ODLUKAO MESNIM ZAJEDNICAMA NA TERITORIJI GRADA PROKUPLJA("Sl. list grada Prokuplja", br. 32/2019) |
Ovom Odlukom se uređuje pravni status mesne zajednice, obrazovanje, odnosno ukidanje ili promena područja mesne zajednice, prava i dužnosti mesne zajednice, broj članova Saveta, nadležnost i način odlučivanja Saveta mesne zajednice, postupak izbora članova Saveta mesne zajednice, raspuštanje Saveta mesne zajednice, prestanak mandata članova Saveta mesne zajednice, finansiranje mesne zajednice, saradnja mesne zajednice sa drugim mesnim zajednicama, postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje mesnih zajednica na teritoriji Grada Prokuplja (u daljem tekstu: Grad).
Seoske i gradske mesne zajednice
Ovom odlukom obrazuju se seoske i gradske mesne zajednice kao oblici mesne samouprave i određuju se njihova područja i poslovi.
Cilj obrazovanja mesnih zajednica
Mesne zajednice se obrazuju radi zadovoljavanja potreba i interesa stanovništva u selima i gradskim naseljima.
Mesna zajednica može se osnovati i za dva ili više sela.
Mesna zajednica ima svoj statut.
Statutom mesne zajednice uređuje se: broj članova Saveta mesne zajednice; kriterijumi za izbor članova Saveta mesne zajednice; postupak za izbor predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice; broj, sastav, nadležnost i mandat stalnih i povremenih radnih tela Saveta mesne zajednice; dan mesne zajednice, kao i druga pitanja od značaja za njen rad.
Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom grada i ovom Odlukom.
Mesna zajednica ima račun otvoren kod Uprave za trezor.
Predstavljanje i zastupanje mesne zajednice
Predsednik Saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana.
Mesna zajednice ima pečat.
Pečat je okruglog oblika sa ispisanim tekstom: Republika Srbija, Grad Prokuplje, Mesna zajednica ________________ (naziv mesne zajednice)
Naziv mesne zajednice ispisan je na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.
Mesna zajednica ima svoju imovinu koju mogu činiti: pokretne stvari, novčana sredstva, kao i prava i obaveze.
U skladu sa odlukom Grada, mesna zajednica ima pravo korišćenja na nepokretnostima koje su u javnoj svojini Grada.
Savet mesne zajednice je dužan da imovinom iz stava 1. i 2. ovog člana upravlja, koristi i raspolaže u skladu sa zakonom, odlukama Grada, ovom odlukom i Statutom mesne zajednice.
Na teritoriji Grada obrazuju se sledeće mesne zajednice:
1. Mesna zajednica "Ratko Pavlović-Ćićko".
Područje mesne zajednice "Ratko Pavlović-Ćićko" obuhvata deo grada sa desne strane ul. Ratka Pavlovića-Ćićka sve do Kasarne Vojske Srbije, naselje Pojate i Guba. Sa jugoistočne strane graniči se rekom Toplicom do ul. XXI Srpske divizije, desnom stranom ove ulice do preseka sa ulicom Ratka Pavlovića-Ćićka.
2. Mesna zajednica "Nikodije Stojanović-Tatko".
Područje mesne zajednice "Nikodije Stojanović-Tatko" obuhvata deo grada sa desne strane ul. XXI Srpske divizije počev od ul. Ratka Pavlovića-Ćićka do Borovnjaka, dalje se graniči sa Borovnjakom do Novog Naselja, obuhvata Novo Naselje. Sa jugoistoka se graniči levom stranom ul. Ratka Pavlovića-Ćićka do Velićkog potoka, zatim levom stranom Velićkog potoka do trase novoprojektovanog auto-puta Niš-Merdare.
3. Mesna zajednica "Dragoljub Radosavljević-Toplica".
Područje mesne zajednice "Dragoljub Radosavljević-Toplica" obuhvata deo grada sa leve strane ul. XXI Srpske divizije od Trga Topličkih junaka do brda Borovnjak, desnu stranu Trga Topličkih junaka od XXI Srpske divizije do početka Jug Bogdanove ulice, zatim ide desnom stranom Jug Bogdanove ulice do zgrade Doma kulture a zatim putem preko brda Hisar do reke Toplice, zatim preko reke Toplice obuhvata naselja Donju i Gornju Draganju, zatim desnu stranu pruge do raskrsnice puta iz pravca Donje Trnave sa prugom, obuhvata naselja "Trnavački put" i Plehane kuće" a zatim obronkom Borovnjaka do ul. XXI Srpske divizije.
4. Mesna zajednica "Sreten Mladenović-Mika".
Područje Mesne zajednice "Sreten Mladenović-Mika" obuhvata deo grada i to desnu stranu ul XXI Srpske divizije od Trga Topličkih junaka do mosta na reci Toplici, levu stranu Trga Topličkih junaka od ul. XXI Srpske divizije do početka ul. Jug Bogdanove zatim ide levom stranom ul. Jug Bogdanove do zgrade Doma kulture, a zatim putem preko brda Hisar do reke Toplice obuhvatajući naselje "Grčki mlin" i nizvodno levom stranom reke Toplice do mosta.
5. Mesna zajednica "Savo Eraković-Strahinja".
Područje Mesne zajednice "Savo Eraković-Strahinja" obuhvata deo grada preko reke Toplice (industrijski deo grada) i naselja "Garić", "Pasjački potok", Bolnički potok" i naselje kod železničke stanice, sve do mosta na Rastovničkoj reci.
6. Mesna zajednica "Radoš Jovanović-Selja"
Područje Mesne zajednice "Radoš Jovanović-Selja" obuhvata deo grada u granicama: levom stranom ul. Ratka Pavlovića-Ćićka počev od Velićkog potoka do izlaska prema Nišu, od mosta na Velićkom potoku i ul. Ratka Pavlovića-Ćićka desnom stranom Velićkog potoka sve do trase novoprojektovanog zaobilaznog puta oko Prokuplja i severnom granicom naselja prema mesnoj zajednici Donja Stražava i Nova Božurna.
7. Mesna zajednica Beloljin
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Beloljin.
8. Mesna zajednica Mađare
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Mađare.
9. Mesna zajednica Kondželj
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Kondželj.
