PRAVILNIKO USLOVIMA ZA DODELU SEOSKIH KUĆA SA OKUĆNICOM BRAČNIM PAROVIMA NA TERITORIJI GRADA ZAJEČARA("Sl. list grada Zaječara", br. 24/2019) |
Ovim Pravilnikom utvrđuju se uslovi i postupak za pribavljanje seoskih kuća sa okućnicom u svojinu grada Zaječara, kao i za izbor bračnih parova, odnosno vanbračnih partnera kojima će iste biti dodeljene na teritoriji Grada Zaječara u skladu sa Ugovorom o sufinansiranju mera populacione politike za 2019. godinu (u daljem tekstu: Učesnici konkursa).
Postupak pribavljanja seoskih kuća sa okućnicom na teritoriji grada Zaječara sprovodi se sredstvima dobijenim Ugovorom o sufinansiranju mera populacione politike za 2019. godinu, zaključenim između Kabineta ministra bez portfelja zaduženog za demografiju i populacionu politiku i Grada Zaječara, kojim je predviđeno da se ukupan iznos od 13.000.000,00 dinara utroši za kupovinu seoskih kuća sa okućnicom, od čega grad Zaječar snosi 2.055.000,00 dinara, a Kabinet 11.645.000,00 dinara za realizaciju ovih mera ukupno.
Na seoskim kućama sa okućnicom iz prethodnog stava, grad Zaječar stiče pravo svojine, sa obavezom da na navedenim nepokretnostima isto prenese Korisnicima u skladu sa Odlukom Gradskog veća grada Zaječara o dodeli seoskih kuća sa okućnicom.
Nepokretnosti koje se pribavljaju mogu se nalaziti na području svih naseljenih mesta na teritoriji Grada Zaječara, osim grada Zaječara - gradskog centra sa sekundarnim gradskim centrima, u skladu sa Prostornim planom teritorije grada Zaječara.
Nepokretnost koja se pribavlja mora biti bezbedna i uslovna za stanovanje.
Nepokretnost može biti u suvlasništvu više lica kada se svi suvlasnici pojavljuju kao prodavci svojih suvlasničkih delova.
Na predmetnoj nepokretnosti ne smeju postojati nerešeni imovinsko-pravni odnosi, na istoj ne sme biti upisan bilo kakav teret, odnosno za istu je neophodna građevinska dozvola.
Tekst Konkursa za dodelu seoskih kuća sa okućnicom bračnim parovima na teritoriji Grada Zaječara (u daljem tekstu: Konkurs), na svojoj sednici utvrđuje Komisija za dodelu seoskih kuća sa okućnicom mladim bračnim parovima na teritoriji grada Zaječara (u daljem tekstu Komisija) i isti objavljuje u sredstvima javnog informisanja.
Komisija, na svojoj sednici, utvrđuje i tekst Konkursa za pribavljanje seoskih kuća sa okućnicom bračnim i vanbračnim parovima na teritoriji grada Zaječara, uz objavljivanje istog u sredstvima javnog informisanja.
Uslovi za dodelu seoskih kuća sa okućnicom
Učesnici konkursa mogu biti bračni parovi i vanbračni partneri koji kumulativno ispunjavaju sledeće uslove:
1. da jedan od supružnika/vanbračnih partnera nije stariji od 40 godina života u momentu podnošenja prijave na Konkurs, i da su oba supružnika/vanbračna partnera državljani Republike Srbije;
2. da su Učesnici konkursa supružnici čija bračna zajednica traje najmanje godinu dana u momentu podnošenja prijave, odnosno vanbračni partneri sa trajnijom zajednicom života (u skladu sa zakonom);
3. da nisu vlasnici ili suvlasnici bilo kakve nepokretnosti na teritoriji Republike Srbije i da istu nisu otuđili u prethodnih 5 godina od dana objavljivanja Konkursa;
4. da nisu u krvnom, tazbinskom ili srodstvu po usvojenju sa potencijalnim prodavcem nepokretnosti;
5. da Učesnici konkursa u momentu podnošenja prijave nemaju neizmirenih dospelih obaveza po osnovu poreza i doprinosa u skladu sa propisima Republike Srbije;
6. da Učesnici konkursa nisu pravnosnažno osuđivani za krivična dela protiv braka i porodice i protiv polnih sloboda.
Učesnici konkursa mogu aplicirati samo sa jednom prijavom za dodelu seoskih kuća sa okućnicom.
