ODLUKAO GRADSKOJ UPRAVI GRADA KRALJEVA ("Sl. list grada Kraljeva", br. 32/2016, 22/2017, 5/2019 i 31/2019) |
Ovom odlukom uređuju se nadležnost, organizacija i način rada, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradske uprave grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Gradska uprava obrazuje se kao jedinstven organ.
Sedište Gradske uprave je u Kraljevu, Trg Jovana Sarića broj 1.
Gradska uprava ima svoj pečat, u skladu sa zakonom.
Pečat Gradske uprave je okruglog oblika sa tekstom ispisanim po obodu: Republika Srbija - Kraljevo, i u unutrašnjem krugu: Grad Kraljevo - Gradska uprava, koji je ispisan na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i sa grbom Republike Srbije u sredini.
Gradska uprava može imati i mali pečat.
Shodno stavu 1. i 2. ovog člana, svoje pečate imaju i unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave.
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada Kraljeva.
II NAČELA DELOVANJA SLUŽBENIKA GRADSKE UPRAVE
Službenik je dužan da postupa u skladu sa Ustavom, zakonom i drugim propisom, prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno.
Niko ne sme vršiti uticaj na službenika da nešto čini ili ne čini suprotno propisima.
Službenik ne sme na radu da izražava i zastupa svoja politička uverenja.
Službenik je odgovoran za zakonitost, stručnost i delotvornost svog rada.
Dostupnost informacija o radu službenika
Informacije o radu službenika dostupne su javnosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Službenik je dužan da u svom radu i prilikom obaveštavanja javnosti obezbedi zaštitu podataka o ličnosti, u skladu sa zakonom.
Jednaka dostupnost radnih mesta
Pri zapošljavanju svim kandidatima su pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta.
Izbor kandidata zasniva se na stručnoj osposobljenosti, znanju i veštinama.
Pri zapošljavanju vodi se računa o tome da nacionalni sastav, zastupljenost polova i broj osoba sa invaliditetom, odražava među zaposlenima, u najvećoj mogućoj meri, strukturu stanovništva.
Gradska uprava:
1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donose Skupština grada Kraljeva (u daljem tekstu: Skupština grada), Gradonačelnik grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradonačelnik) i Gradsko veće grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradsko veće);
2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
6. vodi evidenciju i stara se o imovini koja je javna svojina Grada, u skladu sa zakonom;
7. obavlja stručne i druge poslove koje utvrde Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
8. dostavlja izveštaj o svom radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću po potrebi, a najmanje jednom godišnje;
9. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, podzakonskim aktima, aktima organa Grada i drugim propisima.
IV ORGANIZACIJA I DELOKRUG GRADSKE UPRAVE
Za obavljanje srodnih poslova iz određenih oblasti, u Gradskoj upravi se obrazuju unutrašnje organizacione jedinice.
Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova, čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblastima za koje se obrazuju.
Unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave su odeljenja i služba.
U Gradskoj upravi se kao posebna organizaciona jedinica obrazuje Kabinet gradonačelnika, u kome zaposleni, u skladu sa zakonom, zasnivaju radni odnos na određeno vreme - dok traje dužnost gradonačelnika.
U okviru unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave - odeljenja i službe, s obzirom na prirodu i obim poslova, mogu da se obrazuju uže organizacione jedinice - odseci, a unutar odseka - grupe. Odseci se obrazuju prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.
Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, realizacije politike za mlade i slično, mogu se u okviru unutrašnje organizacione jedinice obrazovati kancelarije. Kancelarije se mogu obrazovati i u mesnim zajednicama, kao organizacioni oblik Gradske uprave za obavljanje poslova iz nadležnosti Grada.
Unutar Odeljenja komunalne policije, kao unutrašnje organizacione jedinice, mogu se obrazovati i područne jedinice, u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji.
U Gradskoj upravi unutrašnje organizacione jedinice su:
1. Odeljenje za poslove organa Grada;
2. Odeljenje za opštu upravu;
3. Odeljenje za društvene delatnosti;
4. Odeljenje za privredu i finansije;
5. Odeljenje za upravljanje imovinom;
6. Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti;
7. Odeljenje za zajedničke poslove;
8. Odeljenje za inspekcijske poslove;
9. Odeljenje za poresku administraciju;
10. Odeljenje komunalne policije;
11. Odeljenje za poslove civilne zaštite;
12. Odeljenje informacione tehnologije;
13. Služba za upravljanje projektima i lokalno-ekonomski razvoj.
Odeljenje za poslove organa Grada vrši stručne i administrativno-tehničke poslove za Skupštinu grada, Gradsko veće i Gradonačelnika, a naročito: poslove u vezi sa pripremom i održavanjem radnih sednica Skupštine grada i Gradskog veća i njihovih radnih tela; obradu materijala sa sednica; pripremanje propisa i drugih akata iz oblasti lokalne samouprave, kao i iz drugih oblasti koje nisu u delokrugu drugih odeljenja; praćenje sprovođenja propisa i akata; vođenje evidencija i zapisnika o održanim sednicama i druge poslove iz ove oblasti; stručne i administrativne poslove po podnetim zahtevima za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata koje donose Skupština grada i Gradsko veće; uređivanje i izdavanje "Službenog lista grada Kraljeva"; pružanje stručne i administrativno-tehničke pomoći odbornicima i odborničkim grupama u Skupštini grada, kao i narodnim poslanicima u Narodnoj skupštini Republike Srbije; pripremu akata i pružanje administrativno-tehničke i stručne pomoći Gradonačelniku pri predlaganju načina rešavanja pitanja o kojima odlučuje Skupština grada; pripremu akata koje Gradonačelnik donosi ili predlaže Gradskom veću i Skupštini grada; pripremu i obradu materijala za rad Gradonačelnika i materijala za njegovo učestvovanje u radu Skupštine grada; saradnju Gradonačelnika sa državnim organima i organizacijama, drugim gradovima i opštinama, predstavnicima stranih država i međunarodnih organizacija i institucija, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad i drugim institucijama; organizovanje protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja Grada, manifestacija od značaja za Grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada; ostvarivanje saradnje sa sredstvima javnog informisanja, organizovanja konferencija za štampu i ostale poslove vezane za informisanje i odnose sa javnošću; koordinaciju, pripremu i ažuriranje informacija za potrebe internet prezentacije Grada; poslove koji proizilaze iz statusa javnih vlasti - postupanje po zahtevima za davanje informacija od javnog značaja, staranje o zaštiti podataka o ličnosti, poštovanje zabrane sukoba interesa, obaveze u vezi sa sprečavanjem korupcije, obaveze organa u vezi sa uzbunjivanjem i slično; druge poslove, u skladu sa zakonom.