10. Mesna zajednica Donja Konjuša
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Donja Konjuša.
11. Mesna zajednica Viča
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Viča.
12. Mesna zajednica Prekadin
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Prekadin, Gojinovac i Šišmanovac.
13. Mesna zajednica Bace
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Bace.
14. Mesna zajednica Kaludra
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Kaludra.
15. Mesna zajednica Tulare
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Tulare.
16. Mesna zajednica Gornja Bejašnica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Gornja Bejašnica i Bukoloram.
17. Mesna zajednica Gornja Konjuša
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Gornja Konjuša, Grabovac, Bresnik i Đušnica.
18. Mesna zajednica Prekašnica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Prekašnica i Piskalje.
19. Mesna zajednica Pločnik
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Pločnik.
20. Mesna zajednica Velika Plana
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Velika Plana.
21. Mesna zajednica Donja Bresnica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Donja Bresnica.
22. Mesna zajednica Gornja Bresnica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Gornja Bresnica.
23. Mesna zajednica Krnjigrad
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Krnjigrad.
24. Mesna zajednica Mršelj
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Mršelj.
25. Mesna zajednica Prekopuce
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Prekopuce.
26. Mesna zajednica Zdravinje
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Zdravinje.
27. Mesna zajednica Donja Rečica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Donja Rečica.
28. Mesna zajednica Gornja Rečica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Gornja Rečica.
29. Mesna zajednica Pašinac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Pašinac.
30. Mesna zajednica Bulatovac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Bulatovac.
31. Mesna zajednica Belogoš
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Belogoš.
32. Mesna zajednica Babotinac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Babotinac.
33. Mesna zajednica Jugovac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Jugovac.
34. Mesna zajednica Reljinac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Reljinac.
35. Mesna zajednica Gornja Trnava
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Gornja Trnava.
36. Mesna zajednica Žitni Potok
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Žitni Potok.
37. Mesna zajednica Bregovina
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Bregovina.
38. Mesna zajednica Staro Selo
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Staro Selo, Ševiš i Stari Đurovac.
39. Mesna zajednica Bublica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Bublica.
40. Mesna zajednica Zlata
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Zlata.
41. Mesna zajednica Mačina
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Mačina.
42. Mesna zajednica Kožince
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Kožince.
43. Mesna zajednica Glasovik
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Glasovik.
44. Mesna zajednica Dragi Deo
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Dragi Deo.
45. Mesna zajednica Srednji Statovac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Srednji Statovac, Gornji Statovac i Rankova Reka.
46. Mesna zajednica Donji Statovac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Donji Statovac i Bogojevac.
47. Mesna zajednica Mrljak
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Mrljak i Jabučevo.
48. Mesna zajednica Novi Đurevac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Novi Đurevac.
49. Mesna zajednica Kruševica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Kruševica, Široke Njive, Pestiš i Rgaje.
50. Mesna zajednica Trnov Laz
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Trnov Laz.
51. Mesna zajednica Tovrljane
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Tovrljane.
52. Mesna zajednica Arbanaška
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Arbanaška.
53. Mesna zajednica Vlasovo
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Vlasovo.
54. Mesna zajednica Obrtince
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Obrtince.
55. Mesna zajednica Mala Plana
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Mala Plana i Drenovac.
56. Mesna zajednica Končić
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Končić.
57. Mesna zajednica Miljkovica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Miljkovica.
58. Mesna zajednica Potočić
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Potočić.
59. Mesna zajednica Bresničić
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Bresničić.
60. Mesna zajednica Merovac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Merovac.
61. Mesna zajednica Resinac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Resinac.
62. Mesna zajednica Donja Toponica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Donja Toponica.
63. Mesna zajednica Smrdan
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Smrdan i Gornja Toponica.
64. Mesna zajednica Gubetin
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Gubetin.
65. Mesna zajednica Donja Bejašnica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Donja Bejašnica.
66. Mesna zajednica Džigolj
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Džigolj.
67. Mesna zajednica Petrovac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Petrovac.
68. Mesna zajednica Kostenica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Kostenica.
69. Mesna zajednica Balinovac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Balinovac.
70. Mesna zajednica Gornje Kordince
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Gornje Kordince.
71. Mesna zajednica Mikulovac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Mikulovac.
72. Mesna zajednica Donje Kordince
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Donje Kordince.
73. Mesna zajednica Bajčince
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Bajčince.
74. Mesna zajednica Klisurica
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Klisurica.
75. Mesna zajednica Babin Potok
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Babin Potok.
76. Mesna zajednica Novo Selo
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Novo Selo.
77. Mesna zajednica Berilje
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Berilje i Rastovnica.
78. Mesna zajednica Nova Božurna
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Nova Božurna.
79. Mesna zajednica Vodice
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Vodice.
80. Mesna zajednica Ćukovac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Ćukovac.
81. Mesna zajednica Bela Voda
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Bela Voda.
82. Mesna zajednica Beli Kamen
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Beli Kamen.
83. Mesna zajednica Jovine Livade
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Jovine Livade.
84. Mesna zajednica Bučince
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Bučince i Balčak.
85. Mesna zajednica Dobrotić
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Dobrotić i Selište.
86. Mesna zajednica Vidovača
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Vidovača.
87. Mesna zajednica Pasjača
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Pasjača.
88. Mesna zajednica Donja Stražava
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Donja Stražava.
89. Mesna zajednica Gornja Stražava
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Gornja Stražava.
90. Mesna zajednica Đurovac
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Đurovac.
91. Mesna zajednica Donja Trnava
Područje ove mesne zajednice obuhvata naseljeno mesto Donja Trnava.
92. Mesna zajednica Bumburek
Područje ove mesne zajednice obuhvata deo naseljenog mesta Donja Trnava, zaseok Bumburek.
Predlog za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice
Postupak za obrazovanje, odnosno ukidanje ili promenu područja mesne zajednice pokreće se na obrazloženi predlog najmanje 10% birača sa prebivalištem na području na koje se predlog odnosi, najmanje jedna trećina odbornika i Gradsko veće.
Skupština grada, uz prethodno pribavljeno mišljenje građana, odlučuje o obrazovanju, području za koje se obrazuje, promeni područja i ukidanju mesnih zajednica.
