cilju izgradnje novih, rekonstrukcije postojećih, uklanja havarija i manjih kvarova na komunalnoj infrastrukturi,
6) uklanjanje i odnošenje snega i posipanje solju zaleđenih površina na stazama u parkovima i oko njih.
Investiciono održavanje i sanacija javnih zelenih površina, u smislu odredaba ove odluke, obuhvata projektovanje i izgradnju novih, kao i rekonstrukciju, revitalizaciju i sanaciju postojećih javnih zelenih i rekreacionih površina i priobalja u skladu sa planskom dokumentacijom.
Pod javnim zelenim površinama u smislu odredaba ove odluke smatraju se:
- parkovi,
- skverovi,
- zelenilo duž saobraćajnice (travnjaci, drvoredi i drugi zasadi),
- zelene površine duž obale reka i drugih vodenih površina,
- zelene površine u stambenim naseljima i između blokova stambenih zgrada,
- spomen parkovi,
- spomen groblja,
- izolacione i zaštitne zelene trake i pojasevi i pošumljeni tereni,
- zelene površine za rekreaciju,
- priobalje,
- površine pod ambrozijom.
II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA DELATNOSTI ODRŽAVANJA JAVNIH ZELENIH POVRŠINA
Delatnost održavanja javnih zelenih površina na teritoriji grada Valjeva obavlja Javno komunalno preduzeće "Vidrak" Valjevo (u daljem tekstu: JKP "Vidrak").
JKP "Vidrak" je dužno da ispunjava uslove u pogledu minimalne stručne osposobljenosti kadrova i minimalnog tehničkog kapaciteta potrebnih za obavljanje komunalne delatnosti održavanja javnih zelenih površina propisane Uredbom o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti.
Delatnost održavanja javnih zelenih površina obavlja se prema Godišnjem programu održavanja javnih zelenih površina (u daljem tekstu: Program) koji sadrži naročito javne zelene površine planirane za uređenje i održavanje, površine predviđene za projektovanje i izgradnju novih zelenih površina, javne zelene površine predviđene za rekonstrukciju i sanaciju, broj i vrstu potrebnih objekata (klupe i žardinjere) za opremanje javnih zelenih površina, vrstu, dinamiku i način obavljanja radova po vrsti posla, predračun naknade za izvršavanje poslova iz programa po vrstama posla i ukupno, i drugo.
Program iz stava 3. ovog člana donosi JKP "Vidrak" do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu, uz saglasnost Skupštine grada Valjeva (u daljem tekstu: Skupština grada).
JKP "Vidrak" je dužno da održava javne zelene površine u skladu sa njihovom funkcijom i usvojenim Programom.
JKP "Vidrak" je dužno da odeljenju Gradske uprave grada Valjeva nadležnom za inspekcijske poslove dostavi plan održavanja javnih zelenih površina po mesecima za tekuću godinu, u roku od 30 dana od dana usvajanja Programa.
Poslovi utvrđeni planom moraju biti usaglašeni sa usvojenim Programom.
JKP "Vidrak" je dužno da na osnovu pisanog naloga odeljenja Gradske uprave grada Valjeva nadležnog za građevinsko zemljište i infrastrukturu vrši i vanredne poslove u vezi sa obavljanjem ove komunalne delatnosti uz obezbeđenje novčanih sredstava za te poslove.
Javne zelene površine mogu se koristiti samo u svrhu za koje su namenjene.
Izuzetno, javne zelene površine mogu se privremeno koristiti za sportske vežbe, priredbe i slične manifestacije po pribavljenom odobrenju odeljenja Gradske uprave grada Valjeva nadležnog za urbanizam, građevinarstvo, saobraćaj i zaštitu životne sredine.
Odobrenjem iz stava 2. ovog člana određuje se lokacija, površina, vreme korišćenja, posebni uslovi uređivanja i održavanja u toku korišćenja, kao i obaveza dovođenja te površine u prvobitno stanje po prestanku korišćenja.