Odeljenje za opštu upravu vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: poslove ličnih stanja građana - poslove u vezi sa ličnim stanjima građana, vođenje matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih lica i knjiga državljana, izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu, rešavanje o promeni ličnog imena, naknadni upisi i ispravke u matičnim knjigama, prijave i obavljanje venčanja, prijave smrti lica i drugo; poslove u vezi sa vođenjem Jedinstvenog biračkog spiska - vršenje promena u biračkom spisku (upisi, brisanje, izmene, dopune i ispravke) po službenoj dužnosti ili na zahtev stranaka do zaključenja biračkog spiska, kao i druge poslove utvrđene Zakonom o jedinstvenom biračkom spisku; stručne i administrativne poslove za izbore i referendume; pružanje pravne pomoći građanima - organizovanje službe pravne pomoći građanima za potrebe ostvarivanja njihovih prava, obaveza i pravnih interesa; izdavanje uverenja i potvrda (o kojima vode službenu evidenciju, kada su takva uverenja i potvrde neophodne za dokazivanje određenih činjenica, u skladu sa zakonom); poslove uslužnog centra - davanje informacija, primanje podnesaka, pružanje pomoći strankama, davanje obaveštenja o rešavanju predmeta, prijem primedbi i pritužbi na rad organa Grada i drugo; organizaciju uprave - poslovi unapređivanja organizacije rada i modernizaciju Gradske uprave, praćenje ažurnosti njenog rada; poslovi upravljanja ljudskim resursima - planiranje ljudskih resursa, sistematizovanje radnih mesta, priprema opisa poslova, prikupljanje i analiza podataka neophodnih za upravljanje ljudskim resrusima, socijalna i zdravstvena zaštita zaposlenih i saradnju s drugim organima, stručni poslovi u postupku zapošljavanja i izbora kandidata, priprema predloga Kadrovskog plana, organizacija stručnog usavršavanja službenika, procena efekata sprovedenih obuka, analiza potreba za obukom i dodatnim obrazovanjem svakog službenika, priprema predloga godišnjeg Programa stručnog usavršavanja službenika i predloga finansijskog plana za izvršavanje godišnjeg Programa stručnog usavršavanja, analiza rezultata i praćenje efekata ocenjivanja službenika, vođenje kadrovske evidencije i personalnog dosijea zaposlenih, kao i ostali poslovi od značaja za karijerni razvoj službenika, definisanje radnih odnosa i posredovanje u kolektivnom pregovaranju, motivacija zaposlenih, kreiranje povoljnih uslova za rad i obezbeđivanje neophodne opreme, radni odnosi zaposlenih u Gradskoj upravi; kancelarijsko poslovanje - prijem i razvrstavanje pošte, otpremanje pošte, evidentiranje predmeta, arhiviranje i čuvanje dokumenata i drugo; saradnju sa organizacijama civilnog društva; uvođenje i primena standarda i principa rodne ravnopravnosti, kao i druge poslove, u skladu sa zakonom.
U okviru Odeljenja za opštu upravu, kao detaširane organizacione jedinice Gradske uprave za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, na seoskom području se obrazuju mesne kancelarije:
1) Adrani za naseljena mesta: Adrani, Jarčujak, Popovići, Sirča, Oplanići i Trgovište;
2) Bogutovac za naseljena mesta: Bogutovac, Bresnik, Zamčanje, Lopatnica, Maglič i Tolišnica;
3) Vitanovac za naseljena mesta: Vitanovac, Milavčići i Šumarice;
4) Vitkovac za naseljena mesta: Vitkovac, Milakovac, Pečenog, Zakuta, Sibnica i Petropolje;
5) Roćevići za naseljena mesta: Roćevići, Vrdila, Drakčići, Dedevci, Pekčanica i Stanča;
6) Godačica za naseljena mesta: Godačica, Gledić, Drlupa, Leševo i Ravanica;
7) Žiča za naseljeno mesto: Žiča;
8) Lađevci za naseljena mesta: Lađevci, Miločaj, Obrva, Tavnik i Cvetke;
9) Ratina za naseljena mesta: Ratina, Dragosinjci, Metikoš, Vrba i Zaklopača;
10) Ribnica za naseljena mesta: Ribnica, Kovanluk, Kovači, Kamenica, Meljanica i Brezna;
11) Rudno za naseljena mesta: Rudno, Bzovik, Dražiniće i Reka;
12) Samaila za naseljena mesta: Samaila, Bapsko Polje, Bukovica, Mrsać, Musina Reka i Lazac;
13) Brezova za naseljena mesta: Brezova, Vrh, Dolac, Đakovo, Zasad, Savovo, Mlanča, Miliće i Orlja Glava;
14) Ušće za naseljena mesta: Ušće, Bojanići, Bare, Kamenjani, Lozno, Plana, Polumir, Tadenje, Tepeče, Cerje, Borovo, Međurečje, Gokčanica, Predole i Rudnjak;
15) Stubal za naseljena mesta: Stubal i Čukojevac.
16) Mataruška Banja za naseljena mesta: Mataruška Banja, Mataruga, Konarevo i Progorelica.
Mesna kancelarija obavlja određene poslove iz nadležnosti Gradske uprave koji se odnose na: vođenje matičnih knjiga; vođenje evidencija o državljanstvu; overu potpisa, prepisa i rukopisa; prijem podnesaka; ažuriranje podataka za Jedinstveni birački spisak; druge poslove opšte uprave, u skladu sa zakonom.
Odeljenje za društvene delatnosti vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: osnivanje i funkcionisanje ustanova iz oblasti kulture, fizičke kulture, društvene brige o deci, turizma, primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, praćenje rada ustanova u smislu normativno-pravne regulative i obezbeđivanje materijalno-finansijskih uslova za njihovo funkcionisanje; obezbeđivanje materijalno-finansijskih uslova za funkcionisanje ustanova iz oblasti predškolskog obrazovanja i vaspitanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja; obavljanje poslova iz oblasti učeničkog i studentskog standarda; podsticanje i sufinansiranje aktivnosti udruženja građana iz različitih oblasti od javnog interesa za grad Kraljevo; učestvovanje u postupku za dodeljivanje sredstava za finansiranje, odnosno sufinasiranje projekata i programa radi ostvarivanja javnog interesa u oblasti javnog informisanja na teritoriji grada Kraljeva i vršenje monitoringa realizacije projekata i programa iz delokruga koji se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta grada Kraljeva u oblasti javnog informisanja; rad Kancelarije za mlade, usvajanje i realizaciju lokalne omladinske politike kroz sprovođenje programa i projekata iz te oblasti; poslove Zaštitnika prava pacijenata; obavljanje izvornih i poverenih poslova iz oblasti boračko-invalidske zaštite; poslove vezane za besplatnu i povlašćenu vožnju u autobuskom saobraćaju na teritoriji grada Kraljeva; obavljanje izvornih i poverenih poslova iz oblasti dečije zaštite; utvrđivanje prava na dečiji dodatak, roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta i odsustva sa rada radi posebne nege deteta, naknade troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja i za decu sa smetnjama u razvoju, poslove utvrđivanja prava na jednokratnu novčanu naknadu za prvorođeno dete i novčanu naknadu za nezaposlene porodilje; obavljanje poslova za sticanje statusa energetski ugroženog kupca električne energije i prirodnog gasa; poslove koordinatora rada Interresorne komisije grada Kraljeva; poslove povereništva Komesarijata za izbeglice i migracije; druge poslove, u skladu sa zakonom.
Odeljenje za privredu i finansije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: pripremu budžeta kroz uputstvo za pripremu finansijskih planova budžetskih korisnika; izradu nacrta budžeta u skladu sa budžetskim kalendarom; pripremu i izradu nacrta rebalansa budžeta; realizaciju zahteva za plaćanje i transfer sredstava prema budžetskim korisnicima u skladu sa odobrenim kvartalnim planovima izvršenja budžeta; praćenje priliva sredstava i upravljanje sredstvima na Konsolidovanom računu trezora i primanja od zaduživanja; evidentiranje prihoda i rashoda u poslovnim knjigama; izrada finansijskih izveštaja u skladu sa zakonom; izradu završnog računa i konsolidovanog finansijskog izveštaja Grada; izveštavanje prema ministarstvima o namenskom trošenju sredstava i povraćaj neutrošenih budžetskih sredstava; prijem i likvidaturu računovodstvenih isprava za organe Grada; evidentiranje poslovnih promena; pripremu zahteva za plaćanje; fakturisanje /zakup poslovnog prostora, učešće u troškovima.../; prijem i likvidatura računovodstvenih isprava za fondove, priprema zahteva za plaćanje za fondove; obračun zarada za organe i službe Grada, popis imovine, obaveza i potraživanja, usaglašavanje potraživanja i obaveza pre pripreme finansijskih izveštaja; vođenje Dnevnika, pomoćnih knjiga /kupaca, dobavljača, osnovnih sredstava.../ i ostale pomoćne evidencije; zaključivanje poslovnih knjiga i arhiviranje; obavljanje izvornih i poverenih poslova u oblasti privrede Grada; unapređenje i razvoj poljoprivrede i ruralnog razvoja, turizma, ugostiteljstva, zanatstva, trgovine i druge poslove od značaja za privredni razvoj iz nadležnosti Grada, pružanje stručne i administrativne podrške za izradu godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta, praćenje, obrazovanje i promena cena kod javnih preduzeća koja obavljaju komunalnu delatnost na području Grada; pripremu i izradu: normativnih akata vezanih za budžet, rebalans budžeta i završni račun; pripremu i izradu rešenja o angažovanju tekuće i stalne budžetske rezerve, rešenja o promeni i otvaranju aproprijacija; priprema i izrada nacrta drugih odluka, rešenja i ugovora.