Nova mesna zajednica se obrazuje spajanjem dve ili više postojećih mesnih zajednica ili izdvajanjem dela područja iz jedne ili više postojećih mesnih zajednica u novu mesnu zajednicu.
Mesna zajednica se može ukinuti i njeno područje pripojiti jednoj ili više postojećih mesnih zajednica.
Promenom područja mesne zajednice smatra se i izmena granica područja ukoliko se izvršenom izmenom deo područja jedne mesne zajednice pripaja području druge mesne zajednice.
Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se Gradskom veću, kada veće nije predlagač.
Mišljenje Saveta mesne zajednice o promeni područja i ukidanju mesne zajednice
Gradsko veće je dužno da pre utvrđivanja predloga odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice pribavi i mišljenje Saveta mesne zajednice na koji se predlog odnosi.
Savet mesne zajednice će se izjasniti u roku od 10 dana od dana dostavljanja nacrta odluke o promeni područja i ukidanju mesne zajednice.
Ako se Savet mesne zajednice ne izjasni u roku iz stava 2. ovog člana, smatra se da je mišljenje pozitivno.
II JAVNOST RADA MESNE ZAJEDNICE
Rad organa mesne zajednice je javan.
Javnost rada po pravilu obezbeđuje se:
- izdavanjem biltena, informatora, preko sredstava javnog informisanja, prezentovanjem odluka i drugih akata javnosti i postavljanjem internet prezentacije;
- organizovanjem javnih rasprava u skladu sa zakonom, Statutom Grada, odlukama organa Grada i ovom Odlukom;
- i na drugi način utvrđen Statutom mesne zajednice i aktima Saveta mesne zajednice.
U mesnim zajednicama osnovanim za više sela, Savet mesne zajednice je dužan da obezbedi postavljanje oglasne table u svakom od sela.
Obaveštavanje putem internet prezentacije i društvenih mreža
U cilju ostvarivanja prava građana na istinito, potpuno i blagovremeno obaveštavanje građana po pitanjima od značaja za građane mesne zajednice, mesna zajednica može da otvori zvaničnu internet prezentaciju na kojoj će objavljivati informacije, odluke, izveštaje i druge akte mesne zajednice, kao i vesti od značaja za građane sa područja mesne zajednice.
Obaveštenja i vesti iz stava 1. ovog člana, mogu se realizovati i putem društvenih mreža.
Savet mesne zajednice
Savet mesne zajednice je osnovni predstavnički organ građana na području mesne zajednice.
Izbori za Savet mesne zajednice sprovode se po pravilima neposrednog i tajnog glasanja na osnovu opšteg i jednakog izbornog prava, u skladu sa statutom mesne zajednice i ovom odlukom.
Svaki poslovno sposoban građanin sa prebivalištem na području mesne zajednice koji je navršio 18 godina života, ima pravo da bira i da bude biran u Savet mesne zajednice.
Za člana Saveta mesne zajednice, može biti izabran punoletan, poslovno sposoban građanin koji ima prebivalište na teritoriji mesne zajednice u kojoj je predložen za člana Saveta mesne zajednice.
Predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice bira Savet iz reda svojih članova, tajnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova saveta mesne zajednice.
1. Članovi Saveta mesne zajednice
Broj članova Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice može imati najmanje 3, a najviše 11 članova.
Savet mesne zajednice koja ima do 100 birača sastavljen je od 3 člana, od 101 do 500 birača sastavljen je od 5 članova, od 501 do 1000 birača sastavljen je od 7 članova, od 1001 do 3000 birača sastavljen je od 9 članova, a preko 3001 birača sastavljen je od 11 članova.
Broj birača mesne zajednice utvrđuje se na osnovu zvaničnih podataka nadležnog organa Gradske uprave koji vodi birački spisak.
Mandat članova Saveta mesne zajednice traje 4 godine.
Teritorijalni princip
Članovi Saveta mesne zajednice biraju se po teritorijalnom principu.
Primena teritorijalnog principa
U skladu sa teritorijalnim principom, u seoskim mesnim zajednicama koje su sastavljene od više sela, svako selo bira svoje članove Saveta mesne zajednice, u skladu sa brojem koji je određen u Statutu mesne zajednice.
Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj članova Saveta mesne zajednice iz svakog sela.
U seoskim mesnim zajednicama koje su osnovane za jedno selo i u gradskim mesnim zajednicama izbor članova Saveta mesne zajednice vrši se po pravilu tako što se utvrđuje jedinstvena izborna lista kandidata za celo područje mesne zajednice.
Statutom mesne zajednice može se propisati da pojedini zaseoci ili delovi gradske mesne zajednice imaju svoje članove u Savetu mesne zajednice.
U skladu sa teritorijalnim principom, u slučaju iz stava 4. ovog člana, svaki zaselak i svaki deo gradske mesne zajednice bira svoje članove Saveta mesne zajednice, u skladu sa brojem koji je određen Statutom mesne zajednice.
Predsednik Skupštine Grada
Izbore za Savet mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.
Izbor člana Saveta mesne zajednice obavlja se u mesnoj zajednici kao izbornoj jedinici.
Rokovi za raspisivanje izbora
Izbori za članove Saveta mesne zajednice moraju se sprovesti najkasnije 30 dana pre kraja mandata članova Saveta mesne zajednice kojima ističe mandat.
Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proteći manje od 30 ni više od 45 dana.
Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, kao i dan od kada počinju da teku rokovi za vršenje izbornih radnji.
Ako se izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, predsednik Skupštine grada mora pribaviti saglasnost Republičke izborne komisije o angažovanju biračkih odbora i za izbore za Savet mesne zajednice, pre donošenja odluke o raspisivanju izbora iz stava 2. ove odluke.
Pravo predlaganja kandidata za člana Saveta mesne zajednice
Kandidat za člana Saveta mesne zajednice može biti svaki građanin koji ispunjava uslove iz člana 14. stav 3. i 4. i koga potpisom podrži najmanje pet građana sa prebivalištem na području mesne zajednice za koju se bira Savet.
Kandidata za člana Saveta mogu predložiti registrovane političke stranke, koalicije političkih stranaka, kao i grupe građana.
Svaki građanin može podržati samo jednog kandidata za člana Saveta mesne zajednice.
