ODLUKAO OBAVLJANJU DELATNOSTI ZOOHIGIJENE NA TERITORIJI GRADA KRAGUJEVCA("Sl. list grada Kragujevca", br. 27/2019) |
Ovom odlukom uređuju se uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti zoohigijene (u daljem tekstu: delatnost zoohigijene) na teritoriji grada Kragujevca, prava i obaveze javnog komunalnog preduzeća osnovanog za obavljanje delatnosti zoohigijene, drugih vršilaca komunalnih poslova i korisnika usluga, finansiranje, način obezbeđivanja kontinuiteta u vršenju komunalne delatnosti i obaveze u slučaju planiranih i neplaniranih prekida u pružanju komunalne usluge, nadzor i druga pitanja od značaja za obavljanje ove komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom.
Delatnost zoohigijene, u skladu sa Zakonom, obuhvata poslove:
- hvatanja, prevoza, zbrinjavanja i smeštaja napuštenih i izgubljenih životinja, odnosno pasa i mačaka u prihvatilište;
- kontrole i smanjenja populacije napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka;
- neškodljivog uklanjanja i transporta leševa životinja sa javnih površina i objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje sporednih proizvoda životinjskog porekla na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu;
- sprovođenja mera za smanjenje populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama merama dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama.
Delatnost zoohigijene na teritoriji grada Kragujevca, odnosno poslove hvatanja, prevoza, zbrinjavanja i smeštaja napuštenih i izgubljenih životinja u prihvatilište, kontrole i smanjenja populacije napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka, neškodljivog uklanjanja i transporta leševa životinja sa javnih površina i objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje sporednih proizvoda životinjskog porekla na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu obavlja Javno komunalno preduzeće Šumadija Kragujevac (u daljem tekstu: Preduzeće).
U Preduzeću iz stava 1. ovog člana se organizuje Služba zoohigijene u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo, čiji se rad reguliše Pravilnikom, koji donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost Gradskog veća.
Korisnik usluge delatnosti zoohigijene je vlasnik, odnosno držalac: napuštene, izgubljene i oduzete životinje; životinje uginule na površini javne namene ili u objektu za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja; životinje koju je Preduzeće smestilo u prihvatilište, odnosno čiji je leš uklonilo sa javne površine ili iz objekta za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja.
Uslovi i način obavljanja delatnosti zoohigijene
Preduzeće je obavezno da ispunjava uslove za obavljanje delatnosti zoohigijene propisane Uredbom kojom se regulišu način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti, kao i uslove u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita stanovništva od zaraznih bolesti i kojima se uređuje dobrobit životinja.
Da bi Preduzeće obavljalo poslove iz člana 2. stav 1. alineja 3. ove odluke, pored uslova iz stava 1. ovog člana, obavezan je da ispunjava uslove propisane zakonom i podzakonskim aktima iz oblasti veterinarstva.
Poslove iz člana 2. ove odluke obavlja Preduzeće prema Godišnjem programu obavljanja delatnosti u okviru komunalne delatnosti zoohigijene koji sadrži: vrstu i planirani obim poslova u okviru delatnosti zoohigijene, dinamiku njihove realizacije, način organizovanja i izvršavanja poslova delatnosti i iznos potrebnih sredstava za realizaciju Programa.
Program iz stava 1. ovog člana. donosi Preduzeće do 10. decembra tekuće godine za narednu godinu, uz saglasnost Skupštine grada.
Grad obezbeđuje sredstva budžeta za finansiranje Programa Preduzeća iz stava 1. ovog člana, koji se realizuje po godišnjem cenovniku komunalnog održavanja koji donosi Gradsko veće.
Na osnovu Programa iz stava 1. Preduzeće zaključuje ugovor sa Gradskom upravom nadležnom za komunalne poslove radi obezbeđenja dela sredstava za rad prihvatilišta (ishranu pasa i mačaka, nega, veterinarske usluge i dr. u skladu sa pravilima rada prihvatilišta), troškova hvatanja, uklanjanja leševa pasa i mačaka lutalica ukoliko vlasnik, odnosno držalac nije poznat i sl.
Hvatanje, prevoz, zbrinjavanje i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja u prihvatilište
Preduzeće obavlja poslove hvatanja napuštenih i izgubljenih životinja na teritoriji grada Kragujevca, savremenim metodama i na human način, uz primenu odgovarajuće opreme i prevoznih sredstava, a sa životinjom se mora postupati na način, tako da se prouzrokuje najmanji stepen bola, patnje, straha i stresa u skladu sa zakonom kojim se uređuje dobrobit životinja.