Odeljenje za upravljanje imovinom vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: popis i upis imovine Grada - prikupljanje pravne i tehničke dokumentacije, utvrđivanje knjigovodstvene revalorizovane vrednosti imovine, utvrđivanje tržišne vrednosti imovine, usaglašavanje knjigovodstvenih evidencija i izvora finansiranja, prikupljanje podataka o fizičkom stanju nepokretnosti, formiranje baze podataka, unošenje podataka o nepokretnostima, pribavljanje podataka Službe za katastar nepokretnosti, javnih preduzeća i ustanova, uporedna analiza podataka po strukturi (pravnih, tehničkih, knjigovodstvenih), ažuriranje baze podataka, formiranje dokumentacije za upis prava javne svojine u registar nepokretnosti, podnošenje zahteva za dobijanje potvrde Republičke direkcije za imovinu da su nepokretnosti prijavljene za jedinstvenu evidenciju nepokretnosti u državnoj svojini, podnošenje evidencione prijave na propisanom obrascu i dobijanje potvrde od Direkcije za imovinu, podnošenje zahteva (za upis prava javne svojine grada, za konverziju prava korišćenja na izgrađenom i neizgrađenom građevinskom zemljištu koje koriste pravni subjekti čiji je osnivač Grad) Službi za katastar nepokretnosti; poslove evidencije nepokretnosti - vođenje evidencije o nepokretnostima koje koristi Grad i javna preduzeća i ustanove čiji je on osnivač, evidencije tereta na nepokretnostima, preuzimanje nepokretnosti stečene nasleđem, ugovorom ili drugim pravnim poslom, pribavljanje potrebne dokumentacije i sastavljanje zapisnika o stanju imovine, davanje podataka iz evidencije imovine u svojini Grada; imovinsko-pravne poslove upravljanja imovinom - priprema nacrta odluka, rešenja i ugovora o pribavljanju, upravljanju, korišćenju i raspolaganju pokretnih i nepokretnih stvari u javnoj svojini Grada, prikupljanje dokumentacije za upis imovine u odgovarajuće javne registre, vođenje jedinstvenog registra nepokretnosti u javnoj svojini Grada, vođenje i ažuriranje portfolija imovine u javnoj svojini Grada; pojedine poslove vezane za korišćenje građevinskog zemljišta i javnih površina; stručno-tehničke poslove upravljanja imovinom - procena stanja imovine, predlaganje investicionog i tekućeg održavanja, praćenje investicija, učestvovanje u pripremi plana javnih investicija, izrada predmera i predračuna radova; ekonomsko-finansijske poslove upravljanja imovinom - procena vrednosti imovine primenom odgovarajućih metodologija, analiza ulaganja u nepokretnosti, praćenje učinka javnih investicija, analiza efekata ulaganja u javne investicije putem javnih nabavki, javno-privatnog partnerstva i koncesija; imovinsko-pravne poslove poverene zakonom - poslove vezane za eksproprijaciju i samovlasna zauzeća, otkup stanova u svojini Grada, vraćanje utrina i pašnjaka selima, vraćanje imovine zadrugama, stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije za vraćanje zemljišta po Poljoprivrednom zemljišnom fondu, određene normativne poslove, poslove izdavanja dozvola i vođenja evidencija u oblasti vodoprivrede, zaštite od erozije i regulacije vodotokova; pripremu i izradu normativno-pravnih akata iz nadležnosti Odeljenja.
Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: prostorno i urbanističko planiranje - pripremu (razmatranje inicijative za izradu planskih dokumenata; pripremanje odluke o izradi planskih dokumenata i donošenje rešenja o strateškoj proceni uticaja na životnu sredinu planskog dokumenta) i donošenje: prostornog plana Grada i urbanističkih planova: generalnog urbanističkog plana, planova generalne i planova detaljne regulacije; administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije za planove Grada Kraljeva; sprovođenje postupka kontrole i potvrđivanja urbanističkih projekata i projekata parcelacije i preparcelacije; vođenje registra investitora i objedinjene procedure; izdavanje informacije o lokaciji za određene objekte; zakonom poverene poslove sprovođenja objedinjene procedure izdavanja: lokacijskih uslova, građevinskih dozvola, privremenih građevinskih dozvola; prijavu radova; izmene rešenja zbog promene investitora ili promena u toku građenja za određene objekte; izdavanje upotrebnih dozvola; pribavljanje uslova za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu; pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja, a uslov su za izgradnju objekate, odnosno za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske i upotrebne dozvole za određene objekte, kao i obezbeđenje uslova za priključenje na infrastrukturnu mrežu i upisa prava svojine na izgrađenom objektu; donošenje rešenja o uklanjanju objekata i o dozvoli za uklanjanje za određene objekte; ozakonjenje određenih objekata koji su izgrađeni ili rekonstruisani bez građevinske dozvole; normativne poslove u oblasti komunalnih delatnosti; upravne poslove u oblasti komunalnih delatnosti (vođenje upravnih postupaka i izdavanje različitih vrsta upravnih i drugih akata za zauzeće javnih površina: postavljanjem manjih montažnih objekta, raskopavanjem, održavanjem prezentacija i promocija, izvođenjem radova na uređenju i održavanju javnih zelenih površina i drugih akata iz oblasti komunalne higijene); praćenje poslovanja javnih preduzeća čiji je osnivač Grad (poslovi vezani za davanje saglasnosti na programe poslovanja javnih preduzeća, izveštaje o poslovanju, statute i ostala normativna akta u skladu sa zakonom); vođenje registra stambenih zgrada; vođenje upravnih postupka iseljenja bespravno useljenih lica u stanove; izvorne i poverene poslove iz oblasti: saobraćaja i putne privrede, parkiranja, javnog prevoza putnika i tereta; administrativno-stručne poslove za potrebe budžetskog Fonda za saobraćaj; pripremu i izradu normativno-pravnih akata iz nadležnosti Odeljenja; druge poslove, u skladu sa zakonom.
Odeljenje za zajedničke poslove obavlja stručne i tehničke poslove za Gradsku upravu koji se odnose na: staranje o imovini Gradske uprave i poslove nabavke opreme, sitnog inventara i kancelarijskog materijala; pripremu i izradu plana nabavki i javnih nabavki; pripremu dokumentacije za pokretanje nabavki; sprovođenje postupaka javnih nabavki; učestvovanje u izradi konkursne dokumentacije; izradu izveštaja o sprovedenim javnim nabavkama; predlaganje izbora ponuđača i sklapanja ugovora; praćenje realizacije javnih nabavki; izradu pravnih i drugih akata vezanih za javne nabavke; pružanje stručne pomoći komisijama za javne nabavke; stručnu pomoć budžetskim korisnicima u realizaciji javnih nabavki; tekuće i investiciono održavanje poslovnog prostora i opreme; održavanje higijene u poslovnim prostorijama organa Grada; korišćenje i održavanje voznog parka; korišćenje i održavanje telefonske centrale; fotokopiranje i umnožavanje materijala; rad bifea; predlaganje mera za poboljšanje uslova rada, kao i praćenje i kontrolisanje primene mera za bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu; druge poslove, u skladu sa zakonom.