Za korišćenje javnih zelenih površina u svrhe iz stava 2. ovog člana plaća se naknada u skladu sa aktom kojim se reguliše naknada za korišćenje javnih površina za teritoriju grada Valjeva.
Komisija koju obrazuje Gradska uprava grada Valjeva (u daljem tekstu: gradska uprava) odlučuje o uklanjanju sa javnih zelenih površina:
- zdravih stabala,
- stabala ili delova stabala koji su oboleli, dotrajali, oštećeni od elementarnih nepogoda ili usled saobraćajnog udesa, ako ugrožavaju život ljudi, imovinu, normalan saobraćaj ili okolna stabla, osim u slučajevima hitnih intervencija.
Komisija iz stava 1.ovog člana ima tri člana koji se imenuju iz reda lica stručnih za ovu oblast. Predsednik Komisije imenuje se iz reda zaposlenih u odeljenju gradske uprave nadležnom za građevinsko zemljište i infrastrukturu.
Zainteresovani građani i institucije mogu se obratiti Komisiji za uklanjanje stabala, uz pisano obrazloženje za isto.
JKP "Vidrak" je dužno da po nalogu Komisije iz člana 7. stav 1. ove odluke vrši uklanjanje stabala i da ista odlaže na posebno određenom prostoru.
Prostor iz stava 1.ovog člana određuje se aktom Gradonačelnika na predlog JKP "Vidrak".
Postupak i način otuđenja posečenih stabala vrši se u skladu sa aktom kojim se reguliše postupak pribavljanja, raspolaganja i upravljanja stvarima u javnoj svojini grada Valjeva.
JKP "Vidrak" je dužno da vodi evidenciju o stanju biljnog materijala, objekata i uređaja na javnim zelenim površinama kao i o promenama koje nastaju na tim površinama.
Suzbijanje i uništavanje ambrozije na javnim zelenim površinama na teritoriji grada, obavlja JKP "Vidrak", u skladu sa propisima koji uređuju ovu oblast i ovom odlukom.
U postupku izdavanja odobrenja za izvođenje radova na javnoj zelenoj površini investitor je dužan da pribavi mišljenje odeljenja gradske uprave nadležnog za urbanizam, građevinarstvo i zaštitu životne sredine o merama koje se moraju preduzimati u cilju zaštite javne zelene površine pri izvođenju tih radova.
Instalacije telefonske, električne, vodovodne i druge mreže na javnoj zelenoj površini i na zemljištu koje je predviđeno za uređenje javne zelene površine, po pravilu, polažu se podzemno.
Iznad instalacije iz stava 1. ovog člana na javnim zelenim površinama ne sme se saditi drveće.
Izuzetno, u parkovima i na pošumljenim terenima mogu se postavljati vazdušni vodovi pod uslovom da ne ometaju pravilan razvoj vegetacije, ne narušavaju estetski izgled zelenila i ne ometaju normalno korišćenje ovih javnih zelenih površina.
Radovi koji podrazumevaju zauzeće javnih zelenih površina građevinskim materijalom, kao i izvođenje građevinskih radova koji iziskuju raskopavanje kojim se oštećuje njihova površina mogu se izvoditi samo na osnovu prethodno izdatog odobrenja odeljenja gradske uprave nadležnog za urbanizam, građevinarstvo i zaštitu životne sredine.
Za korišćenje javne zelene površine u svrhe iz stava 1. ovog člana plaća se naknada u skladu sa aktom kojim se reguliše naknada za korišćenje javnih površina za teritoriju grada Valjeva.
Naknadu iz stava 2. ovog člana plaća investitor radova na čiji zahtev je odobreno zauzeće, odnosno raskopavanje javne zelene površine.
Investitor je dužan da oštećene površine iz stava 1. ovog člana dovede u prvobitno stanje u roku iz datog odobrenja.