Predloženi kandidati daju pisanu izjavu o prihvatanju kandidature, kada je predlagač politička stranka, koalicija političkih stranaka kao i grupa građana.
Izabrani kandidati
Izabrani su oni kandidati koji su dobili najveći broj glasova od broja članova koji se biraju.
Ako dva ili više kandidata dobiju jednak broj glasova, glasanje za te kandidate se ponavlja.
Izbore za članove Saveta mesne zajednice sprovode: Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica, birački odbori i Drugostepena izborna komisija.
Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu i rade na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona, Statuta Grada, odredaba ove odluke i Statuta mesne zajednice.
Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao.
Svi organi i organizacije Grada dužni su da pružaju pomoć organima za sprovođenje izbora i da dostavljaju podatke koji su im potrebni za rad.
Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica
Izborna komisija za sprovođenje izbora za članove saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Izborna komisija) obavlja poslove koji su određeni ovom odlukom.
Izbornu komisiju čine predsednik i šest članova koje imenuje Skupština grada, na predlog odborničkih grupa u Skupštini Grada, srazmerno broju odbornika.
Sastav Izborne komisije mora da odražava političku strukturu skupštine u pogledu odborničkih grupa i koalicija.
Nijedna politička stranka ili koalicija ne može imati više od polovine članova Izborne komisije.
Izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.
Predsednik, članovi i sekretar izborne komisije imaju zamenike.
Članovi Izborne komisije imenuju se na period od 4 godine.
Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije imenuju se lica koja moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje tri godine radnog iskustva u struci.
Članovi Izborne komisije i njihovi zamenici mogu biti građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.
Izborna komisija prilikom sprovođenja izbora za članove Saveta mesne zajednice vrši sledeće poslove:
1) stara se o zakonitosti sprovođenja izbora;
2) određuje biračka mesta;
3) određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;
4) donosi Uputstvo za sprovođenje izbora za članove Saveta mesnih zajednica (u daljem tekstu: Uputstvo);
5) donosi Rokovnik za vršenje izbornih radnji u postupku sprovođenja izbora za članove Saveta mesnih zajednica:
6) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;
7) utvrđuje da li su prijave kandidata sačinjene i podnete u skladu sa Uputstvom;
8) proglašava listu kandidata;
9) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;
10) utvrđuje i objavljuje rezultate izbora za članove Saveta mesnih zajednica;
11) podnosi izveštaj Skupštini grada o sprovedenim izborima za članove Saveta mesnih zajednica.
Birački odbor čine predsednik i dva člana.
Predsednik i članovi biračkog odbora imaju zamenike.
Birački odbor imenuje Izborna komisija najkasnije deset dana pre dana određenog za održavanje izbora.
Članovi biračkog odbora i njihovi zamenici mogu biti samo poslovno sposobni građani koji imaju izborno pravo, kao i prebivalište na teritoriji Grada.
Članovima Biračkih odbora i njihovim zamenicima prestaje članstvo u Biračkom odboru kad prihvate kandidaturu za člana Saveta mesne zajednice, kao i imenovanjem za člana Izborne i Drugostepene izborne komisije.
Predlaganje članova biračkog odbora
Predsednici biračkih odbora, zamenici predsednika, članovi i zamenici članova biračkih odbora imenuju se na predlog odborničkih grupa u Skupštini grada.
Odborničke grupe koje ne pripadaju skupštinskoj većini predlažu jednog člana i njegovog zamenika.
Birački odbor neposredno sprovodi glasanje, obezbeđuje pravilnost i tajnost glasanja, utvrđuje rezultate glasanja na biračkom mestu i obavlja druge poslove u skladu sa Uputstvom i ovom Odlukom.
Birački odbor se stara o održavanju reda na biračkom mestu za vreme glasanja.
Bliža pravila o radu biračkog odbora određuje Izborna komisija donošenjem Uputstva, u roku 5 dana od dana raspisivanja izbora za članove Saveta mesne zajednice.
Ograničenja u imenovanju članova biračkog odbora
Isto lice ne može istovremeno da bude član dva biračka odbora.
Članovi biračkog odbora i njihovi zamenici imaju mandat samo za raspisane izbore za člana Saveta mesne zajednice.
Članovi i zamenici članova Izborne komisije, biračkih odbora i Drugostepene izborne komisije ne mogu biti lica koja su međusobno srodnici po pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, u pobočnoj zaključno sa trećim stepenom srodstva, a u tazbinskom srodstvu zaključno sa drugim stepenom srodstva, kao ni bračni drugovi i lica koja su u međusobnom odnosu usvojioca i usvojenika, odnosno staraoca i štićenika. Ako je birački odbor sastavljen suprotno odredbi stava 3. ovog člana, birački odbor se raspušta, a izbori, odnosno glasanje se ponavljaju.
Zamenici članova biračkih odbora imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.
Pravo glasa u biračkom odboru ima samo član, a u njegovom odsustvu, zamenik.
Zamenu člana biračkog odbora vrši Izborna komisija najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora.
Prilikom imenovanja i zamene članova biračkog odbora, Izborna komisija će po službenoj dužnosti voditi računa o ograničenjima iz člana 29. ove odluke.
Drugostepena izborna komisija u drugom stepenu odlučuje o prigovorima na rešenje Izborne komisije
Drugostepenu izbornu komisiju obrazuje Skupština Grada.
Drugostepenu izbornu komisiju čine predsednik i četiri člana.
Drugostepena izborna komisija ima sekretara koga imenuje Skupština Grada i koji učestvuje u radu Izborne komisije bez prava odlučivanja.
Drugostepena izborna komisija odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.
Predsednik, najmanje jedan član i sekretar Drugostepene izborne komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Predsednik, članovi Drugostepene izborne komisije i sekretar, imenuju se na četiri godine i mogu ponovo da budu imenovani.
Drugostepena izborna komisija se obrazuje istovremeno kada i Izborna komisija.
Stručna administrativna i tehnička pomoć
Gradska uprava je dužna da pruži neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Izborne komisije, Drugostepene izborne komisije i biračkih odbora.
V PODNOŠENJE PRIJAVE KANDIDATA
Rok za podnošenje prijave kandidata
Kandidat odnosno ovlašćeni predlagači iz člana 20. ove odluke podnose prijavu Izbornoj komisiji najkasnije 15 dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.