Odeljenje za zajedničke poslove obavlja i poslove koji se odnose na: kontrolu novčanih dokumenata mesnih zajednica; finansijsko-računovodstvene i knjigovodstvene poslove mesnih zajednica; izradu finansijskih izveštaja i završnih računa mesnih zajednica; blagajničko poslovanje i formiranje dokumentacije za isplatu zarada i drugih ličnih primanja u mesnim zajednicama; pružanje stručno-tehničke podrške mesnim zajednicama pri sprovođenju postupaka javnih nabavki; pomoć pri izradi finansijskih planova mesnih zajednica; evidencije o učešćima građana pri sufinansiranju infrastrukturnih radova; fakturisanje i druge obračune; normativno-pravne poslove iz oblasti rada mesnih zajednica; pribavljanje neophodne projektno-tehničke dokumentacije, potrebnih saglasnosti i odobrenja; poslove vezane za legalizaciju seoskih vodovoda; realizaciju investicionih programa mesnih zajednica i druge slične poslove iz oblasti rada mesnih zajednica, u skladu sa zakonom.
Odeljenje za inspekcijske poslove vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na obavljanje inspekcijskog nadzora nad primenom zakonskih i drugih propisa i opštih akata Skupštine grada i poverenih poslova posebnim materijalnim propisima, shodno Zakonu o inspekcijskom nadzoru, iz oblasti: građevinske inspekcije - nadzor nad izgradnjom objekata za koje dozvolu izdaje Grad u okviru objedinjene procedure, da li se objekat gradi prema odobrenoj dokumentaciji i standardima, poštovanje propisa o bezbednosti prilikom izgradnje, utvrđivanje da objekat predstavlja opasnost po zdravlje i život ljudi, pokretanje postupka po pokrenutoj inicijativi podnosilaca na osnovu procene rizika po službenoj dužnosti i donošenje rešenja o rušenju i uklanjanju objekata izgrađenih bez odobrenja, naređuje rešenjem zatvaranje gradilišta, izvršava rešenje o uklanjanju objekta, sačinjava program uklanjanja objekata i odgovara za njegovo izvršenje i drugo; komunalne inspekcije - nadzor u oblasti obavljanja komunalnih delatnosti i rada javnih i javnih komunalnih preduzeća, stanja komunalnih objekata i kvaliteta pružanja komunalnih usluga građanima, poštovanja komunalnog reda, seče stabala, održavanje stambenih zgrada, neovlašćeno zauzimanje javnih površina predmetima, manjim montažnim objektima i stvarima, pojedini poslovi tržišne inspekcije u delu nadzora nad prodajom robe van prodajnog mesta, neposredno sarađuje sa komunalnom policijom i drugo; inspekcije za saobraćaj i puteve - kontrola gradskog i prigradskog prevoza putnika, vanlinijskog prevoza putnika, prevoza za sopstvene potrebe i auto-taksi prevoza, parkiranja, kao i nadzor nad državnim putevima koji prolaze kroz naselja na teritoriji Grada, opštinskim putevima i nekategorisanim putevima i ulicama u delu stanja, održavanja, rekonstrukcije, zaštiti, izgradnji puteva i objekata na njima, kontrolu nad ispravnošću horizontalne i vertikalne signalizacije na putevima i ulicama i drugo; prosvetne inspekcije - nadzor u osnovnim, srednjim, specijalizovanim školama, obrazovnim i vaspitnim ustanovama (predškolskim), ispunjenost uslova za obavljanje obrazovno-vaspitne delatnosti, pripremljenost škola i ustanova za školsku godinu, odnosno planski period, sprovođenje postupka verifikacije za proširenje delatnosti i uvođenje novih obrazovnih profila, nadzor nad radom i postupanjem ustanova, kontrolu ostvarivanja zaštite prava deteta, učenika, roditelja i zaposlenih od zlostavljanja, zanemarivanja, diskriminacije, stranačkog organizovanja i delovanja i drugo; sportske inspekcije - nadzor nad sprovođenjem Zakona o sportu i propisa donetih na osnovu ovog zakona, postupanje učesnika u sistemu sporta, fizičkih lica i organizacija u oblasti sporta, ostvarivanje opšteg interesa i potreba građana u oblasti sporta, sprovođenje postupaka i procedura kandidovanja programa i projekata, realizaciju školskog sporta i fizičkog vaspitanja dece predškolskog uzrasta, organizaciju sportskih priredbi, utvrđivanje ispunjenosti uslova za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti i utvrđivanje ispunjenosti uslova za vršenje poslova stručnog osposobljavanja za sportska zanimanja, odnosno zvanja i drugo; gradske turističke inspekcije - nadzor nad sprovođenjem propisa u delu obavljanja ugostiteljske delatnosti i ispunjenosti propisanih minimalno-tehničkih uslova u objektima domaće radinosti, seoskim turističkim domaćinstvima i hostelima, ispunjenosti uslova uređenja i opremanja uređajima za odvođenje dima, pare i mirisa i drugih neprijatnih emisija, ispunjenost uslova i načina obavljanja ugostiteljske delatnosti u ugostiteljskim objektima u stambenim zgradama, naplate i uplate boravišne takse; inspekcije za zaštitu životne sredine - nadzor nad sprovoćenjem propisa o zaštiti životne sredine, zaštita kvaliteta vazduha, zaštita voda od zagađivanja, zaštita od buke, kontrola kretanja i upravljanja neopasnim otpadom i ambalažnim otpadom, kontrola sprovođenja studija o proceni uticaja, postupanja sa naročito opasnim hemikalijama, zaštita od nejonizujućeg zračenja, izdavanja mera i uslova za objekte za koje nije potrebna procena uticaja, izdavanje rešenja o ispunjenosti uslova za obavljanje delatnosti proverom na lokaciji i za obavljanje energetske delatnosti i drugo; izvršenja rešenja - pripremne radnje za sprovođenje postupka administrativnog izvršenja rešenja Odeljenja za inspekcijske poslove i Odeljenja za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti, sprovođenje postupka administrativnog izvršenja rešenja prinudnim putem nakon sprovođenja postupka javne nabavke za te usluge, pribavljanje dokumentacije za donošenje zaključka o troškovima izvršenja rešenja, dostavljanje podataka Gradskom pravobranilaštvu i Odeljenju za poresku administraciju radi naplate troškova od izvršenika u sudskom i poreskom postupku, izriče novčane kazne kao prinudno sredstvo pre administrativnog izvršenja i drugo; staranje o zaštiti životne sredine - planiranje i koordinacija, informisanje i edukacija, kao i nalaganje mera zaštite životne sredine, donošenje programa korišćenja i zaštite prirodnih dobara i programa za zaštitu životne sredine, ocenjivanje i davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja određenih projekata na životnu sredinu, davanje mišljenja i saglasnosti na izveštaj o strateškoj proceni uticaja, izdavanje dozvola o integrisanoj kontroli i sprečavanju zagađenja, izdavanje dozvola za upravljanje neopasnim otpadom, izdavanje dozvola za promet i korišćenje naročito opasnih hemikalija, izdavanje mera i uslova zaštite od buke, vođenje lokalnog registra zagađivača, izdavanje saglasnosti i dozvola za rad određenih postrojenja za obavljanje aktivnosti, donošenje lokalnih akcionih i sanacionih planova, izrada i praćenje realizacije Lokalnog programa zaštite životne sredine i drugih planova, programa i projekata, izrada predloga za utvrđivanje posebne naknade za zaštitu i unapređivanje životne sredine, izrada predloga Programa korišćenja sredstava Budžetskog fonda za zaštitu životne sredine, poslovi upravljanja budžetskim Fondom za zaštitu životne sredine, praćenje i kontrola stanja životne sredine, određeni poslovi praćenja i kontrole kvaliteta vazduha i voda, nivoa komunalne buke i drugih pokazatelja kvaliteta životne sredine, evidentiranje i obrada podataka i obaveštavanje javnosti o stanju kvaliteta životne sredine, izveštavanje nadležnog ministarstva i Agencije za zaštitu životne sredine o izdatim dozvolama i stanju životne sredine i drugo; poslove energetskog menadžera sprovođenje energetske politike i uspostavljanje energetskog planiranja na lokalnom nivou, donošenje plana razvoja potrebe za energijom na području Grada, utvrđivanje uslova i načina obezbeđivanja neophodnih energetskih kapaciteta u skladu sa državnom strategijom, dostavljanje podataka nadležnom ministarstvu u cilju izrade energetskog bilansa i druge poslove, u skladu sa zakonom.
