PRAVILNIK
O BLIŽOJ SADRŽINI REGISTRA ZDRAVSTVENIH USTANOVA I DOKUMENTACIJI POTREBNOJ ZA REGISTRACIJU

("Sl. glasnik RS", br. 80/2019)

Uvodne odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se bliža sadržina Registra zdravstvenih ustanova (u daljem tekstu: Registar) koji vodi Agencija za privredne registre (u daljem tekstu: Agencija), sadržina i obrazac prijave za upis u Registar i dokumentacija potrebna za registraciju.

Registar se vodi kao jedinstvena, centralna, javna elektronska baza podataka o zdravstvenim ustanovama.

Bliža sadržina Registra

Član 2

U Registar se upisuju:

1) naziv i sedište zdravstvene ustanove;

2) oblik zdravstvene ustanove (zdravstvena ustanova u javnoj svojini ili zdravstvena ustanova u privatnoj svojini);

3) vrsta zdravstvene ustanove;

4) podaci o osnivaču;

5) podaci o direktoru, odnosno licu ovlašćenom za zastupanje;

6) registarski broj i PIB zdravstvene ustanove;

7) kontakt podaci i brojevi računa zdravstvene ustanove u banci;

8) podaci o osnivačkom aktu, odnosno statutu zdravstvene ustanove i izmenama i dopunama osnivačkog akta, odnosno statuta, kao i njihovi prečišćeni tekstovi;

9) zabrana obavljanja zdravstvene delatnosti ili zabrana obavljanja određenih poslova zdravstvene delatnosti u zdravstvenoj ustanovi;

10) podaci o statusnoj promeni, likvidaciji i stečaju;

11) broj i datum donošenja rešenja Ministarstva nadležnog za poslove zdravlja (u daljem tekstu: nadležno ministarstvo), o ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje zdravstvene delatnosti;

12) broj i datum donošenja rešenja nadležnog ministarstva o ispunjenosti propisanih uslova za utvrđivanje zdravstvene sposobnosti fizičkih lica za držanje i nošenje oružja, za vršenje obuke i organizovanje i sprovođenje ispita iz prve pomoći, za obavljanje lekarskih pregleda i izdavanje lekarskih uverenja o telesnoj i duševnoj sposobnosti vozača određenih kategorija motornih vozila, kao i za vršenje zdravstvenih pregleda pomoraca;

13) broj i datum donošenja rešenja o upisu u Registar zdravstvenih ustanova;

14) nedeljni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi.

Registar zdravstvenih ustanova sadrži i sledeće podatke, ako ti podaci postoje, i to:

1) naziv na jeziku i pismu nacionalne manjine;

2) naziv u prevodu na strani jezik;

3) naziv, adresu i vrstu ogranka, odnosno organizacione jedinice van sedišta zdravstvene ustanove;

4) zabeležbe podataka od značaja za pravni promet.

U Registru se objavljuju dokumenta u skladu sa zakonom.

Sastavni deo Registra

Član 3

Registar, pored podataka iz člana 2. ovog pravilnika, sadrži i dokumenta na osnovu kojih je izvršena registracija.

Rešenje, saglasnost, dozvola, mišljenje ili drugi akt nadležnog organa

Član 4

Ako je zakonom kojim se uređuje zdravstvena zaštita (u daljem tekstu: Zakon), ili drugim posebnim zakonom, kao uslov za registraciju propisano rešenje, saglasnost, dozvola, mišljenje ili drugi akt nadležnog organa, uz registracionu prijavu i dokumentaciju propisanu ovim pravilnikom, podnosi se odgovarajuće rešenje, saglasnost, dozvola, mišljenje, odnosno drugi akt nadležnog organa.

Upis u Registar

Član 5

Upis u Registar vrši se na osnovu propisane prijave za upis, propisane dokumentacije koja je u originalu ili overenoj fotokopiji i dokaza o uplati propisane naknade.

Podaci o matičnom broju i poreskom identifikacionom broju (PIB) kod upisa osnivanja, i broju računa u banci, upisuju se u Registar po službenoj dužnosti, na osnovu odluke nadležnog organa o dodeli matičnog broja, poreskog identifikacionog broja (PIB) odnosno na osnovu podataka preuzetih od Narodne banke Srbije.