Prijava se podnosi na obrascu koji propisuje Izborna komisija u pismenoj formi.
Obrazac prijave predloga kandidata
Kandidat za člana Saveta mesne zajednice podnosi prijavu na posebnom obrascu koji sadrži ime i prezime kandidata, JMBG, zanimanje, prebivalište, adresa stanovanja i potpis kandidata.
Kandidat za člana Saveta mesne zajednice, uz prijavu iz stava 1. ovog člana podnosi i potvrdu o izbornom pravu, kao i spisak birača koji svojim potpisima podržavaju kandidata za člana Saveta mesne zajednice koji sadrži ime i prezime birača, JMBG, prebivalište, adresa stanovanja i potpis.
Obrasce za podnošenje predloga prijave kandidata propisuje Izborna komisija Uputstvom, koje je dužna da objavi u roku od pet dana od donošenja odluke o raspisivanju izbora.
Nedostaci u prijavi predloga kandidata
Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata nije podneta blagovremeno, doneće odluku o odbacivanju prijave.
Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata sadrži nedostatke koji onemogućuju njegovo proglašenje, doneće, u roku od 24 časa od prijema prijave predloga kandidata, zaključak kojim se podnosiocu prijave nalaže da, najkasnije u roku od 48 časova od časa dostavljanja zaključka, otkloni te nedostatke. U zaključku se podnosiocu prijave ukazuje na način otklanjanja nedostataka.
Kada Izborna komisija utvrdi da prijava predloga kandidata sadrži nedostatke, odnosno ako utvrdi da nedostaci nisu otklonjeni, ili nisu otklonjeni u propisanom roku, doneće u narednih 48 časova odluku o odbijanju proglašenja predloga kandidata.
Proglašenje predloga kandidata
Izborna komisija proglašava predlog kandidata odmah po prijemu predloga, a najkasnije u roku od 24 časa od prijema predloga.
Odluku o proglašenju predloga kandidata iz stava 1. ovog člana Izborna komisija dostavlja kandidatu bez odlaganja.
Kandidat može povući prijavu najkasnije do dana utvrđivanja liste kandidata za člana Saveta mesne zajednice.
U slučaju da se za izbore za članove Saveta mesne zajednice prijavi manje kandidata od broja članova Saveta mesne zajednice koji se bira, Izborna komisija donosi odluku o obustavljanju postupka izbora članova za Savet mesne zajednice.
Kada protekne rok za izjavljivanje prigovora na odluku o obustavljanju postupka iz stava 1. ovog člana, Izborna komisija o tome obaveštava predsednika Skupštine Grada.
Sadržina izborne liste kandidata
Izborna lista kandidata za izbor članova Saveta mesne zajednice, sadrži sve predloge kandidata, sa ličnim imenima svih kandidata i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.
U slučaju da se kandidati za Savet mesne zajednice biraju po delovima mesne zajednice, u skladu sa članom 17. ove odluke, izborna lista kandidata se posebno sačinjava za svaki deo mesne zajednice i sadrži sve predloge kandidata, sa ličnim imenima svih kandidata i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.
Redosled kandidata na izbornoj listi kandidata utvrđuje se prema redosledu njihovog proglašavanja.
Izborna komisija neće utvrditi izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice u slučaju ako je broj kandidata manji od broja članova Saveta mesne zajednice koji se bira.
Izborna komisija utvrđuje izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice i objavljuje ih "Službenom listu grada Prokuplja", najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora.
Izborna komisija je dužna da izbornu listu kandidata za članove Saveta mesne zajednice i objavi i na oglasnoj tabli mesne zajednice i na zvaničnoj internet prezentaciji Grada.
Nadležnost za određivanje biračkih mesta
Izborna komisija određuje i oglašava u "Službenom listu Grada Prokuplja" i na oglasnoj tabli mesne zajednice biračka mesta na kojima će se glasati na izborima, najkasnije 20 dana pre dana održavanja izbora.
Izborna komisija određuje biračka mesta u saradnji sa Gradskom upravom.
Ako se izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju u isto vreme kada i izbori za narodne poslanike, odnosno izbori za predsednika Republike Srbije, izbori za članove Saveta mesne zajednice održavaju se na biračkim mestima koje je odredila Republička izborna komisija, u skladu sa saglasnošću iz člana 19. stav 4.ove odluke.
Način određivanja biračkih mesta
Za teritoriju jedne mesne zajednice određuje se jedno biračko mesto.
Biračko mesto može da obuhvati područje dela naseljenog mesta, jednog ili više naseljenih mesta.
Za svako biračko mesto određuje se: broj biračkog mesta, naziv biračkog mesta, adresa biračkog mesta i područje s kojeg glasaju birači na tom biračkom mestu.
Za biračka mesta se, po pravilu, određuju prostorije u javnoj svojini grada, a samo izuzetno i prostorije u privatnoj svojini.
Biračko mesto ne može da bude u objektu u vlasništvu kandidata za člana Saveta mesne zajednice ili člana njegove porodice.
Prilikom određivanja biračkog mesta, vodiće se računa da biračko mesto bude pristupačno osobama sa invaliditetom.
Na izborima za člana Saveta mesne zajednice, birač može da glasa samo jedanput.
Glasanje se vrši zaokruživanjem rednog broja ispred imena i prezimena kandidata i to najviše do broja članova Saveta mesne zajednice koji se bira.
Upis i promene u biračkom spisku
Gradska uprava koja je nadležna za ažuriranje dela biračkog spiska, vrši upis birača koji nisu upisani u birački spisak, kao i promenu podataka u biračkom spisku, sve do njegovog zaključenja, odnosno najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora.
Utvrđivanje i objavljivanje konačnog broja birača
Izborna komisija utvrđuje i objavljuje u "Službenom listu Grada Prokuplja" konačan broj birača za svaku mesnu zajednicu.
IX OBAVEŠTENJE O DANU I VREMENU ODRŽAVANJA IZBORA
Obaveštenje biračima o danu i vremenu održavanja izbora, sa brojem i adresom biračkog mesta na kome birač glasa, vrši Gradska uprava isticanjem obaveštenja na oglasnoj tabli mesne zajednice i na drugim mestima pogodnim za obaveštenje građana mesne zajednice.