Učesnici konkursa ne mogu da otuđe nepokretnost u narednih 10 godina, a ostala pitanja u vezi sa sredstvima obezbeđenja nepokretnosti biće detaljno regulisana Ugovorom.
Učesnici konkursa kojima bude dodeljena seoska kuća sa okućnicom dužni su da mesto prebivališta zasnuju, u neprekidnom trajanju, u naseljenom mestu u kome se nalazi predmetna nepokretnost, za vremenski period koji nije kraći od deset godina, počev od dana zaključenja Ugovora.
Utvrđivanje ispunjenosti uslova iz člana 4. ovog Pravilnika sprovodi Komisija.
Utvrđivanje ispunjenosti uslova da je nepokretnost koja se Učesnicima konkursa dodeljuje u svojinu, bezbedna i uslovna za stanovanje obavlja Komisija, u skladu sa propisima koji regulišu planiranje i izgradnju.
Ukoliko Komisija nakon obilaska nepokretnosti utvrdi da predmetna nepokretnost nije bezbedna i/ili uslovna za stanovanje, takva prijava će biti odbijena.
Učesnici konkursa koji ispunjavaju uslove se rangiraju dodelom odgovarajućeg broja bodova i to prema sledećim kriterijumima:
• Obrazovanje
• svakog Učesnika konkursa koji ima završenu osnovnu školu - po 3 boda;
• za svakog Učesnika konkursa koji ima završenu srednju školu - po 5 bodova;
• za svakog Učesnika konkursa koji ima završene strukovne studije u trajanju od tri godine - po 7 bodova;
• za svakog Učesnika konkursa koji ima završene osnovne, master ili specijalističke akademske studije - po 10 bodova;
• za svakog Učesnika konkursa koji ima doktorat - po 12 bodova.
• Radni status
• za svakog nezaposlenog Učesnika konkursa - po 3 boda;
• za svakog zaposlenog Učesnika konkursa i/ili koji ima sopstveni biznis (samozapošljavanje) u trajanju od najmanje godinu dana od dana objavljivanja Konkursa - po 8 bodova.
• Starost
• za svakog Učesnika konkursa starosti do 25 godina - po 10 bodova;
• za svakog Učesnika konkursa starosti do 30 godina - po 7 bodova;
• za svakog Učesnika konkursa starosti do 35 godina - po 5 bodova;
• za svakog Učesnika konkursa starosti do 40 godina - po 3 boda;
• za Učesnika konkursa starosti preko 40 godina - 1 bod.
Maksimalni broj bodova koji učesnici mogu ostvariti je 60.
U situaciji kada dva ili više Učesnika konkursa imaju isti broj bodova, rangiranje tih Učesnika konkursa će se vršiti primenom sledećih rezervnih kriterijuma i to prema navedenom redosledu:
1. broj dece Učesnika konkursa i to tako što će prednost imati Učesnici konkursa koji imaju veći broj dece;
2. redosled prijema prijave i dokumentacije i to tako što će prednost imati Učesnici konkursa koji su ranije podneli prijavu i dokumentaciju na Konkurs.
Ispunjenost uslova za učešće na Konkursu navedenih u ovom Pravilniku Učesnici Konkursa dokazuju dostavljanjem sledeće dokumentacije koju podnose uz prijavu na Konkurs:
1. fotokopije ličnih karata Učesnika konkursa;
2. overene fotokopije diploma o stečenom obrazovanju;
3. uverenje o državljanstvu Republike Srbije (ne stariji od 6 meseci od dana objavljivanja Konkursa);
4. dokaz o bračnoj zajednici (izvod iz matične knjige venčanih učesnika Konkursa, ne stariji od mesec dana od dana objavljivanja Konkursa), a kao dokaz o vanbračnoj zajednici overena izjava dva svedoka o postojanju vanbračne zajednice, koja mora biti sačinjena nakon objavljivanja Konkursa.