Upis osnivanja zdravstvene ustanove

Član 6

Uz jedinstvenu registracionu prijavu osnivanja pravnih lica i drugih subjekata i registracije u jedinstveni registar poreskih obveznika, podnosi se:

1) akt o osnivanju;

2) statut i saglasnost nadležnog organa na statut za zdravstvene ustanove u javnoj svojini;

3) rešenje nadležnog ministarstva o ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje zdravstvene/apotekarske delatnosti;

4) odluka o imenovanju direktora odnosno lica ovlašćenog za zastupanje;

5) fotokopija lične karte, pasoša, lične karte za stranca ili izvoda iz nadležnog registra kao dokument o identitetu osnivača, direktora odnosno lica ovlašćenog za zastupanje, u skladu sa Zakonom;

6) odluka o obrazovanju ogranka odnosno organizacione jedinice van sedišta zdravstvene ustanove, ako nije obrazovana statutom;

7) odluka osnivača, odnosno izvod iz akta nadležnog organa kojim se određuje nedeljni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi;

8) druge isprave utvrđene zakonom;

9) dokaz o uplati propisane naknade.

Potpisi osnivača na aktu o osnivanju zdravstvene ustanove u privatnoj svojini se overavaju u skladu sa zakonom.

Upis obrazovanja ogranka, odnosno organizacione jedinice van sedišta zdravstvene ustanove

Član 7

Uz prijavu za upis ogranka, odnosno organizacione jedinice van sedišta zdravstvene ustanove podnosi se:

1) odluka nadležnog organa o obrazovanju ogranka odnosno organizacione jedinice van sedišta zdravstvene ustanove, ako nije obrazovana statutom;

2) rešenje nadležnog ministarstva o ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje zdravstvene/apotekarske delatnosti;

3) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis promene osnivača

Član 8

Uz prijavu za upis, promenu ili brisanje osnivača, podnosi se:

1) ugovor o pristupanju ili istupanju ili akt koji predstavlja osnov za upis, promenu ili brisanje osnivača;

2) akt o izmeni osnivačkog akta;

3) fotokopija lične karte, pasoša, lične karte za stranca ili izvoda iz nadležnog registra, kao dokument o identitetu osnivača u skladu sa Zakonom;

4) dokaz u uplati propisane naknade.

Upis promene direktora, odnosno lica ovlašćenog za zastupanje

Član 9

Uz prijavu za upis, promenu ili brisanje direktora, odnosno lica ovlašćenog za zastupanje, podnosi se:

1) akt nadležnog organa o imenovanju, odnosno razrešenju direktora, odnosno lica ovlašćenog za zastupanje;

2) fotokopija lične karte, pasoša, lične karte za stranca, kao dokument o identitetu novoimenovanog direktora odnosno lica ovlašćenog za zastupanje u skladu sa Zakonom;

3) dokaz u uplati propisane naknade.

Uz prijavu za upis ostavke direktora, odnosno lica ovlašćenog za zastupanje zdravstvene ustanove u privatnoj svojini, podnosi se:

1) ostavka direktora, odnosno lica ovlašćenog za zastupanje;

2) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis promene podataka o registrovanim licima

Član 10

Uz prijavu za upis promene podataka o registrovanim licima, podnosi se:

1) fotokopija lične karte, pasoša, lične karte za stranca, izvoda iz nadležnog registra ili drugi dokument koji predstavlja pravni osnov za promenu tih podataka;

2) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis promene naziva

Član 11

Uz prijavu za promenu naziva, skraćenog naziva, naziva na jeziku i pismu nacionalne manjine ili naziva u prevodu na strani jezik zdravstvene ustanove, ogranka, odnosno organizacione jedinice van sedišta zdravstvene ustanove, podnosi se:

1) akt o izmeni osnivačkog akta za promenu naziva, skraćenog naziva, naziva na jeziku i pismu nacionalne manjine ili naziva u prevodu na strani jezik zdravstvene ustanove, odnosno odluka nadležnog organa o promeni naziva, skraćenog naziva, naziva na jeziku i pismu nacionalne manjine ili naziva u prevodu na strani jezik ogranka, odnosno organizacione jedinice van sedišta zdravstvene ustanove,

2) rešenje nadležnog ministarstva o ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje zdravstvene/apotekarske delatnosti sa novim nazivom;

3) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis promene sedišta

Član 12

Uz prijavu za promenu sedišta zdravstvene ustanove, ogranka odnosno organizacione jedinice van sedišta zdravstvene ustanove, podnosi se:

1) akt o izmeni osnivačkog akta za promenu sedišta zdravstvene ustanove, odnosno odluka nadležnog organa o promeni sedišta ogranka, odnosno organizacione jedinice van sedišta zdravstvene ustanove;

2) rešenje nadležnog ministarstva o ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje zdravstvene/apotekarske delatnosti na novom sedištu;

3) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis promene oblika zdravstvene ustanove

Član 13

Uz prijavu za promenu oblika zdravstvene ustanove, podnosi se:

1) akt o izmeni osnivačkog akta;

2) akt nadležnog organa o usvajanju novog statuta ili izmena i dopuna statuta;

3) novi statut ili prečišćeni tekst statuta;

4) saglasnost nadležnog organa na novi statut ili izmene i dopune statuta zdravstvene ustanove u javnoj svojini;

5) rešenje nadležnog ministarstva o ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje zdravstvene/apotekarske delatnosti novog oblika zdravstvene ustanove;

6) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis promene vrste zdravstvene ustanove

Član 14

Uz prijavu za promenu vrste zdravstvene ustanove, podnosi se:

1) akt o izmeni osnivačkog akta;

2) akt nadležnog organa o usvajanju novog statuta ili izmena i dopuna statuta;

3) novi statut ili prečišćeni tekst statuta;

4) saglasnost nadležnog organa na novi statut ili izmene i dopune statuta zdravstvene ustanove u javnoj svojini;

5) rešenje nadležnog ministarstva o ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje zdravstvene/apotekarske delatnosti nove vrste zdravstvene ustanove;

6) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis izmene osnivačkog akta

Član 15

Uz prijavu za upis izmena osnivačkog akta, podnosi se:

1) akt o izmeni osnivačkog akta;

2) akt nadležnog organa o usvajanju izmena osnivačkog akta;

3) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis novog statuta i izmena i dopuna statuta

Član 16

Uz prijavu za upis novog statuta ili izmena i dopuna statuta, podnosi se:

1) akt nadležnog organa o usvajanju novog statuta ili izmena i dopuna statuta;

2) novi statut ili prečišćeni tekst statuta;

3) saglasnost nadležnog organa na novi statut ili na izmene i dopune statuta zdravstvene ustanove u javnoj svojini;

4) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis promene kontakt podataka

Član 17

Za upis promene ili brisanja kontakt podataka podnosi se registraciona prijava promene, odnosno brisanja kontakt podataka.

Zabeležba zabrane obavljanja zdravstvene delatnosti ili zabrane obavljanja određenih poslova zdravstvene delatnosti u zdravstvenoj ustanovi

Član 18

Za upis zabeležbe zabrane obavljanja zdravstvene delatnosti ili zabrane obavljanja određenih poslova zdravstvene delatnosti u zdravstvenoj ustanovi podnosi se rešenje nadležnog ministarstva o zabrani obavljanja zdravstvene delatnosti ili zabrani obavljanja određenih poslova zdravstvene delatnosti u zdravstvenoj ustanovi.

Za brisanje zabeležbe zabrane obavljanja zdravstvene delatnosti ili zabrane obavljanja određenih poslova zdravstvene delatnosti u zdravstvenoj ustanovi, podnosi se:

1) rešenje nadležnog ministarstva o potvrđivanju zakonitosti postupanja i otklanjanja razloga koji su doveli do zabrane obavljanja zdravstvene delatnosti ili zabrane obavljanja određenih poslova zdravstvene delatnosti u zdravstvenoj ustanovi;

2) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis promene podataka o nedeljnom rasporedu rada, početku i završetku radnog vremena

Član 19

Uz prijavu za promenu podataka o nedeljnom rasporedu rada, početku i završetku radnog vremena, podnosi se:

1) odluka osnivača, odnosno izvod iz akta nadležnog organa kojim se određuje nedeljni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi;

2) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis spajanja ili podele zdravstvenih ustanova u javnoj svojini

Član 20

Uz prijavu spajanja ili podele zdravstvenih ustanova u javnoj svojini, svaka zdravstvena ustanova koja učestvuje u spajanju ili podeli podnosi:

1) akt o izmeni osnivačkog akta;

2) dokaz o uplati propisane naknade.

Ako usled spajanja ili podele nastaje nova zdravstvena ustanova ili prestaje da postoji zdravstvena ustanova, uz dokumenta iz stava 1. ovog člana, dostavlja se i dokumentacija propisana za upis osnivanja zdravstvene ustanove u Registar ili za brisanje zdravstvene ustanove iz Registra.

Upis statusne promene zdravstvenih ustanova u privatnoj svojini

Član 21

Uz prijavu za objavljivanje na internet strani Agencije nacrta ugovora o statusnoj promeni, odnosno nacrta plana podele, svaka zdravstvena ustanova koja učestvuje u statusnoj promeni podnosi:

1) nacrt ugovora o statusnoj promeni, odnosno nacrt plana podele;

2) dokaz o uplati propisane naknade.

