PRAVILNIK
O USLOVIMA ZA DODELU SEOSKIH KUĆA SA OKUĆNICOM BRAČNIM PAROVIMA NA TERITORIJI GRADA ZAJEČARA

("Sl. list grada Zaječara", br. 24/2019)

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđuju se uslovi i postupak za pribavljanje seoskih kuća sa okućnicom u svojinu grada Zaječara, kao i za izbor bračnih parova, odnosno vanbračnih partnera kojima će iste biti dodeljene na teritoriji Grada Zaječara u skladu sa Ugovorom o sufinansiranju mera populacione politike za 2019. godinu (u daljem tekstu: Učesnici konkursa).

Član 2

Postupak pribavljanja seoskih kuća sa okućnicom na teritoriji grada Zaječara sprovodi se sredstvima dobijenim Ugovorom o sufinansiranju mera populacione politike za 2019. godinu, zaključenim između Kabineta ministra bez portfelja zaduženog za demografiju i populacionu politiku i Grada Zaječara, kojim je predviđeno da se ukupan iznos od 13.000.000,00 dinara utroši za kupovinu seoskih kuća sa okućnicom, od čega grad Zaječar snosi 2.055.000,00 dinara, a Kabinet 11.645.000,00 dinara za realizaciju ovih mera ukupno.

Na seoskim kućama sa okućnicom iz prethodnog stava, grad Zaječar stiče pravo svojine, sa obavezom da na navedenim nepokretnostima isto prenese Korisnicima u skladu sa Odlukom Gradskog veća grada Zaječara o dodeli seoskih kuća sa okućnicom.

Nepokretnosti koje se pribavljaju mogu se nalaziti na području svih naseljenih mesta na teritoriji Grada Zaječara, osim grada Zaječara - gradskog centra sa sekundarnim gradskim centrima, u skladu sa Prostornim planom teritorije grada Zaječara.

Nepokretnost koja se pribavlja mora biti bezbedna i uslovna za stanovanje.

Nepokretnost može biti u suvlasništvu više lica kada se svi suvlasnici pojavljuju kao prodavci svojih suvlasničkih delova.

Na predmetnoj nepokretnosti ne smeju postojati nerešeni imovinsko-pravni odnosi, na istoj ne sme biti upisan bilo kakav teret, odnosno za istu je neophodna građevinska dozvola.

Član 3

Tekst Konkursa za dodelu seoskih kuća sa okućnicom bračnim parovima na teritoriji Grada Zaječara (u daljem tekstu: Konkurs), na svojoj sednici utvrđuje Komisija za dodelu seoskih kuća sa okućnicom mladim bračnim parovima na teritoriji grada Zaječara (u daljem tekstu Komisija) i isti objavljuje u sredstvima javnog informisanja.

Komisija, na svojoj sednici, utvrđuje i tekst Konkursa za pribavljanje seoskih kuća sa okućnicom bračnim i vanbračnim parovima na teritoriji grada Zaječara, uz objavljivanje istog u sredstvima javnog informisanja.

Uslovi za dodelu seoskih kuća sa okućnicom

Član 4

Učesnici konkursa mogu biti bračni parovi i vanbračni partneri koji kumulativno ispunjavaju sledeće uslove:

1. da jedan od supružnika/vanbračnih partnera nije stariji od 40 godina života u momentu podnošenja prijave na Konkurs, i da su oba supružnika/vanbračna partnera državljani Republike Srbije;

2. da su Učesnici konkursa supružnici čija bračna zajednica traje najmanje godinu dana u momentu podnošenja prijave, odnosno vanbračni partneri sa trajnijom zajednicom života (u skladu sa zakonom);

3. da nisu vlasnici ili suvlasnici bilo kakve nepokretnosti na teritoriji Republike Srbije i da istu nisu otuđili u prethodnih 5 godina od dana objavljivanja Konkursa;

4. da nisu u krvnom, tazbinskom ili srodstvu po usvojenju sa potencijalnim prodavcem nepokretnosti;

5. da Učesnici konkursa u momentu podnošenja prijave nemaju neizmirenih dospelih obaveza po osnovu poreza i doprinosa u skladu sa propisima Republike Srbije;

6. da Učesnici konkursa nisu pravnosnažno osuđivani za krivična dela protiv braka i porodice i protiv polnih sloboda.

Učesnici konkursa mogu aplicirati samo sa jednom prijavom za dodelu seoskih kuća sa okućnicom.