Odeljenje za poresku administraciju vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: utvrđivanje i naplatu lokalnih javnih prihoda - poslove prijema poreskih prijava, donošenje rešenja o porezu na imovinu i poreza na katastarski prihod od poljoprivredne delatnosti, donošenje rešenja o lokalnim komunalnim taksama, donošenje rešenja o naknadi za zaštitu i unapređivanje životne sredine, naknadi za korišćenje građevinskog zemljišta, rešenja za naplatu samodoprinosa i drugih upravnih akata; poresku inspekciju - poslove kontrole poreskih prijava, kancelarijsku i terensku kontrolu; poslove poreskog izvršenja - preduzimanje mera u cilju naplate poreskog duga, izdavanje rešenja o prinudnoj naplati, odlučivanje po zahtevima za odlaganje plaćanja javnih prihoda, poslove redovne i prinudne naplate; pripremu i izradu normativno-pravnih akata iz nadležnosti Odeljenja; druge poslove, u skladu sa zakonom.
Odeljenje komunalne policije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na obavljanje komunalno-policijskog nadzora nad primenom zakonskih i drugih propisa i opštih akata Skupštine grada: neposredno održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, na mestu održavanja reda, sprečavanjem narušavanja, odnosno uspostavljanjem narušenog komunalnog reda, a naročito sprečavanje ometanja u vršenju komunalnih delatnosti i zaštita komunalnih objekata od prljanja, oštećivanja i uništavanja; zaštita površina javnih namena od bespravnog zauzeća i oštećivanja (ostavljanjem vozila, stvari i drugih predmeta, zaprega za vozila, postavljanjem privremenih montažnih objekata i slično); suzbijanje nelegalne prodaje i vršenja drugih delatnosti na površinama javne namene i drugim javnim mestima; sprečavanje radnji kojima se narušava opšte uređenje Grada (prljanje i oštećenje fasada i drugih spoljnih delova zgrada i drugih objekata, kao i spomenika i skulpturalnih dela, ispisivanje grafita, lepljenje plakata i postavljanje sredstava za oglašavanje na javnim i drugim površinama, prljanje i oštećivanje gradskog mobilijara, ostavljanje građevinskog šuta i drugog otpada na površinama javne namene, izlivanje otpadnih voda i druge nečistoće na površini javne namene, kao i vršenja drugih radnji kojima se narušava urednost i čistoća grada), kao i kontrola izvršavanja propisanih obaveza u pogledu održavanja objekata i prostora u čistom i urednom stanju; kontrola uklanjanja snega i leda; sprečavanje prosjačenja i nastupa uličnih svirača; sprečavanje upotrebe zapaljivih i eksplozivnih sredstava na javnim mestima (petarde i slično); otkrivanje i u granicama ovlašćenja sprečavanje bespravne izgradnje objekata i kontrola spoljnog obezbeđivanja i obeležavanja gradilišta odgovarajućom tablom; kontrola održavanja komunalne zoohigijene i načina držanja i izvođenja kućnih ljubimaca; obezbeđivanje poštovanja kućnog reda u stambenim zgradama; održavanje reda na vodenom prostoru (zaštita voda, korišćenje mesta za postavljanje plovnih objekata i drugo) i obalama reka; obezbeđivanja uslova za nesmetano sprovođenje mera za zaštitu od požara (slobodan pristup objektu, protivpožarnom putu i stepenicama i drugo); obezbeđivanje poštovanja radnog vremena ugostiteljskih i drugih objekata čijim se radom može ugroziti mir i spokojstvo građana; kontrola upotrebe simbola i imena Grada; ostvarivanje nadzora u javnom gradskom i prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju u skladu sa zakonom i propisima Grada koji se odnosi naročito na: javnim linijski i vanlinijski prevoz putnika (nesmetano odvijanje linijskog prevoza putnika, prijem i iskrcavanje putnika u javnom linijskom i vanlinijskom prevozu putnika na stajalištima koja su za to određena i drugo); auto-taksi prevoz (otkrivanje nelegalnog taksi prevoza, korišćenje taksi stajališta u skladu sa horizontalnom i vertikalnom signalizacijom, sprečavanje parkiranja taksi vozila van taksi stajališta, urednost i čistoća taksi vozila i drugo); javni vanlinijski prevoz robe i prevoz za sopstvene potrebe; parkiranje (sprečavanje parkiranja na mestima na kojima se ometa korišćenje puta i odvijanje saobraćaja, kontrola korišćenja parkirališta u skladu sa propisom i signalizacijom, parkiranja na rezervisanim parking mestima i slično); zaštita životne sredine, a naročito u oblasti: zaštite od buke, zaštite vazduha od zagađivanja, zaštite prirode i zaštićenih područja koja proglašava nadležni organ Grada, kontrole nad sakupljanjem, transportom, skladištenjem, tretmanom i odlaganjem komunalnog, inertnog i neopasnog otpada i drugo; zaštita nekategorisanih puteva, ulica i državnih puteva iz nadležnosti Grada i pripadajućih putnih objekata od nepropisnog zauzeća i oštećenja, odnosno svakog činjenja kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put ili ometati odvijanje saobraćaja na putu, kao i zaštita pešačkih staza, saobraćajnica u naselju, saobraćajnih oznaka i signalizacije; zaštita kulturnih dobara i drugih javnih objekata od značaja za Grad; vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata, kao i drugih poslova iz nadležnosti Grada; podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada. Pored navedenih poslova, komunalna policija organizovanim prisustvom komunalnih policajaca na mestima održavanja reda, preduzimanjem drugih preventivnih mera i primenom zakonom predviđenih ovlašćenja komunalne policije: pruža pomoć nadležnim organima Grada, preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad u sprovođenju njihovih izvršnih odluka (asistencija); preduzima hitne mere zaštite životne sredine, zaštite ljudi i imovine od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti Grada, učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda; priprema i učestvuje u izradu nacrta propisa i akata iz okvira svog delokruga; izriče mere za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa zakonom propisanim ovlašćenjima; izdaje prekršajne naloge; podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka, prijave za učinjeno krivično delo i druge prijave; obaveštava druge organe o utvrđenim nepravilnostima iz njihove nadležnosti; obavlja nadzor zabrane pušenja u zatvorenom radnom i javnom prostoru i u javnom prevozu; održava javni red i mir u skladu sa zakonom utvrđenim delokrugom, kao i druge poslove iz svog delokruga, u skladu sa zakonom.