Obaveštenje iz stava 1. ovog člana vrši se najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora u mesnoj zajednici.
Obezbeđivanje izbornog materijala
Izborni materijal za sprovođenje izbora obezbeđuju Izborna komisija i Gradska uprava za svaki birački odbor, u skladu sa Uputstvom.
Tekst obrazaca za podnošenje predloga kandidata, tekst Izborne liste kandidata, tekst glasačkog listića, tekst obrasca zapisnika o radu biračke komisije i tekst uverenja o izboru za člana Saveta mesne zajednice štampaju se na srpskom jeziku, ćirilicom.
XI UTVRĐIVANJE REZULTATA IZBORA
Utvrđivanje rezultata izbora po mesnim zajednicama
Po prijemu izbornog materijala sa biračkih mesta, Izborna komisija u roku od 48 časova od zatvaranja biračkih mesta donosi odluku o rezultatima izbora za svaku mesnu zajednicu.
Rezultati izbora se odmah objavljuju u "Službenom listu Grada Prokuplja", na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i na oglasnoj tabli mesne zajednice.
XII NADGLEDANJE I PRAĆENJE SPROVOĐENJA IZBORA
Zainteresovana registrovana udruženja čiji se ciljevi ostvaruju u oblasti zaštite ljudskih i manjinskih prava, kao i zainteresovane međunarodne i strane organizacije i udruženja koja žele da prate rad organa za sprovođenje izbora, podnose prijavu Izbornoj komisiji najkasnije pet dana pre dana održavanja izbora, na obrascu koji propisuje Izborna komisija.
Za praćenje rada Izborne komisije posmatrači mogu da prijave najviše dva posmatrača.
Za praćenje rada pojedinih biračkih odbora posmatrači mogu da prijave najviše jednog posmatrača.
Ovlašćenje i akreditacije posmatrača
Na osnovu konstatacije o ispunjenosti uslova za praćenje rada Izborne komisije, odnosno biračkih odbora, Izborna komisija podnosiocu prijave izdaje odgovarajuće ovlašćenje za praćenje rada organa za sprovođenje izbora.
Troškove praćenja rada organa za sprovođenje izbora snose podnosioci prijave čiji posmatrači prate izbore.
XIII SREDSTVA ZA SPROVOĐENJE IZBORA
Sredstva za sprovođenje izbora finansiraju iz budžeta Grada i mogu se koristiti se:
- nabavku, štampanje i prevođenje izbornog materijala,
- naknade za rad članova Izborne komisije,
- naknade za rad članova Drugostepene izborne komisije
- naknade za rad članova biračkih odbora,
- naknade za rad zaposlenima u Gradskoj upravi koji su angažovani na obavljanju poslova sprovođenja izbora za članove Saveta mesne zajednice,
- nabavku kancelarijskog i ostalog potrošnog materijala,
- prevozničke, PTT i druge usluge.
Nalogodavci za raspolaganje sredstvima su predsednik i sekretar Izborne komisije, predsednik i sekretar Drugostepene izborne komisije.
XIV PONAVLJANJE GLASANJA I ZAŠTITA IZBORNOG PRAVA
Slučajevi i rokovi ponavljanja glasanja za člana Saveta mesne zajednice
Ukoliko dva ili više kandidata dobiju isti broj glasova, a prema broju dobijenih glasova treba da budu izabrani kao poslednji član saveta mesne zajednice, ponavlja se glasanje samo o tim kandidatima.
Kad se utvrdi da je broj glasačkih listića u glasačkoj kutiji veći od broja birača koji su glasali, ili u glasačkoj kutiji nije nađen kontrolni listić, birački odbor se raspušta i imenuje novi, a glasanje na tom biračkom mestu ponavlja se.
Ako se glasanje poništi na jednom biračkom mestu, glasanje se ponavlja samo na tom biračkom mestu.
U slučajevima iz stava 1. i 2. ovog člana, glasanje se ponavlja u roku od sedam dana od dana održavanja izbora, na način i po postupku utvrđenim za sprovođenje izbora.
U slučaju ponavljanja glasanja, konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.
Pravo na zaštitu izbornog prava
Svaki birač i kandidat za člana Saveta mesne zajednice ima pravo na zaštitu izbornog prava, po postupku utvrđenom ovom odlukom.
Birač i kandidat za člana Saveta mesne zajednice, ima pravo da podnese prigovor Izbornoj komisiji zbog nepravilnosti u postupku kandidovanja, sprovođenja izbora, utvrđivanja i objavljivanja rezultata izbora.
Prigovor se podnosi u roku od 24 časa od dana kada je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili učinjen propust.
Rok za odlučivanje po prigovoru
Izborna komisija doneće odluku u roku od 48 časova od prijema prigovora i dostaviti ga podnosiocu prigovora.
Ako Izborna komisija usvoji podneti prigovor, poništiće odluku ili radnju.
Prigovor protiv odluke Izborne komisije
Protiv odluke Izborne komisije, može se izjaviti prigovor Drugostepenoj izbornoj komisiji u roku od 24 časa od dostavljanja rešenja.
Izborna komisija dužna je da Drugostepenoj izbornoj komisiji dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.
Drugostepena izborna komisija je dužna da donese odluku po prigovoru najkasnije u roku od 48 časova od dana prijema prigovora sa spisima.
Odluka Drugostepene izborne komisije
Ako Drugostepena izborna komisija usvoji prigovor, poništiće odluku ili radnju u postupku predlaganja kandidata, odnosno u postupku izbora za člana Saveta mesne zajednice ili će poništiti izbor člana Saveta mesne zajednice.
Kada nađe da osporenu odluku treba poništiti, ako priroda stvari to dozvoljava i ako utvrđeno činjenično stanje pruža pouzdan osnov za to, Drugostepena izborna komisija može svojom odlukom meritorno rešiti izborni spor. Odluka Drugostepene izborne komisija u svemu zamenjuje poništeni akt.
Ako je po prigovoru poništena radnja u postupku izbora ili izbor člana Saveta mesne zajednice, Izborna komisija je dužna da odgovarajuću izbornu radnju, odnosno izbore ponovi u roku od sedam dana od utvrđivanja nepravilnosti u izbornom postupku, na način i po postupku utvrđenim ovom odlukom za sprovođenje izbora.