Uz prijavu statusne promene, svaka zdravstvena ustanova koja učestvuje u statusnoj promeni podnosi:

1) odluke nadležnih organa zdravstvenih ustanova koje učestvuju u statusnoj promeni, kojima se odobrava statusna promena,;

2) ugovor o statusnoj promeni, odnosno plan podele zdravstvene ustanove, overen od nadležnog organa overe;

3) izmene akta o osnivanju, odnosno statuta kao i prečišćeni tekst statuta, ako zdravstvena ustanova koja učestvuje u statusnoj promeni nastavlja da postoji;

4) rešenje nadležnog ministarstva o ispunjenosti propisanih uslova za obavljanje zdravstvene/apotekarske delatnosti;

5) dokumentaciju koja se dostavlja za upis osnivanja, ako statusnom promenom nastaje nova zdravstvena ustanova;

6) finansijski izveštaj zdravstvenih ustanova, koje učestvuju u statusnoj promeni, sa mišljenjem revizora, izveštaj revizora o izvršenoj statusnoj promeni, izjava zastupnika zdravstvene ustanove da su osnivači saglasni da se finansijski izveštaji, izveštaj revizora, ne sačinjava;

7) dokaz o uplati propisane naknade.

Ako usled statusne promene zdravstvena ustanova prestaje da postoji, istovremeno sa registracionom prijavom statusne promene, podnosi se i registraciona prijava za brisanje te zdravstvene ustanove iz Registra.

Upis promene pravne forme iz privatne prakse u zdravstvenu ustanovu u privatnoj svojini

Član 22

Uz jedinstvenu registracionu prijavu upisa osnivanja zdravstvene ustanove u privatnoj svojini u Registar usled promene pravne forme iz privatne prakse, istovremeno se dostavlja dokumentacija propisana za upis osnivanja zdravstvene ustanove u privatnoj svojini i registraciona prijava i dokumentacija propisana za brisanje privatne prakse iz nadležnog registra.

Brisanje iz Registra zdravstvene ustanove u javnoj svojini

Član 23

Uz prijavu za brisanje iz Registra zdravstvene ustanove u javnoj svojini, podnosi se:

1) akt osnivača o ukidanju zdravstvene ustanove;

2) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis pokretanja postupka likvidacije zdravstvene ustanove u privatnoj svojini

Član 24

Uz prijavu pokretanja postupka likvidacije i objave oglasa, podnosi se:

1) odluka nadležnog organa o pokretanju postupka likvidacije;

2) odluka nadležnog organa o imenovanju likvidacionog upravnika, ako to lice nije registrovani zastupnik zdravstvene ustanove;

3) fotokopija lične karte, pasoša ili lične za stranca kao dokument o identitetu likvidacionog upravnika, u skladu sa Zakonom - ako to lice nije registrovani direktor ili lice ovlašćeno za zastupanje zdravstvene ustanove;

4) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis početnog likvidacionog izveštaja, odnosno godišnjeg likvidacionog izveštaja zdravstvene ustanove u privatnoj svojini

Član 25

Uz prijavu upisa početnog likvidacionog izveštaja, odnosno godišnjeg likvidacionog izveštaja, podnosi se:

1) početni, odnosno godišnji likvidacioni izveštaj i odluka nadležnog organa o usvajanju tih izveštaja;

2) dokaz o uplati propisane naknade.

Registracija početnog likvidacionog izveštaja, odnosno godišnjeg likvidacionog izveštaja zdravstvene ustanove u privatnoj svojini

Član 26

Uz prijavu registracije početnog likvidacionog izveštaja, odnosno godišnjeg likvidacionog izveštaja, podnosi se:

1) početni, odnosno godišnji likvidacioni izveštaj;

2) odluka nadležnog organa o usvajanju tih izveštaja;

3) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis obustave postupka likvidacije zdravstvene ustanove u privatnoj svojini

Član 27

Uz prijavu upisa obustave postupka likvidacije podnosi se:

1) odluka nadležnog organa o obustavi likvidacije;

2) odluka o imenovanju direktora ili lica ovlašćenog za zastupanje;

3) fotokopija lične karte, pasoša ili lične karte za stranca kao dokument o identitetu direktora ili lica ovlašćenog za zastupanje, u skladu sa Zakonom;

4) dokaz o uplati propisane naknade.