Odeljenje za poslove civilne zaštite vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: poslove izrade planova odbrane organa Grada (kao sastavnog dela Plana odbrane Republike Srbije); preduzimanje mera za usklađivanje priprema za odbranu pravnih lica u delatnostima iz svoje nadležnosti sa Planom odbrane Republike Srbije; preduzimanje mera za funkcionisanje Grada u ratnom i vanrednom stanju; sprovođenje mera pripravnosti i preduzimanje drugih mera potrebnih za prelazak na organizaciju u ratnom i vanrednom stanju; organizovanje zaštite od elementarnih i drugih većih nepogoda, kao i stvaranje uslova za otklanjanje njihovih posledica, odnosno ublažavanje istih; poslovi na smanjenju i upravljanju rizikom od elementarnih nepogoda i drugih nesreća, kao i brzog i efikasnog oporavka nakon istih, izrada predloga odluke o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite; donošenje planova i programa za vanredne situacije; poslove vezane za obrazovanje i funkcionisanje Gradskog štaba za vanredne situacije; preduzimanje mera za funkcionisanje Grada u vanrednoj situaciji, sprovođenje mera pripravnosti i preduzimanje drugih mera potrebnih za prelazak na organizaciju u vanrednoj situaciji, formiranje, obuka i opremanje jedinica civilne zaštite opšte namene; obuka i opremanje poverenika civilne zaštite; organizovanje i razvoj lične i kolektivne zaštite; obezbeđenje određenih sredstava za osmatranje i uzbunjivanje; otklanjanje posledica elementarnih nepogoda; rad na klasifikaciji i analizi pregledanih oštećenja na objektima; formiranje i ažuriranje baze podataka o objektima oštećenim u elementarnim nepogodama; druge poslove, u skladu sa zakonom.
Odeljenje informacione tehnologije vrši poslove planiranja razvoja, održavanja i funkcionisanja računarsko-komunikacione infrastrukture u Gradskoj upravi; razvoj informacionih tehnologija Grada; održavanje i ažuriranje zvaničnog veb sajta Grada: praćenje funkcionisanja harverda i softvera, programiranje softverskih aplikacija, instalaciju, konfiguraciju i održavanje servera; organizovanje i uspostavljanje internet i intranet komunikacija; poslove na uspostavljanju e-uprave; poslove prikupljanja i upravljanja geoprostornim podacima (Geografski informacioni sistem-GIS); druge poslove u skladu sa zakonom.
Služba za upravljanje projektima i lokalno-ekonomski razvoj vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: poslove upravljanja procesima strateškog planiranja - sprovođenje stručnih i administrativnih poslova u procesima strateškog planiranja, pripreme akcionih planova i drugih razvojnih programa Grada, praćenje usklađenosti strateških dokumenata i akcionih planova i programa Grada sa nacionalnim strategijama, praćenje i izveštavanje o realizaciji usvojenih strategija akcionih planova i programa, obezbeđivanje uslova za dostupnost usvojenih strategija i akcionih planova i programa široj javnosti; poslove upravljanja projektnim ciklusom - redovno praćenje otvorenih javnih poziva i konkursa donatorskih programa, pripremu predloga projekata u skladu sa strateškim dokumentima i razvojnim programima Grada, redovno informisanje javnih preduzeća i ustanova o otvorenim javnim pozivima po kojima mogu da konkurišu za dodelu sredstava za realizaciju svojih projekata, pomoć i podrška javnim preduzećima i ustanovama u procesu pripreme predloga projekata, redovno ažuriranje baze podataka infrastrukturnih projekata Grada, upravljanje projektima odobrenih od donatora čiji je nosilac Grad ili Gradska uprava, pripremu periodičnih i konačnih finansijskih i narativnih izveštaja, uspostavljanje i održavanje partnerske projektne saradnje sa regionalnim i prekograničnim partnerima; poslove lokalnog ekonomskog razvoja - saradnju i podršku lokalnoj poslovnoj zajednici, pružanje stručne i tehničke podrške potencijalnom ulagaču, organizaciju sastanaka ulagača sa predstavnicima lokalne vlasti i nadležnih lokalnih i regionalnih institucija, održavanje komunikacije sa Razvojnom agencijom Srbije, praćenje ekonomskih pokazatelja lokalne privrede, sprovođenje analize i priprema lokalnih planova i programa u cilju unapređenja uslova za lokalni ekonomski razvoj i sprovođenje poslova na njihovoj realizaciji, pripremu promotivnog materijala Grada za promociju investicionih potencijala i privlačenje investicija, pripremu i ažuriranje Profila Grada i baza podataka od značaja za lokalni ekonomski razvoj, uspostavljanje i održavanje redovne komunikacije sa privrednim, javnim i civilnim sektorom, kao i donatorskim programima, saradnju sa Nacionalnom službom za zapošljavanje (NSZ) u realizaciji mera aktivne politike zapošljavanja; poslovi Kancelarije za brze odgovore - pružanje informacija privredinicima i potencijalnim ulagačima o mogućnostima za ulaganje i razvoj investicija (lokacije, infrastrukturna opremljenost, troškovi poslovanja i slično), pružanje informacija i pomoći poljoprivrednicima u cilju stvaranja uslova za korišćenje podsticajnih sredstava za razvoj poljoprivrede, pružanje informacija građanima o nadležnostima i aktivnostima organizacionih jedinica Gradske uprave (usmenim, pisanim ili elektronskim putem); druge poslove, u skladu sa zakonom.
V RUKOVOĐENJE GRADSKOM UPRAVOM
Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.
Načelnik Gradske uprave je službenik na položaju, saglasno Zakonu o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave.
Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću, u skladu sa Statutom grada i ovom odlukom.
Načelnika Gradske uprave na položaj postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog konkursa, na 5 godina, većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća.
Javni konkurs za popunjavanje položaja oglašava Gradsko veće.
Pre oglašavanja javnog konkursa za popunjavanje položaja, Gradsko veće obrazuje konkursnu komisiju od tri člana, koja sprovodi izborni postupak, u skladu sa zakonom.
Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik Gradske uprave.
Načelnik Gradske uprave se razrešava sa položaja ako mu prestane radni odnos zbog:
1) pravosnažne presude na bezuslovnu kaznu zatvora od najmanje šest meseci - danom pravosnažnosti presude;
2) konačnog rešenja kojim mu je izrečena disciplinska kazna prestanka radnog odnosa;
3) konačnog rešenja kojim mu je određena ocena "ne zadovoljava" na vanrednom ocenjivanju;
4) sprovođenja inicijative za razrešenje na osnovu mere javnog objavljivanja preporuke za razrešenje koju izrekne Agencija za borbu protiv korupcije;
5) drugih razloga predviđenih opštim propisima o radu kojima se uređuje prestanak radnog odnosa nezavisno od volje zaposlenog i volje poslodavca.
Načelnik Gradske uprave se razrešava s položaja i ako:
1) Gradsko veće prihvati javnu preporuku Zaštitnika građana grada Kraljeva za razrešenje;
2) dva puta, bez obzira na redosled ocena, rešenjem bude određena ocena "ne zadovoljava".
Prestanak rada na položaju utvrđuje se rešenjem koje donosi Gradsko veće, u roku od osam dana od dana nastupanja razloga zbog kojih je rad na položaju prestao.
Rešenje iz stava 3. ovog člana sadrži obrazloženje sa razlozima zbog kojih je rad na položaju prestao i dan kad je prestao rad na položaju. Protiv rešenja žalba nije dopuštena, ali može da se pokrene upravni spor.