Hvatanje, prevoz, zbrinjavanje i smeštaj napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka u prihvatilište vrši se po prijavi ili u toku redovne kontrole.
U okviru Službe zoohigijene organizuje se servis za komunikaciju sa građanima-Info služba koja vodi redovnu evidenciju o broju poziva, odnosno dostavljenih prijava drugim sredstvima komunikacije, rešenim i nerešenim slučajevima zbrinjavanja napuštenih životinja, kao i da informiše građane o rezultatima rada prihvatilišta.
Prijava iz stava 1. ovog člana podnosi se telefonskim putem, dostavljanjem elektronske poruke ili pisanim putem. Broj telefona i elektronska adresa Info službe, na koje se podnosi prijave objavljuju se u sredstvima javnog informisanja i na internet stranici Preduzeća.
Prijava sadrži podatke o lokaciji, datum i vreme prijavljivanja; opis životinje- psa ili mačke (boja, visina, rasa i dr.), eventualno ime na koje se životinja odaziva, potvrdu i izvršenom obeležavanju i vakcinaciji; ime i prezime, adresu i broj telefona ili elektronsku adresu lica koje podnosi prijavu. U slučaju hvatanja životinje, obaveštava se podnosilac prijave.
U vršenju poslova iz člana 7. stav 1. Odluke, Preduzeće je obavezno da postupa u skladu sa zakonom kojim se uređuje dobrobit životinja i obavlja sledeće poslove:
1) prima prijave o napuštenim i izgubljenim životinjama i organizuje izlazak ekipa na teren;
2) hvata napuštene i izgubljene životinje;
3) vrši prevoz uhvaćenih životinja do prihvatilišta u skladu sa zakonom;
4) smešta uhvaćene životinje u prihvatilište, pri čemu preduzima sledeće mere: vrši trijažu, utvrđivanje identiteta i obaveštavanje vlasnika, odnosno proveru spiska životinja, pregled od strane veterinara i utvrđivanje zdravstvenog stanja, razmešta i razvrstava životinje po polu;
5) vrši sprovođenje mera preventivne zdravstvene zaštite i pružanja potrebne pomoći životinjama od strane veterinara;
6) preduzima mere za pronalaženje vlasnika, odnosno držaoca životinja;
7) vraća životinju vlasniku, odnosno držaocu, u roku od 15 dana od dana smeštaja u prihvatilište;
8)priprema plan zbrinjavanja životinja u slučaju zatvaranja prihvatilišta ili elementarnih nepogoda;
9) vrši sterilizaciju i obeležavanje u skladu sa zakonom;
10) vodi evidenciju o životinjama, koju čuva tri godine i
11) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.
Napušteni pas, odnosno mačka u smislu ove odluke je onaj pas, odnosno mačka koji nemaju dom ili se nalaze van njega i lišeni su brige i nege držaoca i koje je on svesno napustio, kao neobeležen pas bez brnjice i povodca, a koji se zateknu na javnoj površini.
Takođe se napuštenim psom odnosno mačkom u smislu ove odluke, smatra i pas odnosno mačka, čiji vlasnik odnosno držalac odbije da na zahtev komunalnog inspektora ili komunalnog milicionara, pruži dokaz o vlasništvu, odnosno dokaz da je držalac psa ili mačke.
Izgubljeni pas odnosno mačka u smislu ove odluke je onaj pas, odnosno mačka koji se zateknu na javnoj površini bez prisustva vlasnika, odnosno držaoca, koji su napustili držaoca, bez njegove volje i koje on traži.
Vlasnik, odnosno držalac psa ili mačke koji izgubi životinju dužan je da taj gubitak bez odlaganja, a najkasnije u roku od tri dana od dana gubitka životinje, prijavi Službi zoohigijene, odnosno Info službi i republičkoj veterinarskoj inspekciji.
Ako vlasnik, odnosno držalac životinje iz stava 1. ovog člana ne prijavi gubitak životinje, smatra se da je istu napustio.
Poslove hvatanja napuštenih i izgubljenih životinja sa površina koje nisu javne površine Preduzeće obavlja na osnovu zahteva vlasnika, odnosno korisnika te površine, ili po nalogu komunalne milicije i veterinarskog inspektora.