Učesnici konkursa ne mogu da otuđe nepokretnost u narednih 10 godina, a ostala pitanja u vezi sa sredstvima obezbeđenja nepokretnosti biće detaljno regulisana Ugovorom.

Učesnici konkursa kojima bude dodeljena seoska kuća sa okućnicom dužni su da mesto prebivališta zasnuju, u neprekidnom trajanju, u naseljenom mestu u kome se nalazi predmetna nepokretnost, za vremenski period koji nije kraći od deset godina, počev od dana zaključenja Ugovora.

Član 5

Utvrđivanje ispunjenosti uslova iz člana 4. ovog Pravilnika sprovodi Komisija.

Utvrđivanje ispunjenosti uslova da je nepokretnost koja se Učesnicima konkursa dodeljuje u svojinu, bezbedna i uslovna za stanovanje obavlja Komisija, u skladu sa propisima koji regulišu planiranje i izgradnju.

Ukoliko Komisija nakon obilaska nepokretnosti utvrdi da predmetna nepokretnost nije bezbedna i/ili uslovna za stanovanje, takva prijava će biti odbijena.

Učesnici konkursa koji ispunjavaju uslove se rangiraju dodelom odgovarajućeg broja bodova i to prema sledećim kriterijumima:

• Obrazovanje

• svakog Učesnika konkursa koji ima završenu osnovnu školu - po 3 boda;

• za svakog Učesnika konkursa koji ima završenu srednju školu - po 5 bodova;

• za svakog Učesnika konkursa koji ima završene strukovne studije u trajanju od tri godine - po 7 bodova;

• za svakog Učesnika konkursa koji ima završene osnovne, master ili specijalističke akademske studije - po 10 bodova;

• za svakog Učesnika konkursa koji ima doktorat - po 12 bodova.

• Radni status

• za svakog nezaposlenog Učesnika konkursa - po 3 boda;

• za svakog zaposlenog Učesnika konkursa i/ili koji ima sopstveni biznis (samozapošljavanje) u trajanju od najmanje godinu dana od dana objavljivanja Konkursa - po 8 bodova.

• Starost

• za svakog Učesnika konkursa starosti do 25 godina - po 10 bodova;

• za svakog Učesnika konkursa starosti do 30 godina - po 7 bodova;

• za svakog Učesnika konkursa starosti do 35 godina - po 5 bodova;

• za svakog Učesnika konkursa starosti do 40 godina - po 3 boda;

• za Učesnika konkursa starosti preko 40 godina - 1 bod.

Maksimalni broj bodova koji učesnici mogu ostvariti je 60.

U situaciji kada dva ili više Učesnika konkursa imaju isti broj bodova, rangiranje tih Učesnika konkursa će se vršiti primenom sledećih rezervnih kriterijuma i to prema navedenom redosledu:

1. broj dece Učesnika konkursa i to tako što će prednost imati Učesnici konkursa koji imaju veći broj dece;

2. redosled prijema prijave i dokumentacije i to tako što će prednost imati Učesnici konkursa koji su ranije podneli prijavu i dokumentaciju na Konkurs.

Član 6

Ispunjenost uslova za učešće na Konkursu navedenih u ovom Pravilniku Učesnici Konkursa dokazuju dostavljanjem sledeće dokumentacije koju podnose uz prijavu na Konkurs:

1. fotokopije ličnih karata Učesnika konkursa;

2. overene fotokopije diploma o stečenom obrazovanju;

3. uverenje o državljanstvu Republike Srbije (ne stariji od 6 meseci od dana objavljivanja Konkursa);

4. dokaz o bračnoj zajednici (izvod iz matične knjige venčanih učesnika Konkursa, ne stariji od mesec dana od dana objavljivanja Konkursa), a kao dokaz o vanbračnoj zajednici overena izjava dva svedoka o postojanju vanbračne zajednice, koja mora biti sačinjena nakon objavljivanja Konkursa.

5. overenu izjavu učesnika konkursa da na teritoriji Republike Srbije ne poseduju u vlasništvu/suvlasništvu nepokretnost (stambeni objekat, građevinsko zemljište ili poljoprivredno zemljište), odnosno da istu nisu otuđili u prethodnih 5 godina od dana objavljivanja Konkursa;

6. dokaz o radnom odnosu Učesnika konkursa (prijava na penzijsko-invalidsko osiguranje - M obrazac i fotokopija ugovora o radu). Ukoliko je Učesnik konkursa u radnom odnosu na određeno vreme, radni odnos mora da traje najmanje do isteka roka za podnošenje prijava na Konkurs;