Ukoliko investitor u ostavljenom roku iz datog odobrenja oštećenu javnu zelenu površinu ne dovede u prvobitno stanje ili to ne učini u celosti ili kvalitetno, tada će se u naknadnom roku, koji ne može biti duži od 15 dana, to učiniti odeljenje gradske uprave nadležno za građevinsko zemljište i infrastrukturu preko trećih lica, a o trošku investitora.
Vozila zatečena na javnim zelenim površinama mogu se ukloniti po nalogu komunalnog inspektora na mesto koje odredi JKP "Vidrak".
Služba parking kontrole dužna je da po nalogu komunalnog inspektora odnese vozilo zatečeno na javnoj zelenoj površini, čuva ga na za to određenom mestu najduže do 120 dana i o tome sačini zapisnik.
Postupak iz stava 1. ovog člana komunalni inspektor pokreće po službenoj dužnosti, ili nakon dostavljene pisane prijave ovlašćenog radnika službe parking kontrole, koji je dužan da uz prijavu, kao dokaz priloži i fotografski snimak vozila i mesta, odnosno javne zelene površine na kojoj je vozilo zatečeno.
Prilikom preuzimanja uklonjenog vozila, vlasnik vozila je dužan da pruži dokaze o svom identitetu i vlasništvu vozila, i plati troškove uklanjanja i čuvanja vozila, kao i troškove za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje i njenu zaštitu.
Naplatu troškova iz člana 15. ove odluke vrši JKP "Vidrak" u skladu sa Cenovnikom.
Cenovnik donosi JKP "Vidrak", na osnovu elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih zakonom kojim je uređen način obavljanja komunalnih delatnosti, uz saglasnost Skupštine grada.
JKP "Vidrak" je dužno da sredstva ostvarena naplatom troškova za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje koristi za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje, kao i za njenu zaštitu.
Ukoliko vlasnik vozila ne ispuni uslove za vraćanje i ne izvrši preuzimanje u roku iz člana 15. ove odluke, JKP "Vidrak" stiče pravo da izvrši prodaju istog u cilju namirenja troškova uklanjanja i čuvanja vozila i drugih dospelih troškova.
Procenu vrednosti vozila, vrši Komisija za popis i procenu vrednosti pokretnih stvari koju obrazuje JKP "Vidrak".
Komisija za popis i procenu vrednosti pokretnih stvari vrši procenu vrednosti vozila po isteku roka od 120 dana od dana uklanjanja vozila i o tome sačinjava zapisnik u kome se navodi opis vozila i njihova procenjena vrednost koja predstavlja utvrđenu početnu vrednost.
JKP "Vidrak" pristupa postupku prodaje vozila putem javnog nadmetanja ili neposrednom pogodbom u skladu sa zakonom.
Odluku o prodaji i obrazovanju Komisije za sprovođenje postupka prodaje, donosi Nadzorni odbor JKP "Vidrak" na predlog direktora.
Postignuta vrednost prodatih vozila pripada JKP "Vidrak".
Ukoliko je postignuta vrednost prodatih vozila veća od kumulativnih troškova postupka, uklanjanja, čuvanja i drugih dospelih troškova, JKP "Vidrak" ima obavezu da višak vrednosti isplati vlasniku vozila.
U slučaju kada je vlasnik nepoznato lice ova obaveza prestaje protekom roka od 60 dana od dana izvršene prodaje i višak vrednosti pripada JKP "Vidrak".
Sredstva ostvarena na ovaj način mogu se koristiti samo za održavanje javnih zelenih površina.
III PRAVA I OBAVEZE JKP "VIDRAK" I KORISNIKA JAVNE ZELENE POVRŠINE
JKP "Vidrak" je dužno da obezbedi:
1) trajno i nesmetano obavljanje delatnosti održavanja javnih zelenih površina pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona;
2) propisani ili ugovoreni obim i kvalitet održavanja javnih zelenih površina, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u skladu sa pozitivnim propisima;
3) preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje delatnosti održavanja javnih zelenih površina,
4) razvoj i unapređenje kvaliteta održavanja javnih zelenih površina, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.