Preduzeće u prihvatilište smešta pse i mačke:
1) koji su napušteni i izgubljeni;
2) čiji vlasnici, odnosno držaoci ne mogu više da se brinu o njima;
3) koje nadležno ministarstvo, odnosno veterinarska inspekcija oduzme vlasnicima, odnosno držaocima;
4) koje su u opasnosti i
5) koji se u postupku administrativnog izvršenja uklanjaju po rešenju nadležnog komunalnog inspektora.
Preduzeće je dužno da sarađuje sa nadležnim veterinarskim službama i organizacijama za zaštitu životinja, kao i da redovno obaveštava javnost i druge vlasnike o psima i mačkama koje se nalaze u prihvatilištu, u skladu sa zakonom.
Lica koja se brinu o psima i mačkama u prihvatilištu moraju da budu obučena za dobrobit životinja.
Prihvatilište je objekat u kome se vrši organizovan privremeni smeštaj pasa i mačaka iz člana 12. ove odluke.
Prihvatilište mora da ispunjava uslove u pogledu prostora, prostorija i opreme u skladu sa posebnim propisima kojima se uređuju uslovi koje moraju da ispunjavaju prihvatilišta za životinje, kao i da bude upisano u registar objekata koji vodi nadležno Ministarstvo u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo.
Prilikom smeštanja psa ili mačke u prihvatilište, vrši se trijaža i tretman protiv ekto i endoparazita, utvrđuje identitet, obaveštava vlasnik, odnosno vrši provera na spisku traženih životinja, vrši pregled od strane veterinara i utvrđivanje zdravstvenog stanja, razmešta i razvrstava životinje prema polu i preduzimaju se druge mere preventivne zdravstvene zaštite.
Preduzeće je dužno da za bolesne ili povređene životinje koje su smeštene u prihvatilište obezbedi odgovarajuću pomoć.
Ako se psu ili mački, koji je smešten u prihvatilište, ne pronađe vlasnik ili ako se ne zbrinu na neki drugi način, sa njima se postupa u skladu sa Programom iz člana 16. ove odluke.
Prihvatilište mogu napustiti samo sterilisane i obeležene životinje osim u slučaju kada ih preuzimaju vlasnici, odnosno držaoci životinja, koji su nestanak životinje prijavili i preuzeli životinju.
Kontrola i smanjenje populacije napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka
U vršenju poslova kontrole i smanjenja populacije napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka, Preduzeće je dužno da postupa u skladu sa Programom kontrole i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka na teritoriji grada Kragujevca koji donosi Gradsko veće, na predlog Preduzeća.
Poslovi kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka obuhvataju sledeće mere:
1. istraživanje populacije pasa i mačaka - procenu stanja prema specifičnostima sredine;
2. registraciju i obeležavanje;
3. sterilizaciju;
4. obrazovanja i informisanja vlasnika pasa putem medijskih kampanja, edukacije, pojačanim merama kontrole i sankcijama, a sve u cilju odgovornog vlasništva;
5. udomljavanja životinja;
6. vraćanja, koja podrazumeva da se nakon registracije, obeležavanja, vakcinacije i sterilizacije, deo zdrave i neagresivne populacije pasa vraća na područje na kome su uhvaćeni i
7. druge mere u slučajevima i na način propisan zakonom kojim se uređuje dobrobit životinja.
Neškodljivo uklanjanje i transport leševa životinja
U vršenju poslova neškodljivog uklanjanja i transporta leševa životinja sa javnih površina do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje sporednih proizvoda životinjskog porekla, Preduzeće je dužno da:
1) prima prijave o postojanju leševa životinja na javnoj površini na način propisan članom 7. ove odluke;
2) neškodljivo uklanja leševe životinja sa javne površine;
3) obavi ili organizuje prevoz leševa životinja sa javne površine do objekta za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla, na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu.
Kada Preduzeće primi prijavu iz člana 7. ove odluke odmah uklanja leš, vrši dezinfekciju prostora na lokaciji na kojoj se nalazi leš uginule životinje i leš transportuje, odnosno organizuje transport u objekat za sakupljanje leševa životinja.
Kada je životinja uginula pod okolnostima koje se ne smatraju uobičajenim, leš životinje može biti uklonjen samo po nalogu veterinarskog inspektora.
Poslovi uklanjanja leševa životinja i transport leševa životinja sa javnih površina i objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje sporednih proizvoda životinjskog porekla, Preduzeće vrši na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.