7. potvrdu Ministarstva finansija RS - Poreske uprave da u prethodnih 5 godina od dana objavljivanja Konkursa nije bilo prenosa prava vlasništva ili suvlasništva na ime Učesnika konkursa;

8. potvrdu Ministarstva finansija RS - Poreske uprave da je Učesnik konkursa izmirio dospele poreze i doprinose;

9. uverenje MUP-a da Učesnik konkursa nije pravnosnažno osuđivan za krivična dela protiv braka i porodice i polnih sloboda;

10. potvrdu izdatu od strane RGZ - Služba za katastar nepokretnosti o neposedovanju imovine u mestu prebivališta Učesnika konkursa;

11. potvrdu o prebivalištu Učesnika konkursa izdatu od strane MUP;

12. overenu izjavu Učesnika konkursa da će stanovati u predmetnoj kući i da istu neće otuđiti u periodu od 10 godina od dana potpisivanja ugovora.

a. Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća.

Neće se razmatrati prijave koje su:

1. Neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u tekstu konkursa);

2. Nedopuštene (prijave podnete od strane lica koja nisu predviđena konkursom, odnosno na koja se ciljevi konkursa i namena sredstava ne odnose);

3. Nepotpune i nerazumljive (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi i dokumentacija, nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, poslate faksom ili elektronskom poštom i koje sadrže nerazumljive ili nečitke podatke).

Član 7

Nepokretnost koju pribavlja grad Zaječar u skladu sa ovim Pravilnikom mora kumulativno da ispunjava sledeće uslove:

1. da ne postoje nerešeni imovinsko-pravni odnosi na nepokretnosti;

2. da je bezbedna i uslovna za stanovanje;

3. da je nepokretnost izgrađena u skladu sa propisima koji regulišu planiranje i izgradnju, tj. da za istu postoji građevinska dozvola.

Član 8

Stručne poslove u postupku po Konkursu obavlja Komisija.

Član 9

Komisija je dužna da:

• razmotri podnete prijave po objavljenom Konkursu;

• za sve blagovremene i potpune prijave utvrdi ispunjenost uslova iz člana 4. ovog Pravilnika;

• da konstatuje ispunjenost uslova koji se odnose na bezbednost i uslovnost stanovanja u objektima predloženim za pribavljanje;

• da sačini predlog liste Učesnika konkursa kojima se dodeljuju seoske kuće sa okućnicom (u daljem tekstu: Korisnici sredstava) i da ga dostavi Gradskom veću grada Zaječara radi utvrđivanja konačne liste.

Komisija nije u obavezi da traži dodatnu dokumentaciju ili informacije od učesnika Konkursa ili nadležnih organa, već ocenu i razmatranje podnetih prijava vrši isključivo na osnovu dokumentacije koju su učesnici Konkursa podneli do isteka predviđenog roka.

Član 10

Komisija je dužna da u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava na Konkurs sačini predlog liste Učesnika konkursa kojima se dodeljuju seoske kuće sa okućnicom i dostavi ga Gradskom veću.

Odluku o izboru Učesnika donosi Gradonačelnik na predlog Komisije i uz saglasnost Gradskog Veća Grada Zaječara.

Član 11

Odluka o dodeli seoskih kuća sa okućnicom objavljuje se na oglasnoj tabli i na internet stranici Grada Zaječara.

Učesnici konkursa mogu u roku od 4 dana od dana objavljivanja Odluke o dodeli seoskih kuća sa okućnicom, izvršiti uvid u dokumentaciju podnetu na Konkurs, i to isključivo na osnovu pisanog zahteva upućenog Komisiji. Nakon isteka navedenog roka uvid neće biti dozvoljen.

U roku od 15 dana od dana donošenja odluke o dodeli seoskih kuća sa okućnicom, Korisnici zaključuju odgovarajući Ugovor sa Gradom. Ukoliko se korisnici ne odazovu pozivu za potpisivanje ugovora u roku 15 dana od dana obaveštenja, smatraće se da su odustali i naredni rangirani Učesnik sa liste steći će pravo za potpisivanje istog.

Član 12

Prijava na Konkurs podnosi se obrascu čiju sadržinu utvrđuje Komisija.

Prijava na Konkurs podnosi se lično, u Uslužnom centru Gradske uprave grada Zaječara ili putem pošte, preporučenom pošiljkom, na adresu: Grad Zaječar, Trg Oslobođenja 1, sa naznakom u skladu sa tekstom odgovarajućeg Oglasa.

Član 13

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".

Pravilnik objaviti na oglasnoj tabli i sajtu Grada.