Ukoliko nije postavljen načelnik Gradske uprave kao ni njegov zamenik do postavljenja načelnika Gradske uprave, kao i kada načelnik Gradske uprave nije u mogućnosti da obavlja dužnost duže od 30 dana, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika Gradske uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.
Ukoliko službenik na položaju nije postavljen, javni konkurs za popunjavanje položaja se oglašava u roku od 15 dana od dana postavljenja vršioca dužnosti.
U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj status vršioca dužnosti može se produžiti najduže još tri meseca.
Po isteku roka iz stava 1, 2, i 3. ovog člana postavljeni službenik se raspoređuje na radno mesto na kome je bio raspoređen do postavljenja.
Načelnik Gradske uprave:
1. rukovodi Gradskom upravom i organizuje, koordinira i usmerava rad Gradske uprave;
2. priprema objedinjen predlog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi grada Kraljeva, Javnom pravobranilaštvu grada Kraljeva, Službi za budžetsku inspekciju grada Kraljeva i Službi za poslove zaštitnika građana grada Kraljeva, koji dostavlja Gradskom veću na usvajanje;
3. donosi opšte akte o radnim odnosima, o disciplinskoj odgovornosti zaposlenih, o ocenjivanju zaposlenih, o zaštiti na radu zaposlenih i druga normativna akta, u skladu sa zakonom;
4. raspoređuje zaposlene u Gradskoj upravi;
5. rešava o pravima i obavezama iz radno-pravnih odnosa zaposlenih u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom;
6. vrši disciplinska i druga ovlašćenja prema zaposlenima u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom;
7. podnosi Gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada izveštaj o radu Gradske uprave;
8. rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave;
9. vrši i druge poslove koji su mu zakonom, Statutom grada i drugim aktima Grada stavljeni u nadležnost.
Radom unutrašnjih i užih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode:
- rukovodilac odeljenja, zamenik rukovodioca odeljenja, rukovodilac službe i načelnik odeljenja komunalne policije,
- šef odseka,
- šef područne jedinice komunalne policije,
- koordinator grupe,
- koordinator kancelarije.
Rukovodioce organizacionih jedinica iz člana 37. ove odluke raspoređuje načelnik Gradske uprave, a bliži uslovi za njihovo raspoređivanje, kao i za raspoređivanje ostalih zaposlenih u Gradskoj upravi, utvrđuju se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi grada Kraljeva, Javnom pravobranilaštvu grada Kraljeva, Službi za budžetsku inspekciju grada Kraljeva i Službi za poslove zaštitnika građana grada Kraljeva.
Rukovodioci organizacionih jedinica iz člana 37. ove odluke odlučuju, donose rešenja u upravnom postupku, pružaju stručna uputstva, koordiniraju i nadziru rad zaposlenih, staraju se o zakonitom, pravilnom i blagovremenom obavljanju poslova iz svog delokruga i vrše druge poslove po nalogu načelnika Gradske uprave.
Rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica odgovaraju za svoj rad načelniku Gradske uprave.
Za svoj rad i rad uže organizacione jedinice kojom rukovode, rukovodioci užih organizacionih jedinica neposredno su odgovorni rukovodiocu odeljenja, u čijem sastavu je uža organizaciona jedinica.
Načelnik Gradske uprave obrazuje Kolegijum rukovodilaca odeljenja u cilju stvaranja uslova za organizovanje i obezbeđivanje zakonitog i efikasnog obavljanja poslova Gradske uprave.
Kolegijum radi u sednicama koje saziva načelnik Gradske uprave.
Po potrebi, načelnik Gradske uprave može pozvati i druga izabrana ili postavljena lica, kao i zaposlene u Gradskoj upravi, da prisustvuju i učestvuju u radu Kolegijuma.
Međusobni odnosi unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i drugim propisima.
Unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju poslova.
VI POSEBNA ORGANIZACIONA JEDINICA - KABINET GRADONAČELNIKA
Kabinet gradonačelnika je posebna organizaciona jedinica iz člana 13. stav 2. ove odluke, koja se obrazuje za obavljanje savetodavnih i protokolarnih poslova, poslova za odnose s javnošću i administrativno-tehničke poslova koji su značajni za rad Gradonačelnika.
Kabinet gradonačelnika obavlja poslove pripreme radnih i drugih sastanaka; poslove praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza; prijeme stranaka koje se neposredno obraćaju Gradonačelniku i poslove postupanja po njihovim predstavkama, pritužbama, zahtevima i molbama; poslove tehničkog sekretara Gradonačelnika, obrade i sređivanje akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti Gradonačelnika; druge poslove vezane za ostvarivanje nadležnosti Gradonačelnika, u skladu sa zakonom.
Radom Kabineta gradonačelnika, kao posebne organizacione jedinice, rukovodi šef Kabineta.
Šef Kabineta i zaposleni na radnim mestima u Kabinetu gradonačelnika, saglasno zakonu, zasnivaju radni odnos na određeno vreme - dok traje dužnost Gradonačelnika.
Šef Kabineta za svoj rad odgovara Gradonačelniku.
U okviru Kabineta gradonačelnika, za pojedine oblasti od značaja za Grad koje su utvrđene Statutom grada, Gradonačelnik može postaviti najviše pet pomoćnika Gradonačelnika.
Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove po nalogu Gradonačelnika.
Pomoćnici Gradonačelnika se postavljaju na period koji odgovara periodu obavljanja dužnosti Gradonačelnika.
Pomoćnik Gradonačelnika je samostalan u radu i za svoj rad odgovara Gradonačelniku.
Gradonačelnik može razrešiti pomoćnika i pre isteka vremena na koji je postavljen.
Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.
Gradska uprava obavezna je da organe Grada obaveštava o obavljanju poslova iz svog delokruga i da daje potrebna obaveštenja, objašnjenja i podatke iz delokruga svog rada.
Gradonačelnik, u cilju zakonitog i efikasnog funkcionisanja Gradske uprave, usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.
Gradonačelnik, radi sprovođenja odluka i drugih akata organa Grada, može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za rad.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave, u skladu sa zakonom.
Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedinačna akta Gradske uprave iz izvornog delokruga grada nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom Skupštine grada, Gradsko veće može takve akte poništiti ili ukinuti i naložiti donošenje novih akata.
Gradska uprava je dužna da zahteve u upravnim stvarima građana, preduzeća i ustanova rešava u propisanim rokovima, a za slučaj prekoračenja tih rokova da obavesti podnosioca zahteva o razlozima prekoračenja i uputi ga na mogućnost korišćenja pravnih sredstava u takvim slučajevima.
Zaposleni u Gradskoj upravi su dužni da građanima i pravnim licima u zakonom propisanom postupku omoguće nesmetano, blagovremeno i efikasno ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da im daju potrebna obaveštenja, uputstva ili podatke, da poštuju dostojanstvo tih lica i da čuvaju ugled Gradske uprave.
VIII PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE
Gradska uprava donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.
Pravnim aktima Gradske uprave ne mogu se za građane i pravna lica utvrđivati prava i obaveze koja nisu zasnovana na zakonu.
Gradska uprava donosi pravilnike, uputstva, naredbe, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenja pojedinih poslova Gradske uprave.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim i drugim pojedinačnim pitanjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave.
U postupku pred Gradskom upravom u kome se rešava o pravima i obavezama građana i pravnih lica, primenjuju se odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.
Gradsko veće rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga Grada.
IX IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA I JAVNOST RADA
O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.
O izuzeću načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.
Rad Gradske uprave dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.
Javnost rada Gradska uprava obezbeđuje davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih publikacija, izveštavanjem Gradonačelnika, Skupštine grada i Gradskog veća o svom radu i na drugi način, utvrđen zakonom i drugim propisima.
