ODLUKAO OSNIVANJU AKADEMIJE STRUKOVNIH STUDIJA KOSOVSKO METOHIJSKA("Sl. glasnik RS", br. 82/2019) |
1. Ovom odlukom osniva se visokoškolska ustanova pod nazivom: Akademija strukovnih studija kosovsko metohijska (u daljem tekstu: Akademija), tako što se vrši statusna promena spajanja Visoke ekonomske škole strukovnih studija Peć u Leposaviću, Dositeja Obradovića b.b., Leposavić (u daljem tekstu: VŠP), Visoke tehničke škole strukovnih studija Zvečan, Nušićeva 6, Zvečan (u daljem tekstu: VŠZ) i Visoke tehničke škole strukovnih studija iz Uroševca sa privremenim sedištem u Leposaviću, 24. novembra b.b., Leposavić (u daljem tekstu: VŠU).
2. Sedište Akademije je u Leposaviću.
3. Akademija je samostalna visokoškolska ustanova koja u obavljanju delatnosti objedinjuje obrazovni, primenjeno-istraživački i stručni rad, kao komponente jedinstvenog procesa visokog obrazovanja.
Akademija je ustanova koja obavlja delatnost visokog obrazovanja kroz ostvarivanje osnovnih, specijalističkih i master strukovnih studija, iz više naučnih i stručnih oblasti u okviru obrazovno-naučnih polja tehničko-tehnoloških i društveno-humanističkih nauka.
4. Akademija integriše funkcije svih organizacionih jedinica i stručnih službi u svom sastavu i ima svojstvo pravnog lica sa svim pravima i obavezama u pravnom prometu i prema trećim licima.
Akademija ima visokoškolske jedinice izvan sedišta bez statusa pravnog lica u:
1) Zvečanu;
2) Kragujevcu;
3) Kraljevu;
4) Nišu.
5. Akademija ima organ upravljanja - savet, organ poslovođenja - predsednika, stručne organe i studentski parlament.
Utvrđivanje organa, postupak izbora i razrešenja, broj članova kolektivnih organa, nadležnost i druga pitanja u vezi sa organima Akademije, uređuju se statutom Akademije, u skladu sa zakonom.
6. Sredstva za obavljanje delatnosti Akademije obezbeđuju se iz budžeta Republike Srbije i drugih izvora finansiranja, u skladu sa zakonom.
7. Organ upravljanja Akademije je Savet.
Do izbora i konstituisanja Saveta Akademije u skladu sa zakonom o visokom obrazovanju, statutom i opštim aktima Akademije, njegove poslove obavljaće Privremeni savet u sastavu:
1) prof. dr Sonja Vujović (predsednik privremenog saveta);
2) prof. dr Dragana Milenković, član;
3) prof. dr Srđan Jović, član;
4) prof. dr Jelena Belović, član;
5) prof. dr Vladimir Boranijašević, član.
Imenovanjem Privremenog saveta prestaje mandat organima upravljanja VŠP, VŠZ i VŠU.
8. Privremeni savet Akademije:
1) doneće statut Akademije u roku od 30 dana od dana stupanja ove odluke na snagu;
2) doneće godišnji program rada Akademije;
3) doneće opšte akte neophodne za obavljanje delatnosti i funkcionisanje Akademije, u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke;
4) doneće plan reorganizacije visokoškolskih jedinica izvan sedišta;
5) sprovešće analizu poslovanja VŠP, VŠZ i VŠU;
6) obavljaće i druge poslove iz nadležnosti Saveta utvrđene zakonom, statutom i drugim opštim aktima.
9. Za vršioca dužnosti predsednika Akademije imenuje se prof. dr Dejan Gurešić.
Imenovanjem vršioca dužnosti predsednika Akademije prestaje mandat organima poslovođenja VŠP, VŠZ i VŠU.
Vršilac dužnosti predsednika Akademije obavljaće poslove organa poslovođenja VŠP, VŠZ i VŠU do upisa Akademije u sudski registar.
10. Vršilac dužnosti predsednika podnosi zahtev za izdavanje dozvole za rad u roku od 60 dana od dana donošenja statuta Akademije.
11. Savet, predsednik i stručni organi Akademije i studentski parlament biće izabrani, odnosno imenovani, u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju, statutom i opštim aktima Akademije, u roku od šest meseci od dana donošenja statuta.
Imenovanjem stručnih organa i studentskog parlamenta Akademije u skladu sa Zakonom, statutom i opštim aktima Akademije, prestaje mandat stručnim organima i studentskim parlamentima VŠP, VŠZ i VŠU.
12. Studenti VŠP, VŠZ i VŠU upisani na studijske programe zaključno sa školskom 2018/2019. godinom nastavljaju studije na upisanim studijskim programima prema započetom nastavnom planu i programu, uslovima i pravilima studija, u skladu sa zakonom.
13. Do dobijanja dozvole za rad i upisa Akademije u sudski registar, VŠP, VŠZ i VŠU i njihove jedince izvan sedišta nastavljaju izvođenje akreditovanih studijskih programa, u skladu sa važećom dozvolom za rad.
14. Do dobijanja dozvole za rad i upisa Akademije u sudski registar, javne isprave će se izdavati i overavati suvim žigom VŠP, VŠZ i VŠU, a potpisivaće ih vršilac dužnosti predsednika Akademije.
15. Danom upisa u sudski registar, Akademija preuzima zaposlene, imovinu, prava i obaveze, matične knjige studenata i sve druge evidencije VŠP, VŠZ i VŠU.
16. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".