Korisnik javne zelene površine dužan je da:
1. javne zelene površine koristi u skladu sa njihovom namenom, odnosno sa ovom odlukom,
2. ne ometa druge korisnike i ne ugrožava životnu sredinu.
JKP "Vidrak" je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu obavljanja delatnosti iz člana 2. ove odluke, u trajanju najmanje 15 dana.
Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i JKP "Vidrak", a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.
JKP "Vidrak" je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi gradskoj upravi izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu održavanja javnih zelenih površina.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika takvi da većina korisnika nije zadovoljna održavanjem javnih zelenih površina, gradska uprava preispituje rad JKP "Vidrak", sačinjava analizu sa predlogom mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja je Gradskom veću grada Valjeva (u daljem tekstu: Gradsko veće).
Gradsko veće, nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 4. ovog člana, donosi akt kojim nalaže JKP "Vidrak" da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika, u roku koji ne može biti duži od 90 dana.
JKP "Vidrak" je dužno da obezbedi korisnicima zakonom propisane uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt u vezi kvaliteta i korišćenja ove komunalne delatnosti.
Korisnici mogu kontinuirano toku godine dostavljati pitanja, primedbe i predloge preko internet stranice JKP "Vidrak", a isto je dužno da na dostavljena pitanja, primedbe i predloge odgovori u roku od 2 dana.
IV FINANSIRANJE OBAVLJANJA DELATNOSTI ODRŽAVANJA JAVNIH ZELENIH POVRŠINA
Sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti održavanja javnih zelenih površina obezbeđuju se iz:
- prihoda budžeta Grada,
- namenskih sredstava drugih nivoa vlasti, i
- drugih izvora, u skladu sa Zakonom.
V NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U OBAVLJANJU DELATNOSTI ODRŽAVANJA JAVNIH ZELENIH POVRŠINA I OBAVEZE JKP "VIDRAK" U SLUČAJU PLANIRANIH I NEPLANIRANIH PREKIDA U PRUŽANJU USLUGE
JKP "Vidrak" je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju Programa iz člana 4. ove odluke, obezbedi odgovarajući obim, vrstu i kvalitet održavanja javnih zelenih površina.
JKP "Vidrak" je dužno je da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima, koji će nastati ili mogu nastati u obavljanju delatnosti održavanja javnih zelenih površina, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u obavljanju delatnosti.
U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti održavanja javnih zelenih površina, JKP "Vidrak" je dužno da odmah o tome obavesti gradsku upravu i da istovremeno preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja.
Po utvrđivanju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti održavanja javnih zelenih površina, gradska uprava je dužna da:
1. odredi red prvenstva i način obavljanja delatnosti održavanja javnih zelenih površina, onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad građana ili rad pravnih i fizičkih lica, ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta i
2. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju delatnosti održavanja javnih zelenih površina, kao i odgovornost za učinjenu štetu.