Troškove transporta leševa životinja iz objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje sporednih proizvoda životinjskog porekla snosi vlasnik ili držalac životinja.
Sprovođenja mera za smanjenje populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama merama dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama
Poslovi sprovođenja mera kontrole i smanjenja populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama obuhvataju:
- staranje o broju i vrsti prisutnih glodara, insekata i štetnih mikroorganizama,
- prijem prijava o prisutnosti glodara, insekata i štetnih mikroorganizama,
- preduzimanje mera radi smanjenja populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama,
- praćenje sprovođenja smanjenja populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama,
- druge poslove kojima se sprovodi mera kontrole i smanjenja populacije glodara, insekata i štetnih mikroorganizama.
Realizacija poslova iz stava 1. ovog člana finansira se sredstva budžeta grada Kragujevca preko Gradske uprave nadležne za zdravstvenu zaštitu.
Pojedine poslove iz okvira delatnosti zoohigijene iz člana 2. ove odluke mogu da obavljaju, osim Preduzeća i privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt (u daljem tekstu: vršilac komunalnih poslova), kome Grad poveri obavljanje navedenih poslova u skladu sa zakonom i koje ispunjava uslove utvrđene Uredbom kojom se reguliše način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti, kao i da uslove u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita stanovništva od zaraznih bolesti i kojima se uređuje dobrobit životinja i drugim propisima u skladu sa vrstom poverenih poslova.
Prava i obaveze Preduzeća i korisnika usluga
Preduzeće je dužno da obezbedi:
1. trajno i nesmetano pružanje usluge zoohigijene korisnicima usluga pod uslovima i na način uređen zakonom, podzakonskim aktom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona;
2. propisani ili ugovoreni obim i kvalitet usluge zoohigijene, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika usluge u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima;
3. preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje delatnosti zoohigijene;
4. razvoj i unapređenje kvaliteta komunalne delatnosti zoohigijene, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.
Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja usluga (u daljem tekstu: Izjašnjavanje) u trajanju od najmanje 30 dana.
Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana, Preduzeće objavljuje u sredstvima javnog informisanja, na zvaničnoj internet stranici grada Kragujevca: www.kragujevac.rs i internet stranici Preduzeća.
Izjašnjavanje se može organizovati i elektronskim putem.
Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja dostavi Gradskoj upravi nadležnoj za komunalne poslove izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom Preduzeća, Gradska uprava nadležna za komunalne poslove sačinjava Predlog mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja Gradskom veću sa Izveštajem o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih usluga Preduzeća.
Radi otklanjanja nedostataka koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika, Gradsko veće nalaže Preduzeću preduzimanje mera u roku koji ne može biti duži od 90 dana.
Finansiranje delatnosti zoohigijene
Sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti zoohigijene obezbeđuju se iz:
- prihoda budžeta grada Kragujevca,
- prihoda od usluga delatnosti zoohigijene,
- namenskih sredstava drugih nivoa vlasti i
- drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Korisnik usluge, odnosno vlasnik ili držalac životinje je dužan da plati cenu za izvršenu uslugu:
- hvatanja, prevoza, smeštaja, ishrane i nege napuštenih i izgubljenih, odnosno oduzetih životinja i
- neškodljivog uklanjanja leševa životinja iz objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja, kao i troškove transporta leševa životinja.
Cenovnik usluga utvrđuje se Odlukom Nadzornog odbora Preduzeća uz saglasnost Gradskog veća.
Troškove oduzimanja životinja, u postupku prinudnog izvršenja snosi vlasnik, odnosno držalac životinje.
Način obezbeđenja kontinuiteta u obavljanju delatnosti zoohigijene
Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju Programa iz člana 5. ove odluke, obezbedi odgovarajući obim, vrstu i kvalitet usluga.
Preduzeće je dužno da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike usluga o planiranim
ili očekivanim smetnjama i prekidima, koji će nastati ili mogu nastati u pružanju usluga iz delatnosti zoohigijene, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.
Pre obavljanja dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama mora se izvršiti obaveštavanje građana putem sredstava javnog informisanja.
Obaveštenje se mora istaći na oglasnim tablama Mesnih zajednica i na prilazima javnim površinama.
Obaveštavanje građana sprovodi vršilac komunalnih poslova.
U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju delatnosti i poslova zoohigijene, Preduzeće je dužno da odmah o tome obavesti nadležnu Gradsku upravu nadležnu i da istovremeno preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja.