Ponovne izbore raspisuje Izborna komisija.
Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni, osim kad su izbori poništeni zbog nepravilnosti u utvrđivanju izborne liste.
U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.
Rok se računa od dana donošenja odluke o poništavanju izbora.
XV KONSTITUISANJE SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Konstituisanje Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice konstituiše se nakon utvrđivanja konačnih rezultata izbora.
Sazivanje konstitutivne sednice Saveta mesne zajednice
Prvu konstitutivnu sednicu Saveta mesne zajednice saziva predsednik Saveta mesne zajednice u prethodnom sazivu i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora, a ako on to ne učini, sednicu saziva najstariji novoizabrani član Saveta.
Konstitutivnom sednicom predsedava najstariji član Saveta mesne zajednice.
Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.
Predsednik i zamenik predsednika Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika koje biraju članovi Saveta.
Predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pismenoj formi izvrši primopredaju popisa imovine sa svim pravima i obavezama mesne zajednice na dan primopredaje.
XVI NADLEŽNOST SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Savet mesne zajednice:
1) donosi statut mesne zajednice;
2) donosi finansijski plan mesne zajednice i programe razvoja mesne zajednice;
3) usvaja godišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice;
4) bira i razrešava predsednika i zamenika predsednika saveta mesne zajednice;
5) predlaže mere za razvoj i unapređenje komunalnih i drugih delatnosti na području mesne zajednice, a naročito:
- u oblasti urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice,
- u izgradnji i održavanju komunalnih objekata, puteva i ulica na teritoriji mesne zajednice,
- u prikupljanju i dostavljanju nadležnim republičkim i opštinskim organima, javnim preduzećima i ustanovama predstavke i pritužbe na njihov rad, kao i inicijative i predloge građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa,
- sarađuje sa organima Grada na stvaranju uslova za rad predškolskih ustanova i osnovnih škola, socijalno zbrinjavanje starih lica i dece,
- zaštite i unapređenje životne sredine,
- uređenje i održavanje naselja i zelenih površina,
- stanje objekata komunalne infrastrukture i kvalitet komunalnih usluga,
- snabdevanje i zaštitu potrošača,
- razvoj poljoprivrede na području mesne zajednice,
6) pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa opštine;
7) sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama u pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice;
8) imenuje svog predstavnika na svim zborovima građana, izvršava odluke i sprovodi zaključke zborova građana;
9) obrazuje komisije, mirovna veća, odbore i druga radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom i statutom mesne zajednice;
10) učestvuje u organizovanju protivpožarne zaštite, zaštite od elementarnih nepogoda i drugim vanrednim situacijama u cilju otklanja i ublažavanja posledica;
11) sarađuje sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu;
12) organizuje razne oblike humanitarne pomoći na svom području;
13) konstatuje prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice kome je prestao mandat u slučajevima iz člana 70. stav 1. tačka 2. do 6. ove odluke i pokreće inicijativu za izbor novog člana Saveta mesne zajednice;
14) donosi Poslovnik o svom radu;
15) vrši druge poslove iz nadležnosti mesne zajednice utvrđene statutom opštine, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim opštinskim propisima.
Poveravanje pojedinih izvornih poslova mesnim zajednicama
Odlukom Skupštine Grada, u skladu sa zakonom, može se pojedinim ili svim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz nadležnosti Grada, uz obezbeđivanje za to potrebnih sredstava.
Pri poveravanju poslova polazi se od činjenice da li su ti poslovi od neposrednog i svakodnevnog značaja za život stanovnika mesne zajednice.
Angažovanje članova Saveta mesne zajednice
Angažovanje predsednika, zamenika predsednika i članova saveta, kao i članova drugih organa mesne zajednice na poslovima iz člana 62. ove odluke ne podrazumeva stvaranje dodatnih finansijskih obaveza mesnoj zajednici.
Za obavljanje poslova navedenih u članu 62. ove odluke, mesna zajednica može da zaposli lice koje zasniva radni odnos u mesnoj zajednici, u skladu sa zakonom, odlukama Grada i finansijskom planu mesne zajednice.
U finansijskom planu mesne zajednice se posebno navodi razlog za zapošljavanje, da li je potrebno zapošljavanje lica na neodređeno ili određeno vreme ili putem drugog oblika radnog angažovanja, kao i ukupno potreban iznos sredstava za plate.
Odluku o prijemu zaposlenog donosi Savet mesne zajednice po prethodno dobijenoj saglasnosti Gradskog veća grada Prokuplja.
Zaposleni u mesnoj zajednici ne mogu biti istovremeno i članovi organa mesne zajednice.
Raspuštanje Saveta mesne zajednice
Savet mesne zajednice može se raspustiti ako:
1) ne zaseda duže od tri meseca;
2) ne izabere predsednika Saveta u roku od mesec dana od dana održavanja izbora za članove Saveta mesne zajednice ili od dana njegovog razrešenja, odnosno podnošenja ostavke;
3) ne donese finansijski plan u roku određenom odlukom Skupštine Grada.
Odluku o raspuštanju Saveta mesne zajednice donosi Skupština Grada na predlog Gradskog veća koje vrši nadzor nad zakonitošću rada i akata mesne zajednice.
Predsednik Skupštine grada, raspisuje izbore za Savet mesne zajednice, u roku od 15 dana od stupanja na snagu odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice, s tim da od datuma raspisivanja izbora do datuma održavanja izbora ne može proteći manje od 30 ni više od 45 dana.
Do konstituisanja Saveta mesne zajednice, tekuće i neodložne poslove mesne zajednice obavlja poverenik Grada koga imenuje Skupština grada, istovremeno sa donošenjem odluke o raspuštanju saveta mesne zajednice iz člana 66. stav 2. ove odluke.
Obavljanje administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova
Gradska uprava pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova.
Organizovanje rada Gradske uprave u mesnoj zajednici
Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad Gradske uprave u mesnim zajednicama.
Poslove iz stava 1. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje gradonačelnik na predlog načelnika Gradske uprave.