U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti održavanja javnih zelenih površina, kao i u slučaju štrajka zaposlenih u JKP "Vidrak", Gradsko veće preduzima operativne i druge mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetan rad i poslovanje JKP "Vidrak" i obavljanje delatnosti održavanja javnih zelenih površina u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
U cilju zaštite javnih zelenih površina zabranjeno je:
1. kretanje van staza, sedenje i ležanje na travnjacima, igranje lopte osim u parkovima,
2. stajanje i ležanje na klupama i stolovima,
3. premeštanje klupa, stolova, korpi za otpatke i dečijih rekvizita sa mesta na kojima su postavljeni,
4. kretanje, parkiranje i zaustavljanje vozila van određenih mesta, osim vozila JKP "Vidrak", servisiranje vozila i pranje vozila na travnjacima ili korišćenje vode sa javnih česmi osim za piće,
5. branje cveća, trave, lišća, plodova i semena i košenje trave,
6. kresanje, lomljenje i seča šiblja, grana i drveća, kao i svako drugo oštećenje i uništenje zelenila,
7. vezivanje žica ili kanapa za sušenje veša,
8. vezivanje armatura radi istezanja, vađenje panjeva,
9. istovar materijala, robe, ambalaže, otpadaka i slično na travnjacima, travnatim terenima i stazama kao i njihov smeštaj pored stabala,
10. postavljanje reklamnih panoa i lepljenje plakata na stablima, ogradama i drugim objektima,
11. urezivanje imena i znakova na stablima, klupama zidovima i ostalim objektima, obaranje i lomljenje klupa i stolica, uklanjanje i oštećenje tabli sa natpisima, oštećivanja ograda, puteva, staza, mostova, instalacija, rekvizita paviljona i ostalih sličnih objekata, oštećenje, uništenje i pomeranje graničnih belega i zakivanje eksera i klinova u stabla, paljenje vatre,
12. ulaženje u zabranjene delove javnih zelenih površina,
13. puštanje životinja osim na površinama određenim za te namene,
14. hvatanje i ubijanje ptica i divljači, uništavanje gnezda i hranilišta,
15. igranje odraslih na dečijim igralištima i upotrebljavanje dečijih rekvizita protivno njihovoj nameni,
16. penjanje na drveće, instalacije, ograde, paviljone i druge objekte,
17. iskopavanje zemlje, šljunka i peska, vađenje kamena i busenja,
18. skupljanje i odnošenje trave, lišća, granja i slično,
19. postavljanje objekata izuzev objekata čije je postavljanje regulisano drugim propisima.
Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrše: odeljenje gradske uprave nadležno za komunalne poslove i odeljenje gradske uprave nadležno za građevinsko zemljište i infrastrukturu.
Inspekcijski nadzor nad primenom ove odluke, vrši odeljenje gradske uprave nadležno za inspekcijske poslove.
Poslove komunalne policije obavlja odeljenje gradske uprave nadležno za poslove komunalne policije.
Komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, ovlašćen je da: izda prekršajni nalog za prekršaje propisane ovom odlukom i obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se za prekršaj JKP "Vidrak" :
1 ne postupi u skladu sa članom 4. stav 3. ove odluke,
2 ne postupi u skladu sa članom 5. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u JKP "Vidrak" novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj JKP "Vidrak" ako:
1. ne postupi u skladu sa članom 8. stav 1. ove odluke,
2. ne postupi u skladu sa članom 9. ove odluke,
3. ne postupi u skladu sa članom 10. ove odluke,
4. ne postupi u skladu sa članom 20. stav 1. i 3. ove odluke,
5. ne postupi u skladu sa članom 24. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u JKP "Vidrak" novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se drugo pravno lice ako:
1. postupi suprotno odredbama člana 11. ove odluke,
2. postupi suprotno odredbama člana 12. stav 2. i 3. ove odluke,
3. postupi suprotno odredbama člana 13. stav 1. i 4. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se drugo pravno lice ako postupi suprotno odredbama člana 27. stav 1. tačka 4, 8, 11, 17. i 19. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00. dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se drugo pravno lice ako:
1. postupi suprotno odredbama člana 19. ove odluke;
2. postupi suprotno odredbama člana 27. tačka 9. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara kazniće se drugo pravno lice ako postupa suprotno odredbama člana 27.stav 1. tačka 3. i 10. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 8.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 15.000,00 dinara
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara kazniće se fizičko lice ako:
1. postupi suprotno odredbama člana 19. ove odluke,
2. postupi suprotno odredbama člana 27. tačka 4, 6, 8, 11,12, 14,15, 17. i 19. ove odluke;
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000,00 dinara kazniće se fizičko lice ako postupi suprotno odredbama člana 27. tačka 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10, 13, 16 i 18. ove odluke.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe odredbe Odluke o uslovima i načinu obavljanja komunalnih delatnosti i komunalnom redu ("Službeni glasnik grada Valjeva" broj 8/15) koje se odnose na održavanje javnih zelenih površina.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Valjeva".