Brisanje zdravstvene ustanove u privatnoj svojini nakon likvidacije

Član 28

Uz prijavu brisanja iz Registra zdravstvene ustanove u privatnoj svojini nakon okončanja postupka likvidacije, podnosi se:

1) odluka nadležnog organa o okončanju postupka likvidacije;

2) izveštaj likvidacionog upravnika o sprovedenoj likvidaciji;

3) izjava likvidacionog upravnika da su sve obaveze a po osnovu prijavljenih potraživanja izmirene u potpunosti i da se protiv zdravstvene ustanove ne vode drugi postupci;

4) odluka nadležnog organa o podeli likvidacionog ostatka ako ga ima;

5) odluka nadležnog organa o licu kome se poslovne knjige i dokumenta poveravaju na čuvanje ili izjava likvidacionog upravnika o imenu i adresi tog lica;

6) potvrde nadležnih poreskih organa o prestanku obaveza javnih prihoda;

7) potvrda nadležnog poreskog organa o brisanju iz evidencije PDV, ako je pravno lice bilo obveznik PDV;

8) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis otvaranja stečajnog postupka nad zdravstvenom ustanovom u privatnoj svojini

Član 29

Uz prijavu za upis otvaranja stečajnog postupka nad zdravstvenom ustanovom u privatnoj svojini, podnosi se:

1) Rešenje nadležnog stečajnog suda o otvaranju stečajnog postupka i imenovanju stečajnog upravnika;

2) dokaz o uplati propisane naknade.

Na upis u Registar drugih podataka koji se odnose na stečaj zdravstvene ustanove u privatnoj svojini shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje stečaj, i to odredbe o upisu u nadležni registar odluka iz stečajnog postupka.

Upis obustave stečajnog postupka nad zdravstvenom ustanovom u privatnoj svojini

Član 30

Uz prijavu za upis obustave stečajnog postupka nad zdravstvenom ustanovom u privatnoj svojini, podnosi se:

1) rešenje nadležnog stečajnog suda o obustavljanju stečajnog postupka;

2) odluka nadležnog organa o imenovanju direktora, odnosno lica ovlašćenog za zastupanje;

3) fotokopija lične karte, pasoša ili lične karte za stranca kao dokument o identitetu direktora odnosno lica ovlašćenog za zastupanje, u skladu sa Zakonom;

4) dokaz o uplati propisane naknade.

Brisanje zdravstvene ustanove u privatnoj svojini iz Registra nakon zaključenja stečaja

Član 31

Uz prijavu brisanja zdravstvene ustanove u privatnoj svojini iz Registra nakon zaključenja stečaja, podnosi se:

1) pravnosnažno rešenje nadležnog stečajnog suda o zaključenju stečaja;

2) dokaz o uplati propisane naknade.

Zabeležba

Član 32

Uz registracionu prijavu upisa ili brisanja zabeležbe činjenica od značaja za pravni promet, podnosi se:

1) dokumentacija na osnovu koje se utvrđuje osnov za upis ili brisanje zabeležbe;

2) dokaz o uplati propisane naknade.

Upis usklađivanja u Registar

Član 33

Uz registracionu prijavu upisa usklađivanja, podnosi se:

1) važeći osnivački akt;

2) novi statut;

3) saglasnost nadležnog organa na novi statut zdravstvene ustanove u javnoj svojini;

4) odluka osnivača, odnosno izvod iz akta nadležnog organa kojim se određuje nedeljni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi;

5) ako je u postupku usklađivanja došlo do promene drugih podataka koji se upisuju u Registar, dokumentacija koja je propisana za tu vrstu promene.

Obrasci prijave za upis u Registar

Član 34

Prijava za upis usklađivanja u Registar iz člana 33. ovog pravilnika (sa dodacima), data je na Obrascu 1. koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Prijava za upis promene podataka iz čl. 7-22, 24-27, 29, 30. i 32. ovog pravilnika (sa dodacima) data je na Obrascu 2. koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Prijava za brisanje iz Registra iz čl. 23, 28. i 31. ovog pravilnika (sa dodacima), data je na Obrascu 3. koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Prijave iz st. 1-3. ovog člana, kao i jedinstvena registraciona prijava osnivanja pravnih lica i drugih subjekata i registracije u jedinstveni registar poreskih obveznika, mogu se preuzeti na internet stranici zvaničnog sajta Agencije.

Stupanje na snagu

Član 35

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije" a počinje da se primenjuje 11. oktobra 2020. godine - danom početka rada Registra koji vodi Agencija.

Obrasce 1-3, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. glasniku RS", br. 80/2019, možete pogledati OVDE