XVII PRESTANAK MANDATA ČLANOVA SAVETA MESNE ZAJEDNICE
Prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice
Članu Saveta mesne zajednice prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:
1) donošenjem odluke o raspuštanju Saveta mesne zajednice;
2) ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci;
3) ako je pravnosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti;
4) ako mu prestane prebivalište na teritoriji mesne zajednice;
5) ako nastupi smrt člana Saveta mesne zajednice;
6) podnošenjem ostavke.
Ostavka člana Saveta mesne zajednice
Član Saveta mesne zajednice može podneti ostavku usmeno na sednici Saveta, a između dve sednice podnosi je u formi overene pisane izjave.
Posle podnošenja ostavke, Savet mesne zajednice bez odlaganja, na samoj sednici (usmena ostavka) ili na prvoj narednoj sednici (pisana ostavka) konstatuje da je članu Saveta prestao mandat i o tome odmah obaveštava predsednika Skupštine Grada.
Ako najmanje 1/3 članova Saveta mesne zajednice prestane mandat nastupanjem slučaja iz člana 70. stav 1. tačka 2) do 6) ove odluke, predsednik Skupštine Grada raspisuje izbore za nedostajući broj članova Saveta, u roku od 15 dana od prijema obaveštenja iz stava 2. ovog člana.
XVIII STALNA I POVREMENA RADNA TELA
Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela, a u cilju pripreme, razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.
Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.
XIX SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE
Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:
- sredstava utvrđenih odlukom o budžetu Grada;
- sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom;
- donacija, poklona i drugih zakonom propisanih načina;
- prihoda koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću;
- drugih sredstava za rad mesne zajednice propisanih zakonom.
Savet mesne zajednice donosi finansijski plan.
Finansijski plan mesne zajednice mora biti u skladu sa Odlukom o budžetu Grada.
Finansijski plan i završni račun
Mesna zajednica donosi finansijski plan u skladu sa budžetom Grada.
U finansijskom planu mesne zajednice iskazuju se prihodi i rashodi mesne zajednice.
Finansijski plan se donosi za jednu kalendarsku godinu u roku od 30 dana od dana usvajanja odluke o budžetu Grada.
Na finansijski plan mesne zajednice saglasnost daje Gradsko veće, u skladu sa odlukom o budžetu.
Savet mesne zajednice usvaja završni račun po isteku kalendarske godine.
Finansijski plan i završni račun mesne zajednice objavljuje se na zvaničnoj internet prezentaciji Grada i mesne zajednice.
Naredbodavac za isplatu sredstava mesne zajednice je predsednik Saveta mesne zajednice.
Izveštaj o radu mesne zajednice
Savet mesne zajednice je dužan da najkasnije do 30. marta tekuće godine, dostavi Gradskom veću i Skupštini grada izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prošlu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je Grad preneo.
Kontrolu materijalno-finansijskog poslovanja mesne zajednice vrše Gradska uprava, kao i budžetska inspekcija Grada.
Zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva
Na zahtev Gradskog veća ili drugog nadležnog organa Grada, Savet mesne zajednice je dužan da u postupku pripreme budžeta, dostavi zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstva za narednu godinu u rokovima koje odredi Gradska uprava, u postupku pripreme Odluke o budžetu za narednu godinu.
XX SARADNJA SA DRUGIM MESNIM ZAJEDNICAMA I ORGANIZACIJAMA
Saradnja sa drugim mesnim zajednicama
Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji iste ili druge opštine ili grada.
Odluku o saradnji iz stava 1. ovog člana donosi Savet mesne zajednice i dostavlja je Gradskom veću.
Saradnja sa Gradom i njenim institucijama
Mesne zajednice ostvaruju neposrednu saradnju sa Gradom i njenim organima, javnim i drugim preduzećima i organizacijama, ustanovama i udruženjima sa teritorije Grada.
Savet mesne zajednice može sarađivati sa udruženjima, humanitarnim i drugim organizacijama, u interesu mesne zajednice i njenih građana.
XXI NADZOR NAD RADOM I AKTIMA MESNE ZAJEDNICE
Postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice
Gradsko veće pokrenuće postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta mesne zajednice pred Ustavnim sudom, ako smatra da taj akt nije u saglasnosti sa Ustavom ili zakonom.
Gradonačelnik je dužan da obustavi od izvršenja opšti akt mesne zajednice za koji smatra da nije saglasan Ustavu ili zakonu, rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu Grada Prokuplja."
Rešenje o obustavi od izvršenja prestaje da važi ako Gradsko veće u roku od pet dana od objavljivanja rešenja ne pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti opšteg akta.
Ukazivanje Savetu mesne zajednice na preduzimanje odgovarajućih mera
Kada Gradsko veće smatra da opšti akt mesne zajednice nije u saglasnosti sa statutom, aktom o osnivanju mesne zajednice ili drugim gradskim propisom, ukazaće na to Savetu mesne zajednice radi preduzimanja odgovarajućih mera.
Ako Savet mesne zajednice ne postupi po predlozima organa iz stava 1. ovog člana, gradonačelnik poništiće opšti akt mesne zajednice rešenjem koje stupa na snagu objavljivanjem u "Službenom listu Grada Prokuplja."
Gradsko veće, predlaže gradonačelniku obustavljanje finansiranja aktivnosti mesne zajednice u kojima se finansijska sredstva ne koriste u skladu sa finansijskim planom mesne zajednice, odlukom o budžetu ili zakonom.
XXII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Pravni kontinuitet mesnih zajednica
Mesne zajednice osnovane u skladu sa Odlukom o osnivanju mesnih zajednica ("Službeni list opštine Prokuplje", broj 3/2006) nastavljaju sa radom i dužne su da u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usklade svoje statute sa Statutom Grada i ovom Odlukom.
Sprovođenje novih izbora za Savete mesnih zajednica
Izbori za Savet mesne zajednice, u skladu sa ovom Odlukom i usklađenim statutom mesne zajednice, sprovešće se od narednih redovnih izbora za članove Saveta mesnih zajednica.
Do sprovođenja izbora iz stava 1. ovog člana, Savet mesne zajednice nastavlja sa radom do isteka mandata.
Prestanak važenja Odluke o mesnim zajednicama
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama ("Službeni list opštine Prokuplje" broj 3/2006).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Prokuplja".