5. overenu izjavu učesnika konkursa da na teritoriji Republike Srbije ne poseduju u vlasništvu/suvlasništvu nepokretnost (stambeni objekat, građevinsko zemljište ili poljoprivredno zemljište), odnosno da istu nisu otuđili u prethodnih 5 godina od dana objavljivanja Konkursa;
6. dokaz o radnom odnosu Učesnika konkursa (prijava na penzijsko-invalidsko osiguranje - M obrazac i fotokopija ugovora o radu). Ukoliko je Učesnik konkursa u radnom odnosu na određeno vreme, radni odnos mora da traje najmanje do isteka roka za podnošenje prijava na Konkurs;
7. potvrdu Ministarstva finansija RS - Poreske uprave da u prethodnih 5 godina od dana objavljivanja Konkursa nije bilo prenosa prava vlasništva ili suvlasništva na ime Učesnika konkursa;
8. potvrdu Ministarstva finansija RS - Poreske uprave da je Učesnik konkursa izmirio dospele poreze i doprinose;
9. uverenje MUP-a da Učesnik konkursa nije pravnosnažno osuđivan za krivična dela protiv braka i porodice i polnih sloboda;
10. potvrdu izdatu od strane RGZ - Služba za katastar nepokretnosti o neposedovanju imovine u mestu prebivališta Učesnika konkursa;
11. potvrdu o prebivalištu Učesnika konkursa izdatu od strane MUP;
12. overenu izjavu Učesnika konkursa da će stanovati u predmetnoj kući i da istu neće otuđiti u periodu od 10 godina od dana potpisivanja ugovora.
a. Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća.
Neće se razmatrati prijave koje su:
1. Neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u tekstu konkursa);
2. Nedopuštene (prijave podnete od strane lica koja nisu predviđena konkursom, odnosno na koja se ciljevi konkursa i namena sredstava ne odnose);
3. Nepotpune i nerazumljive (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi i dokumentacija, nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, poslate faksom ili elektronskom poštom i koje sadrže nerazumljive ili nečitke podatke).
Nepokretnost koju pribavlja grad Zaječar u skladu sa ovim Pravilnikom mora kumulativno da ispunjava sledeće uslove:
1. da ne postoje nerešeni imovinsko-pravni odnosi na nepokretnosti;
2. da je bezbedna i uslovna za stanovanje;
3. da je nepokretnost izgrađena u skladu sa propisima koji regulišu planiranje i izgradnju, tj. da za istu postoji građevinska dozvola.
Stručne poslove u postupku po Konkursu obavlja Komisija.
Komisija je dužna da:
• razmotri podnete prijave po objavljenom Konkursu;
• za sve blagovremene i potpune prijave utvrdi ispunjenost uslova iz člana 4. ovog Pravilnika;
• da konstatuje ispunjenost uslova koji se odnose na bezbednost i uslovnost stanovanja u objektima predloženim za pribavljanje;
• da sačini predlog liste Učesnika konkursa kojima se dodeljuju seoske kuće sa okućnicom (u daljem tekstu: Korisnici sredstava) i da ga dostavi Gradskom veću grada Zaječara radi utvrđivanja konačne liste.
Komisija nije u obavezi da traži dodatnu dokumentaciju ili informacije od učesnika Konkursa ili nadležnih organa, već ocenu i razmatranje podnetih prijava vrši isključivo na osnovu dokumentacije koju su učesnici Konkursa podneli do isteka predviđenog roka.
Komisija je dužna da u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava na Konkurs sačini predlog liste Učesnika konkursa kojima se dodeljuju seoske kuće sa okućnicom i dostavi ga Gradskom veću.
Odluku o izboru Učesnika donosi Gradonačelnik na predlog Komisije i uz saglasnost Gradskog Veća Grada Zaječara.
Odluka o dodeli seoskih kuća sa okućnicom objavljuje se na oglasnoj tabli i na internet stranici Grada Zaječara.
Učesnici konkursa mogu u roku od 4 dana od dana objavljivanja Odluke o dodeli seoskih kuća sa okućnicom, izvršiti uvid u dokumentaciju podnetu na Konkurs, i to isključivo na osnovu pisanog zahteva upućenog Komisiji. Nakon isteka navedenog roka uvid neće biti dozvoljen.
U roku od 15 dana od dana donošenja odluke o dodeli seoskih kuća sa okućnicom, Korisnici zaključuju odgovarajući Ugovor sa Gradom. Ukoliko se korisnici ne odazovu pozivu za potpisivanje ugovora u roku 15 dana od dana obaveštenja, smatraće se da su odustali i naredni rangirani Učesnik sa liste steći će pravo za potpisivanje istog.
Prijava na Konkurs podnosi se obrascu čiju sadržinu utvrđuje Komisija.
Prijava na Konkurs podnosi se lično, u Uslužnom centru Gradske uprave grada Zaječara ili putem pošte, preporučenom pošiljkom, na adresu: Grad Zaječar, Trg Oslobođenja 1, sa naznakom u skladu sa tekstom odgovarajućeg Oglasa.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".
Pravilnik objaviti na oglasnoj tabli i sajtu Grada.