Kada Preduzeće ne preduzme mere uz stava 1. ovog člana, Gradsko veće može da angažuje drugo pravno lice, na teret Preduzeća, odnosno vršioca komunalnih poslova.
Po prijemu obaveštenja o neplaniranom prekidu, odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u pružanju delatnosti i poslova zoohigijene, Gradska uprava nadležna za komunalne poslove je dužna da bez odlaganja obavesti Gradsko veće i :
1. odredi red prvenstva i način pružanja delatnosti i poslova zoohigijene, onim korisnicima usluga kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad građana ili rad pravnih i fizičkih lica, ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;
2. preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena i
3. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja delatnosti i poslova zoohigijene, kao i odgovornost za učinjenu štetu.
U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti i poslova, odnosno usluge zoohigijene, kao i u slučaju štrajka zaposlenih, Gradsko veće preduzima operativne i druge mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetan rad i poslovanje Preduzeća i obavljanje delatnosti zoohigijene u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Zabranjeno je:
1. ostavljanje leševa uginulih životinja i njihovih delova na javnim površinama,
2. sahranjivanje uginulih životinja i njihovih delova van mesta određenog za tu svrhu, odnosno protivno podzakonskim aktima koji uređuju način neškodljivog uklanjanja životinjskih leševa i otpadaka životinjskog porekla i o uslovima koje moraju da ispunjavaju objekti i oprema za sabiranje, neškodljivo uklanjanje i utvrđivanje uzroka uginuća i prevozna sredstva za transport životinjskih leševa i otpadaka životinjskog porekla,
3. prikupljanje, uklanjanje i smeštanje životinja u od strane neovlašćenih lica,
4. vršenje drugih radnji, suprotno odredbama ove odluke.
Nadzor nad primenom ove odluke vrši Gradska uprava nadležna za komunalne poslove.
Inspekcijski nadzor nad obavljanjem delatnosti zooohigijene vrši Gradska uprava nadležna za inspekcijske poslove, preko komunalnog inspektora.
Komunalno-milicijske poslove obavlja komunalni milicionar.
Komunalni milicionar u obavljanju komunalno-milicijskih poslova, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, ovlašćen je da: izda prekršajni nalog za prekršaje propisane ovom odlukom i obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000,00 dinara kazniće se pravno lice (preduzeće i vršilac komunalnih poslova), ako:
1. ne obavlja delatnost na način iz člana 4. i 20. ove odluke,
2. ne donese godišnji program obavljanja delatnosti zoohigijene iz člana 5. ove odluke,
3. ne postupi u skladu sa odredbama člana 8.. tačke 1, 2, 3, 4. i 8. ove odluke,
4. ne postupi u skladu sa odredbama člana 17. stav 1. tačke 1, 2. i 3. ove odluke,
5. ne postupi u skladu sa odredbama člana 28. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u Preduzeću i vršiocu komunalnih poslova novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se pravno lice (preduzeće i vršilac komunalnih poslova), ako:
1. ne postupi u skladu sa odredbama člana 8. tačke 6, 7. i 10. ove odluke
2. ne postupi u skladu sa odredbama člana 22. ove odluke,
3. ne postupi u skladu sa odredbama člana 26. ove odluke,
4. ne postupi u skladu sa odredbama člana 27. ove odluke,
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u Preduzeću i vršiocu komunalnih poslova novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara kazniće se drugo pravno lice ako postupa suprotno odredbama člana 10. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 15.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice ako postupa sa životinjama suprotno članu 31. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se pravno lice novčanom kaznom u iznosu od 150.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 75.000,00 dinara.
Obavezuje se Preduzeće da uskladi akta Preduzeća u roku od šest meseci od stupanja na snagu ove odluke.
Danom stupanja na snagu ove odluke, u članu 1. Odluke o držanju i zaštiti domaćih životinja na teritoriji grada Kragujevca ("Službeni list grada Kragujevca" br. 18/14- prečišćen tekst, 9/17 i 11/18), brišu se reči: "uslove i način obavljanja komunalne delatnosti zoohigijene" i prestaju da važe čl. 38-52a, čl. 55.stav 1. tačke 1,2,3,4. i 8, čl. 56. stav 1. tačka 5, čl. 62. stav 1. tačke 1,2,3. i 4, čl. 63. st. 1 tačka 4.i čl. 64.stav 1.tačka 23 ove odluke.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".