Gradska uprava će uskratiti davanje informacija ako njena sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.
O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Gradske uprave odlučuje načelnik Gradske uprave.
X RADNI ODNOSI U GRADSKOJ UPRAVI I SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE
Za obavljanje poslova radnog mesta u Gradskoj upravi koji se odnose na ostvarivanje prava i obaveza građana i pravnih lica, određuju se uslovi prema vrsti i stepenu složenosti poslova koji se pretežno obavljaju na tom radnom mestu, kao i dodatni uslovi u pogledu određenih znanja i veština potrebnih za obavljanje poslova radnog mesta.
Pored opštih uslova koji važe za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave, kao uslov za obavljanje poslova određenog radnog mesta u Gradskoj upravi može se propisati i položen poseban stručni ispit, u skladu sa zakonom.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Gradskoj upravi, primenjuju se odredbe zakona i drugih propisa koji važe za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave.
Zvanja zaposlenih u Gradskoj upravi i uslovi za njihovo sticanje, koeficijenti za utvrđivanje plata, kao i uslovi za raspoređivanje zaposlenih, utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji se primenjuju na zaposlene u jedinicama lokalne samouprave.
Položaji i izvršilačka radna mesta u Gradskoj upravi uređuju se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi grada Kraljeva, Javnom pravobranilaštvu grada Kraljeva, Službi za budžetsku inspekciju grada Kraljeva i Službi za poslove zaštitnika građana grada Kraljeva.
U Pravilniku iz stava 1. ovog člana utvrđuju se opisi radnih mesta, zvanja u kojima su radna mesta razvrstana, potreban broj izvršilaca za svako radno mesto, vrsta i stepen obrazovanja, radno iskustvo i drugi uslovi za rad na svakom radnom mestu.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.
Akt kojim se odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima službenika iz radnog odnosa donosi se u formi rešenja, saglasno zakonu kojim se uređuje opšti upravni postupak, i ima karakter upravnog akta, ako zakonom nije drugačije određeno.
Žalba se izjavljuje u roku od osam dana od dana dostavljanja rešenja ako zakonom nije određen kraći rok.
Žalba ne odlaže izvršenje rešenja, samo kad je to zakonom izričito određeno.
Žalbena komisija u jedinici lokalne samouprave je kolegijalni organ koji u drugom stepenu odlučuje o žalbama službenika.
Žalbenu komisiju obrazuje Gradsko veće grada Kraljeva
Žalbena Komisija odlučuje o žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa.
Žalbena komisija primenjuje zakon kojim se uređuje opšti upravni postupak.
Žalbena komisija je dužna da odluči o žalbi u roku od 30 dana od dana njenog prijema ako zakonom nije drugačije određeno.
Protiv odluke žalbene komisije može da se pokrene upravni spor.
Žalbena komisija je u svom radu samostalna i odlučuje u veću od tri člana.
Žalbena komisija odlučuje većinom od ukupnog broja članova veća i donosi Poslovnik o radu žalbene komisije.
Žalbena komisija ima svoj pečat, prema zakonu kojim se uređuje pečat državnih organa.
Najmanje dva člana veća žalbene komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Predsednik i članovi žalbene komisije imenuju se na pet godina i mogu da budu ponovo imenovani.
Imena članova žalbene komisije objavljuju se na internet prezentaciji grada Kraljeva.
Na internet prezentaciji jedinice grada Kraljeva objavljuju se mišljenja o pitanjima koja su najčešće predmet odlučivanja žalbene komisije, u skladu sa propisom o zaštiti podataka o ličnosti.
Članovi žalbene komisije imaju pravo na naknadu za rad, čiju visinu određuje Gradsko veće grada Kraljeva.
Članu žalbene komisije dužnost člana žalbene komisije prestaje kad protekne vreme na koje je imenovan, ako podnese pismenu ostavku, kada ispuni uslove za starosnu penziju ili kada bude razrešen.
Umesto člana žalbene komisije kome je dužnost prestala pre vremena imenuje se novi, do okončanja mandata žalbene komisije.
Predsednik ili član žalbene komisije će biti izuzet od vršenja dužnosti u pojedinačnom žalbenom postupku ukoliko postoji lični interes koji on, ili s njime povezano lice, može imati u vezi sa odlukom u čijem donošenju učestvuje.
Rešenje o izuzeću člana žalbene komisije donosi predsednik komisije.
Rešenje o izuzeću predsednika žalbene komisije donosi Veće.
Protiv rešenja o izuzeću žalba nije dopuštena ali može da se pokrene upravni spor.
Ovim odredbama se ne ograničava primena pravila o izuzeću propisana zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.
Član žalbene komisije razrešava se ako nesavesno vrši svoje dužnosti ili ako je osuđen na kaznu zatvora od najmanje šest meseci ili za kažnjivo delo koje ga čini nedostojnim dužnosti u žalbenoj komisiji.
Predsednik žalbene komisije razrešava se dužnosti predsednika ako je nesavesno ili neuspešno vrši.
Protiv rešenja o razrešenju žalba nije dopuštena ali može da se pokrene upravni spor.
Žalbena komisija najmanje jednom godišnje podnosi izveštaj o svom radu Gradskom veću grada Kraljeva.
Stručno-tehničke i administrativne poslove za žalbenu komisiju vrši Odeljenje za opštu upravu Gradske uprave grada Kraljeva.
Odluku o rasporedu radnog vremena zaposlenih u Gradskoj upravi donosi načelnik Gradske uprave.
(Brisan)
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se iz budžeta Grada i iz budžeta Republike Srbije za poverene poslove, kao i iz ostalih prihoda, u skladu sa zakonom.
Gradska uprava ostvaruje prihode u skladu sa zakonom i oni se unose u budžet Grada.
Načelnici odeljenja, rukovodilac službe, šef kabineta, šefovi odseka i zaposleni u Gradskoj upravi nastavljaju sa radom na dosadašnjim radnim mestima, do raspoređivanja po novom Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi grada Kraljeva, Javnom pravobranilaštvu grada Kraljeva, Službi za budžetsku inspekciju grada Kraljeva i Službi za poslove zaštitnika građana grada Kraljeva .
Lica koja su postavljena na osnovu sprovedenog javnog konkursa, a čije radno mesto postaje položaj (načelnik Gradske uprave i zamenik načelnika Gradske uprave), mogu da nastave sa radom na tom radnom mestu do proteka vremena na koji su postavljeni.
Konačno raspoređivanje rukovodilaca odeljenja, zamenika rukovodilaca odeljenja, načelnika Odeljenja komunalne policije, rukovodioca Službe i šefa Kabineta, kao i konačno raspoređivanje ostalih zaposlenih (službenika i nameštenika) u Gradskoj upravi, izvršiće se po usvajanju od strane Gradskog veća i po stupanju na snagu novog objedinjenog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi grada Kraljeva, Javnom pravobranilaštvu grada Kraljeva, Službi za budžetsku inspekciju grada Kraljeva i Službi za poslove zaštitnika građana grada Kraljeva, pod uslovima koji tim aktom budu utvrđeni.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Kraljeva ("Službeni list grada Kraljeva", broj 5/13).
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Gradskoj upravi grada Kraljeva
("Sl. list grada Kraljeva", br. 22/2017)
Član 10
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Gradskoj upravi grada Kraljeva
("Sl. list grada Kraljeva", br. 5/2019)
Član 4
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".
Član 5
Obavezuje se Odeljenje za opštu upravu Gradske uprave grada Kraljeva da po stupanju na snagu ove odluke uradi prečišćen tekst Odluke o Gradskoj upravi grada Kraljeva i dostavi ga za objavljivanje u "Službenom listu grada Kraljeva".